m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Köp!
30W laddare från Anker kostar nu bara 299 kr (tidigare 499 kr)

Zenvos nästa superbil kommer att vara en hybrid
Gött, beställer

Den danska superbilstillverkaren meddelar nu att deras nästa modell, som ska lanseras inom två år, kommer att vara en hybrid. Bilen kommer att baseras på dagens modell TSR-S och ha drivning på alla fyra hjulen. Vanliga TSR-S driver på bakhjulen så det borde alltså innebära att den nya bilen har en elmotor som driver framhjulen. TSR-S bjuder på inte mindre än 1193 hästar och 1100 newtonmeter i vrid vilket hybriden borde bräcka. Om man kommer att kunna köra den på bara el återstår att se. Zenvo har precis fått igenom certifiering för att få sälja TSR-S i USA och målet är att sälja omkring 30 stycken bilar per år varav hälften i staterna. Prislappen börjar på 1,45 miljoner euro. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0
2020

Zenvo TSR-S kryddad med ännu mer kolfiber
Har rätt intressanta fälgar

Ni kanske har hört talas om "forged carbon" när det kommer till kolfiberprodukter på bilar? Till sitt senaste TSR-S-bygge har biltillverkaren Zenvo tagit fram "fragmented carbon"-fälgar vilket jag antar är samma typ fast med ett annat namn bara. Oavsett så ser de ganska så fräsiga ut. Alla lager ska vara handskurna och sen utplacerade på ett speciellt vis för att få till den rätta finishen. Allt tillverkas hos Zenvo själva och resultatet blir fälgar som väger 15 kilo mindre än de i aluminium. Varje fälg tar två personer omkring en vecka att få fram. I övrigt har kunden som beställt just denna bil bland annat velat ha ett speciellt mönster i det synliga kolfibern som är på karosspanelerna. Priset för en TSR-S börjar på 1,45 miljoner euro och endast fem stycken bilar tillverkas varje år. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0
2018

Se vingen på Zenvo TSR-S jobba
Ser lite speciellt ut

Zenvos senaste modell TSR-S presenterades i mars och det som får den att sticka ut extra mycket är den rätt så speciella vingen. Förutom att bjuda på massa downforce flyger den upp och fungerar som en luftbroms när man bromsar. Men det är inte allt, för dessa funktioner finns det andra bilar som också har. Här tiltar nämligen vingen också, från sida till sida. Det hjälper till att ta kurvorna ännu bättre och snabbare. Tumnagel
46.0°
+
Bobby Green
0

Shmee150 åker Zenvo TSR-S i Monaco
Har en ganska speciell vinge

I början av mars delade den danska biltillverkaren Zenvo med sig av nyheten TSR-S. Det är en superbil med en prislapp på 1,4 miljoner dollar. För den slanten får du bland annat en V8:a på 5,8 liter med dubbla kompressorer som lämnar en effekt på 1 194 hästar och 1 180 newtonmeter i vrid. Maskinen är kopplad till en sjustegad sekventiell växellåda och till 100 km/h från stillastående ska det bara ta 2,8 sekunder. Det roliga är slut först vid 325 km/h. Nu har Shmee150 fått klämma och känna lite på bygget ute i det fria och så här såg det ut. Tumnagel
36.1°
+
Bobby Green
0

Danska Zenvo presenterar superbilen TSR-S
Gatlegalt monster med 1 194 hästar

Biltillverkaren Zenvo från Danmark visar nu upp sin nya superbil som de just nu ställer ut i Genève. Den heter TSR-S och förutom lite nytt utseende har bilen en aktiv vinge där bak som ska hjälpa den att få extra grym prestanda både rakt fram och när kurvor tas i hög fart. Troels Vollertsen som är Chief Technical Officer och grundare av företaget säger följande: "The Centripetal Wing is an exceptional development that allows for increased grip and higher cornering speed. Whereas most supercars only achieve optimum downforce in cornering at a certain speed, the multi-rotational function of the wing distributes downforce in an innovative way to deliver the optimum amount of cornering grip at any speed. Whilst lifting to boost downforce, the wing also tilts while cornering – for example, lifting the left side of the wing when cornering left and vice versa, to propel the car to the inside of the corner, ensuring exceptional stability and grip." Motorn som är placerad i mitten är en V8:a på 5,8 liter med dubbla kompressorer som pumpar ur sig 1 194 hästar vid 8 500 varv och som har ett vrid på över 1 100 newtonmeter. Till maskinen kopplas en sjustegad så kallad dog box-växellåda med paddlar bakom ratten. 0-100 km/h ska gå på 2,8 sekunder, 0-200 på bara 6,8 sekunder och toppfarten anges till 325 km/h. Bilen mäter 4,81 meter på längden, strax över två meter på bredden, 1,19 på höjden och har en hjulbas på 2,9 meter. Karossen är helt i kolfiber medan chassiet är tillverkat av stål och aluminium. Torrvikten landar på 1.495 kilo. Endast fem stycken exemplar kommer att tillverkas varje år. Vad köpare får betala framgår tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0