m

Charlie Cohen gör Assassin's Creed-kollektion
Mer flådiga AR-effekter

Techfokuserade modehuset Charli Cohen brukar göra kläder där gränsen mellan den fysiska världen och den digitala suddas ut. Nu har Charli Cohen gjort ett samarbete med Ubisoft med att släppa en Assassinx27c Creed-kollektion som inte bara ser riktigt trevliga ut om man gillar techwear, utan kommer även med rätt flådiga AR-effekter. Med en mobiltelefon som riktas mot någon som bär kläderna så kan man frammana denna AR-effekt där runor börjar växa ut från användaren för att i sin tur skapa ett par vingar eller Assassinx27s Creed-logotyp med Eivors ansikte. Kollektionen består av fyra olika plagg: T-shirten War Paint Tee som man kan få med både manliga och kvinnliga Eivors ansikte på för 75 euro, jackan Leap of Faith för 395 euro, byxorna Leap of Faith för 265 euro och BH:n Raven för 70 euro. Länk till kollektionen har ni här nere till vänster. I videon nedan ser nu hur AR-effekten ser ut med tshirten från Charli Cohen x Assassin’s Creed-kollektionen. Tumnagel
33.3°
+
André Stray
0

Den här fotbollen kan du bygga ihop själv
Nendos fotboll behöver heller aldrig blåsas upp

Det japanska företaget Nendo har tagit fram en fotboll som inte behöver blåsas upp och som användaren kan bygga ihop på egen hand. Fotbollen konstrueras med hjälp av en byggsats där köparen själv böjer till och monterar de olika delarna så att detta till slut blir något som ser ut som en traditionell fotboll. Nendos "My Football Kit" verkar primärt framtaget för att barn och andra ska kunna spela fotboll i de delar av världen där tillgången på fotbollar och pumpar att blåsa upp dessa med är begränsad. På sin webbplats skriver Nendo: "In impoverished communities of the world, aside from the difficulties in obtaining the regular soccer ball itself, its maintenance presents a barrier even once purchased, whether because of the unavailability of air pumps or the deterioration and damage of the tube inside the ball. As an answer to this problem, a non-inflatable soccer ball that gives the same sense of kicking as a standard ball was devised, its development inspired by the structure of the traditional Japanese woven bamboo ball." I dagsläget verkar "My Football Kit" inte gå att köpa. Nendo verkar hoppas på att företag, fotbollsklubbar och andra ska hoppa på projektet och i så fall kanske kunna ge bort dessa gratis till behövande i utbyte mot att till exempel deras logotyp finns på fotbollen. Tumnagel
39.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

General Motors har ny logga
Har haft den gamla i nästan 60 år

General Motors har lanserat den nya marknadsföringskampanjen Everybody In och i samband med detta även en helt ny logotyp. Med kampanjen vill man locka till sig en ny generation av köpare och visa att man är med på det eldrivna tåget. Deborah Wahl som är global chief marketing officer på GM säger följande: "There are moments in history when everything changes. Inflection points. We believe such a point is upon us for the mass adoption of electric vehicles. Unlike ever before, we have the solutions, capability, technology and scale to put everyone in an EV. Our new brand identity and campaign are designed to reflect this." Idag lanserade man även en helt ny hemsida som ni kan spana in på länken nedan. Tumnagel
4.8°
+
Bobby Green
0

Kia presenterar ny logotyp och slogan
Startskottet för en stor varumärkesomställning

Med pompa och ståt presenterar Kia nu en ny logotyp och en ny slogan som ett startskott för en stor varumärkesomställning. Den nya loggan är lite skarpare än tidigare och sägs innehålla designelementen "symmetry", "rythm" och "rising". Sloganen lyder nu Movement that inspires, denna var tidigare The power to surprise. Kias mål är att ta en ledande position inom framtidens mobilitet och för att göra detta ska man ställa om i stort sett alla delar av företagets verksamhet. Den 15 januari kommer man att berätta mer om den nya varumärkesstrategin, varumärkets syfte, filosofi och tillämpning på det framtida modellutbudet. Detta kommer att ske via det digitala eventet New Kia Brand Showcase som kommer att sändas på Kias globala YouTube-kanal. Tumnagel
46.3°
+
Bobby Green
0
2020

Gott nytt år alla underbara läsare!
Tack för allt stöd under ett väldigt annorlunda 2020

Säga vad man vill om 2020, men vi lär inte glömma bort det. Året började med att Australien nästan brann upp och ett tredje världskrig nästan startades, men det har vi nästan glömt bort nu. Men corona lär vi inte glömma bort, inte i första taget i alla fall. I början av året, innan skiten klassades som en pandemi, så gick nog tankarna hos många att det var en kinesiskt sak och många dör ju även av den vanliga influensan, det här löser sig och blir inte vårt problem. Men som det blev vårt problem. Tumnagel
102.0°
+
Roger Åberg
0

Steams årliga vinterrea är här!
Skynda att fynda!

Precis som att vi kan vänta oss en grå och trist jul i Mellansverige och nedåt så kommer även Steams årliga vinterrea. Rean startade igår och kommer rulla fram till 5 januari och mellan dessa datum kommer vi få ta del av massvis med olika titlar för en billigare peng. Bland annat får vi lägga vantarna på Control: Ultimate Edition för 200 kronor, Stardew Valley för en under en hunka, GTA 5 för 150 kronor, Borderlands 3 för 200 spänn och Total War: Warhammer 2 för 200 kronor. Troligtvis ligger Witcher 3: GOTY Edition där någonstans också. I samband med att vinterrean startat har även Steam Awards-omröstningen dragit igång. Har du åsikter om spel, så är det bara att klicka dig till Steam Awards via spelbutiken, eller bara klicka här, och sedan rösta järnet. Och om ni inte röstar på Witcher 3 i Labor of Love, så blir det box. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0

The Last of Us: Part 2 storvinnare på Game Awards
Norpade anrika Game of the Year

I natt anordnades The Game Awards och under festligheterna delades det ut ett gäng priser till ett gäng spel. Sett från antal nomineringar verkade det som att The Last of Us: Part 2 och Hades hade chansen att bli storvinnare under kvällen, men endast ett spel kan utses som årets spel. Och det blev inte helt oväntat The Last of Us: Part 2 som kammade hem GOTY-titeln och ingen mindre än Christopher Nolan som fick dela ut priset, vilket ni kan se ovan. Utöver att vinna Game of the Year fick The Last of Us: Part 2 en rad andra priser. Totalt vann spelet i sju kategorier som Best Game Direction, Best Narrative, Best Audio Design samt Innovation In Accessibility. Hades lyckades norpa två statyetter för Best Action och Best Indie. Undertecknad är lite förvånad, och kanske lite besviken, att Hades inte vann i fler kategorier. Jag hade i alla fall tippat på att spelet skulle vinna i Best Score and Music och/Best Art Direction, men dessa priser gick till Final Fantasy VII Remake och Ghost of Tsushima. I faktarutan nedan kan ni se alla vinnare i de olika kategorierna. Vann rätt spel, eller sitter ni med knutna nävar och svär åt Geoff Keighley? Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

MV Agusta släpper motorcykel inspirerad av nya Alpine A110
Specialversion av Superveloce

Motorcykeltillverkaren MV Agusta och Renaults sportbilsmärke Alpine har nu slagit sina påsar (och två modeller) samman. Det handlar om hojen Superveloce och modellen Alpine A110 som resulterat i Superveloce Alpine - en fräsig motorcykel som endast släpps i 110 stycken exemplar. Hojen har en trecylindrig motor på 798 kubik som ger 147 hästar vid 13.000 varv. Ekipaget väger in på 173 kilo och ska göra 0-100 km/h på omkring tre sekunder. Toppfarten anges till 240 km/h. Cykeln har fått samma blåa färg som bilen, samma svarta Alcantaraklädsel på sitsen och den förhöjda A-loggan på kåporna ska föra tankarna till den ursprungliga A110:an. Ramen är i "Avio"-matt gråmetallic och sidopanelerna och enkelsvingen är lackade i matt silver. På tekniksidan hittar vi saker som en TFT-skärm på fem tum, farthållare, Launch Control, GPS och Bluetooth. Kedjeskyddet, kåporna för luftintagen, de nedre kåporna och både fram- och bakskärm är alla i kolfiber. På prislappen står det 36.300 euro. I det ingår ett racingkit som består av Arrow Racing avgassystem med tre utblås, specifikt anpassad motorstyrning, CNC-fräst tanklock med läderrem och Alpine logotyp, överdrag för bakre sittplatsen, skräddarsytt motorcykelkapell och ursprungsintyg. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

DreamHack firar DreamHack Day med att byta logga
Får en lite kantigare logotyp

Idag är det den så kallade DreamHack Day och det uppmärksammar DreamHack själva genom att presentera en ny logotyp för varumärket. DreamHack Day infaller den 9 december på grund av att det var det datumet 1994 DreamHack arrangerades för första gången. Sedan dess har det hänt en hel del för DreamHack och nu för tiden är företaget en del av MTG:s esport-företag ESL Gaming. Ni kan kolla in DreamHacks nya logotyp i videoklippet här ovanför medan bilder på den gamla och nya loggan hittas på bilderna nedan. Som synes så har de lite rundare formerna på den gamla logotypen fått stå tillbaka för en lite kantigare design. Tumnagel
40.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Opel uppdaterar sin logga
Snabbare blixt

Opel presenterar nu en uppdaterad version av den klassiska blixt-loggan de haft i många år. Den här är något skarpare än tidigare och anpassad för den digitala framtiden, eller nåt. Färgtemat kallar man för Neon Opel Yellow medan typsnittet heter Opel Next. De första modellerna som får den nya loggan på sig är Crossland och nya Mokka från och med nästa år. Xavier Duchemin som är Opels marknadschef säger följande: "We are confident, young-minded and inclusive. In this new era Opel is taking inspiration from progressive, ‘cold to cool’ Modern German culture and re-emerges bold, pure and contemporary. This is the expression of our new brand identity and absolutely represents our exciting new product line-up." Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Black Friday-grejer i spelbutikerna
Skynda att fynda

Det här med Black Friday är ju inte direkt något som är låst till sista fredagen i november längre utan har mer blivit synonym till ordet rea. Men skit i det nu för just nu pågår det Black Friday-grejer i Xbox-, PlayStation- och Nintendo-affären. Det innebär att det nu kan köpas spel för en billigare peng vilket ju alltid är trevligt. I Xbox-affären kan man hitta en hel del godbitar så som Marvelx27s Avengers, FIFA 21, Red Dead Redemption 2 och Tony Hawkx27s Pro Skater 1 + 2. I PlayStation-affären kan man nu köpa spel som The Last of Us: Part II, Ghost of Tsushima, Spiderman: Game of the Year Edition, Persona 5 Ultimate Edition, Sekiro: Shadows Die Twice GOTY Edition, God of War och Watch Dogs: Legion för en billigare peng. Du kan också fynda abonnemang på PlayStation Plus just nu. I Nintendo-affären kan man inte hitta lika många fina erbjudanden men ändå ett par godbitar så som Okami HD och Capcom Beat x27Em Up Bundle. På tal om Black Friday samt spel så kör även EA en rea nu och den hittar du här. Tumnagel
38.0°
+
Frode Wikesjö
0

Polestars försäljning i Frankrike stoppas på grund av loggan
Citroën tycker den är för lik deras

Ännu ett bakslag för Polestar. Nu ska försäljningen ha stoppats i Frankrike men inte på grund av felen som vi tidigare har skrivit om, utan på grund av att Citroën tycker att Polestars logga är för lik deras. Citroën har två stycken pilar i sin logga, och det har Polestar också, fast vinklade mot varandra istället för staplade på varandra. Men det räcker tydligen inte och Citroën hävdar nu att de har minst två varumärkesskydd kring detta som Polestar då sägs bryta mot. Citroën skickade in en stämningsansökan kring detta redan förra året och nu ska domstolen ha sagt sitt som var till den franska tillverkarens fördel. Polestar ska enligt uppgift böta 150.000 euro och stoppa försäljningen i ett halvår. Detta kan förlängas om man inte kommer överens om en lösning. Tumnagel
-21.0°
+
Bobby Green
0

Sekiro: Shadows Die Twice får GOTY-uppdatering
Bossutmaningar och nya skins

Sekiro: Shadows Die Twice släpptes förra våren, men senare i veckan kommer spelet få lite uppfräschning i form av Game of the Year-uppdatering. GOTY-uppdateringen kommer med flådigheter som gör det värt för spelare att återvända som bland annat bossrush-läge, upplåsningsbara skins samt spelarinspelningar, vilket kan vara kul om du vill skryta om dina färdigheter i spelet. Uppdateringen kommer släppas 28 oktober och då kommer spelet även bli tillgängligt på Google Stadia. Tumnagel
38.5°
+
André Stray
0

Man kan ha en katt på ryggen i Spider-Man: Miles Morales
GOTY 2020

Det är allmänt känt att man baserar sina åsikter om hur bra ett spel är beroende på hur man får hantera djur i spelet. Ghost of Tsushima, till exempel, är ett mediokert spel då man ofta är tvungen att ta kål på jyckar, som för övrigt påminner obehagligt mycket om min hund, men man kan även klappa rävar som balanserar ut hundmorden. Med Spider-Man: Miles Morales verkar Insomniac sikta på att göra årets bästa spel då gänget låter spelaren bära en ryggsäck med en kattkompanjon när man svingar runt i Harlem, vilket vi får se i GameInformers senaste gameplayvideo. Spider-Man: Miles Morales släpps 19 november till PS4 och PS5. Tumnagel
40.4°
+
André Stray
0

Microsofts sökmotor Bing byter namn
Heter nu "Microsoft Bing"

Microsoft verkar inte vilja att någon glömmer av vem som står bakom googlekonkurrenten Bing. Därför har man nu valt att istället börja kalla sin sökmotor för "Microsoft Bing". I ett blogginlägg skriver Microsoft att namnbytet är något man genomför för att tydliggöra hur sökmotorn integreras och används i Microsofts andra produkter. Förutom namnbytet så verkar Microsoft även ha putsat till bings logotyp litegrann. Denna ska nu ha fått lite mjukare kanter samt blivit lite blåare, något som kanske gör att den passar bättre ihop med Microsofts nya ikoner. Här nedan hittas en bonus där en före detta Microsoft-anställd uppger att han fick sparken från företaget då Microsofts förre vd Steve Ballmer inte tyckte han inte visade tillräckligt med entusiasm för Bing. Tumnagel
34.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Wikipedia ska få ny design
Den nuvarande har hängt med i över tio år

Wikimedia, den ideella organisationen som driver det globala uppslagsverket Wikipedia, meddelade igår att Wikipedia kommer att få ett nytt utseende det kommande året. Det är första gången på över ett årtionde som Wikipedia får en större omdesign och Wikimedia planerar att implementera förändringarna i designen under det kommande året. I den nya designen för desktop-versionen av Wikipedia ingår bland annat en logotyp med ny disponering på sidan, en sidomeny som går att fälla ut och in, omdesignade innehållsförteckningar och mycket annat. Delar av Wikipedias nya design har redan börjar implementeras och arbetet med detta kommer att fortsätta det kommande året samtidigt som den nya designen testas. Wikimedias förhoppning är att alla världens Wikipedia-sidor ska ha fått den nya designen i slutet av 2021 i samband med att Wikipedia firar 20 år på nätet. Tumnagel
48.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Vid årsskiftet byter Datainspektionen antagligen namn
Regeringen vill att det ska heta Integritetsskyddsmyndigheten istället

I samband med att dataskyddsförordningen GDPR infördes i Sverige så togs även ett beslut om att Datainspektionen skulle byta namn och få utökade arbetsuppgifter. Till årsskiftet ser det nu som om det tre år gamla förslaget om att byta namn på Datainspektionen till Integritetsskyddsmyndigheten blir av. Att det har tagit sådan tid beror bland annat på att det nya namnet har debatterats en del, bland annat så anser Datainspektionen själva att det nya namnet är lite missvisande. Detta då man anser att ordet integritet har flera betydelser som inte faller inom myndighetens tillsynsområde. Regeringen verkar dock fast beslutna om att genomföra ett namnbyte och i budgetpropositionen som nu har presenterats står bland annat: "Att ge myndigheten ett namn som i detalj beskriver omfattningen av dess uppdrag är dock svårt att förena med kravet på att namnet ska vara kärnfullt och samtidigt markera myndighetens förändrade uppdrag. Det avgörande bör vara att det nya namnet understryker den huvudsakliga inriktningen på myndighetens verksamhet." Namnbytet på Datainspektionen till Integritetsskyddsmyndigheten föreslås genomföras 1 januari 2021. Då kanske vi även kan få se en lite mer tidsenlig logotyp än den Datainspektionen använder sig av nu för tiden och som syns här ovanför. Tumnagel
22.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Monster fick Ubisoft att byta namn på Gods & Monsters
Tydligen svårt att hålla isär läsk med spel

Ubisoft presenterade Gods & Monsters under E3 förra året, men tidigare i år blev det känt att spelet bytt namn och lite grafisk profil. Ubisoft har själva sagt att namnbytet baserades på kreativa beslut i samband med de stora förändringarna, men nu har det uppdagats att det egentligen är energidrycken Monster som ligger bakom namnbytet. Ubisoft lämnade in ansökan om varumärkesskydd för Gods & Monsters i mitten av förra året, men detta nekades efter att Monster-tillverkarna skickat in en oppositionsansökan i april i år. Ubisoft var därefter tvungna att byta titeln på spelet till Immortals: Fenyx Rising. Monster Energy motiverade i sin ansökan att det finns potential för varumärkesförvirring mellan spelet och läskeblasken. Monster menar att deras logotyp används på kläder och accessoarer i spel, i sponsormaterial för esportsturneringar samt i deras egenbrandade spel Monster Energy Supercross: The Official Video Game. Ubisoft kontrade med att "Monster" redan var ett rätt vedertaget begrepp, inte bara i spelsfären, men detta argument verkar uppenbarligen inte funkat. Hela situationen är lite underlig och frågorna är många. Varför har Monster Energy börjat gnälla om detta nu? Varför hävdade Ubisoft att namnbytet berodde på kreativa beslut? Handlar Monster Hunter om att jaga läsk? Youtubern Hoeg Law har grottat ner sig i situationen och om ni känner för att få lite mer kött på benen kring frågan så är det bara att klicka på play-ikonen på videon nedan. Tumnagel
25.5°
+
André Stray
0

Intel presenterar elfte generationens processorer
Tiger Lake petas in i laptops i höst

Intel har levererat lite nyheter på processorfronten och presenterat den elfte generationens Intel Core-processorer som går under namnet Tiger Lake. Givetvis kommer de nya processorerna med bättre prestanda och är mer energeffektiva, men processorerna kommer även med den nya integrerade grafikprocessorn Iris Xe. Utöver det har de nya processorerna stöd för Thunderbolt 4 och Wi-Fi 6. Totalt handlar det om nio nya processorer i U- och Y-serie, som Intel numera kallar för UP3 respektive UP4, och den nya värstingen är Core i7-1185G7 som erbjuder basklockhastighet på 3,0GHz med single core turbo boost på 4,8GHz och all-core boost på 4,3Ghz. Majoriteten av de nya processorerna är utrustade med Iris Xe-grafik som enligt Intel ska leverera dubbla grafikprestandan jämfört med tidigare grafikprocessorn och ska ge samma, eller mer, grafikkräm än vad 10th gen processor tillsammans med Nvidia MX350 erbjuder. Utöver detta kommer 11th gen-processorerna ha stöd för att visa 8K-upplösning samt stöd för att driva fyra 4K-paneler samtidigt. Intel ska även ha förbättrat sin AI-motor, vilket ska förbättra upplevelsen vid bland annat videosamtal rejält. I samband med detta har Intel visat upp en ny logotyp som är en aning mer minimalistisk än tidigare och denna kommer synas på diverse klistermärken på olika datorer i framtiden. Intels 11th Gen Tiger Lake-processorer kommer börja dyka upp i laptops i höst. Asus har varit snabba på bollen och presenterat en drös Tiger Lake-utrustade laptops i Zenbook- och Expertbook-serierna, men när dessa dyker upp i butik vet vi för tillfället inte. Tumnagel
38.8°
+
André Stray
0

JBL uppdaterar Xtreme, Go och Clip
Med ny djärv logotyp

JBL:s bluetooth-högtalare är rätt trevliga pjäser då de levererar ordentligt ljud och rediga höljen som gör att man kan ta med högtalaren på diverse äventyr. I samband med fejk-IFA har högtalarmakarna levererat trevliga nyheter och presenterat uppdaterade versioner i Xtreme-, Go- och Clip-serierna. Samtliga nya högtalare har fått lite uppdaterade ljudelement, bättre batteritid och USB-C-kontakt, men den stora nyheten JBL verkar pusha för är en större logga, vilket inte riktigt höjer upplevelsen på något sätt men verkar vara så pass viktigt att det nämns 2934823 gånger i pressmeddelandet. Hur som helst kommer Xtreme 3 med fyra uppgraderade ljudelement samt två basradiatorer för att leverera ett ordentligt ljud i stereo. Enheten har fått ett lite mer robust hölje och den här gången har den fått IP-67-klassning, vilket betyder att du inte behöver oroa dig för att damm och vatten letar sig in i högtalaren. Batteritiden ligger på 15 timmar. Xtreme 3 kommer släppas i oktober och priset kommer ligga på 3300 kronor. JBL har även uppdaterat sin minsta högtalarserie och presenterat Go 3. Enheten behåller sin smått rektangulära design och har fått en inbyggd ögla som låter dig hänga högtalaren på väskan, eller på annat ställe. Endast fantasin sätter gränser. Lillen kan spela musik i upp till 5 timmar och precis som sina nya syskon är enheten vattentålig och har IP-klassningen IP-67. Go 3 kommer släppas i oktober och priset är 500 pix. Även Clip-serien får lite kärlek och JBL har presenterat Clip 4. Nyheterna här är en sprillans ny design, men fokus ligger fortfarande på haken som gör det möjligt att fästa högtalaren lite vart som helst. Speltiden ligger på 10 timmar och enheten laddas via USB-C. Även Clip 4 har IP-67-klassning. Clip 4 kommer släppas i november och kommer kosta 700 kronor. Tumnagel
35.6°
+
André Stray
0

Historien bakom Netflix intro
Hur uppstod "ta-dum"?

De flesta av oss har antagligen hört Netflix numera klassiska intro, eller ljudlogotyp, både en och två gånger och nu har podcasten "Twenty Thousand Hertz" undersökt hur denna skapades. Netflix "ta-dum"-intro har hängt med sedan 2015 och togs ursprungligen fram på initiativ av Netflix produktchef Todd Yellin. Netflix var framför allt ute efter ett kort introljud som inte skulle ta "evigheter" att spela upp som vissa andra intron har en tendens att göra. Själva ljudet i "ta-dum" är en mix av en ring som knackar i ett skåp, ett städ samt en kort gitarrslinga som spelas baklänges. Musicradar skriver om "ta-dum"-ljudet: "The main part of the ‘ta-dum’ is made up of a recording of Lon Bender knocking his wedding ring against a cabinet, with a slowed anvil sound and some muted hits underneath. However, it was decided that a musical element was needed as well to provide a ‘tonal swell’ at the end.This is where sound designer Charlie Campagna enters the story. Back in the ‘90s, he’d created a 30-second piece of music using his electric guitar plugged into the Digitech GSP2101 effects processor and Lexicon JamMan delay/looper. This featured sections of reversed guitar, one of which was eventually isolated and used without any further sound design in the final Netflix logo. It’s the sound you hear right at the end, and has been described as the ‘blossom’ element." Vill ni höra hela historien om hur Netflix ljud-logotyp skapades så hoppa vidare och lyssna på det i "Twenty Thousand Hertz" på länken nedan. Tumnagel
39.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Apple i tvist med receptappen Prepear för varumärkesintrång
Frukt som frukt?

Att Apple vill skydda sitt varumärke så gott det går är inga konstigheter, men ibland känns det som att Apples jurister mest mobbas för att få sin vilja fram. Det har blivit känt att receptappen PrePear kommer tas till rätta för varumärkes intrång då deras logotyp påminner om Apples logotyp och detta skulle potentiellt kunna skada Apples varumärke. I sitt anspråk skriver Apple att Prepears logga har en minimalistisk design och ett löv som lutar åt höger, vilket även lövet på Apples logga gör. Att man inte ska jämföra äpplen och päron är något vi fått lära oss som barn och i hopp om att Apple ska lära sig detta har Prepear dragit igång en namninsamling på Change.org där de skriver att de vill få stopp på Apples osköna beteende. På insamlingssidan skriver Prepear detta: "Apple has opposed the trademark application for our small business, Prepear, demanding that we change our obviously pear shaped logo, used to represent our brand in the recipe management and meal planning business... Most small businesses cannot afford the tens of thousands of dollars it would cost to fight Apple," the petition claims. "It is a very terrifying experience to be legally attacked by one of the largest companies in the world, even when we have clearly done nothing wrong, and we understand why most companies just give in and change their logos." Visa det här inlägget på Instagram Dear Instagram Friends- I NEED YOUR HELP! I know there are a lot of heavy things going on in the world right now, and this is nothing in comparison, but I need your help in a situation that is affecting me, my family, and my coworkers. Please help! Many of you know that I started a business called Prepear almost 5 years ago. It is an app that you can store all your recipes in one place, plan your meals, make grocery lists, and get your groceries delivered all in one place. Recently @apple yes, The trillion dollar Apple, has decided to oppose and go after our small business’ trademark saying our pear logo is too close to their apple logo and supposedly hurts their brand? This is a big blow to us at Prepear. To fight this it will cost tens of thousands of dollars. The CRAZY thing is that Apple has done this to dozens of other other small business fruit logo companies, and many have chosen to abandon their logo, or close doors. While the rest of the world is going out of their way to help small businesses during this pandemic, Apple has chosen to go after our small business. I’m not trying to get anyone to stop using or buying Apple products. I feel a moral obligation to take a stand against Applex27s aggressive legal action against small businesses and fight for the right to keep our logo. We are defending ourselves against Apple not only to keep our logo, but to send a message to big tech companies that bullying small businesses has consequences. HOW YOU CAN HELP: 1 Sign the petition (link in my bio or in my stories) 2 Share that same link on Facebook, Instagram, Twitter, etc. http://chng.it/QPd2mRYW #savethepearfromapple Ett inlägg delat av Healthy Kids Recipes•Routines (@superhealthykids) 7 Aug 2020 kl. 12:56 PDT Tumnagel
-7.6°
+
André Stray
0

U.S. Space Force presenterar logotyp och motto
USA:s senaste försvarsgren är "Always above"

Nu har USA:s senaste försvarsgren U.S. Space Force presenterat sin officiella logotyp såväl som sitt motto, ett motto som lyder "Semper Supra", "Always above". USA:s president Donald Trump twittrade i början av året ut något som då sades vara U.S. Space Force logotyp men det var i själva verket försvarsgrenens sigill. Logotypen använder sig av den så kallade Delta-symbolen som använts inom det amerikanska försvaret i olika sammanhang sedan 1961. Detta är antagligen något man gärna vill påpeka då man tidigare fått kritik för att logotypen, eller sigillet som det nu visade sig vara, var en ripoff på Star Treks emblem. Star Treks första avsnitt kom dock inte förrän 1966. På bilden nedan hittas en lite mer ingående förklaring om U.S. Space Force nya logotyp. Tumnagel
39.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Qantas hyllar Boeing 747 med en känguru
Snyggt hejdå från australiensiskt flygbolag

Flygbolaget Qantas har gjort sin sista flygning med Boeing 747 och under denna så "ritade" flygplanet upp en känguru i luften på sin färd mellan Sydney och Los Angeles. Precis som så många andra flygbolag så hade Qantas planerat att pensionera sina jumbojets av modellen Boeing 747 det kommande året. Den pågående pandemin fick dock flygbolaget att snabba upp de planerna och nu kommer deras sista Boeing 747 att få tillbringa sin sista tid på en flygplats-kyrkogård i den amerikanska Mojave-öknen. Kängurun som Qantas ritade upp är 275 kilometer bred och 250 kilometer hög. Det ska ha tagit flygplanet 90 minuter att rita upp kängurun som även är flygbolagets logotyp. Tumnagel
41.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida