m

USB-IF kommer med nya logotyper
Ska vara mindre förvirrande

Som tidigare utlovat har nu USB-IF (USB Implementers Forum) presenterat sin nya branding som ska vara mindre förvirrande för konsumenter när de väljer vilken USB-C-kabel de ska köpa. Här är de största nyheterna: - Det kommer nya logotyper för certifierade USB-C-kablar som ska visa hur mycket ström de klarar (i watt), exempel syns i bilden nedan. - USB 4-logotyper får också en uppdatering för att matcha de nya loggorna för USB-C Detta kommer såklart dock inte lösa probemet med kablar som inte följer USB-IF standarder. Därför säger organisationen att konsumenter alltid bör köpa kablar med certifieringen från tillförlitliga källor. Certifieringen ska vara dokumenterad på förpackningen, enheten, laddaren eller kabeln själv. Det återstår att se hur mycket den nya dokumentationen kommer att hjälpa konsumenter med att välja. Tumnagel
39.7°
+
Hugo Engström
0

Bosch uppdaterar sina elcykelsprylar
Ny app, nytt batteri, ny display, ny motor

Om man köper en riktigt bra elcykel så är det inte helt omöjligt att det är Bosch som är leverantören av många av komponenterna. Nu har man släppt en större uppdatering till hela deras system där appen eBike Flow är basen. Med denna kan man hålla koll men också enkelt uppdatera komponenterna. I appen kan man också ställa in de olika lägen som man vill ha så att man får kraft, hastighet och sånt precis som man vill ha det. Bosch är ju nästan alltid en underleverantör så appen kommer troligen inte att ha Bosch-logotyper utan tillverkarna kan enkelt förändra appen så att den passar deras look (och deras cykel). Appen ska även spela in dina turer som du tar med cykeln, helt utan att du behöver göra någonting. Appen är kopplad till vad Bosch kallar för The Smart System och som består av en motor, en kontrollenhet, en display och ett batteri. Kontrollenheten används för att helt enkelt sätta igång och styra vilket körläge man vill ha. Vill man ha mer information om vad som händer kan man även lägga till skärmen som de kallar för Kiox 300. Här ser man körlägen, hastighet och liknande. Skärmen är bara en skärm och går inte att trycka på utan styrs med hjälp av kontrollen. Batteriet heter PowerTube 750 är nu fetare än tidigare. Som namnet antyder är det på 750 Wh. Det laddas till 50 procent på två timmar, fullt på sex timmar och väger 4,4 kilo. Motorn, eller drivenheten, kallas för Performance Line CX och levererar som mest 85 Nm. Bosch håller också på med något som man kallar för ConnectModule som ska göra cykeln uppkopplad och som med hjälp av detta göra det lite krångligare att stjäla cykeln. Eller snarare lite lättare att spåra cykeln efter att den har blivit stulen. Alla dessa nyheter kommer alltså inte att komma från Bosch direkt utan från andra tillverkare som använder Bosch i sina produkter. Tumnagel
42.4°
+
Roger Åberg
0

BMW Motorrad och Marshall ska jobba tillsammans
Men inte med hörlursfirman

Det är en riktig varumärkessoppa när det kommer till ljud och bilbranschen. De flesta bilar som säljs i dag går att få med ljudsystem med olika logotyper på. Ibland har de faktiskt arbetats fram av ljudbolaget men ibland så har bara bilfirman slängt på en logotyp på sina egna högtalare. Nu kommer detta även till MC-marknaden när BMW Motorrad, alltså BMWs motorcyklar, ingår ett samarbete med Marshall Amplification. Man kommer alltså inte att jobba med firman som gör hörlurar och blåtandshögtalare. Firman som gör dessa heter Zound Industries och licensierar också varumärket Marshall från Marshall Amplification. BMWs motorcyklar är smått galna när det kommer till teknik och har stora skärmar med iDrive. Så att man även har högtalare är inget konstigt faktiskt. Tumnagel
37.2°
+
Roger Åberg
0

Nothing teasar hörlursdesign i nytt blogginlägg
Inspirerad av tobakspipa

Carl Peis nya satsning Nothing har inte släppt någon produkt ändå, men har ändå byggt upp en skvätt hype kring företaget. Nu har Pei skrivit ett blogginlägg om företagets designtänk och i samma veva visat upp ett hörlurskoncept som kan vara en fingervisning om hur företagets kommande hörlur. Concept 1, som konceptet kallas, kan ni kika på ovan och enligt Pei har en tobakspipa varit inspirationen till designen. Pei skriver i inlägget om det hela att Nothing kommer fokusera på tre punkter när det designas produkter och dessa är weightless, effortless samt timeless. Det hela låter lite Apple:igt, men något som är trevligt är att Pei och gänget verkar fokusera på att erbjuda produkter vars form måste följa funktion och inte tvärt om. Ett exempel på när detta inte görs är implementeringen av välvda skärmar på telefoner, vilket gör telefonen lite tjusigare men endast gör användarupplevelsen sämre. Till The Verge berättar talesperson från Nothing att företagets kommande produkter kommer erbjuda trevligheter som logotyper som inte syns samt använda sig utav genomskinliga material, vilket Teenage Engineering har arbetat med en hel del tidigare. Hur som helst. Första produkten dyker upp i sommar och vi får se om vi kommer traska runt med tobakspipor i öronen då. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0
2020

Gmail börjar visa verifierade avsändare med logotyper
Ska minska risken för användare att utsättas för bedrägeri

Google har introducerat lite nya säkerhetsfunktioner för sina användare. En av dessa handlar om att säkerställa vem deras användare faktiskt får mail från. För att minska risken för att någon bedragare utger sig för att vara någon annan så kommer nu en del avsändare markeras som verifierade i Googles epost-tjänst. Detta kommer att visas genom att avsändarens officiella logotyp eller något annat som kännetecknar avsändaren kommer att visas där det idag visas en tom cirkel eller en bild på avsändaren. Det här är en del av en standard som kallas för BIMI och Google skriver om hur man implementerat denna: "Today, we’re excited to announce the pilot of another standard we’ve been working on: Brand Indicators for Message Identification (BIMI). Our BIMI pilot will enable organizations, who authenticate their emails using DMARC, to validate ownership of their corporate logos and securely transmit them to Google. Once these authenticated emails pass all of our other anti-abuse checks, Gmail will start displaying the logo in existing avatar slots in the Gmail UI." Google kommer att börja använda BIMI i sitt pilottest under de kommande veckorna med ett mindre antal avsändare. Vilka dessa avsändare är nämns inte. Tumnagel
49.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Audi och Volkswagen gör om sina logotyper
Vill uppmana till social distansering

Hela världen uppmanar för tillfället till social distansering och även biltillverkarna hakar på tåget. Audi och Volkswagen gör det genom att göra om sina logotyper på följande vis. Tumnagel
37.5°
+
Bobby Green
0

Designa logotyp till Dreadlands
Bli omnämnd i eftertexterna

Dreadlands-utvecklarna Blackfox Studios har bestämt sig för att låta spelare världen över att assistera med deras nya strategispel. Mer specifikt vill gänget ha fler logotyper som våra tremanslag kommer bära när vi vandrar runt i den öppna världen i spelet. Designers har fram till 11 maj möjlighet att skicka in sina bidrag till distributören Fatshark och sedan kommer en jury gå igenom bidragen och välja ut de tjusigaste som i sin tur kommer petas in i spelet. De tre som designar de tjusigaste loggorna kommer bli omnämnda i eftertexterna, få varsit exemplar av spelet, Asus ROG Strix Go Headset och en överraskning. Mer info om detta har ni via länken här nere till vänster. Vill ni testa Dreadllands så finns spelet tillgängligt som Early Access-spel på Steam. Tumnagel
36.7°
+
André Stray
0

OnePlus uppdaterar logotyper
Samma budskap, ny look

OnePlus har levererat lite nyheter på denna urtjusiga onsdag. Tyvärr är det inga nyheter gällande kommande telefoner, utan det handlar om lite ändringar med företagets logotyper. Ovan och under kan ni se bilder på hur företagets logotyper kommer se ut i framtiden och troligtvis kommer den nya fyrkantiga logotypen medverka på baksidan av den kommande 8-serien. I ett inlägg på OnePlus-forumet skriver företaget bland annat detta om ändringarna: The logo introduces a new curvilinear ”1” that is easier to read while adjusting the weight of the logotype for better overall balance. The ”+” in the surrounding box has also been enlarged and is now more prominent, in a nod to the OnePlus community, which has played a key role in the company’s ongoing success. The refreshed logo creates a clearer association between the symbol and the trademark, while also allowing for more flexible application and improved recognizability in digital media. OnePlus firar detta genom att erbjuda OnePlus 7T till ett rabatterat pris. Om du beställer luren och skriver in SAMEONEPLUS i utcheckningen kommer en femhunka dras av från det totala beloppet. Tumnagel
36.0°
+
André Stray
0

Skoda och Mitsubishi får skäll av Konsumentverket
Säger att deras bilar är grönare än vad de är

Anledningen till att många elbilar i dag har en blå färg i någon form på sina logotyper har sin början i att biltillverkarna började använda grönt och på olika sätt fick skit för det. Det började redan elbilarna, så fort tillverkarna gjorde något som skulle kunna ses som miljövänligt blev det grönt. Hur som helst har de flesta tillverkare blivit förståndigare och insett att en bil inte är miljövänlig bara för att den inte skitar ner jättemycket. Men nu avslöjar Vi Bilägare att både Skoda och Mitsubishi får bakläxa av Konsumentverket för att man har använt ordalag som inte är så korrekta. Skoda har använt formuleringen "Kör grönt" kring flera av deras bilmodeller. – Alla fordon oavsett drivmedel innebär en belastning på miljön. Vi har omgående efter uppmaningen från Konsumentverket ändrat rubriken till ”El/Hybrid”, vilket är en mer tekniskt korrekt beskrivning av våra elektrifierande och gasdrivna modeller, säger Stefan Nygren, marknads- och produktchef på Skoda i Sverige till Vi Bilägare. Mitsubishi har använt formuleringen "du vill åka bekvämt, känna dig trygg och värna om miljön" om sin modell Outlander PHEV. Detta har man nu ändrat till "När du vill åka bekvämt, känna dig trygg och köra vardagsresorna på el". – Vi nåddes idag av denna information från Konsumentverket, och eftersom vi givetvis inte vill riskera att förvirra eller vilseleda konsumenter kommer vi att ändra eller precisera formuleringen i de marknadsföringskanaler där den används, säger Fanny Hellgren, pr-chef på svenska Mitsubishi Motors, till Vi Bilägare. Bra jobbat Konsumentverket! Tumnagel
42.0°
+
Roger Åberg
0

Landet Holland läggs ner
För att bland annat minska massturismen

Tänkte du resa till Holland? Det kan du bara ta och fetglömma, för nu läggs landet nämligen ner. Myndigheterna kräver att landet kallas Nederländerna och därför har man nu börjat ta bort allt som det står Holland på - logotyper, skyltar och liknande. Alla företag, ambassader och universitet har fått order om att endast använda det officiella namnet Nederländerna när man pratar om landet. Anledningen sägs vara för att man vill få ned den massiva turismen som flödar till framförallt Amsterdam. Sedan 2005 har antalet besökare ökat med sju miljoner och till 2030 förväntas den siffran öka till tio miljoner. En annan anledning till att man slopar namnet Holland är för att det är så starkt förknippat med cannabis och prostitution. Turer i Red Light District kommer bland annat att förbjudas senare under året. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

CES 2020 Här är loggan till PlayStation 5!
Inga konstigheter

I år kommer både Microsoft att visa upp ett nytt Xbox och Sony ett nytt PlayStation men de som hade hoppats få lite mer detaljerad information om detta under CES-mässan ser ut att få gå hem någorlunda tomhänta. Sony visade dock upp den nya logotypen till PlayStation 5 och den ser väl ut ungefär som de flesta misstänkte att den skulle se ut. PlayStation 5-loggan är i stort sett identiskt med de logotyper som återfinns på PlayStation 3 och PlayStation 4 med den lilla skillnaden att en 5:a har ersatt 3:an och 4:an som återfinns i de tidigare logotyperna. Sony delade även med sig av lite försäljningssiffror och uppger att man nu har sålt över 5 miljoner exemplar av PlayStation VR och 104 miljoner PS4:or. Det gör PS4:an till Sonys näst bäst säljande spelkonsol efter PlayStation 2 som såldes i 158 miljoner exemplar. Här nedan hittas en supercut-version på sex minuter som visar det viktigaste från Sonys presentation på CES-mässan sent igår kväll svensk tid. Tumnagel
45.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

Två jätteföretag i Kina ska bygga landets nya operativsystem
Företag som du antagligen aldrig hört talats om

Tidigare den här veckan meddelade den kinesiska regeringen att samtliga myndigheter och andra statliga organisationer i landet ska tvingas att byta ut all utländsk programvara på sina datorer till 2021, något som bland annat kräver att Kina utvecklar ett helt eget operativsystem. Nu rapporteras det att det är de två kinesiska företagen China Standard Software (CS2C) och Tianjin Kylin Information (TKC) som kommer att bygga operativsystemet som ska ersätta Windows på kinesiska datorer. De båda företagen ska vara två av Kinas största mjukvaruföretag och sägs ha starka kopplingar till den kinesiska staten. Båda företagen har viss erfarenhet från tidigare att utveckla operativsystem. CS2C ska tidigare ha utvecklat något som beskrivs som en Windows XP-klon som går under namnet "NeoKylin OS" medan TKC har utvecklat "Kylin", ett operativsystem som anses vara Kinas första helt inhemska operativsystem. Kinas kommande operativsystem kommer att baseras på de linux-baserade Kylin och NeoKylin uppger de båda företagen. Det nya OS:et har än så länge inte fått ett namn men kommer att representeras grafiskt av en sammanslagning av Kylin och NeoKylins logotyper vilka syns på bilden ovan. Tumnagel
35.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Microsoft har designat om hundratals ikoner
Kolla in nya Windows 10-ikonen och andra här

Microsoft fortsätter att göra designen på sina program mer enhetlig och nu har företaget visat upp nya ikoner som kommer att representera deras appar, tjänster och annat i framtiden. Det handlar bland annat om en ny ikon till Windows 10, en ikon som vi såg litegrann av redan när en kommande startmeny till Windows 10 läckte ut tidigare i år. De nya ikonerna är anpassade till Microsofts designspråk Fluent Design, ett designspråk som man presenterade 2017 och som har letat sig in i Microsofts produkter sedan dess. Ni kan kolla in lite bilder på Microsofts nya ikoner här och läsa lite mer utförligt om designarbetet bakom dessa på länken nedan. När Microsofts nya ikoner kommer att dyka upp i Microsofts appar och deras tjänster har Microsoft inte avslöjat ännu men säger att det kommer att ske "snart". Tumnagel
46.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Call of Duty League drar igång 24 januari
Global liga med tolv professionella CoD-lag

Activision har meddelat att premiären för deras professionella Call of Duty-liga kommer att ske i Seattle helgen 24 - 26 januari nästa år. "Call of Duty League" (CDL) är en global esport-liga med professionella CoD-lag från primärt USA men även Kanada, Storbritannien och Frankrike finns representerade bland de tolv lagen vars logotyper ni kan kolla in här nedanför. Under den första tredagars-turneringen kommer samtliga lag att delta men exakt hur de kommer att spela mot varandra saknas det fortfarande information om. CDL blir Activision Blizzards andra esport-satsning efter det att man 2016 drog igång Owerwatch League (OWL). Tanken bakom CDL är att ligan ska likna till exempel den amerikanska baseballigan där varje lag är knutet till en stad och ägarna betalar för att delta i ligan. De här kraven har fått en del kritik då en del av världens idag bästa CoD-lag varken är knutna till en specifik stad eller har tillräckligt bra ekonomi för att kunna betala de avgifterna Activision kräver för att delta i CDL. Wired har gjort ett långt reportage om CDL där CoD-laget 100 Thieves upppger att de inte har råd att delta i CDL. Enligt 100 Thieves så räknade man med att det skulle innebära omkostnader på cirka 25 miljoner dollar, motsvarande cirka 240 miljoner kronor, om året för att delta i ligan, något som inte ens ett av världens bästa CoD-lag kan skrapa ihop på egen hand. Tumnagel
37.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Facebook stäms för Calibras logga
Inte mycket som går vägen för Facebooks kryptovaluta-satsning

Facebooks kryptovaluta Libra har sannerligen inte fått någon bra start sedan denna presenterades i somras och nu kommer ännu ett bakslag för Facebook och Libran. Det är fintech-företaget Current Marks som nu stämmer Facebook och designbyrån Character efter det att Current Marks ansett att Facbook och Character kopierat Current Marks logotyp till sin digitala plånbok Calibra. Calibra är alltså Facebooks egen version av en digital plånbok där det är tänkt att Libra-användare ska kunna förvara libra och eventuellt andra kryptovalutor. Calibra presenterades samtidigt som Facebook presenterade Libra i juni och som synes är Calibra och Current Marks logotyper rätt så lika. För att komplicera det hela så är det den amerikanska designbyrån Character som har designat de båda logotyperna. Current Marks logotyp togs fram av Character för tre år sedan och om det är något Character glömt av eller om de inte orkade hitta på något nytt till Calibra är i dagsläget oklart. Den här stämningen kommer inte särskilt lägligt för Facebooks kryptovalutasatsning men är sannolikt ett av Facebooks minsta problem för tillfället gällande sin libra. Förra veckan blev det känt att PayPal, Visa, MasterCard, eBay, Mercado Pago och Stripe lämnar Libra Association, konsortiet som startats av Facebook och 27 andra företag för att administrera libra. Det innebär att alla betalföretag förutom PayU, en marginell spelare i de här sammanhangen, har lämnat Libra Association. Det kan i sin tur innebära att hela libra-projektet riskerar att förlora en stor del av sin legitimitet. Förutom avhoppen från Libra Association så har myndigheter i en rad länder, bland annat USA och flera EU-länder, sagt att de ska granska libran. Tyskland och Frankrike har redan uppgett att de kommer att blockera libran på något sätt så som den ser ut i sin nuvarande utformning. Det verkar med andra ord som om librans framtid som internationellt betalmedel är i allra högsta grad osäker för tillfället. Tumnagel
49.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Alpine släpper ännu sportigare version av A110
Möt A110S

Alpines A110 har "bara" 250 hästar men är ändå en väldigt, väldigt rolig bil att köra. Smått magisk faktiskt. Nu kommer de med en fetare version som lär vara ännu roligare eftersom man fixat till det fina chassit ännu en smula och höjt effekten till 292 hästar. Det kanske inte är mycket tänker nu, men vikten ligger på 1114 kilo. Designen på A110S är lite råare, den gråa färgen är unik och logotyper har blivit svarta. Jag älskar den blåa färgen och stilen på den vanliga, men skönt med lite alternativ kanske? De blåa sömmarna på insidan har blivit orangea, smidda Fuchsfälgar finns som tillval och vill man så kan man få ett kolfibertak vilket sparar 1,9 kilo till. Prislappen i Frankrike ligger på 66.500 euro och leverans sker i början av nästa år. Tumnagel
42.7°
+
Roger Åberg
0
2018

Uber får ny logga
Med företagets egna typsnitt

Transporttjänsten Uber byter nu ut sin klassiska logotyp mot en ny där man har använt företagets nyframtagna typsnitt för att symbolisera sina olika tjänster. Typsnittet kallar man för "Uber Move" och det ska vara inspirerat av typsnitt som används inom transportbranschen, till exempel på vägskyltar, i tunnelbanor och liknande. Senast Uber bytte ikon på appen för sin taxi-tjänst var 2016 men denna ska en del användare ha haft svårt att förknippa med Uber, något som inte längre lär vara några problem om man ser de nya Uber-ikonerna på bilden ovan antar jag. Ni hittar Ubers gamla ikon på bilden här nedan. Tumnagel
36.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Brand New Roman Font är ett typsnitt med logotyper
När du tröttnat på Helvetica Neue

Är du ute efter ett lite mer udda typsnitt till dina presentationer, gratulationskort eller annat finns nu typsnittet "Brand New Roman" där varje bokstav i alfabetet representeras av två stycken kända logotyper. Det finns 76 stycken logotyper som blivit bokstäver, både versaler och gemener, i det nya typsnittet och jag antar att man känner igen i stort sett alla även om det kanske kan finnas några undantag. Typsnittet går att ladda ner på länken nedan men det är nog inte omöjligt att det försvinner inom kort då företag oftast bevakar hur deras logotyper och annat används noggrant. Det här typsnittet gör sannolikt intrång på samtliga företags upphovsrätt. Skulle du vilja testa hur det är att surfa på webben med typsnittet så finns det plugins till webbläsarna Chrome och Firefox som fixar det. Skulle du bara vilja skriva ditt eget namn eller något annat med "Brand New Roman" så går det att göra på länken nedan. Tumnagel
36.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Vi har kollat in Milanos nya Apple Store
En försmak av vad vi (förhoppningsvis) kommer att få i Stockholm

I dag har jag varit och kollat in en affär i Milano. Det låter ju helt dumt, men är ändå relevant för oss i Sverige. Eller i alla fall för oss i Stockholm och de som tänker besöka Stockholm. Apple vill ju nämligen öppna en affär i Kungsträdgården och det är nu två och ett halvt år sedan som man visade upp skisser och modeller på hur man ville att bygget skulle se ut. Sedan dess har det inte hänt så mycket, i alla fall inte på ytan. Politiker har tyckt till, Apple har ändrat, politiker har tyckt lite till och just nu visas projektet för allmänheten. I höst hoppas man att det kanske händer något och bygget startar. Men Apple-folket är väldigt förtegna om hur det går. Att jag är här på plats som en av fem influgna internationella journalister är ju ingen slump. Förutom en till svensk journalist är det två från Paris där Apple håller på att bygga en affär på Champs-Élysées. Apple vill helt enkelt visa att man kan bygga affärer på allmänna platser utan att det blir för kommersiellt. Man vill även visa att platsen man bygger på kan fortsätta vara en allmän yta. Så, har man lyckats? Den fantastiska trappan är bäst underifrån Det korta svaret är ja. Platsen man har byggt på här i Milano var tidigare en biograf och en parkeringsplats. Torget var helt enkelt rätt tråkigt och som det är nu är det betydligt härligare. Det är lite av en genomgångsplats, det har aldrig varit ett ställe som folk har hängt på. Likheterna till Stockholm är alltså rätt slående. Visst är Kungsträdgården verkligen ett ställe som man hänger på, men restaurangen som ligger på den plats Apple vill bygga på är knappast härlig. Den enda som visar att det är en Apple Store från utsidan är två logotyper. Inga produkter, ingen reklam, inga skyltfönster finns. För att komma in till butiken behöver man gå ner för två trappor, som faktiskt är smått underbara när man tittar närmare. Här kommer det att vara annorlunda i Stockholm, hela affärsytan kommer att vara i gatuplan och synas mer, men det lär bli lika sparsmakat som här. Wendy Beckman till vänster och Stefan Behling i mitten – Varje flaggskeppsaffär är annorlunda för oss säger arkitekten Stefan Behling. Varje stad är annorlunda, varje plats är annorlunda och människorna i städerna är annorlunda. Här finns det till exempel hur mycket sol som helst, här i Milano gör det inget att man kommer undan från solen. I Stockholm är det en annan sak, där vill man inte fly solen. Att lägga en affär två trappor ner är döden om man ska få tro de som vet något. Att bara behöva gå upp ett eller två trappsteg gör att omsättningen går ner. Stefan är noga med att påpeka detta, att man vågar göra så här visar att man bryr sig om staden och inte bara vill kränga saker. Nu kan nog Apple vara lugna, folk verkar redan vallfärda hit trots att affären öppnar först på torsdag för allmänheten. Affären i Milano är ett fyra år långt projekt och det märks både på Stefan och Wendy Beckman att man är väldigt, väldigt glada att det är dags att öppna nu. Wendy är ansvarig för alla Apple Stores i Europa och alltså även ansvarig för den som kan komma att byggas i Kungsträdgården. Jag träffade henne första gången för två och ett halvt år sedan när de presenterade modellerna för första gången. Och det märks tydligt på henne att hon vill sätta ner spaden i backen i Stockholm. – Men det får ta den tid det tar. För oss är det viktigt alla är nöjda. Inte bara vi och de som bestämmer, folket som bor och rör sig runt affären måste vara nöjda. Vi är nöjda när alla är nöjda. Torget som affären ligger på här kommer att vara öppet för allmänheten dygnet runt. Wendy Beckman – Vi finns i en stad och det kommer alltid att komma utmaningar av olika slag. Men det har alltid löst sig på de platser vi har byggt affärer på. Kids vill busa, men vår närvaro gör att det blir mer städat redan från start. Så länge platsen tillhör staden och folket som bor i den är det inte ett problem. Stockholm behöver en Apple Store. Förlåt Täby, men Täby är alldeles för långt bort om man vill få nytt batteri i sin iPhone 6S. Om Kungsträdgården verkligen behöver en Apple Store kan man diskutera, men efter att ha sett vad de har gjort här i Milano är jag inte speciellt orolig att det ska bli dåligt i Stockholm. Sen får gärna Microsoft ta och bygga en affär också. Det är för övrigt mycket sten i den här affären. 3500 kvadratmeter för att vara exakt, 80.000 stenbitar. På kvällarna kommer man då och då att stänga av fontänen och istället dra upp en filmduk där man kommer att visa film. Nedan kan ni se affären i videoform. Tyvärr tyckte jag att det var en bra idé att glömma mikrofon hemma i Stockholm, så ljudet är värdelöst. Men jag säger inte så mycket klokt så ni missar inte mycket om ni har ljudet avstängt. Tumnagel
28.7°
+
Roger Åberg
0

Rykte Netflix och YouTube på gång till Nintendo Switch?
Kanske presenteras på E3 ikväll

Jag tycker Nintendo Switch är en fantastisk spelkonsol men den skulle givetvis kunna bli ännu bättre om man till exempel skulle kunna kolla på streamad tv eller använda en webbläsare tillsammans med konsolen. När det gäller streaming kan detta vara på gång i form av tjänsterna Netflix, YouTube och Hulu enligt en läckt bild från den amerikanska varuhuskedjan Best Buy. På bilden som ni kan se nedan så visas de tre tjänsternas logotyper upp i samband med att man listar en Nintendo Switch. Det här kan givetvis röra sig om ett misstag från Best Buys sida men också kanske något som Nintendo tänker att visa upp på sin E3-presentation senare idag. Den drar igång i kväll klockan 18:00 och vi får antagligen reda på huruvida det här ryktet stämmer då eller inte. Tumnagel
41.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Apple uppdaterar MFi-programmet
Fler anslutningsmöjligheter för tredjepartstillverkare

Apple har uppdaterat riktlinjerna i sitt så kallade "Made-for-iPhone/iPad/iPod"-program (MFi) vilket har gett tredjepartstillverkare lite mer möjligheter att förse sina olika tillbehör till Apple-produkter med andra kontakter. Bland annat är det nu tillåtet att tillverka kablar som har lightning i ena änden och 3,5mm i andra ändan. Vidare kommer nu även Apple att tillåta att MFi-märkta produkter laddas upp via USB-C-kontakter vilket kanske kan vara intressant om man till exempel vill ladda upp något Apple-tillbehör med MacBook Pro:s batteriladdare. Sist men inte minst så har Apple även tagit fram tre stycken nya logotyper till MFi-programmet som tredjepartstillverkare som är anslutna till MFi och följer riktlinjerna kan märka upp sina produkter med. Dessa tre logotyper hittas nedan. Tumnagel
40.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nästa Call of Duty ryktas bli Black Ops IIII
Har Activision problem med romerska siffror?

Den stora frågan på allas läppar är för tillfället: "Vad kommer nästa Call of Duty-spel heta?!" Nu har vi äntligen ett svar på frågan. Eller kanske. Nyligen anlände Houston Rockets-spelaren James Harden till matchen mot Oklahoma City Thunder iklädd i en keps med en logotyp som är rätt lätt att känna igen om man har lirat Call of Duty: Black Ops-spelen. Black Ops III-logotypen ser ni i bilden ovan och som ni ser består den av tre orangea streck. Kepsen som James hade på sig hade fyra orangea streck i samma stil som tidigare Black Ops-logotyper och strax efter detta uppmärksammades bekräftade en källa till Kotaku att det faktiskt var den officiella logotypen för Black Ops IIII. Varför Activision och Sledgehammer Treyarch inte kör på den mer korrekta romerska numreringen IV är för tillfället oklart. Tumnagel
35.1°
+
André Stray
0
2017

Ataris Speakerhat har nu börjat säljas
99 dollar för en ny lyssningsupplevelse

I somras fick vi reda på att Atari inte bara jobbar på en minikonsol baserad på Atari 2600, utan även ett stycke keps med inbyggd högtalare. Den sistnämnda har nu börjat säljas och ordinarie pris ligger på 129 dollar, men Atari är galet snälla och erbjuder huvudbonaden för ringa 99 dollar. Kepan finns i två olika färger med olika Atari-relaterade logotyper. Länk till kepsbutiken har ni här nere till vänster. Tumnagel
28.9°
+
André Stray
0
Nästa sida