m

CD Projekt RED-chefen ger sin bild av Cyberpunk 2077
Ber om ursäkt för strulet

CD Projekt RED släppte Cyberpunk 2077 10 december förra året och releasen gick inte riktigt som planerat. Utvecklarna skickade endast ut recensionsexemplar till PC-versionen och recensenter fick inte använda eget videomaterial, så folk som förbokat spelet både till PC och konsol hade inte riktigt någon aning om hur buggigt spelet var. Och på grundversionerna av last gen-konsolerna var spelet praktiskt taget ospelbart på grund av klen hårdvara och dålig optimering. Läget var så pass illa att Sony tog bort spelet från Playstation Store och gav spelare möjlighet att få pengarna tillbaka. Microsoft tog inte bort spelet från Xbox-butiken, men satte en ordentlig varning på spelet där det stod att spelupplevelsen inte riktigt var optimal. Men vad var det som egentligen hände med CD Projekt RED innan releasen? Det har vi nu fått reda på. CD Projekt-grundaren Marcin Iwi?ski berättar i en video om hur läget såg ut från deras håll och passar även på att be om ursäkt för det hela samt levererar nya framtidsplaner för Cyberpunk 2077. "Based on our legacy of genuine and honest communication, youx27ve trusted us and pre-ordered our game, and despite good reviews on PC, the console version of Cyberpunk 2077 did not meet the quality standard we wanted it to meet. I, and the entire leadership team, are deeply sorry for this and this video is me publicly owning up to this." När det kommer till framtidsplanerna så är fokus just nu bara att få spelet att rulla PS4 och Xbox One, vilket kommer ske i de kommande uppdateringarna Patch 1.1 och Patch 1.2 som väntas släppas under januari och februari. Next Gen-uppgraderingen som skulle släppas under första halvan av 2021 har nu bumpats till andra halvan och utvecklarna har även stuvat om i releasen av de gratis-DLC som skulle rulla ut relativt regelbundet för att fokusera på att optimera spelet till konsol. Tumnagel
42.6°
+
André Stray
0

Spela Cyberpunk 2077 i tredjeperson med mod
Se Night City från nytt perspektiv

CD Projekt RED har gjort att Cyberpunk 2077 endast går att uppleva i förstaperson, förutom när man åker bil, vilket gör att inlevelsen höjs då man kommer närmare allt i spelvärlden. Lirar man spelet på PC och vill uppleva Night City i tredjeperson så kan man nu göra det tack vare en ny mod. Modden fungerar, men lämnar en del att önska då spelet inte är gjort för tredjeperson. Men det är ändå ett bra sätt att kunna se hur sin karaktär ser ut utan att behöva hoppa in i menyn. Modden i fråga hittar ni via länken här nere till vänster. Tumnagel
40.2°
+
André Stray
0
2020

CD Projekt RED stäms för Cyberpunk 2077
Det går bra nu

CD Projekt Red har nu åkt på stämningar för att de anklagas ha vilselett investerare genom att inte förmedla att spelet var i ett för kasst tekniskt skick på PlayStation 4 och Xbox One. Flertalet olika advokatbyråer har redan lämnat in grupptalan och fler förväntas komma. Om det blir något av dessa juridiska turer återstår väl att se då sådana här grejer brukar bli riktigt långdragna processer. När Cyberpunk 2077 lanserades för några veckor sedan visade det sig att PlayStation 4- och Xbox One-versionen av spelet var riktigt illa. Det ledde bland annat till att återförsäljare erbjöd pengarna tillbaka till alla som köpt spelet. Sony tog till och med bort spelet från sin digitala butik medan Microsoft la in en varning om att spelets skick var kasst på butikssidan. Tumnagel
26.3°
+
Frode Wikesjö
0

13 miljoner exemplar av Cyberpunk 2077 har sålts
Går som tåget trots buggar

CD Projekt RED har onekligen skitit i det blå skåpet med releasen av Cyberpunk 2077. Så pass att Sony plockat bort spelet från Playstation-butiken och ger pengarna tillbaka till alla som vill göra en retur och Microsoft varnar Xbox One-spelare att spelet rullar sådär på konsolen. Trots strulet har spelet sålt riktigt bra sedan releasen och CD Projekt RED skryter nu om att 13 miljoner exemplar har sålts och då har man även räknat med returerna. CD Projekt RED skriver detta om det hela: "This figure represents the estimated volume of retail sales across all hardware platforms (factoring in returns submitted by retail clients in brick-and-mortar as well as digital storefronts), i.e. the x27sell-throughx27 figure, less all refund requests e-mailed directly to the Company by the publication date of this report in the framework of the x27Help Me Refundx27 campaign," Tumnagel
47.7°
+
André Stray
0

För stora sparfiler i Cyberpunk 2077 kan bli korrupta
CDPR: Ta bort föremål och crafting-grejer

Cyberpunk 2077 strular inte bara på konsol, utan även på PC. Nyligen uppmärksammades det att spelets sparfiler kan bli korrupta som de blir för stora, vilket verkar ske när sparfilerna klättrar över 8MB-sträcket. CD Projekt RED har bekräftat problemet och det verkar inte finnas något sätt att laga sparfilerna efter de blivit korrupta. Via GOG.com har dock utvecklarna levererat en lösning på problemet och ber spelare ladda om en äldre sparfil och sedan rensa upp föremål och craftinggrejer i sin virtuella ryggsäck. Troligtvis kommer detta fixas med en kommande patch, men för tillfället får PC-spelare som vill lira helt enkelt hålla koll på sin sparfils storlek. Sparfilsbekymren verkar endast påverka PC-versionen, så konsolspelare behöver inte oroa sig för korrupta sparfiler. Utöver detta verkar det som att CD Projekt RED:s investerare är lite missnöjda på spelstudions hantering av spelet. Mikolaj Orzechowski, Warszawa-baserad jurist och CDPR-investerare, ska enligt New York Times börjat undersöka om det är möjligt att stämma spelstudion för att ha ljugit om Cyberpunk 2077 potential för att säkra finansiering. Om ni verkligen, verkligen vill spela Cyberpunk 2077 just nu så är det nog bäst att antingen köpa spelet på Stadia, alternativt till PC och lira via Geforce Now, då spelet verkar vara mest spelbart via molnspelstjänsterna. Tumnagel
25.5°
+
André Stray
0

Digital Foundry kollar in ray tracingen i Cyberpunk 2077
Gör en del tuffa grejer

Alex Battaglia från Digital Foundry spenderar här dryga 20 minuter med att kolla in hur ray tracing ser ut i Cyberpunk 2077. Värt att nämna är att det är ray tracingen i Windows-versionen som det pratas om i videon. På tal om Cyberpunk 2077 så verkar det som att man inte ska ha sparfiler över 8MB eftersom de då blir korrupta. Detta är ju så klart totalt obra och något man kanske bör hålla koll på fram tills det fixas. Tumnagel
40.1°
+
Frode Wikesjö
0

Microsoft varnar köpare för Cyberpunk 2077
Erbjuder också återbetalning till alla som köpt det digitalt

Lanseringen av Cyberpunk 2077 på de äldre konsolerna har väl inte direkt varit jättesmidig. Prestandan var inte direkt jättevass och det var också helt smäckat med buggar. Sony ansåg att PlayStation 4-versionen var till exempel så pass kass att Sony valde att ta bort spelet från PlayStation-affären. Microsoft har valt att fortsätta sälja det sin sin digitala butik men har istället slängt upp en liten varning till alla som vill köpa spelet. Innan beskrivningen för spelet har de nu lagt till varningen nedan. Users may experience performance issues when playing this game on Xbox One consoles until this game is updated De erbjuder också full återbetalning till alla som köpt det digitalt via Xbox-affären och vill ha pengarna tillbaka. På tal om Cyberpunk 2077 så släppte utvecklarna nyss patch 1.05 som fixar en del grejer. Utvecklarnas kompletta patch notes kan hittas här. Tumnagel
47.0°
+
Frode Wikesjö
0

Digital Foundry: Tvek om Cyberpunk kan räddas på last gen
Oof

Cyberpunk 2077 rullar sådär på grundversionerna av last gen-konsolerna, alltså Playstation 4 och Xbox One. Digital Foundry har tagit en titt på hur illa läget är, vilket leder till att prestandamästaren Richard Leadbetter har svårt att se att spelet kan räddas på last gen. CD Projekt RED måste förbättra prestandan med 50 procent på last gen-konsolerna, vilket är en hel del och Digital Foundry skriver detta: To be frank, the idea of adding 50 percent more performance or even doubling frame-rate in Cyberpunk 2077 is a phenomenal ask for the developers. However, when the base consoles run so poorly – Xbox One especially – that is what is needed. Right now, it really does look as though the game is simply too ambitious for the most outdated of console hardware. Det kan dock hända att CD Projekt RED crunchar järnet de kommande månaderna och styr upp cyberskutan. Historiskt sett har CDPR levererat någorlunda instabila spelupplevelser vid release. Witcher 3 hade också en hel del bekymmer på konsol och spelupplevelsen förbättrades rejält med tiden, så förhoppningsvis kommer vi få en liknande upplevelse med Cyberpunk 2077. Problemen i Witcher 3 var dock inte lika omfattande som i Cyberpunk, så vi får helt enkelt se vad som händer. Vill ni grotta ner er ännu mer i Digital Foundrys granskning av Cyberpunk 2077 på last gen, så har ni länk till den matiga artikeln här nere till vänster. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

Cyberpunk 2077 har för många dildos
Antalet kommer minska med patch

Cyberpunk 2077 har som känt en hel del prestandaproblem som sätter käppar i hjulet för upplevelsen. Men spelet har även lite andra underligheter som får spelare att klia sig i huvudet och yttra ett vafan som skulle göra Jakob Eklund tårögd. Typ som den höga mängden sexleksaker som är utspridda överallt i världen. Verkligen överallt. Kotaku uppmärksammade detta och bestämde sig för att kolla med utvecklarna vad grejen med sexleksakerna är. CD Projekt RED ville att Night City skulle vara öppet sexuellt och questdesignern Philipp Weber skriver detta i ett svar till Kotaku: “We wanted Night City to be pretty open sexually where something by today’s standards might be taboo or kinky is very normal and commonplace by 2077 standards.” Utvecklarna bekräftar dock att antalet dildos är på tok för hög i Night City och att detta beror på att dildos kan dyka upp i världen som slumpmässig loot, men för tillfället dyker sexleksaker upp lite väl ofta och är något som kommer justeras med en kommande patch. Tumnagel
44.1°
+
André Stray
0

Sony verkar inte vilja ge pengar tillbaka för Cyberpunk 2077
Vad händer ens

Cyberpunk 2077 är mer Cyberpung på last gen-konsolerna. Så pass att utvecklarna bett om ursäkt och meddelat att de som vill bara behöver kontakta respektive digital spelbutik för att lämna tillbaka spelet och om detta inte skulle gå kan användare maila CD Projekt Red för assistans med retur. Det verkar inte som att Sony fått PM:et och användare som velat få pengarna tillbaka via Playstation-supporten har stött på problem då Sony inte beviljar returer om man laddat ner spelet om inte spelet är trasigt, vilket i sig är lite bananas. I och med att spelare på last gen konstaterat att spelet inte är spelbart på grundversionerna av last gen-konsolerna så undrar vi var Sony drar gränsen om vad som är trasigt och inte. På grund av last gen-strulet har även OpenCritic bestämt sig för att varna spelare om last gen-versionen av spelet inte riktigt håller måttet och varningen lyder som sådan: The OpenCritic team and several critics suspect that the developer, CD PROJEKT RED, intentionally sought to hide the true state of the game on Xbox One and PS4, with requirements such as only allowing pre-rendered game footage in reviews and not issuing review copies for PS4 and Xbox One versions. Ovan har ni Digital Foundrys senaste video om Cyberpunk 2077 på last gen-konsolerna. Tumnagel
19.7°
+
André Stray
0

CDPR ber om ursäkt för Cyberpunk 2077-strul på last gen
Missnöjda kunder får returnera spelet

Efter åtta års väntan är Cyberpunk 2077 äntligen här, men spelet hade kanske mått bättre av att skjutas upp ytterligare. Spelet är rätt buggigt och instabilt på alla plattformar men på PS4 och Xbox One verkar läget vara värst, även efter flera släppta patchar. Nu har CD Projekt RED via spelets Twitter bett om ursäkt för situationen, mer specifikt ber utvecklarna om ursäkt för att ha inte visat hur spelet rullat på de äldre konsolerna innan spelets release och att de borde fokuserat mer på att få spelet att rulla bättre på PS4 och Xbox One. Vidare skriver utvecklarna att nya uppdateringar till spelet kommer släppas relativt frekvent samt att två stora uppdateringar kommer släppas i januari och februari som ska lösa de största problemen på last gen-konsolerna. Specifikt vad som kommer fixas i detta får vi reda på närmare release. Sist men inte minst ber CD Projekt RED spelare att inte returnera sina spel, utan att ha lite is i magen och vänta på de stora uppdateringarna. Men gänget verkar ha full förståelse för folk som vill ha pengar tillbaka, vilket går att göra via respektive konsols spelbutik, och CD Projekt RED har skapat en mail missnöjda spelare kan maila för att få hjälp mer retur under den kommande veckan. Mailen i fråga är helpmerefund@cdprojektred.com. Utöver detta har CD Projekt RED tjänat tillbaka utvecklingskostnaden och marknadsföringskostnaderna för spelet på endast förbokningar, vilket är rätt imponerande. Cyberpunk 2077 finns tillgängligt till PC, PS4, Xbox One och Stadia. PS5- och Xbox Series S/X-version kommer nästa år. Bonusvideo nedan. Tumnagel
39.9°
+
André Stray
0

Idag släpps Cyberpunk 2077
Med buggar och allt

Idag är det 10 december och det betyder inte bara att det är både internationella djurrättsdagen och mänskliga rättigheternas dag men detta är inte allt. Det är förstås första dagen allmänheten får besöka Night City i det omåttligt hypade Cyberpunk 2077 då spelet har släppts till PC, PS4, Xbox One och Stadia. Spelet har redan slagit rekord på Steam och har nått strax över 1 miljon samtidiga spelare, vilket är rekord för ett singleplayerspel. Och då räknas inte spelare som lirar på andra PC-plattformar som GOG och Epic Games Store. Med releasen har allmänheten fått uppleva hur läget ser ut med buggar i spelet. Vi hade tidigare fått höra i recensioner att PC-versionen innehöll en bugg eller tolv och läget verkar vara värre på konsol. Spelare rapporterar om krascher, rejäla dippar i fps, frysningar, texturer som inte laddas in och NPC:s som ploppar upp från ingenstans. Eller undertecknads favorit: Penisen som ständigt hänger utanför brallorna. Detta är inte första gången CD Projekt RED levererar en aningen buggig och opolerad upplevelse vid release. Witcher-spelen var rätt buggfulla vid release, men utvecklarna gjorde ett bra jobb med att sopa bort buggarna och finputsa upplevelsen med diverse uppdateringar som levererades relativt regelbundet efter spelets release. Så förhoppningsvis kommer spelare få en mer stabil upplevelse med tiden. Tumnagel
47.6°
+
André Stray
0

CD Projekt jobbar på epilepsifix till Cyberpunk 2077
Kanske bäst att undvika spelet om du är känslig

Troligtvis är många av er rackarns pepp på att kasta er in i Cyberpunk 2077 och uppleva Night City. Har ni någonsin fått ett epileptisk anfall, eller är allmänt känslig mot blinkande ljus, så kan det vara en bra idé att avvakta med spelet för stunden. Game Informer har publicerat en artikel vid namn Cyberpunk 2077 Epileptic PSA där författaren Liana Ruppert berättar att hon fick ett epilepsianfall, och var nära anfall flera gånger, under sin tid med spelet. Det största problemet för henne var ett av spelets huvudfunktioner braindancing där spelarens karaktär använder ett headset för att koppla upp sig till ett nätverk för att uppleva minnen. När headsetet aktiveras så blinkar det en herrans massa och det hela ska likna verktyg som används för att inducera epilepsianfall för medicinska syften. Ruppert skriver bland annat detta: Pretty much everything about this is a trigger and this is something that caused me to have a grand mal seizure when playing to help with our review… If not modeled off of the IRL design [of triggering devices], it’s a very spot-on coincidence, and because of that this is one aspect that I would personally advise you to avoid altogether. When you notice the headset come into play, look away completely or close your eyes. This is a pattern of lights designed to trigger an epileptic episode and it very much did that in my own personal playthrough. CD Projekt RED har uppmärksammat detta och meddelar att de kommer lägga till ytterligare epilepsivarningar i spelet och utöver det utforskas möjligheten att implementera en mer permanent fix för att underlätta för spelare med epilepsi. Tumnagel
40.6°
+
André Stray
0

Släpptrailer för Cyberpunk 2077
Bara några timmar kvar nu

På torsdag smäller det! Då kommer Cyberpunk 2077 äntligen släppas och för att fira det har CD Projekt RED släppt en släpptrailer för spelet som ni kan kika på ovan. För övrigt har utvecklarna meddelat att Cyberpunk 2077 kommer få en rejäl patch vid namn 1.02 vid release som ska styra upp de drivor av buggar recensenterna klagade på i början av veckan. Enligt CD Projekt RED ska uppdateringen göra Cyberpunk 2077 till "ett helt annat spel", vilket får en att undra varför folk fick testa spelet innan release. Oavsett är det ju kalas att spelet finputsas direkt vid release och det lär ske en hel del ytterligare finputsningar i framtiden. Tumnagel
47.8°
+
André Stray
0

Spelmedier tycker till om Cyberpunk 2077
Höga poäng!

För sju år sedan släpptes den första teasern för Cyberpunk 2077 och på torsdag kommer spelet släppas lös till alla i världen. Förra veckan fick dock spelmedier världen över tillgång till spelet och har nu levererat en drös åsikter. Easy Allies tyckvideo har ni ovan och värt att poängtera att Easy Allies, och typ alla andra som fått lira, har endast lirat en liten del av spelet och mer rediga åsikter lär levereras i sinom tid. Nedan har ni fler recensioner från IGN, Gamespot och Arekkz Gaming och fler recensioner i textform har ni via länken här nere till vänster. 10 december släpps Cyberpunk 2077 till PC, PS4, Xbox One och Stadia. Spelet är spelbart på PS5 och XSX/S via bakåtkompatibilitet och kommer få uppgraderingar i sinom tid. Tumnagel
50.3°
+
André Stray
0

CD Projekt RED varnar för Cyberpunk 2077-spoilers
Collectors Edition har skickats ut lite i förtid

Har du tänkt att hoppa in blind i Cyberpunk 2077? Då är det nog dags att dra på sig skygglapparna. Collectors Edition-versionen av spelet har börjat dyka upp hos diverse kunder i USA och det lär dyka upp en och annan spoiler på internet på grund av det. CD Projekt RED verkar vara snabba på pucken och har meddelat att folk som streamar spelet innan release kommer få sina videor borttagna och troligtvis kommer ytterligare åtgärder vidtas som kan sätta käppar i hjulet för spelupplevelsen för de som streamar och publicerar videor från spelet. CD Projekt RED skriver detta i ett Twitter-inlägg: "Wex27re getting closer and closer to launch and chances are some of you will get your hands on a copy of Cyberpunk 2077 before release day. However difficult this might be for us to achieve, our ambition is for gamers all across the world to have the same spoiler-free experience at the time the game releases. This is why we kindly ask you not to stream/letx27s play, or release any similar content before 9th December, 12pm CET/ 3am PST. We will send MAX-TAC (you know, the guys who take down videos) after everyone who does." I samband med releasen kommer för övrigt mobilspelet Breach att avslutas och folk som lirat har redan fått lägga vantarna på priser i form av Cyberpunk 2077-relaterad merch. Och i varje nordiskt land kommer en spelare få ett ordentligt pris i form av ett Xbox Series X samt en Samsung Q80T på 65 tum, vilket inte är fy skam. Breach är inspirerat av Cyberpunk 2077 och låter spelarna leka runt som hackers, eller Netrunners, och likt andra AR-spel som Pokémon Go och Wizards Unite har möjlighet att hitta ställen man kan göra dataintrång och sedan dela info med andra spelare. I och med coronaläget så har spelet blivit mer online-vänligt så att spelare kan lira från sina hem i stället för att riskera smittspridning. Breach finns tillgängligt till både iOS och Android. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Cyberpunk 2077 ser ut att ha ett omfattande fotoläge
Visa upp din egna karaktär

Gillar du att använda fotolägen i spel och ta tjusiga bilder på din karaktär och spelets miljöer? Då har vi goda nyheter för även Cyberpunk 2077 kommer få ett flådigt fotoläge med massvis med kontroller av olika slag att leka runt med. I trailern ovan får vi ett smakprov av vad fotoläget har att erbjuda och det ser ut som att vi kommer kunna skapa rätt tjusig konst med verktygen. Cyberpunk 2077 släpps om en vecka. Det känns lite bisarrt att skriva det. Tumnagel
39.5°
+
André Stray
0

Det verkar bli smärtfri sparfilsöverföring i Cyberpunk 2077
Lugna puckar om du planerar att köpa next gen

Att föra över sparfiler från last gen till next gen är lite olika från fall till fall. I Ubisoft-spelen är det rätt smärtfritt tack vare nya Ubisoft Connect, men i till exempel Spider-Man fanns det initialt inget stöd för att fortsätta sin spelsession till PS4 till PS5. Det sistnämnda har fixats via en uppdatering, men det verkar inte finnas någon universal lösning. CD Projekt RED har nu berättat hur sparfilsläget kommer se ut för potentiella next gen-köpare och enligt utvecklarna kommer det inte vara några som helst problem att föra sparfilerna. Kort sagt så gäller detta: Xbox-spelare kommer inte behöva bry sig tack vare smidiga Smart Delivery som sköter överföringen åt användaren. Från PS4 till PS5 så kommer spelare behöva ladda upp sparfiler till molnet, vilket endast är tillgängligt för PS Plus-prenumeranter, alternativt föra över sparfilerna via nätverket eller använda en kompatibel lagringsenhet. Tumnagel
43.6°
+
André Stray
0

Stadia-trailer för Cyberpunk 2077
Med några minimala spoilers

De gångna veckorna har vi sett diverse klipp på hur Cyberpunk 2077 ser ut på de olika plattformarna. Google vill inte vara annorlunda och har nu släppt en fem minuter lång trailer som visar upp hur spelet kommer se ut på Stadia-versionen. Tydligen innehåller trailern lite mindre spoilers för handlingen så vill man inte veta något från handlingen kanske man ska skippa trailern. Cyberpunk 2077 släpps till Stadia den 10 december och köper du det på Google innan den 17 december får du ett Stadia Premiere Kit. Det innehåller en Stadia-kontroll, en Chromecast Ultra samt en månad Stadia Pro. Med Stadia Pro kan du spela spelet i 4K så länge du har en tillräckligt vettig internetuppkoppling. Tumnagel
38.0°
+
Frode Wikesjö
0

CD Projekt RED insisterar att Cyberpunk 2077 släpps i december
Det blir förhoppningsvis inga fler överraskningar

Cyberpunk 2077 har redan skjutits upp flera gånger i år, men det verkar som att utvecklarna är rätt säkra på att kunna leverera spelet till 10 december. Utvecklarna hade nyligen ett nytt snack med investerarna och insisterade för en andra gång att det är 10 december som gäller och det kommer inte kunna bli några fler förseningar. Oavsett vad utvecklarna säger så är det svårt att inte noja över att en ny "Yellow Box Of Doom" kommer dyka upp innan dess. För övrigt så pratades det en del om marknadsföring av spelet under investerarsamtalet och utvecklarstudion meddelade att de kommer köra ordentliga kampanjer i 55 olika länder, så bli inte förvånade om ni ser massiva posters för spelet dyker upp på stan. Tumnagel
40.6°
+
André Stray
0

MechWarrior 5: Mercenaries konsolrelease skjuts upp till våren
Ingen bra idé att dela releasedatum med Cyberpunk 2077

MechWarrior 5: Mercenaries släpptes till PC via Epic Games Store 10 december förra året och det var tänkt att spelet skulle få en bredare release 10 december i år. Dessa planer verkar ha gått rakt åt fanders då CD Projekt RED bestämt att släppa sitt eftertraktade spel Cyberpunk 2077 samma datum och detta har lett till att utvecklarna Piranha bestämt sig för att skjuta upp släppet av nya MechWarrior till våren 2021. I ett uttalande om situationen säger utvecklarna detta: "Any developer wants their titles to get as much attention as possible, and obviously sharing a release date with Cyberpunk was less than optimal. Day one sales and marketing are so important to a successful product launch, and we believe that rescheduling our release date will allow MechWarrior 5 Mercenaries to have the opportunity and attention it deserves." Med vårens release kommer utvecklarna ha möjlighet att nå ut till fler spelare och kan skeppa spelet och DLC:t Heroes of the Inner Sphere samtidigt till PC, Xbox Series X|S och Xbox One samtidigt samt att den extra tidene kan läggas på att finputsa upplevelsen. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0

Mer gameplay från Cyberpunk 2077
Playstation-versionen den här gången

CD Projekt RED har tidigare visat upp Xbox One-versionen av Cyberpunk 2077 och nu är det dags att visa hur spelet rullar på Playstation, mer specifikt PS4 Pro och PS5. Precis som den läckta videon som släpptes nyligen så får vi se lite av spelets första uppdrag i Nomad-starten. 10 december smäller det. Tumnagel
39.9°
+
André Stray
0

Cyberpunk 2077-gameplay har läckt ut
Någon har lagt vantarna på PS4-versionen

Vill du se Cyberpunk 2077 till Playstation 4 rulla via en risig stream där några möjligtvis onyktra tjommar sitter och fnissar över att de får spela spelet tidigt? Då har vi goda nyheter för det är precis som serverats under helgen. Den 22 minuter långa videon visar den första delen av spelet och vi får se karaktärsmakaren och några av de första uppdragen från en av startplatserna i spelet. Kort sagt är det rätt ovärda 22 minuter, men men det är ändå trevligt att få se att PS4-versionen av spelet rulla förvånansvärt bra. Länk till länkar till videon har ni här nere till vänster. 10 december får ni själva lägga vantarna på spelet. Tumnagel
37.2°
+
André Stray
0

Systemkraven för Cyberpunk 2077
Dags att uppgradera databurken?

CD Projekt Red har uppdaterat sina systemkrav för Cyberpunk 2077. Kraven visar nu vad du behöver för att köra det i diverse upplösningar och om du vill köra det extra fint med RTX på. På tal om RTX så släppte CD Projekt Red samt NVIDA ett klipp där man pratar just om spelets ray tracing och hur det fungerar i spelet. Cyberpunk 2077 kommer släppas till Windows, Xbox One, Stadia och PlayStation 4 den 10 december. Upphottade versionen för PlayStation 5- och Xbox Series X ska också komma men inte förrän under 2021. Tumnagel
40.5°
+
Frode Wikesjö
0

Ny gameplaytrailer för Cyberpunk 2077
Bara några veckor kvar nu. På riktigt

Tidigare under kvällen levererade CD Projekt RED en femte Night City Wire-ström och i den fick vi grotta ner oss lite i Keanu Reeves karaktär Johnny Silverhand, soundtracket och lite annat smått och gott. Vi fick även en ny ordentlig gameplaytrailer för spelet som stillar Cyberpunk 2077-hungern en aning. Ovan har ni gameplaytrailern för spelet och nedan hittar ni fler trailers och informativa videor som levererades under kvällens Night City Wire. Cyberpunk 2077 kommer släppas 10 december till PC, PS4, Xbox One och Google Stadia. Next gen-version kommer senare. Tumnagel
43.6°
+
André Stray
0

Gwent byggs ut med Way of the Witcher
Ny gratisexpansion släpps nästa månad

CD Projekt RED jobbar inte bara med att färdigställa Cyberpunk 2077, utan gänget jobbar även på att bygga ut Witcher-spinoffen Gwent. En ny gratisexpansion vid namn Way of the Witcher kommer släppas nästa månad och ge oss tillgång till en rad nya kort med intressant spelmekanik som fräschar upp spelet en aning. Som expansionens namn kanske avslöjar så handlar det om nya kort kopplade till de olika Witcher-skolorna. Totalt är det 70 nya kort som kommer läggas till i spelet och de 6 olika lagen i spelet kommer få 10 nya kort vardera samt 10 neutrala kort som kan användas av alla lag. Med korten introduceras nya förmågor och mekaniker. Bland annat läggs Adrenaline till, vilket är speciella förmågor som aktiveras när spelaren har ett specifikt antal kort kvar i sin lek. Nedan hittar ni ytterligare en video där utvecklarna pratar mer om korten som kommer släppas med expansionen. Gwent: Way of the Witcher kommer släppas 8 december och nyheterna kommer vara tillgängliga för samtliga spelare på de olika plattformarna Gwent kan spelas på. Tumnagel
37.5°
+
André Stray
0

Se Cyberpunk 2077 rulla på Xbox
CD Projekt RED släpper bonusavsnitt av Night City Wire

I morgon var det tänkt att vi skulle får börja lira Cyberpunk 2077, men i stället kommer vi få en ny Night City Wire-ström som fokuserar på Johnny Silverhand samt mer musik i spelet. Innan dess har dock CD Projekt RED överraskat med att släppa en redig gameplayvideo där spelet spelas på Xbox One X samt Series X i bakåtkompatibilitetsläge. Cyberpunk 2077 kommer släppas 10 december till PC, PS4, Xbox One och Stadia. XSX och PS5-release kommer ske senare. Tumnagel
39.0°
+
André Stray
0

Nästa Night City Wire hålls 19 november
Mer Johnny Silverhand och musik!

19 november var det egentligen tänkt att vi skulle få spela Cyberpunk 2077, men det kommer inte ske. Det betyder dock inte att datumet helt kommer sakna Cyberpunk 2077-relaterade grejer och nu har utvecklarna meddelat att vi kommer få ta del av en ny Night City Wire-ström då i stället. Det blir den femte Night City Wire-strömmen i ledet och den här gången verkar det pratas om musik igen. Mer specifikt kommer fokus ligga på Johnny Silverhand, som spelas av Keanu Reeves samt ytterligare en djupdykning i spelets musik. Ovan har ni en musikvideo för det fiktiva bandet Yankee and the Braves, även kända som Run the Jewels, musikvideo för No Save Point. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

CD Projekt RED sparkar bort rykten om ytterligare förseningar
Cyberpunk 2077 kommer släppas 10 december

För en tid sedan meddelade CD Projekt RED att Cyberpunk 2077 inte kommer släppas 19 november som planerat, utan kommer i stället släppas 10 december. Boven i dramat är current gen-konsolerna och utvecklarna vill finputsa dessa versioner av spelet innan release så att det rullar på bra på samtliga plattformar spelet kommer släppas på. Nyligen började det cirkulera nya rykten om att spelet kommer försenas en fjärde gång, men CD Projekt RED har kastat dessa rykten rakt åt fanders. I ett uttalande till IGN säger talesperson från utvecklarstudion detta. “As a rule, we don’t comment on rumors or speculation. But I will confirm we were just taking time to update all of our assets to reflect the new launch date of December 10th.” Cyberpunk 2077:s resa till release har onekligen varit en känslomässig bergochdalbana. Under E3 förra året fick vi reda på att spelet skulle släppas 16 april. I januari drog utvecklarna i nödbromsen och meddelade att spelet planeras att släppas 17 september. Dessa planer gick åt fanders och i somras sköts releasen upp till 19 november. Och till sist till 10 december. Tumnagel
41.0°
+
André Stray
0
Nästa sida