m

Alpha Motor visar upp tält till sin pickup Wolf
Verkar inte vara supermidigt

Elbilsföretaget Alpha Motor har visat upp en slags tältlösning som är tänkt att användas tillsammans med deras senaste modell Wolf+. Tältet till Wolf+ har Alpha Motor tagit fram i samarbete med tälttillverkaren Heimplanet. Precis som allt annat Alpha Motor hittills har visat upp verkar det hela bara existera på datorgenererade bilder. Det ser hur som helst ut som en väldigt krånglig och rätt otymplig lösning för den som bara vill slå upp ett tält för natten. Alpha Motor har på bara ett halvår presenterat de tre eldrivna modellerna Ace, Jax och Wolf. När vi skulle kunna få se dessa, eller tältlösningen som visas här, på annat än renderingar finns det än så länge inga uppgifter om. Om inte Alpha Motor har någon finansiär med väldigt mycket pengar i bakgrunden så misstänker jag att det aldrig kommer att ske. Vill ni läsa lite mer om varför jag låter lite negativt inställd till Alpha Motor så kan ni kolla in vad Elektrek hade att säga om företaget tidigare i år här. Här nedan hittas ett videoklipp där ni kan kolla in "WOLF+ Cloudbreak" lite närmare. Tumnagel
34.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Kommer Apple Watch Series 7 se ut så här?
Läcka pekar på helt ny design på Apples nästa klockmodell

Den välrenommerade Apple-läckaren Jon Prosser uppger att han har kommit över bilder på en kommande Apple Watch-modell vilken ni kan kolla in renderingar på här. För att skydda sin källa har Prosser i samarbete med Ian Zelbo gjort renderingar av bilderna som Prosser säger sig ha fått. Han säger vidare att det inte är säkert att det handlar om Apple Watch Series 7 utan kanske lika gärna skulle kunna handla om Apple Watch Series 8. Hur som helst så verkar den läckta informationen peka på att den kommande Apple Watch-modellen har fått sig en rejäl uppdatering på designfronten som synes på bilden ovan. Vidare säger Prosser att klockan även kan komma att börja levereras i olika färger, något som ni kan se exempel på i renderingen här nedanför. Vill ni kolla in när Prosser snackar om den nya designen på kommande Apple Watch så kan ni hoppa till 7:45 i Front Page Techs videoklipp här nedanför. Tumnagel
40.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nya bilder på Daytona Shooting Brake Hommage
Fast originalet är bäst

Vi har tidigare skrivit om det senaste projektet från Niels Van Roij design som är en hyllning till Ferrari 365 GTB/4 Daytona Shooting Brake. Nu får vi nya renderingar på skapelsen som lär höja ett och annat ögonbryn. Vi får fortfarande inte reda på vilken modell man baserat denna på men det lär handla om Ferrari 599 GTB. Vad tycker ni? Tumnagel
32.8°
+
Bobby Green
0

Nobe visar retrohärlig eldriven pickup
Ja tack

Våren 2018 skrev vi för första gången om den estniska trehjuliga elbilen Nobe. I somras visade man upp bilen som cabriolet och nu presenteras renderingar på ytterligare en modell - en pickup med fyra hjul. Den ser ut som bilarna gjorde förr och verkar ganska så charmig. Tyvärr är det enda vi får för tillfället denna bild och det återstår att se om den här någonsin kommer att bli verklighet. Vad tycker ni? Tumnagel
51.0°
+
Bobby Green
0

Maple Majestic - elbilsstartup från Kanada
Vill bli landets första moderna biltillverkare

Maple Majestic är ett kanadensiskt företag som vill bli "Canada’s first modern automotive OEM" och "flagship brand of automobiles on the world stage" så det är ingen liten trumma man slår på. Man ska ta över världen med elbilen vi ser här, som än så länge bara finns i datorn. Bilen som är en sedan ska ha justerbar fjädring som kan höjas med 15 centimeter om man skulle behöva lite bättre markfrigång - 29 centimeter totalt. Vad som finns under skalet får vi inte reda på för tillfället men man ska tydligen använda sig av komponenter som redan "finns på hyllan" så det handlar inte om att ta fram några egna batteripack eller elmotorer här. Som vanligt återstår det att se om det någonsin kommer att bli något mer än bara renderingar för den här bilen. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Hyperions vätgasdrivna XP-1 ute och rör på sig
Skulle till Las Vegas och köra lite tester

I augusti förra året presenterade Hyperion Motors den vätgasdrivna superbilen XP-1. Då handlade det om renderingar men man har faktiskt byggt en rullande prototyp och den får vi se här, om än i maskerat utförande. Enligt tillverkaren ska det finnas kapacitet för att ta sig 163 mil på en tank i den här. När den är tom ska det ta under fem minuter att fylla upp igen. Den har flera elmotorer, fyrhjulsdrift och en trestegad växellåda. 0-100 km/h ska gå på under 2,2 sekunder och toppfarten ska ligga på 356 km/h. Vikten på hela ekipaget ska ligga på runt 1032 kilo. Målet är att börja tillverka bilen nästa år och totalt ska 300 stycken exemplar bli till. Vad man får betala framgår dock inte. Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0

Rendering av Nokia 6.3
Rätt lik föregångaren

Renderingar på vad som påstås vara Nokia 6.3 (eller Nokia 6.4) har läckt ut på nätet. Denna kommande lur ska bli en prisvärd telefon i "mellanklassen" som ryktas kosta 249 euro. Som man kan se på bilden är den inte helt olik sin föregångare men skärmen sägs vara lite större och fingeravtryckssensorn sitter nu i strömknappen på sidan istället för baksidan. Den ska också ha fyra kameror på baksidan istället för tre där den fjärde påstås vara för makrofotografering. Själva telefonen sägs vara 164.9mm hög, 76.8mm bred och 9.2mm djup (10.1mm med kameran). Den ska också ha en liten bonusknapp på vänstra sidan som kan användas som genväg till Google Assistant. Innan april månad förväntas denna telefon offentliggöras. Tumnagel
39.0°
+
Frode Wikesjö
0
2020

Illyrian Pure Sport - ny superbil från Albanien
Finns endast i datorn än så länge

I den digitala världen kan man skapa vad som helst, som exempelvis en ny superbil. Illyrian Pure Sport är precis just detta och den kommer från Albanien. Finns för tillfället endast i datorn och kanske även blir kvar där. För renderingarna står Qendrim Thaqi som är utbildad fordonsdesigner. Man tänker sig att bilen har en V8:a på 6,2 liter hämtad från General Motors. Den får i sin tur dubbla turbo och sedemera effekten 850 hästar. Till den ska det kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda som i sin tur driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h säger man ska gå på 2,7 sekunder och toppfarten ska ligga på 375 km/h. Tumnagel
28.3°
+
Bobby Green
0

Rendering av OnePlus 9 Pro läcker
Läcker?

Voice har nyligen slängt upp bilder på vad som påstås vara tidiga renderingar för OnePlus 9 Pro. Som man kan se på bilderna behåller telefonen samma böjda skärmyta som OnePlus 8 Pro körde. Annat kul är att baksidan på den här 6,7 tum stora telefonen ska vara helt av glas, något man ju kan ha delade åsikter om beroende på hur klumpig man är. På baksidan hittar man också den Samsung-liknande kameramodulen där man klumpat ihop fyra kameror. Specifikationerna för dessa kameror är dock för tillfället oklara. Oneplus 9-serien ryktas presenteras i mars och fler renderade bilder på telefonen hittas via länken nedan. Tumnagel
34.2°
+
Frode Wikesjö
0

Elation Freedom - ny eldriven superbil från USA
Har fyra motorer och upp till 1929 hästar

Elation är en nystartad biltillverkare från Kalifornien grundad av Carlos Satulovsky och Mauro Saravia. Nu visar de upp sin första modell Freedom och det är en helt eldriven superbil som ska bjuda på upp till 1929 hästar. 0-100 km/h ska gå på 1,8 sekunder och toppfarten ska vara elektroniskt begränsad till 418 km/h. Kraften kommer från fyra stycken elmotorer och dessa får i sin tur kraft från batteripack på 100 till 120 kWh vilket ska ge en räckvidd på mellan 48,3 till 64,4 mil på en laddning. Bilen bygger kring en kolfibermonocoque som ska väga 82 kilo. Det ska även erbjudas en version med tre stycken elmotorer och då är effekten istället 1434 hästar. Gillar man förbränningsmotorer bättre än elmotorer kan man istället välja Freedom Iconic. Den har en V10:a på 5,2 liter parad med en sjustegad S-tronic-låda. Som väntat kommer detta paket från Audi och deras R8. Effekten har dock pumpats upp till 760 hästar och 664 newtonmeter i vrid. Den här ska klara 0-100 km/h på 2,5 sekunder och toppa 386 km/h. Enligt Elation har deras ingenjörer jobbat med F1 på Le Mans 24-timmars och i flera andra olika europeiska racingdivisioner. Startpriset för en Freedom ligger på 1,7 miljoner euro. Freedom Iconic kostar från 1,9 miljoner euro. Som väntat är detta endast renderingar för tillfället och det återstår att se om det någonsin kommer att bli verklighet av projektet. Tumnagel
36.9°
+
Bobby Green
0

Nu är den äntligen här - Aznom Palladium
Überlyx-suvcoupén

I somras fick vi se renderingar på Aznom Palladium för första gången. Och vad är detta för bil egentligen? Tillverkaren själv beskriver den som en "hyper-limousine that is capable of traversing any terrain". Nu är skapelsen i alla fall officiellt presenterad och i princip handlar det om en Ram 1500 som fått nytt utseende och proppats med lyx. Jag kan inget om design men jag misstänker att de som ritat formerna på denna antingen luktat lite väl mycket på glöggen eller så har de innan de började helt enkelt bytt ut ögondropparna mot syra. Syftet med den här bilen är som tur är att hänga på insidan, och då slipper man ju se hur den ser ut på utsidan. Här ska baksätesåkarna kunna färdas fram i lyx och flärd och allt man kan tänkas behöva ska finnas på plats. En stor soffa i skinn och förvaringsutrymmen för sprit finns så här ska man nog kunna trivas. Ljudsystemet kommer från Harman Kardon och det finns två stycken Microsoft Surface Pro X-plattor att leka med. Det finns även en klocka i guld och palladium att kika på. Denna går att plocka bort och även använda i hemmet om man vill lyxa till det lite där också. Under huven sitter en V8:a på 5,7 liter som fått dubbla turbosnurror på sig. Effekten nu anges till 710 hästar och 950 newtonmeter. Maskinen är kopplad till en åttastegad automatlåda som i sin tur driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på 4,5 sekunder och toppfarten ska vara elektroniskt begränsad till 210 km/h. Ekipaget väger in på 2,65 ton och får hjälp att stanna av Brembo-bromsar med sexkolvsok och 408 millimeter stora skivor fram. Bak sitter det fyrkolvsok med 380 millimeter stora skivor. Endast tio stycken exemplar kommer att tillverkas men vad det står på prislappen är oklart för tillfället. Man räknar med att köparna kommer från Kina, Ryssland, Mellanöstern och USA. Tumnagel
11.5°
+
Bobby Green
0

Prior Design erbjuder RS2-kit till Audi Coupé
Ja tack!

1994 släppte Audi modellen RS2. En galen kombi som Porsche varit med och snickrat ihop. Stort habegär på en sådan idag. Men det var bara en kombi-version som tillverkades, och det kanske många tycker är synd. Prior Design vill fixa detta genom att erbjuda ett RS2-kit även till Audi Coupé. Det hela handlar alltså bara om utseendet så resten av uppgraderingarna gällande bromsar, motor och liknande får man fixa själv. Målet är att släppa kitet nästa år i samma veva som rallybilen Audi Sport Quattro firar 40 år. Endast 40 stycken kits ska säljas och för ett får man betala 5798 euro. Lanseringen skedde häromdagen och alla är nu redan sålda. Tumnagel
49.8°
+
Bobby Green
0

Det här är Touring Superleggera Aero 3
En strömlinjeformad bil med 30-talskänsla

Custombyggarna Touring Superleggera ska nästa vecka visa sitt senaste bygge på Salon Privé. Bilen som kallas för Aero 3 är en modern tolkning av strömlinjeformade sportbilar på 30-talet och under kolfiberkarossen som med lack tagit 5000 timmar att få till återfinns en "italiensk superbil". Man säger alltså inte vilken det är men med tanke på att det under huven sitter en V12:a som ger 740 hästar är det högst troligt en Ferrari F12berlinetta som gäller här. Man har inte velat bygga något som ska replikera en viss modell men personen som kommer att få det första exemplaret har ändå önskat att man fick in lite Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Aerodinamica i bilen. Med en sån körde man Le Mans 1938 och den rattades då av Raymond Sommer och Clemente Biondetti. Det är därför det står nummer 19 på den nya bilen samtidigt som de bakre sidorutorna har fått tre stycken ventilationshål i sig - såna som Alfan har framför cockpiten. 15 stycken exemplar kommer att tillverkas totalt men vad man får betala framgår inte, vilket kanske är bäst. Riktiga bilder istället för renderingar hittar ni på länken nedan. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

AirPods Studio läcker
Läcker?

Att Apple är på gång med ett par "riktiga" lurar har snurrat runt som rykte länge nu, men vi har inte sett några bilder förrän nu. En sunkig bild dök upp igår och i dag får vi se renderingar från Jon Prosser. Lurarna verkar vara av de dyraste materialen som går att hitta och lär inte vara billiga när de väl kommer. Apple har helt enkelt tänkt att de som vill ha lite tråkigare ljud kör AirPods och gått all in på dessa. Lär inte kosta under 3000 kronor. Enligt Prosser så ska de känna av vilket håll de sitter på och sedan leverera vänster kanals ljud till den högtalare som sitter på vänster öra. Coolt. De laddas med USB-C och har ingen ingång förutom denna. De kommer så klart vara trådlösa med bluetooth men andra alternativ kan vara att man kör högupplöst ljud över U1-chipet eller högupplöst ljud via USB-kabeln till MacBook eller telefon. Tumnagel
38.1°
+
Roger Åberg
0

Lucid Air är äntligen här
Billigaste versionen kostar under 80.000 dollar

I december 2016 dök det nya företaget Lucid Motors upp med sin helt eldrivna modell Air. Den verkade rätt spännande och man lovade mycket. Som vanligt när det ploppar upp helt nya elbilstillverkare var många skeptiska till om det ens skulle bli något mer än snygga renderingar. Men företaget hängde kvar och nu presenterar de den helt färdiga produkten som i princip ser exakt ut som konceptet som nu alltså har hunnit bli fyra år. Man beskriver Air som världens mest kraftfulla eldrivna lyxbil och det stämmer troligtvis också. Som bäst ska man på en laddning kunna ta sig hela 83,2 mil. Denna ska även vara snabbast att ladda på marknaden och batteripacket som är på 113 kWh ska palla upp till 3,2 mils laddning per minut. Det innebär att man skulle kunna tanka i 48,2 mil på bara 20 minuter. Bilen kommer att erbjudas i fyra stycken olika versioner - Lucid Air, Lucid Air Touring, Lucid Air Grand Touring och Lucid Air Dream Edition. Air är insteget och den kommer att börja på under 80.000 dollar och lanseras 2022. Det är inte annonserat vad den här har för effekt eller hur lång den tar sig på en laddning än. Air Touring som har ännu mer utrustning och 620 hästar lanseras i slutet av 2021 och kostar från 95.000 dollar. Den här gör 0-100 km/h på 3,2 sekunder, klarar kvartsmilen på 11,4 sekunder och toppar 250 km/h. Air Grand Touring är maxad med prylar, bjuder på 800 hästar, kostar från 139.000 dollar och lanseras i mitten av nästa år. Det är denna som har den bästa räckvidden - 83,2 mil. 0-100 km/h går på tre sekunder och toppfarten anges till 270 km/h. Kvartsmilen klaras av på 10,8 sekunder. Air Dream Edition har allt man kan önska sig och kommer bara i en begränsad upplaga. Det är denna som lanseras nästa vår och priset börjar på 169.000 dollar. Det är också denna som får mest effekt - 1080 hästar. 0-100 km/h går på snabba 2,5 sekunder, kvartsmilen tar 9,9 sekunder och toppfarten ligger på 270 km/h. Räckvidden anges till 74,8 mil med 21-tumsfälgar och 80,9 mil med 19-tumsfälgar. Bilen mäter 4,97 meter på längden, 1,93 på bredden och är 1,41 meter hög. Initialt kommer man inte att kunna få den med dragkrok men det kanske kommer i framtiden. Man ska dock kunna smälla på ett räcke på taket om man vill lasta större saker som inte ryms i bilen. Tillverkningen kommer att dra igång i fabriken i Casa Grande i Arizona de närmaste månaderna. De första leveranserna ska äga rum i Nordamerika i början av nästa år. I slutet av 2021 är planen att 20 stycken Lucid Studios och Services Centers ska ha öppnat, även dessa i Nordamerika. Leveranser till Europa och Mellanöstern, exakta priser för dessa marknader och liknande kommer att annonseras vid ett senare tillfälle. Bland de sista bilderna hittar ni teasers på Lucid Motors nästa modell som är en SUV. När den lanseras är dock oklart. Tumnagel
56.3°
+
Bobby Green
0

Bollinger Motors visar transportbilen Deliver-E
Ska börja tillverkas 2022

Vi har tidigare sett de eldrivna modellerna B1 och B2 från företaget Bollinger Motors. Den förstnämnda är en SUV och den andra en pickup. Nu visar man renderingar på Deliver-E som är en stor skåpbil avsedd för transporter av olika saker. Den här ska erbjuda batteripack från 70 till 210 kWh beroende på hur mycket räckvidd man kan tänkas behöva. Skåpbilen är än så länge bara ett koncept men om allt går vägen ska den komma i produktion 2022. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Läcka visar Motorolas nya Razr 5G
Rendering då

Den 9 september kommer Motorola sannolikt visa upp en ny version av sin vikbara telefon Razr. I dagarna läckte det ut renderingar av telefonen som ger en en rätt bra bild av hur den kommer se ut. Som man kan se i giffen nedan (tack @evleaks) är den inte helt olik sin föregångare men verkar trots det ha slipat kanterna och tagit bort fingeravtrycksläsaren. Skärmen ser också något större ut, något som tidigare rykten tidigare har påstått (från 6,2 tum till 6,7 tum). Även kameran ser ut att sticka ut en aning mer än på föregångaren. Telefonens specifikationer påstås vara Qualcomm Snapdragon 765, 8GB RAM, 256GB lagringsminne, kamera på 48-MP och ett batteri på 2,845 mAh. Namnet sägs bli Razr 5G vilket då antyder rätt så hårt att den kommer stödja 5G-nätverk. Tumnagel
38.3°
+
Frode Wikesjö
0

Pixel 5 visas upp i ny bildläcka
Inga stora överraskningar

Tidigare i augusti visade Google äntligen upp nya budgetluren Pixel 4a och meddelade i samma veva att en 5G-version av telefonen samt Pixel 5 var på ingång. Vi fick endast en liten tease av telefonen då, men nu har renderingar av telefonen läckt och ni kan se hur telefonen kan komma att se ut ovan och under. Materialet ger oss en ordentlig titt på telefonen och helt ärligt är det inte många överraskningar. Telefonen ser ut att ha dubbla kameror på baksidan, LED-blixt och ytterligare en sensor som troligtvis kommer användas för att mäta djup. På baksidan sitter det även en fingeravtrycksläsare. På framsidan ser vi ett hål uppe i vänstra hörnet av skärmen för selfiekameran. Något mer intressant är att telefonen verkar komma med någon form av texturerad yta på baksidan, vilket alltid är trevligt. Tidigare läckor pekar på att telefonen kommer utrustas med Snapdragon 765G och ha ett batteri på 3080mAh. När Google kommer presentera telefonen ordentligt är för tillfället okänt, men det väntas ske någon gång i oktober. Tumnagel
35.8°
+
André Stray
0

Nya bilder på Mustangen som är baserad på Tesla Model S
Arbetet går framåt

I december förra året skrev vi om det ryska företaget Aviar Motors som då presenterade planer på att bygga en klassisk Ford Mustang baserad på Tesla Model S. Jobbet fortskrider och nu får vi nya bilder och renderingar på bygget. Karossen som är i kolfiber börjar bli klar och en del interiörbitar har kommit på plats. Aviar R67 som man kallar den får det stora batteripacket på 100 kWh, dubbla elmotorer som tillsammans ger över 800 hästar och en räckvidd på omkring 50 mil. Vad den kommer att kosta när den väl är klar är inte känt ännu. Tumnagel
58.9°
+
Bobby Green
0

Zagato väcker liv i Iso Rivolta
Ny bil på gång med V8:a från Corvette

Den italienska bilbyggarfirman Zagato visar nu så smått upp sitt senaste projekt som är en pånyttfödelse av märket Iso Rivolta. GTZ som bilen kallas är inspirerad av Iso Rivolta A3 från 1963, mer känd som Grifo. Designen är uppdaterad på alla fronter men precis som i originalet sitter det en amerikansk V8:a under huven, denna gång från Corvette Z06 vilket innebär 6,2 liter och kompressor. Här är den dock uppborrad till 6,8 liter istället. GTZ ska presenteras officiellt i oktober i samband med att det första exemplaret skeppas till sin nya ägare. Endast 19 stycken kommer att tillverkas och nio är redan sålda. Någon prislapp har vi inte sett men det kanske är bäst för hjärtat. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Xiaomi vill förvara hörlurarna i mobilen
Blir lättare att hålla reda på då

Den kinesiska mobiltillverkaren Xiaomi har lämnat in patentansökan där man beskriver ett system för att förvara trådlösa hörlurar inuti en mobiltelefon. Ett sådant system skulle antagligen göra risken mindre för att användaren skulle tappa bort sina hörlurar. Systemet bygger på att hörlurarna är både små och vikbara så att de får på plats inuti en mobiltelefons hölje. Den nederländska sajten Lets Go Digital har själva tagit fram lite renderingar på hur det hela skulle kunna se ut vilka ni kan se här. Vi har tidigare sett mobiltelefoner som förvarat en tillhörande stylus inuti ett hölje så tekniskt sett skulle det här antagligen inte vara superkomplicerat att åstadkomma. Hur praktiskt det hela skulle vara går dock antagligen att diskutera. Tumnagel
39.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Evan Blass visar upp hela Samsung Note 20
Ger oss en lite tydligare titt

Samsung väntas presentera Galaxy Note 20 i början av augusti, men Evan Blass fortsätter förstöra överraskningen genom att leverera läckta bilder och renderingar av den kommande luren. I ett nytt Twitter-inlägg, som ni kan kika på nedan, får vi en 360-vy av telefonen och det verkar som att kamerabumpen på baksidan inte är lika massiv på Note 20 jämfört med den på beryktade Note 20 Ultra. Tumnagel
37.4°
+
André Stray
0

Ny båt från Tecnomar och Lamborghini
Inspirerad av hybriden Sián FKP 37

Automobili Lamborghini och den italienska båttillverkaren Tecnomar har tillsammans kokat ihop lyxbåten Tecnomar for Lamborghini 63. Det finns än så länge bara renderingar och en oerhört tacky video på båten men den ska tillverkas. Inspirationen till linjerna ska komma från Sián FKP 37 som Lamborghini presenterade förra hösten. Båten mäter strax över 19 meter i längd och det som driver den framåt är två stycken V12-dieslar från MAN på 24 liter vardera. Dessa ger sammanlagt 4000 hästar vilket gör att den 24 ton tunga båten kan toppa 60 knop (111km/h). Sián är en hybrid men någon sådan teknik har inte fått följa med över till båten. Leveranserna ska dra igång i början av nästa år. Vad man får betala är dock oklart för tillfället. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Så här ser Lordstowns eldrivna pickup ut på insidan
Presenteras den 25 juni

Lordstown Motors bjuder nu på några renderingar som visar hur deras kommande eldrivna pickup Endurance ser ut på insidan. I samband med detta berättar man även att bilen kommer att visas upp officiellt den 25 juni, på torsdag nästa vecka alltså. Som vi kan se får bilen ett digitalt instrumentkluster på en stor skärm som breder ut sig ända bort till infotainmentsystemets område. Mellan framstolarna är inte ett tredje säte utan istället ett rejält armstöd som lär bjuda på mycket förvaringsmöjligheter. Planen är att lansering ska ske i januari. Bilen ska bjuda på fyra stycken hjulmonterade elmotorer som tillsammans ger 608 hästar. 0-100 km/h ska gå på 5,6 sekunder och räckvidden på en laddning ska ligga på strax över 40 mil. Priset ska börja på 52.500 dollar. Tumnagel
36.9°
+
Bobby Green
0

En BMW Isetta i Lego-form
Skulle det vara något ni vill se bli verklighet?

En bil man inte kan köpa från Lego än är BMW:s urgulliga lilla Isetta. Därför har Jimmi-DK gjort ett gäng renderingar och lagt upp just detta som idé på länken nedan. Om tillräckligt många röstar för att det här är något man vill ha tittar Lego på projektet och gör verklighet av det. Just nu har projektet 1980 stycken som backar det, och det är 562 dagar kvar att rösta för att man vill se den här i butikshyllorna. 10.000 stycken röster krävs för att projektet ska bli av. Tumnagel
45.3°
+
Bobby Green
0

Nya renderingar på Lordstowns eldrivna pickup
Det blir nog så här den kommer se ut

Lordstown Motors har släppt några nya renderingar på den kommande eldrivna pickupen Endurance. Planen är att visa upp den färdiga produkten senare den här månaden på nätet, och det är troligtvis så här den kommer att se ut då också. Bilen har bland annat fått mer produktionsmässiga strålkastare och vanliga dörrhandtag. Om allt går som det ska kommer 30 stycken förserie-bilar att tillverkas innan december och hela 20.000 produktionsversioner nästa år. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Bilder på Samsung Galaxy Note 20 läcker
Verkar inte bli någon minsting i år

Senare i sommar kommer Samsung hålla låda och presentera nya Note-enheterna och tack vare OnLeaks och Pigtou har vi nu fått en liten förtitt på enheterna. Mer specifikt har gänget lagt vantarna på läckta renderingar av vad som sägs vara Note 20 och Note 20+. Av bilderna att döma så kommer de nya Note-enheterna inte leverera någon större överraskning på designfronten. Enheterna ser ut att vara formade precis som Note 10, men ha en liknande kameramodul som på vårens S20. På storleksfronten verkar det som att Note 20+ kommer ha en display på 6,9 tum och den mindre varianten kommer ha en 6,7 tum stor skärm. Note 10 kom i en version med en 6,3 tum stor display och undertecknad föredrog denna version mer än den större varianten och det verkar inte som att någon mindre Note-enhet kommer lanseras i år, vilket är lite trist. Som sagt. Presentation av Note-serien brukar ske i augusti och release i september. Vi får se om Samsung kommer köra samma schema i år, eller om coronan satt sina spår i releaseplanerna. Tumnagel
36.6°
+
André Stray
0

Bildläcka visar Motorolas kommande flaggskepp Edge+
Lite Note 10-inspirerad

Motorola har de senaste åren fokuserat på budget- och midrange-segmentet, men nu verkar tillverkaren ha ett ordentligt flaggskepp på ingång. Pricebaba och OnLeaks har lagt vantarna på pressbilder och renderingar av Motorolas kommande enhet Edge+ och enheten ser ut som hur alla andra flaggskepp ser ut nu för tiden. Telefonen har en glasmacke-design med en display som täcker större delen av framsidan och faller ner över kanterna. Uppe i vänstra hörnet på framsidan sitter det en liten selfiekamera och på baksidan ser vi en kameramodul med tre sensorer. Enligt tidigare rykten kommer telefonen köra Snapdragon 865, 12GB ram och ett ordentligt batteri på 5000mAh. Skärmen sägs ha 90Hz i uppdateringsfrekvens. När telefonen kommer presenteras officiellt är för tillfället okänt, men troligtvis kommer det ske någon gång i sommar. Tumnagel
37.6°
+
André Stray
0

Kia visar ordentliga bilder på nya Sorento
Kommer som laddhybrid

Förra veckan fick vi ett gäng renderingar på nya Kia Sorento och nu delar tillverkaren med sig av de första officiella bilderna på den färdiga produkten. Det här blir den fjärde generationen av modellen och en av nyheterna är att den kommer som laddhybrid. Bilen bygger på en helt ny plattform som är framtagen speciellt för medelstora suvar. Världspremiär blir det på mässan i Genève den 3 mars. Tumnagel
44.8°
+
Bobby Green
0

Den här vill Glickenhaus köra 24-timmars på Le Mans med
Det är dags för en amerikansk bil att vinna igen

Det har nu gått 53 år sedan en amerikansk bil vann 24-timmars på Le Mans och enligt James Glickenhaus och hans gäng är det dags att ändra på det nu. Till sin hjälp har man bilen vi ser här - 007 Le Mans Hypercar. Den kostar två miljoner euro och för pengarna får du en racerbil optimerad för bankörning med en dubbelturbomatad V6:a på 3,0 liter och 852 hästar under skalet. Vikten ligger på 1100 kilo. Som vi kan se handlar det fortfarande bara om renderingar här, en prototyp av bilen ska köras i vindtunnel nästa månad så det är en bit kvar. Går allt enligt planerna ska produktionen dra igång i augusti och de första testerna påbörjas i september. Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0
Nästa sida