m

Fiat släpper Google-brandade Fiat 500-modeller
Med design och funktioner från Google Assistant

Fiat har i ett samarbete med Google tagit fram tre modeller av Fiat 500 vilka har fått lite designelement hämtade direkt från Googles smarta assistent Google Assistant. Det handlar om specialversioner av Fiat 500, 500X crossover samt 500L MPV som försett med olika Google-detaljer, bland annat en "Hey Google"-badge som ni kan kolla in lite närmare på en av bilderna nedan. Förutom Google-designen så har de tre modellerna försetts med sju tum stora skärmar som givetvis gör Google Assistant. Google Assistant har även integrerats med Fiats egen Mopar Connect-tjänst vilket gör att bilägarna kan hålla koll på bränslenivå, om den är låst, hitta närmaste serviceverkstaden för Fiat, aktivera varningsblinkers och annat från sin telefon eller den Nest Hub som följer med i en goodie bag till köparen av bilarna. De google-brandade Fiat 500 kommer att säljas i tio europeiska länder men Sverige är inte ett av dem. Här nedan kan ni kolla in den presskonferens där Fiat presenterar "Fiat 500 Family Hey Google". Tumnagel
25.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Toyota Yaris blev Årets Bil i Europa
Grattis!

59 stycken jurymedlemmar från 22 stycken olika länder har nu utsett Toyota Yaris som Årets Bil i Europa. Vann gjorde modellen tack vare sin hybridteknik, underhållande köregenskaper och rimliga prisnivå. På andra plats kom nya eldrivna Fiat 500 och på tredje plats Cupra Formentor. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0
2020

Svar på några av era frågor om nya Fiat 500e
Nope, ingen frunk

Igår postade vi lite om nya Fiat 500e och ni hade så klart en del frågor. Här kommer svaren på några av dem! CJ undrar hur det är att vara förare eller passagerare om man är 190 centimeter lång. Svaret är att det går att vara 182 centimeter som jag utan några som helst problem i framsätet. I baksätet not so much. Baksätet är ett nödsäte, helt klart. Duger för barn eller om man inte har några ben. Symbiandroid påpekar att jag är lite ute och cyklar om det höga priset. Just nu finns det två versioner att välja mellan som kallas för Passion (från 326.900 kronor) och La Prima (från 384.900 kronor). Vill man ha den snillrika extradörren får man betala 20.000 kronor extra, vill man ha två dörrar och sufflett så kostar det 25.000 kronor extra. Med tiden kommer även en snikversion som kallas för Action som har svagare motor och mindre batteri och stålfälgar, den kommer att kosta 261.900 kronor innan bonusmalus. JonatanBe frågar om räckvidden, den är för snikversionen 18,5 mil och de andra kommer 32 mil enligt WLTP. Men sen så beror det så klart på väder och vind och körstil. Natanael undrar hur stor den är i baksätet och om det går att fälla baksätet. Vi har versionen med sufflett och den är inte stor någonstans, bakluckan får plats med laddkabel och en liten, liten väska och oklart om man vill fälla baksätet faktiskt. Frunk finns det ingen, där bor elmotorn. Man ska komma ihåg att det här är en mycket liten bil så saker och ting måste få plats någonstans. Hade man placerat motorn bak så hade man fått glömma baklucka och baksätet hade blivit ännu mindre. Så svaret är att det är en liten, liten bil. Sthlmo undrar hur den är jämfört med ID.3 och svaret är att det är helt olika bilar, en snabb titt säger att Fiat 500 är 363 centimeter och ID.3 är 426 centimeter, 63 centimeter längre. Skulle vi lägga på ytterligare 63 centimeter är vi uppe på Volvo V90-längd, så skillnaden är stor och det är väldigt svårt att jämföra dem. Men Fiaten är snyggare (enligt mig) och materialvalen är fantastiskt mycket bättre i Fiaten. Tumnagel
43.6°
+
Roger Åberg
0

Vi har nya Fiat 500e i garaget!
Gulligt, tufft och elektriskt

I dessa tider när man inte får resa någonstans så missade jag tyvärr premiären av nya Fiat 500e i Turin. Men allt löser sig, för det dök upp en här i Stockholm som jag fick lägga vantarna på i några dagar. Förutom vädret är det ju bättre eftersom det ju är här som den ska användas av svenska köpare. Hur som helst så är första intrycket att det här är en riktigt lyckad rackare. Första versionen av Fiat 500 kom 1957 den moderna versionen kom 2007 som i en del av en retrovåg. Tillsammans med Minin var Fiat 500 den som fastnade och som liksom blev sin egen, trots retrogrejen. Nu är det alltså dags för en helt ny version och nu är det el som gäller. Man kommer att fortsätta sälja gamla Fiat 500 eftersom den här blir rejält dyr, runt 330.000 - 400.000 kronor, och det har inte alla råd med. Men den här är byggd som elbil från grunden och kommer inte med fossilsnurra. Formen tycker jag har uppdaterats på ett prima sätt. Fiats designers har gömt en bullig front med en otroligt snygg lösning på lamporna där 1/3 sitter på motorhuven och 2/3 sitter under. Snyggt! Inte lika tydligt men väl snyggt är sidoblinkersen som sitter som en liten vinge. Trots att grundformen är där så är allt lite uppdaterat och man har lyckats behålla sötheten och ändå få den tuff. Öppnar upp dörrarna gör man med en knapp och väl på insidan är det riktigt stiligt. En svepande instrumentpanel, en stor och högupplöst skärm (som tyvärr är rätt plottrig) och rent allmänt snyggt. Eldrivet är det som sagt och det är ju helt rätt för en liten citybil som denna. Första intrycket är att det är tillräckligt kvickt och piggt för vad den ska leverera. Nu ska vi åka runt och leka italienare i några dagar. Har ni några frågor? Tumnagel
48.4°
+
Roger Åberg
0

Fiat 500 nu med en liten extra dörr på passagerarsidan
Gör det enklare att komma in i baksätet

Fiat presenterar nu en ny version av nya eldrivna 500:an och den här kallas för 500 3+1. Den får en liten extra dörr på passagerarsidan som ska göra det enklare att komma in i baksätet - mycket likt lösningen Mazda RX-8 har. Den nya versionen är speciellt framtagen för föräldrar som har ett eller fler barn, och då ska alltså den lilla dörren underlätta när dessa ska i och ur. Dörren är som ni kan se bakhängd och av säkerhetsskäl går det endast att öppna denna när framdörren redan har öppnats. Dörrkonstruktionen ökar vikten på bilen med 30 kilo. Prislappen i Italien startar på 31.900 euro. Tumnagel
52.2°
+
Bobby Green
0

Det här är ORA Good Cat
Liten elbil från Great Wall Motors

ORA är ett kinesiskt bilmärke som fokuserar på att bygga elbilar. Deras senaste modell heter Good Cat och det är en liten kompakt sak som verkar ha hämtat inspiration från Volkswagen Bubbla och Fiat 500. Strålkastarna känns även lite Porsche 911. Den goda katten mäter 4,23 meter på längden, 1,82 på bredden, 1,59 på höjden och har en hjulbas på 2,65 meter. Under skalet finns en elmotor på framaxeln och den ger 145 hästar och 210 newtonmeter i vrid. Räckvidden på en laddning anges till 50 mil men detta är enligt NEDC-cykeln. Bilen börjar säljas på den kinesiska marknaden den 25 september men vad den då kommer att kosta är oklart. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Eldrivna Fiat 500e tar sig 32 mil på en laddning
Kostar från 37.500 euro

Efter den tidigare bildläckan är nu helt eldrivna Fiat 500e officiellt presenterad. Den här ska vara byggd från grunden som en elbil och kommer inte att ersätta den nuvarande 500 utan säljas vid sidan av. 500e kommer att tillverkas i Turin medan vanliga 500 med förbränningsmotor och hydriddrivlina fortsättningsvis kommer att tillverkas i Polen. 500e har en ny design men inget revolutionerande. Men de som har koll kommer enkelt att kunna skilja den från sina syskon. Fiat-emblemet är bortplockat från fronten och istället sitter där nu ett stort 500-märke. Strålkastarna är nya och så även baklamporna. Bilen är också något större och både längden och bredden har ökat med sex centimeter, hjulbasen med två. Under skalet sitter en elmotor som ger 120 hästar och som får sin kraft från ett batteripack på 42 kWh. 0-100 km/h ska gå på nio sekunder och toppfarten anges till 150 km/h. Räckvidden enligt WLTP ska ligga på 32 mil. Om man har en laddare på 85 kW ska man kunna tanka in upp till 80 procent på 35 minuter. Via ett vanligt vägguttag tar det dock upp mot 14 timmar att ladda helt fullt. Bilen går att beställa nu och kostar från 37.500 euro. Tumnagel
45.9°
+
Bobby Green
0

Nya eldrivna Fiat 500 läcker ut
Läcker?

Förra året sa Fiat att nästa generation av Fiat 500 skulle bli helt eldriven. I januari fick vi se en mildhybrid-version av modellen men den tillhör föregående generation. Nu har den nya bilen läckt ut på nätet och så här ser den alltså ut. Utseendet är något uppdaterat och ny front och bak samsas med nya strålkastare och nya baklampor. Insidan ska också ha fått sig en helt ny interiör. Vad som döljer sig under skalet gällande räckvidd och prestanda får vi tyvärr inte reda på just nu. Officiell lansering väntas ske i mitten av året. Tumnagel
47.5°
+
Bobby Green
0

Lego har tagit fram en klassisk Fiat 500
I Creator Expert-serien

Den senaste Lego-bilen att tas fram är den här urgulliga Fiat 500:an som ingår i Creator Expert-serien. Den består av 960 bitar och har alla de rätta detaljerna på plats såsom kofferten på bakluckan och öppningsbart canvastak. Det medföljer till och med ett litet staffli med en målning av bilen utanför Colosseum i Rom. Priset för den nya skapelsen är 999 kronor. I klipp två kan ni se att man även byggt en Lego-500 i skala 1:1. Tumnagel
44.5°
+
Bobby Green
0

Klassisk Fiat Panda uppdaterad med eldrift
Snyggt jobb av Garage Italia

En del gamla bilar passar utmärkt med ren eldrift. De hade liksom aldrig någon rolig motor från början och en elmotor som istället för fram skalet man älskar vore ju toppen. Klassiska Fiat Panda 4×4 är ett perfekt exempel på detta. Nu har Garage Italia byggt om en gammal sådan till just eldrift och i samma veva uppdaterat med nytt utseende och lite nya material. Bilen är byggd för att fira att Car&Vintages nu nått en halv miljon följare på sin Facebook-sida och inspirationen ska komma från Indiana Jones-trilogin. Elmotorn räcker för att kunna toppa 115 km/h och räckvidden anges till blygsamma tio mil. Totalt kommer Garage Italia att tillverka fem stycken såna här specialversioner. Om man kommer att kunna köpa dem eller vad de kostar är oklart just nu. Tumnagel
46.0°
+
Bobby Green
0

500 och Panda blir Fiats första elektrifierade modeller
Båda finns nu som mildhybrider

De allra flesta biltillverkarna går mot elektrifiering av olika slag och nu har även Fiat hakat på tåget, om än med något milt, milt sagt. Modellerna 500 och Panda erbjuds nu nämligen som mildhybrider. Under skalet sitter en en bensintrea på 1,0 liter som ger 70 hästar och 92 newtonmeter i vrid. Denna samsas med en BSG (Belt-Driven Starter)-generator och ett litiumjon-batteri på okänd effekt. Bilarna har start/stopp, bromskraftåtervinning och ett läge där bilen frirullar. Det sistnämnda innebär att om man kör under 30 km/h så kan motorn stängas av helt men man kan fortfarande köra vidare. Mildhybriderna får även en klädsel på insidan som är tillverkad av återvunnen plast. De första leveranserna kommer att ske under årets första kvartal. Någon prislista har vi tyvärr inte. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0
2019

Tilltuffad Abarth 695 med fet vinge
Firar Abarth 70 år

Det finns antagligen fler specialversioner av Fiats lilla modell 500 än det finns elscootrar i vattnet och nu kommer ytterligare en - Abarth 695 70° Anniversario. Den firar att Abarth fyller 70 år i år och kommer bland annat med ett skärmbreddningskit och en takvinge som man kan justera manuellt i inte mindre än tolv stycken olika lägen. Lacken heter Monza 1958 och den är en hyllning till den första lilla 500 Abarthen som satte sex stycken rekord på Monza just 1958. I övrigt får bilen ett sportavgassystem med fyra stycken ändrör, 17-tum stora fälgar och röda Brembo-ok som klämmer åt 305 millimeter stora bromsar innanför dessa. Insidan får skålade sportstolar från Sabelt och givetvis även en plakett som talar om att du sitter i ett av de 1949 stycken exemplar som kommer att tillverkas. Motorn är en turbomatad rak fyra på 1,4 liter som ger 180 hästar och 250 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på 6,7 sekunder och toppfarten anges till 225 km/h. På prislappen står det 34.600 euro. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Transition-One gör fossildrivna bilar eldrivna
Gör din bil lite miljövänligare för 90.000 kronor

Nyhetsbyrån Bloomberg har gjort ett reportage om det franska startup-företaget Transition-One vars affärsidé är att bygga om äldre dieseldrivna bilar så att dessa istället går att köra på elektricitet. Företaget uppger att man kan bygga om de flesta av de mest populära bilarna som sålts i Europa de senaste tio åren. Bland modellerna som nämns hittas bland andra Citroen C1, Peugeot 107, Fiat 500, Toyota Aygo, Twingo II samt Volkswagen Polo. Bilen som syns på bilden ovan är en Renault Twingo från 2009 där man bytt ut bränsletanken mot batterier från Tesla som ger bilen en räckvidd på 180 kilometer på en batteriladdning. Det kommer att kosta 8500 euro, motsvarande cirka 90.000 kronor, att bygga om sin bensin- eller dieselbil till den eldriven bil. I Frankrike subventioneras ombyggnationen av staten och därför blir kostnaden där bara 5000 euro, motsvarande lite mer än 53.000 svenska kronor. Huruvida det är vettigt att lägga nästan 100.000 kronor på att bygga om en tio år gammal bil så att denna fixa eldrift är antagligen något ni kan diskutera i kommentarerna. Jag har själv inte riktigt tagit ställning till det och inväntar klokheter från er. Tumnagel
49.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Fiat 500 är en riktigt härlig klassiker
Habegär

Rich från Carfection har en klassisk liten Fiat 500. En helt fantastisk bil som jag förra året hade möjligheten att köra omkring på Sicilien - något jag rekommenderar alla att göra. Inget att mata motorväg med, men det är inte heller därför man har en sån här bil. Den här ska man rulla bak taket på en varm sommardag och sedan köra till något ställe där man kan få sig en Gelato. Bonusklipp nedan bara för att. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Trailer för Chasing Perfect
Dokumentärfilm om bildesignern Frank Stephenson

Här har vi en trailer för dokumentärfilmen Chasing Perfect som handlar om bildesignern Frank Stephenson som sägs vara en av de mest inflytelserikaste bildesignerna i världen. Han har bland annat designat McLaren P1, Fiat 500 och så klart Ferrari F430. Chasing Perfect verkar inte vara släppt på några svenska VOD-tjänster ännu utan man får fiffla sig in på brittiska sådana om man vill se den nu på direkten. Tumnagel
37.6°
+
Frode Wikesjö
0

Hellephant-motorn blir din för 29.995 dollar
1000 hästar och nästan plug-n-play

Idag den 26 april är den nationella Hemi-dagen. I USA så skriver man ju datumen på det här viset: 4/26. Och de siffrorna känner alla Hemi-älskare garanterat igen. För att fira dagen drar Mopar nu igång förhandsbeställningarna av Hellephant-motorn som man köper på en pall och sedan kan installera i någon bil man vill göra lite roligare. För 29.995 dollar får man maskinen som är en V8:a på 7,0 liter. Den är försedd med kompressor och lämnar inte mindre än 1000 hästar och 1288 newtonmeter i vrid. Motorn har alla vitala delar monterade redan. För 2265 dollar extra får du ett tillhörande monteringskit med kabelhärva och ECU som gör att det nästintill ska vara plug-n-play på grejerna. Vidare kan man köpa till mer grejer om man ska köra AC, annan typ av oljefilter eller specialbyggda grenrör. Har du en gammal Fiat 500 som bara står kanske det här kan vara något att hinka ner i motorrummet för att skrämma liv i grejerna igen. Tumnagel
46.9°
+
Bobby Green
0

Nästa Fiat 500 kommer endast att erbjudas med eldrift
"It's kind of an urban Tesla, with beautiful style"

I november 2012 fick vi se Fiat 500e för första gången. Modellen hade då fått eldrift men räckvidden på angivna 13,5 mil lämnade en del att önska. Nu meddelar Fiat att nästa generation av modellen 500 endast kommer att erbjudas med eldrift, och då lär man även ha jobbat upp räckvidden lite. Olivier Francois som är chief marketing officer för Fiat och FCA säger följande: "A new 500, totally renewed. A new object. Totally electric. It’s kind of an urban Tesla, with beautiful style. Italianess, dolce vita in an electric car. It’s the polar opposite of Centoventi. It’s a new platform designed for electrification. It makes the car radically different. It’s still a 500, same size, same proportions, but it’s just not the same car. The 500 of the future." Uppgifter säger att den nya eldrivna 500:an kommer att presenteras på mässan i Genève nästa år. Tumnagel
51.2°
+
Bobby Green
0

CES 2019 Eldriven Fiat 500 fylld med sensorer
Håller koll på sin förare och omgivningen

I slutet av 2012 presenterade Fiat en eldriven version av modellen 500 som fick tillägget 500e. Smart drivlina att ha i den här typen av bilen helt klart, problemet var bara att Fiat förlorade 20.000 dollar på varje bil de sålde. Halvbra. Nu har Samsung-ägda Harman International byggt en egen version av modellen som de ställer ut på CES-mässan i Las Vegas och så här ser den ut. Den är proppad med massa ny teknik, bland annat sensorer som gör att bilen kan övervaka, spela in och bedöma sin omgivning. Den har tre stycken kameror som ser framåt, radar och det Camera Monitoring System som finns ombord ger även döda-vinkeln-varnare, lane change assist och rear collision warning. Som om inte det vore nog kan bilen även ha koll på din puls, diametern på dina pupiller, var ditt huvud är och hur din andning är. Sist men inte minst så har man även kapat av taket på bilen och gjort den till en roadster. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0
2018

Klassisk Fiat 500 ställs ut på MoMA
Blir aldrig omodern

Konstmuseet MoMA (Museum of Modern Art) i New York kommer från februari fram till maj att få ett nytt tillskott att kika på i form av en gammal klassisk Fiat 500. Den lilla krabaten har rullbart soltak, 18 frustande hästar och en hisnande toppfart på 95 km/h. Man blir alltid glad av att se bilen och fler än fyra miljoner exemplar tillverkades fram till 1975. Trots att den har några år på nacken går dess design aldrig ur tiden, och därför passar den bra in på museet. Tumnagel
42.7°
+
Bobby Green
0

Opel lägger ned modellen Adam
Får ingen efterföljare

Sommaren 2012 presenterade Opel den nya småbilen Adam, döpt efter tillverkarens grundare. Den skulle konkurrera med modeller som Mini Cooper och Fiat 500 men den blev aldrig en lika stor hit som dessa. Nu står det klart att bilen läggs ned, och att den inte kommer att få någon efterföljare. Produktionen upphör i maj nästa år. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Fiat 500X får nytt ansikte
Och nya motorer

Det är nu fyra år sedan Fiat presenterade crossovern 500X och det är hög tid för en facelift. Nu får vi en första teaser på hur nosen ser ut. Det som sticker ut mest är att strålkastarna får nya LED-ljus som påminner om ögonlock uppe och nere. Dimljusen får samma behandling och i dessa sitter blinkersen. Bilen kommer att få lite nya motoralternativ och eftersom mycket delas med Jeep Renegade blir det också de snurrorna som erbjuds. Den kan bland annat få en turbomatad trecylindrig maskin på 1,0 liter med 120 hästar. Ryktena säger att faceliftade 500X kommer att presenteras nu i höst, men det blir inte på bilmässan i Paris eftersom Fiat Chrysler Automobiles inte kommer att medverka där alls. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Fiat hyllar ikon med 500 Spiaggina ’58
Men Garage Italia gör det bättre

500 Jolly Spiaggina är en underbar version av Fiats lilla 500 när den fortfarande var liten. I år firar modellen som endast fungerar på ställen där det är bra väder hela 60 år och det firar Fiat med specialversionen 500 Spiaggina ’58. Men om du väntade dig en bil utan tak och dörrar som originalet blir du tyvärr besviken. Fiats hyllning är nämligen bara en vanlig 500 med rulltak och rätt färger. 1.958 stycken exemplar kommer att tillverkas. Några som dock gick all in på hyllningen är Garage Italia och Pininfarina som tillsammans tagit det hela till rätt nivå. Här kapades taket av och där baksätet satt finns numera ett träbelagt pickup-flak - komplett med en inbyggd dusch så att man kan svalka av sig. Bilen kommer faktiskt att byggas men lär inte bli helt billig. Men den är ju i alla fall betydligt roligare än det Fiat själva lyckades få ut för att hylla originalet. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Conan O'Briens roadtrip genom Toscana
Tillsammans med Jordan Schlansky

Conan Ox27Brien och en av producenterna bakom hans show, Jordan Schlansky, har tagit en roadtrip genom vackra Toscana inklämda i en liten Fiat 500 från 1962. I det här klippet får se lite av hur resan såg ut. Tumnagel
43.5°
+
Bobby Green
0

Volkswagen lägger ner bubblan
Var väl lika bra det?

Volkswagen släppte nya versionen av bubblan 1997 och den var gul och hade en liten vas för en blomma på instrumentpanelen. Den var rolig, men kanske lite för "rolig" och lite för lite rimlig för att komma in i folks hjärtan, något som Mini och Fiat 500 lyckades betydligt bättre med. 2011 släppte man nya, nya bubblan som hade en lite mindre knäpp form, men som istället blev lite för tråkig. Och ändå inte snygg. Volkswagen försökte få denna versionen att bli sportig av någon anledning, frågan är egentligen vilka köpare man var ute efter. Nu börjar den versionen bli gammal och trött och borde ersättas, men det kommer man inte att göra. Det är VW-bossen Frank Welsch som bekräftar detta för Autocar. Tumnagel
40.6°
+
Roger Åberg
0

BMW-förare är otrevligast i trafiken
Mini har de trevligaste

Att vissa märken har otrevligare förare än andra kan vi nästan komma överens om. När TV-bolaget Dave frågade 2000 britter vilken bilmodell de tyckte hade de otrevligaste bilförarna röstade flest på BMW M3 tätt följt av Range Rover, Audi TT och Mercedes-Benz C-klass. På femte plats hittar vi Ford Transit Van, vi får anta att många är trötta på hantverkare. Efter skåpbilen hittar vi Porsche 911, VW Golf, Vauxhall Corsa, Nissan Qashqai och Vauxhall Astra. På den andra sidan, alltså där folk är trevligast hittar vi Mini, vilket är lite ironiskt eftersom det är en BMW i mindre förpackning. Just det där med liten förpackning verkar vara vinnande för efter Minin kommer Ford Fiesta, Ford Focus, Toyota Yaris, Fiat 500, VW Polo, Renault Clio, Nissan Micra, Peugeot 208 och Citroen C3. Alla bilar på trevlighetslistan är småbilar... Tumnagel
57.2°
+
Roger Åberg
0
2017

Playboyen Lapo Elkann har designat en Pagani
Inspirerad av Fiat Turbina Concept

Lapo Elkann är barnbarn till Giovanni "Gianni" Agnelli som tidigare var vd för Fiat. Lapo är själv entreprenör och har en något stökig bakgrund med droger och festande. Han anses vara en riktig playboy och flanerar gärna omkring på röda mattor iförd kläder som sticker ut - kanske är det också anledningen till att han 2008 blev utnämnd till International Best Dressed av tidningen Vanity Fair. Han gillar bilar och har hela livet levt i bilvärlden. 2011 jobbade han tillsammans med Gucci för att ta fram en specialversion av Fiat 500 och han har varit den drivande kraften i Ferrari Tailor Made där kunderna får speca upp sina bilar precis som de vill ha dem. Nu har hans företag Garage Italia Customs tillsammans med Pagani tagit fram en specialversion av modellen Huayra och den kallas för Huayra Lampo. Inspirationen kommer från Fiat som 1954 skapade den häftiga konceptbilen Turbina. Den hade en mittmotor med tre stycken turbiner monterade på sig och en total effekt på 300 hästar. Lite designdetaljer från konceptet hittar vi alltså på den här Huayran som man har filat på under två års tid. Förutom lack och färgsättning är bilen original vilket innebär att den har en mittmonterad V12:a på 6,0 liter som ger 730 hästar. Proud and Happy?????????? #pagani #garageitaliacustoms #lapoelkann #horaciopagani #huayrapagani #customcar #drivetastefully #motioncouture #carporn #supercar Ett inlägg delat av " style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px;" target="_blank"> Garage Italia (@garageitaliacustoms) Dec 14, 2017 kl. 2:45 PST Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Nu kommer riktad reklam till verkligheten
Se olika reklam beroende på vilken bil du har

Gillar du riktad reklam? Vi är nog många som ogillar när vi funderar på att köpa en pryl på nätet och sedan får reklam för den i veckor efteråt. Men riktad reklam kan ju vara bra också, det är ju härligare med reklam för produkter som jag kanske är intresserad av än för sånt jag aldrig någonsin skulle vilja köpa. Nu kommer riktad reklam till verkligheten också. Det är de stora skärmarna vid Piccadilly Circus som kommer att få kameror bakom sig. Sedan kommer man att visa reklam beroende på vilka bilar som snurrar nedanför. Man kommer inte att läsa vem du är i bilen utan fokusera på själva bilen. Är det en rosa Fiat 500 kör man reklam för personer som man antar kör en sån bil, är det en Rolls-Royce kör man istället reklam för något lyxigt. Fördomar är ju generellt sätt något dåligt, men just bilen brukar avslöja rätt mycket om oss. Saker som inkomstnivåer är rätt enkla att gissa till exempel. Tumnagel
29.6°
+
Roger Åberg
0
Nästa sida