3 i dag 41 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Det här är den nya Gymkhana-bilen En över 900 hästar stark Subaru-kombi från 1983 Numera är det Travis Pastrana som frontar Gymkhana-serien och 2020 fick vi se hans första film och då rattade han en 874 hästar stark Subaru WRX STI. Nu får vi se den senaste bilen och det är också en Subaru, fast en betydligt äldre. Det handlar om en Subaru GL kombi från 1983 som fått motor som ska leverera 913 hästar. Hyfsat mycket mos alltså, speciellt i en bil som väger strax över ett ton. När nästa Gymkhana-film dyker upp är oklart men det ska vara "snart". Tumnagel
39.4°
0
Aston Martin DBS Superleggera eller Ferrari 812 Superfast? Vilken ska man välja? Om man står inför det jobbiga beslutet att behöva välja mellan en Aston Martin DBS Superleggera och Ferrari 812 Superfast och inte har möjlighet att köpa båda - vilken ska man då ta? Det försöker Tiff Needell och Paul Woodman från LoveCars att bena ut i det här klippet. Vilken är din favorit av de båda? Tumnagel
37.9°
0
CES 2022 Shokz nya hörlurar är försedda med nytt bassystem Hörlurar som man inte behöver stoppa in i öronen Shokz, företaget som tidigare hette AfterShokz, har visat upp sin nya hörlursmodell "OpenRun Pro". Precis som företagets tidigare modeller använder sig den senaste modellen av så kallad benkonduktions-teknik. Tack vare benkonduktions-tekniken behöver användaren inte stoppa in hörlurarna i örat. Istället beamas ljudet från hörlurarnas ljudelement via användarens käkben. Detta gör att användaren inte blir helt instängd i ljudupplevelsen och även kan uppfatta ljud från sin omgivning. I OpenRunPro har Shokz även byggt in nya element som man säger ska ge en bättre basupplevelse än tidigare modeller. Shokz har även för första gången släppt en tillhörande app där användaren kan justera en del inställningar för sin senaste hörlursmodell. Shokz OpenRun Pro går att köpa nu och kostar cirka 180 dollar. Tumnagel
40.2°
0
BMW rullar ut iX M60 Prestandaversion av elsuven med 619 hästar Nu presenterar prestandaavdelningen BMW M GmbH en ny version av den eldrivna suven iX. Den här kallar man för M60 och den bjuder bland annat på dubbla motorer som sammanlagt levererar upp till 619 hästar och 1015 newtonmeter. Bilen gör 0-100 km/h på 3,8 sekunder, har en begränsad toppfart på 250 km/h, ett batteripack på 106,3 kWh och en räckvidd på 56 mil. Adaptiv luftfjädring, aktiv styrning och sportigare bromsar är standard. Utseendemässigt är förändringarna M60-emblem på bakluckan, 21-tumsfälgar, blåa bromsok och möjligheten att lägga till exteriörpaketet BMW Individual Titanium Bronze. Lite trist i mina ögon att en M-version inte får fräsigare kjolpaket och liknande för att särskilja sig mer från övriga versioner. Lansering sker i sommar och på prislappen står det en bit över 100.000 dollar. På tal om iX så är BMW just nu på CES-mässan med en version som kan byta färg, hur detta ser ut kan ni se här. Tumnagel
40.4°
0
2021
Dremel släpper smart multiverktyg Håll koll på verktyget via en app Klassiska Dremel släpper nu för första gången sitt multiverktyg i en "smart" version försedd med bluetooth. Den nya modellen kallas för Dremel 8260 och kan precis som flera andra Dremel-modeller anslutas till en lång rad tillbehör. Med Dremel 8260:s tillhörande app går det även att få rekommendationer om vilket tillbehör och varvtal som krävs för att skära igenom olika material. Appen kan även varna om verktyget håller på att överhettas samt visa batteristatus. Det finns även en liten LCD-skärm på verktyget som kan visa den typen av information. En Dremel 8260 kostar cirka 2500 kronor. Tumnagel
21.4°
0
Är M1 Max värt det? Om man inte är videoredigerare När Apple tidigare i år presenterade nya MacBook Pro visade man även upp två nya chip som även sitter i datorerna: M1 Pro och M1 Max. När det kommer till CPU:n är dessa två identiska, GPU:n har dock fått upp till dubbelt så många kärnor (upp från 16 till 32). I denna video gör Linus Tech Tips en del tester för att svara på frågan: Är det värt pengarna att uppgradera från M1 Pro till M1 Max? Det korta svaret är väl typ nej. I Sverige kostar uppgraderingen 5 000 kr (eller 2 500 kr om man nöjer sig med 24-kärnig GPU). Tumnagel
37.6°
0
Det här är nya BMW i3 Varför erbjuds inte den här över hela världen? BMW i3 känner vi ju igen här som den knubbiga lilla elbilen som går att få med bara el eller med räckviddsförlängare. Och nu presenteras en ny i3, men inte en sån vi är vana vid. Istället handlar det om en 3-serie i sedan-utförande som är helt eldriven. Precis en sådan som "folket vill ha", typ. Istället fick vi i4 med bäver-ansikte. i4 är dock byggd som en riktig elbil från grunden medan den här versionen baseras på 3-serie Long Wheelbase facelift. Inte helt oväntat är det i Kina bilen kommer att säljas och den hade nog kunnat bli populär här. Eller var vi förlikat oss med bävern och bryr oss inte längre? Tumnagel
46.9°
0
I helgen anordnas elbilsmässan eCarExpo På Svenska Mässan i Göteborg Nu till helgen anordnas elbilsmässan eCarExpo på Svenska Mässan i Göteborg. Här kommer flera helt nya elbilar och laddningslösningar visas för första gången för svensk mässpublik. Bland annat så kommer Volvos Concept Recharge att finnas på plats men även BMW iX och i4, Renault Megane E-Tech, Kia EV6 och den senaste generationen av Range Rover - även om den bara erbjuds som laddhybrid just nu. Defa kommer att visa upp eMove som är en portabel snabbladdare för vanliga vägguttag och MVS kommer att presentera en helt ny energilagringslösning. Runt 50 stycken av de senaste laddbara bilmodellerna kan också provköras från mässan och ut i Göteborgstrafiken. Inträdet kostar 190 kronor, barn under 15 år går in gratis i vuxet sällskap. Studenter och pensionärer går in för halva priset vid uppvisning av legitimation. Vaccinationsbevis (digitalt eller fysiskt) ska visas upp i entréerna tillsammans med legitimation. Detta krav gäller inte barn och ungdomar under 18 år. Mässan kommer till Stockholm och Friends Arena den 4 till 6 februari nästa år. Tumnagel
39.3°
0
BMW börjar leverera i4 tre månader tidigare än väntat Första iX-kunderna får även sina bilar om en vecka Det brukar handla om förseningar när det gäller leveranser av nya bilar, men inte nu. BMW har nämligen börjat leverera de första exemplaren av elbilen i4 till kunder och det är tre månader tidigare än man först hade sagt. Om en vecka ska även de första kunderna få sina exemplar av den eldrivna suven iX. Bernhard Kuhnt som är Senior Vice President BMW Group Market Germany säger följande: "It is a very special moment for us when we hand over brand new models to customers for the first time. The BMW i4 shows in an emotional way how well fully-electric mobility and sporty driving dynamics fit together. For us, it is therefore clear: the BMW i4 will offer our customers a whole new dimension of driving pleasure." i4 erbjuds i två stycken versioner - eDrive40 och M50. Den förstnämnda har en elmotor på 340 hästar och en räckvidd på 59 mil medan M-versionen har dubbla motorer, fyrhjulsdrift, 544 hästar och räckvidd på 52 mil. Tumnagel
43.3°
0
Finalisterna i Car of the Year 2022 Sex av sju är elbilar Nu har finalisterna i Car of the Year 2022 (Årets bil 2022) utsetts och de är sju till antalet. Det som är intressant är att sex stycken är elbilar. Det handlar om Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Peugeot 308 (kommer också som elbil senare), Renault Megane e-Tech och Skoda Enyaq iV. Juryn som ska utse vem som kammar hem hela rasket består av 61 stycken biljournalister från hela världen. Vinnaren kommer att utses den 28:e februari nästa år i Genève. Alla 39 stycken kandidater ser ni här nedan. Tumnagel
36.4°
0
Nästa sida