45 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Volkswagen lyfter T-Roc Det förtjänar den Det har blivit dags för Volkswagens lilla crossover T-Roc att få sig ett lyft och så här ser detta ut. Alla versioner uppdateras vilket alltså innefattar standard-versionen, T-Roc R och T-Roc Cabriolet. Nytt är fronten som har nya strålkastare, en LED-list mellan dessa (om du köper Matrix-strålkastare) och en ny stötfångare med stående DRL-ljus. Baktill hittar vi också nya lampor som är lite mörkare än tidigare och som fått sig lite LED. Även den bakre stötfångaren är omgjord. Det finns även nya fälgar i storlekarna 16-19 tum att välja mellan. Insidan får en mjukare instrumentbräda, ett instrumentkluster bestående av en skärm på åtta tum och ett infotainment-system som går att få med 6,5, 8 eller 9,2 tum stor skärm. Dessa stödjer Apple CarPlay och Android Auto. Uppdaterade T-Roc får även samma ratt som Golf använder sig av. Inget har gjorts med motoralternativen. Vad faceliften kommer att kosta och är i skrivande stund oklart. Kommer gå att beställa från mitten av januari nästa år, lansering sker under årets första kvartal. Tumnagel
36.6°
0
2020
Volkswagen T-Roc Cabriolet är så torr, så underbar! Dubbla personligheter på hjul Volkswagen är väl inte ett bilmärke som andas fest, spänning och passion direkt men de gör bilar som fungerar och som ändå gör många nöjda och glada, kanske just för att det är en bil och inte en passion. Deras småsuvar T-Cross och T-Roc (vad är det för namn egentligen?) vinner väl kanske inte heller några priser över spänning, även om Volkswagen själva tycker att T-Roc har "en uttrycksfull design". Bilen jag provkör är fullutrustad med R-line-paket och stora fälgar och ser faktiskt riktigt trevlig ut. Formatet är liten SUV, något som en del fnyser åt men som är älskat av många fler. Det finns något med att vara lite rejäl, sitta relativt högt och åka skönt utan att för den sakens skull behöva köpa en gigantisk bil. Och så är det ju en väldigt populär klass som bara blir populärare, i juni var T-Roc den 13:e mest sålda bilen i Sverige. Tumnagel
35.6°
0
Volkswagen Touareg nu även som laddhybrid Heter då Touareg R R i Volkswagen-sammanhang har tidigare betytt fokus på prestanda och liknande. Nu betyder det fler saker i och med lanseringen av Touareg R som är en laddhybrid-versionen av suven. Effekt finns det gott om eftersom ekipaget under skalet har en bensin-V6:a på 3,0 liter som tillsammans med elmotorn levererar 462 hästar och 700 newtonmeter i vrid. Paketet kopplas till en åttastegad automatlåda som ser till att driva alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på runt fem sekunder. På bara el ska man kunna köra upp till 4,8 mil och då är toppfarten begränsad till 140 km/h. Premiär blir det på mässan i Genève men vad Touareg R kommer att kosta framgår inte för tillfället. Lansering sker under andra halvåret i år. Tumnagel
39.7°
0
Volkswagen T-Roc Cabriolet blir din för 339.900 kronor Går nu att beställa I somras presenterade Volkswagen modellen T-Roc som cabriolet, trots att ingen i hela världen hade bett om detta. Nu går det i alla fall att lägga en beställning om man skulle vara sugen och då får man vara beredd på att låta minst 339.900 kronor försvinna från kontot. Lanseringen sker senare i vår. För pengarna får man en framhjulsdriven bil med 150 hästar och sjustegad dubbelkopplingsåda. Taket tar nio sekunder att fälla bort och har man valt till BeatsAudio-systemet på 400 watt kan man därefter spela dunkadunka så att alla hör. På tillvalslistan finns även dragkrok. Läs mer om bilen i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
30.2°
0
2019
Volkswagen presenterar T-Roc Cabriolet Lilla crossovern tappar taket I slutet på augusti 2017 rullade Volkswagen ut den kompakta crossovern T-Roc. Nu presenteras den i ytterligare ett utförande - som cabriolet. Premiär blir det på Frankfurt Motor Show och när den börjar säljas blir det faktiskt den enda cabben Volkswagen för tillfället har i sitt utbud. Den här har en 37 millimeter längre hjulbas än vanliga T-Roc samtidigt som den är 34 millimeter längre. Den har som väntat fått förstärkningar på flera ställen för att kompensera att det inte finns något traditionellt tak som håller ihop karossen. Cabben fäller man bort på nio sekunder och detta går att göra i hastigheter upp till 30 km/h. Den stjäl 161 liter av bagageutrymme när den är nedfälld så där går det numera bara in 284 liter. Motormässigt kan man antingen få en trecylindrig maskin på 1,0 liter som ger 113 hästar eller en fyra på 1,5 liter som levererar 148 hästar. Den sistnämnda går endast att få med sjustegad dubbelkopplingslåda medan den minsta motorn får en sexpetad manuell. Svensk lansering sker nästa vår och det är bara den kraftigare motorn som kommer gå att få här. Vad T-Roc Cabriolet kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
31.2°
0
2018
Volkswagen gör cabriolet av T-Roc Börjar tillverkas 2020 På temat konstiga bilar folk vill ha är SUV-cabben. Nissan försökte en gång men det gick sådär. För Range Rover gick det bättre med Evoque. Nu berättar Volkswagen att de ska göra samma sak med modellen T-Roc. 2020 ska den börja tillverkas och bilden ovan är det första vi får se av den. Herbert Diess från Volkswagen säger följande: "Volkswagen is evolving into an SUV brand. The T-Roc is already setting new standards in the compact SUV segment. With the cabriolet based on the T-Roc, we will be adding a highly emotional model to the range. I am especially pleased to note that we can count on the Osnabruck team’s decades of experience with convertibles." Tumnagel
35.1°
0
2016
Volkswagen gör en Evoque-cab Visar konceptet T-Cross Breeze i Genève Nissan försökte med Murano CrossCabriolet - att få folk att vilja åka omkring i en suv där man även kunde fälla bort taket. Det misslyckades fatalt. Range Rover gillade dock idén och presenterade i november förra året samma sak med modellen Evoque Cabriolet. Den gick det dock bättre för och försäljningen har gått över förväntan. Volkswagen vill inte vara sämre så därför presenterar de nu konceptet T-Cross Breeze. Det är en bil i Polo-klassen som alltså har lite bättre markfrigång och som man ska kunna sola sig i extra mycket eftersom den har ett tygtak som försvinner med ett knapptryck. T-Cross Breeze mäter 4,33 meter i längd och den har en hjulbas på 2,56 meter. Höjden anges till 1,53 och bredden till 1,79. Under huven sitter det en bensinfyra på 1,0 liter med turbo som ger 110 hästar. Den driver bilens framhjul via en sjustegad dubbelkopplingslåda. 0-100 km/h ska ta 10,3 sekunder och toppfarten anges till 188 km/h. Förbrukningen ligger på 0,5 liter per mil med ett utsläpp på 115 gram per kilometer. På insidan hittar man nästan inga fysiska knappar utan det är touch som gäller. Traditionella mätarklockor har också bytts ut mot en skärm och tillsammans med skärmen i mitten bildar dessa en sammanhängande yta som man ska kunna programmera och ändra om lite som man själv vill ha det. Bilen är som sagt endast ett koncept för tillfället men den skulle kunna bli verklighet i framtiden. Allt om den finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
36.4°
0
2014
Volkswagen presenterar T-ROC Hintar om vad som komma skall Förra veckan fick vi se skisser på Volkswagens nya konceptsuv T-ROC och nu idag skickar de ut riktiga bilder på den tillsammans med lite information. Bilen som den ser ut idag kommer inte att byggas, men däremot ligger den till grund för vad som kommer i framtiden. Och den beskrivs som en Tiguan i Golf-format. Under huven sitter en turbodieselmotor på 2.0 liter hämtad från Golf GTD och den ger 184 hästar och har ett vrid på 380 Nm. Motorn har tre olika körlägen - Street, Offroad och Snow. Till kraftpaketet kopplas en sjustegad dubbelkopplingslåda som i sin tur skickar effekten vidare till alla fyra hjulen och bränsleförbrukningen sägs ligga på 0.49 liter per mil. 0-100 km/h går på 6.9 sekunder och toppfarten anges till 210 km/h. Storleken på ekipaget är 4.17 meter på längden, 1.83 på bredden och 1.5 på höjden. Vikten ligger på 1 420 kilo. Taket är uppdelat i två halvor så man kan när man vill, förslagsvis när det är fint väder, plocka av dessa delar och få lite cabkänsla. Fyra personer får plats på insidan och interiören ska ha en ruggad offroadkänsla. Allt om T-ROC finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
38.5°
0
Slut på artiklar...