10 i dag 11 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Weird West försenas 31 mars är det nya 11 januari Weird West från WolfEye Studios kommer inte längre att släppas den 11 januari utan har försenats till 31 mars. Spelet kommer då bli spelbart på Windows, PlayStation och Xbox. Spelet är actionrollspel som spelas från ett isometriskt perspektiv där man cowboysar runt i en demontät variant av vilda västern. Som spelare spelar man som fem olika karaktärer som man växlar mellan genom spelets handling. Tumnagel
37.6°
0
Quake får Horde-läge Tog bara 25 år Tidigare i år meddelade den svenska utvecklaren bakom de nya Wolfenstein-spelen, MachineGames, att de skulle skapa lite nytt innehåll till gamla hederliga Quake. De gav spelet bland annat lite uppdaterad grafik samt nya banor. Det var dock inte allt då man nu gett spelet ett Horde-läge där du som spelare tillsammans med tre vänner ska överleva mot allt svårare vågor av attackerande fiender. Tumnagel
45.2°
0
Alpha visar eldrivna sedanen Saga Lika frän som sina syskon Allt började med att Alpha Motor Corporation visade upp den retrotuffa elbilen Ace för ett år sedan. Sedan var det dags för pickisen Wolf i våras. Nu presenteras företagets tredje modell Saga och det är en sedan. Precis som tidigare är det vi får se nu bara renderingar (även om en Wolf har visats fysiskt för Top Gear) men Saga ska enligt uppgift stå utställd på Los Angeles Auto Show. Bilen liknar Ace på många punkter men har dubbla strålkastare och dubbla baklampor istället. Den har fortfarande rejäla skärmbreddare, infällda dörrhandtag och på bakluckan en liten vinge. Bilen mäter 4,7 meter på längden, 1,91 på bredden och är 1,45 meter hög. Insidan har plats för fem stycken personer och här finns ett instrumentkluster som verkar samsa retrokänsla med digitala skärmar för mätarna, en treekrad sportratt, kramvänliga stolar och en stor infotainmentskärm på mittkonsolen. Saga ska väga in på 1,9 ton och man ska kunna få den med antingen bak- eller fyrhjulsdrift. Snabbast initialt blir versionen som klarar 0-100 km/h på runt sex sekunder och som toppar 200 km/h. Batteripacket ska vara på 85 kWh och räckvidden ska ligga på runt 48 mil. En ännu vassare version utvecklad i samarbete med Rotiform ska släppas senare. Alpha tar emot reservationer nu och priset kommer att börja på mellan 40.000 och 50.000 dollar. När lansering ska ske är dock oklart för tillfället. Tumnagel
44.3°
0
Tyska Greenpeace stämmer Volkswagen För att de inte gör tillräckligt för klimatförändringarna Aktivister från tyska Greenpeace tycker att Volkswagen gör för lite för att råda bot på klimatförändringarna och har därför bestämt sig för att stämma företaget. Greenpeace har tidigare även besökt Volkswagens huvudkontor i Wolfsburg och stormat lastfartyg med Volkswagen-bilar på så de båda är inte direkt bästa kompisar. Nu kräver man att tillverkningen av bilar med förbränningsmotorer stoppas senast 2030. Man säger också att de ska minska sina koldioxidutsläpp med minst 65 procent tills dess. En talesperson för Volkswagen säger till Reuters följande: "Volkswagen stands for climate protection and decarbonising the transport sector, but it cannot tackle this challenge alone. The task of designing appropriate measures belongs to Parliament. Civil court disputes through lawsuits against singled-out companies are not the place or way to do justice to this task of great responsibility." Tumnagel
41.0°
0
Volkswagen visar upp ID.5 GTX Ännu en crossover med sluttande bakdel Precis som utlovat visar Volkswagen idag upp nästa medlem i ID.-familjen - ID.5. Den visas både som ID.5 Pro och i det sportigare utförande ID.5 GTX som även erbjuds till ID.4. Pro är instegsversionen och den har en elmotor på 176 hästar som sitter på bakaxeln och driver bakhjulen. Batteripacket är på 77 kWh och räckvidden ska ligga runt 51 mil. Sen kommer Pro Performance som har samma uppsättning fast här är motorn upplåst till 207 hästar istället. Snabbare till 100 km/h med sina 8,4 sekunder men fortfarande samma räckvidd som Pro. GTX är toppversionen och den har istället dubbla elmotorer på sammanlagt 303 hästar, fyrhjulsdrift och gör 0-100 km/h på 6,3 sekunder. Även denna har batteripacket på 77 kWh och här ska räckvidden istället ligga på runt 48 mil. Optimerad mjukvara ska göra att laddningen nu går snabbare - från 125 kW till 135 kW. Jämfört med ID.4 är ID.5 tre centimeter längre och mäter totalt 4,6 meter på längden. Trots sin form lastar den sex liter mer än ID.4 - totalt 549 liter. Vad ID.5 kommer att kosta är oklart just nu men det snackas om ett prispåslag på runt 30.000 kronor jämfört med ID.4. Försäljningen drar igång vid årskiftet och de första leveranserna ska äga rum under nästa års första kvartal. Tumnagel
32.4°
0
Rimac och Bugattis nya företag är igång Detta kommer bli spännande! I somras blev det klart att Rimac Automobili och Bugatti Automobiles slår sina påsar ihop. Tillsammans har de bildat det nya företaget Bugatti Rimac d.o.o och från och med igår är man igång med verksamheten i högkvarteret i Zagreb, Kroatien. Tillsammans ska de använda sig av Rimacs tekniska expertis och Bugattis 110 år gamla arv av ingenjörskap för att skapa magi - typ. Grundaren av Rimac - Mate Rimac, kommer att fungera som det nya företagets vd. Christophe Piochon kommer att bli ny COO för Bugatti Rimac. De båda företagen kommer för närvarande att fortsätta tillverka sina produkter på olika håll men ska på sikt växa ihop mer och mer. Porsche kommer att fungera som en strategisk partner och kommer bland annat att dela med sig av två stycken medlemmar från Board of Management och två från Supervisory Board. Den största aktieägaren i Bugatti Rimac kommer att vara Rimac Group med 55 procent. Mate Rimac kommer att behålla sin andel på 35 procent i Rimac Group. Porsche äger 22 procent och Hyundai Motor Group äger 11 procent, övriga investerare 32 procent. Utvecklingen, produktionen och försörjningen av batterisystem, drivlinor och andra elbilsdelar kommer att förläggas under den nyskapade avdelningen Rimac Technology som Rimac Group äger till 100 procent. 200 miljoner euro är investerat i vad som 2023 ska bli Rimac Campus där Rimac Technology kommer att ha sin nya bas. Tumnagel
43.4°
0
Weird West släpps 11 januari En lite underligare vilda västern-berättelse Weird West från WolfEye Studios har äntligen fått ett släppdatum! Spelet kommer bli spelbart på PC, Playstation och Xbox från och med 11 januari. Detta får vi reda på i en ny video från utvecklarna där vi även får höra spelets creative director Raf Colantonio prata om vad vi kommer få göra i det actionspäckade rollspelet. Tumnagel
39.2°
0
Ordentlig trailer för andra säsongen av The Witcher Tagga! Andra säsongen av The Witcher kommer släppas 17 december och hittills har vi endast fått ett smakprov av vad som komma skall i form av en teaser. Nu har Netflix släppt en ordentlig trailer för andra säsongen som ger oss en lite mer omfattande titt på vad som kommer hända under säsongens gång. Har ni inte sett första säsongen, så kanske det är dags att göra det illa kvickt. Länk till den har ni här nere till vänster. Och sen kan nu ju bränna av The Witcher: Nightmare of the Wolf när ni ändå är i farten. Tumnagel
51.5°
0
Payday 3 utspelar sig i New York City Med Dallas, Hoxton, Chains och Wolf Starbreeze firade nyligen tioårsjubileet för co-op-skjutaren Payday. Under detta firande passade de på att prata lite om kommande Payday 3 som förväntas dyka upp någon gång under 2023. Bland annat nämnde de att spelet kommer utspela sig i New York City och enligt Starbreeze själva ska spelvärlden vara en levande samt enorm representation av staden. Handlingsmässigt utspelar det sig flera år efter händelserna i Payday 2 där gänget har lagt brottsligheten på hyllan. Men efter en dramatisk händelse tvingas Dallas, Hoxton, Chains och Wolf tillbaka till livet som bankrånare igen. Starbreeze släppte också några konceptbilder från spelet och de kan man kolla in nedan. Tumnagel
42.7°
0
Volkswagens Wolfsburg-fabrik går på sparlåga Tillbaka till nivåerna man hade 1958 Volkswagens fabrik i Wolfsburg går just nu inte för fulla muggar, snarare tvärtom. Vanligtvis brukar stället trycka ur sig runt 800.000 stycken bilar om året. Halvledarbristen har dock gjort att den siffran nu är nere på runt 300.000 stycken - vilket är samma siffra som man hade 1958 när Bubblan tillverkades. När man kan vara tillbaka på de gamla siffrorna igen återstår att se. På fabriken tillverkas Golf, Golf GTE, Golf GTI, Golf R, Golf Variant, Tiguan, Tiguan R, Tiguan eHybrid, Touran, Seat Tarraco och Seat Tarraco e-Hybrid. Tumnagel
35.9°
0
Nästa sida