m

Fords bilar kan märka om någon gör inbrott i dem
Kan i så fall meddela sin ägare om det

Fords introducera nu en funktion där deras uppkopplade bilar kan känna av och meddela sin ägare om någon försöker göra inbrott i bilen. Funktionen kallar för "SecuriAlert" men hette, när den lanserades för företagsbilar, "Guard Mode". SecuriAlert skickar ett meddelande till bilens ägare om den känner av att någon försöker bryta sig in i bilen eller använda en nyckel när ägaren inte är i närheten, något som kan vara ett tecken på att någon försöker ta sig in i bilen med hjälp av en klonad nyckel. Funktionen kan även skicka ett meddelande till ägaren när billarmet går igång. SecuriAlert inkluderas nu i Fords app FordPass som en standardfunktion vilken ska fungera på bilar som sålts från 2019 och framåt. Här nedan hittas en demonstrationsvideo av funktionen. Tumnagel
42.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Renault fräschar till gamla Zoe
Uppdaterar bil från 2011

Renault verkar vilja att deras bilar ska rulla länge och har därför startat projektet Refactory. Kort handlar det om att istället för att skrota gamla bilar så fixar man till dem, uppdaterar dem och säljer dem igen. Två bilar har genomgått behandlingen, båda Zoe från första generationen där den ena gått över 21.000 mil och den andra över 31.000 mil. Målet är nu 100.000 mil. – Vårt mål med projektet 1 miljon kilometer är att visa hur en bils tredje liv kan se ut och hur den cirkulära ekonomin kan spela in", säger projektledaren Thierry Parot. Bilarna kontrolleras och fräschas upp. Man rengör, fixar ny färg där det behövs och byter ut vissa delar som strålkastare och stötfångare. Man uppdaterar även tekniken i bilen så att de numera stödjer Android Auto och Apple CarPlay. Bilen har också fått en virtuell nyckel. – Projektet har gjort det möjligt för oss att identifiera de områden där bilen kan optimeras när det gäller att vara hållbar. Det är nu klart för oss att bilens batteri faktiskt är enormt bra och räcker mer än tio år, och att klädseln också är ganska robust. Å andra sidan kan vi se att många plastdelar och ljusa färger inte håller så bra. Det är områden där vi kan förbättra och där vi kan byta ut delar , säger Thierry Parot. Batteriet har fått ny mjukvara, men det är samma batteri som satt i från start. De här två bilarna är bara början, man räknar med att fixa till mellan 100 och 150.000 begagnade bilar under projektet. Tumnagel
57.0°
+
Roger Åberg
0

TimeSplitters ska återupplivas
Nytt spel på gång

Deep Silver meddelade i går kväll att de ska blåsa nytt liv i TimeSplitters-serien genom att återförena nyckelmedlemmar från Free Radical Design så de kan utveckla ett nytt TimeSplitters-spel. Det senaste TimeSplitters-spelet släpptes 2005 och en hel del har ju hänt i genren sedan dess. Om Free Radical Design kan leverera något vettigt återstår därav att se. Någon utveckling av spelet har inte påbörjats ännu så det lär nog dröja ett tag innan vi får se spelet. Men hur som helst om man nu har en viss förkärlek till denna spelserie har man ju nu ett nytt spel att se fram emot. Bonusklipp nedan. Tumnagel
42.8°
+
Frode Wikesjö
0

Idag släpps Hood: Outlaws & Legends
Lite mörkare Robin Hood med co-op-fokus

Som rubriken redan avslöjat så har Sumo Digitals Hood: Outlaws & Legends släppts till PC, PS4, PS5, Xbox One och Xbox Series X/S. Spelet är ett PVPVE-spel där två lag om fyra ska infiltrera en fiendebas för att lägga vantarna på en skatt. För att göra detta behöver lagen hitta sheriffen som bär på nyckeln till skattgömman och sno nyckeln, leta rätt på skattkammaren, traska till en av utgångarna och sedan försvara området från banans fiender och motståndarlaget. Jag har fått testa spelet under helgen och det är väldigt utmanande och väldigt underhållande. Att interagera och koordinera med sina lagkamrater är ett måste och att lyckas med bedriften att smyga hela vägen förbi sheriffen, till skattkammaren och till slut till en av utgångarna relativt obemärkt är riktigt tillfredsställande. Letar ditt spelcrew efter något nytt att sätta tänderna i så är Hood: Outlaws & Legends verkligen värt att ta en titt på. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0

Studio Klassiker släpper sin podcast på kassettband
Var inget aprilskämt

Första april släppte bildtidningen Klassiker nyheten om att man skulle släppa sina podcast på kassettband, något som många då uppfattade som ett aprilskämt. Tydligen var det inte det och skulle man vara sugen på att lyssna på podcast i sin bilbandspelare eller annan bandspelare så är detta nu alltså möjligt. "Studio Klassiker på kassett volym 1" går nu att köpa för 199 kronor i Klassikers webbshop på länken nedan. Kassettbandet är är 90 minuter lång och innehåller utdrag ur tidigare sända poddar, bland annat vikten av rätt nyckelring, första biltidningsminnet och fotografers oförmåga att bli överraskade skriver Klassiker. Skulle ni föredra att lyssna på Studio Klassiker i traditionellt podcast-format så hittas samlingssidan för deras podcasts här. Tumnagel
46.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Polestar-appen får äntligen lite grundläggande funktionalitet
Lås upp bilen med mobilen

Saker som kan uppdateras kan bli bättre, vilket Polestar 2-ägare nu blir varse om. Polestar har nämligen uppdaterat sin mobilapp så att man i den kan låsa och låsa upp sin bil, styra klimatanläggningen och se hur mycket batteri bilen har. Rätt grundläggande funktioner kan tyckas. Men Polestar berättar också att man har hela 18 bluetooth-sensorer i bilen som känner av vart personen med mobilen befinner sig, så att man till exempel kan öppna bakluckan på ett säkert sätt. Man behöver alltså inte öppna appen för att lösa upp, det räcker med att ha mobilen i fickan. "Vi har fokuserat på hög precision och användarvänlighet," fortsätter Thomas Ingenlath. "Det är verkligen lika enkelt och integrerat som en traditionell nyckel, och fungerar utan att du behöver hålla telefonen mot några sensorer eller öppna appen före användning." För att starta bilen behöver telefonen ligga inne i bilen. Den digitala nyckeln ska vara krypterad och Polestar säger att säkerheten ska vara högre än med en vanlig nyckel. Tumnagel
43.3°
+
Roger Åberg
0

Airtag är en finurlig liten konstruktion
Men är inte minst på marknaden

iFixit har skruvat isär Airtag och det är en liten smart sak som Apple har gjort. iFixit har jämfört den med Samsungs SmartTag och Tiles Mate och konstaterar snabbt att Apple är den med minst oanvänt utrymme i enheten. Knappt något alls faktiskt. Men det är lite synd att iFixit inte har med Tile Sticker som är ännu minde än Airtag, om än med ett batteri som inte går att byta ut. Precis som Airtag så saknar Tile Sticker ett hål för nyckelringen, men tanken med denna är att man ska klistra fast den på saker. Den finurligaste funktionen som Apple har lagt in är högtalaren. Förutom batteriet så finns det ett runt kretskort i enheten och den har ett hål i mitten. I den hittar man en kopparring som en magnet är placerad i och dessa skapar sedan ljud med hjälp av plasten på baksidan av enheten. Kanske helt onödigt men vackert. Även lilla Tile Sticker har en högtalare, men en traditionell sådan. Tile Sticker har också en knapp som gör att man kan hitta sin telefon illa kvickt, vilket ju är praktiskt. Tumnagel
38.6°
+
Roger Åberg
0

Du kan borra hål i dina AirTags
Men det är kanske bäst att låta bli

Apple lät som bekant bli att inkludera ett litet hål i sina AirTags så de skulle vara enkla att bara koppla på sin nyckelring. Istället är tanken att man ska köpa en hållare till dem vilket ju är lite mer omständigt. Men när folket från iFixit gjorde en demontering av enheten märkte de att det fanns ett liten, liten yta som inte innehåller några komponenter. De passade därför på att mycket försiktigt borra ett litet hål där så de kunde fästa AirTaggen direkt på en nyckelknippa. After some reconnaissance inside our first AirTag, we grabbed a 1/16” drill bit and carefully punched a hole through the second tracker in our four-pack—after removing the battery, of course. We miraculously managed to avoid all chips, boards, and antennas, only drilling through plastic and glue. The best part? The AirTag survived the operation like a champ and works as if nothing happened. Enligt iFixit var det inte helt lätt att borra hållet och nog inget man ska ge sig på att göra själv om man inte känner sig extremt säker på sin borrmaskin samt sina borrkunskaper. Förutom att borra hål i Apples spårningspuck passade iFixit också på att jämföra enheten med Tile Mate och Samsung Galaxy SmartTag. AirTag visade sig vara mindre än båda dessa enheter men den var också svårare att demontera. Du kan kolla in iFixits genomgång via länken nedan. Tumnagel
37.7°
+
Frode Wikesjö
0

Apple AirTags verkar bli snabbt repiga
Matt metall kanske hade varit ett smartare val?

Här har vi ett klipp från podcasten Lew Later där man diskuterar rapporterna om att Apples nya AirTags blir väldigt snabbt repiga. Det är ju så klart inte så kalasigt då man vill ha sina nya fina prylar fina så länge som möjligt och alla som haft en iPod med en baksida av rostfritt stål kan nog relatera till detta problem. Nedan kan man beskåda en bild av Rogers nyckelknippa som har varit med AirTag i några veckor nu. Tumnagel
24.3°
+
Frode Wikesjö
0

Ioniq 5 är fetare än man kan tro
Stor och rymlig

Hyundais kommande elbil Ioniq 5 ser rätt liten ut på bild, som en Golf typ. Men i verkligheten är den betydligt större och en Tesla Model 3 ser faktiskt lite tanig ut vid sidan av Hyundaien. I den här videon får vi även kolla in inredningen lite, som jag inte tycker är så spännande, men baksätet verkar riktigt stort och att det är elektroniskt flyttbart är lite coolt. Vi får även se hur bilen kan backas in och köra ut ur parkeringsfickor med bara en nyckel. Alltså utan att man sitter i bilen. Tumnagel
39.8°
+
Roger Åberg
0

Exklusivt! Vi har klämt på Apple Airtag!
Små, söta och enkla

Så var de då äntligen här, Apples Airtag. Det är en liten knapp som i storlek och stil är väldigt lik de där knapparna man har på jeansjackan om man är punkare. Den lilla pucken består av två delar, en i metall och en i plast. Plastdelen agerar även som högtalare vilket är lite coolt och skruvar man på metalldelen så hittar man batteriet. Det är ett helt vanligt knapp-batteri som går att köpa överallt och batteritiden ska vara ett år. Att para den till sin telefon är superenkelt, man håller den bara vid telefonen som man gör med AirPods. Det krävs en iOS-pryl för att det ska fungera, men hittar man en så går det att läsa data från den med en Android. När Airtag är parad så finns den i Hitta-appen och därifrån är det superenkelt att hitta den och få den att låta. Man kan så klart lägga ner en Airtag i sin väska, jacka eller vad man nu vill, men med ett tillbehör så går det också att placera den på nyckelknippan eller väskan eller lite vad som helst faktiskt. Om man har tappat bort det som Airtagen är fäst på så kan man som sagt få den att låta, men den lilla pucken har också ett U1-chip, så har man en iPhone 11 eller bättre är det smidigt att med telefonen hitta prylen, för den vet exakt vart den är och visar riktning och avstånd ner på 0,1 meter. Är du synskadad berättar din telefon åt vilket håll och hur långt bort din pryl är, snyggt! Nu börjar vi förstå vad man ska med det där U1-chipet till. Om man däremot tappar något på bussen så används alla andras iPhones för att hjälpa dig hitta din pryl. Alla iOS-enheter med iOS 13 eller senare hjälper till med detta gigantiska nätverk och detta är riktigt coolt. Om det nu fungerar som det ska. Tile har länge sålt små enheter som hjälper dig att hitta dina nycklar och saker och de har också ett nätverk av andra Tile-användare som hjälper dig hitta din Tile när den är långt ifrån dig. Det finns en hel del Tile-användare, men antalet iOS-användare är många hundra gånger fler så detta lär fungera bättre. Det här är en produkt som man kan testa på riktigt först när man förlorar något, så jag får väl helt enkelt tappa bort något snart. Men själva hårdvaran är precis vad man kan förvänta sig från Apple, även om "materialet" som Apple-loggan är tryckt med och den där metallen ger oss flashbacks till första iPod som blev en väldigt repig historia. Vi fick de här under lunchen i dag och har av naturliga skäl inte hunnit djuptesta dem, så vi återkommer med ett närmare test! Tumnagel
45.7°
+
Roger Åberg
0

Det här är tillbehören till Airtags
Från 139 till 4995 kronor!

I går släppte Apple äntligen sina Airtags och för en som använt Tile länge ska det bli intressant att testa dessa. Tile är ju en riktigt trist produkt tills man inte hittar sina nycklar och då blir det helt plötsligt världens viktigaste produkt. Frågan är om Apple kan göra något med produkttypen som gör att jag blir nöjdare som användare. Test kommer! Airtags är ju en liten puck som kostar 350 kronor och den går bra att slänga ner i en väska eller i plånboken. Men vill du fästa den på något så måste du köpa tillbehör och dessa finns just nu från Apple, Hermès och Belkin men det lär finnas saker att köpa på Alibaba vilken sekund som helst. Från Apple finns en nyckelring i läder för 430 kronor, en loop i gummi(?) för 350 kronor och en loop i läder för 470 kronor. Tycker man det är för mycket har Belkin en nyckelring för 139 kronor och en version som går att fästa med snöre, också för 139 kronor. Vill man däremot spendera svinmycket pengar så kan man köpa Hermès saker. Nyckelringen kostar 3995 kronor(!), väsksmycket kostar 3295 kronor(!) och bagagebrickan kostar 4995 kronor(!!!). Köper man någon av dessa får man en specialengraverad Airtag på köpet. Tumnagel
26.3°
+
Roger Åberg
0

Apple presenterar Airtags
Men det var väl ändå på tiden!

Airtags har det gått rykten om i år nu och nu är de äntligen här. Det handlar helt enkelt om en liten puck som man kan lägga ner i saker för att hitta dem med Hitta-appen. Man kan även fästa puckarna på nyckelringen eller andra saker. Man kan även märka dem med ord, bokstäver eller emoji så att man vet vems Airtag som är vems. Prislappen ligger på 350 kronor för en och 1195 kronor för fyra. För att fästa dem på nyckelringen så kan man lyxa till det med tillbehör från Hermes. Tumnagel
51.1°
+
Roger Åberg
0

Hearthstones-expansionen Forged in the Barrens ute nu
Dags för nya äventyr!

I samband med BlizzConline fick vi reda på att en ny expansion till Hearthstone var på ingång och nu är den här. Forged in the Barrens heter den och i vanlig ordning rör Blizzard om i kortspelsgrytan med nya kort och ny spelmekanik. Den här gången är det 135 nya kort som lagts till och expansionen introducerar det nya nyckelordet Frenzy, som aktiveras när ett kort överlever en attack. I vanlig ordning går det att lägga vantarna på alla nya kort genom att spela och tjäna kortpaket, men det är givetvis möjligt att köpa kortpaket. Tavern Pass finns också tillgängligt för runt 200 kronor som erbjuder nya hjälteporträtt, gyllene kort, guld och andra belöningar. Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0

Kolla in trailern för HBO:s dokumentärserie om Knutby
Knutby: I blind tro har premiär nästa månad

Här kommer trailern för HBO:s kommande dokumentärserien Knutby: I blind tro. Serien kommer att följa morddramat som utspelades i den lilla byn Knutby 2004 och efterföljden till detta. Serien är gjord av de båda journalisterna Anton Berg och Martin Johnson samt regissören Henrik Georgsson. I ett pressmeddelande skriver HBO att de har fått tillgång till material som aldrig offentliggjorts tidigare samt exklusiva intervjuer med nyckelpersoner som inte förrän nu börjat berätta vad de varit med om, bland dem Sara Svensson - den så kallade barnflickan. Knutby: I blind tro kommer att sändas i sex delar och har premiär på HBO Nordic 4 april. Tumnagel
40.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Så kör man en T-Ford från 1924
Inte bara att hoppa in och vrida på nyckeln

Idag kör bilarna sig själva åt oss. Så var det inte riktigt på 20-talet, och man fick jobba lite för att både få igång sin bil och sedan även köra den. En upplevelse helt klart. Här får vi lära oss hur man kör en T-Ford från 1924 av Nascar-proffset Joey Logano. Det är hans bil också, lite skillnad mot det han kör på jobbet. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Nu lanseras BMW Charging i Sverige
Ger dig tillgång till 3300 laddpunkter i landet

BMW Charging är ett kort eller app du använder när du ska ladda din elbil eller laddhybrid från tillverkaren. Nu lanseras detta i Sverige och ger kunder tillgång till 3300 stycken laddpunkter i landet. 160.000 stycken finns i Europa och i hela världen finns det över 450.000 stycken. Laddpunkterna finns markerade i BMW:s navigationssystem, i appen eller på hemsidan och det kan handla om allt från parkeringsplatser inne i städerna till Ionitys snabbladdningsstationer. Carl Lindwall som är informationschef på BMW Group Sverige säger följande: "BMW Charging gör det enklare för kunder att ta klivet över till elektrisk mobilitet genom tillgång till ett stort utbud av laddpunkter och attraktiva priser för publik laddning. E-mobilitetens framgång på marknaden är beroende av den här sortens lösningar och vi hoppas att detta kan få fler svenskar att välja elektrifierade fordon. Ionitys kraftulla laddstolpar har en kapacitet upp till 350 kW och är en nyckelfaktor i arbetet med att göra laddning lika enkelt som att tanka. Med BMW Charging ger vi nu våra kunder tillgång till detta nätverk och kan samtidigt erbjuda en fördelaktig laddtaxa på 2,88kr/kWh. I dagsläget finns 22 stationer i Sverige som är placerade i närhet till huvudleder och motorvägar." BMW Charging-kunder kan välja mellan abonnemangen Active eller Flex och tillägget Ionity Plus. Active är anpassat efter den som kör ofta och då betalar man en rabatterad enhetstaxa för alla laddningsstationer i nätverket mot en fast månadsavgift som ligger på 49 kronor. AC-laddning kostar då 3,60 SEK/kWh + 0,40 SEK/min (efter 180 min). DC-laddning kostar 4,00 SEK/kWh och snabbladdning med Ionity 8,70 SEK/kWh. Väljer man Flex betalar man ingen månadsavgift och det här ska passa den som kör mer sällan. Här styrs priset för laddningen istället av laddningsoperatören. Ionity Plus kostar 137 kronor i månaden och då betalar man istället 2,88 SEK/kWh. Köper man en ny elbil eller laddhybrid av BMW ingår månadskostnaden för Active i ett år. Köper man en ny iX3 får man även Ionity Plus i ett år. Läs mer hur det hela fungerar på länken nedan. Tumnagel
34.9°
+
Bobby Green
0

Slipp prata med säljare med ny bilköpartjänst
Hämta den när du vill

Hela bilkrängarbranschen håller på att förändras, men det går segt. Tesla har länge kört sitt eget race och nu försöker nya märken göra samma sak. Polestar säljs på nätet och i små lokaler inne i stan. Lynk & Co ska säljas per månad från deras klubb. Men de allra flesta bilar säljs och levereras fortfarande från stora gigantiska lokaler en bit utanför stan. Tumnagel
42.9°
+
Roger Åberg
0

Volvos XC40 P8 Recharge är dyr, kvick och lovande
Men långt ifrån perfekt

Volvo XC40 har funnits i några år nu och är rätt vanlig på våra vägar, det är ju trots allt en Volvo. Den lite udda designen har i alla fall nått in i mitt hjärta och är en skön mix av lite udda utan att vara för konstig. Nu har den kommit i en helt elektrisk variant och den spontana känslan när man hoppar in och kör iväg är faktiskt kärlek. Har man nyckeln i fickan, vilket man lär ha om man har lyckats öppna dörren, så är det bara att lägga i D-läget och köra iväg. Du behöver inte starta bilen, faktum är att det där lilla fina reglaget för att starta en Volvo som har funnits sedan senaste XC90 hade premiär nu är borta. Det går alltså inte att sätta på eller stäng av bilden manuellt. Eller det går att stänga av, men det är en fyra-fem klick bort så Volvo vill verkligen inte att man ska göra det. Tumnagel
37.6°
+
Roger Åberg
0

Uppdaterad Yale presenterar Doorman L3
Nu med inbyggd ringklocka!

Svenskägda Yale har en ny smart låstjofräs på ingång som går under namnet Doorman L3. L3 ska ge användaren samma funktioner vi hittar i V2N, som möjligheten att låsa upp med kod, nyckelbricka eller app, men kommer med nya funktioner som integrerad ringklocka som kan kopplas till app. Doorman L3 kommer även med stöd för upp till 30 nyckelbrickor, upp från 10 som V2N kunde hantera, 30 unika användarkoder och är IP55-certifierad för att kunna användas i utomhusmiljö. Och precis som syskonet Yale Linus kan L3 koppla upp sig till smarta hemmet-system som Google Home, Amazon Alexa, Phillips Hue och IFTTT kan koppla upp sig till ditt nätverk via Wifi eller telefon via Bluetooth. När Yale Doorman L3 kommer släppas eller vad den kommer kosta är för tillfället okänt. Föregångaren V2N har en prislapp på runt 4000 kronor och L3 lär ha en snäppet högre prislapp. Uppdatering: Yale meddelar att Doorman L3 kommer börja dyka upp i butiker i slutet av veckan eller början av nästa vecka. Gällande stöd för HomeKit är det på ingång det med. Tumnagel
49.2°
+
André Stray
0

BMW lovar att keyless-systemet i iX är supersäkert
Om du har en iPhone

BMW:s kommande eldrivna SUV iX kommer som så många andra bilar att utrustas med ett så kallat keyless-system. Dessa system har de senaste åren anklagats för att vara mycket osäkra och skurkuslingar ska med sina apparater på bara några sekunder kunna fånga upp signalen från nyckeldosan och utan problem kunna sno bilen och köra iväg. Men med iX lovar BMW att systemet är supersäkert, i alla fall om du har en iPhone. Har du det kan du skaffa BMW Digital Key Plus som låter dig ta kontrollen över din bil med hjälp av telefonen. Du ska inte ens behöva ta upp den ur fickan utan bilen låser upp sig när du närmar dig, och låser sig när du går från den. Systemet baseras på Ultra-Wideband (UWB)-teknik som hade sin premiär i iPhone 11 och iX blir den första BMW:n ut att använda sig av detta. Tekniken sägs erbjuda "an exceptionally precise localization with the greatest possible security" och enligt BMW ska det inte vara möjligt att kapa eller störa ut signalen här. BMW och Apple har jobbat tillsammans med Car Connectivity Consortium för att göra Digital Key 3.0 med UWB som standard för fordonsindustrin. iX lanseras senare i år. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Nu finns Volvo XC40 P8 Recharge i Feber-garaget
Syskonet till Polestar 2

Polestar 2 har fått stor uppmärksamhet under förra året men syskonet Volvo XC40 i elbilsversion har inte riktigt fått samma plats i diskussionen. Nu är det ju två olika varumärken så klart, men en gång i tiden så presenterades koncepten till de två bilarna samtidigt, som väldigt nära syskon. Och det märks så klart när man kör de två bilarna när de nu är här som elbilar. På gott och ont. På uppsidan finns en imponerande elbilsprodukt när man lägger in det faktum att plattformen faktiskt inte är gjord för elbilar utan för fossilbilar. På uppsidan finns också allt det som är bra med XC40, för det är ju en härlig liten SUV som inte skäms för sin existens och den blir knappast sämre som elbil. För spontant är det här en riktigt trevlig bil att umgås med. Har du nyckeln i fickan så är det väldigt lätt att hoppa in, lägga i drive och flyga i väg, noll till hundra går på 4,9 sekunder. På nedsidan finns just det där med plattformen, jämfört med ID.3 och ID.3 från Volkswagen så är det speciellt i baksätet en trång bil detta, framförallt i mitten av baksätet. XC40 Recharge har precis som Polestar 2 ett nytt system som bygger på Android Automotive. Det är inte riktigt lika fräckt som i Polestar utan mer likt det som vi är vana med från andra Volvobilar. Tyvärr är systemet väldigt omoget och saknar många appar och saker som CarPlay. Prislappen på XC40 P8 Recharge ligger på 699.000 kronor, alltså en smula högre än Polestar 2 som kostar från 659.000 kronor. Har du frågor om XC40 P8 Recharge? Posta dem bland kommentarerna här, eller på Instagram om det känns roligare. Tumnagel
40.4°
+
Roger Åberg
0
Nästa sida