m

Mercedes släpper lång version av C-class
Mer benutrymme i lillmercan

Kineserna gillar som sagt långa bilar så även Mercedes har släppt en lite längre version, denna gång är det nya C-class som blir lite längre. Förutom mer benutrymme så får man lite lyxigare nackstöd och större armstöd med mer förvaring, USB-portar och mugghållare. Man har även ordnat lite mjukare dämpning i comfort-läget och bättre ljuddämpning så man slipper lyssna på omvärlden. Tumnagel
37.2°
+
Roger Åberg
0

Priser klara för Mercedes C-Klass
Din från 399.900 kronor

I februari visade Mercedes upp nya C-Klass och nu är priserna klara. Om du har 400.000 spänn på fickan kan du beställa en C 200 SE-Edition och få en hundring tillbaka. Vill du ha kombi får du betala 10.000 kronor till. Mercedes säger att bilarna är välutrustade från start och med från start är bland annat varnare som gör att du inte slänger upp dörren vid fel ögonblick, LED-ljus, parkeringspaket med backkamera och smartphone-integration. Fyra motoralternativ finns, två bensinare och två dieslar, kombin får dock bara ett bensinalternativ. Bensinarna går att få med fyrhjulsdrift. Första exemplaren kommer i sommar och då kommer även lite andra motoralternativ, bland annat laddhybriden som ska kunna köra tio mil på el. Tumnagel
39.2°
+
Roger Åberg
0

Det här är nya Mercedes C-Klass
Laddhybriden klarar tio mil på el

Så, då har skynket fallit från nya Mercedes C-Klass. Tidigare uppvisning av interiören och läckta officiella pressbilder gör att bilen utseendemässigt inte är någon överraskning, men nu får vi även lite fakta kring vad som döljer sig under skalet. Det som sticker ut mest är nog att laddhybriden klarar tio mil på bara el vilket säkert är välkommet av många. Alla versioner av C-Klass är elektrifierade, antingen är det mildhybrid eller laddhybrid som gäller. Mildhybriderna har ett 48-voltsystem som kan ge 20 hästar extra om du gasar hårt, och gör det även möjligt att "coasta" om du kör på motorväg. Laddhybriderna får ett batteripack på 25,4 kWh och en ombordladdare på 11 kW. Man ska kunna snabbladda batteriet med upp till 60 kW. Precis som vi har skrivit tidigare kommer nya C-Klass endast att erbjudas med fyrcylindriga motorer. Exakt vilka specar som är aktuella här i Sverige vet vi inte än. C300 som kommer till USA har i alla fall den turbomatade M254-maskinen på 2,0 liter. Effekten anges till 259 hästar och 400 newtonmeter i vrid. 0-100 km/h ska gå på 5,9 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 208 km/h. Ingen manuell växellåda kommer att erbjudas till nya C-Klass utan alla får den niostegade 9G-Tronic-lådan. Bilen har vuxit sex centimeter på längden och har en hjulbas som nu är 2,5 centimeter längre. Det ska bland annat göra modellen rymligare på insidan, speciellt i baksätet. Totalt mäter bilen 4,68 meter på längden, 1,86 på bredden och 1,47 på höjden. På insidan hittar vi bland annat generation två av infotainmentsystemet MBUX. Detta styrs via en stor skärm på mittkonsolen och det finns möjlighet att uppdatera systemet via molnet. I övrigt har mycket teknik hämtats från storebror S-Klass. En nyhet är Mercedes Digital Light som finns på tillvalslistan. Det innebär att strålkastarna kan projicera bilder på vägen - exempelvis visa hur bred bilen är om man kör där det är trångt, eller peka ljuset på något som skulle kunna innebära en fara. Nya C-Klass börjar säljas i slutet av mars och de första kunderna ska få sina bilar i sommar. Hur priserna ser ut vet vi tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
45.5°
+
Bobby Green
0

Nya Mercedes C-Klass läcker ut
Läcker?

Senare idag sker den officiella avtäckningen av nya Mercedes C-Klass. I vanlig ordning har dock internet hunnit före och kan visa hur bilen ser ut redan nu. Vad tycks? Tumnagel
32.3°
+
Bobby Green
0

Imorgon har nya Mercedes C-Klass premiär
Kommer bara erbjudas med fyrcylindriga motorer

Imorgon har nya Mercedes C-Klass premiär. En sak som vi vet kring den nya generationen är att den endast kommer att erbjudas med fyrcylindriga motorer. Det innebär alltså att nästa C63 AMG inte kommer att få en mullrig V8:a och inte ens en mustig rak sexa, utan en fyra av något slag. Högst troligt med hybriddrift och massvis med hästar, men det blir alltså inte med lika många cylindrar som vi är vana vid. Rykten kring att den dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter skulle spolas för nästa C63 AMG började cirkulera i slutet av 2019. Under denna tid var Tobias Moers vd för Mercedes-AMG och det sägs att han stormade ut ur mötesrummet när det blev klubbat att efterföljaren bara skulle erbjudas med fyra cylindrar. Några veckor efter detta avgick han som vd och är nu istället vd för Aston Martin. Och Aston Martin använder sig som ni säkert redan vet av AMG-V8:an i flera av sina modeller. Men varför stoppar inte Mercedes ner den raka sexan (M256) under huven då? Chefsingenjören Christian Früh säger att man då hade behövt göra nosen på bilen fem centimeter längre och även fått en högre belastning på framaxeln och därigenom sämre egenskaper. Har man bara fyrcylindriga motorer som är relativt små kan dessa placeras på ett bättre sätt i motorrummet och så adderar man bara hybriddrift när man vill ha mer effekt. En C63 med rak sexa och hybriddrift hade helt enkelt blivit tyngre än föregångaren, och det går inte. Speciellt eftersom det även snackas om att denna version ska få fyrhjulsdrift. Den digitala världspremiären drar igång klockan 14.00 imorgon. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

En första tur i nya Mercedes C-Klass
Maskerad prototyp

Biltillverkarna har insett att det kan vara en smart grej att bjuda in folk att titta på deras bilar innan de ens är presenterade. Även i maskerat utförande kan man visa lite funktioner och skapa ännu mer hajp kring vad som komma skall. Och då slipper man kanske att extremt dåliga smygfilmade videos på bilarna snurrar runt på nätet. Nya C-Klass har sin premiär den 23 februari. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0
2020

Audi presenterar Q4 Sportback e-tron concept
Syskon till Q4 e-tron

Audi fortsätter att visa att de gillar elbilar och visar nu upp ett sportback-koncept av Q4 e-tron som man visade upp förra våren. Precis som med e-tron Sportback så handlar det om en betydligt sluttande taklinje, men basen är fortfarande en SUV och Audi skryter om yttermått från en A-klass-SUV och innerutrymmen från en C-klass-SUV. Tekniskt är sportback-versionen väldigt lika den vanliga versionen. Det betyder mått på 4,6 meter, höjd på 1,6 meter och 1,9 meter bred. Bilen har två elmotorer som ger 150 respektive 75 kW och tillsammans alltså 225 kW och så klart har den fyrhjulsdrift. Noll till hundra ska gå på 6,3 sekunder och toppfarten ligger på 180 km/h. Räckvidden ligger på 45 mil, om man hoppar över fyrhjulsdriften och kör bakhjulsdrivet så kommer man 50 mil. Bilen är på 80 kilowatt. Bilen bygger på Audi/VWs MEB-plattform. Audi Q4 Sportback e-tron concept kommer i produktionsform nästa sommar och kommer då att vara Audis sjunde elbil. Tumnagel
43.6°
+
Roger Åberg
0

Joe Exotics djurpark tillhör nu hans dödsfiende
Domstol beslutar att Carole Baskin får ta över "Tiger Kings" mark

En domstol i USA har nu beslutat att marken där Joe "Tiger King" Exotic drev sin djurpark ska tillfalla Carole Baskin, Exotics dödsfiende som driver en liknande djurpark. Att djurparkens mark nu övergår i Baskins ägor beror på en gammal skadeståndsprocess från 2013 där Exotic skulle betala 1 miljon dollar i skadestånd för att gjort intrång i Baskin, och hennes djurparks "Big Cat Rescues", upphovsrätt. Sedan dess har det dock hänt en hel del grejer som de flesta tittare av Netflix dokumentär Tiger King antagligen är medvetna om. Joe Exotic, vars verkliga namn är Joseph Maldonado-Passage, avtjänar ett fängelsestraff på 22 år för djurplågeri samt att han beställt ett mord på Carole Baskin. De som driver djurparken idag har nu 120 dagar på sig att lämna marken och ta med sig alla återstående djur därifrån. Exotics djurpark har fram tills nu drivit av hans partner Jeff Lowe som även han är flitigt förekommande i Netflix-dokumentären. Han säger till TMZ om det hela: "We have long anticipated that the judge would eventually undo the 2016 land transfer. We are thankful that he dragged out his decision this long and allowed us time to complete the new Tiger King Park in Thackerville, Oklahoma, behind the world’s largest casino." Här ovan hittas Joe Exotic-klassikern "Here Kitty Kitty" där Exotic framställer det som om Carole Baskin legat bakom mordet på sin make för att senare mata honom till tigrar. Tumnagel
22.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

Apex Legends-fans missnöjda över kostnader
1500 kronor behövs läggas ut för att norpa allt

Apex Legends-eventet Iron Crown drog igång igår och erbjuder lite ändrad karta och nya utmaningar att ta sig an. Dessutom kommer exklusiva skins att vara tillgängliga under det två veckor långa eventet. Apex Legends-fans är dock aningen missnöjda gällande kosingen som måste läggas ut för att lägga vantarna på de nya skinsen. Det finns 24 lootlådor att lägga vantarna på under eventet och 2 av dessa går att norpa genom att spela. Resterande kostar 700 Apex Coins styck att låsa upp, vilket motsvarar runt 70 kronor i IRL-peng. Vill du ha alla nya grejer måste du alltså lägga ut runt 1500 kronor. I och med att det endast erbjuds Legendary- och Epic-klassade skins i paketen så är den höga prislappen relativt motiverad, men det handlar ändå om en hel del kosing. Om du bara är ute efter ett fåtal skins, så kan det även bli lite väl kostsamt på grund av slumpen. Och extra jävligt blir det om du vill norpa Heirloom Kit till Bloodhound, vilket kräver att du har lagt vantarna på samtliga 24 Iron Crown-lådor. En Reddit-användare vid namn HerpMcHerp har skrivit ett inlägg på Apex Legends-subben där bekymren sammanfattas rätt bra: Ix27m sure most of us DONx27T want every item. We want maybe the skin for our legend and maybe up to 10 other items as well. Unfortunately, with this bullshit system you might not get ANY of the items you want because of RNG loot mechanics. I personally want 3 items total from the new packs. 1/8 of a chance to get one for every 7 dollars I spend... Do you see the problem here? Statistically, I would have to spend 56 dollars and be guaranteed one of my items since 1/8 chance but practically that isnx27t the case. Huruvida Respawn kommer ta åt sig av kritiken är för tillfället okänt, men vi håller tummarna. Tumnagel
34.3°
+
André Stray
0

Respawn snackar utmaningar i Apex Legends
Du kommer inte behöva grinda järnet

I morgon drar säsong 2 i Apex Legends igång och introducerar en ny hjälte, nytt vapen och förändrad karta. Detta är dock inte allt, utan Respawn har även ändrat Battle Pass-systemet för att inte kännas lika grindigt som tidigare. I ett ordentligt blogginlägg berättar Lee Horn, Lead Product Manager för Apex Legends, hur det nya systemet kommer fungera och hur de nya utmaningarna kommer se ut. I stället för att få erfarenhetspoäng till Battle Pass-nivåerna så kommer vi i stället få STARS genom att klara diverse utmaningar. Mer specifikt kommer vi få tillgång till tre olika sorters utmaningar: Dagliga utmaningar, veckoliga utmaningar och veckoliga utmaningar som återställs. Du kommer få tillgång till 3 dagliga utmaningar varje dag och dessa tas slumpmässigt från en pool av 200 utmaningar. Utmaningarna kommer vara rätt simpla och kräver till exempel att du gör 200 skada i Bunker eller spelar en match med en specifik karaktär. En avklarad daglig utmaning ger dig 3000 STARS. Veckoutmaningar fungerar ungefär på samma sätt som de dagliga utmaningarna, men kräver lite mer speltid. Du får tillgång till sju utmaningar varje vecka och dessa varierar från att få 20 kills med vissa hjältar eller loota 100 epic-klassade föremål. 4 av veckoutmaningarna ger dig 6000 STARS medan 3 av utmaningarna höjer din Battle Pass-nivå med en level. Något som är riktigt trevligt är att veckoutmaningarna inte försvinner när veckan gått, utan kommer vara tillgängliga tills du checkat av dem. Sist, men inte minst, har vi veckoutmaningarna som återställs varje vecka och utmaningarna lyder som sådan: Complete five Daily Challenges – Rewards one Battle Pass level Complete 10 Daily Challenges – Rewards one Battle Pass level Earn 9,000 STARS and/or match XP – Rewards one Battle Pass level Den sista kommer gå att klara flera gånger, men STARS-taket kommer höjas varje gång du klarar utmaningen upp till 54.000 STARS. Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0

Alla Mercedes-AMG-bilar kommer att erbjudas med sladd
Mildhybrid ger för lite så man satsar på laddhybrid-teknik

Minns ni när folk fnyste åt hybrider och dessa bara var för "miljökämpen" som inte ville ha någon direkt prestanda? Det vände när biltillverkarna istället börja använda grejerna som något att förbättra prestandan med men ändå inte bli bannade pga avgasutsläpp. Nu berättar Mercedes att alla deras AMG-versioner kommer att erbjudas med laddhybridtekniken EQ Power+. Systemet som idag finns i S-, E- och C-klass kombinerar förbränningsmotorn med en elmotor på 121 hästar och 440 newtonmeter i vrid. Rykten säger att den värsta av de kommande versionerna skulle kunna bjuda på en kombinerad effekt över 800 hästar. Frank Overmeyer från Mercedes säger följande: "All the AMG vehicles will be available in the future with plug-in hybrids as an option. Mild hybrid is not the strategy of AMG, because the emissions savings are too small. The battery itself and the application, including the electric motor, will be the same, and you can have a significant boost in performance that will reduce the range, but the experience will be better." De första AMG-bilarna med sladd väntas dyka upp någon gång nästa år. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0
2018

Barnvagnen för Mercedes-älskaren
Lev varumärket

Om du är en äkta Mercedes-nörd så ska såklart ditt barn också åka stjärna. Mercedes har nu tillsammans med Hartan släppt en barnvagn och modellen kallas för Avantgarde. En liten stjärna i "fronten" och hjul inspirerade av de som finns på C-klass är det här en värdig första resa för den lilla stjärnan. Tumnagel
30.5°
+
Roger Åberg
0

Renaults nya crossover heter Arkana
Här är en första teaser

Renault har för närvarande modellerna Captur, Kadjar och Koleos i SUV/crossover-segmentet och snart kommer dessa tre att få ett till syskon i C-klassen. Den nya bilen kallas för Arkana och premiär blir det på Moscow International Motor Show den 29 augusti. Inledningsvis kommer bilen endast att säljas på den ryska marknaden och lanseringen sker någon gång nästa år. Namnet kommer från det latinska Arcanum som betyder hemlighet. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

Mercedes C 200 får mildhybrid-teknik
Instegsversion tar del av elektrifieringen

Nu meddelar Mercedes att även instegsversionen av uppdaterade C-klass, C200, får ta del av mildhybrid-tekniken. Sedan tidigare har modellerna CLS 53, E 53 och nya CLS 450 detta. På Mercedes-språk heter tekniken EQ Boost och det är ett 48-voltssystem som består av en kombinerad startmotor och generator som tar tillvara på den energi som uppstår när man saktar in. Den insamlade energin kan sen ge en boost på 14 hästar och 160 newtonmeter utöver de 184 hästar och 280 newtonmeter förbränningsmotorn bjuder på. Under kortare stunder kan systemet även driva bilen helt på el. Nya C-Klass kommer till bilhallarna nästa månad. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Black Ops IIII riktar in siktet mot Rainbow 6
Vi har pangat i nya Call of Duty

Activision har bjudit in oss till reveal-eventet för Call of Duty: Black Ops IIII i Los Angeles för att ta en titt på nymodigheterna. Till skillnad från tidigare spel i Call of Duty-serien så kommer inte Black Ops IIII komma med något singleplayer-läge, utan i stället fokuserar på att spelarna ska skapa egna stories i multiplayer-läget, zombie-läget och nya Battle Royale-läget. Tumnagel
30.4°
+
André Stray
0

Nu är priserna för nya Mercedes C-Klass klara
Blir din från 354 900 kronor

Nya Mercedes C-Klass kommer i fyra stycken olika karossalternativ och erbjuds med fyra stycken olika drivlinor under skalet. Nu är de svenska priserna klara och summan startar på 354 900 kronor och för den får du en C 200 Sedan med niostegad automatlåda och SE Edition-paketet. Vill du istället ha bilen i kombiutförande kostar den från 367 900 kronor. Fyrhjulsdrift kostar 20 000 kronor extra. Dyrast i gänget blir Mercedes-AMG C 43 4MATIC Sedan som kostar från 609 000 kronor. I sommar släpps modellen i företagsutförandet FleetEdition och den kostar från 328 656 kronor vilket innebär att den hamnar under 7,5 basbelopp. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Även Mercedes-AMG C 63 Coupé får sig ett lyft
Och ny växellåda

Alla Mercedes C-Klass ska ju givetvis få sig ett lyft och man väljer att portionera ut nyheterna en efter en. Nu har turen kommit till värstingarna Mercedes-AMG C 63 Coupé och Mercedes-AMG C 63 S Coupé som båda får sig ett fräschare utseende. Det tillkommer även lite mer teknik, men ingen mer effekt. Det man direkt lägger märke till är att Panamericana-grillen är på plats och att strålkastarnas utformning är något annorlunda. Luftintagen har även gjorts om för att ge ett bredare intryck av bilen. Skärmarna är även något masserade för att förbättra aerodynamiken och baktill sitter det en ny diffusor. På insidan får man en ny sportratt med touchknappar på sig, ett instrumentkluster bestående av en skärm på 12,3 tum och ett infotainmentsystem med en skärm på antingen 7 eller 10,25 tum. I tillvalslistan ska det även finnas lite nya färgval och inredningsdetaljer. Motormässigt är det fortfarande samma dubbelturbomatade V8:a på 4,0 liter som gäller. Den ger 476 hästar och 650 newtonmeter. Väljer man S-versionen får man istället 510 hästar och 700 newtonmeter. Inga förändringar här jämfört med innan facelift alltså. Men, växellådan är ny. AMG SPEEDSHIFT MCT 9G heter den och den lovar ännu snabbare växlingstider än tidigare. 0-100 km/h ska gå på 3,9 sekunder med S-versionen och toppfarten anges till 290 km/h. Försäljningen drar igång någon gång nästa år. Priser vet vi inte än tyvärr. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Mercedes lyfter även C-Klass Coupé och Cabriolet
Uppdaterad design och mer kraft

För en månad sedan fick vi ta del av ansiktslyfta C-Klass men bara kombin och sedanen. Nu visar Mercedes även upp hur coupén och cabben ser ut. Inga överraskningar jämfört med de övriga två såklart men alla ska med. Förutom utseende är det teknik och mer kraft som står i fokus. Premiär blir det på den kommande bil-mässan i New York. Bilarna får nya stötfångare runt om, ny design på grillen och uppdaterade LED-strålkastare. Även designen på baklamporna har förändrats. Insidan får en ny ratt med pekkänsliga knappar och instrumenthuset består numera av en skärm på 12,3 tum. Motormässigt kommer det ett par olika varianter till Europa. C 200 och C 200 4MATIC bjuder på en bensindriven turbomatad 1,5-litersmotor på 184 hästar och 280 newtonmeter. De har även ett 48-voltssystem kopplade till sig som kan bidra med 14 hästar extra när man gasar på. Det här ska hjälpa till att sudda ut eventuellt turbolagg. Förbrukningen anges till 0,61 liter per mil med ett utsläpp på 140 gram per kilometer. Vill man köra diesel finns C 220 d som har en tvålitersmaskin som ger 194 hästar och 400 newtonmeter. Mer prestanda hittar man i C 43 som bjuder på en dubbelturbomatad V6:a på 3,0 liter som ger 390 hästar och 520 newtonmeter - en ökning med 23 hästar jämfört med föregångaren. 0-100 km/h ska kunna avklaras på 4,7 sekunder. Försäljningen i Tyskland drar igång i juli men några priser har vi tyvärr inte fått ta del av ännu. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Mercedes lyfter C-Klass
Får S-Klass-teknik

Mercedes visar nu upp en ansiktslyft version av C-Klass som förutom lite designförändringar får teknik från storebror S-Klass. Det man direkt lägger märke till är de nya strålkastarna och att den tjocka stjärnan i grillen är borta och istället ersatt med den så kallade diamantgrillen. Detta gäller dock bara om du har utrustat bilen med AMG Line. Strålkastarna är också tillval och de har LED-teknik med inte mindre än 84 stycken små lampor i sig. På insidan påminner förarmiljön om den i S-Klass men med lite annat utförande. Den 12,3 tum stora digitala instrumentpanelen går bland annat att få. Ratten är ny och den får pekknappar och en uppdaterad touchpad. Infotainmentsystemet går nu att få med en 10,25 tum stor skärm. Bilen får de senaste förarassisterande systemen vilket bland annat innebär semiautonom körning och aktiv fil- och styrassistans. Kamera och radarsystemet har uppdaterats vilket bland annat gör att bilen kan se upp till 500 meter framför sig. Under huven finns det som tidigare bensin, diesel och hybridalternativ. Premiär blir det på bilmässan i Genève. Tumnagel
40.8°
+
Bobby Green
0

Dessa bilar sålde bäst förra året
Toyota Corolla i topp

Det är nytt år som ni säkert redan har märkt och allt eftersom börjar det trilla in sammanställningar på saker som skedde förra året. En sak som hände 2017 var att det såldes bilar, och nu har man alltså summerat vilka det var som det såldes flest av. Och högst upp med 1.224.990 stycken sålda exemplar är Toyota Corolla. Modellen är nu inne på sin elfte generation och köparna verkar alltså inte ha för avsikt att titta åt något annat håll. Bilen är världens mest sålda genom tiderna med över 45 miljoner exemplar. På andra plats hittar vi Fords F-serie som sålde i 1.076.551 exemplar och på en tredje plats ligger Volkswagen Golf med 952.826 stycken. Honda Civic har tagit ett rejält kliv på listan och hoppar från tionde till fjärde plats med 819.005 sålda bilar. Suven Nissan Qashqai som många säger är den mest populära i världen hamnar på en 20:e plats med 498.853 sålda exemplar. Den modell det gick sämst för procentuellt sett är Hyundai Elantra som tappade 21 procent. Även Toyota Prius backade med 20,9 procent. Hela listan kan beskådas här nedan. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

BMW-förare är otrevligast i trafiken
Mini har de trevligaste

Att vissa märken har otrevligare förare än andra kan vi nästan komma överens om. När TV-bolaget Dave frågade 2000 britter vilken bilmodell de tyckte hade de otrevligaste bilförarna röstade flest på BMW M3 tätt följt av Range Rover, Audi TT och Mercedes-Benz C-klass. På femte plats hittar vi Ford Transit Van, vi får anta att många är trötta på hantverkare. Efter skåpbilen hittar vi Porsche 911, VW Golf, Vauxhall Corsa, Nissan Qashqai och Vauxhall Astra. På den andra sidan, alltså där folk är trevligast hittar vi Mini, vilket är lite ironiskt eftersom det är en BMW i mindre förpackning. Just det där med liten förpackning verkar vara vinnande för efter Minin kommer Ford Fiesta, Ford Focus, Toyota Yaris, Fiat 500, VW Polo, Renault Clio, Nissan Micra, Peugeot 208 och Citroen C3. Alla bilar på trevlighetslistan är småbilar... Tumnagel
57.2°
+
Roger Åberg
0
2017

Bungie ändrar Xurs säljschema i Destiny 2
Anländer på kvällen i stället för förmiddagen

Varje vecka brukar Xur dyka upp i Destiny-världen och erbjuda exotiska föremål som vapen och rustningar. Vanligtvis anländer han 11:00 på fredagar, men Bungie har bestämt att ändra hans schema en aning. Från och med nu kommer Xur anlända lite senare än vanligt, mer specifikt 19:00. Detta är inte den enda ändringen. Från och med släppet av Destiny 2-expansionen Curse of Osiris kommer Xur erbjuda ett par nya föremål varav det ena heter Fated Engram och kostar 97 Legendary Shards som garanterat kommer ge dig ett exotic-klassat föremål som du inte äger sedan tidigare. Utöver det kommer Xur börja sälja Three of Coins som ökar chansen att få exotic engrams när du dödar fiender. Till skillnad från Three of Coins i Destiny 1 som var aktiva tills att du dödade en boss-fiende så kommer Three of Coins i Destiny 2 vara aktiva i fyra timmar. Tumnagel
38.8°
+
André Stray
0

Så snabbt stjäls en ny bil med hjälp av signalspårare
Tar bara några sekunder

Polisen i den brittiska staden Solihull har delat med sig av följande video där vi ser hur snabbt ett par skurkar kan sticka iväg med en ny Mercedes C-Klass som står parkerad och låst på en uppfart. Tjuvarna har med sig varsin box och den ena ställer sig vid garageporten och fångar upp koderna till nyckeln som finns på andra sidan porten. Han skickar sedan vidare signalen till sin kumpan som står nära bilen och som efter lite väntetid kan låsa upp den. Sen är det bara att hoppa in, starta och köra i väg. Polisens tips för att göra det svårare för tjuvarna är att ha någon form av rattlås på bilen och en spårsändare monterad någonstans så att man kan hitta bilen när den väl blivit stulen. C-Klassen i videon är inte hittad ännu. Tumnagel
25.8°
+
Bobby Green
0

Destiny 2-betan drar igång 28 augusti
Betatest av PC-versionen alltså

Betatestet av Destiny 2 till konsol hölls i helgen och nu har vi fått reda på när PC-spelare kommer kunna testa spelet. Betatestet kommer hållas 28 till 31 augusti. Testet på konsol förlängdes med ett par dagar, så det vore inte helt oväntat om Bungie även förlängde PC-betan. Bungie har också släppt lite rekommenderade specifikationer, och det behövs ingen best för att driva spelet. Specsen har ni här: Recommended Specs CPU Intel - Core i5-2400 / AMD - Ryzen R5 1600X GPU Nvidia - GeForce GTX 970 / AMD - Radeon R9 390 RAM - 8GB Minimum Specs CPU - Intel - Core i3-3250 / AMD - FX-4350 GPU - Nvidia - GeForce GTX 660 2GB / AMD - Radeon HD 7850 2GB RAM - 6GB Ovan ser ni för övrigt en kort video som visar det nya exotic-klassade vapnet Coldheart som ni kan få om ni förbokar Destiny 2. Tumnagel
37.3°
+
André Stray
0
2016

Nya Mercedes E-Klass Coupé är här
Ett mellanting mellan S- och C-klass

Precis som utlovat har Mercedes nu presenterat nya E-Klass i coupé-utförande. Bilen är större och rymligare än sin föregångare och får ses som ett mellanting för den som tycker att S-Klass Coupé är för stor men C-Klass Coupé för liten. Utseendemässigt påminner den om sina syskon men sticker ändå ut lite - bland annat på grund av sin något märkliga tvådelade sidoruta. Att bilen även ser ut som en Renault Laguna baktill går inte att komma undan. Nya E-Klass Coupés mått är 4,82 meter i längd, 1,86 meter i bredd, 1,43 meter i höjd och 2,87 meter i hjulbas. Detta gör den längre, bredare och högre än tidigare version. Inledningsvis erbjuds fyra olika motoralternativ - dieseln E220d och bensinversionerna E200, E300 och E400 4Matic. Alla driver på bakhjulen utom den sistnämnda som är fyrhjulsdriven. Oavsett vilken man väljer är det den niostegade automatlådan 9G-Tronic som gäller. Längre fram presenteras prestandaversionerna som blir AMG 50 som tros få rak sexa med över 400 hästar och E 63 AMG med dubbelturbo-V8:a som ska ge 570 hästar. Premiär blir det på Detroit Auto Show i januari. Till bilhallarna kommer bilen nästa sommar. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Första bilderna från Outcast - Second Contact
Cutter Slade är tillbaka till Adelpha

Bigben och Appeal Studio släppte i dag de första bilderna från kommande Outcast - Second Contact, vilket som bekant är en uppdaterad version av PC-klassikern Outcast. Bakom utvecklingen ligger den belgiska spelstudion Appeal som även utvecklade originalet. Den uppdaterade versionen kommer bjuda på bättre upplösning Outcast - Second Contact släpps under mars månad för Windows, PlayStation 4 och Xbox One. Spelet kommer visas upp för pressen och allmänheten under nästa veckas Gamescom-mässa. Tumnagel
46.3°
+
Frode Wikesjö
0

Mercedes C-Klass Cabriolet blir din för 431 900 kronor
Försäljningen är igång

I mars visade Mercedes för första gången upp C-Klass som cabriolet. Nu är bilen prissatt och försäljningen igång. Vill du bli ägare till en får du göra plånboken beredd på att skiljas från 431 900 kronor. Tyvärr är lanseringen först den 17 september så något glidande i sommar blir det inte. Bilens tygsufflett tar 20 sekunder att fälla upp och ner och detta kan göras i hastigheter upp till 50 km/h. Den finns i färgerna svart, mörkblått, mörkbrunt och mörkrött. Vill du att den ska vara lika tyst som ett fast tak kan du för 2 900 kronor få en så kallad akustiksufflett. Airscape som blåser varmluft ur nackstöden och Aircap som leder luften över kupén är standard. För utgångspriset får du en C 180. Värst blir Mercedes-AMG C63 S Cabriolet med dubbelturbo-matad V8:a på 4,0 liter och 510 hästar. Hela prislistan hittar ni på länken nedan. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Mercedes C-Klass Cabriolet nu även i AMG-utförande
Med taket nere hör du de 510 hästarna bättre

Mercedes fortsätter att ösa ur sig nya modeller och näst på tur är värstingversionen av C-klass cabriolet. Den heter Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet och får samma recept som sitt coupé-syskon men då med skillnaden att taket kan fällas bort. Hjärtat i bilen är alltså den nya dubbelturbomatade V8:an på 5,0 liter och den kommer i två smaker - 476 eller 510 hästar. S-versionen är som väntat den med mest effekt och den tar dig från stillastående till 100 km/h på 4,1 sekunder. Toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h men kan lyftas till 280 om man väljer till AMG Drivers Package. Till motorn kopplas en sjustegad automatlåda. Bilen får som väntat ett tjockare utseende än en vanlig C-klass cabriolet, större bromsar och fälgar och de alltid lika trevliga avgaspiporna baktill. Under skalet sitter sportfjädringen AMG Ride Control med adaptiva dämpare och en diffspärr (mekanisk för C 63, elektronisk för C 63 S) på bakaxeln. Väljer man S-versionen får man dessutom aktiva motorfästen som hela tiden ser till att motorn är stabil. På tillvalslistan finns bland annat ett sportigare avgassystem, keramiska bromsar, sportstolar och två olika kolfiberpaket. Modellen släpps i augusti till ett ännu okänt pris. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

C-Klass nu även som cabriolet
Mercedes visar nytt i Genève

Enligt schemat har Mercedes nu visat upp C-Klass Cabriolet på bilmässan i Genève. Det här är första gången som en C-modell kommer i detta utförande och även om bilen är ny handlar det inte om några överraskningar. Suffletten som är i tyg kommer i färgerna mörkbrun, mörkblå, mörkröd eller svart och den öppnas och stängs på under 20 sekunder i hastigheter upp till 50 km/h. Med taket nere har man 285 liter bagage, fäller man upp det ökar utrymmet till 360 liter. Interiören är samma som i C-Klass Coupé förutom att man kan välja till nackvärmaren Airscarf. Under huven finns det åtta olika motoralternativ och alla går att få med den niostegade automatlådan 9G-Tronic. På instegssidan hittar vi C 180 som innebär en rak fyrcylindrig bensinmotor på 1,6 liter med 156 hästar och 250 Nm. 0-100 km/h ska gå på 8,9 sekunder och toppfarten anges till 222 km/h. Den ska nöjas sig med 0,6 liter per mil och släppa ut 135 gram per kilometer. Värst blir som väntat AMG-versionen men det verkar som att denna endast kommer som C 43 och inte C 63. Det innebär att motorn är en V6:a på 3,0 liter, 367 hästar och 520 Nm och att det inte går att få cabben med den nya turbomatade V8:an. C-Klass Cabriolet lanseras nu i sommar. Några priser har vi tyvärr inte fått för tillfället. Tumnagel
42.6°
+
Bobby Green
0
Nästa sida