LIVE 14:30 Volvo presenterar ny elbil!
m

Epic Games presenterar MetaHuman Creator
Nya verktyg för att skapa karaktärer i Unreal Engine

Karaktärsdesign i spel brukar vara en lite blandad historia. I vissa fall får vi karaktärer med extremt väldesignade ansikten med mänskliga rörelser och små detaljer som att se svettdroppar bildas ur porer. Och ibland är det så illa att man undrar om spelskaparna någonsin interagerat med en annan människa. Epic Games har visat upp lite nya verktyg som kan hjälpa utvecklare som jobbar med Unreal Engine att leverera riktigt realistiska karaktärer till sina spel. Det nya verktyget heter MetaHuman Creator och ska med enkla medel hjälpa spelskapare att skapa realistiska digitala människor som de i sin tur kan importera till Unreal Engine, vilket både ska fungera med Unreal Engine 4 och kommande Unreal Engine 5. Det hela ska fungera via en webbläsarapp och använder sig utav Unreal Engine Pixel Streaming. MetaHuman går att testa nu och det som behövs är Unreal Engine 4.26.1, eller senare version. Initialt får man leka runt med ett begränsat antal förinställda karaktärer, men med de tillgängliga verktygen får man i alla fall en hum om hur det hela kommer fungera senare. Tumnagel
51.8°
+
André Stray
0
2020

Just Cause kommer till mobiler
Spräng saker överallt!

Just Cause-serien har låtit spelare spränga saker på PC och konsol, men nästa år är det dags att uppleva litervis med explosioner på mobila enheter. Square Enix har presenterat Just Cause: Mobile och kort och gott är det ett sprillans nytt spel där spelare kommer kunna ta del av en actionspäckad singleplayerkampanj, multiplayermatcher med 30 spelare och co-op-uppdrag med 4 spelare. Spelet rullar med Unreal Engine, och inte Avalanches APEX Engine som vi fick se i Just Cause 4, och kommer vara optimerat för mobiler med touchkontroller. I sann Just Cause-anda kommer vi få tillgång till fallskärm, änterhake och wingsuit. Just Cause: Mobile kommer släppas någon gång nästa år till iOS och Android. Tumnagel
36.7°
+
André Stray
0

USA vill veta om Unreal Engine pratar med Kina
Eftersom Tencent äger delar av Epic Games

Den amerikanska regeringen har som bekant varit lite på krigsstigen när det gäller vissa kinesiska företag så som Huawei och ByteDance. Nu verkar det som att myndigheterna där har ställt in siktat på Tencent som bland annat äger League of Legends-skaparna Riot Games och 40 procent av Epic Games som gör populära spelmotorn Unreal Engine. Rapporter har nämligen börjat dyka upp om att myndigheterna därborta har bett både Riot och Epic att lämna över data för hur de lagrar användardata för att se om/hur det delas med Tencent. Tencent äger delar av många andra spelföretag också så som Supercell, Activision Blizzard, Ubisoft och Paradox. Tumnagel
40.7°
+
Frode Wikesjö
0

Apple får inte blockera Unreal Engine från iOS
Fortnite fortfarande borta dock

Apple och Epic Games fejd eskalerade illa kvickt och domstol i USA har redan tagit ett rätt omfattande beslut i striden. När Epic Games blev utsparkade från App Store och fick sina utvecklarkonton nedstängda höjde Epic frågan om hur läget ser ut med Unreal Engine, som används av massvis med utvecklare världen över. Mer specifikt var Epic fundersamma om Apple skulle blocka Unreal Engine-titlar från iOS, vilket skulle göra att utvecklarna lämnade Unreal-motorn helt. Nu har en federal domare i staterna sagt sitt i frågan och bestämt att Apple inte får stänga ute Unreal Engine från sin plattform. Detta betyder att Epic Games fortfarande får tillgång till utvecklarverktyg och konton så att de kan fortsätta förse utvecklare och deras andra kunder med Unreal Engine. När det kommer till Fortnite och spelets borttagande från App Store så är domaren på Apples sida. Epic Games bröt direkt mot Apples innehållsregler och Fortnite får fortfarande blockas från App Store. Om en månad, 28 september, kommer nästa rond i Epic- och Apple-fejden dra igång. Tumnagel
50.2°
+
André Stray
0

Sony köper in sig i Epic Games
Langar in 250 miljoner dollar i Fortnite-skaparna

Spelutvecklaren Epic Games meddelade igår att Sony köper en minoritetspost i företaget för 250 miljoner dollar vilket motsvarar lite över 2,3 miljarder svenska kronor. Sony kommer nu att äga 1,4 procent av Epic Games vilket värderar företaget till 17,86 miljarder dollar, motsvarande nästan 165,5 miljarder kronor. Sonys vd och ordförande Kenichiro Yoshida säger om den strategiska investeringen i Epic Games: "Epic’s powerful technology in areas such as graphics places them at the forefront of game engine development with Unreal Engine and other innovations. There’s no better example of this than the revolutionary entertainment experience, Fortnite. Through our investment, we will explore opportunities for further collaboration with Epic to delight and bring value to consumers and the industry at large, not only in games, but also across the rapidly evolving digital entertainment landscape." Det här innebär dock inte att Epic Games nuvarande och kommande speltitlar kommer att bli exklusiva för Sonys, det är något som Epic Games vd Tim Sweeney bekräftar för Venture Beat. Epic Games är antagligen mest kända för sitt populära spel Fortnite men har även utvecklat spelmotorn Unreal Engine och företaget driver även den egna spelbutiken Epic Games Store. Företaget är även en av de drivande krafterna bakom att skapa det så kallade "Metaverse", en initiativ som man på sikt hoppas ska kunna koppla ihop alla världens virtuella plattformar. Tumnagel
36.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Unreal Engine får stöd för ansiktsspårning från mobil
Lär underlätta rejält för hemmastadda utvecklare

Att animera ansiktsrörelser i spel är rätt tidskrävande, men det kan underlättas rejält med motion capture-teknik. På grund av coronan jobbar allt fler utvecklare och animatörer hemifrån, vilket gör att tillgången till sådan teknik kan vara lite svår om man inte har en ordentlig studio på hemmaplan. Genierna på Epic Games har tagit fram en lösning på detta genom att lägga till stöd för ansiktsspårning med mobilen i spelmotorn Unreal Engine. Live Link Face App heter den nya applikationen som animatörer har möjlighet att använda. Appen använder Apples ARKit-plattform och TrueDepth-kameran på nyare iPhones som du enkelt kan föra över till karaktärsmodeller i spel. Mer info om Live Link Face App har ni via länkarna här nere till höger och vänster. Tumnagel
39.4°
+
André Stray
0

Digital Foundry går igenom Unreal Engine 5-visningen
Lite kvällsnörderi

Igår levererade Epic Games en riktig rackabajsare till nyhet genom att visa upp kommande Unreal Engine 5 som rullade på Playstation 5. Det hela såg riktigt bra ut och man längtar ju onekligen till att få lira spel baserade på den nya spelmotorn. Nu har Digital Foundry fått tid att gå igenom demonstrationen och har släppt en video där gänget går in lite mer i detalj hur de nya teknikerna kommer fungera. Tumnagel
48.5°
+
André Stray
0

Ta en titt på Unreal Engine 5 på Playstation 5
Rätt imponerande!

Vi har fortfarande inte fått se allt för mycket gameplay från spel som är på ingång till next gen-konsolerna, men under dagens Summer Games Fest-ström får vi en liten inblick i hur framtiden ser ut. Mer specifikt är det Epic Games som visar upp Unreal Engine 5 och pratar om vad den nya spelmotorn är kapabel till. Och det hela är onekligen väldigt imponerande. Unreal Engine 5 kommer med två stora nyheter som går under namnen Nanite och Lumen. Med Nanite-systemet kan utvecklare ta fram diverse tillgångar med miljarder polygoner som spelmotorn sedan skalar ner så att den kan visas på ett tjusigt sätt på spelarnas enheter. Tim Sweeney förklarar hur Nanite kommer underlätta livet rejält för utvecklare: “Nanite frees developers from having to worry about polygon count and levels of detail. It enables you to author all the content in the game at its full, movie quality level of resolution, and then rely on the game engine to scale it down so it runs in real-time on every device.” Ljussystemet Lumen gör att ljus i spel reagerar på olika sätt baserat omgivning, scener och ljusändringar, vilket ska ske i realtid för en lite mer realistisk upplevelse. I ett blogginlägg skriver Epic Games detta om Lumen: Lumen is a fully dynamic global illumination solution that immediately reacts to scene and light changes. The system renders diffuse interreflection with infinite bounces and indirect specular reflections in huge, detailed environments, at scales ranging from kilometers to millimeters. Artists and designers can create more dynamic scenes using Lumen, for example, changing the sun angle for time of day, turning on a flashlight, or blowing a hole in the ceiling, and indirect lighting will adapt accordingly. Lumen erases the need to wait for lightmap bakes to finish and to author light map UVs—a huge time savings when an artist can move a light inside the Unreal Editor and lighting looks the same as when the game is run on console. Unreal Engine 5 kommer börja bli tillgängligt i början av 2021 och i slutet av året kommer användare ha full tillgång till den nya grafikmotorn. Under året kommer Epic Games populära spel Fortnite att gå över till den nya spelmotorn. Epic Games meddelar för övrigt att utvecklare som använder sig utav Unreal Engine inte behöver betala licensavgift för spelmotorn förrän 1 miljon dollar nåtts i bruttointäkter, vilket är rätt generöst. Nedan har ni en video med lite highlights från Unreal Engine 5 samt en ordentlig genomgång av spelmotoron från Digital Foundry. Tumnagel
73.4°
+
André Stray
0

Unreal Engine får stöd för PS5 och Xbox Series X
Ny version av spelmotorn ute nu

Epic Games har släppt den senaste versionen av sin spelmotor Unreal Engine och den stora nyheten är stöd för Playstation 5 och Xbox Series X. Med den nya versionen har utvecklare möjlighet att få sina spel att rulla på de kommande konsolerna. Epic meddelar att version 4.25 av Unreal Engine endast erbjuder initialt stöd och att kommande uppdateringar av spelmotorn kommer erbjuda mer optimering, fixar och annat nödvändigt för utvecklare. Tumnagel
44.5°
+
André Stray
0

Bakom kulisserna-serie om The Mandalorian på ingång
Drar igång 4 maj

The Mandalorian drog igång i november och lyckades leverera ett ordentligt äventyr. Och av det bakom kulisserna-material vi fått se tidigare har det även varit ett äventyr under inspelningarna med flådiga tekniker användandet av VR och Unreal Engine. Nu har Disney meddelat att vi kommer få se mer av vad som hände under inspelningarna av serien i Disney Gallery: The Mandalorian som kommer ha premiär 4 maj på Disney+. I ett uttalande säger regissören Jon Favreau detta om bakom kulisserna-serien: “Disney Gallery: The Mandalorian is an opportunity for fans of the show to take a look inside and get to see a different perspective, and perhaps a greater understanding, of how The Mandalorian came together and some of the incredibly talented contributors throughout Season One. We had a great experience making the show and we’re looking forward to sharing it with you.” Disney+ kommer som känt inte till Norden förrän senare i sommar och troligtvis kommer Disney släppa första säsongen av Mandalorian veckovis, precis som med Europa-releasen, vilket även lär betyda att det kommer dröja innan vi får kika på Disney Gallery: The Mandalorian. Vi får helt enkelt se hur läget ligger till med tillgången när streamingtjänsten släpps ordentligt här. Tumnagel
39.6°
+
André Stray
0

Digital Foundry tar en ordentlig titt på Final Fantasy VII Remake
Hur bra presterar spelet på Sonys konsoler?

Digital Foundry har grottat ner sig i Final Fantasy VII Remake för att se hur spelet presterar på den tekniska fronten. Mer specifikt pratas det om dynamiska upplösningar, framerate, användandet av Unreal Engine 4 och lite annat smått och gott. Det pratas även om högupplösta texturer som laddas in väldigt långsamt, och i bland inte alls, vilket verkar vara ett problem oavsett om du kör vilken version av PS4 du kör på eller typ av lagring. Tumnagel
37.9°
+
André Stray
0

Kortfilm skapad i Unreal Engine
Spana in The Gateway

Det svenska produktionsbolaget Ritualen ligger bakom den här kortfilmen som är skapad i Unreal Engine. I den får vi se ett gäng landa på en planet som bjuder på lite överraskningar. Tumnagel
47.1°
+
Bobby Green
0

Epic Games köper Cubic Motion
Ska göra Unreal Engine lite fetare

Spelutvecklaren Epic Games har köpt upp ännu ett företag och den här gången handlar det om företaget Cubic Motion, ett företag som kanske inte är så känt men vars prylar säkerligen många gamers sett någon gång. Cubic Motion gör verktyg som låter spelstudios animera verklighetstrogna ansikten baserade på verkliga människors ansikten genom så kallad motion capture-teknik. Företagets verktyg ska bland annat ha använts till karaktärer i spel som till exempel God of War, Hellblade Senuax27s Sacrifice och Marvelx27s Spider-Man. Tanken bakom uppköpet är att Cubic Motions verktyg ska inkluderas i Epic Games spelmotor Unreal Engine, den spelmotor som tillsammans med Unity är bland de populärare på marknaden. Cubic Motions personal kommer nu att flytta in hos Epic Games men kommer, åtminstone tillsvidare, arbetare vidare med sina nuvarande kunder och partners parallellt med integreringen av sina verktyg i Unreal Engine. Vad Epic Games betalar för Cubic Motion finns det än så länge ingen information om. Här ovanför kan ni kolla in Cubic Motions showreel från 2018. Tumnagel
38.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

ILM visar hur Unreal Engine användes i The Mandalorian
Lite morgonnörderi

Det är lite bisarrt att tänka att både Fortnite och The Mandalorian använder samma grafikmotor för att skapa sina världar, men så är fallet. Industrial Light & Magic har släppt en video där vi får se hur The Mandalorian spelades in med hjälp av den mångsidiga spelmotorn Unreal Engine, en 6 meter hög LED-vägg och VR. Tumnagel
49.3°
+
André Stray
0
2019

Simon Stålenhags verk i filmform
Mycket snyggt!

Det är fredag och den börjar vi med den här fantastiska filmversionen av Simon Stålenhags The Electric State. Eller det är en film som är inspirerad av den snarare. Det är ett slutarbete gjort av Berlin-bon Jakob Keudel och det är riktigt snyggt gjort i Unreal Engine 4. Tumnagel
58.9°
+
Roger Åberg
0

Epic Game skänker 1,2 miljoner dollar till Blender Foundation
Har nu börjar dela ut Epic Megagrants

Tidigare i år meddelade Epic Games, skaparna av spelmotorn Unreal Engine och spelet Fortnite, att man skulle börjar donera pengar till olika projekt som främjade utvecklingen av produktioner med hjälp av Unreal Engine. Nu har man börjar dela ut en del av dessa pengar och nu donerat 1,2 miljoner dollar, motsvarande lite över 11 miljoner svenska kronor, till Blender Foundation. Blender Foundation är en ideell organisation som utvecklar verktyg till cgi-konstnärer, animatörer, spelutvecklare och andra för olika 3D-produktioner. Blender Foundations grundare Ton Roosendaal säger: "Having Epic Games on board is a major milestone for Blender. Thanks to the grant we will make a significant investment in our project organization to improve on-boarding, coordination and best practices for code quality. As a result, we expect more contributors from the industry to join our projects." Epic Games donation till Blender Foundation är en del av något som man kallar för Epic Megagrants vilket är en slags fond på 100 miljoner dollar som Epic Games planerar att dela ut till projekt och företag som använder Unreal Engine. Tumnagel
44.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

World of Warcraft återskapat i Unreal Engine 4
Snäppet tjusigare än WOW Classic

World of Warcraft var rätt tjusigt när det lanserades 2004, men sedan dess har det hänt en hel del på grafikfronten. Danske kreatören Daniel L har de senaste åren spenderat en hel del tid med att återskapa områden i det klassiska MMO:t i Unreal Engine 4 och hur det ser ut kan ni skåda ovan. Tumnagel
42.6°
+
André Stray
0

Respawn berättar varför Unreal används i Jedi: Fallen Order
Rätt motor för rätt spel

Tidigare i våras släpptes ett omfattande reportage om Biowares företagskultur och i pratades det en hel del om DICE:s spelmotor Frostbite. Mer specifikt hur påfrestande det var att jobba i en spelmotor som tagits fram för Battlefield-serien, då utvecklarna ständigt var tvungna att lösa problem som aldrig tidigare uppstått. Fler EA-ägda utvecklare använder Frostbite, men Respawn verkar ha sluppit undan den tjusiga men problematiska spelmotorn i sina spel. Titanfall och Apex Legends kör Source-motorn och kommande Jedi: Fallen Order är gjort i Unreal Engine 4. I en ny video från Game Informer pratar Vince Zampella och Stig Asmussen om varför Unreal Engine används i sitt kommande spel. Kort och gott handlar det om att Respawn vill använda rätt spelmotor för rätt typ av spel, samt att Respawn inte hade tillgång till Frostbite då gänget inte var ägda av EA när utvecklingen av Jedi: Fallen Order inleddes. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0

CS-banan De_dust2 återskapad i Unreal Engine 4
Tjusigt!

Den klassiska Counter-Strike-banan De_Dust2 har troligtvis alla spelare någon gång tillbringat lite kvalitetstid på. Bandesignen har varit mer eller mindre densamma sedan banan släpptes med Counter-Strike 1.1, men har sedan dess fått lite grafiska uppgraderingar. Nu har banan fått en ordentlig uppgradering tack vare den svenske grafikern Wiktor Öhman som restaurerat banan i Unreal Engine 4. En mer detaljerad genomgång hittar ni precis här. Tumnagel
58.1°
+
André Stray
0

Days Gone är verkligen inget måste ha-lir
Vi har lirat nya "zombieliret"

TL;DR: Days Gone levererar en intressant, men spretig, upplevelse som inte riktigt når upp till sin potential. Kill your darlings är ett begrepp man stöter på lite titt som tätt och helt ärligt har jag aldrig känt att det är så relevant som med Days Gone. Viljan att göra extremt mycket finns där, men helt ärligt hade spelet mått så sjukt mycket bättre om någon bara hade suttit sig ner, kapat drygt 10 timmars onödigt och bitvis tråkigt innehåll och sedan pusslat samman det som är kvar för att leverera en stabil och genomtänkt upplevelse. Jag såg länge fram emot att få spela Days Gone, men efter att ha pressat mig genom spelets story känner jag att Days Gone inte är ett måste på samma nivå som andra Playstation-exklusiva titlar. Köp Days Gone (sponsrad länk) Tumnagel
36.8°
+
André Stray
0

Epic ska dela ut 100 miljoner dollar till Unreal Engine-projekt
Kan handla om spel, underhållning, mediagrejer eller annat

Under GDC-mässan i San Francisco förra veckan så meddelade Epic att man kommer att dela ut 100 miljoner dollar i något som man kallar för MegaGrants vilka ska gå till utvecklingen av grejer till spelmotorn Unreal Engine. Bidragen kommer att delas ut i storlekar från 5000 dollar till 500.000 dollar och det är inte bara spelutvecklare som kan ansöka om dessa. Mediaföretag, företag i underhållningsbranschen och andra som har idéer vad man kan göra med Unreal Engine kan även de söka "MegaGrants". Epic uppger vidare att spelutvecklare som beviljas bidrag givetvis kommer att behålla äganderätten själva och att de får distribuera sina spel hur de vill. Även om säkert Epic hoppas att de kommer att publicera spelen via Epics egen speltjänst Epic Game Store. Tumnagel
39.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

GDC 2019 Troll är ännu ett fett demo för Unreal Engine
Med Alicia Vikander

I veckan som gått har det visat upp lite demon på GDC som visar vad som är möjligt att göra i de båda spelmotorerna Unity och Unreal Engine. Här kommer ytterligare ett sådant som gjorts med Unreal Engine 4. Det handlar om en teaser till filmen Troll som Epic visade upp under sin presentation på Game Developers Conference i San Francisco. Demot är framtaget av Goodbye Kansas Studios samt Deep Forest Films i samarbete med Epic. Den här teasern ska så småningom resultera i en riktig film där svenska Alicia Vikander medverkar. För tillfället finns det inga uppgifter om när filmen förväntas vara klar. Tumnagel
47.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

GDC 2019 Rebirth är ett fett demo för Unreal Engine 4
Från svenska Quixel

Igår skrev vi lite om ett demo som visade vad spelmotorn Unity klarade av nu för tiden och här kommer ett liknande demo för den konkurrerande spelmotorn Unreal Engine. Demot kallas för Rebirth och visades upp av Epic under veckans Game Developers Conference i San Francisco. Rebirth är framtaget av det svenska företaget Quixel tillsammans med Epic och SideFX. I demot så används Quixels så kallade megascans av miljöer från Island. Teddy Bergsman är vd på Quixel och han säger i ett uttalande: "Our goal at Quixel is to democratize high-end 3D assets so that everyone can create captivating photorealistic content and experiences. With advancements in real-time rendering technology powered by Unreal, we set out to see if we could leverage Unreal and Megascans to create a cinematic with inherent photorealism in real-time, rivaling the results from traditional offline rendering." Islands-bilderna som syns i Rebirth är hämtade från några av de över tusen bilder som Quixel scannade in under en månad på Island skriver Venture Beat. Tumnagel
51.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Star Wars Episode 1: Racer återskapat i Unreal Engine
Ge mig!

Star Wars Episode I: Racer släpptes 1999 i samband med att Star Wars: Episode 1 - The Phantom Menace hade premiär och var till viss mån en bättre upplevelse än filmen. 1999 var dock 20 år sedan och spelet har inte precis åldrats med värdighet. En grafiker vid namn Rob Jin ansåg inte att detta var en acceptabel situation och bestämde sig för att börja återskapa pod-racing-spelet i Unreal Engine 4. Rob Jin har jobbat med projektet i tio månader och har släppt en demoversion av spelet, men länk till denna fungerar tyvärr inte längre på grund av Google Drives nedladdningsrestriktioner. Det vi kan uppleva är en trailer som ni kan skåda ovan och under ser ni lite gameplay. Tumnagel
44.0°
+
André Stray
0

Starbreeze var medvetna om att The Walking Dead skulle floppa
"No matter how much you polish a turd, it's still a turd."

Eurogamer har gjort ett omfattande reportage om Starbreezes förfall och ger oss en liten inblick i vad som faktiskt hände. Det hela cirkulerar primärt kring Overkills The Walking Dead, men tar också upp Bo Anderssons hybris och hur företaget hamnade där det var när allt började falla samman. Eurogamer har pratat med anonyma utvecklare på Starbreeze som berättar att alla på bygget visste att The Walking Dead skulle floppa, trots att utvecklarna hade gett allt till spelet. Mer specifikt sägs detta: "No matter how much you polish a turd, itx27s still a turd. It was never going to get any better than where it was. It was always hacked. Everything that was done there was - letx27s hack it and put it together. There wasnx27t much hope for most people, and what little hope there was was dead by the end of it." Strulet bygger mycket på att spelet började utvecklas en herrans massa år tillbaka och då använde spelet motorn Valhalla, som Starbreeze köpt för 73 miljoner kronor. Motorn sades vara praktiskt taget helt oanvändbar och i augusti 2017 bytte gänget spelmotor till Unreal Engine. Två års arbete kastades åt fanders och utvecklarna hade 18 månader på sig att färdigställa spelet för att få ut det under 2018. Eurogamer berättar om att Bo Andersson skickade ett mail till samtliga anställda på Starbreeze samma dag som han slutade där han skrev att strulet påverkat honom ordentligt på ett personligt plan. Och kastar samtidigt en känga mot sina utvecklare: "Personally though I lost all my money, my family in divorce and my kids custody through the toil over the last 2-3 years working 100 hour weeks for Starbreeze and keeping you devs paid and in the game. With less and less developers willing to put in the extra care in a product it clearly limits the possible result of enough quality in time. This is a new era and I did not leave the old one and adapt in time - my fault. Its ok - its new times." Hur framtiden ser ut för Starbreeze är ytterst oklar, men gänget jobbar på att fokusera på att landa på fötterna igen och kommer i framtiden endast fokusera på spelutvecklingen och inte mycket annat. Hela reportaget hittar ni via länken här nere till vänster. Tumnagel
36.6°
+
André Stray
0
2018

Epic gör vinst på tre miljarder dollar i år
Lönsamt att sälja saker till barn

Fortnite-skaparna Epic kommer att göra en vinst på tre miljarder dollar i år, enligt Techcrunch. Det är alltså lönsamt att sälja danser i spel. Men om jag låter bitter så är jag inte det, Epic gör en riktigt snygg produkt och har kämpat på sedan 1991 med bland annat Unreal Engine så de är värda det. I dag är Epic värderade till 15 miljarder dollar men så har det inte alltid varit. 2012 stoppade Tencent in 330 miljoner dollar och fick då 40 procent av bolaget. En bra investering! Tumnagel
34.7°
+
Roger Åberg
0
Nästa sida