m

Steve Carell spelar tomten i julreklam från Xfinity
Nissarna fixar biffen

Xfinitys julreklam heter i år The Greatest Gift och i den får vi se Steve Carell spela jultomten. I år har han jobbat mycket hemifrån vilket har gjort det lite svårare att hålla koll på nissarna i tomteverkstaden. Men de verkar ha gjort sitt jobb bra ändå. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0
2019

E.T. och Elliott återförenas
I en reklamfilm från Xfinity

Det skickas ut julreklamer till höger och vänster och alla kämpar de om att bli de mest tittade, såklart. Ett knep att ta till är att trycka på nostalgi-nerven och det har sannerligen telekombolaget Xfinity gjort här. I A Holiday Reunion som den kallas får vi se ingen mindre än den lilla rymdvarelsen E.T. återförenas med sin gamla polare Elliott. Bonusklipp nedan som med fördel kan tittas på samtidigt som man hackar lök. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0
2016

Comcast-kund bygger internetgranskare
Håller koll på hastigheten

Reddit-användaren AlekseyP betalar för att få 150Mbps/10Mbps men han upptäckte att vid vissa tillfällen var hastigheten betydligt lägre än vad han betalade för. Han riggade då en Raspberry Pi att göra hastighetstester och när hastigheten dippade skickade datorn en tweet till Comcast för att fråga varför han har lägre hastighet än vad han betalade för. En sådan tweet ser ni nedan. Hey @Comcast why is my internet speed 10down\8up when I pay for 150down\10up in Washington DC? @ComcastCares @xfinity #comcast #speedtest— AComcast User (@A_Comcast_User) 19 december 2015 AlekseyP har även lagt upp källkoden för sin hastighetsmätare och känner ni att ni vill rigga en liknande dator så kan ni ladda ner källkoden här: Pastebin. Tumnagel
90.8°
+
André Stray
0
2012

Underhållning gick om onlinespelande
Xbox live nådde ny milstolpe

I går gjorde Microsoft känt att Xbox Live används mer för olika underhållningstjänster än multiplayer-spelande. Dock utan att presentera någon statistik som jämför de olika vanorna, vilket gör att jag blir skeptisk. Däremot säger de att den genomsnittlige Xbox Live-prenumeranten (i USA )spenderar 84 timmar i månaden på Xbox live och att användandet ökat 30% sedan de introducerade de nya underhållningstjänsterna. De senaste åren har Microsoft verkligen ansträngt sig för att göra Xbox-märket synonymt med hemunderhållning och allt vad det innebär utöver spelmarknaden. Målet är att göra Xbox360 och dess efterföljare till underhållningscentret i vardagsrummet. Det verkar ju gå ganska bra utanför Sverige, med Xfinity, HBO go och Netflix med flera som aktiva partners som tillhandahåller ett mycket expanderande utbud till Xbox-ägare. Här i Skandinavien får vi klara oss med Zune video-tjänsten. Men vi kanske tycker det är viktigare och kanske framförallt roligare att spela på våra konsoler? Tumnagel
38.5°
+
Daniel Oden
0