m

En närmare till på Rimac Nevera
Imponerande bil!

Mat från Carwow har tagit sig en närmare titt på den smått bisarra elbilen Nevera. Mat är ju känd för att kolla om diverse öppningar för att kyla bilen och avgasrör och sånt är fejk eller inte med hjälp av en enkel pinne. Rimac tyckte att det var lite för banalt och fixade en specialgjord i kolfiber. Tumnagel
38.6°
+
Roger Åberg
0

Det här är Rimac Nevera med 1914 hästar
Produktionsversionen av C_Two för 2 miljoner euro

Rimac har äntligen visat upp produktionsklara versionen av C_Two, ett koncept som visades upp 2018. Det här är alltså en bil du kommer att kunna köpa, om du är snabb och har rejält med pengar. 150 bilar kommer att tillverkas och prislappen ligger på 2 miljoner euro. Då får du en hyperbil med 1914 hästar och toppfart på 412 km/h. Precis som Koenigsegg gillar att köpa sina bilar med lite svensk touch har Rimac valt Nevera efter deras ursprung Kroatien. Översätter man ordet från kroatiska betyder det misstro, men det är också ett begrepp för lokalbefolkningen på en storm som snabbt och oväntat drar upp och som flyger fram längs kusten med blixtar och mycket kraft. Flera delar kan styras för att styra hur mycket downforce som skapas, bland annat vingen och diffusorn bak. Rimac är kända för sina elektriska drivlinor och bilen har fyra motorer som tillsammans ger 1914 hästar och ett vrid på 2360 Nm. Batteriet har en H-form och är vätskekylt. 6960 celler ger 120 kWh. Noll till 60 mph går på 1,85 sekunder och till 161 km/h kommer man på 4,3 sekunder. Till 300 km/h kommer man på 9,3 sekunder och kvartsmilen går på 8,6 sekunder. Bromsa ska man ju också kunna och det gör man dels med klassiska bromsar men också med motorerna. Fördelningen mellan dessa ska vara riktigt avancerad och inget föraren behöver bry sig om. Motorerna ska kunna bromsa med 300 kW och till det har man Brembobromsar på 390 mm. Galen prestanda, men Rimac lovar att bilen ska vara härlig att köra. Ställbara dämpare och automatisk justeringen av höjden ska ge en trevlig upplevelse när man ligger och tuggar mil. Under nästa år kommer en uppgradering som man kallar för Driving Coach. Med hjälp av tolv ultraljudssensorer, 13 kameror och sex radars tillsammans med Nvidias Pegasus-system får man som förare aktiv guidning när man kör på ett antal racerbanor. Nedan hittar ni lite videos om bilen! Tumnagel
45.2°
+
Roger Åberg
0

Renault vill begränsa hastigheten till 180 km/h
Precis som Volvo

Volvo har sedan förra året begränsat toppfarten i deras bilar till 180 km/h, helt enkelt för att de inte tycker att det finns någon poäng med högre hastigheter och så rimmar det illa med Volvos mål att ingen ska dö i en Volvo i framtiden. Nu är Renault inne på samma linje och Renault-bossen Luca de Meo sa i fredags på bolagets aktieägarmöte att framtidens Renault och Dacia inte kommer att gå över 180 km/h. Men Renault vill gå ännu längre än så och man utvecklar nu ett system som man kallar för Safety Coach. Med det påslaget följer bilen lokala hastighetsbestämmelser och ser också till att ta det lugnt i farliga kurvor, justera hastighet efter väder och beroende på hur uppmärksam föraren är. Tumnagel
56.3°
+
Roger Åberg
0

Facebook lanserar rapapp
"Måste fixa para, måste fixa flos"

Facebooks experimentella avdelning, NPE Team, har släppt en ny musikapp som heter BARS. Appen är för folk som vill rappa feta rim utan att behöva någon studio. I appen hittar man också färdiga beats och flertalet olika effekter som man då kan rappa över. Om man har svårt att hitta ord som rimmar så kan BARS också föreslå ord som rimmar på det man planerade att rappa. Klippen kan dock endast vara 60 sekunder långa så något 300 Bars & Runninx27-liknande kan man inte riktigt dra till med här. Självklart kan man sedan dela sina rhymes med omvärlden så BARS-videos är väl något vi får se på diverse sociala medier inom kort. BARS testas just genom en stängd beta på iPhone men vill man redan nu säkra sitt rapnamn kan man ladda ner appen från App Store och registrera sitt användarnamn på tjänsten. Tumnagel
17.0°
+
Frode Wikesjö
0
2020

Krasch med trimmad enhjuling i över 60 km/h
Så kan det gå

Eldrivna enhjulingar är ju lite spännande. Jag har testat en gång och det gick inte alls bra men det ser ganska kul ut när folk bemästrar dessa fordon och snyggt susar fram på ett hjul. En del tycker dock att det går lite för långsamt och trimmar därför sina åk. En av dem som gjort detta är "Kamikaze Joe" och hans enhjuling gör över 60 km/h. Det är väl kul, ända tills man ramlar. Som tur var hade han ordentlig skyddsutrustning på sig så det enda som flög i tusen bitar var hans enhjuling. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Hur många majskolvar är det i en burk med majs?
Snubbe monterar tillbaka majsen på kolven för att se

Majskolv. Konstigt namn som rimmar på något äckligt. Men gott att sätta i sig enligt många, speciellt drypandes i smör. En del köper majsen på burk, men det är ju inte riktigt samma sak som en kolv. Och hur många kolvar ryms egentligen i en burk? Det får vi reda på i detta mycket informativa klipp. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0
2019

Hennessey trimmar Corvette C8 upp till 1217 hästar
För dig som tycker nya ZR1 verkar för klen

Förra veckan skrev vi om de senaste ryktena kring den kommande ZR1-versionen av Corvette C8. Det snackas om att den kommer att få dubbla turbo, hybridkraft och runt 900 hästar. Det räcker ju som ni säkert förstår gott och väl, men om man inte orkar vänta på den versionen och vill ha ännu mer kraft kan man vända sig till Hennessey. De kan nämligen trimma upp bilen till 1217 hästar. Väljer man detta paket får man en specialbyggd LT2-V8:a som uppgraderats med smidda aluminiumkolvar och smidda vevstakar i stål. Maskinen utrustas med två turbo-aggregat och dubbelkopplingen förstärks för att palla med den nya kraften. Det dröjer dock ett tag innan man kan ge sin C8:a den här behandlingen och det enda Hennessey kan erbjuda till modellen i skrivande stund är ett sportigare avgassystem i rostfritt. Senare kommer man att kunna trimma upp bilen med kompressor till 710 hästar men värsting-versionen med 1217 hästar verkar alltså komma efter detta. Förutom motormeck kommer justerbar fjädring, Brembo-bromsar, andra fälgar och ett kolfiberkit bestånde av frontsplitter, sidokjolar, takscoop och en rejäl vinge på bakluckan att erbjudas. Några av grejerna väntas bli tillgängliga nästa år men vad de kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Prestanda-version av Aston Martin DBX på gång
Kanske får V12:a

Om man vill ha en riktigt lyxig SUV kan man vända sig till Bentley eller Rolls-Royce, men sedan förra veckan även till Aston Martin som presenterat modellen DBX. Det finns dock en sak som den saknar som de andra har - en V12:a under huven. Men detta kan det bli ändring på då det snackas om att ett prestanda-version av DBX är på väg, och att den då skulle få fyra cylindrar till. Motorn ska enligt vdn få plats i bilen så troligtvis hittar den dit istället för att man trimmar V8:an ytterligare. I modellen DB11 AMR ger V12:an 639 hästar. Tumnagel
37.6°
+
Bobby Green
0

Snap Inc vill att myndigheter ska reglera sociala medier
För att skydda användarna

Jag är på konferensen European Innovation Festival i Milano, som pågår i dag och i morgon, och där berättade Snaps vice president of partnerships Ben Schwerin att han tror att myndigheter kan komma att behöva reglera sociala medier. Anledningen är att företagen bakom de sociala plattformarna har som främsta mål att tjäna så mycket pengar som möjligt, inte att bygga en plattform som är den bästa för användaren. Varken att använda eller ur ett större perspektiv. Ben drog parallellen till FCC i USA, myndigheten som bildades 1934 för att kontrollera och sätta regler för de som sände radio och tv. Enligt Ben är det tveksamt om de sociala plattformarna kan kontrollera sig själva fullt ut helt enkelt för att de har blivit för stora. Det kan komma behövas en myndighet i någon form som sätter upp regler och riktlinjer som gör att sociala plattformar inte blir plattformar för fake news, för propaganda och där användarna används för ett dåligt syfte. Ben pratade även mycket om att man inte tror på att deras användare ska få så många connections som möjligt. Människan har generellt fem riktigt nära kontakter och ytterligare tio till som tillsammans bildar den innersta cirkeln av kontakter, de som verkligen betyder något. Dessa femton personer tar två tredjedelar av vår tid i anspråk. Men Facebook och även Instagram bygger på att man ska få så många connections som möjligt, detta rimmar inte speciellt bra med den där gruppen av femton personer. Tesen är helt enkelt att vi inte kan ha riktiga kontakter med hur många som helst. Istället börjar folk bygga digitala personas som inte alltid har mycket med människan bakom att göra. Han påpekade också att de i generationen som är uppväxt med sociala medier är de som värderar den mänskliga kontakten mest av alla och att de använder sociala medier inte främst för att bygga stora nätverk utan för att bygga kontakten med den där innersta cirkeln med nära kontakter. Han fick också en fråga om den inte så lyckade lanseringen av nya Snapchat för ett drygt år sedan. Enligt Ben ville de skapa två delar där den ena med användarnas riktiga kontakter var fredad från innehåll från influensers och varumärken. Han påpekade att de som skrek högst efter omgörningen var de stora influensers som förlorade på förändringen. Om Snap gör rätt saker med Snapchat får andra avgöra, men det är intressant att en av de stora sociala nätverken vill bli reglerad och i alla fall på ytan tror på de mindre nätverken och direktkontakt mellan människor i mindre grupper. Frågan är om vi i framtiden kommer att få sociala nätverk som faktiskt vill användarnas bästa och som inte bara fokuserar på att bygga intäkter och så mycket vinst som det bara går. Uppdatering I en tidigare version av artikeln hade vi fel titel på Ben. Tumnagel
39.8°
+
Roger Åberg
0

Google fimpar sitt etikråd för artificiell intelligens
En vecka efter att man lanserade det

Förra veckan drog Google igång något som man kallade för Advanced Technology External Advisory Council (ATEAC) vilket var ett slags etiskt råd för artificiell intelligens där åtta externa experter skulle vägleda Google inom AI-etik. Nu meddelar dock Google att man lägger ner ATEAC då det hela inte verkar ha varit så genomtänkt. Det verkar vara kritik från Googles anställda som gör att ATEAC nu läggs ner. Många anställda på Google har protesterat mot att en av experterna i rådet är Kay Coles James som är som är ordförande för den konservativa tankesmedjan Heritage Foundation. James är bland annat en högljudd förespråkare mot rättigheter till hbtq-människor, har gett sitt fulla stöd till Trumps mur mot Mexico och är helt emot abort. De här åsikterna anser tusentals anställda på Google rimmar illa med företagets interna värderingar och därför drog man igång en namninsamling vilken krävde att James skulle kickas från ATEAC. Där stod bland annat: "Google is making clear that its version of ‘ethics’ values proximity to power over the wellbeing of trans people, other LGBTQ people and immigrants." Över 2300 ska ha undertecknat namninsamlingen och detta verkar ha tagit skruv i Googles ledning som nu alltså väljer att helt skrota ATEAC. En talesperson för Google säger till The Guardian: "It’s become clear that in the current environment, ATEAC can’t function as we wanted. So we’re ending the council and going back to the drawing board." Tumnagel
38.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
2018

Systembolaget testar utlämningsstation för e-kunder
Slipp gå in på fysiska bolaget

Nästa vecka kommer Systembolaget att börja testa en separat så kallad utlämningsstation där kunder som har köpt varor via Systembolaget.se ska kunna hämta ut sina varor. På måndag börjar det hela pilottestas vid köpcentrumet Bromma Blocks utanför Stockholm. Utlämningsstationen är cirka 30 kvadratmeter stor och ligger i anslutning till det traditionella Systembolaget i Bromma Blocks. Utlämningsstationen går att gå in i från Systembolagets butik eller via en separat ingång. Systembolaget har valt att testa det här systemet för att göra det smidigare för deras nätkunder men även för att minska risken att någon impulsköper något litet extra när de hämtar ut sin beställning. Åsa Zettergren arbetar som affärsutvecklare på Systembolaget och hon säger till Market: "Vi vill inte att kunden ska handla mer än den hade tänkt. Planerade köp på nätet som hämtas utanför butikslokalen kan motverka impulsköp, vilket rimmar väl med vårat uppdrag." Det enda som går att köpa på Systembolagets utlämningsstation är presentförpackningar. Det kommer även att gå att reklamera beställda varor. Tumnagel
50.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Är jorden vår största fiende?
Lite eftermiddagstrams från Funny or Die

Funny or Die har släppt ett nytt avsnitt av fejkdokumentären Our Fascinating Planet med komikern Demetri Martin som programledaren Ted Rimmarniet. I det här avsnittet får vi reda på att jorden är vår största fiende och hur vi gått till attack mot Moder Jord sedan urminnes tider. Tumnagel
36.5°
+
André Stray
0

Här är vinnarna i Blizzcon 2018-tävlingen
Grattis!

I fredags drog vi igång en tävling som ni kunde delta i för att lägga vantarna på ett stycke Virtual Ticket till årets Blizzcon. Era inlägg har lästs och vi har utsett fem stycken vinnare som kommer få följa Blizzard-presentationen på distans samt få lägga vantarna på lite in-game-items i diverse Blizzard-spel. Vinnarna blev Mattias Nygren, Jocke, Erik Rönnqvist, jhnsi samt Eduardos vinnande inlägg kan ni läsa precis här nere. Vinnarna har kontaktats via kommentarerna i tävlingsartikeln. Det har för övrigt varit en sann fröjd att läsa era Blizzard-relaterade inlägg och jag uppmanar alla att hoppa över till tävlingsartikeln för lite finläsning. Länk till tävlingen har ni bland de inlänkade artiklarna. Grattis alla vinnare! Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0

Rogue Trooper blir film
Duncan Jones ska regissera

World of Warcraft-regissören Duncan Jones har meddelat vilken film som kommer bli hans nästa. Och det verkar bli en filmatisering av serietidningen Rogue Trooper, som även släpptes i spelform 2006. Duncan meddelade detta via en video på Twitter där vi fick höra Duncan rimmar lite om 2000 AD-universumet och avslutar videon med visa upp en blå mohawk-frisyr, vilket är den frisyr hjälten Rogue har i serierna. När filmen kommer ha premiär är för tillfället okänt, men det lär dröja något år innan vi får se lite rörligt material från projektet. Tumnagel
39.2°
+
André Stray
0

Brabus har pillat på Mercedes pickup
Trim och styling står på schemat

Brabus trimmar verkligen alla Mercor som finns där ute. Nu har de gett sig på pickupen X-Klass som i princip är en Nissan Navara i en annan kostym. Efter Brabus behandling får diesel-versionen som kallas för X 250 21 extra hästar och ger nu totalt 214 hästar och ett vrid på 510 newtonmeter ur den dubbelturbomatade fyran på 2,3 liter. 0-100 km/h ska gå på 11,5 sekunder. Den starkare turbomatade V6:an kommer också att få sig omgång av Brabus senare. Förutom mer effekt får bilen en del nyheter på utsidan. Dessa innefattar bland annat rostfria hasplåtar, extraljus på taket, ny grill, LED-ljus och givetvis ett stort B mitt i grillen. Fälgarna mäter 20 tum och de är skodda med 285/45-gummi. Allt avslutas där bak med fyra kromade avgaspipor. Vad det kostar att låta Brabus göra detta med din pickis framgår tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
34.7°
+
Bobby Green
0

Världens snabbaste Demon på kvartsmilen
9,14 sekunder

Hennessey trimmar som ni vet muskelbilar och en modell de gärna sätter tänderna i är Dodge Challenger SRT Demon. Den här som de har masserat till 1 050 hästar är nu världens snabbaste på kvartsmilen (402 meter) med tiden 9,14 sekunder och en slutfart på 244,6 km/h. Tumnagel
42.6°
+
Bobby Green
0

Tack till er som prenumererar på Feber Premium!
Verkligen, tack!

Jag vill börja med att verkligen, verkligen tacka alla som redan har blivit prenumeranter på Feber Premium! Ni bidrar till att Feber kan finnas även i framtiden och vi hoppas att ni gillar upplevelsen ni får för pengarna. Tack! Vi har slitit med att få Feber Premium på plats och det var oerhört skönt att lansera det. Nu har nästa resa börjat, eller resorna snarare. Jag vet att en del av er tror att vi nu kommer att strunta i "vanliga" Feber och att vi kommer att göra vanliga Feber sämre. Så är det så klart inte. Vi får fortfarande den absolut största delen av våra intäkter från annonser och det vore idioti att förstöra detta. Så nu fortsätter vi med den resa som vi har hållit på med i över 14 år. Vi kommer att fortsätta ge er fantastiskt innehåll. Den mix av nyheter som vi älskar att ge er vecka ut och vecka in. Vi älskar verkligen det vi håller på med och allt vi skriver om och vi hoppas att det märks. Vi ska fortsätta med att alltid försöka bli ännu bättre. Det lovar vi verkligen. Vi tror inte på att låsa in innehåll. Vi tycker att innehåll på nätet ska diskuteras och vi vill att så många som möjligt ska läsa det vi skriver. Vi tycker att ni som besöker oss ska få se vårt innehåll utan att behöva logga in. När man tycker detta så rimmar en klassisk betalvägg illa. Så vi behövde göra något annat. Det vi tar betalt för nu är en upplevelse, saker som gör besöket på Feber lite lyxigare. Vi vill ju så klart att Premium ska vara så attraktivt som möjligt för att få in prenumeranter, men vi är också smärtsamt medvetna över att vi kommer att tappa vanliga besökare om vi gör skillnaden för stor. Ett klassiskt dilemma. Vi kommer så klart att lägga till nya funktioner och ändra lite saker då och då på Feber som vi alltid har gjort. Vi kommer dock inte bara att göra saker för Premium. Feber för alla är som sagt fortsatt extremt viktigt för oss och er som besöker oss. Jag hoppas att ni som gillar oss fortsätter eller börjar att prenumerera på Premium för att ni först och främst gillar det vi gör och jag hoppas att ni som prenumererar inser hur viktiga ni är för vår överlevnad. Vi har alltid haft stor andel besökare som använder adblockers. Vi har också genom åren haft många som har vitlistat oss, även då vi inte kunnat ge en fantastisk annonsupplevelse. Detta är vi såklart oerhört tacksamma för. Men de som kör adblock och inte vitlistar oss ger oss inga intäkter. Vi har sedan adblockers kom för snart ett decennium sedan alltid haft en förståelse för att man använder adblock. Verkligen! Men nu när vi har ett alternativ så hoppas vi så klart att ni som kör adblock börjar prenumerera på Premium trots att det inte gör någon större skillnad i er användarupplevelse. 9krvecka29krmånad99krfanboy.circleContainer { max-width: 420px; margin: 0 auto; }.circle {width:120px; height:120px; border-radius:120px; font-size:30px; color:white; line-height:40px; text-align:center; background:#333; float: left; margin: 10px;font-family: SuisseLight, HelveticaNeue-Light, "Roboto Thin", Arial, serif; -webkit-font-smoothing: antialiased; letter-spacing: 0; font-weight: 300;}.price { margin-top: 33px; }.time { line-height: 0px; font-size: 16px; }@media only screen and (max-width: 480px) {.circleContainer { max-width: 280px; }} Om ni inte redan prenumererar så klicka här för att börja prenumerera, eller välj det paket som passar dig bäst här ovanför. Man får prova gratis i två veckor och det är självklart ingen bindningstid. Så om du inte har gjort det innan, prova! Vi har en lite rolig nyhet om det vi i dag kallar för fanboy-prenumerationen, men mer om det senare när det är klart! Tumnagel
47.6°
+
Roger Åberg
0

Polisen tipsar om hur du följer den nya mobillagen
Alla sätt är bra utom de dåliga...

I torsdags så började den nya mobillagen att gälla och nu är det förbjudet att hålla på och fippla med mobilen när du är ute och kör. Eller i alla fall ha den i handen. Men det är tillåtet att prata i telefon - om man har handsfree. Men polisens mobiler kopplar inte alltid upp sig till ljudsystemet i bilen, och då får man vara kreativ. Det är polisen i Söderslätt som skojat lite för att uppmärksamma den nya lagen. Man rimmar också loss lite... Har du mobilen i handen när du kör, kanske den i andra änden luren dig bättre hör. Detta är sedan 1 februari förbjudet och straffbart, så visa nu att du är lite smart. Koppla in din handsfree, så slipper du fattigare bli. Straffet kan bli böter, om du inte detta sköter. Tumnagel
57.6°
+
Roger Åberg
0
2017

Polestar ger nya Volvo XC60 421 hästar
Får mer knuff i mellanregistret

Den som vill ha lite mer knuff i sin nya Volvo och ändå behålla alla garantier vänder sig till hustrimmaren Polestar. Nu presenterar de drivlineoptimeringar för nya XC60 och har man en sådan i T8-utförande kan man få samma effekt som till XC90 T8 - det vill säga 421 hästar. Förutom prestandan förbättras även gas- och off throttle-respons, växlingshastighet och gearhold-funktionen. Den största förändringen ligger i mellanregistret där mer effekt och vrid har plockats ut. Polestar-optimering för nya XC60 finns förutom till T8 även till T6, T5, D5 och D4. Tumnagel
49.7°
+
Bobby Green
0
2016

Nu kan Polestar optimera din nya S90 och V90
D5 AWD är först ut

Volvos hustrimmare Polestar meddelar nu att de har färdigställt ett optimeringsprogram till nya Volvo S90 och V90. Hela drivlinan uppdateras och förutom mer effekt får man snabbare gasrespons, snabbare växlingstider och mer precision. Först ut är D5 AWD, T6 AWD kommer man att kunna skruva upp från oktober. Ni som väntade er massiva hästkraftsökningar kommer dock att bli besvikna. D5:an som original har 235 hästar och 480 Newtonmeter får efter behandling 240 hästar och 500 Newtonmeter i vrid. Allt vrid ska dock finnas tillgängligt från 1 500 istället för 1 750 varv. 0-100-tiden kapas med en tiondel från sju sekunder blank till 6,9 för S90, från 7,2 till 7,1 för V90. Förbrukning och utsläpp är oförändrade. Kostnaden oavsett modell ligger på 9 200 kronor. Vad T6-optimeringen bjuder på är oklart för tillfället men om det blir samma som i XC90 T6 AWD handlar det om 334 istället för 320 hästar och 440 Newtonmeter istället för 400. Ni som vill ha värstingversioner kanske också kan få som ni vill, om dessa rykten stämmer vill säga. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Gameloft tackar nej till Vivendis erbjudande
Var för lågt

Som vi tidigare har berättat vill Vivendi ta över kontrollen över spelföretaget Gameloft och de har nu lämnat in ett erbjudande om att köpa upp de resterande aktierna i företaget. Gameloft har i sin tur nekat erbjudandet eftersom de anser att det inte motsvarar företagets värde och framtida visioner och att det helt enkelt var för lågt. Gameloft anser också att Vivendis strategi och portfölj inte rimmar med företagets strategier. En konflikt mellan Vivendi och Gameloft samt Ubisoft har pågått under en tid då Vivendi, utan att tala med ägarna, köpt in sig i både Gameloft och Ubisoft som ägs av samma familj. Efter att nu ha tackat nej till erbjudandet om övertagande av Gameloft måste ägarfamiljen Guillemots, enligt analytikern Neil Campling, visa för investerare att de verkligen kan förbättra sitt utbud och leverera kvalitativa produkter som mäter sig med de bästa på marknaden. Tumnagel
40.9°
+
Emmy Zettergren
0
2015

VF Engineering kompressortrimmar Lamborghini Huracán
Låter mysigt

VF Engineering har nu byggt vad som sägs vara världens första kompressormatade Lamborghini Huracán. Vi har sett flertalet turbokonverterade bilar, så därför är det trevligt att någon även förser V10:an med kompressor för en gångs skull. Förutom det härligt vinande ljudet gör ju detta även gott för effekten, som i detta fall hoppar upp från 610 till 805 hästar. Trimkitet som går på omkring 33 000 dollar inkluderar förutom själva kompressorn bland annat även ett nytt insug, bättre vattenkylning, bättre luftinsug och en omprogrammering av bilens dator. Tumnagel
49.7°
+
Bobby Green
0

Heico Sportiv visar vad de kan göra med nya Volvo XC90
Stylar och trimmar

I somras skickade Heico Sportiv ut bilder på ett stylingkit de höll på med till nya Volvo XC90. Nu är grejerna klara och förutom att förändra utseendet lite grann kan de även trimma din bil så att den blir lite piggare. Det erbjuds ett komplett kjolpaket som biffar till bilen en del, man kan få ett sportigare avgassystem med fyra ändpipor och i hjulhusen sitter det 22-tummare. Till D5-snurran erbjuder man ett trim som höjer effekten från 225 hästar och 470 Nm till 250 hästar och 540 Nm. T6 trimmas från 320 till 340 hästar och vridet här ökar från 400 till 470 Nm. Med trimmet gör bilen 0-100 km/h på 6.8 sekunder vilket är en tiondel snabbare än original. I videon nedan kan vi höra om det man kallar för Selected Sound - ett system som elektroniskt murrar upp motorljudet lite. Bilarna kommer att visas upp på bilmässan i Essen i månadsskiftet. Några prisuppgifter finns tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
42.0°
+
Bobby Green
0

Game of Thrones i World of Warcraft-stil
World of Thrones

De flesta känner nog till det klassiska introt till Game of Thrones. I den här videon får vi dock se en World of Warcraft-inspirerad version skapad av Youtubeanvändaren Marc Ottensmann. Istället för de välkända platserna i Westeros och Essos får vi se städerna Orgrimmar, Thunder Bluff, Stormwind och Ironforge och Marc ska ha jobbat på videon i ett år, om än mest intensivt de senaste månaderna. Tumnagel
43.8°
+
Emmy Zettergren
0

Hob-hus på Kickstarter hotas av Tolkiens advokater
Poddit Hole

Några entreprenörer som försökte kickstarta ett projekt där man ville ta fram ett hus liknande dem där hoberna från Sagan om Ringen bor i sin by Fylke har blivit indragna i en juridisk tvist med filmbolaget Warner Bros. samt företaget som bevakar författaren Tolkiens rättigheter. Detta har lett till att alla referenser till hobbitar och Tolkiens böcker har tagits bort från Kickstarter och man har även bytt namn på huset från "Hobbit House" till "Poddit Hole" och även ändrat referensen till "Middle-Earth" till "Centre-Earth". Dock så verkar inte Warner Bros. advokater varit helt nöjda med denna ändring då de anser att Centre-Earth är för likt Middle-Earth och de är inte heller nöjda med Poddit Hole då detta rimmar på hobbit, advokaterna vill inte att det ska förekomma några referenser till något som rimmar på hobbit. Får man väl sitt Poddit Hole finansierat så kommer detta att användas till lyxcamping på en campingplats i brittiska Suffolk. Tumnagel
17.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Pappa trimmar sina ungars elbil
Bra drag

That HPI Guy plockar isär sina ungars rosa elbil och bestämmer sig för att ge bilen en liten uppgradering i form av ett mer kraftfullt batteri, som gör bilen avsevärt mycket snabbare än tidigare. Tumnagel
74.6°
+
André Stray
0

Polestar trimmar nu även Drive-E-motorer
Får mer fart på de snålaste modellerna

Polestar Performance breddar nu sin optimeringstjänst genom att även erbjuda sin kunskap till Volvos Drive-E-motorer. Christian Dahl som är vd för Polestar säger följande: "Den nya generationen är ett stort steg framåt. Genom att expandera våra optimeringar till drivlinan kan vi erbjuda en helt ny dimension av förbättrad körupplevelse för prestanda-orienterade Volvo-kunder." Bilar som utrustas med Polestars grejer får alla optimerad motorprestanda, gasrespons, växlingshastighet, växlingsprecision och off throttle-respons. Som vanligt behålls Volvos garanti. De första optimeringarna släpps den sista veckan i juni till T6, T5, D5 och D4-motorerna. Mer om vad man får finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
51.6°
+
Bobby Green
0
Nästa sida