m

Ett gäng trailers från gårdagens Playstation Showcase
En hel del kvalitetsspel är på ingång!

Igår var det Playstation-fest och vi har redan levererat de flådigaste trailers och nyheter från eventet och i stället för att köra separata artiklar för resten, så kör vi en lite samlingsartikel i stället. Bland de inlänkade artiklarna så har ni för övrigt det vi lagt upp hittills. Tumnagel
39.6°
+
André Stray
0

Ghostwire: Tokyo försenas till 2022
Skulle egentligen släppas i oktober

Ghostwire: Tokyo skulle egentligen släppas till PS5 och PC i oktober, men nu har utvecklarna Tango Gameworks meddelat att det inte kommer ske. I stället kommer spelet från Evil Within-utvecklarna att släppas i början av 2022. Anledningen? Pandemin, såklart. I ett uttalande skriver gänget detta: We want to get the game in your hands as soon as possible so you can experience the unforgettable version of a haunted Tokyo that wex27ve been hard at work building. At the same time, wex27re also focused on protecting the health of everyone at Tango. Our new release window will give us time to bring the world of Ghostwire to life as wex27ve always envisioned it. I och med Ghostwire: Tokyo kommer vara en tidsexklusiv PS5-titel så betyder detta att även releasen av spelet på andra plattformar, läs: Xbox, kommer påverkas. Men i och med att Tango Gameworks ägs av Zenimax som i sin tur ägs av Microsoft så kan vi vänta oss att spelet kommer bli tillgängligt via Game Pass vid release. Alltid något! Tumnagel
37.5°
+
André Stray
0
2020

Project Athia blir PS5 och PC-exklusivt i 24 månader
Xbox-spelare får vänta

Igår släppte Sony en trailer för PS5-titlar som finns tillgängliga på konsolen samt spel som är på ingång. Bland spelen dyker Square Enix kommande actionrollspel Project Athia upp och videomaterialet ackompanjeras med lite informativ text där det står att spelet kommer vara PS5-exklusivt i minst 24 månader, men kommer även vara spelbart på PC vid release. Två år är en ganska lång tid, speciellt jämfört med andra tidsexklusiva spel på PS5. Till exempel är Godfall PS5-exklusivt i sex månader och lär få en XSX-version i maj och Deathloop samt GhostWire: Tokyo kommer vara PS5-exklusiva i ett år. Tumnagel
36.7°
+
André Stray
0

Här är allt Sony visade under sin Playstation 5-show
Det blev en rackabajsare till spelfest

Igår fick vi se framtiden. I alla fall enligt Sony. Som ni kanske inte har missat körde Sony en ström som gick under titeln The Future of Gaming och vi fick inte bara en första titt på Playstation 5, utan vi fick även se massvis med olika spel som vi längtar att få lägga vantarna på. Vi har redan lagt upp ett gäng artiklar om några av de största titlarna som presenterades, som Horizon: Forbidden West, Spider-Man: Miles Morales och Ratchet & Clank: Rift Apart, men det presenterades betydligt fler spel än så. I stället för att överösa er med trailers under dagens gång så får ni resterande serverade fint i en sammanfattande artikel. Tumnagel
42.6°
+
André Stray
0
2019

E3 Evil Within-utvecklarna presenterar GhostWire: Tokyo
Tokyo-invånarna går upp i rök

Tango Gameworks, med Resident Evil-pappan Shinji Mikami i spetsen, presenterade ett sprillans nytt spel under Bethesdas presskonferens. Spelet går under namnet GhostWire: Tokyo och i spelet försvinner Tokyos invånare och det är upp till dig att ta reda på vad som ligger bakom det hela. När vi kommer få spela GhostWire: Tokyo är för tillfället okänt. Tumnagel
39.8°
+
André Stray
0
2010

Ghostwire försenas
Letar även efter utgivare

Svenska A Different Game, utvecklaren bakom spökjägarspelet Ghostwire för Nintendo DSi, skickade i dag ut ett pressmeddelande där man tillkännagav att spöklika saker har hänt med deras lead engineer, Åke Bergman. Åke har sedan i somras inte kunnat gå och kontakta men konstigt nog så checkar han fortfarande in kod samt uppdaterat sin Facebook och Twitter. "We are concerned what might have happened to Åke, but at the same time very excited about the product. We can now successfully tune in spirits and paranormal currents and hope to use the software to locate him. The augmented reality view is amazing and simply has to be seen to be believed." Detta har lett till att spelets släppdatum numera skjuts upp till ett obestämt datum. Man letar även efter en utgivare som kan distribuera spelet globalt på Nintendo DSi-plaftformen. Om det hela är ett PR-trick återstår att se, om inte så hoppas vi att Åke inte blivit kidnappad av sina egenprogrammerade spöken. Tumnagel
37.1°
+
Frode Wikesjö
0
2009

Mobilgalan 2009
Alla utom Apple vann. Typ.

Tidningen Mobil höll igår sin återkommande Mobilgala där det delades ut priser i fler kategorier än på MTV-galan. De flesta hårdvarutillverkarna blev nog nöjda då de alla verkar ha gått där ifrån med något pris åtminstone. Förutom Apple då... När det kom till hårdvaran så fick Mobils läsare själva rösta fram vinnarna och den listan såg ut så här: Årets kameramobil: Sony Ericsson Satio Årets musikmobil: Sony Ericsson W995 Årets multimediamobil: Samsung Omnia HD Årets smarta mobil: Nokia N900 Årets internetmobil: HTC Hero Årets designmobil: LG Chrystal Årets GPS: Tomtom Go 930T Årets mini-pc: Sony Vaio P Utan att kommentera utfallet i några större ordalag så kan jag personligen bara undra var iPhonen höll hus när läsarna bestämde sig för de här valen... (nej, jag är ingen fanboy, jag kör inte ens iPhone själv) Under "Läs mer" hittas ett gäng andra vinnare. Bland annat fick Spotify pris för bästa multimediatjänst. Tumnagel
37.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Trailer för Ghostwire
Ghostbusters på riktigt...nästan

En trailer för Nintendo DSi-versionen av det svenskutvecklade spelet Ghostwire. Tumnagel
37.0°
+
Frode Wikesjö
0

Vardagsrummet blir level 1
Fånga spöken var som helst

Svenska spelstudion A Different Game har offentliggjort att de jobbar med spelet Ghostwire för Nintendo DSi. DSi-versionen blir exklusiv för just DSi (alltså inte Nintendo DS) de spelet använder sig av konsolens kameror för att bygga spelets banor. Kameran tar bilder av det man har omkring sig och implementera det sen i spelet. På det som kameran sedan fångar upp så kommer Ghostwire att placera ut spöken som man skall jaga och fånga. "Nintendo DSi-plattformen är perfekt för detta spel" säger Anders Bergman, speldesigner på Ghostwire. "Den ger oss möjlighet att förbättra kopplingen mellan spelvärlden och den verkliga världen genom kombinationen av kamera, mikrofon och pekskärm." Ghostwire är dock inget nytt koncept, spelet finns tillgängligt sedan något år tillbaka för olika mobiltelefoner. Men nu kommer det även att släppas till Nintendo DSi, när det händer är oklart för tillfället. Tumnagel
37.1°
+
Frode Wikesjö
0