m

Arevo släpper 3D-printade elsparkcykeln Scotsman
Som går att individanpassa

Förra året släppte det amerikanska företaget Arevo elcykeln Superstrata som hade en 3D-utskriven ram. Samma företag lanserar nu elsparkcykeln Scotsman vars ram går att individanpassa för att sedan skrivas ut av en 3D-skrivare för kompositmaterial. Själva individanpassningen innebär att Scotsmans kunder kan anpassa höjden och basen på elsparkcykeln efter sitt eget tycke. Det går även att välja en av fem färger på fordonet. Vidare går Scotsman att få med tre olika motoralternativ. Den billigaste modellen, Scotsman 500, levereras med dubbla motorer som tillsammans har en kapacitet på 2x 250W och en topphastighet på 30km/h. Scotsman 1000 har motorer på 2x500W och en topphastighet på 50 km/h medan Scotsman 2000s motorer levererar 2x1000W och kan komma upp i en hastighet på 73km/h. Samtliga modeller levereras med ett batteri som ger dem en räckvidd på 120 km. Det går dock att förse fordonen med ett extrabatteri som dubblar räckvidden. Scotsman crowdfundas nu på IndieGoGo. Priserna för en Scotsman 500 startar på cirka 11.600 kronor, Scotsman 1000 på cirka 13.300 kronor och Scotsman 2000 på cirka 16.600 kronor. Extrabatterierna kostar mellan 2000 - 3150 kronor på IndieGoGo. Tumnagel
38.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Halebop kör trevligt erbjudande med Vässla
Elcykel på köpet

Halebop fortsätter vara nere med kidsen och satsar på feta limited drops. Den här gången är det ett rätt intressant erbjudande operatören kör tillsammans med elcykeltillverkaren Vässla. Kunder som lägger vantarna på Samsung Galaxy S21 Ultra med ett abonnemang med 15GB surf via ett nytt paket vid namn Electric Commute Pack kommer även få ett stycke Vässla Bike. Priset för telefonen och abonnemanget kommer ligga på 769 kronor i månaden och det är 24 månaders bindningstid som gäller. Erbjudandet är ändå rätt trevligt. Slår man ihop kostnaden för abonnemanget på två år så landar man på 18.500 kronor, vilket är lite lägre än de 20 lax Vässla Bike kostar. Mer specifikt kostar Vässla Bike 20 lax. Vill man ta del av erbjudandet gäller det dock att vara rapp i fingrarna. Electric Commute Pack kommer endast finnas tillgänglig i tio exemplar och release sker 17 maj klockan 12:00 på Halebop.se. Tumnagel
39.3°
+
André Stray
0

Man på trimmad elcykel dömd för fortkörning
Gled fram i över 80 kilometer i timmen

En man på Gotland har dömts till dagsböter efter att han "cyklat" fram på en elcykel i 84 km/h rapporterar Helagotland. Den 40-årige mannen hade redan fått sitt körkort indraget och han döms nu av tingsrätten för grov olovlig körning. Mannen sa själv att han hade kopplat om några kablar på elcykeln för att få denna att komma i de för en elcykel rätt svindlande hastigheterna. I tingsrätten ansåg mannen att hans cykel borde klassas som en moped och därför borde vara laglig att framföra för honom. Mopeder får dock högst gå i 45 km/h vilket gjorde att det argumentet föll. Tumnagel
52.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

VanMoof lanserar extrabatteri till sina elcyklar
Utökar räckvidden med 100 kilometer

Elcykeltillverkaren VanMoof har lanserat något man kallar för VanMoof PowerBank vilket är ett extrabatteri som ger deras elcyklar lite extra kräm när cykelns inbyggda batteriet har laddats ur. VanMoof PowerBank passar till VanMoofs modeller S3 samt X3 och utlovar en extra räckvidd på cirka 100 kilometer. Batteriet går dessutom att använda som en bärbar batteriladdare då det laddar upp cykelns inbyggda batteri när denna står still. Extrabatteriet adderar cirka 2,8 kilo vikt till VanMoofs S3-modell som i sitt grundutförande väger 19 kilo. Batteriet kostar 348 euro, cirka 3500 kronor. Vi har skrivit lite om VanMoofs cyklar tidigare, vilka kostar från cirka 20.0000 kronor, och de artiklarna hittas inlänkade här nedanför. Tumnagel
138kg
+
Wille Wilhelmsson

Fransmän kan få 2500 euro om de byter skrotbilen mot elcykel
Nytt förslag för att sänka utsläppen av koldioxid

I Frankrike har det lagts fram ett förslag som innebär att ägare av fossildrivna bilar kan få en ersättning på 2500 euro, motsvarande lite över 25.000 kronor, om de skrotar bilen och istället köper en elcykel. Förslaget är framtaget för att få bort gamla skrotbilar från franska gator och uppmuntra till ett lite mer miljövänligt transportsätt. Det är också en del i Frankrikes mål minska utsläppen av koldioxid till 2030 jämfört med nivåerna på 1990-talet. Skulle Frankrike rösta igenom förslaget skulle landet vara det första som ger ersättning för skrotbilar för att istället köpa elcyklar uppger French Federation of Bicycle Users (FUB). Deras ordförande Olivier Schneider säger vidare om förslaget: "For the first time it is recognised that the solution is not to make cars greener, but simply to reduce their number." Tumnagel
60.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nu kommer ABS-bromsar till elcyklar
Perfekt för de stora fraktcyklarna

Att frakta paket inne i stan med cykel är ju smått genialiskt på många plan. Miljövänligt, tar inte så stor plats och är i vägen när de står still och helt enkelt perfekt för att leverera mindre paket en mindre sträcka. Men cyklarna är tunga och är de fullastade så är de ändå tyngre och dessutom får de lätt hög hastighet, vilket så klart blir ett problem när man ska bromsa. Nu har Blubrake utvecklat ett ABS-system för cyklar vilket är riktigt coolt. Med det på så får man kortare bromssträcka, men man får också en säkrare inbromsning. Systemet kan sättas på i princip alla cyklar som finns och måste alltså inte finnas på cykeln när den byggs. Hur det fungerar kan ni kolla in i videon nedan. Tumnagel
42.3°
+
Roger Åberg
0

Imorgon presenteras Hyundai Ioniq 5
Följ eventet live här

Imorgon klockan 08.00 kommer Hyundai att dra igång en livesändning på länken nedan och avtäcka den nya elbilen Ioniq 5. Precis som vi har visat tidigare får bilen som beskrivs som en mellanklass-CUV en retroinspirerad design och kul lösningar som exempelvis ett 230-uttag som gör att du kan ladda prylar genom bilen - som typ elcykeln. Tumnagel
43.5°
+
Bobby Green
0
2020

Valeo presenterar elcykelmotor med smart växellåda
Ska passa alla typer av elcyklar

Företaget Valeo har du säkert stött på någon gång om du har köpt elprylar till bilen, exempelvis en ny generator eller liknande. Nu presenterar de en elcykelmotor med smart växellåda som ska passa till alla typer av elcyklar. De har anpassat sina 48V-motorer till elcyklar och tillsammans med den sjustegade automatiska växellådan ska denna ge bra skjuts till dig som inte vill behöva trampa så mycket. Valeo hävdar att deras system ska multiplicera cyklisters ansträngning åtta gånger om. Den närmaste konkurrenten gör det istället fem gånger om. Både motorn och växellådan sitter i pedalenheten vilket Valeo ska vara först med. Växellådan använder sig av en algoritm för att bestämma varje persons körstil och anpassar sig direkt till cyklistens behov under hela resan. Det finns även en push-funktion som ska underlätta när man har tung last och en boost-funktion för när man vill köra om någon annan cyklist eller ta sig upp för en backe. Mer om nyheten finns i klippet nedan som går live nu och på länken nedan. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Harley-Davidson presenterar fyra stycken nya elcyklar
Börjar säljas i vår

Harley-Davidsons nya elcykelmärke Serial 1 har nu presenterat fyra stycken nya cyklar. Alla har pedaler som i sin tur får hjälp av en elmotor, batteriet i ramen och en design som i alla fall ska försöka föra tankarna till Harley. Den hojen man visade upp för snart en månad sedan finns inte med bland dessa, och det är oklart om den kommer gå i produktion. Cyklarna heter Mosh/Cty och Rush/Cty. Den sistnämnda erbjuds i de tre versionerna Step-Thru, Speed och Regular. Motorerna är på 250 watt med 90 newtonmeter i vrid och toppfarten anges till 32 km/h förutom för Rush/Cty Speed som ska gå lite snabbare än så. Det kommer att finnas en app till din smarta telefon så att du via Bluetooth kan para ihop dessa och på så vis få cykeldata och annat matnyttigt. Priserna kommer att sträcka sig från 3399 till 4999 dollar. Förhandsbokningar går bra att göra nu. All information om cyklarna hittar ni på länken nedan. Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Nederländerna ska testa att stänga ner elcyklars motorer
Så att man får använda pedalerna i vissa zoner istället

Nederländernas infrastruktur-departementet har finansierat ett projekt som innebär att elcyklars motorer stängs av automatiskt när de åker in i vissa zoner. Tanken bakom projektet är att minska antalet olyckor där elcyklar är inblandade. Man tänker sig framför allt att motorerna ska stängas av när cyklarna åker in i bebyggda områden där kollisionsrisken ökar. Man hoppas även kunna anpassa systemet så att detta kan ta hänsyn till vädret och kanske även andra parametrar, detta för att inte cyklarnas elmotorer ska stängas av om det till exempel blåser kraftig motvind för cyklister som cyklar mot vindens riktning. Problemet med den här typen av system är givetvis att det krävs att cykeltillverkarna bygger in stöd för dessa i sina cyklar, något som kommer att göra cyklarna dyrare. Sedan måste givetvis alla tillverkare göra detta vilket antagligen kan komma att kräva någon slags lagstiftning. Detta då jag antar att de flesta konsumenter hellre skulle välja en billigare cykel där de själva kan bestämma när motorn ska vara igång än en lite dyrare cykel där diverse myndigheter kan bestämma när elmotorn får hjälpa till med cyklandet. Tekniken ska redan ha testats på en fyra kilometer cykelbana runt Amsterdams flygplats Schipol. I Nederländerna dog det 65 personer i elcykelolyckor under förra året vilket ska vara åtta fler än 2018 skriver The Guardian. Tumnagel
18.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Lime erbjuder elcyklar i Stockholm
För tre kronor i minuten

Lime är väl ett företag som de flesta numera förknippar med alla elsparkcyklar som står, eller ligger, lite överallt i Sveriges städer. Nu har Lime utökat sin fordonsflotta med elcyklar. Just nu finns de endast i Stockholm och precis som med elsparkcyklarna hyr du elcyklarna via Lime-appen. 150 cyklar har ställts ut i huvudstaden men fler kommer dyka upp de närmsta veckorna. Kostnaden för elcyklarna ligger på tre kronor i minuten med en startavgift på tio kronor. Det kommer också finnas månadspaket där både elcykel och sparkcykel ingår. Tumnagel
32.6°
+
Frode Wikesjö
0

Harley-Davidson lanserar elcykel-märke
Ska presentera något "stort" den 16 november

Även Harley-Davidson har fattat att el är framtiden och förutom en helt eldriven motorcykel har de även presenterat några elcyklar. Nu tar man det hela ett steg längre och lanserar ett eget elcykelmärke som man har döpt till Serial 1. Den 16 november lovar man att presentera något stort kring detta och i mars nästa år ska den första färdiga produkten släppas och det är en produktionsversion av prototypen vi ser här. Den är inspirerad av Harleys allra första motorcykel som de släppte 1903. Mer information kommer i november. Tumnagel
48.2°
+
Bobby Green
0

Reevo - elcykeln utan nav
Öppnas med ditt fingeravtryck

Ett företag som kallar sig för Beno Technologies ligger bakom elcykeln Reevo som vi ser här. Den sticker ut lite genom att sakna nav både fram och bak och tydligen ska den ha varit under utveckling i många år. Men nu är man redo att lansera och nästa månad ska den släppas på IndieGoGo. Om man är snabb med att beställa ska man få en cykel för 1899 dollar. Batteripacket är på 48V och det sitter i ramens övre del. En full laddning ska ta tre timmar men hur långt man kommer är oklart. Motormässigt ska man erbjuda en på 250W för Europa och en på 750W för USA. Läs mer om cykeln på länken nedan. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0

Elcykel och liten bil i ett
Nytt påhitt från Canyon Bicycles

Canyon Bicycles som vanligtvis bara tillverkar cyklar har tagit fram konceptet Canyon Capsule Concept som är en blandning av en elcykel och en liten bil. Den här är framtagen som ett alternativ till de som vill cykla året runt men som inte är så förtjusta i regn och rusk. För tillfället är det här bara ett påhitt som kanske aldrig når produktion, men Canyon vill ändå testa lite vad man kan hitta på som skulle kunna fylla tomrummet en del cyklister känner när det dåliga vädret är här och cykeln måste stå parkerad en längre tid. Det lilla åkdonet har trampor och man får hjälp med framfarten av en elmotor. Denna får i sin tur kraft från ett batteri på 2000 Wh som ska räcka i 15 mil, toppfarten anges till 37 km/h. Styrningen sker med joysticks som sitter vid varsin sida om höften. Vikten på ekipaget ligger på 95 kilo. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Provcykla en VanMoof
På Götgatan i Stockholm

Förra veckan öppnade det nederländska företaget VanMoof en Pop-up-butik på Götgatan 36 i Stockholm. Den butiken erbjuder folk att provcykla deras elcykel S3. Cykeln har en toppfart på 25 km/h och en räckvidd på mellan sex till 15 mil. Cykeln kan också kopplas till en app på telefonen där du exempelvis styra alla cykelns funktioner och alltid hålla koll på var den är parkerad eller var den är efter någon har snott den. Prislappen är dock rätt saftig då den ligger på 1 998 euro. För att få en garanterad provtur kan du boka en tid på VanMoofs hemsida som du hittar via länken nedan. Tumnagel
37.7°
+
Frode Wikesjö
0

Solcellsdriven elcykel som går i all oändlighet
To infinity and beyond!

Visst vore det skönt om man slapp ladda sin elcykel och bara kunde trampa vidare hur länge som helst? Det var målet när YouTubern Peter Sripol snickrade ihop cykeln vi ser här. Han byggde helt enkelt ett släp med solceller som han drar bakom cykeln och dessa ser hela tiden till att ladda batteriet. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Det här är Ducatis senaste hoj
En elcykel

Ducati har släppt en ny tvåhjuling men den brummar väldigt lite. Det är en elcykel som man kallar för e-Scrambler och egentligen handlar det om en modell från Thok Ebikes som man satt Ducatis loggor på. Cykeln kostar 3699 euro och för den slanten får du en gul och svart sak med ett 504 Wh-batteri som matar en Shimano Steps E7000-motor på 250 watt. Vad räckvidden ligger på får vi dock inte reda på just nu. Cykeln har Sram NX-växlar med elva steg, aluminiumram, skivbromsar och Pirelli Cycl-e GT-däck. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Elcykel med ram utskriven i ett enda stycke
Ramen väger in på 1,27 kilo

Silicon Valley-företaget Arevo är tydligen vassa på det här med kompositmaterialtillverkning och 3D-skrivare och deras nya elcykel Superstrata ska vara ett bevis på detta. Den sägs vara världens första med ram ihopsatt helt utan skarvar, lim eller leder. Hela rasket är utskrivet i ett enda stycke. Projektet ligger upplagt på Indiegogo där man söker strax över 900.000 kronor. I skrivande stund har man skrapat ihop nästan nio miljoner! Man har tagit fram två stycken modeller - Superstrata Terra och Superstrata Ion. Den förstnämnda är en lättviktare som man kan få specialtillverkad för sina önskemål och den andra är utrustad med en navmonterad elmotor på 250 watt, har ett batteripack på 252 Wh och en räckvidd på omkring tio mil. Varje ram tar omkring tio timmar att skriva ut. Terra kommer att kosta från 2799 dollar medan man får betala 3999 dollar för Ion. Det går att förhandsboka nu och de första leveranserna ska ske någon gång senare i år. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Reklamfilmen för VanMoofs elcyklar förbjöds
För att den ställde bilar i dålig dager

Vi har tidigare skrivit en del om det nederländska företaget VanMoof som tillverkar elcyklar. Nu har deras senaste reklamfilm råkat ut för trubbel i Frankrike där den har förbjudits. Anledningen är för att traditionella bilar framställs som dåliga i den. ARPP (Autorité de régulation professionnelle de la publicité) anser inte att den får visas enligt franska regler och den måste ändras om den ska få göra det. Tumnagel
16.9°
+
Bobby Green
0

Triumph släpper sin första elhoj
Dock är det en sån där med trampor

Triumph Trekker GT. Det låter ju som en motorcykel med offroad-egenskaper som när man känner för det är redo för lite grusbus. Eldriven också? Wow, framtiden är här. Men nja, riktigt så kul ska vi inte ha än. Triumph Motorcycles presenterar nu visserligen sin första eldrivna hoj, men det är en sån däringa med trampor på. Man kan tycka att det är hur tokigt som helst att Triumph säljer trampcyklar men faktum är att det var så det hela började 1884. Det var inte förrän 1902 man började bygga motorcyklar. Batteriet, sladdarna och drivlinan har man byggt in i aluminium-ramen för att få en så slimmad design som möjligt. Motorn och batteriet kommer från Shimano och det handlar om 250W motor som ger 60 newtonmeter i vrid och batteri som räcker för 15 mils körning. Hela drivlinan ska väga in på tre kilo och hela cykeln i medium-utförande väger 24 kilo. Bromsarna är Shimano Deore M6000-skivor på 180 millimeter fram, 160 bak. Växlingen står Deore Shadow för och det finns tio stycken. Dämparna fram är RockShox Paragon. På prislappen står det 3750 dollar. Läs allt om cykeln på länken nedan. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0

VanMoof uppdaterar elcyklarna S3 och X3
Förfinade och med billigare prislapp

VanMoof uppdaterar nu sina eldrivna cykelmodeller S3 och X3 och även om designen är densamma säger man att runt 90 procent av delarna skiljer sig. S3 är den som ser ut som en helt vanlig cykel medan X3 har en lite annorlunda ram och en liten lasthylla ovanför framhjulet. S3 har 28 tum stora hjul och lämpar sig bäst för människor som är mellan 175 och 210 centimeter långa. X3 har istället 24 tum stora hjul och är mer lämpad för kortare personer. Motorn som sitter i framnavet är på 250 watt och batteripacket på 504 Wh. Toppfarten anges till 25 km/h och räckvidden till mellan sex och 15 mil. Cyklarna har fyra växlar vilket är en dubblering jämfört med föregångaren. Båda modellerna kostar från 1998 euro styck. Mer information finns på länken nedan. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

RadRunners nya elcykel är inspirerad av klassiska motorcyklar
Hrm, var då?

Rad Power Bikes tillverkar elcyklar och nu presenterar de den nya modellen RadRunner Plus. Det är en cykel som fungerar bra både till att transportera människor och mindre varor, och man sägs ha inspirerats av både klassiska motorcyklar och lyxbilar från 60/70-talet när man tog fram den. Var den kopplingen återfinns i den färdiga produkten är lite oklart, men ni kanske ser något jag inte ser? RadRunner Plus är en uppdaterad version av vanliga RadRunner och den skiljer sig bland annat genom den sjustegade växellådan, fjädring på framhjulet, skärmar fram och bak, LCD-display och LED-bakljus. Hjulen är fortfarande 20 tum stora skodda med 3,3 tum breda allterräng-däck. Maxlast för ekipaget ligger på 136 kilo. Cykeln går att förbeställa nu och leveranserna ska dra igång i juni. Priset börjar på 1600 euro och för den slanten får du en hoj med elmotor på 250 watt, toppfart på 25 km/h och en räckvidd på 8,8 mil. Tumnagel
35.3°
+
Bobby Green
0

Elcykel med retro-design
Din för 19.900 dollar

Företaget Avionics bygger elcyklar som inte ser ut som några andra och fokus ligger på att locka fram retro-känslor. Nyligen presenterade de sin nya modell VM Makani och det är en cykel som endast kommer att tillverkas i 52 stycken exemplar till ett pris av 19.900 dollar styck. Motorn har tre olika effektlägen - 250, 500 eller 750 watt och toppfarten ska ligga på 58 km/h. Batteriet ska räcka i upp till 12 mil och en laddning via vägguttaget ska ta omkring tre timmar. På cykeln sitter fram- och bakljus, skivbromsar och 26-tumshjul. Cykeln är framtagen i ett samarbete med klocktillverkaren MB&F och kommer att stå utställd på deras MAD Gallery i Genève. Tumnagel
40.8°
+
Bobby Green
0

Trimma elcykel i Frankrike och riskera ett år i fängelse
Och 30.000 euro i böter

Om man tycker att den elcykel man har är lite för slö och inte orkar lätta antingen den eller sig själv för att åtgärda detta kan man ju istället få för sig att trimma den. Det ska man dock inte ägna sig åt om man bor i Frankrike för då kan man nämligen få upp till ett år i fängelse och en ganska ohärlig böteslapp på 30.000 euro. Dessutom får du tre prickar på ditt körkort direkt. Det här gäller om man gör så att elcykeln går i över 25 km/h. Den nya lagen gäller även för företag som säljer redan trimmade elcyklar eller utrustning så att man kan trimma den hemma. Tumnagel
30.3°
+
Bobby Green
0

Förvandla din vanliga cykel till elcykel på några sekunder
Byt ut framhjulet

Att bara byta ut hjulet på sin cykel så att den blir en elcykel är ju en ganska så smart lösning. Det är precis vad den franska startupen Teebike erbjuder. Deras framhjul har både en navmotor och batteri i sig så det är bara att hänga på och styra iväg. Elen kickar in när du kommit upp i 5 km/h och du kan även manuellt dra igång det via din smarta telefon. Vid 25 km/h slutar elmotorn att ge kraft och en laddning ska räcka upp till åtta mil. Via appen kan du även låsa framhjulet och aktivera ett stöldlarm som går igång om någon klåfingrig är där och pillar. Ett hjul blir ditt för 750 euro. Tumnagel
45.9°
+
Bobby Green
0

Cykeltjänsten Wheels kommer till Göteborg
Grattis Göteborg!

Det amerikanska företaget Wheels har skrivit på en överenskommelse med Göteborg för att lansera sina elcyklar i staden. Wheels elcyklar är pedallösa eldrivna minicyklar där du sitter istället för står. Precis som med elsparkcyklarna så hyr du Wheels cyklar med hjälp av en app. Det som gör Wheels cyklar lite unika är att de är försedda med högtalare där du kan spela din egen musik ur. Förra året så provade Roger knalla runt på en av Wheels cyklar i Stockholm och var inte imponerad. Detta mycket på grund av den lilla motorn som inte klarade av brantare backar. Backar finns det ju gott om i Göteborg så förhoppningsvis sätter de lite mer krut i dessa minicyklar när de väl lanseras där så man kan ta sig upp till toppen av Slottskogen utan att behöva använda benen allt för mycket. Tumnagel
23.4°
+
Frode Wikesjö
0

Vi har provat prototypen av Vässla Bike
En rätt skoj grej!

Trogna läsare av Feber kanske kommer ihåg att jag provade delningstjänsten Wheels och det var en riktigt sorglig upplevelse. När Vässla visade upp sin Vässla Bike blev jag av förståeliga skäl inte lyrisk eftersom de såg lite lika ut. Men folket på Vässla var övertygande, så jag åkte och provkörde. Allt måste ju få en chans. Det ska först sägas att det här är en prototyp så massor av detaljer är inte klara och mjukvaran fortfarande inte färdig, så något test är detta inte. Men det är lovande. Dels så sitter man mycket bättre på den här än på Wheels-varianten och dels känns den kraftfullare. Två saker som gör att det går från tragedi till rätt skoj. Och roligt är viktigt, annars hade inte folk åkt elsparkcykel, det är ju knappast speciellt "coolt". Folk måste flytta sig mellan punkt A och B och vill göra det snabbt och inte plågsamt. Är det roligt är det ju en stor bonus. Hur som helst så ser jag fram emot den färdig produkten som kommer under andra kvartalet. Någon prislapp är tyvärr inte klar, men det här är ett fordon som konkurrerar med en elcykel och inte med en elsparkcykel vilket kommer att synas på prislappen. Tumnagel
40.7°
+
Roger Åberg
0

Jeep visar upp eldriven mountainbike
Bra komplement när bilen inte räcker?

En av de bästa reklamfilmerna under Super Bowl var den från Jeep med Bill Murray. I den såg vi en elcykel från märket och nu har vi fått reda på lite mer. Det handlar om ett samarbete med QuietKat och det säger att det är den första från märket, men jag har nog allt sett andra cyklar med Jeep-logga på tidigare. Hur som helst kommer den i juni i år och vi vet inte så mycket mer än att motorn är på 750W och räckvidden ligger på 65 kilometer. Tumnagel
40.7°
+
Roger Åberg
0

Project Kahn visar elcykel
Med retro-design

Vi har tidigare skrivit om Project Kahns Flying Huntsman men då handlade det om en sexhjulig ombyggd Land Rover Defender. Det här är något helt annat, även om man lånat namnet och lagt till Type 77. Det handlar om en elcykel med retro-utseende som blir din för 4000 pund. För den slanten får du ett batteripack på 468 Wh och möjligheten till el-assistans i upp till fem mil. Du kan om du vill uppgradera till ett batteripack på 648 Wh som då ger dig 7,5 mil. Den matchande hjälmen med skinnbeklädnad blir din för 165 pund. Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0
Nästa sida