38 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!

The Division 2 ryktas vara Ubisoft största projekt någonsin
Över 1000 personer jobbar på det

Förra veckan meddelade Ubisoft The Division kommer få en uppföljare i form av The Division 2, men Ubisoft gav oss inte allt för mycket information om uppföljaren. Utöver namnet så fick vi reda på att Ubisoft Massive, Ubisoft Reflections, Red Storm Entertainment, Ubisoft Annecy, Ubisoft Shanghai och Ubisoft Bucharest jobbar på uppföljaren. Enligt en källa till Gamereactor ska det totalt vara upp till 1000 personer som jobbar på spelet för tillfället, vilket gör The Division 2 till Ubisofts största spel genom tiderna. Huruvida detta stämmer eller ej är okänt. Under E3 kommer vi få reda på mer om The Division 2. Tumnagel
51.6°
0
2014

Släppdatum för Trials Fusion
Samt en ny trailer

Ubisoft meddelade allmänheten i dag att Trials Fusion kommer släppas till Xbox 360, Xbox One, Sony PlayStation 4 samt Steam den 16:e april. Developed by RedLynx in collaboration with Ubisoft Shanghai and Ubisoft Kiev and designed specifically for the next generation of hardware, Trials Fusion offers players an unlimited array of obstacles and challenges as they race against the clock – and players around the globe – to set track records. Tumnagel
49.0°
0

Teaser för Tom Clancy's EndWar
Nu kan man anmäla sig till betan

Ubisoft har gett oss en ny teaser-trailer för deras uppkommande RTS-lir Tom Clancyx27s: EndWar. Spelet kommer vara Free To Play och spelas direkt i webbläsaren. Det utvecklas av Ubisoft Shanghai och har stöd för strider i realtid där du själv spelar en ledare i slutstriderna efter Tredje världskriget. Showcasing footage of massive armies assembling in preparation for battle, the teaser marks the official start of the technical test phase, codenamed Tech Assault. During this phase, players will be able to access to the game for a three day test period before the game’s Closed Beta. Choose between the European Federation Enforcer Corps or Russia’s Spetsnaz Guard and lead your troops into battle. Vill man anmäla sig för betan så kan man göra det på den här länken. Tumnagel
38.5°
0
2013

EndWar kommer tillbaka
Free to play för PC och Mac

RTS-liret EndWar återuppstår i form av ett "free-to-play" browserbaserat spel för PC och Mac. Det utvecklas av Ubisoft Shanghai och har stöd för strider i realtid där du själv spelar en ledare i slutstriderna efter Tredje världksriget. Thomas Painçon, EMEA free-to-play publishing director på Ubisoft, säger att de har letat efter ett sätt att föra tillbaka spelet till fansen. "We have been looking for a way to bring EndWar back to its fans and have found an accessible way with Tom Clancyx27s EndWar Online." "By offering gameplay directly in browsers, we hope old fans and new alike will enjoy this new EndWar experience and join in the quest to lead their faction to victory." Spelet är just nu i stängd beta och det går att skicka in en ansökan på dess hemsida. Tumnagel
38.7°
0
2012

Ny trailer visar hur du slåss i I Am Alive
...och hur du kan undvika konfrontationer

I den här senaste trailern får vi veta mer om hur konfrontationer i I Am Alive fungerar och hur man kan göra för att helt undvika att slåss. Bluffa vid rätt tillfällen och försök vara lite kreativ. Tumnagel
42.2°
0
2011

Bilder från I Am Alive
It's alive

Ubisoft har släppt ett gäng nya bilder från I Am Alive. Spelet, som tillkännagavs år 2008, har haft en problematisk utvecklingsperiod och hamnade till slut borta hos Ubisoft Shanghai som i princip började om från början med utvecklingen av spelet. Tidigare under hösten så tillkännagav man att spelet fortfarande levde och att det skulle släppas till PSN och XBLA. Spelet är numera ett mer realistiskt överlevnadsäventyr där man tvingas tänka på sin uthållighet och sin begränsade tillgång till mat samt vapen. En längre förtitt från spelet kan läsas via länken nedan. Tumnagel
41.9°
0

Gameplay från I Am Alive?
Kanske det kanske

En gameplay-trailer och ett gäng bilder från spelet I Am Alive vekar har läckt ut på nätet. I Am Alive visades upp för med en spektakulär trailer för några år sedan men sen dess har det varit mycket tyst kring detta spel. Men nu har dessa två YouTube-klipp läckt ut som visar upp gameplay samt ett gäng skärmdumpar som påstås vara från spelet. Då spelet först utvecklades av franska Darkworks och sedan flyttades till Ubisoft Shanghai så kan det vara så att detta är riktigt gammal gameplay och att spelet numera ser helt annorlunda ut. Så ta det hela med en nypa salt än så länge. YouTube-klippet med skärmdumparna kan hittas efter hoppet. Tumnagel
39.6°
0

I Am Alive nu en digital titel?
Hmmmmmmm...

Ubisofts försenade katastroföverlevnadsspel I Am Alive verkade bli en mastodonttitel, men det verkar nu som om fransmännen i det tysta nedgraderat spelet till en digital Xbox Live/PSN-titel. Några användare på spelforumet NeoGAF råkade på en video från en fransk spelsajt och i den nämner Ubi-höjdaren Jade Raymond tydligen att I Am Alive kommer finnas tillgänglig för nedladdning senare i år. I Am Alive har haft en rätt strulig väg, med förseningar och studiobyte från Darkworks till Ubisoft Shanghai. Som av en händelse är Ubis I Am Alive-sida nere i skrivande stund - kanske är det officiella nyheter på gång? Till höger gammal trailer från E3 2008(!). Tumnagel
36.8°
0
2010

Splinter Cell: Conviction försenas igen
Likså R.U.S.E. och I Am Alive

Ubisoft presenterade igår sin plan för deras budgetår för 2010 och i samband med det så tillkännagav gav de att deras mystiska överlevnadsspel, I Am Alive, inte kommer att släppas förrän efter mars 2011 (då deras budgetår för 2010 slutar). I Am Alive utvecklas nu av Ubisofts Shanghai-studio som tog över efter Ubisoft inte riktigt var nöjda med vad förra utvecklaren, Darkworks, hade åstadkommit med projektet. Man tillkännagav oockså att både Splinter Cell: Conviction och R.U.S.E.försenas ytterliggare. Splinter Cell skulle släppas här den 26:e februari men har nu, tillsammans med R.U.S.E., flyttas till budgetåret för 2010, som börjar den 1:a april 2010. Tumnagel
35.7°
0
2007

Ubisoft öppnar nytt i Kina
Ännu en studio

När vi ändå är inne på Ubisoft kan vi passa på att berätta att de öppnar en ny studio i Kina. Efter att ha lyckats med den i Shanghai i elva år har det blivit dags att expandera. Den senaste orten som invaderats är IT-staden Chengdu, där man varje år utexaminerar runt 35000 programmerare. Richard Tsao, som var senior producer i Shanghai, kommer att ha ansvaret för den nya studion. "The success of our studio in Shanghai, which has been further confirmed with the launch of Tom Clancyx27s Ghost Recon Advanced Warfighter 2 for the PLAYSTATION 3 system, has encouraged us to extend our growth in China", "We are convinced that Chengdu offers the perfect environment for our expansion..." - Christine Burgess-Quémard, executive director, Worldwide Studios at Ubisoft. Tumnagel
37.1°
0
Nästa sida