m

Artister kan promota sin musik med Spotify Marquee
Så att Spotify drar kan dra in lite mera deg

Nyhetsbyrån Bloomberg rapporterar att Spotify har börjat erbjuda artister och skivbolag att marknadsföra sin musik på Spotify genom en tjänst som Spotify kallar för "Marquee". Med Marquee kan artister betala Spotify för att artistens musik ska spela i kurerade låtlistor och få en mer framträdande plats i Spotifys presentationsvy. Enligt Bloomberg ska artister som Justin Bieber och Lil Wayne redan börjat marknadsföra sin musik via Marquee på Spotify sedan marknadsföringstjänsten började testas i höstas. 5000 dollar ska vara den lägsta summan en artist eller ett skivbolag kan betala för att ta del av Marquee, något som gör att marknadsföringskanalen antagligen bara är attraktiv för artister som redan är någorlunda etablerade. Det är oklart om låtar som spelas upp för lyssnaren på grund av att artister eller skivbolag betalat för detta markeras som reklam. Premium-användare kan dock välja att stänga av funktionen så att de slipper "rekommendationer" som genererats på grund av att artisterna betalat för dem. Tumnagel
33.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

MKBHD kollar in nya Surface-familjen
Och The Verge kollar in några av dem

Marquees Brownlee fick kolla in Surface-nyheterna som släpptes ikväll redan för en vecka sedan på Microsofts huvudkvarter. Där fick han även tid att sätta sig ner och snacka med Microsofts VD Satya Nadella, men det kommer i en video senare. Bonusvideos nedan där The Verge också kollar in några av nyheterna, inklusive Neo. Tumnagel
41.7°
+
Roger Åberg
0

MKBHD säger sitt om iPhone 11
Det självklara valet om du gillar iOS

Ibland är det svåra det enkla. Eller om det var tvärtom. Hur som helst så kan vi hålla på och bråka om iOS eller Android är bäst i 100 år, men om du väljer iOS så är iPhone 11 det självklara valet. Om du inte är petig och vill lägga ett gäng tusenlappar på en bättre skärm och en tredje kamera, för då ska man välja iPhone 11 Pro. Marquees verkar hålla med och slår fast en sak: iPhone 11 har den bästa kameran i den här prisklassen. Tumnagel
38.3°
+
Roger Åberg
0

Marquees kollar in Redmi K20 Pro
Mycket för pengarna!

Redmi är Xiaomis undermärke men det betyder inte att de släpper sämre saker. Tvärtom. Xiaomis Mi 9T och Redmi K20 Pro är på många sätt samma telefon men K20 Pro levererar faktiskt lite mer än 9T, till exempel har den en Snapdragon 855 istället för 740 som i 9T. Den levererar på det mesta andra saker också, även om den verkar ha en usel selfiekamera. Tyvärr går inte K20 Pro att få tag i här i Sverige i officiella kanaler. Tumnagel
37.6°
+
Roger Åberg
0
2018
2017

Nytt matchmakingsystem uppmuntrar till köp i spel
Activision har fått patentet godkänt

Genom att göra spelare avundsjuka på varandra ska ett nytt matchmakingsystem i spel locka till köp av minitransaktioner. Det kan exempelvis handla om att mindre erfarna spelare paras ihop med mer erfarna i onlinematcher. Nu har Activision fått patentet för det nya systemet godkänt. De säger dock att ansökan lämnades in av ett R&D-team som är separerat från företaget och systemet inte implementerats i några spel. Så här står det i beskrivningen av systemet: "A system and method is provided that drives microtransactions in multiplayer video games. The system may include a microtransaction arrange matches to influence game-related purchases. For instance, the system may match a more expert/marquee player with a junior player to encourage the junior player to make game-related purchases of items possessed/used by the marquee player. A junior player may wish to emulate the marquee player by obtaining weapons or other items used by the marquee player." Ett patent är bara ett patent och det är inte alls säkert att systemet kommer att dyka upp i något av Activisions spel. Men bara det att det finns sådana planer och tankar, oavsett om de kommer från Activision själva eller en extern byrå, är bekymmersamt. Tumnagel
-6.9°
+
Emmy Zettergren
0
2015

Nu börjar Instagram köra reklam även i Sverige
Ingen slipper undan

Nu är det ungefär ett år sedan Instagram började köra annonser i amerikanska Instagramsanvändare bildflöden och nu meddelar man att man lanserar detta i ytterligare 30 stycken länder varav Sverige är ett. Det innebär att annonsörer kan börja köra annonser liknande de ovan även för svenska Instagramanvändare. Det går att köra både bild- och videoannonser och man utökar även längden på videoannonser från 15 sekunder till 30 sekunder. Det finns inget som tvingar användarna att kolla på videoannonserna och man kan, precis som med andra videoklipp på tjänsten, scrolla förbi videoannonserna om det är något man inte känner för att kolla in närmare. Förutom det så öppnar Instagram även upp för mindre företag att börja annonsera samt lanserar "Marquee", ett annonsformat som man säger passar för annonser som under en kort tid vill nå ut till en stor mängd människor och säger att det passar för till exempel filmpremiärer och produktlanseringar. Tumnagel
7.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
2014
2013

Will Smith är inte med i Independence Day 2
Vem ska skicka iväg utomjordingarna nu?

Independence Day-regissören Roland Emmerich säger att Will Smith är för dyr för att ha med i uppföljaren. Såhär sade han i en intervju med NY Daily News: "Will Smith can not come back because hex27s too expensive, but hex27d also be too much of a marquee name. It would be too much." Uppföljaren, som ska komma ut i juli 2015, kommer att vara första delen av två i filmserien som kallas ID Forever. Tumnagel
11.9°
+
Josephine Sjöqvist
0
2011
2010

Gears of War 3's release flyttas fram
Höstrelease istället - Bummer!

En release som jag verkligen sett fram emot är Gears of War 3, som tidigare preliminärt skulle släppas 5:e april. Nu verkar det dock tyvärr som att våren är alltför späckad med tunga speltitlar ändå, och därför väljer Microsoft och EPIC att istället flytta Gears-releasen till hösten 2011. The teams at Microsoft Game Studios and Epic Games have done great work thus far readying the title for release in the Spring of 2011," a statement released by Microsoft said. "However, wex27ve elected to move the launch of Gears of War 3 until Fall 2011 to make it the marquee title for the holiday season." Tumnagel
37.0°
+
Henrik Igefjord
0

Lysande start för Halo: Reach
Drog in 200 miljoner dollar första dygnet

Som väntat säljer Halo: Reach riktigt, riktigt bra. Microsoft har inte släppt några siffror på hur många ex som gått åt hittills, men däremot meddelar de att spelet sålde för 200 miljoner dollar under det första dygnet det fanns till försäljning i Nordamerika och Europa. I USA drog Halo: Reach in mer pengar under det första dygnet än någon film lyckades med under sin första helg på biograferna - ännu ett bevis på hur stor spelindustrin är som nöjesindustri. Microsofts Phil Spencer: x27Halo: Reachx27 is the biggest game Microsoft has ever released, and its launch has already surpassed every game, movie and entertainment launch this year. Every major installment has grown in scope and popularity, firmly cementing the x27Halox27 franchise as one of the most popular entertainment properties in the world over the past decade. Hela Microsofts pressmeddelande hittas efter hoppet. Tumnagel
37.6°
+
Kristoffer Arvidson
0
2009

Marquee Lights
hos Urban Outfitters

Jag vill ha ett & som lyser upp på väggen hemma men det blir ju lite svårt då Urban Outfitters inte skeppar till Sverige. Får väl stoppa Marquee Lights i den mentala inspirationsmappen. Suck... Tumnagel
37.4°
+
Lotta Madetoja
0