m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Deals på Sonos, Hue och Apple!

En snabbtitt på Totems eldrivna Alfa Romeo Giulia
En vattendelare

För några veckor sedan visade Totem Automobili upp bilder på deras ombyggda Alfa Romeo Giulia som fått helt elektrisk drivlina. Här får vi oss en snabbtitt på bilen av YouTube-kanalen REV. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Här är Totem Automobilis eldrivna Alfa Romeo Giulia
En restomod med 500 hästar

I våras skrev vi om Totem Automobili som hade planer på att bygga en helt eldriven version av Alfa Romeos klassiska modell Giulia. Nu visar man upp bilen som är en restomoddad tjock sak med 500 hästar under skalet. Skapelsen kallas för Totem GT Electric och den har fått sig en karossbreddning på hela 18 centimeter. De nya skärmarna är i kolfiber och chassiet har förstärkts överallt för att klara den nya effekten och påfrestningarna som medföljer. Stötdämparna kan man få med manuell eller elektronisk justering. På insidan finns läckra skalstolar i kolfiber och som vi kan se sitter det en växelspak mellan dessa. Den simulerar en sekventiell växellåda och ska kännas på samma vis när man växlar. Man ska kunna ställa in vridmomentkurvan på motorn, hur mycket kraft den ska leverera, den simulerade utväxlingen och hur många växlar man vill ha - allt för att optimera körupplevelsen. Batteripacket har man utvecklat internt och det ska ha kapacitet för att klara 40 mil på en laddning. Endast 20 stycken exemplar kommer att tillverkas och målet är att tillverkningen ska dra igång någon gång 2022. Som väntat blir priset rätt så saftigt - från 430.000 euro styck. Tumnagel
51.8°
+
Bobby Green
0

Klassisk Alfa Romeo Giulia med eldrift
Totem Automobili har en på gång

För två veckor sedan skrev vi om Alfaholics kolfiber-kaross till klassikern Giulia. Några andra som också pysslar med den modellen är Totem Automobili som är i farten med att ta fram en eldriven version. Den har en elmotor på 525 hästar och 940 newtonmeter vilket bland annat ska ge bilen fartresurser på 0-100 km/h på 3,4 sekunder. Motorn får sin kraft från ett batteripack på 50,4 kWh och detta ska fulladdat räcka för 32 mils körning. Företaget utgår från en Giulia GT Junior som man sedan plockar ned helt och hållet för att sedan bygga upp igen. Tio procent av original-chassit sparas - resten är helt eget. Den nya plattan är i aluminium och förstärkt överallt. Allt kläs sedan med en kaross i kolfiber. Målet var att visa upp den färdiga bilen på årets Goodwood Festival of Speed men eftersom eventet är uppskjutet vet vi inte när det blir. Tumnagel
50.0°
+
Bobby Green
0