Quantcast
m

Dodge Durango SRT Hellcat läcker ut
Läcker?

Det är en sak att gnälla på muskelbilar hit och dit men muskel-suvar tycker i alla fall jag är befogat. Maken till onödigare fordon får man leta efter. Men folk verkar vilja ha dessa åbäken och tillverkarna svarar. Det senaste att läcka ut från Dodge är en bil det har ryktats om länge - Durango SRT Hellcat. Det är alltså en Durango som har fått Hellcat-motorn under huven och kanske även någon lite starkare bussning och krängningshämmare. Sånt behöver man nämligen om man ska brumma omkring med kompressormatad V8:a på 6,2 liter som ger över 700 hästar, kanske närmare 800 i det här fallet om det är Redeye-version vi snackar om. Den officiella premiären är, givetvis, förlagd till den 4 juli på grund av Murica. Tumnagel
35.2°
+
Bobby Green
0

Första provkörningarna av Ferrari SF90 Stradale är här
Tyskt och italienskt

För ett år sedan släppte Ferrari lös den nya super-hybriden SF90 Stradale och nu har journalister fått köra den för första gången. Det här är ingen efterträdare till LaFerrari utan snarare en mer avancerad version av F8 Tributo. Som du kan ladda med sladd och som har mer effekt. Två stycken elmotorer sitter på framaxeln och dessa får sällskap av en tredje som man placerat mellan förbränningsmotorn och växellådan. Bensinslukaren är en turbomatad V8:a på 4,0 liter som ger 780 hästar och 800 newtonmeter i vrid, allt kopplat till en åttastegad dubbelkopplingslåda. Den kombinerade effekten anges till 1000 hästar. Det räcker för att kunna ta sig från 0-100 km/h på 2,5 sekunder och toppa 340 km/h. Det går även att köra på bara el i typ 2,5 mil. Ovan ser vi SportAutos testkörning på tyska och nedan Automoto.it på italienska så glöm inte att sätta på undertexter om ni inte behärskar dessa språk. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Det här är Maseratis nya V6:a
Har F1-teknik

Precis som vi tidigare har berättat kommer Maserati att gå över till V6:a istället för V8:a som de lånat från Ferrari tidigare. Den första nya modellen som kommer att få ta del av motorn är MC20 och nu får vi en bild på maskinen tillsammans med lite siffror. Motorn är på 3,0 liter, har dubbla turbo och den ska vara framtagen med teknik hämtad från Formel 1. Vikten på klossen ligger på 220 kilo och effekten anges till 629 hästar vid 7500 varv. Vridet som är 730 newtonmeter är tillgängligt från 3000 till 5500 varv. Varvstoppet ligger på 8000. Den har förkammarförbränning och dubbla tändstift per cylinder vilket är en kombination den tydligen ska vara först med i en gatbil. Det finns även dubbla insprutningssystem - ett direkt och ett indirekt. Det här förbättrar bränsleförbrukningen, sänker CO2-värdena och gör motorn tystare på låga varv. MC20 har världspremiär den 9 september. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Bentley förfinar Bentayga
Får bland annat Continental GT-bakljus

Bentley har finslipat suven Bentayga och gett den ett litet ansiktslyft med nya strålkastare och samma stil på baklamporna som Continental GT har. Nytt där bak är även att luckan nu är i fullbredd och att lamporna sitter i den. Och även om det kanske inte ser ut så är faktiskt varenda karosspanel omdesignad för att ge modellen en fräschare look. En annan sak som bilen får som inte många andra har är uppvärmda torkarblad med inte mindre än 22 stycken små munstycken i varje arm som duschar rutan. Det är viktigt att se bra ut i en Bentayga. Pun intended. Insidan får en helt ny mittkonsol med en infotainment-skärm på 10,9 tum, en ny ratt, nya dörrsidor, nya säten och nu kan man även få ventilation i baksätet om man valt att ha tre platser där istället för två. Benutrymmet ska även ha ökat hela tio centimeter här bak, men hur man har lyckats med det framgår inte. Trådlös Apple CarPlay och Android Auto är standard. Motormässigt har det inte skett några förändringar och initialt är det bara V8:a som erbjuds. Den är på 4,0 liter, har dubbla turbo och effekten anges till 550 hästar och 770 newtonmeter. Maskinen är kopplad till en åttastegad automatlåda som driver alla fyra hjulen. Senare presenteras även en hybrid och Bentayga Speed med W12. Vad nyheten kostar och när lansering sker är oklart för tillfället. Tumnagel
32.6°
+
Bobby Green
0

Maserati ersätter Ferrari-V8:an med V6:a
Och Ghibli får turbofyra

Maserati har i många år använt sig av V8-motorer från Ferrari men nu är det slut med det. När den nya sportbilen MC20 lanseras i september kommer den istället att ha en V6:a under skalet. Och förutom denna nya maskin är även en turbomatad fyra på väg. V6:an är på 3,0 liter och har dubbla turbo. Det ryktas om att effekten kommer att ligga runt 550 hästar. Den här kommer man att använda i fyra stycken framtida modeller och den kommer att bli elektrifierad på något vis - troligtvis handlar det om mildhybrid-teknik. Motorn får något man kallar för "turbulent jet ignition" som ska göra den effektivare och minska utsläppen. Den turbomatade fyran som är på 2,0 liter kommer att hamna i nästa version av modellen Ghibli som presenteras den 15 juli. Det här är en version av den maskin som redan sitter i Alfa Romeo Giulia och Stelvio och Jeep Cherokee och Wrangler. I Ghibli erbjuds den med mildhybrid-teknik. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0

Telenor lanserar Telenor Stream Mini
För dem som tröttnat på tv-boxar och TV4

Telenor lanserar nu ett nytt abonnemang till sin streamingtjänst vilket man kallar för Telenor Stream Mini. Det är avsett för dem som kanske inte längre orkar ha en tv-box men ändå vill kunna ta del av de flesta traditionella svenska tv-kanalerna. I abonnemanget ingår de tolv kanalerna SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, Barnkanalen, SVT24, TV3, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, TV10 och Kanal 11. Det ska noteras att Telia-ägda TV4:s kanaler dock inte ingår i paketet. Är man sugen på att kolla in TV4 och TV7 så är man hänvisad till att göra det på annat sätt. Telenor Stream Mini används via Telenors vanliga streamingapp som finns till iOS och Android eller så kan man kolla in det via webbläsaren. Tjänsten kostar 79 kronor i månaden och första månaden är avgiftsfri. Tjänsten är inte knuten till någon av Telenors andra abonnemang och går att använda oavsett om man tidigare är kund host Telenor eller inte. Tumnagel
38.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Så här borde framtiden för Apples chip se ut
Apple Silicon kan vara mer banbrytande än bytet till Intel

Ryktena har florerat länge, men nu är det officiellt att Apple kommer att flytta även sina mac-datorer till egna chip. Jag säger även, för macen har ju faktiskt varit den enda av Apples stora produktkategorier som inte har rullat på egna chip. Storsäljaren iPhone har gjort det i över tio år nu. På många sätt är bytet logiskt, det har varit konstigt att testa en ny Apple-dator och se den få stryk på vissa områden av deras tablet. Det är också logiskt för Apple vet vad de gör och deras utvecklingskurva är fantastisk, speciellt jämfört med Intel. Apple skryter om att deras senaste iPad Pro har 1000 gånger bättre grafik än den första iPaden, något de har levererat på 10 år. Det är Apples ord, men det är sant och väldigt imponerande. Tumnagel
40.5°
+
Roger Åberg
0

Ford Mustang Mach 1 är tillbaka
Ett mellanting mellan GT och Shelby

1968 släppte Ford lös Mustang Mach 1 för allra första gången. Nu är muskelbilarnas muskelbil tillbaka i ny skepnad och tanken med den här är att den ska vara något för den som tycker vanliga GT är för vek men Shelby lite för vass. Under huven sitter en mullrande V8:a på 5,0 liter utan överladdning. Den ger här 480 hästar, 569 newtonmeter i vrid och har begåvats med Ford Performance-delar från Shelby GT350 och GT500. Till paketet sitter samma sexstegade manuella låda som man hittar i GT350. Här är den dock uppdaterad med varvtals-matchning, Twin Disc-kopplingen från GT och en växelspak med korta slag. Vill man inte spaka själv kan man även få bilen med den tiostegade SelectShift-automatlådan. Drivningen sker oavsett självklart endast på bakhjulen. Utseendemässigt får nya Mach 1 en ny grill med två runda fejkade strålkastar-platser, ny frontspoiler med andra luftintag, en stor splitter längst ned, andra sidokjolar och diffusorn från Shelby GT500 där bak som myser tillsammans med fyra runda avgaspipor. En liten vingläpp på bakluckan avslutar det hela. Även fälgarna är unika och de är en hyllning till de klassiska Magnum 500-fälgarna. Köper man bilen med tillvalet Handling Package får man ännu fler aerodynamiska bitar, det är den gråa bilen på bilderna. Försäljningen drar igång nästa vår men vad det då kommer att stå på prislappen är oklart för tillfället. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Mercedes-AMG E 63 S får sig ett lyft
Uppdaterat utseende men samma effekt

I mars rullade Mercedes ut en uppdaterad version av E-Klass och nu har turen kommit till AMG-versionerna. Här handlar det om lite förfinat utseende men under huven ser det ut som tidigare. Bilarna får nya bakljus, strålkastare, grill och större luftintag. De fyra rektangulära avgaspiporna är också givetvis på plats. Precis som tidigare erbjuds E 63 och E 63 S men det är bara S:en som kommer hit till Sverige. Den kostar från 1.220.900 kronor i sedan-utförande och från 1.238.900 kronor om man vill ha kombin. För pengarna får man en prestandavagn med dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger hela 612 hästar och 850 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på 3,4 respektive 3,5 sekunder. Drivningen sker på alla fyra hjulen och kraften kommer dit via en niostegad dubbelkopplingslåda. Försäljningen drar igång den 7 juli. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Det här är uppdaterade BMW M5 och M5 Competition
Lanseras nu i sommar

Efter den lilla läckan presenterar BMW nu även uppdaterade M5, och M5 Competition. Och den som är sugen behöver inte vänta särskilt länge eftersom modellen lanseras här i Sverige redan i sommar. På prislappen står det 1.167.500 kronor och vill man ha Competition får man slänga på ytterligare 88.000 kronor. För pengarna får man en sportig och kraftfull sedan med turbomatad V8:a på 4,4 liter som ger 600 hästar (625 i Competition) och 750 newtonmeter. Till paketet kopplas en M Steptronic-växellåda med åtta steg. Drivningen sker på alla fyra hjulen eller endast bakhjulen om man vill. 0-100 km/h går på 3,4 sekunder, 0-200 klaras av på 11,1. Competition klarar detta på 3,3 respektive 10,8 istället. Toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h men har man bråttom kan denna höjas till 305 km/h M Driverx27s Package. Utseendemässigt är bilen biffigare än vanliga 5-serien och den får motorhuv i aluminum, tak i kolfiberförstärkt plast och bredare skärmar överallt. Baktill skvallrar de fyra runda avgaspiporna om att det här inte är någon vanlig 5:a. Chassiet är vassare och stötdämparna har man hämtat från M8 Gran Coupé. Läs mer om bilen på länken nedan. Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0

Nya Porsche Cayenne GTS är här
Återigen med V8:a

Efter de läckta bilderna presenterar Porsche nu nya Cayenne GTS som även går att få i coupé-utförande. Oavsett vilken man väljer får man en dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger 460 hästar och 620 newtonmeter i vrid. Med Sport Chrono-paketet klarar bilen 0-100 km/h på 4,5 sekunder och toppar 270 km/h. Föregående Cayenne GTS hade en V6:a på 3,6 liter men nu är det alltså V8:a som gäller igen. Förutom bra effekt under huven får GTS-versionen lite nytt utseende, lägre chassi och mer utrustning som standard. Avgassystemet som sitter standard har fyra stycken runda pipor - två på vardera sida. Väljer man sportavgassystemet får man istället två centralt placerade ovala pipor. Detta kan man dock endast få till Cayenne GTS Coupé och i framtiden även till Cayenne Turbo Coupé i kombination med Lightweight Sports Package. Cayenne GTS och Cayenne GTS Coupé går att beställa nu och ska komma till återförsäljarna i början av juli. Prislappen är 1.210.000 respektive 1.255.000 kronor. Tumnagel
37.6°
+
Bobby Green
0

Porsche Cayenne Coupé GTS läcker ut
Läcker?

Det börjar närma sig premiär av Porsche Cayenne Coupé GTS och nu har officiella pressbilder på bilen läckt ut. GTS är en mellanversion där fokus inte ligger på flest hästkrafter utan istället lite mer utrustning men samtidigt bra med kraft utan att vara vassast. Vi vet fortfarande inte vilken maskin som döljer sig under huven här men det skulle inte förvåna om det handlade om samma recept man hittar i Panamera GTS. Det skulle i så fall innebära en dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger 460 hästar och 620 newtonmeter i vrid. Mer information kommer när bilen blir officiell. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Alpina presenterar B5 och D5 S
Förfinade versioner av nya BMW 5-serie

För knappt två veckor sedan rullade BMW ut nya 5-serien och nu presenterar Alpina sina versioner av modellen. Här erbjuds B5 och D5 S och gemensamt för båda är som vanligt uppdaterat utseende, vassare maskineri och ännu mer förfinad insida. Under huven på B5 sitter en dubbelturbomatad V8:a på 4,4 liter som ger 630 hästar och 800 newtonmeter i vrid. Det sistnämnda finns tillgängligt redan från 2000 varv. 0-100 km/h ska gå på 3,4 sekunder för sedanen, 3,6 för kombin. Toppfarten anges till 330 respektive 322 km/h. D5 S som går på diesel får istället en dubbelturbomatad rak sexa på 3,0 liter med mildhybrid-teknik. Här är effekten 352 hästar och vridet som är 730 newtonmeter finns där från 1750 varv. 0-100 km/h ska gå på 4,4 sekunder för sedanen, 4,6 för kombin. Toppfarten ligger här istället på 286 respektive 283 km/h. Oavsett vilken du är sugen på så går de att beställa nu och de första kunderna ska få sina bilar i oktober. Priserna har inte släppts ännu. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Teasers för ny hyperbil med över 1000 hästar
Denna kommer från Naran Automotive

Ny vecka och vi drar igång den med ytterligare en ny hyperbil från en okänd tillverkare. Teaserbilderna vi ser här är från Naran Automotive som har en hyperbil med 1050 hästar på gång. Motorn som är en V8:a på 5,0 liter med dubbla turbo är mittmonterad men bakom framaxeln och inte bakom sittbrunnen som på så många andra bilar i den här klassen. Drivningen ska ske på alla fyra hjulen och 0-100 km/h ska gå på runt 2,2 sekunder, 0-160 på 4,5 sekunder och toppfarten ska ligga på runt 370-400 km/h. Bilens kaross ska till största delen bestå av kolfiberpaneler och som vi kan se får den en ganska så aggressiv front och en rejäl diffusor och vinge baktill. Väghållningstester och toppfartstester ska man tydligen redan hålla på med på Nürburgring och Imola. Planen är att dra igång försäljningen i mitten på augusti. Endast 49 stycken bilar kommer att tillverkas men vad de kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
34.6°
+
Bobby Green
0

Corvette C8 till Europa nästa år
Kommer kosta runt en miljon

Nya Chevrolet Corvette säljs redan i USA men Europa får snällt vänta till andra halvan nästa år. Modellen som numera har mittmotor kommer dock att få lite mer effekt när den väl hittar hit, och som väntat ett lite högre pris än i staterna. Bilarna som kommer att säljas här har Z51-paketet som standard vilket innebär större bromsskivor från Brembo, diffbroms, sportavgassystem, justerbara dämpare och aerodynamikpaket. V8:an som är på 6,2 liter ger även 502 istället för 497 hästar. Drivningen sker på bakhjulen och dit kommer kraften via en åttastegad dubbelkopplingslåda. Även LT2-paketet är standard vilket ger dig en åtta tum stor infotainmentskärm, stolar som både kan värma och kyla, backkamera, head up-display och högtalare från Bose. Priset för den europeiska versionen kommer att börja på 81.700 pund för coupén och 87.110 pund för cabben. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Sista exemplaret av Bentleys ikoniska V8:a är tillverkad
Hamnade i en Mulsanne

I november förra året åt vi tårta eftersom Bentleys legendariska V8:a på 6,75 liter fyllde hela 60 år. Nu har det sista exemplaret rullat iväg från fabriken och maskinen var därmed i produktion i 61 år. Den sista motorn sattes ihop för hand tidigare i veckan och hamnade sedan i en Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner. 530 hästar och hela 1100 newtonmeter i vrid borde ju räcka. Över dessa 60+ år har Bentley tillverkat 36.000 exemplar av motorn. Den första versionen föddes i början av 50-talet när motordesignern Jack Phillips fick i uppdrag att ta fram en ersättare till den tidigare sexcylindriga motorn. Kraven var att den nya skulle vara ungefär lika stor men leverera 50 procent mer effekt, utan att bli tyngre. Resultatet blev en maskin på 6,2 liter som debuterade i Bentley S2 av årsmodell 1959. 1965 arbetade man om den för att passa i T-Series och 1971 ökades motorvolymen slutligen till 6,75 liter vilket den har varit sedan dess. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

En Koenigsegg CCX får större kompressorer
800 hästar var tydligen för klent

Mellan 2006 och 2010 tillverkades 29 stycken exemplar av Koenigsegg CCX. Den har en V8:a på 4,7 liter försedd med dubbla kompressorer och effekten ligger på 806 hästar och vridet på 920 newtonmeter. Fullt tillräckligt skulle nog de flesta säga. Men inte de här gänget, som är i full färd med att byta ut kompressorerna på ett exemplar med målet att kunna trycka upp effekten till 1200 hästar istället. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Alpina har nu förädlat BMW X7
Lyx-suven blev precis ännu lyxigare

Den senaste BMW-modellen Alpina har lagt sin hand på är jätte-suven X7. Den här kallar man för XB7 och det är en förfinad version som fått lite extra krydda i varje hörn. Motorn som är en dubbelturbomatad V8:a på 4,4 liter har piffats upp till 621 hästar och 800 newtonmeter. 0-100 km/h går på 4,2 sekunder och toppfarten är hela 290 km/h. Vidare har man monterat andra dämpare till luftfjädringen vilket ska ge en ännu behagligare åktur men samtidigt kunna bjuda på sportiga köregenskaper när andan faller på. Beroende på körläge ändras bilens höjd med fyra centimeter. På vanligt Alpina-manér har man förfinat istället för att förfula. Med små men ändå tydliga medel har utseendet lyfts och i hjulhusen sitter givetvis de klassiska fälgarna. Här mäter de 23 tum och antalet ekrar är som sig bör 20. XB7 går bra att beställa nu och de första leveranserna ska ske i december. Prislappen börjar på 155.200 euro. Läs allt om bilen på länken nedan. Tumnagel
35.1°
+
Bobby Green
0

Mulholland Automotive presenterar sportbilen Legend 480
Ska lanseras i år

Mulholland Group har i många år varit inblandade i motorsport och fungerat som leverantör åt bland annat Formel 1. Nu har de bestämt sig för att börja tillverka egna bilar och sportbilen Legend 480 är först ut. Bilen beskrivs som superlätt och en "pure drivers car". Det är en tvåsitsig coupé med V8:a under huven och bakhjulsdrift. Siffrorna i modellnamnet står för motorns effekt och för växlandet står en sexpetad manuell låda. Chassiet är i kolfiber och de exteriöra linjerna ska vara ritade av den förra TVR-designchefen Damian McTaggart. Planen är att lansera Legend 480 senare i år och efter denna ska det presenteras inte mindre än tre stycken bilar. Vad man får betala framgår dock inte för tillfälllet. Tyvärr finns det ingen bättre bild på hur bilen ser ut baktill. Tumnagel
30.7°
+
Bobby Green
0

Äntligen är den här - bepansrade versionen av nya Audi A8
Kostar 600.000 dollar mer än S8

Som vi har väntat! Men nu är den alltså äntligen här - Audis senaste A8 i bepansrad version. Den här kallar man för A8 L Security och det är en förlängd version som är skottsäker och som kostar 600.000 dollar mer (!) än S8 - totalt 750.000 dollar. Bilen som ska bjuda på lite mer trygghet i vardagen tar 400 timmar längre tid att bygga än en vanlig A8 och har skydd i klasserna VR9/VR10. Den ska stå emot maskingevär, prickskyttar och även handgranater. Det finns ett brandsläckarsystem ombord med munstycken placerade i motorrummet, vid bränsletanken, i hjulhusen och under hela bilen för att snabbt kunna släcka om det skulle börja pyra lite. Vidare finns ett friskluftsystem som ser till att alla ombord får syre under en tid om det skulle vara tokigt utanför bilen. Skulle man bli fast på insidan finns små sprängladdningar som kan spränga bort dörrarnas gångjärn så att man kommer ut. Fälgarna som är smidda mäter 20 tum och de är klädda med punkteringsfria däck som man ska kunna köra med i upp till åtta mil i 80 km/h även om de blir pepprade. Tjänstevikten på hela rasket anges till mellan 3,9 till 4,2 ton. Under huven sitter samma motor som i S8 vilket innebär dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger 571 hästar och 800 newtonmeter i vrid. 0-100 km/h ska gå på 6,3 sekunder och toppfarten anges till 210 km/h. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0

Första Brabham BT62 Competition levererad
Kommer att tävla i Britcar Endurance Championship

Brabham har nu monterat ihop och tillverkat den allra första BT62 Competition-versionen. Bilen har skeppats till Storbritannien där den kommer att tävla i årets upplaga av Britcar Endurance Championship. Stallet som kommer att förfoga över bilen heter Horsepower Racing och det ägs av Paul Bailey. Köra kommer Ross Wylie att göra. Competition-versionen kostar från 750.000 pund och har ett FIA-godkänt chassi, komplett telemetrisystem med tillhörande ratt i kolfiber, kolfiberkaross, lättviktshjul och kralliga bromsar. Bakom sittbrunnen sitter en V8:a på 5,4 liter utan överladdning som ger 700 hästar och 666 newtonmeter i vrid. Kraften går endast till bakhjulen och den kommer dit via en sexstegad sekventiell växellåda. Matchvikten för ekipaget ligger på bara 972 kilo. Härnäst för Brabham är att bygga både banpreppade och gatlegala versioner av bilen som sedan ska skeppas till Australien, Nya Zeeland och Europa. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Raka rör på nya Corvette
Hur låter den tycker ni?

I nya Corvette sitter en LT2-V8:a på 6,2 liter utan överladdning. Motorn låter lite återhållsam original men sjunger fint om man hjälper den på traven. Ägaren av det här exemplaret har smackat på ett nytt avgassystem från Fabspeed med raka rör och så här låter det. Bonusklipp nedan. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0

BMW M8 Competition Gran Coupé vs Porsche Taycan Turbo S
Vilken är vassast på banan?

BMW M8 Competition Gran Coupé har en dubbelturbomatad V8:a på 4,4 liter som ger 625 hästar och 750 newtonmeter i vrid. Porsches eldrivna Taycan Turbo S har istället 750 hästar och hela 1050 newtonmeter i vrid. AutoBildSportsCars bestämde sig för att jämföra de båda på racerbanan Lausitzring och även om Porschen klår BMW:n är det med extremt liten marginal. Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Restomod-Mustang som blir din för en miljon dollar
Har över 1000 bakhjulshästar

Om du verkligen inte är en original-nörd och vill ha en gammal Mustang som uppgraderats på samtliga fronter är kanske det här något för dig. Det är en 65:a som bland annat fått en helt ny handtillverkad kaross i plåt, mycket större bromsar än original, vassare chassi och en duktigt moddad V8:a under huven. På motorn har man smackat på en kompressor och dubbla turbo. Det ska ge över 1000 bakhjulshästar men kan skruvas upp till 1200 om man känner att man vill ha lite mer kräm. Till maskinen sitter en sexstegad sekventiell växellåda. Totalt ska över 10.000 timmar lagts ned på bilen och har du en miljon dollar över kan du få köpa den. Tumnagel
30.8°
+
Bobby Green
0
Nästa sida