10 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Teslas prestanda-versioner ställda mot varandra Ganska välmatchade Carwow tog en Tesla Model 3 Performance, en Tesla Model X P100D och en Tesla Model S Performance till ett flygfält för att se hur mycket det skiljer mellan bilarna i prestanda rakt fram och vid bromstest. Tumnagel
35.4°
0
Drako Motors GTE är snabbare än en Tesla Model S P100D Kostar dock tio gånger så mycket I augusti förra året drog Drako Motors täcket av sin eldrivna superbil GTE. Det är en stor sedan med inte mindre än 1217 hästar under skalet. Nu har man kört den i ett dragrace mot Teslas värsting Model S P100D och gissa vem som vann? GTE såklart, annars hade de ju aldrig lagt upp följande video. Och det är ju givetvis imponerande eftersom Teslan verkligen är sjukt snabb när det kommer till acceleration från stillastående. Men eftersom GTE:n har fyra elmotorer och betydligt mer effekt vore det ju konstigt om resultatet var annorlunda. Sen kostar den dessutom 1,25 miljoner dollar vilket är runt tio gånger mer än Teslan. Drako Motors planerar att sälja 25 stycken exemplar av GTE. Tumnagel
36.4°
0
2019
Fully Charged kollar in nya Renault Zoe Väldigt mycket trevligare insida Renault Zoe är ingen Tesla Model S P100D, men det är en bil som jag alltid har gillat. Det är liksom en elbil som faktiskt går att köpa för vanligt folk och som är perfekt i stan. Utsidan har alltid varit söt men insidan har verkligen inte varit något att hurra över, visst har det funkat men det har varit rejält trist. Med nya Zoe kommer man inte bara längre på en laddning, man gör det också under trevligare omständigheter eftersom Renault har fixat till inredning och skärmar rejält och det ser faktiskt riktigt bra ut för att sitta i en relativt billig bil. Tumnagel
40.9°
0
Tesla rockar om beteckningarna på Model S och Model X Och instegsversionen får 100 kWh-batteri För två veckor sedan slopade Tesla 75D-versionerna för Model S och Model X och nu gör man om ytterligare, i alla fall i USA. Man skippar batteripacksstorleken och antalet motorer helt och hållet i namnet och går på samma spår som gäller för Model 3. De versionerna som tidigare hette P100D döps istället om till Performance. Utrustar man bilen med Ludicrous Mode (20.000 dollar extra) blir namnet på bilen "Performance with Ludicrous Mode". Köper man bilarna utan Performance heter de kort och gott Model S och Model X. Båda har nu batteripacket på 100 kWh men dess fulla potential är låst via mjukvara. Model S ska ta sig 49,8 mil medan Model X tar sig 43,4 mil. För 8.000 dollar extra kan man få upp räckvidden till 53,9 respektive 47,4 mil. Teslas svenska hemsida är inte uppdaterad med dessa nyheter än men samma grejer borde väl komma hit så småningom också. Tumnagel
39.9°
0
2018
Dragrace mellan Lamborghini Urus och Tesla Model X P100D Teslan svettades för en gångs skull I slutet av oktober snackades det om att Lamborghini Urus och Tesla Model X P100D skulle gå en match i dragrace. Nu är tiden kommen och de båda har gjort upp på en dragstrip, närmare bestämt Palm Beach International Raceway. Tumnagel
38.3°
0
Kan Lamborghini Urus slå Tesla Model X? I att köra snabbt rakt fram alltså DragTimes gillar ju som ni säkert redan vet snabba bilar. I grundarens garage finns bland annat en Tesla Model X P100D och den är ruggigt snabb, i alla fall när det kommer till att klippa 0-100-tider. En annan snabb bil i samma storleksklass är Lamborghini Urus. En sådan har hälsat på hos Bruce för att provköras, och ni kan se det här som en liten teaser på att det snart kommer en ordentligt jämförelse mellan dessa två bilar. Nedan kan ni lyssna på en Urus som fått ett något mer ljudligare avgassystem än original. Visa det här inlägget på Instagram Here it is! The USA’s first Lamborghini Urus with our new SEMA release IMG Catless Downpipes, IMG 316L stainless Lowering Links on @anrkywheels 24’s! Featuring @1016industries tuning and carbon coming soon! ______________________________________________________ IMG Catless Downpipes available! IMG 316L Stainless Lowering Links available! #Lamborghini #Urus #DownPipes #IMG Ett inlägg delat av • Infamous Motor Group • (@infamousmotorgroup) 25 Okt 2018 kl. 6:45 PDT Tumnagel
37.2°
0
Motorcykel rejsar mot F1-bil och jetplan Spoiler i videons text En Kawasaki Ninja H2R, en Tesla Model S P100DL, en Lotus Evora GT430, en Aston Martin Vantage och en F1-bil ställde upp sig vid startlinjen för att göra ett race. På en bana längre bort stod ett privatjet och ett F-16 och också väntade på startsignalen. När det blev grönt brände alla på så mycket de bara kunde för att se vem av dem som passerade mållinjen först. Det hela skedde på Istanbul New Airport och resultatet ser ni i videon här ovan. Tumnagel
44.2°
0
Lucid har satt varvtid med elbilen Air på Laguna Seca Det blev rekord Lucid Motors som bygger elbilen Air har tagit ut en prototyp av modellen på racerbanan Laguna Seca för att sätta en varvtid. Det slutade med ett rekord för elbilar med tiden 1:41.67 på Pirelli P Zero PZ4-däck. En Tesla Model S P100D med vassare bromsar har kört 1:47.62 på banan medan en standard Jaguar I-Pace har klockat in på 1:48.18. Lucid körde även ett varv med Pirelli P Zero Trofeo R-däck och fick då tiden 1:39.30. Det som skiljde bilen från det man kommer att kunna köpa sen var att den hade en bur monterad, släckningssystem, vassare bromsbelägg och annan bromsvätska. Tumnagel
39.7°
0
Tiff Needell provar racing-Teslan Väger 500 kilo mindre Electric GT Championship kör racing med en Tesla Model S P100DL. Det extra L:et i benämning står för Light, och den här är hela 500 kilo lättare än en standard Model S P100D. Nu har Tiff Needell fått provköra bilen och så här såg det ut. Tumnagel
43.7°
0
Jaguar I-Pace vs Tesla Model X 100D och P100D CarWow jämför lite prestanda CarWow plockade ut en Tesla Model X 100D och en P100D och radade sedan upp dessa bredvid Jaguars nyhet I-Pace för att se vilken av bilarna som var kvickast och hur mycket det egentligen skiljer när det kommer till prestandan. Ett par recensioner av I-Pace hittar ni här nedan. Vad Teknikens Värld tycker efter sin provkörning kan ni läsa här. Tumnagel
39.0°
0
Nästa sida