m

Apple fortsatt världens högst värderade varumärke
184 miljarder dollar

Varumärkesbyrån Interbrand har släppt sin årliga sammanställning över varumärkens sammanlagda värdering och återigen är det Apple som toppar denna statistik. Bland de hundra varumärkena som är med på Interbrands lista hittas många av teknikjättarna och på topp-tio-listan är det bara Coca-cola, Toyota och Mercedes som inte är verksamma inom tekniksfären. För svensk del så anses H&M vara världens 23:e mest värdefulla varumärke medan IKEA kniper 25:e-platsen. Tumnagel
39.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
2008

Solglasögon med Bluetooth-headset
Lyssna trådlöst via brillorna

Från företaget InterBrands kommer de här solglasögonen med inbyggd Bluetooth-mottagare. Mottagaren sitter fast på en av skalmarna men ska även gå att ta av om man vill använda den separat. De verkar finnas i både stereo- och monoversion. Batteriet laddas upp på cirka två timmar och ett fulladdat batteri har 100 timmars standby eller fem timmars taltid. Pris än så länge okänt. Tumnagel
37.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
2007

Ikea klättrar bland varumärken
På 38:e plats

Ikea är det enda svenska varumärket på Interbrands ranking av 100 globala varumärken. Och företaget klättrar. I år ligger Ikea på 38:e plats och varumärket värderas till 68 miljarder kronor. Leder listan gör Coca Cola, på andra och tredje plats återfinns Microsoft och IBM. Tumnagel
37.3°
+
Emma Rost
0
Slut på artiklar...