m

The Falcon and The Winter Soldier gick bra på Disney+
Mest sedda premiären för en tv-serie på Disneys streamingtjänst

I fredags sände Disneys streamingtjänst Disney+ det första avsnittet av Marvel-serien The Falcon and The Winter Soldier och det verkar ha varit något som Disney+-tittarna sett fram emot. I en pressrelease skriver Disney att The Falcon and The Winter Soldier är den tv-serie vars premiäravsnitt har setts av flest tittare på Disney+ under en premiärhelg. Exakt vad det innebär i antal tittare är tyvärr inget som framgår. Disney+, precis som Netflix och de flesta andra streamingtjänster, släpper i stort sett aldrig någon statistik för hur många som faktiskt tittar på det som sänds. Detta är något man håller på av konkurrensskäl, bland annat för att det ska bli svårt för konkurrerande tjänster, och oss tittare, att jämföra hur många som sett saker som sänds på tjänsterna. Om ni kollat på första avsnittet av The Falcon and The Winter Soldier kan ni gärna diskutera det så spoilerfritt som möjligt i kommentarsfältet. Tumnagel
40.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

3,6 miljoner såg finalen av Melodifestivalen
Mello fortsatt ett av Sveriges absolut mest populära tv-program

Finalen i Melodifestivalen sågs som vanligt av ett rekordstort antal tittare och det var 3,6 miljoner tittare som följde lördagens sändning i SVT enligt preliminär statistik från MMS. Det är 400.000 fler tittare än vad förra årets final i Melodifestivalen hade. Förra årets final följdes av 3,2 miljoner tittare, lika många som tittade på årets första delfinal av Melodifestivalen. Årets Melodifestival vanns av Tousin "Tusse" Chiza med låten "Voices" vilken ni kan lyssna på här ovanför. Tittade du på årets final av Melodifestivalen? Svara gärna på vår enkät här nedanför. Tumnagel
31.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Familjen Bridgerton största originalserien på Netflix någonsin
Toppar listorna i 83 länder

Netflix har meddelat att deras dramaserie Familjen Bridgerton är den av deras originalserie som haft flest antal tittare på tjänsten hittills. Under de första 28 dagarna som serien sändes kollade hela 82 miljoner av Netflix abonnenter på serien. Det innebar även att serien tog sig upp till förstaplatsen i 83 av de länder som Netflix finns i. Familjen Bridgerton började sändas på juldagen förra året och i serien får tittarna följa åtta syskon i 1800-talets Storbritannien. Det har tidigare sagts att var och ett av syskonen eventuellt ska få egna serier på Netflix framöver, något som inte verkar helt otroligt givet hur populär serien visat sig vara på Netflix. Ni hittar Netflix trailer för Familjen Bridgerton här ovanför. Tumnagel
39.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
2020

Rekordlågt antal tittare på Oscars-galan
Börjar vi tröttna på att kolla på branschfester?

Igår natt svensk tid sändes den 92:a Oscars-galan från Los Angeles men det verkar inte ha blivit den tittarsuccé som tv-bolaget ABC hade hoppats på. AdWeek skriver att 23,6 miljoner tittare följde galan under sändningens gång vilket är lägre antal tittare och än vad man hade 2018, Oscars-galans fram tills nu sämsta år publikmässigt. ABC hade antagligen hoppats på att återupprepa förra årets tittarsiffror då man för första gången körde Oscars-galan utan programledare och hade 29,6 miljoner tittare. Även i år körde man proggramledarlöst men man verkar som sagt inte ha kunnat locka tittare i samma utsträckning som man gjorde förra året. Även andra tv-sända "branschfester" som till exempel Grammys, Golden Globe och Emmys har det senaste året haft färre tittare än föregående år. Vad det beror på finns det än så länge inga analyser klara om man kanske vi tittare hellre väljer att lägga vår tv-tid på annat än kändisar på röda mattan nu för tiden. Här ovan hittas ett sammandrag från årets Oscars-gala. Tumnagel
57.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

Disney+ har redan över 10 miljoner användare
Var väl i och för sig inte helt oväntat

I förrgår drog Disney igång sin streamingtjänst Disney+ och intresset för den verkar ha varit rekordstort rapporterar CNBC. Disney själva uppger att över tio miljoner användare tecknade ett abonnemang för tjänsten under dess första dag i sändning. Det kan jämföras med den amerikanska streamingtjänstne Hulu, som även den ägs av Disney, som har 28 miljoner användare. Netflix uppskattas ha runt 60 miljoner användare i USA men det har som bekant tagit några år att ta sig dit. Då Disney+ än så länge bara funnits några dagar i USA så lär tjänsten antagligen ha potential att växa sig till Netflix-storlek den dagen den eventuellt finns över hela världen. I USA kostar ett Disney+-abonnemang 7 dollar, motsvarande cirka 70 kronor, i månaden. Tumnagel
39.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
2018
2017
2016
Nästa sida