m

Intel fixar en fotorealistisk version av GTA V
Ser väldigt verklighetstroget ut

Intel Labs har utvecklar en maskinlärningsalgoritm som kan göra spel och andra digitala produktioner mer verklighetstrogna, i vissa fall så verklighetstrogna att det är svårt att se att det faktiskt handlar om något digitalt. Intel Labs kallar det hela för "Enhancing Photorealism Enhancement" och man har låtit en maskinlärningsalgoritm använda olika datasets med riktiga bilder som man sytt in i spel och annat. I videon ovan kan ni till exempel kolla in hur delar av spelet Grand Theft Auto V skulle kunna se ut efter att ha fått sin en släng av Intels maskinlärnings-slev. Det ska påpekas att det som syns i videon ovan handlar om ett demo och det lär antagligen dröja ett tag innan framtida versioner av GTA och andra spel uppnår den här graden av realism. Tumnagel
59.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
2010

Första bilderna till "Tintin"
Idag släpptes de första bilderna till Steven Spielbergs filmatisering av Hergés "Tintin: Enhörningens hemlighet".

Det blev Empire som fick det stora nöjet att publicera de första bilderna till Spielbergs "Tintin: Enhörningens hemlighet". Förutom ett tjusigt omslag publicerades även två bilder från filmen, där Tintin, Haddock och Milou avslöjas. Filmens producent, Peter Jackson berättar för Empire att de har satsat mycket på fotorealism och att få skådespelarna att verkligen bete sig som karaktärerna. - Med live action måste man se till att få skådespelarna att agera som Haddock och Tintin. Man skulle kunna välja skådespelare som ser ut som dem, men det skulle inte kännas som den Tintin Hergé tecknade. Det här kommer bli helt annorlunda. Med CGI kan vi ge liv åt Hergés karaktärer och behålla de klassiska stiliserade och karikerade ansiktsformerna, få allting att se ut som Hergés verk, men göra det fotorealistiskt, säger Jackson. Filmen får världspremiär 26 oktober 2011. Tumnagel
41.6°
+
Mats Karlsson
0