27 i dag 32 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Hyrule Warriors skulle ha varit mer Zelda-likt Men Miyamoto sa ifrån I en intervju med Eiji Aonuma och Yosuke Hayashi som gör Dynasty Warrios- och Zelda-spinoffen Hyrule Warriors kommer det fram information som säger att när Hayashi först kom på idén till Hyrule Warrios så ville han spelet skulle vara ett mer traditionellt Zelda-spel fast med inslag av Dynasty Warriors. Men Shigeru Miyamoto var inte riktigt lika förtjust i denna idé. Istället ville han vända på det och göra spelet mest likt ett Dynasty Warrriors fast med inslag av Zelda. Och så fick det bli. Om det var ett bra eller dåligt beslut återstår att se men det verkar i alla fall som att det har fått ganska så goda recensioner än så länge. Den 19 september släpps Hyrule Warriors i Europa. Tumnagel
42.7°
0
2013
Team Ninja intresserad av att göra fler spel till Wii U Trevligt Nu på fredag släpps Ninja Gaiden 3: Razors Edge till Wii U. Det är Team Ninjas första spel till Wii U och nu säger spelets regissör Yosuke Hayashi att de är intresserade av att göra fler spel till Nintendos lilla burk. "We are working on an action game, and we are looking into other titles for Wii U." "One of the reasons we decided to develop Ninja Gaiden 3: Razorx27s Edge was because we heard about the development concept of Wii U itself early on. I think that starting development early was what allowed us to create a game that fully takes advantage of the hardware specs and special features." Det låter trevligt för än så länge har tredjepartsstödet för Wii U varit riktigt lågt (som vanligt egentligen) men vi får hoppas att trenden vänder och att fler tredjepartsstudios vågar hänga med och göra spel till Wii U. Tumnagel
37.6°
0
2012
"Wii U-hårdvaran förändras hela tiden" Team Ninja pratar Wii U och Ninja Gaiden Ninja Gaiden 3 är under utveckling till Wii U och Nintendo Gamer har tagit sig ett snack med Fumihiko Yasuda och Yosuke Hayashi från Team Ninja som arbetar med spelet och de har en del intressanta grejer att komma med angående Wii U. Enligt dem är Wii U väldigt lätt att utveckla till för att själva förfarandet påminner väldigt mycket om Xbox 360 och Playstation 3. De säger också att Nintendo har frågat utvecklarna om vad de vill ha ut av hårdvaran och att Nintendo lyssnat på dem och hela tiden gör förändringar. "Very easy to develop for... Wex27re finding it very similar to develop for Wii U as for Xbox 360 and PS3" "Theyx27ve asked us what we would want from the hardware, and when we give them feedback we can see that theyx27re definitely listening to it and making changes," said Hayashi. "The hardware is still constantly changing." Vidare berättar de att en del av touchfunktionerna från deras tidigare Ninja Gaiden-spel till Nintendo DS kommer att appliceras på Wii U-kontrollen. The Wii Ux27s touch control is like the Nintendo DSx27s. We released a Ninja Gaiden game, Dragon Sword, on DS, so we want to introduce some elements from that into the Wii U version [of Ninja Gaiden 3]." Häromdagen skrev vi om att Capcoms Yoshinori Ono hade sagt att Wii U hade utvecklats sedan E3, vilket verkar få stöd av dessa utvecklare på Team Ninja. Skönt att läsa att Nintendo lyssnar på vad utvecklarna vill ha och att de tar till sig av den feedback de får. Nu ska det bli spännande att se hur och vad som förändrats med WIi U tills årets E3-mässa i juni. Tumnagel
41.1°
0
2009
Mer Ninja Gaiden från Tecmo Ingen är förvånad Även om Tomonobu Itagaki själv sa att Ninja Gaiden II skulle bli det sista spelet i serien så har den nya Team Ninja-ledaren, Yosuke Hayashi, nu bestämt sig att ändra på det uttalandet. "Regardless of what Itagaki-san said before, in time, what the consumers, the gamers are looking for is going to be the next chapter -- the future of an outstanding series," said Hayashi (who has previously worked on Ninja Gaiden Sigma and Ninja Gaiden Dragon Sword). "We feel that wex27re in a position of being able to make that call, and to provide pure entertainment thatx27s going to be enjoyed by action gamers and our fans. That calling is already there -- we feel it, and therefore we will continue to work towards a future for the series." Yosuke Hayashi sa nämligen att spelserien kommer att fortsätta och att det troligen kommer att släppas på flera konsoler. Tumnagel
37.0°
0
2007
Ninja Gaiden X3 Playstation 3, lathet och DS Om man var orolig att Ninja Gaiden: Sigma till Playstation 3 endast skulle bli en enkel uppgradering från Xboxens Ninja Gaiden: Black kanske kan lugnas av detta filmklipp. Gamevideos har nämligen slängt ihop en liten jämförelse där man kan se att Team Ninja verkligen lagt ner tid att uppgradera grafiken. www.gamevideos.com Enligt Ninja Gaiden: Sigma-skaparen, Yosuke Hayashi, är Playstation 3 inte särskilt svår att utveckla/programmera för och säger att utvecklare som klagar på att Playstation 3 är svårprogrammerad endast är lata. www.computerandvideogames.com Team Ninja kommer även göra ett Ninja Gaiden spel till Nintendo DS. Spelet kommer få den fyndiga titeln Ninja Gaiden: Dragon Swords och kommer inte vara ett traditionellt 2D-plattformsspel utan kommer styras helt och hållet med hjälp av pekskärmen. www.joystiq.com Tumnagel
37.3°
0
Slut på artiklar...