m

Pagani har byggt ytterligare en specialare av Huayra
Imola tillverkas endast i fem stycken exemplar

Pagani gillar att bygga specialversioner av sina modeller. Nu har man tagit fram en ny Huayra som är den mest extrema hittills. Den kallas för Imola och kommer endast att tillverkas i fem stycken exemplar. Specialaren är framtagen för Oleg Egorov som är grundare av tuning- och stylingfirman TopCar Design. Det ryktades tidigare om att bilen skulle döpas till Dragon men så blev det alltså inte. Karossen är i synlig kolfiber med orangea detaljer överallt. Kjolpaketet runt om är aggressivare än tidigare och lite inspiration har hämtats från syskonet Zonda 760 när det kommer till det större takscoopet, monstervingen där bak och "hajfenan" som kopplar ihop dessa. Om man har gjort något med drivlinan är oklart just nu, men troligtvis ger den dubbelturbomatade V12:an mer än de 745 hästarna som Huayra BC bjuder på. Vad Oleg har fått betala för sin bil vet vi inte, men det kanske är bäst så. Tumnagel
36.2°
+
Bobby Green
0

TopCar Design har beställt en Pagani Huayra Dragon
Ny specialare

Pagani har testat en Huayra-prototyp de senaste månaderna vilket har fått ryktena att florera. Nu får vi reda på vad det hela handlar om och det är den här specialversionen man kallar för Dragon. Ett av de fem stycken exemplaren ska tydligen den ryska custom-firman TopCar Design ha beställt. Bilen utrustas med allehanda aerodynamiska nyheter och får som vi kan se ett ganska så aggressivt utseende. De extra bitarna är som väntat tillverkade i kolfiber och baktill sitter en rätt så maffig vinge. Förmodligen baseras bilen på värstingen Huayra BC som levererar 745 hästar och hela 1 100 newtonmeter ur V12:an. Dragon kanske till och med får mer effekt än det här. Pagani håller även på att jobba med en uppföljare till Huayra som började säljas 2012 så detta kan vara den sista versionen ut. Sen tidigare vet vi dock att Pagani älskar specialversioner så modellen kan mycket väl få leva kvar i ett par år till. Tumnagel
34.6°
+
Bobby Green
0
2010