m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Philips TV 70 tum kostar nu bara 8990 kr (tidigare 16490 kr)

Det här är uppdaterade Hyundai i30 N
Nu med dubbelkopplingslåda

Efter en teaser är nu uppdaterade Hyundai i30 N presenterad. Bilen har förutom lite fräschare utseende fått en ny åttastegad dubbelkopplingslåda med paddlar bakom ratten och nya förarassistans- och säkerhetsfunktioner. I fronten sitter nya LED-strålkastare med V-formade varselljus. Hatchbacken får även uppdaterade bakljus med LED i sig. Det finns sju stycken olika lacker att välja mellan och Performance Blue kallas den vi ser här. Väljer man till Performance Package får man bland annat 19-tumsfälgar som är 14,4 kilo lättare än de tidigare 19-tummarna som erbjöds. Fälgarna är skodda med Pirelli P-Zero-däck. På insidan kan man nu för första gången välja till N Light Seats. Det är ännu sportigare framstolar som är 2,2 kilo lättare än standardstolarna. De är i läder och Alcantara och har sömmar i blått. N-loggan i nackstödet är upplyst. Motorn är en turboladdad fyra på 2,0 liter som ger 250 hästar och 353 newtonmeter i vrid. Performance Package ger dig dock 280 hästar och 392 newtonmeter. Vill du inte ha den nya dubbelkopplingslådan kan du även få bilen med sexpetad manuell låda. 0-100 km/h ska gå på 5,9 sekunder och toppfarten anges till 250 km/h. Uppdaterade i30 N lanseras i Sverige i början av nästa år. Pris kommer att presenteras längre fram. Läs allt om bilen i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Lek och bus offroad med en Tesla Model Y
Ser kul ut

I våras visade vi ett klipp där en Tesla Model Y fick utsättas för något annat än asfalt. Den körningen var dock väldigt mild, i alla fall till skillnad från det vi ser här. Den här bilen har höjts tio centimeter och fått ett gäng Toyo A/T III-däck på 18-tumsfälgar vilket gör den betydligt mer lämpad för körning i terräng. Tumnagel
36.0°
+
Bobby Green
0

Ny cykel från Cervélo och Lamborghini
Kostar 18.000 dollar

För två år sedan skrev vi om en cykel som tillverkaren Cervélo tagit fram tillsammans med Lamborghini. Nu är det dags igen och här har vi Cervélo R5 Automobili Lamborghini Edition. Den här ska bara byggas i 63 stycken exemplar och på varje sitter en prislapp som säger 18.000 dollar. För pengarna får du en racer med samma färgtema som den Aventador SVJ som satte varvrekord på Nürburgring 2018. Du får även Campagnolo Bora One-hjul med Vittoria Corsa Pro-däck, sadel från Fizik Aliante och Campagnolo Super Record EPS-komponenter för att nämna några saker. Tumnagel
33.5°
+
Bobby Green
0

T.50s - banversion av Gordon Murrays nya superbil
Går att köra upp och ner

För en månad sedan fick vi äntligen en ordentlig presentation av Gordon Murrays senaste projekt - superbilen T.50. En avskalad och ganska elegant skapelse där allt är förpackat för att vara så optimalt som möjligt. Nu visar man upp en skiss på T.50s som är en version för den som vill köra på banan. Som vi kan se har den fått ett ännu större takscoop och en rejäl ving-fena baktill. Det finns även en ny främre splitter, omdesignad diffusor baktill och en rejäl vinge på bakluckan. Alla aerodynamiska prylar man smackat på ska tillsammans generera mer än 1500 kilo i marktryck. Enligt Gordon Murray skulle man kunna köra med bilen upp och ner om hastigheten är 282 km/h. Som väntat har inredningen strippats på allt onödigt som exempelvis ac, infotainmentsystem, förvaringsutrymmen och andra bekvämligheter. Den här skippar även möjligheten för tre stycken personer att sitta i bilen. Föraren sitter fortfarande i mitten men det finns bara plats för en passagerare på vänster sida här. Totalt har man sparat in 94 kilo i vikt vilket gör att T.50s landar på 890 kilo. Den Cosworth-utvecklade icke-överladdade V12:an på 3,9 liter har uppdaterats ytterligare och fått omgjorda toppar, vassare kammar och högre kompression. Tillsammans med ett avgassystem som andas lite bättre är den nya effekten 730 hästar vilket är 67 fler än vanliga T.50 bjuder på. Till paketet kopplas en helt ny sexpetad växellåda med paddlar, inget manuellt alternativ här alltså. Bilen får smidda magnesium-fälgar klädda med Michelin Cup Sport 2-däck. Innanför dessa sitter keramiska bromsskivor från Brembo som har sexkolvsok fram, fyrkolvsok bak. Endast 25 stycken exemplar kommer att tillverkas och varje kostar 3,1 miljoner pund. Alla T.50 är redan sålda och fler än hälften av alla T.50s har redan sålts, så du får vara snabb om du vill vara med och leka. Tillverkningen ska dra igång i början av 2023. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Cyan Racing har byggt en modern version av Volvo P1800
420 hästar och 990 kilo

För ett tag sedan började det dyka upp en maskerad version av Volvo P1800 och folk började klia sig i huvudet. Inte för att bilen var maskerad utan för att det här är en modell som Volvo slutade tillverka 1973. Nu får vi reda på vad det hela handlade om och det är Cyan Racing som byggt en modern version av klassikern. Teamet som byggt denna ligger tidigare bakom Volvos racerbil och C30 Polestar Concept Prototype. Den nya P1800:an är därför självklart lackad i Polestar-blått och den har fått sig en kaross i både stål och kolfiber. Chassiet är givetvis specialbyggt och det har bland annat justerbara dämpare och krängingshämmare. Buren är i titan. Viktfördelningen är 47/53 och tjänstevikten är låga 990 kilo. Fram sitter det fyrkolvsok som greppar 362 millimeter stora skivor, bak mäter skivorna istället 330 millimeter. Fälgarna som har centrumbult är 18 tum och skodda med Pirelli P Zero 235/40-däck fram, 265/35 bak. Bilen mäter 4,2 meter i längd, 1,74 i bredd, 1,22 i höjd och har en hjulbas på 2,44 meter. Motorn är en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 420 hästar och 455 newtonmeter i vrid. Till den har man kopplat en manuell fempetad dogleg-låda som driver bakhjulen. Det finns ingen stabilitetskontroll, ABS eller bromsservo. Christian Dahl som är vd och grundare för av Cyan Racing säger följande om bygget: "Our company was founded in 1996 to race Volvo cars in Sweden and the Volvo P1800 Cyan is closing the circle for us. We claimed our first world title with Volvo in 2017 and have since then won two further world titles with two other manufacturers. The first world title was a milestone for us, and we felt it was a good time to reconnect with the past and to those before us racing Volvos. The first Volvo P1800 Cyan carries our blue and yellow racing colours to mark our heritage. The Jaguar, the Ferrari and the Porsche are all cars with a continuation. That left us with inspiration to create what could have been if we as a race team had been there during the sixties, racing the P1800, and got to design a road version of our race car. We have done that before with three of our race cars, the Volvo C30, the Volvo S60, when we were known as Polestar, and last year the Lynk & Co 03 Cyan. The Volvo P1800 Cyan is our interpretation of what could have been." Cyan kommer faktiskt att erbjuda folk att köpa sig en sån här, och prislappen ska enligt uppgift börja på 500.000 dollar. Då måste du själv stå för bilen. Skulle du vilja ha en? Tumnagel
70.3°
+
Bobby Green
0

Nu är den här - Ram 1500 TRX
Pickis med 712 hästar

För snart fyra år sedan visade Ram upp konceptet Rebel TRX och nu har denna förvandlats till en produktionsversion. Ram 1500 TRX är namnet och här har vi en monster-pickup med kompressormatad V8:a på 6,2 liter som pumpar ur sig inte mindre än 712 hästar och 880 newtonmeter i vrid. Borde räcka för att dra ekan bakom och för att kunna lasta riktigt stora stenar på flaket. Maskinen är kopplad till en åttastegad automatlåda som i sin tur ser till att driva alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på 4,6 sekunder och kvartsmilen (om man nu vill ge sig på den) klaras av på 12,9 sekunder med en hastighet på 174 km/h. Toppfarten anges till 190 km/h. Till det som lurar under huven får man ett höjt chassi, 18-tumsfälgar klädda med 35-tumsdäck, svarta skärmbreddare, en maffig front och små gula LED-ljus i huvscoopet. Baktill hittar vi bland annat ett avgassystem med dubbla fem tum stora runda pipor. Insidan bjuder på tre olika interiör-alternativ och det lyxigaste innebär bland annat läderklädda stolar med mocka-inlägg. Framstolarna har fått bättre sidostöd och det finns en ny ratt med flat botten och aluminiumpedaler. I mittkonsolen sitter en ny skärm på tolv tum varifrån man sköter det mesta. På flaket får man lasta upp till 594 kilo och på kroken går det bra att hänga upp till 3,6 ton. Tillverkningen drar igång senare i år och priserna börjar på 69.995 dollar. Tumnagel
41.6°
+
Bobby Green
0

Så här ser det ut inifrån ett hjul när en bil kör
Kamera monterad på fälgen under gummit

Om du alltid har undrat hur fälgen ser gummit som omsluter den när en bil är ute och kör är denna video för dig. Warped Perception monterade helt enkelt en liten kamera på insidan och kunde därefter visa upp för oss hur det hela ser ut. Rätt ballt faktiskt. Tumnagel
47.3°
+
Bobby Green
0

Säg hej till Lamborghini Essenza SCV12
Banleksak för de med gott om pengar

Efter mycket teasers hit och dit är nu äntligen Lamborghinis senaste modell presenterad. Den heter Essenza SCV12, får endast köras på bana och kommer som väntat kosta ohemult mycket pengar. Endast 40 stycken exemplar kommer att tillverkas och det köparna får är bland annat tillverkarens kraftigaste icke-överladdade motor någonsin - en V12:a som ger hela 830 hästar. Bilen är utvecklad för att möta FIA:s säkerhetsregler och här finns avgassystem från Capristo och en sexstegad sekventiell växellåda från X-trac som driver bakhjulen. Cockpiten är byggd kring en monocoque i kolfiber som har en inbyggd bur. Vid 250 km/h genereras ett marktryck på hela 1200 kilo vilket är mer än hos en GT3-bil. Bilen rullar på magnesium-fälgar i storlekarna 19 tum fram, 20 bak och dessa är klädda med banracing-däck från Pirelli. Innanför hjulen sitter stora bromsar från Brembo. Med på köpet får man förvaring av bilen i en ny hangar som Lamborghini byggt i Sant’Agata Bolognese. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Patentritningar visar ny unik Rolls-Royce
Kommer säkert bara byggas i ett enda exemplar

Om man har alldeles för mycket pengar kan man gå till Rolls-Royce och be dem bygga en unik bil åt en. Det verkar som att någon har gjort just detta igen, för dessa nya patentritningar visar något vi inte har sett från tillverkaren innan. Troligtvis handlar det om ett specialbygge till någon riking som uppenbarligen vill ha ett båtliknande akterdäck på sin bil. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

Det här är Ducatis senaste hoj
En elcykel

Ducati har släppt en ny tvåhjuling men den brummar väldigt lite. Det är en elcykel som man kallar för e-Scrambler och egentligen handlar det om en modell från Thok Ebikes som man satt Ducatis loggor på. Cykeln kostar 3699 euro och för den slanten får du en gul och svart sak med ett 504 Wh-batteri som matar en Shimano Steps E7000-motor på 250 watt. Vad räckvidden ligger på får vi dock inte reda på just nu. Cykeln har Sram NX-växlar med elva steg, aluminiumram, skivbromsar och Pirelli Cycl-e GT-däck. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Nya Porsche 911 Turbo utan S
Coupé och Cabriolet presenterad

I mars dundrade Porsche ut nya Turbo S som hittills är det värsta du kan köpa av 992-generationen. Nu presenterar man 911 Turbo utan S som både Coupé och Cabriolet. Inte riktigt lika vassa som S men ändå inte blyga med sina 580 hästar. Motorn som är på 3,8 liter har nu symmetriska VTG-turboaggregat med elektriskt kontrollerade dumpventiler. Det sitter även piezo-injektorer för ännu bättre gasrespons och laddluftsystemet har förbättrats ytterligare. Resultatet är alltså 580 hästar vilket är 40 fler än föregångaren. Vridet har även det ökat med 40 newtonmeter till 750. Till paketet kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda som i sin tur driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h går nu på snabba 2,8 sekunder vilket är en förbättring med 0,2 sekunder jämfört med förra 911 Turbo. Toppfarten anges till 320 km/h precis som tidigare. Saker som finns i tillvalslistan som i alla fall jag trodde hade funnits tidigare är Sport- och Lättvikts-designpaket, sportchassi och sportavgassystem, men det här ska faktiskt vara första gången man kan få dessa grejer från fabrik. PASM-chassit är standard men det finns ytterligare ett som sänker bilen en centimeter till och gör den stabilare i högre hastigheter. Man kan även lägga till PDCC som är hydrauliskt aktiva krängningshämmare och keramiska bromsar med tiokolvs (!) fasta bromsok fram. Gjutjärnsskivor som mäter 408 millimeter fram och 380 bak är standard. Spårvidden har ökat 42 millimeter fram och bilen rullar på 20-tummare skodda med 255/35-däck fram, 21-tummare med 315/30-däck bak. För att få plats med de bredare doningarna har man även breddat karossen med 45 millimeter fram, 20 bak. Du kan beställa ditt exemplar från och med idag och för en 911 Turbo får du betala 2.020.000 kronor, 911 Turbo Cabriolet kostar från 2.170.000 kronor. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Jeep har stoppat ner V8:a i Wrangler
Räcker det för att bräcka nya Bronco?

Det är klart att Jeep inte vill att nya Ford Bronco ska stjäla allt rampljus (även om det nog är oundvikligt) så därför slänger man idag ut konceptet Wrangler Rubicon 392. Det är en vassare version där man har stoppat ner en V8:a på 6,4 liter under huven. Den ger 456 hästar och har 610 newtonmeter i vridmoment. 0-100 km/h ska gå på under fem sekunder och motorn är kopplad till en åttastegad automatlåda som driver alla fyra hjulen. Förutom större maskin är bilen utrustad med Dana 44-axlar som går att låsa både fram och bak, vassare fjädring, ett höjningskit och 17-tummare skodda med 37 tum stora offroad-däck. I övrigt finns det ett roligare avgassystem, stötfångare i stål, vinsch och en rejäl hasplåt undertill som skyddar när man gnuggar berg. Markfrigången anges till 33,7 centimeter och man ska kunna vada i 86,4 centimeter djupt vatten. Om det här konceptet kommer att bli verklighet återstår att se, men folk älskar ju fortfarande V8:or så. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Mjukare typ av asfalt ska testas i Lund
Kanske leder till färre skador vid fallolyckor

Forskare har utvecklat en ny typ av asfalt som ska vara mjukare än den typ av asfalt som vanligtvis används idag rapporterar TT. Nu ska asfalten testas i Lund och förhoppningen är att asfalten ska leda till mindre skador och dödsfall för de som råkar falla på asfalten. Asfalten är framtagen av det svenska forskningsinstitutet Rise och den har gjorts mjukare genom att man blandat in gummi från kasserade bilddäck i asfalten. Den ska vara fyra till fem gånger mjukare än traditionell asfalt och därför vara mer fallvänlig. Viveca Wallqvist som arbetar som forskare på Rise säger till TT: "Om du faller på den när du cyklar eller går har du mindre risk att skada dig än på annan asfalt. Det finns ingen anledning att ha så hårt underlag för cykel- och gångtrafikanter. Vi är inte byggda för att röra oss på de här stenhårda underlaget." Nu kommer den mjukare asfalten testas på en 300 meter lång vägsträcka i centrala Lund. Därefter ska det hela utvärderas för att forskarna ska få svar på hur bra den nya asfalten fungerar, vad trafikanterna själva tycker och hur väl den fungerar ihop med till exempel snöröjning. Enligt Socialstyrelsen så blir över 70.000 personer per år inlagda på sjukhus på grund av fallolyckor och över 1000 personer avlider av sina skador från fallolyckor varje år. Tumnagel
42.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nu är den här - världens mest kraftfulla SUV
Bisarr koloss med 720 hästar

Efter bildläckan igår presenterar Dodge nu Durango SRT Hellcat. Det är en muskel-SUV med hela 720 hästar under huven, vilket innebär att det här är världens mest kraftfulla SUV att rulla ut från en biltillverkare. Kraften kommer från den numera beprövade kompressormatade V8:an på 6,2 liter. Vridet anges till 874 newtonmeter och maskinen är kopplad till en åttastegad automat som driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på strax över 3,5 sekunder och toppfarten anges till 290 km/h. Kvartsmilen klarar den på 11,5 sekunder. På dragkroken får man hänga upp till 3946 kilo så det här blir ju en perfekt husvagnsdragare i sommar! Versionen får även sportigare fjädring och 20-tum stora fälgar skodda med Pirelli Scorpion Zero-gummi. Innanför dessa sitter Brembo-bromsar med sexkolvsok fram och 401 millimeter stora skivor. Bak sitter fyrkolvsok som greppar 351 millimeter skivor. Insidan får en instrumentbräda som påminner om den som sitter i Challenger. Mittkonsolen har ny växelväljare och en 10,1 tum stor skärm till infotainment-systemet. Ratten är platt i botten och bakom den sitter växelpaddlar. Stolarna är lite sportigare med bättre sidostöd och klädda i Nappa-läder med mocka-inlägg. Bilen kommer till återförsäljare i början av nästa år, orderböckerna öppnar i höst. Vad man får betala framgår dock inte just nu. Annat nytt på Dodge-fronten är att Charger SRT Hellcat Redeye har presenterats. Det är en ännu vassare version av Hellcat som bjuder på hela 808 hästar och 958 newtonmeter. Dodge beskriver denna med orden "world’s most powerful and fastest mass-produced sedan" och den gör 0-100 km/h på runt 3,5 sekunder, toppar 326 km/h och klarar kvartsmilen på 10,6 sekunder. Redeye kommer endast i Widebody-utförande och i hjulhusen sitter 20-tummare klädda med 305/35-däck. Dodge rullar även ut Challenger SRT Super Stock och den levererar hela 819 hästar. Läs mer om den galningen här. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Hyundai Kona Electric uppdateras igen
Får dragkrok och längre räckvidd

Nu väljer Hyundai att uppdatera den eldrivna versionen av modellen Kona igen och det man har gjort denna gång är chassiförändringar på undersidan och bytt ut Nexen-däcken mot Michelin Primacy 4. Detta möjliggör att man nu kan utrusta bilen med dragkrok om man har en Kona Electric Long Range Performance. Därefter kan man dra ett bromsat eller obromsat släp på 300 kilo. Det går inte att få dragkrok till Kona Electric Standard Range. På bilar som producerats från mars i år kan dragkrok eftermonteras, men vad det kostar är oklart. Smärre aerodynamiska förbättringar och minskat rullmotstånd gör även att räckvidden i Kona Electric Long Range Performance (64 kWh) ökar från 44,9 till 48,5 mil. Kona Electric Standard Range (39 kWh) ökar från 28,9 till 30,5 mil. De här räckvidderna gäller för bilar med produktionsstart i juni 2020. Kona Electric Standard Range kostar från 389.900 kronor, Long Range Performance från 424.900 kronor. Priserna är innan klimatbonus. Tumnagel
42.3°
+
Bobby Green
0

Äntligen är den här - bepansrade versionen av nya Audi A8
Kostar 600.000 dollar mer än S8

Som vi har väntat! Men nu är den alltså äntligen här - Audis senaste A8 i bepansrad version. Den här kallar man för A8 L Security och det är en förlängd version som är skottsäker och som kostar 600.000 dollar mer (!) än S8 - totalt 750.000 dollar. Bilen som ska bjuda på lite mer trygghet i vardagen tar 400 timmar längre tid att bygga än en vanlig A8 och har skydd i klasserna VR9/VR10. Den ska stå emot maskingevär, prickskyttar och även handgranater. Det finns ett brandsläckarsystem ombord med munstycken placerade i motorrummet, vid bränsletanken, i hjulhusen och under hela bilen för att snabbt kunna släcka om det skulle börja pyra lite. Vidare finns ett friskluftsystem som ser till att alla ombord får syre under en tid om det skulle vara tokigt utanför bilen. Skulle man bli fast på insidan finns små sprängladdningar som kan spränga bort dörrarnas gångjärn så att man kommer ut. Fälgarna som är smidda mäter 20 tum och de är klädda med punkteringsfria däck som man ska kunna köra med i upp till åtta mil i 80 km/h även om de blir pepprade. Tjänstevikten på hela rasket anges till mellan 3,9 till 4,2 ton. Under huven sitter samma motor som i S8 vilket innebär dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger 571 hästar och 800 newtonmeter i vrid. 0-100 km/h ska gå på 6,3 sekunder och toppfarten anges till 210 km/h. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0

Klassisk Porsche 911 med rejäl markfrigång
En sån här vill jag ha!

H&R har tillsammans med Burkhard Industries byggt Syberia RS som är en gammal Porsche 911 från 1986 som anpassats för extrem offroad-körning. Fjädringen har H&R tagit fram speciellt för bilen och det är inget som går att köpa, i alla fall inte än. Förutom den sitter det fläskiga hjul skodda med greppvänliga däck runt om, ett specialbyggt avgassystem och ett räcke på taket att förvara grejer på. I fronten sitter även en vinsch vilket kan vara bra om man fastnar någonstans eller behöver dra loss en kompis. Coolt bygge helt klart! Tumnagel
60.6°
+
Bobby Green
0

Snart får man köra 100 km/h med släpvagn i Finland
Något ni vill se även här?

I Sverige är den högsta tillåtna hastigheten 80 km/h om man har en släpvagn bakom fordonet. Samma gäller i Finland, men i juni kommer man att höja den här nivån till 100 km/h istället. Även om många säkert välkomnar en hastighetsökning för att slippa stoppklossar i trafiken finns det en oro i Finland i samband med detta. Just nu finns det 720.798 stycken registrerade lätta släpvagnar i landet och många av dessa är gamla, och inte godkända för att köras med snabbare än 80 km/h. Det finns heller inget krav på att besiktiga dessa. I Finland finns det heller ingen lag som säger hur gamla däcken får vara. Det kommer alltså att bli en stor omställning när hastigheten väl höjs och många antingen måste uppgradera sina vagnar eller köpa nya. Säkert är det flera som kommer att köra ändå, och då kan det ju bli lite tokigt. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

RadRunners nya elcykel är inspirerad av klassiska motorcyklar
Hrm, var då?

Rad Power Bikes tillverkar elcyklar och nu presenterar de den nya modellen RadRunner Plus. Det är en cykel som fungerar bra både till att transportera människor och mindre varor, och man sägs ha inspirerats av både klassiska motorcyklar och lyxbilar från 60/70-talet när man tog fram den. Var den kopplingen återfinns i den färdiga produkten är lite oklart, men ni kanske ser något jag inte ser? RadRunner Plus är en uppdaterad version av vanliga RadRunner och den skiljer sig bland annat genom den sjustegade växellådan, fjädring på framhjulet, skärmar fram och bak, LCD-display och LED-bakljus. Hjulen är fortfarande 20 tum stora skodda med 3,3 tum breda allterräng-däck. Maxlast för ekipaget ligger på 136 kilo. Cykeln går att förbeställa nu och leveranserna ska dra igång i juni. Priset börjar på 1600 euro och för den slanten får du en hoj med elmotor på 250 watt, toppfart på 25 km/h och en räckvidd på 8,8 mil. Tumnagel
35.3°
+
Bobby Green
0

Pirelli stoppar produktionen av nästa års kalender
Donerar istället 100.000 euro till forskning om Coronavirus

Däcktillverkaren Pirelli gör varje år en kalender med olika teman - lättklätt, kändisar och annat. Nu väljer man att avbryta produtktionen och lanseringen av nästa års kalender och istället donera 100.000 euro till kampen mot och forskning om Coronavirus. Kalendern har även stoppats tidigare - 1967, 1975 och 1983. Tumnagel
52.1°
+
Bobby Green
0

Dubbdäcken får sitta kvar två veckor extra
Nytt datum är den 30 april

I vanliga fall börjar det strax bli dags att lägga på sommardäcken. Efter den 15 april är det inte längre tillåtet att köra med dubbdäck om nu inte väglaget kräver det. Men eftersom världen är som den är just nu kan det bli tight att hinna med alla däckbyten för verkstäderna. Många har tvingats stänga sina verksamheter helt och korttidspermittera sin personal. Därför väljer nu Transportstyrelsen att göra ett undantag och göra det tillåtet att köra på dubbdäck till och med den 30 april istället. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0
Nästa sida