m

Donkervoort D8 GTO-JD70 preppad för bankörning
Den här har tillägget R

I somras skrev vi om Donkervoorts nya modell med tungvrickarnamnet D8 GTO-JD70. Nu släpps banversionen och den heter istället D8 GTO-JD70 R. Precis som gatversionen har den här en turbomatad Audi-femma på 2,5 liter som ger 420 hästar och 520 newtonmeter under skalet. Men istället för den fempetade sekventiella lådan sitter det i R en sexpetad låda som i sin tur driver bakhjulen. Vidare har man förändrat både chassi och fjädring så att bilen ska fungera så optimalt som möjligt på bana. Även bussningarna är styvare. Sen sitter det en annan FIA-godkänd bensintank, sexpunktsbälte, störtbur och ett uppgraderat brandsläckningssystem. På prislappen står det 198.000 euro vilket är en slant över gatversionen som kostar från 163.636 euro. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

T.50s - banversion av Gordon Murrays nya superbil
Går att köra upp och ner

För en månad sedan fick vi äntligen en ordentlig presentation av Gordon Murrays senaste projekt - superbilen T.50. En avskalad och ganska elegant skapelse där allt är förpackat för att vara så optimalt som möjligt. Nu visar man upp en skiss på T.50s som är en version för den som vill köra på banan. Som vi kan se har den fått ett ännu större takscoop och en rejäl ving-fena baktill. Det finns även en ny främre splitter, omdesignad diffusor baktill och en rejäl vinge på bakluckan. Alla aerodynamiska prylar man smackat på ska tillsammans generera mer än 1500 kilo i marktryck. Enligt Gordon Murray skulle man kunna köra med bilen upp och ner om hastigheten är 282 km/h. Som väntat har inredningen strippats på allt onödigt som exempelvis ac, infotainmentsystem, förvaringsutrymmen och andra bekvämligheter. Den här skippar även möjligheten för tre stycken personer att sitta i bilen. Föraren sitter fortfarande i mitten men det finns bara plats för en passagerare på vänster sida här. Totalt har man sparat in 94 kilo i vikt vilket gör att T.50s landar på 890 kilo. Den Cosworth-utvecklade icke-överladdade V12:an på 3,9 liter har uppdaterats ytterligare och fått omgjorda toppar, vassare kammar och högre kompression. Tillsammans med ett avgassystem som andas lite bättre är den nya effekten 730 hästar vilket är 67 fler än vanliga T.50 bjuder på. Till paketet kopplas en helt ny sexpetad växellåda med paddlar, inget manuellt alternativ här alltså. Bilen får smidda magnesium-fälgar klädda med Michelin Cup Sport 2-däck. Innanför dessa sitter keramiska bromsskivor från Brembo som har sexkolvsok fram, fyrkolvsok bak. Endast 25 stycken exemplar kommer att tillverkas och varje kostar 3,1 miljoner pund. Alla T.50 är redan sålda och fler än hälften av alla T.50s har redan sålts, så du får vara snabb om du vill vara med och leka. Tillverkningen ska dra igång i början av 2023. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Koenigsegg dundrar ut den nya modellen Gemera
GE MIG MERA!

Ingen mässa för publik i Genève men Koenigsegg såg till att visa upp sina nyheter ändå. Med sig hade man Jesko Absolut som är syskon till den banversion man visade förra året. Det här är den snabbaste Koenigseggen som någonsin har byggts, och som någonsin kommer att byggas. Under skalet finns 1600 hästar och 1500 newtonmeter i vrid. Men, den riktiga bomben är den helt nya modellen - Gemera. Precis som de tidigare ryktena skvallrat om är det här en fyrsitsig GT-vagn med ett helt nytt tänk från företaget. En Mega-GT enligt Koenigsegg. Bagageutrymme fram och bak och du kan ta med dig kompisarna när du ska ut och åka. Du kan även stoppa in en barnstol bak eftersom det finns Isofix-fästen. Och alla får två stycken mugghållare var - en kyld och en uppvärmd. Hörde ni det?! Bilen har en liten trecylindrig dubbelturbomatad motor på två liter med Freevalve-teknik bakom baksätet som lämnar hela 600 hästar och 600 newtonmeter i vrid. Den får sällskap av en elmotor på vevaxeln och tillsammans driver dessa framhjulen. Sen sitter det även en elmotor på vardera bakhjul vilket gör bilen fyrhjulsdriven. Det finns även fyrhjulsstyrning. Den sammanlagda effekten anges till enorma 1700 hästar och 3500 newtonmeter och 0 till 100 km/h ska gå på låga 1,9 sekunder. När man ska stanna hjälper 415 millimeter stora keramiska skivor med sexkolvsok till fram. Bak sitter det Ø390 millimeter keramiska skivor med fyrkolvsok. Ombord finns ett 800-voltsystem och på bara el ska man kunna ta sig upp till fem mil. Man ska även på bara el kunna accelerera upp till 300 km/h. Den kombinerade räckvidden anges till 100 mil. Målet är att bilen när den kommer i produktion ska väga runt 1880 kilo. Här, här och här kan du gotta ner dig i all teknisk information. 300 stycken exemplar ska tillverkas av Gemera och prislappen verkar ligga omkring 18,5 miljoner kronor. Lanseringen är planerad till 2022. Tumnagel
101.1°
+
Bobby Green
0

Czinger hävdar att 21C är snabbare än Koenigsegg Regera
Från 0-400-0

Efter en del teasers presenterar nu det amerikanska företaget Czinger sin superhybrid 21C. Och man gör det med dunder och brak eftersom man hävdar att den här kärran är snabbare än Koenigsegg Regera från 0 till 400 km/h och tillbaka till 0 igen. Enligt Czinger klarar 21C denna strapats på bara 29 sekunder vilket skulle klå Regeran som gjorde det på 31,49 sekunder. Upp till bevis! Bilen ska göra 0-100 km/h på 1,9 sekunder och 0-300-0 km/h på bara 15 sekunder. Toppfarten ska ligga på galna 432 km/h. För att få till dessa siffror behöver man ju som ni säkert vet ganska så rejält med effekt och det har 21C. Under skalet sitter en mittmonterad flat-crank-V8:a på 2,88 liter med dubbla turbo-aggregat på sig. Till detta sitter det två stycken elmotorer på framaxeln. Den sammanlagda effekten anges till 1250 hästar och varvstoppet ska ligga på 11.000 varv. Tjänstevikten ligger på 1250 kilo så vikt/effektförhållandet är alltså 1:1. Det finns även planer för en banversion som man kallar för 21C Lightweight Track och den bantar vikten till 1218 kilo istället. Många av delarna till 21C ska vara utskrivna med hjälp av 3D-skrivare. Bilen är byggd och designad i Los Angeles och den kommer att ställas ut i Genève nästa månad. Tumnagel
31.8°
+
Bobby Green
0
2019

Pagani Zonda Revolucion på Monza
Örongodis!

Få bilar låter så trevligt som Paganis modell Zonda. Sommaren 2013 släppte företaget banversionen Zonda Revolucion och några sådana var nyligen och brummade lite på Monza. 7,3-liters V12:a utan överladdning som får andas fritt, inte så dumt alls. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Arcfox GT bjuder på upp till 1 632 eldrivna hästar
Finns för både gata och bana

BAICs andra bil under Arcfox-epitetet är den här som man kallar för GT. Man visar upp den i Genève i två versioner - en för gatan och en för banan. Under skalet finns fyra stycken elmotorer och väljer man bilen för gatan får man 1 020 hästar att leka med. Banversionen bjuder istället på hela 1 632 hästar och 1 320 newtonmeter och ska ha det senaste inom Formel E-teknik. Den förstnämnda ska göra 0-100 km/h på bara 2,59 sekunder. Fler bilder hittar ni här. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Lättare, snabbare och argare RC F från Lexus
Track Edition visas upp nästa vecka

Nästa måndag kommer Lexus att presentera RC F Track Edition på Detroit Auto Show och nu får vi lite teasers inför det som ska visas upp. Bilden avslöjar att bilen får en fast monterad vinge i kolfiber och det här är alltså en kärra som ska trivas ännu bättre på bana än standard-versionen. Den ska vara lättare, ha mer effekt och även ett argare utseende. Förutom vingen kommer även huven, taket och sidokjolsdetaljer att vara i kolfiber. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

För 150.000 pund extra blir din Brabham BT62 laglig för gatan
Va trevligt!

Brabhams nya tjocka modell BT62 är ju riktigt mumsig. Men den är endast avsedd för bankörning. Idag kom det dock ett pressmeddelande som sa att om man ger Brabham 150.000 pund utöver de en miljon punden bilen kostar så ser de till att göra den laglig för gatan. Då kan du alltså åka och handla mat med den här besten, vilket väl kan ses som något av en dröm. Det man kommer att förse bilen med som inte banversionen har är ett lyftsystem så att du kommer över vägbulor, air conditon, finare materialval på insidan, lås för dörrarna och stöldskydd. I övrigt sker inga förändringar och du kan alltså med ett leende brumma fram på gatorna med en mullig V8:a på 5,4 liter som ger 710 hästar bakom ryggen. Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0
2018

McLaren visar banversion av Senna
Har rimlig splitter fram

Som om inte McLarens senaste modell Senna var extrem nog kommer nu GTR Concept som är en renodlad banversion av modellen. Och som väntat är det mer av allt, och bilen har något av det sjukaste front och bakpartiet jag någonsin har skådat. Det står visserligen Concept i namnet men bilen är redan bekräftad för produktion, och blir något att parkera bredvid sin P1 GTR på banan. Senna GTR väger i princip lika mycket som gatversionen men får lite mer knuff och enligt McLaren är effekten över 825 hästar, vanliga Senna har 800. Fokus har som vi kan se legat på aerodynamik och allt som allt ska vingar och flärpar ge ett marktryck på hela ett ton. Det i sin tur ska göra att Senna GTR är McLarens snabbaste bil utanför Formel 1. 75 stycken exemplar ska tillverkas och på prislappen ska det stå en miljon pund styck. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0
2016

Maserati och Edo Competition bygger MC12
Specialversion i ett exemplar

Maserati MC12 må ha några år på nacken nu men det är inget som stoppar Edo Competition från att göra en specialversion av superbilen. Det är faktiskt Maserati som bett Edo att göra det, för att fira biltillverkarens hundraårsjubileum. Endast 50 stycken MC12 tillverkades och när den kom 2004 hade den en prislapp på 670 000 dollar. Det är fickpengar jämfört med vad ett exemplar är värt i dag, vilket är omkring 1,6 miljoner dollar. Edos bil baseras på banversionen Corse som sedan byggts om för gatbruk. Det som skiljer den från racerbilen är ett nytt avgassystem som släpper ut rätt mängd ljud och partiklar för gatan, ett lite mjukare chassi, andra fjädrar och ett bränslesystem som det går att hälla macksoppa i. Vidare har Edo masserat upp den sex liter stora V12:ans effekt från 620 hästar och 652 Newtonmeter till 754 hästar och 740 Newtonmeter. Det gör att den 1 250 kilo tar sig från stillastående till 100 km/h på bara tre sekunder vilket är 0,8 sekunder snabbare än en bil i originalutförande. Toppfarten är dock densamma - 330 km/h. Bilen tog sju månader att bygga och den finns endast i ett enda exemplar. För närvarande står den utställd på Maserati museum i Italien. Fler bilder på länken nedan. Tumnagel
41.8°
+
Bobby Green
0

McLaren presenterar 570S Sprint
För dig som bara vill köra bana

Precis som McLaren lovade tidigare i år var det ytterligare en banversion av modellen 570S på gång. Den skulle få tilläggsnamnet Sprint och i dag presenterades den. Bilen får endast brukas på banan och är som väntat en ännu hårdare version av 570S. Motorn är samma dubbelturbomatade V8:a på 3,8 liter som man använder i alla andra modeller och denna kopplas till en sjustegad SSG-låda. Vad motorn bjuder på i effektväg får vi tyvärr inte reda på för tillfället men McLaren försäkrar att bilen kommer att engagera föraren ordentligt och bjuda på ett trevligt ljud. Som vi kan se förses bilen med en stor vinge på bakluckan och den får även ett nytt kjolpaket som bland annat bjuder på extra downforce-vingar i fronten. Fälgarna är i magnesium, försedda med centrumbult och klädda med slicks från Pirelli. Interiören består numera av en bur, en brandsläckare och en ordentlig racingstol med sexpunktsbälte. Passagerarstol är tillval. Världspremiären äger rum på Goodwood Festival of Speed. På prislappen står det strax under 220 000 dollar och de första kunderna får sina bilar nästa år. Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0

Volkswagen Golf GTI TCR
Banversionen av GTI Clubsport

GTI Clubsport är den vassate GTI:n Volkswagen har att erbjuda och nu presenterar man en vidareutveckling på den modellen - Golf GTI TCR. En breddad, trimmad och oerhört tjock bil som tyvärr enbart är till för banan. Bilen är utvecklad av Volkswagen Motorsport och de första 20 exemplaren har redan paxats. Bilen får man använda i de internationella TCR-mästerskapen och de första kunderna får sina bilar nu på fredag. Exakt vad dessa har fått betala framgår inte men för pengarna får de i alla fall en 330 hästar stark version av den turbomatade fyran på 2,0 liter som används i flera andra modeller. Kraften skickas i sin tur endast till framhjulen och detta via en sexstegad sekventiell växellåda. En mekanisk diff ser till att tygla hästarna på rätt sätt. 0-100 km/h ska gå på omkring 5,2 sekunder och toppfarten anges till 230 km/h. Som väntat har allt onödigt rensats ut och bilen har försetts med ett mer aerodynamiskt kjolpaket och en stor vinge på bakluckan som ska hålla rumpan i shack. Vidare får man ställbar McPherson-fjädring och man ska även kunna ställa in Multilänk-axeln bak till vad som passar bäst. Bromsar finns det också och dessa är ventilerade skivor om 362 millimeter fram med sexkolvsok, 310 millimeter bak med tvåkolvsok. Vikten på bilen anges till 1 280 kilo - inkluderat förare. Kan man hoppas få se en på årets Wörthersee-träff månntro? Tumnagel
43.4°
+
Bobby Green
0
2015

Lotus presenterar 450 hästar starka 3-Eleven
Kommer i en gatversion och en banversion

I dag på Goodwood Festival of Speed hade Lotus premiär för sin nya modell 3-Eleven. Det är en liten racebalja med 450 hästar som går att få i två utföranden - ren banracer eller gatlegal lekmaskin. Som vi kan se är det på vanligt Lotus-manér avskalat och spartanskt. Endast en liten vindavvisare sitter framför föraren och någon passagerarplats finns det inte ens. Under skalet sitter en kompressormatad V6:a från Toyota på 3.5 liter och den ger som sagt hela 450 hästar. Vridet ligger även det på 450 Nm. Gatversionen utrustas med en sexpetad manuell låda med racekoppling, medan banbilen får en sekventiell sexstegad låda från Xtrac. Vikten på ekipaget anges till 900 kilo och från 0-100 km/h ska man ta sig på under tre sekunder. Toppfarten ska ligga på 290 km/h. Endast 311 stycken exemplar kommer att byggas och produktionen drar igång i februari nästa år. Priset för gatversionen börjar på 82 000 pund, för racern får man betala från 115 200 pund. Tumnagel
44.1°
+
Bobby Green
0
2014

Holy FXXK! Ferrari presenterar superversion av LaFerrari
Banbilen bjuder på 1 036 hästar

Man kunde väl kanske inte vänta sig något annat än att banversionen av Ferrari LaFerrari skulle bli galen. Och nu är den här, och den kallas för FXX K. Superbilen har blivit ännu mera super och bjuder nu på hela 1 036 hästar. Men både hästarna och bilen får som sagt endast tyglas på bana. Grunden är samma som hos vanliga LaFerrari vilket innebär en V12:a på 6.3 liter kopplad till en elmotor. Men här har alltså effekten skruvats upp med 101 hästar, och ligger nu på 1 036. Det totala vridet ska ligga på över 900 Nm. Förbränningsmotorn har givetvis setts över och preppats så mycket det bara går för att palla med tung och påfrestande bankörning. Ljuddämparna har man valt att strunta i helt, så det här lär bli en helt sjuk upplevelse även när det kommer till ljudet. Elmotorn har också modifierats en aning och det ska finnas fyra olika inställningsmöjligheter att välja mellan - Qualify (maxeffekt), Long Run, Manual Boost och Fast Charge. Några siffror kring bilens prestanda får vi inte för tillfället, men dessa lär också vara galna. I övrigt förses bilen med en del extra prylar för att säkra optimal downforce i alla lägen. Något som får den att se ut som Batmans senaste åk. Totalt har ingenjörerna lyckats ge FXXK hela 50 procent mer downforce jämfört med vanliga LaFerrari - och då skäms knappast den bilen för sig. Namnet då? FXX har vi hört sedan tidigare men k:et är nytt. Det symboliserar helt enkelt att det finns ett kinetic energy recovery system ombord, och är alltså inte en rolig skrivning av det där engelska ordet som vissa ibland använder sig av när de vill uttrycka ilska. Det ryktas om att prislappen kommer att ligga på tre miljoner dollar och att det endast kommer att byggas 30 stycken exemplar. Bilens tekniska specifikation hittas under "Läs mer". Tumnagel
62.6°
+
Bobby Green
0

Det här är vad förarna av McLaren P1 GTR kommer att få se
Kolfiber, kolfiber och mer kolfiber

Det var ett tag sedan McLaren visade upp banversionen av modellen P1 som de kallar för GTR, men då fick vi aldrig se några bilder på interiören. Det får vi nu, och det är en orgie i kolfiber föraren möts av. Allt onödigt har givetvis kastats ut och kvar finns bara det allra nödvändigaste. Håller gör man i en extremt liten ratt som hämtat inspiration från den som sitter i Formel 1-bilen MP4-23. Från ratten bestämmer man hur bilen ska uppföra sig när man väl är ute och trycker på banan. Stolen är helt i kolfiber och byggs efter köparens kropp. Sen skruvas den fast i chassiet och förses med ett sexpunktsbälte som håller den som kör på plats. Tumnagel
48.0°
+
Bobby Green
0

McLaren drar skynket av P1 GTR
Uppvisad på Concours d’Elegance

Idag presenterar McLaren banversionen av modellen P1. Den får som väntat tilläggsnamnet GTR och blir det värsta du kan köpa från företaget - men du måste som sagt bara hålla dig på bana när du nyttjar den. Och en sak till - det är bara ägare av vanliga P1 som får köpa bilen. Banversionen behöver inte ta hänsyn till massa tråkiga "allmän väg"-regler och är därför så extrem som det bara går. Effekten har höjts från 903 till 1 000 hästar och som vi kan se har bilen försetts med allehanda aerodynamiska hjälpmedel för att göra den så snabb som möjligt på banan. Köparna kommer förutom bilen att få förarträning och tillgång till McLarens racingsimulator för att förbättra sin körning. Produktionen drar igång nästa år och prislappen blir troligtvis rejäl. Tumnagel
53.3°
+
Bobby Green
0

McLaren 650S Sprint
Bara för banan

Om inte McLarens kommande banversion av P1 - GTR, riktigt passar plånboken kanske 650S Sprint gör det. Det är också en bil strikt framtagen för banan och premiär blir det på Pebble Beach Concours dx27Elegance senare denna månad. Det här är en något nedtonad version av 650S GT3-racern men fortfarande en maskin som ska vara mycket potent på banan. All onödig lyx har rivits ut och ingenjörerna har fokuserat på att bygga en bil som allt från proffs till nybörjare ska klara av. Allt har finjusterats för optimal prestanda. Priset för härligheten börjar på 198 000 pund, en summa som är ganska så väldigt mycket mindre än det som begärs för P1 GTR - 1.98 miljoner pund. Mer om 650S Sprint finns på länken. Tumnagel
42.4°
+
Bobby Green
0

McLaren visar skiss på P1 GTR
Den brutala banversionen

Om du tycker att McLaren P1 inte är tillräckligt för banan kommer det inom kort att presenteras en specifik banversion med tilläggsnamnet GTR. Här är den första skissen på hur monstret kommer att se ut. En konceptversion av den kommande bilen kommer att ställas ut på Pebble Beach den 15 augusti. Tumnagel
59.1°
+
Bobby Green
0
2012

Milan Abarth - ny galen bil från Österrike
Lätt och effektfull

Abarth förknippar nog de flesta med Fiat och det stämmer även i detta fall, fast nu handlar det om en superbil. Karl Abarths familj har tagit fram en bil som de kallar för Milan Abarth. Nu visar Karls son, Raphael Abarth, upp den första prototypen. Den rejsiga bilen väger in på 900-1 100 kilo och kan fås med antingen 600 eller upp till hela 1 700 hästar. För att ta sig till 100 km/h behöver man strax under tre sekunder, men det är oklart vilken motorstyrka som krävs för att åstadkomma detta. Endast sju bilar kommer att byggas för gatan (en banversion kallad SS kommer också att byggas i sju exemplar), och alla sju kan specialbyggas nästan precis hur som helst av sina köpare. Tanken är att bilen ska få en större presentation i februari nästa år och på prislappen står det då 300 000 Euro. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Mustig Musse - med över 1 000 hästar
1 116 för att vara exakt

Shelby GT500 blir Shelby 1 000 och får nästan dubbla effekten av vad originalet har. Shelby American ska presentera sin best på mässan i New York men bilder och ett litet klipp finns redan nu. Fortfarande V8:a under huven men inte samma spis som sitter i GT500. GT 1 000 kommer dessutom i två versioner, en med 964 hästar som är tänkt för gatan och en banversion kallad 1 000 S/C med 1 116 hästar. Bilarna har fått nya bromsar, kjolpaket, huv och annat för att bättra på väghållningen ytterligare. Trimmet kommer att gå loss på en miljoner kronor, exklusive bil. S/C kostar ytterligare 33 papp. Bägge versionerna byggs i begränsad upplaga så det är först till kvarn som gäller. Det är nu 50 år sedan Shelby American visade upp sin första bil, Shelby Cobra, som kommer att stå tillsammans med Shelby 1 000 i montern på mässan i New York. OBS! Bilden när bilen lyfter är fejkad, vilket man enkelt kan se när man kikar lite närmare. Det har även Shelby Americans erkänt i ett uttalande. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0
2011

Lotus visar Evora GTE för gatan på Pebble Beach Concours d'Elegance
Racingteknik för Svenssons

Lotus kommer att visa upp en konceptversion av Evora GTE på Pebble Beach Concours dx27Elegance. Bilen som är baserad på banversionen GTE är tänkt för gatbruk trots sin feta vinge och sportiga framtoning. Evora GTE för gatan har en motor på 420 hästar kopplad till en sekventiell racinglåda. Förutom lätta kolfiberdetaljer har man även monterat lättare hjul med centrumbult för att få ner vikten så mycket som möjligt. Bilen som kommer att visas upp är som sagt ett koncept, men vi kan nog med all säkerhet vänta oss att en produktionsklar version dyker upp inom kort. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0
2009

Galleri Fler detaljbilder på Zonda R
Kort och gott - Bilporr!

Alla tummar förra gången gav mersmak så jag tycker vi kör vidare med att syna banversionen av Pagani Zonda i detalj. 1,43 kilo per hästkraft - mer behöver man inte nämna. Tumnagel
36.7°
+
Erik Svensson
0
2007

Ny banåka-bil från Lotus Sport
Lotus sportbilsdivision visar nyheter i Genève

Lotus Sport visar upp en riktig dröm för oss som drömmer att ha en liten älskarinna i form av en banbil vid sidan av. Lotus 2-Eleven har allt man kan begära från en banbil: låg vikt (endast 670 kg) och bra med effekt (255 hästkrafter) från en varvvillig kompressormatad fyra på 1,8-liter. Vikt/effektförhållandet är detsamma som hos en F1-bil från 60-talet. Ihop med Lotus fantastiska väghållning och balans så kan det inte bli något annat än en succé. Bilen kommer med ett unikt färgschema bestående av tre färger och speciella dekaler. Bilen kommer att levereras i två specifikationer, en för gatan och en för banan. Vill man köra sin 2-elva till och från banan så får man katalysator, lyktor fram och bak och en enklare vinge. Kör man bilen i trailer till banan så får man ett riktigt monster med ett avancerat aerodynamikpaket som innehåller en större vinge i kolfiber, en splitter, endast bromsljus och blinkers bak samt ett FIA-godkänt säte. För oss i Sverige (och övriga Europa) kommer endast banversionen att vara tillgänglig. Prestandasiffror: 0-100 km/h - 3,9 sekunder 0-160 km/h - 9,1 sekunder Imponerande. Tumnagel
37.3°
+
James Hunt
0