37 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
CD Projekt RED släpper ny uppdatering till Cyberpunk 2077 Fixar biffen ytterligare med Hotfix 1.21 CD Projekt RED har inga som helst planer att lägga ner arbetet med Cyberpunk 2077 och har nu släppt ytterligare en uppdatering till spelet som ska förbättra upplevelsen en aning. Sist spelet uppdaterades möttes vi av en ordentlig textvägg när vi började grotta ner oss i spelets patchanteckningar, men den här gången är det inte lika mycket som har styrts upp. Hela listan med ändringar hittar ni i faktarutan, men det handlar till stor del om buggar i uppdrag och den öppna världen som kan sätta stopp för spelaren att ta sig fram i spelet, samt lite ytterligare stabilitetsfix. Den största nyheten är mer eller mindre att poliser inte längre spawnar bakom dig om du begår diverse brott medan du står på ett tag. CD Projekt RED kommer fortsätta förbättra spelupplevelsen i framtiden och vi ser fram emot den dag då spelet är helt nog att återvända till Playstation Store. Tumnagel
40.8°
0
Uppdaterad CDPR listar ändringar i nästa Cyberpunk 2077-uppdatering Det är inte bara aggressiva poliser som kommer se ändringar Nyligen gav CD Projekt RED lite info om den kommande stora uppdateringen till Cyberpunk 2077 och kort sagt lämnade den nya informationen en hel del att önska. Det vi fick reda på då var att poliser skulle bli mer chill i spelet och inte teleportera till spelaren direkt när man begick brott samt att bilstyrning på PC skulle få lite ändringar. Nu har CD Projekt RED levererat en ordentlig lista med ändringar som kommer dyka upp i Patch 1.2 och det är totalt över 100 ändringar som kommer implementeras i spelet. Hela listan med ändringar hittar ni i faktarutan, samt via länken här nere till vänster, och det är som sagt en hel del buggfixar, stora som små. CDPR avslutar med att uppdateringen innehåller ännu fler ändringar än vad som skrivits ut. Förhoppningsvis kommer uppdateringen bland annat se till att spelet blir mer spelbart på grundversionerna av PS4 och Xbox One. Bland ändringarna nämns det att utvecklarna fixat slumpmässiga krascher och optimerad minneshantering, så förhoppningsvis kommer spelare inte behöva uppleva lika många krascher när man ska spela. Och möjligtvis även att spelet får återvända till Playstation Store. När Patch 1.2 släpps är för tillfället okänt, men den borde börja rulla ut när som helst på samtliga plattformar. Uppdatering: Patch 1.2 har nu släppts på samtliga plattformar. Tumnagel
43.3°
0
2020
Här är allt som kommer på Disney+ i Sverige Hela listan! Som ni säkert vet så kommer det inte bara Disney-saker på Disney+ utan också saker från Pixar, Marvel, Star Wars och National Geographics. Nu har vi fått tag på hela listan av filmer, kortfilmer och serier som vi kan förvänta oss från start. Allt ska vara textat på svenska och där det är rimligt finns det även svenskt tal. Tumnagel
57.2°
0
2019
Nintendo presenterar Ring Fit Adventure Få träning samtidigt som du lirar Nintendo Switch Förra veckan smygvisade Nintendo ett nytt tillbehör till Nintendo Switch och idag presenterade man officiellt det nya träningstillbehöret Ring Fit Adventure, ett tillbehör som kanske kan få en del Nintendo Switch-spelare i lite fysisk bbättre form. Ring Fit Adventure består av en ring, "Ring-Con", och ett ankelband, "Leg Strap", i plast och nylon där det är tänkt att Nintendo Switch handkontroller Joy-Cons ska placeras. Därefter kan spelaren välja mellan lite olika träningsinriktade spel som levereras med paketet och börja träna framför tv:n. Det går även att spela det medföljande spelet i ett slags story-läge där man genom att träna ska ta sig igenom nivåerna på ett riktigt spel. Ni hittar en närmare titt på Ring Fit Adventure här nedanför. Ring Fit Adventure släpps 18 oktober och kommer då att kosta 80 dollar. Det hela ska antagligen mest ses som en efterföljare till Nintendo Wii Fit, träningsappen till Nintendo Wii vilken har sålts i 43 miljoner exemplar och varit en av Nintendos mest populära titlar genom tiderna. Tumnagel
37.0°
0
Den hoppande roboten Salto har lärt sig lite nya trix Jump around! Nu har det gått över två år sedan vi skrev om MIT:s "parkour-robot" Salto (SAltatorial Locomotion on Terrain Obstacles) första gången och nu har gänget bakom roboten visat upp en vidareutveckling av detta. Den nya versionen av Salto kan nu hoppa runt i tio minuter på en laddning och har även fått förbättrad förmåga att göra detta utanför forskarnas laboratorium. Forskarna bakom Salto verkar se roboten lite som ett slags frö till framtida robotutveckling, utveckling där man kanske förser Salto mer fler ben eller ett par armar. Ronald Fearing som varit inblandad i utvecklingen av Salto säger: "Salto is our first step toward robots that bounce around. We could extend Salto to add the ability to, for example, grab onto branches to land and launch from those things. So, Salto starts out with a very simple mechanism. It’s just one leg. It provides a basis for more complicated robots that also could be very highly dynamic and doing a lot of bouncing." Exakt vad Salto ska användas till i framtiden är inte helt klart. Jag skulle kunna tänka mig att ha den som till exempel ett husdjur som hoppade efter mig hela dagen. Dock så verkar den amerikanska militären delvis ha finansierat utvecklingen av Salto och jag antar att de har andra planer än mig för den lilla hoppande roboten. Tumnagel
41.2°
0
Hyr en Cake Kalk och kör loss vid Hammarbybacken Nytt samarbete med SkiStar Många motorbanor i Sverige har tyvärr stängts ner eftersom de stör för mycket. Men kör man något eldrivet bullrar det ju betydligt mindre. Nu har SkiStar Hammarbybacken i Stockholm och Cake gått samman och öppnat en bana där man kan hyra och köra den eldrivna "cykeln" Kalk. Från och med nu i maj och hela sommaren kommer man att kunna göra detta och banan ligger uppe på toppen av backen. Banan är designad av den riktigt vassa downhill-cyklisten Robin Wallner som också är den som designade den första testbanan Cake hade på Gotland. En åktur kostar 350 kronor per person och bokar gör du via länken nedan. Tumnagel
41.5°
0
2018
Sony levererar icke-svar på Fortnite-fadäsen "Vi lyssnar, men ändå inte" Fortnite släpptes till Nintendo Switch i måndags kväll och det blev rätt poppis rätt snabbt med 2 miljoner nerladdningar på ett dygn. Spelare som tidigare hade kopplat sina Epic-konton till Playstation 4 blev dock aningen missnöjda då de upptäckte att deras konton, med deras progress och kosmetiska ting de samlat ihop, var låsta till Sonys konsol. Även om du endast spelat en match på PS4. Sony har varit tysta sedan problemet uppmärksammades, men har nu levererat något som de kallar för svar: ”We’re always open to hearing what the PlayStation community is interested in to enhance their gaming experience. Fortnite is already a huge hit with PS4 fans, offering a true free-to-play experience so gamers can jump in and play online. With 79 million PS4s sold around the world and more than 80 million monthly active users on PlayStation Network, we’ve built a huge community of gamers who can play together on Fortnite and all online titles. We also offer Fortnite cross-play support with PC, Mac, iOS, and Android devices, expanding the opportunity for Fortnite fans on PS4 to play with even more gamers on other platforms.” Sony säger alltså att de lyssnar på Playstation-communityt, men bevisligen gör företaget inte det egentligen. Cross-play ligger fortfarande väldigt högt upp på listan av funktioner vi vill ha tillgång till, men det verkar Sony fortfarande inte vara intresserade av. Både Nintendo och Microsoft har yttrat sig i frågan och ger tummen upp till cross-play och delad progression. Tumnagel
28.3°
0
GDC 2018 OptiTrack gör VR-upplevelsen mindre stillastående Jump around! På Games Developer Conference i San Francisco så har företaget OptiTrack visat upp en lösning som gör att man kan röra sig lite friare när man tar del av VR-upplevelser. Det handlar om en trådlös lösning där användaren har ett ett VR-headset från Oculus och datorn som driver det hela på ryggen. Förutom det så förses spelaren med en forcedfeedback-väst och en gevärsliknande handkontroll. Under sin demonstration på GDC så visade OptiTrack Active fungerar tillsammans med Vertigo Games zombie-skjutare Arizona Sunshine. OptiTrack Active verkar primärt framtagen för att användas i spelhallar. Engadget har testat OptiTrack på GDC 2018 och de verkar rätt så imponerade. Ni kan kolla in deras minirecension ovan. Tumnagel
39.8°
0
2016
Frågor och svar kring PlayStation VR Sony ställer och svarar på många, många frågor Under gårdagen slängde Sony upp en så kallad FAQ om sitt kommande headset för virtuell verklighet, PlayStation VR. Runt 70 frågor och svar har man uppe för tillfället så det täcker en hel del. Här hittar man svar på vad man kan göra med detta headset förutom att spela spel, hur Cinematic Mode fungerar och hur ofta de rekommenderar att man tar en paus. En annan grej som kom fram här är att HDR inte fungerar om man har headsetet inkopplat så om man har en sådan flådig tv och vill utnyttja HDR måste man första koppla ut headsetet ur PlayStationet. Inte hela världen kanske men potentiellt störigt för de som drabbas av detta. Q: Does the Processor Unit support 4K and HDR pass through? The PU supports video pass through so that you can enjoy regular non-VR content on your TV when you have the PS4 connected to the TV via the PU, and the PU is connected to power via the AC adapter and the PS VR headset is not in use. This pass through support works for regular 1080p signals and also supports 2160p (UHD or ‘4K’) content in YUV 420 colour format at up to 60Hz from PlayStation Pro. However, HDR signals are not supported for pass through by the PU. This applies to both 1080p and 2160p HDR. If you have a HDR capable TV and want to view PS4 content in HDR, it is necessary to cable the PS4 directly to the TV. Så om man har diverse funderingar kring detta headset som släpps nästa vecka så kanske man kan hitta svar på sina funderingar efter hoppet eller via länken nedan. Tumnagel
39.3°
0
2015
Rykte Until Dawn kan få tillägg Med stöd för VR Sajten Destructoid hävdar att de fått ett mejl, som sedan ska ha bekräftats via en andra källa, som säger att Until Dawn kommer att få ett FPS-inspirerat tillägg med stöd för VR. Enligt uppgifterna kommer tillägget att gå ut på att spelaren färdas i en vagn i en gruva och från vagnen sedan kommer att skjuta fiender. Det låter lite udda med tanke på hur Until Dawn är utformat från början men VR-nyheter är å andra sidan alltid välkomna. Nedan kan ni läsa mejlet i sin helhet. Tumnagel
40.3°
0
Nästa sida