LIVE Nu Goodwood SpeedWeek
m

PS4-kontrollen kommer fungera på PS5
Men endast med PS4-titlar

Igår slängde Sony upp ett inlägg på Playstation-bloggen där det snackades lite Playstation-tillbehör som kommer vara kompatibla på Playstation 5. Bland annat kommer Dualshock 4-kontrollen vara kompatibel med Playstation 5, men kontrollen kommer endast fungera med PS4-titlar. Sony skriver att anledningen bakom detta beslut är att nya Dualsense-kontrollen behövs användas för att få en komplett upplevelse när man spelar PS5-spel. Helt ärligt känns detta som ett rätt dåligt argument. Utöver den nya designen på Dualsense är det inte allt för stor skillnad mellan den och Dualshock 4. Den största skillnaden är de nya triggerknapparna med haptisk feedback, men i slutändan är ändå dessa triggerknappar, så det hela känns lite snålt. När PS4 släpptes så fungerade inte PS3-kontrollerna med den nya konsolen, men det kändes mer rimligt då Dualshock 4 hade genomgått större förändringar som touchpad, högtalare Efter detta blev känt meddelade Microsoft att Xbox One-kontrollen kommer kunna användas till Xbox Series X utan problem. Om du planerar att spela coop eller lokal multiplayer med PS5-spel så är det alltså bara att gilla läget och pröjsa för en extra Dualsense-kontroll. Utöver Dualshock 4-kompatibiliteten så pratas det även om Playstation Camera, PS Move-kontroller och Platinum och Gold-headseten så kommer dessa vara kompatibla med Playstation 5. Även tredjepartskontroller som rattar, arkadstickor och flygkontroller gå att använda med PS5. Tumnagel
26.8°
+
André Stray
0

Det här är Mercedes nya rattar till E-Klass
Får kapacitiva skärmar istället för fysiska knappar

En av nyheterna uppdaterade Mercedes E-Klass kommer med är ny design på ratten. Nu får vi reda på lite mer om just detta och förutom nytt utseende saknas knappar. Eller det finns självklart funktioner man kan styra, men istället för fysiska tryckknappar handlar det om små kapacitiva skärmar man trycker på. Om du vill höja eller sänka ljudet på stereon sveper du exempelvis med tummen över ytan, samma gäller för farthållaren. Det finns tre stycken olika rattar med den nya tekniken och dessa heter Supersport, Sport och Luxury. Hur Sport ser ut vet vi tyvärr inte än. Tumnagel
22.0°
+
Bobby Green
0

Honda går tillbaka till rattar och fysiska knappar
Pekskärmarna distraherar för mycket

Nya bilar är idag i stort sett som stora mobiltelefoner. Skärmarna på insidan har ökat i storlek och de fysiska knapparna har ersatts av touch, gester och röststyrning. Men alla gillar inte utvecklingen, och eftersom kunder hos Honda har klagat på att allt pekande stör väljer tillverkaren nu att ta ett steg bakåt och återinföra de klassiska ratt-reglagen och knapparna vi alla minns. I den senaste upplagan av modellen Jazz styrs nu inställningarna för värmen och AC:n av rattar och tryck-knappar istället. Meny-upplägget i pekskärmen har även gjorts enklare och det ska nu gå betydligt snabbare att hitta till de mest använda funktionerna. Projektledaren för bilen, Takeki Tanaka, säger följande: "The reason is quite simple - we wanted to minimise driver disruption for operation, in particular, for the heater and air conditioning. We changed it from touchscreen to dial operation, as we received customer feedback that it was difficult to operate intuitively. You had to look at the screen to change the heater seating, therefore, we changed it so one can operate it without looking, giving more confidence while driving." Tumnagel
64.4°
+
Bobby Green
0

Klassisk Mini som vill vara en Bond-Lotus
David Brown har byggt ny bil till Simon Cowell

I Bond-rullen For Your Eyes Only från 1981 rattar Roger Moore en Lotus Esprit Turbo komplett med skidor på taket. Stentuff bil. En sådan ville TV-personligheten Simon Cowell ha, fast i Mini-format. Det fixade David Brown Automotive som nu visar upp resultatet. Minin har samma färgtema som Lotusen som är lackad i Copper Glow och Turbo-loggan på sidan fick också hänga med, handmålad i Sahara Gold. Någon turbo har bilen dock inte fått, och man glömde skidorna! Under huven sitter det en upparbetad liten fyra på 1,3 liter som ger 95 hästar och 117 newtonmeter i vrid. Drivningen sker som alltid på framhjulen och växellådan är fyrpetad. Bonusklipp nedan. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Trailer för Greyhound
Tom Hanks är fartygskapten, igen

I filmen Captain Phillips från 2013 fick vi se Tom Hanks som fartygskapten och snart är det dags igen. I filmen Greyhound spelar han Commander Ernest Krause som rattar USS Keeling med kodnamnet Greyhound. Filmen har biopremiär den 12 juni. Tumnagel
47.6°
+
Bobby Green
0

Elon Musk och Jay Leno rattar lite Cybertruck
Lär komma till Lenos garage

Elon Musk och Jay Leno fångades häromdagen på film när de var ute och åkte i en Cybertruck. Troligen spelade man in ett avsnitt av Jay Lenos Garage som vi förhoppningsvis får se snart. Bilen ser för övrigt rätt bisarr ut i trafiken. Tumnagel
35.6°
+
Roger Åberg
0
2019

Vi har provkört Polestar 1!
En dyr, överarbetad och alldeles fantastisk GT-vagn

Den 29 augusti 2013, alltså dryga sex år sedan, åkte jag till Göteborg för att se första glimten av Volvos framtid. Man kallade konceptet för Concept C och jag var väldigt, väldigt imponerad. För det man presenterade var vackert, även om det var en GT-vagn och det skulle nog Volvo aldrig släppa på marknaden. Faktum var att man gjorde konceptet så för att inte för stora jämförelser till kommande V90 skulle göras, eller XC90 för den delen som var den modell ur det nya Volvo som skulle släppas först. Man ville helt enkelt att folk skulle fokusera på designspråket i stora drag. Här under kan ni ser hur ett koncept blir verklighet och en mediasnubbe blir sex år äldre. Observera den annorlunda kameralinsen på bild nummer två som får både människa och bil att se plattare ut. Över: Concept C, augusti 2013. Under: Polestar 1, november 2019 Concept C var Thomas Ingenlath stora baby och även om det nog var bestämt från början att den inte skulle bli verklighet så kunde inte Thomas släppa den. Den skulle bara bli verklighet. Tumnagel
57.0°
+
Roger Åberg
0

Hyundai har byggt en drift-buss
Har plats för åtta åkande

Klart man ska kunna få ha lite kul även om man rattar minibuss. Det tyckte i alla fall Hyundai som skapat iMax N - en hottad version av en liten buss som inte säljs här. Den har tagits fram av Hyundais australiensiska gäng för World Time Attack Challenge som för tillfället pågår i Sydney, och som vi kan se kan ett helt gäng åka med på sladd runt en bana. Fyran som vanligtvis återfinns under huven har ersatts med en dubbelturbomatad V6:a på 3,5 liter som ger över 400 hästar och 542 newtonmeter i vrid. Framhjulsdrift funkar ju som ni fattar inte i det här fallet så drivningen sker numera endast på bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på under fem sekunder. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Jaguar I-Pace gillar inte älgtest
Låser ena framhjulet

Vi har tidigare visat klipp från den spanska YouTube-kanalen km77 när de genomför älgtest med olika nya bilar. Nyligen hade de Jaguars eldrivna modell I-Pace på besök och det gick inget vidare. Den första vänstersvängen går utan anmärkning men så fort föraren rattar höger låser sig vänster framhjul och bilen kanar för en stund rakt fram. Det blev därför omöjligt att göra testet utan att smacka in i några koner. Jaguar har inte kommenterat kring detta än men det här kanske kan vara något som skulle kunna fixas till med hjälp av en mjukvaru-uppdatering. Tumnagel
25.7°
+
Bobby Green
0

Snart kommer det rattar till Mario Kart 8
Skippa joy-cons när du lirar Mario Kart 8 på Nintendo Switch

Diggar du att lira Mario Kart 8 på Nintendo Switch men skulle föredra att använda en riktig ratt och gaspedaler till detta så kommer snart två versioner av rattillbehör rapporterar FZ. Det handlar dels om ratten som syns ovan som tagits fram av tillbehörstillverkaren Hori. Den kommer att kosta motsvarande 720 kronor. Här nedanför kan ni kolla in en lite proffsigare DX Edition av en ratt och tillhörande pedaler som kommer att kosta motsvarande cirka 1400 kronor. Det har även tidigare funnits en del rattar till Nintendo Switch men dessa har varit beroende av Switch handkontroller Joy-cons, något som inte är fallet med dessa båda rattar. Båda rattarna till Mario Kart 8 släpps 30 november i Japan men om eller när de kommer till Sverige finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
40.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Hennessey grattar Bugatti till 490 km/h
Vill själva spräcka 500-gränsen

Tidigare i veckan fick vi reda på att Bugatti passerat en drömgräns när det gäller toppfart - 300 mph. Dock var det med en prototyp av modellen Chiron och inget som stämplas som världsrekord då man inte körde två vändor åt vardera håll och sedan räknade ut genomsnittet. När toppfarten blev officiell meddelade Bugatti att man slutar jaga fart på det viset och nöjer sig med vad man har åstadkommit. Det kommer givetvis inte andra tillverkare att göra och vi väntar med spänning på hur Koenigsegg kommer bemöta det nya rekordet. Hennessey Performance gratulerar Bugatti till bedriften och antar utmaningen att nå nästa drömgräns - 500 km/h (311 mph). Detta ska man göra med den nya modellen Venom F5 som har en dubbelturbomatad V8:a på 7,6 liter som ger 1600 hästar och 1760 newtonmeter i vrid. Visa det här inlägget på Instagram Congrats to our friends at @bugatti on your 304 mph run! Such a massive achievement and we accept the challenge! #bugatti #hennessey #venomf5 #topspeed #worldsfastest #onedirection #300mph Ett inlägg delat av Hennessey Performance (@hennesseyperformance) 2 Sep 2019 kl. 7:27 PDT Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Lamborghini Aventador SVJ 63 nu även som cab
Endast 63 stycken tillverkas

På Pebble Beach förra året visade Lamborghini upp specialversionen Aventador SVJ 63. Den tillverkas endast i 63 stycken exemplar och siffran kommer från när tillverkaren drog igång sin verksamhet 1963. Nu har man nyligen även visat cab-versionen, eller Roadster som det heter på Lamborghini-språk. Precis som sitt takförsedda syskon handlar det om unika färger, mer kolfiberdetaljer och givetvis en hel del plaketter som talar om att det inte bara är en vanlig Svensson-SVJ du rattar. Vad man får betala för en sån här framgår tyvärr inte. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

The Verge testar årets Formel E-bil
Snabbare och roligare än första generationen

Den femte säsongen av Formel E är igång och inför den här säsongen lanserade man en ny modell på bilarna som tävlar i den eldrivna racingligan. I det här klippet testar Sean Ox27Kane från The Verge årets Formel E-bil, eller "Gen2 car" som den även kallas, efter att 2017 även ha testat den första modellen bilar som tävlade i Formel E. Den nya modellen har en uteffekt på 250kW, eller 355 hästkrafter, och en topphastighet på 280 km/h. Det kan jämföras med första generationens eldrivna Formel-bilar som hade 200kW, 268 hästkrafter och en topphastigheter på 241 km/h. Ox27Kane verkar imponerade av Formel E:s andra generations bilar och säger bland annat att de, antagligen rätt få nu för tiden, som fortfarande skrattar åt Formel E nu borde tänka om. Tumnagel
38.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Ratt som ändrar temperatur ska hjälpa förare att fokusera
Jaguar testar ny säkerhetsteknik

Jaguar Land Rover håller för tillfället på att testa lite ny teknik är det kommer till rattar. Deras "sensory steering wheel" ska hjälpa förare att hålla ögonen på vägen genom att ändra temperatur beroende på saker som händer. Tekniken är framtagen tillsammans med Glasgow University och det hela fungerar exempelvis som så att om när du behöver byta fil om du kör med naven så blir vänster sida av ratten varm. Då behöver du inte slänga ett öga på en skärm utan kan fokusera på att titta ut genom vindrutan. Andra saker som händer är att ratten blir varm om du får dåligt med soppa. Om det här blir någon teknik som kommer att finnas i bilarna i framtiden är oklart för tillfället. Vad tror ni om idén? Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Miuran från The Italian Job har hittats
Var försvunnen i 50 år

I öppningsscenen till original-filmen The Italian Job rattar skådespelaren Rossano Brazzi en orange Lamborghini Miura P400 på snirkliga vägar i de italienska alperna. En oförglömlig scen som ni kan se här nedan. Tyvärr slutar turen med att Rossano kraschar bilen. Som tur är var det inte den bilen som kraschades, utan istället en som redan var trasig. Men vad hände då med den fina bilen? Enligt Lamborghini har entusiaster och samlare världen över letat efter den i 50 år utan framgång. Förra året köpte en förmögen herre vid namn Fritz Kaiser en Miura P400 som han bestämde sig för att skicka till Lamborghini Polo Storico som renoverar och certifierar Lamborghinis. Det visade sig då att bilen Fritz hade köpt var den man använde i The Italian Job. Nu är den renoverad och som vi kan se i ett fantastiskt skick. Och troligtvis värd lite mer än en "vanlig" Miura med tanke på historiken. Tumnagel
52.7°
+
Bobby Green
0

Bentley visar racing-inspirerad Continental GT i Genève
Hyllar tävlingsbil som körde Le Mans på 30-talet

Den 10 juli i år firar Bentley sitt hundraårsjubileum och man kommer bland annat göra det genom att lansera några specialversioner. Den vi ser här är en av dem. Continental GT Number 9 Edition by Mulliner kallas bygget och det är en version av modellen som ska vara extra mycket racing-inspirerad. Siffran nio i grillen refererar till en kompressormatad tävlingsbil som Bentley körde med i Le Mans 24-timmars 1930. Föraren var Sir Henry Ralph Stanley Birkin och bilen hade en grön vacker färg. Förutom detta får hyllningen ventilationsrattar i 18-karats guld, aluminium på mittkonsolen, en klocka från Jaeger inspirerad av de som fanns på 30-talet och en träbit hämtad från sätet på den gamla tävlingsbilen. Endast 100 stycken exemplar kommer att tillverkas men vad man får betala framgår inte just nu. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Nu är den här på riktigt - nya Toyota Supra
Blir din för 678 900 kronor

Idag är det måndag men inte vilken måndag som helst utan premiärdag för nya Toyota Supra efter världens mest utdragna teaserkampanj. Det här är som ni säkert redan vet ett samarbete mellan Toyota och BMW där den sistnämnda blev nya Z4 istället. Supran bygger på samma plattform, har samma motor, nästan samma interiör men ett annat utseende exteriört. Här kommer alltså tycke, smak och vilken tillverkare man helst rattar avgöra köpet. Men, man kanske hade trott att BMW:n skulle vara dyrare men så är inte fallet. För en Z4 M40i som har samma prestanda får man betala från 662.600. Supran är alltså 16.300 kronor dyrare. Under huven sitter en rak turbomatad sexa på 3,0 liter som ger 340 hästar och ett vrid på 500 newtonmeter. Den driver bakhjulen via en åttastegad automatlåda. 0-100 km/h ska gå på 4,3 sekunder och toppfarten är begränsad till 250 km/h. Tjänstevikten anges till 1.495 kilo utan förare. Längden ligger på 4,38 meter, bredden på 1,85 och höjden på 1,29. En aktiv diffspärr på bakaxeln är standard och den kan steglöst variera låsningen från inget till 100 procent. Bilen är utvecklad av Toyota Gazoo Racing och den har genomgått mängder av tester på bland annat Nürburgrings nordslinga. Alla bilar som säljs i Sverige är fullutrustade med det man kallar för Premium-paket. Standard är bland annat adaptiv fjädring, adaptiv farthållare, LED-strålkastare, 19-tummare, sportbromsar, head-up-display och ett infotainmentsystem med pekskärm på 8,8 tum och tolv stycken högtalare. På säkerhetssidan finns Blind Spot Monitor, Lane Change Departure Alert, Rear-Cross Trafifc Alert, Rear-end Collision Alert och parkeringssensorer med autobroms. Den som är sugen på ett exemplar kan reservera från och med imorgon klockan 09:00. De första leveranserna av bilar i Sverige kommer att ske i slutet av året. Tumnagel
31.3°
+
Bobby Green
0
2018

Kolla in nästa generations Formel E-bil
Rejält mycket snabbare än första generationen

Snart drar femte säsongen av Forme E igång och då kommer man att börja använda en helt ny generation av eldrivna racingbilar. De nya bilarna har fått rejält mycket större batteri än generation ett. Batterikapaciteten i Formel E:s andra generation av racingbilar ligger på 56kWh vilket kan jämföras med de 28kWh för batteriet som sitter i bilarna som man kört de tidigare fyra säsongerna. Bilarna i generation två har även blivit rejält mycket snabbare. Det kan ni kolla in i klippet ovan där Audis chaufför Lucas di Grassi kör första generationens Spark-Renault SRT_01 mot BMW:s chaufför Antonio Felix da Costa som rattar den nya Spark SRT05e. Den femte säsongen av Formel E drar igång om en månad och tills dess kan ni roa er med Fallout 76-parodin nedan som Formel E-gänget har spelat in. Tumnagel
40.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Är det nu bilvärlden ska bli rädda för Tesla på riktigt?
Jag tror det!

När iPhone kom skrattade många. Klippet med Steve Ballmer där han hånar iPhone är en klassiker i dag och vi vet alla hur det gick för Nokia och alla andra som var dryga. Apple kom ju med en svinbra produkt men det räcker ju som bekant sällan långt. Man måste ha styr på tillverkning, man måste finnas i alla länder och man måste ha återförsäljare. Apple kunde det där med tillverkning, i alla fall tillräckligt bra för att komma igång. Man fanns i en hel hög med länder redan så service och support var löst. Återförsäljarna blev ett helt eget kapitel för Apple, man lyckades nämligen med något som ingen annan lyckats med - trollbinda operatörerna. Istället för att operatörerna hade makten var det helt plötsligt Apple som hade makten. Utan iPhone var man rökt som operatör så nu var de operatörerna som satt i knät på Apple. De gillade det inte, men iPhone drog in pengar och krävde väldigt lite support från operatörernas sida så de var nöjda ändå. Teslas historia är på många sätt rätt lik Apples. Man kommer in som nykomling på en marknad där alla bjässar skrattar åt en. De stora tillverkarna, och jag med för den delen, har hela tiden sagt att det är enkelt att göra en grym bil i mindre upplaga, att tillverka miljoner bilar är en annan sak. Och det är det. Det är ett mastodont-projekt att tillverka en bil. Men Tesla börjar bli ok på det. När man har igång fabriker i Kina och i Europa om några år kommer man att vara riktigt bra på det. Och då kommer de andra tillverkarna att sitta där med sina tröga återförsäljarnät och trista teknik. För Tesla har inga återförsäljare i den klassiska meningen. Man behöver inte dela pengarna med dem, man behöver inte göra dem lyckliga. En del gamla tillverkare försöker springa åt det här hållet. Geely är ändå rätt tidigt ute både med prenumerationerna på Volvo och med hela Lynk & Co-konceptet. Många andra verkar riktigt trötta här. Just Lynk & Co har fattat en annan sak som Tesla också har fattat. Man vill inte göra miljoner val. Eller miljarder val är det snarare. En vanlig Volvo kan fås i fyra miljarder kombinationer. När man beställer en Tesla väljer man motor, färg, något tillvalspaket och vinterdäck. Det är allt. Lynk & Co ska göra samma sak, man har tagit fram åtta olika versioner av varje modell och det är det som finns. Den sista pusselbiten är tekniken. Tesla är på väg att knuffa ut Nvidia och börja bygga sina egna chip för sina egna bilar, mycket på samma sätt som Apple gjorde med chipen i iPhone och iPad. Resten av bilvärlden bygger på partnerskap där olika partners levererar olika delar till bilen. Nvidia levererar hårdvaran var instrumentklustret, Bosch en annan hårdvara, biltillverkaren möjligen det som knyter dem samman. Men biltillverkaren är djupt beroende att deras partners ligger i framkant. När Tesla har makt över sin egen teknik kommer deras utvecklingstider att vara larvigt mycket kortare än konkurrenterna. Om Tesla har ett system som är överlägset i användarupplevelse, kostnad och funktion och alla konkurrenterna har dyra, trötta och dåliga system kommer det inte att bli lätt för de stora jättarna att sitta där och vara nöjda när Tesla verkligen får fart på sin produktion. För några år sedan gjorde Netflix knappt något eget material och HBO gjorde alla storserier. 2013, precis innan House of Cards skulle ha premiär, sa Ted Sarandos (chef över innehåll på Netflix) den klassiska meningen "The goal is to become HBO faster than HBO can become us". HBO fnissade och resten är historia. Så jag tror att det är dags för jättarna att bli nervösa nu. Både för Tesla, men också för den hög med andra, mindre tillverkare som kommer att följa i Teslas fotspår. Jag tror att någon jätte kommer att klara omställningen, frågan är vilken. Precis som i mobilvärlden där Samsung klarade omställningen tack vare att man förstod att Apple gjorde allt rätt så till den grad att man utan att skämmas kopierade konceptet rakt av. Men med Samsung och Apple i mobiltoppen i dag finns inga Sony, LG, Nokia eller Motorola. Där finns Huawei, OPPO och Xiaomi. Om tio år kommer det nog vara en gammal jätte, Tesla och några nya förmågor även i toppen av bilförsäljningen. Frågan är bara vilken jätte och vilka de nya förmågorna kommer att vara. Tumnagel
58.8°
+
Roger Åberg
0

Elon Musk kallade grottexpert för pedo
Musks PR-trick får mothugg

Ingen har väl missat det thailändska fotbollslaget som satt fast i en grotta i 18 dagar och som sedan räddades. Hela världen brydde sig och höll andan och mängder av människor och företag hjälpte till. De allra flesta som hjälpte till har inte gjort så stor sak av det. Elon Musk och hans gäng från SpaceX byggde en liten ubåt som de tänkte skulle behövas. Elon gjorde stor sak av detta, trots att det verkade som att ingen riktigt efterfrågat hjälpen. Han ska också ha åkt ner till Thailand och fått in i grottan, men blivit utkörd därifrån. Vern Unsworth är en grottexpert vars expertis hjälte till att rädda pojkarna. Han skrattar åt ubåten, säger att den att inte ens skulle ha kommit in 50 meter i grottan och att Elon kan stoppa upp ubåten där det gör ont. Elon svarade då på Twitter (tweeten är nu raderad). "We will make one of the mini-sub/pod going all the way to Cave 5 no problemo. Sorry pedo guy, you really did ask for it." Elon är som bekant en driftig man med många strängar på sin lyra, men den senaste tiden har han också hamnat i blåsväder. Först när han attackerade journalister och nu alltså detta. Tumnagel
20.5°
+
Roger Åberg
0

Nu ska den snyggaste Volvon någonsin ut i tjänstebilsfolkhemmen
Vi har provkört nya Volvo V60!

För fem år sedan presenterade Volvo sitt Concept C, bilen som var starten för nya Volvo och som snart kommer att bli verklighet i form av Polestar 1. Men det känns som att det man startade med Concept C hade som mål att bli V60. På något sätt är det här den ultimata Volvon. Tumnagel
60.3°
+
Roger Åberg
0

Jaguar Classic har byggt XJ6 åt Nicko McBrain
Är lite mer hårdrock

Nicko McBrain som är trummis i hårdrocksbandet Iron Maiden har i många år varit en Jaguar-entusiast. Därför kokade Jaguar Classic ihop en alldeles unik version av en gammal XJ6 från 1984 åt honom för att fira att modellen fyller 50. Bilen har nu visats upp på mässan i Genève och det man har gjort är att lägga 3.500 mantimmar på att snygga till inte mindre än 4.000 stycken delar, lacka bilen i en härlig lila färg samt att modifiera delar av exteriören, interiören, drivlinan och fjädringen. Resultatet är Nickos dröm-XJ. "This is my ultimate XJ – my third, and lovingly named x27Johnny 3. It has been a true labor of love between Jaguar Classic and myself. I’m so excited by its completion and especially to be showing it at Geneva – it really is a Greatest Hits edition and to me it defines what the Jaguar XJ is all about. It’s a credit to the craftsmanship of the Jaguar Classic team. We couldn’t have timed it better, this being the 50th anniversary of XJ – my favorite of all Jaguars." Motorn som är en rak sexa på 4,2 liter har fått tre stycken SU-förgasare hämtade från E-Type monterade och ett väl avstämt specialbyggt avgassystem till detta för att det ska låta rätt. Det är även viktigt att ha en grym stereo i bilen och därför sitter det ett ljudsystem på 1.100 watt även här. Kontrollerna till detta påminner om rattarna på Marshalls förstärkare, och bilens pedaler om en trummis pedaler. Tumnagel
46.5°
+
Bobby Green
0

Alexa har börjat skratta ut sina användare
Smart assistent skrattar kusligt

De senaste två veckorna har flera användare av Amazons smarta assistent Alexa uppgett att denna ibland har börjat skratta kusligt åt dem. Ni kan lyssna på hur Alexas "spökskratt" låter i den inbädda tweeten nedan. Amazon uppges vara medvetna om problemet och säger nu att de kommer att ändra röstkommandot "Alexa laugh" till "Alexa, can you laugh?". Amazon misstänker att det tidigare röstkommandot för att få Alexa att skratta kan aktiveras av fraser som liknar "Alexa laugh". Amazon kommer även att ändra svaret på röstkommandot "Alexa, can you laugh?" från att bara vara ett kusligt skratt till att först säga frasen "Sure, I can laugh," som sedan följs av skrattet. Tumnagel
38.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

När gänget ska prova snowboard för första gången
Det är inte enkelt att lifta

Det är inte enkelt med snowboard, speciellt inte om man börjar när man är över 30 år. Här får vi se ett glatt gäng som försöker tappert att klara av liften. Och så kompisen som inte vågar utan istället filmar, skrattar och dricker öl. Tumnagel
49.6°
+
Roger Åberg
0
Nästa sida