m

26-årige Paul Rudd ber folk att använda ansiktsmask
Yo fam!

New Yorks guvernör Andrew Cuomo bad den 26-årige millennials-personen Paul Rudd att uppmana folk att bära ansiktsmask i dessa tider, och visst ställde han upp på det. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Pandemin har gett klassiska Habbo Hotel ett uppsving
Karantänen leder till nostalgitrippar

Community-tjänsten Habbo Hotel, eller bara "Habbo" som tjänsten heter nu för tiden, har fört en rätt så tynande tillvaro de senaste åren. I samband med den pågående pandemin verkar nu dock mängder av millennials återupptäckt tjänsten rapporterar nyhetsbyrån Reuters. Enligt Habbo själva så ska besöksantalet till tjänsten ökat med 213 procent den senaste månaden och detta tros i stort sett enbart bero på att en del av världens befolkning sitter och ugglar i sina hem nu för tiden. Vad det innebär i faktiska siffror framgår dock inte. För de återvändande besökarna till Habbo verkar tjänsten fungera som ett slags komplement till andra digitala aktiviteter för att hålla kontakt med sina nära och kära. En av "hemvändarna" till Habbo är 23-åriga Pilvi Pitkaranta som var aktiv på tjänsten för tio år sedan och nu har loggat på igen. Hon säger: "I thought it was a fun idea to organise a party there, also out of nostalgia. Some people are finding it very distressing that they have to be home alone and are finding it hard to get things done when stuck indoors." Habbo Hotel startades för 20 år sedan i Finland. Tjänsten ägs idag av det holländska företaget Azerion och den finska operatören Eliza. Tumnagel
38.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

Fuji börjar göra monokrom film igen
För att de yngre gillar att fotografera i svartvitt

Det japanska företaget Fujifilm har meddelat att man nu kommer att återuppta produktionen av monokrom film till kameror efter att man stoppade denna förra hösten. Anledningen till det uppges vara att företaget upptäckte att filmen var saknad efter det att man genomfört en kundundersökning. Enligt en pressrelease från företaget ska det framför allt vara de lite yngre, så kallade "millennials"- och "generation z"-människor, som har blivit sugna på att fotografera i svartvitt med sina traditionella kameror. Fujifilm håller nu på att ta fram en ny monokrom film som kommer att börja säljas under namnet Neopan 100 Acros II. Vad de nya filmrullarna med monokrom film från Fuji kommer att kosta finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
43.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Kia har en liten SUV för Generation Y på gång
Här är första skisserna

Kia släpper nu två stycken skisser på ytterligare en SUV som är på väg. Designmässigt ska den vara inspirerad av Kia SP Signature Concept som visades tidigare i år och vara speciellt framtagen för att locka till sig köpare i kategorin Generation Y - det vill säga folk födda från 1982 till 1995. Bilen kommer att börja säljas i Sydkorea under andra halvan av året för att efter det lanseras runt om i världen. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0
2018

Nu kommer Monopol för millennials
"Forget real estate. You can't afford it anyway."

Leksakstillverkaren Hasbro släpper ännu en version av sitt klassiska brädspel Monopol och den här gången är det en version som riktar sig till millenniegenerationen, även kallad "Generation Y". I Monopoly for Millennials har man, lite ironiskt, konstaterat att millenniegenerationen inte har råd att köpa några fastigheter. Istället ska spelaren vinna genom att till exempel åka iväg på meditations-resor, rädda ett djur och liknande stereotypa saker som den äldre generationen förknippar Generation Y med. Monopoly for Millennials kostar cirka 20 dollar i USA. Om det är en svensk version på gång finns det inga uppgifter om men sannolikt kommer spelet inte översättas till svenska. Tumnagel
47.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

IFA 2018 Samsung tar fram ny strategi för sina midrange-lurar
Ska bli mer lika företagets flaggskeppsmodeller

Samsungs vd Dong-Jin "DJ" Koh säger i en intervju med CNBC att man har tagit fram en ny strategi gällande sina så kallade midrange-mobiler, något som man antagligen gör att för att möta den allt tuffare konkurrensen från kinesiska mobiltelefontillverkare som Huawei, Oppo, Vivo och Xiaomi. DJ Koh säger till CNBC att man nu planerar att implementera tekniska lösningar från sina flaggskeppsmodeller Galaxy S och Galaxy Note i sina lite billigare Galaxy A-lurar: "In the past, I brought the new technology and differentiation to the flagship model and then moved to the mid-end. But I have changed my strategy from this year to bring technology and differentiation points starting from the mid-end." Samsung mobilförsäljning sjönk med hela 20 procent under årets andra kvartal jämfört med samma period förra året och mycket av anledningen till det uppges bero på att Galaxy S9 har sålt sämre än förväntat. Därför kommer nu Samsung att fokusera hårdare på lite billigare lurar som kanske kan attrahera yngre människor som inte tycker det är värt eller inte har råd att langa upp 10.000 kronor eller mer för en mobiltelefon. Koh säger: "So we are very much focusing on millennials who cannot afford the flagship. But how can I deliver meaningful innovation to our millennials? Thatx27s the reason Ix27m trying to differentiate the mid-section." Tumnagel
38.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Generation Z är orsaken till ökningen av kompakta suvar
Snart fler små-suvar än små-bilar?

Generation Z kallas de personer som är födda efter 1995 och i USA utgör de mer än en fjärdedel av befolkningen. Nästan en tredjedel av dessa får köra bil, något som fått en stor inverkan på bilindustrin. Ford menar nu att det är denna generation som är orsaken till att det blivit en sån explosion inom den kompakta SUV-genren. "Baby Boomers, Gen Xers, Millennials – everybody wants their SUV, and Gen Z is no different. As more new small SUVs like the Ford EcoSport become available, you’ll see the subcompact SUV segment continue to climb as a popular new car of choice for first-time buyers." För fyra år sedan köpte ungdomar i USA i åldrarna 18 till 24 år 8.121 stycken småbilar men bara 443 stycken små suvar. Förra året köpte samma grupp 3.981 stycken småbilar och hela 2.840 stycken små suvar. En ökning med 541 procent alltså. Tumnagel
34.8°
+
Bobby Green
0

Amazon stod för 44 procent av näthandeln i USA
4 procent av all handel

Amazon är verkligen giganter på nätet i USA, förra året stor man för 44 procent av all handel under året. Totalt stod man för 4 procent av all handel i landet förra året. Största kategorin är elektronik där man sålde för 8 miljarder dollar. Den gigantiska giganten Apple sålde under samma period (totalt) för dryga 80 miljarder dollar under året. Det är alltså online, i Apple Stores och via återförsäljare. Amazon sålde mat för över 1,5 miljarder dollar under året. ICA sålde för dryga miljarden kronor online förra året och totalt för 100 miljarder kronor, så Amazon är alltså större online än ICA är totalt, även om den jämförelsen haltar eftersom USA är så mycket större än Sverige. Men det finns alltså möjligheter att fortsätta växa för Amazon. - Every major trend we see across 2017 can be explained by the fact that more of Amazonx27s core demographic (millennials) are growing up: theyx27re increasingly owning homes, raising children, and buying a TON of stuff to go with it, säger Spencer Millerberg som är VD på One Click Retail. Tumnagel
33.6°
+
Roger Åberg
0
2017
2016

Esport är kärnan i MTG:s digitala strategi
Företaget tror på stor tillväxt under året

Den senaste tiden har MTG satsat hårt på esport och inlett flera samarbeten med stora aktörer på marknaden och även köpt upp spelfestivalen Dreamhack. Nu säger Arnd Benninghoff, som är chef för MTG:s digitala investeringar, att esport är kärnan i företagets digitala strategi samt att de räknar med en tillväxt inom området på minst 40 procent under 2016. Skulle det stämma innebär det ökade intäkter på lite under en miljard kronor. Så här säger Arnd till Di Digital. “E-sport är kärnan i vår digitala strategi. Det är egentligen helt naturligt givet MTGs bakgrund inom sport. För ‘millennials’ är det här en sport precis som vilken annan. Med ESL och Dreamhack kontrollerar vi två av de största ligorna. Det är centralt i affären". Det är heller inte omöjligt att MTG kommer att satsa på ännu fler investeringar inom esporten enligt Arnd även om kärnan kommer att vara ESL och Dreamhack. “Då handlar det om förvärv för att komma åt talanger eller tilläggstjänter. Men vi investerar kraftigt i organisk tillväxt. Det finns inte så många stora uppköpskandidater kvar på området". Vill ni läsa mer om satsningarna från MTG kan ni göra det via länken nedan. Tumnagel
46.7°
+
Emmy Zettergren
0