m

Apples egna appar skippar brandväggar och VPN i Big Sur
Oklart varför

Förra veckan släppte Apple macOS 11 Big Sur och då uppmärksammades det återigen att ett 50-tal av Apples egna appar kan koppla upp sig mot nätet utan att passera eventuella brandväggar eller VPN-applikationer som användaren har installerat på sin dator. Detta var något som uppmärksammades redan när Apple släppte betan av macOS Big Sur, något som de som rapporterade om detta då hoppades att Apple skulle ha fixat till i den skarpa versionen av Big Sur. Som flera användare av Big Sur påpekat kan det här leda till problem om någon lyckas utnyttja Apples egna appar för att till exempel ladda hem malware eller andra tråkigheter till datorn. Det kanske även kan kännas lite obekvämt för dem som använder VPN-uppkopplingar för att dölja var de befinner sig. Exakt varför Apple har valt att låta sina egna appar hoppa över brandväggar och VPN:er på datorn är inget som företaget än så länge har uppgett. Det spekuleras om att det kan vara något som Apple gör för att förhindra att deras egna program buggar ur på grund av felaktigt konfigurerade brandväggar, något som inte är helt ovanligt. De användare som rapporterat om problemet anser hur som helst att Apple borde låta användaren själv bestämma om Apples egna appar ska kunna koppla upp sig mot nätet direkt eller om de ska gå igenom de brandväggar och VPN:er som installerats på datorn. Tumnagel
11.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Tinder fixar välkomna säkerhetsfunktioner
Verifiering kommer!

Alla är inte riktigt sig själva på Tinder och en del är rakt ut ohederliga, antingen för att de ser annorlunda ut på bilderna i dag eller för att de försöker lura folk på pengar. Nu kommer Tinder börjar med verifiering och det kommer att fungera så att man öppnar appen, får ett antal poser att utföra och sedan är det bara att ta bilder i dessa poser. Bilderna kontrolleras sedan av en sån där människa, men tanken är att AI ska klara det i framtiden. Funktionen kommer att rullas ut sakta men säkert. Man kommer även börja rulla ut en funktion som på ett smart sätt frågar användare om ett meddelande de fått var provocerande eller obekvämt. Om det var det anmäls det. I framtiden är tanken att folk som skickar dåliga meddelande ska få frågan om de verkligen vill skicka det innan de skickar det. Helt enkelt lite uppfostran av maskin. En tredje funktion är att man jobbar med appen Noonlight. Om man bor i USA kan man då hitta verktyg och information om säker dejting. Innan man går på dejt matar man in det i appen och så har man i den en säkerhetsknapp som kontaktar polisen om den man träffar visar sig vara ett vider. Tumnagel
45.0°
+
Roger Åberg
0
2019

StandardToilet utvecklar obekväma toalettstolar
Så att man inte ska tillbringa för mycket tid på dem

Det brittiska startupföretaget StandardToilet verkar tycka att vi tillbringar på tok för mycket tid på toaletten och därför har de utvecklat toalettstolar som inte är särskilt bekväma att sitta på. StandardToilets toalettstolar finns i flera olika modeller men de har alla gemensamt att sitsen på toalettstolen har en lutning på 13 grader. Enligt företaget kommer detta att leda till att de flesta som sitter på stolen kommer att börja få kramp i benen inom fem minuter, något som man hoppas ska göra att toalettbesökaren gör sina ärenden på toaletten lite snabbare. StandardToilets grundare Mahabir Gill kommenterar toalettstolarnas vinkling i en intervju med Wired: "Anything higher than that would cause wider problems. Thirteen degrees is not too inconvenient, but you’d soon want to get off the seat quite quickly." StandardToilets toalettstolar kostar motsvarande cirka 2000 - 6000 kronor. StandardToilet uppger att man för diskussioner med flera restauranger, barer, köpcenter, tågstationer och kontorsföretag som visat intresse av att köpa in StandardToilets toalettstolar till sina toaletter. Tumnagel
11.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Idag lanseras cykeltjänsten Wheels i Stockholm
Hyr pedallös elcykel per minut

Tycker du att det börjar bli för obekvämt att korsa fram på Stockholm gator på en eldriven sparkcykel så lanserar Wheels idag sin tjänst för eldrivna cyklar i huvudstaden. Wheels fungerar precis som tjänsterna för eldrivna sparkcyklar, det vill säga man laddar ner en app, bokar ett fordon och tar sedan detta i besittning. Wheels cyklar ska vara försedda med egna högtalare med vilka man ska kunna spela upp sin egen musik på om man känner för det. Initialt kommer Wheels att ställa ut "några hundra" elcyklar i Stockholms innerstad skriver Expressen. Vad tjänsten kommer att kosta finns det inga exakta uppgifter om men Wheels Sverige-chef Axel Lindnér säger att deras cyklar antagligen kommer att kosta cirka 20 procent mer än elsparkcyklarna som går att hyra per minut. Tumnagel
27.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Fallucka som farthinder kommer till Stockholm
Redan i höst

Vi har tidigare skrivet om en fallucka i vägen, ett så kallat "dynamiskt farthinder", som fälls ned i vägbanan om man kör för fort. Detta gör att det blir obekvämt att passera över och man får då en påminnelse om att man ska hålla hastigheten i fortsättningen. Farthindren finns för tillfället i Linköping, Uppsala, Karlstad, Malmö och Västerås och hösten 2017 snackades det om att samma sak skulle införas i Stockholm, och snart är de här. På två ställen kommer de att placeras ut och om allt går som tänkt lär det bli på fler platser. Ett färskt klipp kring detta finns på länken, klippet i artikeln är från förra året. Tumnagel
53.0°
+
Bobby Green
0

Ny design på flygplanssäten presenterad
Kan göra det lite bekvämare för den som måste sitta i mitten

Att bli sittande i mittensätet på flygningar brukar oftast innebära att man får ställa in sig på att sitta obekvämt men det är något som företaget Molon Labe Seating vill ändra på. Företaget har nu presenterat en ny design på hur stolsrader med tre säten skulle kunna se ut och som kanske skulle kunna göra det lite bekvämare för mittenpassageraren. Som synes på bilderna här så har företaget designat en stolsrad där mittensätet är nedsänkt och det är även lite bredare än sätena vid fönstret och mittgången. Dessa är cirka 45 centimeter breda medan mittensätet i Molon Labe Seating konfiguration är cirka 53 centimeter bred. Det gör att det blir mindre risk för armbågs-krockar då personen i mittensätet sitter något längre ner och har mer stolsplats än sina stolsgrannar. Molon Labe Seating kallar sin stolsdesign Side-Slip Seats men huruvida vi får se den på flygplan i framtiden är än så länge oklart. Företaget uppger dock att man för samtal med 26 olika företag verksamma inom flygindustrin, bland annat Airbus och Boeing, om att installera sin stolsdesign i deras flygplan. Tumnagel
44.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Behöver Raspberry Pi 4 en fläkt?
En del verkar tycka det

För en månad sedan släppte Raspberry Foundation sin senaste minidator Raspberry Pi 4 vilken tyvärr hade lite brister med stödet för USB-C-standarden. En annan brist som en del påpekar är att den fläktlösa datorn kan bli obekvämt varm när den körs, framför allt om man planerar att bygga in den i ett externt hölje. Utvecklaren Jeff Geerling har testat Raspberry Pi 4 och uppmätt temperaturer 60 grader när CPU:n var inaktiv och upp emot 70 grader när USB-portarna användes. Geerling skriver i ett blogginlägg: "[I]magine if youx27re truly using the Pi 4 as a desktop replacement, with at least one external USB 3.0 hard drive attached, WiFi connected and transferring large amounts of data, a USB keyboard and mouse, a few browser windows open (the average website these days might as well be an AAA video game with how resource-intense it is), a text editor, and a music player. This amount of load is enough to cause the CPU to throttle in less than 10 minutes." För att komma till rätta med värmeproblemet så har Geerling byggt ihop ett eget hölje med fläkt till Raspberry Pi 4. Enligt Geerling själv så ska detta ha gjort jobbet och han skriver bland annat: "Without any ventilation, itx27s kind of a little plastic oven inside the Pi 4 case. A heat sink might help in some tiny way, but that heat has nowhere to go! So I decided to follow the lead of Redditor u/CarbyCarberson and put a fan in the top cover. [...] After installing the fan, I booted the Pi and ran "stress --cpu 4" and let it go for an hour. The entire time, the CPUx27s temperature stayed at or under 60C (140F), a full 20C lower than the throttling point. " Skulle du själv vilja fixa ett hölje med fläkt till din Raspberry Pi 4 så hittas instruktioner för hur man gör det i videoklippet här nedanför. Tumnagel
38.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
2018

Att leva med en supersportbil
Vardagslyx

Något som har blivit enklare de senaste tio åren är att leva med en superbil. Audi med sin R8 är delvis skyldiga till detta. Förr i tiden var en sportbil och än värre en supersportbil något man bara tog ut på helgen på en kort resa. Allt annat var otänkbart. Dels för att skiten gick sönder men också för att det var svettigt, jobbigt, stökigt och väldigt obekvämt att leva med en supersportbil. När Audi kom med sin R8 så var det kanske inte den första supersportbilen som gick att leva med, men den är ändå betydande här. För en R8 går verkligen alldeles utmärkt att leva med utan att lida allt för mycket. Eller någonting alls faktiskt. Tvärtom är det bara härligt. Man får tänka på vissa saker, som det där med att det inte finns så mycket bagage. Eller om man stoppar ner en hög med pizzor i bagaget fram kommer hela bilen att stinka pizza eftersom luften till kupén kommer den vägen. Marques Brownlee har levt med en Honda NSX (som heter Acura NSX i USA) ett tag nu och berättar här på ett bra sätt hur det är. Tumnagel
38.2°
+
Roger Åberg
0

Japanskt företag hjälper till när man vill säga upp sig
Slipp jobbigt samtal själv

Att säga upp sig från jobbet tycker nog många kan vara lite obekvämt och i Japan finns nu ett företag som kan hjälpa sina kunder med det. Det japanska startup-företaget Senshi S driver en tjänst man kallar för Exit och den hjälper sina användare att ta diskussionen med chefen när det är dags att säga upp sig. Toshiyuki Niino är en av grundarna till Senshi S och han säger till Japan Times "Quitting jobs can be a soul-crushing hassle. We’re here to provide a sense of relief by taking on that burden." Vill man ha hjälp av Senshi S med att säga upp sig från sitt nuvarande jobb så kostar Exit-tjänsten 50.000 yen, motsvarande cirka 4100 kronor, om man vill säga upp sig från ett heltidsjobb och 40.000 yen, motsvarande cirka 3300 svenska kronor, om man vill säga upp sig från ett deltidsjobb. Tumnagel
38.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Äntligen livstecken från Cyberpunk 2077
*beep*

CD Projekt RED har inte precis varit generösa med information om det kommande Cyberpunk 2077 den senaste tiden. För fem år sedan levererade företaget en första trailer för spelet, men sedan dess har det varit tyst. Obekvämt tyst. Nu verkar systemet ha vaknat till liv då den officiella Twitterkanalen för Cyberpunk 2077 har levererat ett extremt informativ och givande inlägg efter att ha varit helt tyst i fyra år, vilket ni kan skåda här nere: *beep*— Cyberpunk Game (@CyberpunkGame) January 10, 2018 Förhoppningsvis är detta bara början och att vi under 2018 kommer få se och höra betydligt mer om det kommande spelet. Tumnagel
50.3°
+
André Stray
0
2017

Amazon presenterar nya läsplattan Kindle Oasis
Lite större skärm och vattentålig

Förra året presenterade Amazon deras flaggskeppsläsplatta Kindle Oasis och nu har den fått en ordentlig uppgradering. Den nya versionen kommer med en större display, 7 tum i stället för 6, har en baksida av aluminium i stället för plast och är vattentålig med IP-klassningen IPX8. Precis som föregångaren har enheten en asymmetrisk design som låter dig hålla i plattan med en hand utan att det ska vara obekvämt eller att du täcker skärmen med handen. Kindle Oasis kommer kosta 250 dollar. Tumnagel
44.3°
+
André Stray
0
2016

Råttan har kommit ikapp och förbi sitt italienska syskon
Jag har kört nya Audi R8 V10 Plus

2003 presenterade Lamborghini instegsmodellen Gallardo och den fick leva i hela tio år. Hela tiden förbättrades modellen och det kom onormalt många specialversioner hit och dit. Komponenter och teknik kom från förra generationen Audi S6, Audi RS6, Audi S8 och hjärtat i bilen var den 5,2 liter stora V10:an som är ett beprövat kraftpaket. 2006 presenterade Audi sin del av kakan - R8. I princip en Gallardo med annat skal och fyra stora ringar i grillen. Lite sämre prestanda dock, och med en prislapp som inte var lika läskig som Lambons. Och så har det alltid varit eftersom man ville undvika intern konkurrens mellan bilarna, tills nu. 2014 rullade Lamborghini äntligen ut ersättaren till Gallardo - Huracán. Förbättrad på alla punkter, vassare utseende och givetvis mer effekt och bättre prestanda. I början på förra året var det dags för Audi att presentera nya R8 och då var det helt plötsligt andra bullar på fatet. Den nya bilen suddar ut gränsen mellan de två modellerna då den är lika snabb till 100 och till och med har en högre toppfart än Huracán. Helt plötsligt handlar valet mellan de två modellerna om vilket utseende man gillar bäst, och vilken nyckel man vill skylta med på barbordet. Audins knippa glänser kanske inte lika mycket, men i verkligheten innebär den numera ett strå vassare bil. Och det betyder också en del. Tumnagel
52.0°
+
Bobby Green
0

Trots farväl av sugmotorn ser framtiden ljus ut
Jag har kört uppdaterade Porsche 911 Carrera S

I september förra året presenterade Porsche en uppdatering av modellen 911. Den fick då lite nytt utseende här och där men detta var ändå något som hamnade i skymundan eftersom den största nyheten var att man placerat en helt ny motor där bak - med turbo. Inget konstigt med det såklart eftersom Porsche haft turbomodeller ända sedan 70-talet, men nu snackar vi om instegsmodellen av 911. Där har det fram tills nu alltid handlat om sugmotorer och versionerna med stressfläkt har istället legat i det övre skiktet och i en helt annan priskategori. Nu får alltså även den mest enkla versionen av 911 också turbo, och Porsche tar klivit in i en ny era. Resultatet blir en effektivare bil som har lite bättre siffror både när det gäller förbrukning och utsläpp men även när det kommer till effekt och prestanda. Win-win brukar man kalla det, men kommer man att sakna sugmotorn? Både ja och nej, men faktiskt mer nej efter att ha testat bilen ett par dagar. Tumnagel
47.3°
+
Bobby Green
0

Styrkan i Predator 8 ligger i skärmen och vikten
Vi har testat Acers spelsurfplatta

Under ett tag har jag nu testat Acers nya spelanpassade surfplatta Predator 8 som både på grund av sitt udda utseende och sin konstruktion med fyra accentuerade högtalare ska locka spelintresserade konsumenter. Frågan är om designen gör någon nytta och förstärker spelupplevelsen eller om det bara är udda. Tumnagel
38.2°
+
Emmy Zettergren
0

Tesla ute på hal is
Jag har pressat fyrhjulsdriften

I går for jag till Geilo i Norge för där finns tydligen bra is att köra på. Tesla ville att vi skulle testa deras fyrhjulsdrift och för att riktigt få känna på hur mycket drivning på alla fyra hjul gör bör man köra på snö och is. Resan började i Oslo där vi hämtade ut en Model S 85D som sedan fick ta oss de 3,5 timmarna upp till platsen där vi skulle vara. Vägarna i Norge är väl kanske inte alltid de bästa men de var plogade fint och eftersom tempmätaren visade minus 25 ute var greppet på underlaget inte alls så dumt. Tumnagel
55.9°
+
Bobby Green
0
2015

Vi har testat Moto 360 2
Andra generationen levererar

Under IFA-mässan presenterade Motorola ett gäng nya klockor i Moto 360-serien som kom med en hel del trevliga uppgraderingar som betydligt bättre design, fler storlekar och möjligheten att enkelt kunna byta armband. Efter att ha fått använda klockan ett tag känner jag att klockan är ett kliv i helt rätt riktning. Klockan finns tillgänglig imed diametrarna 42mm och 46mm. Båda klockorna kommer med ett 18mm-band som du enkelt kan byta ut med armband med samma bredd. Sedan finns det en version för kvinnor som ligger på 42mm men har ett smalare armband på 16mm. Som vanligt låter Motorola användare bygga sin egen version av klockan och får välja storlek och färgkombinationer, men denna Moto Maker-tjänst är endast tillgänglig i USA. Tumnagel
47.1°
+
André Stray
0

Så här sover du i rymden
Ser obekvämt ut

Jag har alltid undrat hur man sover i rymden, om det finns något som håller fast en eller om det bästa bara är att flyta runt? Måste ändå säga att efter att ha sett det här klippet så känns det mer obekvämt än skönt att sova i rymden. Tumnagel
60.9°
+
Fenjima Manrique
0

Ex spelar sanning eller drink
Väldigt jobbig sits

Par som numera har gjort slut träffas för att spela sanning eller drink. Varje par får välja en fråga slumpvis att fråga sitt ex, sedan bestämmer exet om svaret är värdig att yttra högt eller om det ska för evigt tystas med en shot. Tumnagel
40.3°
+
Fenjima Manrique
0

Det är den här 911:an du ska ha
Jag har kört Porsche 911 Targa 4 GTS

Vilken är egentligen den ultimata 911:an? Vilka kriterier ska uppfyllas och hur ska man tänka om ett köp stundar? För min egen del vill jag först och främst ha manuell låda. Porsches dubbelkopplingslåda PDK är helt fantastisk men den är också lite för avancerad för att ge den där rätta känslan. Och har man väl testat någon manuell Porsche vet man hur det ska kännas. Mitt andra krav är att motorn inte ska vara överladdad. Det ger en helt annan karaktär och även om man får mer effekt tappar man det där råa vridet och upplevelsen som bara en sugmotor kan bjuda på. Den tredje saken jag kan komma att tänka på är en lyxpryl jag blivit mer och mer kär i på senare år - möjligheten att kunna plocka av taket och släppa in himlen. Men jag är inte så förtjust i cabbar, utan har insett att targatak är den bästa kompromissen. När man kokar ner dessa önskemål till en modell måste det nödvändigtvis inte landa i en Targa 4 GTS, men i det här fallet är det precis det som sker ändå. Jag hävdar fortfarande att det är en Cayman GTS du ska titta på om du funderar på en ny Porsche, men är du helt inne på att köpa en 911 är det den här du ska ha. Tumnagel
51.2°
+
Bobby Green
0

Varför är vi kittliga?
Det är visst en försvarsmekanik

Tydligen kan bara primater vara kittliga, det är bara vi som kan uppleva den sensationen av skratt och ångest samtidigt. Hur kommer det sig att vi tycker att det är obekvämt och kurar ihop oss som en boll när vi blir kittlade? Det svarar Sci Show på i klippet ovan, det är visst en försvarsmekanik vi har. Är ni sugna på lite allmän "onödig" information kring ämnet så kolla in! Tumnagel
39.9°
+
Fenjima Manrique
0
2014

Kontrollerat vansinne på fyra hjul
Aston Martin V12 Vantage S

Hur tänkte Aston Martin egentligen?! Det är ju helt från vettet att klämma ner den största motorn man har i den minsta modellen man erbjuder! Det leder ju bara till att man får ett helt galet recept som på pappret nästan säljer sig själv som en widowmaker. Hur ska all denna kraft kunna behärskas, och vem kommer att kunna klara av att köra bilen utan att vira den runt ett träd? Efter några timmar bakom ratten visar det sig dock att Aston Martin har lyckats producera något som inte alls är omöjligt, även om V12 Vantage S kan vara den läskigaste bilen jag har kört och knappast något för gemene man. Tumnagel
316kg
+
Bobby Green

Adoption, känsligt ämne som många vill fråga om
Så här gör du det rätt

Adoptivfamiljer råkar på frågor som ställs fel och gör det obekvämt i stunden. Jesse Butterworth går igenom hur vi bör ställa frågorna kring adoption och hans råd är rätt simpelt, det du inte skulle ha frågat om en bröstoperation bör du inte fråga angående en adoption. En annorlunda liknelse som inte känns helt fel efter att ha sett den här videon. Tumnagel
40.5°
+
Fenjima Manrique
0
2013

Red Band-trailer för Bad Grandpa
Obekvämt på flera sätt

Igår hade Bad Grandpa svensk biopremiär. Om du inte satt bänkad kan du ladda upp med den sista red band-trailern här. Tumnagel
49.1°
+
Josephine Sjöqvist
0

Bose QuietComfort 20 är fantastiska
Tyvärr gör de mig 2890 kronor fattigare

Först: jag har inte hittat något bra svenskt ord eller uttryck för "noise cancellation". Brusreducering är inte rätt, har du ett bra förslag så skrik till bland kommentarerna. Sedan: jag är förkyld och det hörs på videon, sorry för det. Jag hatar oktober. Så, då var det avklarat och åter till Bosex27s nya lurar för de är nämligen fantastiska. QuietComfort 20, som de heter, är en mix av två tidigare produkter från Bose som inte heller går av för hackor - deras stora lurar med noise cancelling och deras små lurar med namnet MIE2. MIE2 har jag använt länge och gillar stenhårt. Jag gillar inte inear-lurar eftersom det blir sånt "sug" i öronen och det blir obekvämt och otrevligt efter längre användning. MIE2 må se lite muppiga ut med deras gummihållare som ska ligga i örat men det är skönt som tusan och gör att luren täcker tillräckligt mycket för att ta bort en del ljud från omgivningen och få till trevlig bas utan att komma ändå in i örat. Tumnagel
46.9°
+
Roger Åberg
0

Nya Audi RS6 går som en skållad R8

Nu i veckan stack jag till München en sväng för att provköra helt nya Audi RS6 och S3 (mer om den bilen i en annan artikel). Det jag visste att jag hade att vänta mig var en fläskig toksnabb kombi, eftersom RS6 nu endast finns i Avant-utförande, och att det i Tyskland finns en väg som heter Autobahn. En kombination som är svårslagen och en plats där man alltså för en gångs skull kan testa en bils toppfart. Om det inte vore för att det regnade förstås... Tumnagel
347kg
+
Bobby Green

Beat - mashup med Instagram och Google Street View
Lätt stalker-varning

The Beat är en mashup som är framtagen av studenter på amerikanska Rutgersx27 Social Media Information Lab där man har mixat ihop resultat från hash-taggade Instagram-bilder med den bilden på Google Street View som är närmast där fotografiet är taget. Det hela blir en lite mild stalker-upplevelse för besökaren som kan söka efter hash-taggade Instagram-bilder och sedan få en mycket klar bild av var dessa är tagna. Tycker man att sådant här känns obekvämt så är vårt råd att inte geo-tagga Instagrambilder primärt men även fundera på om man ens vill ha en publik Instagram-profil där alla kan se ens bilder. Tumnagel
37.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
2012

Allvarlig bugg i Facebook Groups
Gamla medlemmar har lagts till igen

Idag så uppstod en konstig bugg på Facebook som gjorde att en del användare helt plötsligt märkte att de var med i grupper (så kallade Groups) på Facebook som de hade lämnat eller blivit uteslutna från för åratals sedan. Förutom att vara irriterande för de användare som råkat ut för detta så kan det givetvis vara väldigt obekvämt för nuvarande gruppdeltagare om gamla eller uteslutna gruppdeltagare får tillgång till material som ej varit avsett för dem. Facebook har uppgett att man är medvetna om buggen och att man nu undersöker hur den har uppstått. Och som vanligt så rekommenderar jag ingen att använda Facebook för saker som ni vill hålla hemliga eller privata. Tumnagel
33.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Porsche med förarplatsen i mitten
För den som inte vill dela med sig

Den bilintresserade känner nog till att när McLaren F1 kom så var den inte bara en fantastisk superbil utan även en bil som verkligen fokuserade på föraren då förarplatsen var placerad i mitten på bilen. Det här ansågs vara den mest optimala positionen och en plats där föraren hade full överblick över vägen och kunde fokusera på det som var viktigast, att köra. Samma sak har Trinity Motorsports tänkt på när de tagit fram Centro 911, en Porsche 997 Cabriolet där föraren har fått en central plats. Baksätet finns fortfarande kvar även om det nu om möjligt blivit ännu mer obekvämt att sitta i. Det här är tydligt en bil anpassad för endast en person. Lite tråkigt kan tyckas, för delad glädje sägs ju vara dubbel glädje. Klipp under "Läs mer". Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Snubbe beter sig konstigt i hiss
Awkward

Hissar är bra tycker ja. De tar dig mellan våningsplan och du slipper gå dig trött i jobbiga trappor. Det sämsta med hissar är dock att du kan tvingas åka med någon annan som du inte känner. Den här snubben gör det dessutom extra obekvämt att åka hiss, då han beter sig mycket märkligt mot sina medmänniskor. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Uppblåsbar säng för baksätet
För dig som gärna bingar i bilen

Sova i bilen är väl helt okej, och vem har inte domnat bort några timmar i sätet sittandes? Men är det den permanenta sovplatsen kommer det där sätet att bli ganska obekvämt efter ett tag, och baksätet är ju inget vidare heller som det är. En madrass kanske kan hjälpa, och som tur är finns denna som är speciellt framtagen för att kasta in i baksätet. Den uppblåsbara madrassen kostar 25 dollar, problemet är bara att du måste beställa 500 stycken åt gången för tillfället. Så är du sugen men inte vill använda alla själv är det nog läge att starta upp en liten butik och kränga av resten. Men det blir nog inga problem, det här känns verkligen som en produkt som säljer sig själv. Uppdatering Som en uppmärksam läsare påpekade så kommer Coolstuff snart att börja sälja den här fantastiska uppfinningen. Tumnagel
47.8°
+
Bobby Green
0
Nästa sida