m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Razer BlackWidow tangentbord kostar nu bara 999 kr (tidigare 1449 kr)

Throttle House ställer Tesla Model 3 mot Polestar 2
Vilken är bäst egentligen?

Polestar 2 vill såklart sno kunder från Tesla och deras Model 3 och det ska bli intressant att se hur många som kommer att välja "svensken" i framtiden. Throttle House har tagit ut en Model 3 Performance och en Polestar 2 för att se vilken av dessa de gillar bäst. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Tesla sänker priset på Model S till 69.420 dollar
Höhö Elon, höhö

Tidigare i veckan sänkte Tesla priset på Model S med 3000 dollar till 71.900 dollar. Igår fick vi reda på att Lucid Motors modell Air kommer att kosta från 69.900 dollar. Och det skulle ju innebära att den blir billigare än Model S, och så kan vi ju bara inte ha det. Därför har Elon Musk nu sett till att sänka priset ytterligare en gång denna vecka, till 69.420 dollar. Och det är ju aningens lustigt med tanke på att 69 är en term som kan användas i samband med nakenkramande och 420 är en kombination som frekvent används i cannabis-sammanhang. Humor eller fjanteri? The gauntlet has been thrown down! The prophecy will be fulfilled. Model S price changes to $69,420 tonight!— Elon Musk (@elonmusk) October 14, 2020 Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Lucid Air har kört Laguna Seca på 1:31.3
Snabbare än en Ferrari 488 GTB

Testerna med Lucid Motors eldrivna modell Air fortsätter och nu presenterar man att man satt tiden 1:31.3 på Laguna Seca. Det gör bilen snabbare än bland annat Ferrari 488 GTB och Chevrolet Corvette ZR1 C7. Notera att detta dock var med en Air där man rivit ut interiören och monterat störtbur. Vidare hade prototypen även en stor vinge på bakluckan, större diffusor och små vingar på frontspoilern för bättre downforce. Tiden är ändå sjukt snabb, men trots detta en sekund långsammare än Tesla Model S Plaid. Nyligen körde man kvartsmilen på 9.245 sekunder med en Air. Model S Plaid lovar att köra samma sträcka på under nio sekunder, men det finns ännu inget videobevis på detta. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Tesla Model S Plaid på Laguna Seca
Häng med på rekordvarvet

Här kommer ett videoklipp som visar när Tesla Model S Plaid tog sig runt Laguna Seca på bara 1:30,3. Bilen som körs är en prototyp utrustad med skalstol, racinginstrument och Michelin Sport Cup 2-däck. De sistnämnda kommer dock vara standard på bilen när den väl lanseras nästa år. Varvrekordet för produktionsbilar på banan sattes av en McLaren Senna förra året när den körde på 1:27,6. Tumnagel
35.7°
+
Bobby Green
0

Tesla presenterar Model S Plaid
Snabb, stark och uthållig

Precis som väntat presenterade Tesla Model S Plaid under nattens konferens. Den här har det snackats om ett tag men nu vet vi vad det handlar om, och det går bra att beställa ett exemplar nu. Leveranserna drar igång i slutet av 2021 och det man får om man köper är en Model S där man har skruvat upp allt till 11. Utseendemässigt verkar bilen ha fått sig ett lite bitigare kjolpaket och en vinge på bakluckan. Under skalet finns tre stycken elmotorer som tillsammans genererar över 1100 hästar och som ser till att driva alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på 2,1 sekunder, kvartsmilen avklaras på under nio sekunder och toppfarten ska ligga på 320 km/h. Räckvidden ska ligga på över 84 mil. Siffrorna gör att den här blir den snabbast accelererande produktionsbilen hittills, snabbare än nyligen presenterade Lucid Air. När Rimac C_Two, Pininfarina Battista, Lotus Evija och Tesla Roadster anländer lär nog Plaid petas ner från den tronen dock. Men såna här fartegenskaper i en stor fyrdörrars sedan är ändå sjukt imponerande. Prislappen för en Model S Plaid börjar på 1.499.900 kronor. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

Lucid Air har tydligen slagit nytt elbilsrekord runt Laguna Seca
Kan vara snabbare än Tesla Model S Plaid Edition

Det här skakiga klippet visar när Lucid Air var ute och brände på Laguna Seca nyligen. De som filmade klockade ett varv till 1:33 vilket om det stämmer skulle innebära att Air är snabbare på sträckan än Teslas Model S Plaid Edition som förra året klockade 1:36,55. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

ECD Automotive presenterar sin eldrivna Defender
Har batteri och drivlina från Tesla Model S

I maj skickade ECD Automotive ut en teaser på att de tänkte bygga om en Land Rover Defender och stoppa in drivlinan och batteripacket från en Tesla Model S i den. Nu är bilen klar och skapelsen är framtagen tillsammans med Electric Classic Cars. Effekten är 450 hästar och för att kunna klara ökningen har bilen bland annat fått uppgraderade drivaxlar och en stryktåligare kardanaxel. Batteriet är på 100 kWh och allt som allt ska ekipaget inte väga så väldigt mycket mer än original. Vikten är dessutom numera placerad lägre vilket ska ge lite bättre köregenskaper. 0-100 km/h ska gå på under fem sekunder. Tycker man det är för långsamt erbjuds även en version med 600 hästar som klarar 0-100 km/h på runt tre sekunder istället. Om man vill att ECD bygger en sån här till en får man räkna med att betala mellan 200.000 och 265.000 dollar. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Det här ogillar James May med sin Tesla Model S
Gubbsuckar lite

I november förra året köpte James May sig en Tesla Model S. I det här klippet går han igenom sex stycken saker han ogillar med bilen. Som vanligt är det inga stora saker men det är ju så May jobbar. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Nya bilder på Mustangen som är baserad på Tesla Model S
Arbetet går framåt

I december förra året skrev vi om det ryska företaget Aviar Motors som då presenterade planer på att bygga en klassisk Ford Mustang baserad på Tesla Model S. Jobbet fortskrider och nu får vi nya bilder och renderingar på bygget. Karossen som är i kolfiber börjar bli klar och en del interiörbitar har kommit på plats. Aviar R67 som man kallar den får det stora batteripacket på 100 kWh, dubbla elmotorer som tillsammans ger över 800 hästar och en räckvidd på omkring 50 mil. Vad den kommer att kosta när den väl är klar är inte känt ännu. Tumnagel
58.8°
+
Bobby Green
0

Tesla Model S P90D mot Porsche Taycan Turbo
Dragrace på vått underlag

Lovecars har testat en Tesla Model S P90D mot en Porsche Taycan Turbo och sjävklart handlade det om ett dragrace för att se vilken av bilarna som var snabbast. Varför man inte valde en Model S P100D är dock oklart. Tumnagel
29.4°
+
Bobby Green
0
Nästa sida