m

EA Vancouver ryktas ha lagt ner Star Wars-spel
Verkar inte bli något open world-spel i Star Wars-universumet

Den numera döda spelutvecklaren Visceral Games jobbade på ett singleplayer-spel som skulle utspela sig i Star Wars-universumet. EA stängde som känt ner Visceral och deras spel lades delvis på is och några koncept följde troligtvis med till EA Vancouver som tog över arbetet med singleplayerspelet. Nu har EA satt ner foten ytterligare en gång för singleplayerupplevelsen. Kotaku skriver att projektet gick under namnet Orca och var i ett tidigt skede i utvecklingsprocessen. I spelet skulle vi få kontrollera en prisjägare som vi skulle få utforska stora öppna världar och lära känna olika grupper i Star Wars-universumet. Det låter rätt lovande, men ingenting EA vill se för tillfället. Enligt Kotakus källor lades spelet ner då EA vill få ut ett Star Wars-spel snabbare och kommer i stället satsa på ett Star Wars-spel i mindre skala som väntas släppas 2020. Enligt källorna kommer spelet kanske bli en launchtitel för nästa konsolgeneration. Huruvida EA kommer blåsa nytt liv i Orca i framtiden är oklart, men vi håller tummarna. Orca är inte det enda Star Wars-spelet EA har på ingång. I år kommer Respawn lansera Jedi: Fallen Order och om det spelet kommer vara i närheten av vad Titanfall 2, både på single- och multiplayer-fronten, så kommer vi troligtvis inte bli besvikna av årets Star Wars-utbud. Tumnagel
26.5°
+
André Stray
0
2018

Jade Raymond lämnar EA
Ytterligare ett stort namn lämnar speljätten

Jade Raymond jobbade tidigare med spelserierna Assassinx27s Creed och Watch Dogs på Ubisoft, men hoppade över till EA 2015 för att starta en ny spelstudio vid namn Motive. Motive assisterade bland annat Visceral Games med deras Star Wars-lir innan spelet och spelstudio lades ner tidigare i år och gänget hjälpte även till med Star Wars: Battlefront II. Nu verkar Raymond vara färdig med företaget och har bestämt sig för att gå vidare. I ett uttalande skriver John Reseburg, kommunikationschef på EA, detta: “With this change, Jade Raymond has decided to leave Electronic Arts. In her time with us, Jade helped to build great teams, and our projects underway at Motive and other studios continue unchanged. We’re appreciative of all of her efforts, and we wish Jade all the best as she moves on to her next adventure. We are driving greater creativity into everything we do across EA Studios, and we’ll look forward to sharing more in the months to come.” Vad Raymond kommer göra i framtiden är för tillfället oklart, men det lär handla om något spelrelaterat. Tumnagel
39.2°
+
André Stray
0

Livstecken från EA:s Star Wars-spel med öppen värld
Kommer företaget avsluta Viscerals arbete?

Innan EA lade ner Visceral Games jobbade spelstudion på ett singleplayerspel i Star Wars-universumet med diverse open world-element. När studion stängde portarna meddelade EA att man kommer göra en hel del ändringar med Star Wars-liret som mest handlade om att göra det till en multiplayer-upplevelse. För att lyckas med detta behövs dock folk och enligt en jobbansökan söker EA efter en lead online engineer till EA:s Vancouver-studio som ska jobba på onlinefunktioner i ett projekt som kallas Star Wars Open World. Förhoppningsvis kommer EA att visa upp sitt kommande Star Wars-lir. Om det sker i år så lär det presenteras under företaget presskonferens på E3. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

Crystal Dynamics rekryterar Naughty Dog- och Visceral-veteraner
Shaun Escayg och Stephen Barry ska jobba på Avengers

Tomb Raider-utvecklarna Crystal Dynamics meddelar idag att de har rekryterat 15 utvecklare som ska jobba på det det kommande Avengers-spelet som presenterades för ett år sedan. Bland drösen utvecklare hittar vi bland annat Shaun Escayg och Stephen Barry. Shaun Escayg jobbade tidigare på Naughty Dog där han bland annat var creative director samt manusförfattare för Uncharted The Lost Legacy och kommer agera creative director för Avengers-spelet. Stephen Barry var chef för produktutveckling på Visceral Games och har bland annat jobbat med spel som Dead Space. Ovan har ni en teaser för The Avengers Project. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0
2017

Viscerals Star Wars-spel lades ner för att det var linjärt
Och för att det inte skulle dra in nog med pengar

För ett tag sedan fick vi veta att EA stänger ner studion Visceral Games och att det kommande Star Wars-spelet inte blir av. I alla fall inte i nuvarande form. Star Wars-projektet kommer att leva vidare i någon form men byter inriktning och ska utvecklas på annat håll inom EA. Men varför tog då EA det här beslutet? Enligt CEO Blake Jorgensen berodde det bland annat på att spelet var för linjärt, något som spelare inte längre gillar. “As we kept reviewing the game, it continued to look like a much more linear game [which] people don’t like as much today as they did five years ago or ten years ago." Projektet ska också ha varit väldigt ambitiöst, men inte ekonomiskt lönsamt i längden. Med andra ord var det mycket ett ekonomiskt beslut enligt Jorgensen. De som arbetar med projektet får nu i så stor mån som det går hjälp att hitta andra jobb inom EA, men Jorgensen säger också att de kommer att behöva avskeda folk. Tumnagel
14.2°
+
Emmy Zettergren
0

EA stänger Visceral Games
Studion bakom Dead Space finns snart inte mer

EA har stängt ner spelstudion Visceral Games. Studion ligger bakom Dead Space-spelen och Battlefield Hardline. De höll även på att utveckla ett Stjärnornas krig-spel tillsammans med Amy Hennig som tidigare gjort majoriteten av Uncharted-spelen. Detta spel offentliggjordes 2013 men tydligen har man inte lyckats får till något vettigt vilket har lett till att projektet nu måste ändra riktning till något som låter mer kommersiellt gångbart. "we are shifting the game to be a broader experience that allows for more variety and player agency, leaning into the capabilities of our Frostbite engine and reimagining central elements of the game to give players a Star Wars adventure of greater depth and breadth to explore." EA Worldwide Studios lett av EA Vancouver kommer nu ta över Stjärnornas krig-projektet från Visceral Games. Ett litet klipp från hur spelet såg ut när det utvecklades av Visceral Games kan beskådas nedan. Tidigare planer sa att spelet skulle släppas 2019 men nu är det dock oklart när detta spel väl kommer släppas. Tumnagel
23.1°
+
Frode Wikesjö
0
2016

Respawn gör Stjärnornas krig-spel för EA
Ett tredjepersonsactionspel

I dag meddelade EA att de anlitat Titanfall-studion Respawn för att göra ett tredjepersonactionspel i Stjärnornas krig-universumet. Spelet kommer ledas av Stig Asmussen som sannolikt är mest känd för sitt jobb som regissör för God of War III. Vad spelet kommer gå ut på eller när det väl släpps är fortfarande oklart men det får vi förhoppningsvis reda på under EAs presskonferens som går av stapeln den 12 juni. Förutom Respawn så jobbar även Visceral Games, DICE, Capital Games, BioWare och Motive på olika Stjärnornas krig-spel för EA. Tumnagel
44.5°
+
Frode Wikesjö
0
2015

Getaway släpps till Battlefield Hardline nästa månad
Och Legacy Operations till Battlefied 4 är nu släppt

EA meddelade nyligen att Getaway-expansionen för Battlefield Hardline kommer släppas till Premium-folket under januari månad. Getaway innehåller fyra nya kartor (Pacific Highway, Double Cross, Train Dodge samt) Diversion, ett nytt spelläte som heter Capture the Bag, fyra nya fordon, tre nya vapen för Mechanic-klassen samt lite annat. På tal om Battlefield-expansioner så släppte man Legacy Operations-expansionen för Battlefield 4 nyss som bland annat innehåller den klassiska Battlefield-banan Dragon Valley. Tumnagel
37.9°
+
Frode Wikesjö
0

Star Wars: Battlefront lär få uppföljare
EA vill släppa fler Star Wars-spel

Electronic Arts licensavtal med Disney, som ger dem rättigheterna att utveckla spel som handlar om Star Wars, är runt tio år långt och den tiden tänker företaget utnyttja så mycket det bara går. Star Wars: Battlefront släpps som bekant om två dagar i Europa (i dag i USA) och EA har också meddelat att de redan jobbar på ett annat Star Wars-spel som ska ha influenser från nedlagda Star Wars 1313 och som utvecklas av Visceral Games. Men det kan komma mer än så. Under pågående UBS Global Technology Conference in San Francisco pratade CFO Blake Jorgensen om framtiden och nämnde att Battlefront kommer att få minst en uppföljare och att flera andra spel i Star Wars-universumet är planerade till så väl konsoler, mobiltelefoner och PC. "Itx27s a big effort for us, and I donx27t think therex27s a human being in the world who hasnx27t heard of the Star Wars movie coming. And so, [itx27s a] great opportunity. We struck a licensing deal with Disney a few years back thatx27s almost ten years in length. The game that comes out tomorrow, Star Wars Battlefront, is a traditional first-person style shooter game. Our goal is to make future Battlefront games as well as other style games around the Star Wars franchise, both on mobile as well as console and PC. Itx27s a huge opportunity for us." Tumnagel
46.5°
+
Emmy Zettergren
0

Battlefield Hardline till EA Access
Den 14 oktober

Om man har EA Access så kommer man snart kunna spela Battlefield Hardline utan extra kostnad. Hardline kommer nämligen läggas till i EA Access Vault den 14 oktober så då kan man spela det så mycket man vill tills man tröttnar på det då. EA Access är som bekant en Xbox One-exklusiv tjänst som kostar 40,50 kr per månad 249 kr per år. Andra spel som man kan hitta i EA Access Vault är bland annat Dragon Age: Inquisition, FIFA 15, Battlefield 4 och Plants vs. Zombies: Garden Warfare. Tumnagel
40.2°
+
Frode Wikesjö
0

Ny expansion för Hardline offentliggjord
Battlefield: Hardline då

I går avslöjade EA vad nästa Battlefield Hardline-expansion kommer innehålla. Robbery, som expansionen heter, kommer bjuda på fyra nya kartor, ett nytt spelläge samt nya vapen, föremål och fordon. De fyra nya kartorna är The Docks, Break Pointe, Museum och Precinct 7. och det nya spelläget heter Squad Heist som skall vara en hyllning till Squad Rush från Battlefield 4. I detta 5v5-läge skall banditerna klara tre sektioner av en kupp. För varje sektion får det attackerande laget 25 deploy tickets så man kan inte bara hålla på och bli skjuten hur mycket som helst. The mode has three distinct stages: * Criminals take a Drill, break into Vault 1, and grab the Loot from the vault. * Criminals take a Drill, break into Vault 2, and grab the Loot from the vault. * Criminals run to an escape location, call a helicopter, and get the loot to safety. Obviously, this will all be themed to the map. You might have to take the Glass Cutter (Drill) and steal the Blue Diamond (Loot) from the Display Case (Vault) – but the basic idea stays the same. At each stage, criminals get 25 deploy tickets. If those tickets are all lost, the cops win the match. Robbery släpps till Battlefield Premium-medlemmar någon gång nästa månad. Tumnagel
30.0°
+
Frode Wikesjö
0

Jade Raymond jobbar nu med Star Wars hos EA
Blir boss för nya studion Motive Studios

I oktober förra året meddelade producenten Jade Raymond att hon lämnar Ubisoft och arbetet som producent för Assassinx27s Creed-serien. Då var det inte säkert vad hon skulle göra istället. Men nu vet vi. Jade har nämligen börjat hos EA och ska där jobba med Amy Hennings kommande Star Wars-spel som chef för EA:s nya studio Motive Studios. Hon kommer också att övervaka Visceral Games studio i Kalifornien samtidigt som Motive Studios även ska jobba nära BioWare. Nedan kan ni läsa Jades uttalande om sin nya tjänst. Tumnagel
48.3°
+
Emmy Zettergren
0

Viscerals Star Wars-spel kan likna nedlagda 1313
Ett ljus i mörkret tänds

När Star Wars 1313 presenterades på E3 2012 gick spelvärlden in i extas. När spelet sedan lades ner av Disney blev många grundligt besvikna. En ljusning på horisonten har varit Star Wars: Battlefront. Men det är ändå inte riktigt samma sak. Det verkar dock som om vi kan komma att få uppleva något liknande det som Star Wars 2013 var tänkt att innebära. Visceral Games, som även de jobbar på ett ännu inte namnsatt Star Wars-spel, verkar nämligen ha hämtat inspiration från det nedlagda spelet. Det sa i alla fall röstskådespelaren Nolan North nyligen under en diskussionspanel. Han ska ha sagt att spelet är annorlunda men i samma linje som 1313. Det verkar inte som om han själv medverkar i spelet men han hävdar att han vet en hel del om det. Bland annat kommer det också, enligt North, att ha influenser från Uncharted-serien vilket inte är så konstigt med tanke på att Amy Henning, som arbetat för Naughty Dog, nu jobbar med Star Wars-spelet. "If youx27re a big fan of Amy Hennig and her style of story, shex27s gone to EA and is going to reboot a brand new Star Wars franchise in the style of Uncharted. I happen to know a lot about it and itx27s going to be awesome." Detaljerna kring Viscerals spel är än så länge väldigt sparsamma, men det har ryktats om att det ska ha en helt öppen värld. Med de här nya detaljerna ser vi också fram emot att få se mycket mer framöver. Ovan kan ni se en trailer för spelet som aldrig blev av. Tumnagel
45.6°
+
Emmy Zettergren
0

Första expansionen till Battlefield Hardline kommer i juni
Nya kartor och nya vapen

Den kommande expansionen Criminal Activity, som släpps till Battlefield Hardline, kommer att anlända i juni. Det meddelar EA och Visceral via Battlelog. Och bland annat får vi ta del av nya kartor och vapen. Dessutom adderas ett nytt spelläge som heter Bounty Hunter. Här är alla nyheter: • De fyra nya kartorna – Backwoods, Code Blue, The Beat och Black Friday • Två nya fordon • Två nya typer av ammunition för specifika vapen • Ett nytt ospecificerat tillbehör • Tre nya vapen • En spikpistol • Ett nytt spelläge vid namn Bounty Hunter • Sex nya ansiktsmasker: två djurmasker och fyra nya valbara huvudbonader till poliserna Tumnagel
26.5°
+
Emmy Zettergren
0

DRM-skyddet på Hardline inte så illa som befarat
EA har förtydligat

Igår kunde vi berätta att en skribent på sajten Guru3D upptäckt att hans kopia av Battlefield Hardline låstes i 24 timmar efter att han testat spelet med fem olika grafikkort. Med andra ord verkade det som om spelet släppts med ett hårt DRM-skydd. Men nu förtydligar EA hur det fungerar. Visserligen kickar en spärr igång efter fem hårdvarubyten, eller installation på fem datorer, och spelet låses då i ett dygn. Men efter det kan användare installera det på fem datorer igen, eller testa det med fem olika grafikkort. Med andra ord handlar det inte om fem gånger per licens. Det här innebär att skyddet kommer att påverka extremt få människor. Nämligen de som just genomför hårdvarutest på spel. Och skulle de behöva fler än fem tester inom ett dygn kan de höra av sig till EA så löser de det. Så, nu kan vi sova lugnt igen. Skönt. Tumnagel
46.7°
+
Emmy Zettergren
0

Battlefield: Hardline kommer med DRM-skydd
Låser ditt spel i 24 timmar

PC-versionen av Battlefield: Hardline har lanserats med ett DRM-skydd. Det upptäckte Guru3D när de genomförde ett prestandatest av spelet. Efter att ha testat spelet med en handfull olika grafikkort kom en varningsruta upp med texten: "Too many computers have accessed this accountx27s version of Battlefield Hardline Digital Delux recently. Please try again later." Med andra ord kontrollerar EA inte bara hur många datorer du använder spelet på. De kontrollerar även om din hårdvara i datorn har förändrats. Enligt Guru3D verkar skyddet kicka in efter fem förändringar per licens och sedan är spelet låst i 24 timmar. Så här skriver de själva i en artikel: "Herex27s what EAs DRM is doing, EA donx27t just verify the number of PCs you work on slash use, nope .. they dare to monitor hardware changes inside your PC now, which I am sure is a privacy breach on many levels. So once we insert new hardware (CPU / mobo or graphics cards) the hardware id # hash changes and if that happens a couple of times they are rendering your activation invalid. From what we now have learned, you get to have 5 hardware changes per license. Use them up and access to the game will be blocked for 24 hours per activation." Användningen av DRM-skydd är främst till för att stoppa pirater, men det är illa omtyckt av de flesta konsumenter som anser att de själva ska få styra över sitt inköpta spel. Tumnagel
6.9°
+
Emmy Zettergren
0

IGN recenserar Battlefield Hardline
Och Gametrailers gör det samma

I morgon släpps Battlefield Hardline och om spelet är något att ha eller inte försöker folket från IGN svara på i videorecensionen ovan. Även folket från Gametrailers har nu släppt sin videorecension för spelet och den kan man hitta efter hoppet. Tumnagel
38.9°
+
Frode Wikesjö
0

Battlefield Hardline utsatt för DDOS-attack
På lanseringsdagen

Igår lanserades Battlefield Hardline och redan direkt vid lanseringen utsatte spelets servrar för en DDOS-attack på Xbox One. We’ve identified the connectivity issues on Xbox One are due to DDoS attack and working to resolve. Apologies for the inconvenience.— Battlefield (@Battlefield) 18 mars 2015 Att attackera spel genom DDOS-attacker har varit ett vanligt fenomen under helgen och flera av attackerna kom då från hackergruppen Lizardsquad. Tumnagel
9.5°
+
Emmy Zettergren
0

Vi har spelat Battlefield: Hardline
Snabbt, underhållande och spännande

Förra veckan var en intensiv sådan när det gäller Battlefield: Hardline. Jag fick spela multiplayerläget i nästan två dagar i sträck, fick en kort intervju med Ian Milham och sedan satte jag mig ned och spelade de tio episoderna av kampanjen. Jag vet inte vart jag ska börja. Vi tar en sak i taget. Tumnagel
38.8°
+
Fenjima Manrique
0

Kort Intervju med Ian Milham
Creative Director för Battlefield: Hardline

Det är omöjligt att inte prata om Battlefield 4 när det gäller Battlefield: Hardline. När Battlefield 4 kom ut under 2014 var förväntningarna höga. Men tyvärr blev det inte som väntat. Spelet kändes hastigt släppt och led av en del buggar och liknande. Det gick så långt så att till och med aktieägarna protesterade. När det var dags för ett nytt spel så kändes det mer än rätt att ge ett annat spelföretag uppgiften. En spelstudio som skulle enbart ägna sig åt att göra ett nytt Battlefield eftersom EA och Dice har fullt upp med andra kommande speltitlar. Projektet hamnade på Visceral Games skrivbord. Tumnagel
38.6°
+
Fenjima Manrique
0

40 minuter Battlefield Hardline
Woop-woop, that's the sound of da police

Här har vi 40 minuter med gameplay från enspelarkampanjen som man kan hitta i kommande Battlefield Hardline. Folk som har EA Access och Xbox One kan kolla in spelet redan nu medan alla andra får vänta till den 17 mars. Som sagt så är alla gameplay ovan från spelets enspelarkampanj så om man vill undvika spoilers får man väl helt enkelt låta bli att titta på klippet. På tal om Hardline så kan man beskåda spelets Trophies/Achievements här. Tumnagel
37.2°
+
Frode Wikesjö
0

Visceral Games vill göra mer Battlefield
Om Hardline blir uppskattat

Det är snart dags för release av Battlefield Hardline, det första Battlfield-spel som utvecklats av Dead Space-studion Visceral Games. Och nu meddelar Visceral att de gärna gör fler spel i serien, förutsatt att Hardline blir ett uppskattat spel. Så här säger spelets Creative Director, Ian Milham, i en intervju med tidningen Videogamer. "There’s a lot more gold in those hills in terms of the thematic possibilities and all the stuff we could do…and just now having seen what people are responding to and what we’ve made and what its strengths are, I think any developer would usually love a chance to double down on something successful and take the best bits and add more good on that and create something more. So yeah, I think we would [like to do more]." Vår skribent Fenjima har precis varit och spelat spelet i London och kommer att bidra med sina intryck lite längre fram. Tumnagel
28.2°
+
Emmy Zettergren
0

Lanseringstrailer för Battlefield Hardline
Pang pang

Nu har lanseringstrailern för kommande Battlefield Hardline släppts och ni ser den ovan. Tumnagel
36.0°
+
Emmy Zettergren
0

Battlefield Hardline får olika upplösningar på PS4 och Xbox One
Ingen i 1080p

Många har undrat över vilken upplösning som Battlefield Hardline kommer att få på konsol och nu har utvecklarna Visceral Games berättat hur det kommer att se ut. På Playstation 4 är det 900 som gäller och på Xbox One 720. Med andra ord blir det inget 1080p som nog många hoppats på. Spelet kommer att anlända till Xbox 360, Xbox One, Playstation 3, Playstation 4 och Windows PC 17 mars. Tumnagel
19.5°
+
Emmy Zettergren
0
2014

Battlefield: Hardline försenas
Till 2015

EA, DICE och Visceral Games meddelade alla Battlefield-fans i dag att Battlefield: Hardline inte kommer släppas i år utan att det istället kommer släppas någon gång nästa år 2015. DICE-bossen Karl Magnus Troedsson skrev på den officiella Battlefield-bloggen att Visceral behöver mer tid på sig efter feedback från förra månadens betatest och för att göra spelet så bra samt stabilt som möjligt när det väl släpps. Here are a few of the things the new timing will allow us to accomplish: 1. Multiplayer Innovation: Coming out of our E3 beta, internal focus tests, and work with our community, we have received a lot of great Multiplayer thinking. We’re going to be adding some new feature ideas direct from the community that will evolve the cops and criminals fantasy into a truly unique Battlefield Multiplayer experience. 2. Single Player Story Depth: In order to ensure our Single Player experience delivers on player expectations, we’re spending more time polishing our core features, as well as adding a few new ones that will support a deeper “crime revenge” story experience. 3. Stability: This has been a focus for our team since day one and we’re going to be using the extra time to continue to optimize the game for a stable launch. We have learned a lot from Battlefield 4, are continuing to learn from our Community Test Environment and will learn more from another Hardline beta. More time allows us to surface issues that the team can attempt to fix prior to launch. Vill man läsa Karl Magnus brev i sin helhet så kan man hitta det via länken nedan. Tumnagel
47.6°
+
Frode Wikesjö
0

EA bekräftar Battlefield Hardline
Tjuv och polis

I går började det läcka en hel del information om ett nytt Battlefield-spel som hade undertiteln Hardline. Natten till i dag så offentliggjorde EA detta spel officiellt genom att slänga upp en webbplats för spelet. Precis som alla rykten påstod så utvecklas Battlefield Hardline av Visceral Games (Dead Space) men till skillnad från tidigare Battlefield-spel där man spelar som soldater så kommer Hardline kretsa kring poliser och banditer. Spelet kommer visas upp den 9:e juni under EAs presskonferens strax innan E3-mässan drar igång, Tumnagel
50.2°
+
Frode Wikesjö
0

Vad är Battlefield: Hardline?
Battlefield-sidospår

I dag dök det upp en logotyp och en bild på något som heter Battlefield: Hardline på EAs officiella hemsida. Exakt vad detta är lär vi få reda på under E3 om inte tidigare, då information om detta spel tokläcker just nu (se länk nedan) . Det har länge snackats om att Visceral Games hade ett Battlefield-sidospår med polistema på gång för att hålla serien vid liv mellan DICEs numrerade Battlefield-spel. Tumnagel
42.5°
+
Frode Wikesjö
0

Amy Hennig dyker upp hos EA
Jobbar på Viscerals Stjärnornas krig-spel

För några veckor sedan blev det känt att Amy Hennig hade lämnat Naughty Dog och Uncharted-serien bakom sig. Då visste man ej vart hon skulle ta vägen men EA skickade nyligen ut ett pressmeddelande som berättade att Amy numera jobbar hos Visceral Games och tagit rollen som Creative Director på studions Stjärnornas krig-spel. Med tanke på Amys arbete på Uncharted-spelen så kan detta nog passa henne riktigt bra då stämningen och humorn i de spelen matchar de tre Stjärnornas krig-filmerna rätt bra. Tumnagel
45.5°
+
Frode Wikesjö
0

Nytt Battlefield till hösten?
Kodnamn Havana?

Det har kommit ut ett nytt rykte som säger att det kommer att komma ett nytt Battlefield till hösten. Men enligt det här ryktet är det inte Dice som gör det utan istället Visceral Games. Om ryktet stämmer har projektet fått kodnamn Havana och det sägs också att det kommer ha polis-tema. Vi har tidigare hört rykten om att Battlefield ska bli en årlig spelserie. Samtidigt har en talesperson från Dice sagt att de själva omöjligt kan göra ett nytt Battlefield varje år. Möjligen gör de på samma sätt som Activision gör med Call of Duty, nämligen att de låter olika studios göra vartannat spel. Än så länge vet vi ingenting om detta och fram till dess att vi hör något så får vi kalla det hela för ett rykte. Tumnagel
9.9°
+
Peter Tjärndal
0
Nästa sida