28 i dag 44 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Mercedes-Maybach GLS är här En ny form av lyx Efter teaserbilden igår har Mercedes-Maybach nu presenterat GLS 600. Det är en jätte-SUV som man beskriver som en ny form av lyx. Den ser ut som en Mercedes GLS men är rejält uppsnoffsad i alla hörn. Den har till och med en egen doft som blandar blommor, läder och kryddigt te. Bilen rullar på 22-tummare men 23 tum finns som tillval och man har valt att lacka bilen i två stycken olika färger som delar sig på midjan. Kombinationen finns i sju stycken olika färger och dessa ska alltså sätta extra prägel på utsidan och visa att det inte är någon vanlig snik-GLS du kör omkring i. Öppnar du dörren sänker sig luftfjädringen med 2,5 centimeter och i samma veva kommer ett trappsteg ut från under bilen så att det blir ännu enklare att kliva in. Väl på plats omfamnas du av en mycket genomarbetad interiör som låter dig bada i lyxigheter. Som väntat är det där bak man vill, och bör sitta. Man kan få bilen med fem eller fyra säten men oavsett val så är det rejäla fåtöljer även bak som gäller. Kör du på fyra platser får du en fet mittkonsol där bak med mugghållare som håller inställd temperatur, uppvärmt armstöd och ett kylskåp som rymmer tre stycken flaskor bubbel. Här ser man ut att kunna trivas! Under huven och bakom den enorma grillen sitter en dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger 558 hästar och som har ett vrid på 729 newtonmeter. Trots sin vikt på stadiga 2,78 ton gör bilen 0-100 km/h på 4,9 sekunder. Vad den lyxiga kolossen kommer att kosta vågar man knappt tänka på, men det blir nog en ansenlig summa. Lansering sker under andra halvan av 2020. Tumnagel
32.6°
0
Mercedes rullar ut uppdaterade GLC Coupé Ny design på den slanka crossovern Igår kunde vi visa en teaserbild på den faceliftade versionen av Mercedes GLC Coupé. Bilen skulle avtäckas snart men det gick snabbare än väntat, för nu är den nämligen officiell. Världspremiären är på New York Auto Show i april. Den här anammar samma uppdaterade utseende som vanliga GLC som presenterades för några veckor sedan. Nya strålkastare och baklampor är de mest tydliga förändringarna. Den maffiga grillen med små "diamanter" är också på plats. Baktill finns även ett sportigare avgassystem med dubbla utblås, en ny diffusor och mer krom än tidigare. Insidan bjuder på en ny ratt och en pekplatta istället för den runda stora knappen att styra infotainment-systemet med. Det senaste MBUX-systemet finns här och mittkonsolens skärm är på antingen 7 eller 10,25 tum. Instrumenthuset består också av en skärm och den mäter 12,3 tum. Motormässigt finns det både bensin och diesel att välja mellan. Det förstnämnda alternativet innebär turbomatade fyror på antingen 197 eller 258 hästar. Dieselmaskinerna sträcker sig från 163 upp till 245 hästar. På säkerhetssidan hittar vi nyheter som exit-warning, emergency-corridor och tail-end-of-traffic-jam. Den får även Trailer Maneuvering Assist som ska göra det enklare för den som kör med släp. När bilen lanseras och vad den då kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
38.4°
0
2018
Silver Lining ute nu till Marvel's Spider-Man Tredje och sista delen i DLC-serien Den tredje och sista delen i The City that never Sleeps-serien till Marvelx27s Spider-Man är här! I den sista delen får vi knyta ihop säcken och avsluta berättelsen som inleddes när Black Cat bestämde sig för att råna ett museum. I episoden får vi tillgång till nya story-uppdrag, nya utmaningar från Screwball och förstås några nya dräkter. I vanlig ordning har Insomniac släppt en ny Just the Facts-video där vi får se vad den nya episoden har att erbjuda. Tumnagel
37.9°
0
Spider-Man-dräkt från Raimi-filmerna nu tillgänglig i Spider-Man Fansens böner har hörts! Sedan Marvelx27s Spider-Man släpptes har Spindelmannen-fans bett Insomniac att lägga till den dräkt som Peter Parker använder i Sam Raimis Spindelmannen-trilogi. När tilläggen i The City that never Sleeps-serien har presenterats har Insomniac visat upp tre nya dräkter för varje DLC, men Raimi-dräkten har inte dykt upp. Detta är något som gjort fans rätt upprörda och Insomniac har fått ta en hel del kritik för sitt beslut att inte inkludera Raimi-dräkten och det verkade inte som att Insomniac hade några planer att peta in dräkten i spelet. Idag överraskar dock Insomniac med att släppa dräkten till Marvelx27s Spider-Man helt gratis till samtliga spelare. I andra Spindelmannen-relaterade nyheter kommer den tredje och sista delen av The City that never Sleeps-serien att släppas under morgondagen. We have a special holiday gift for #SpiderManPS4 players. Today's game update will include a highly requested suit. Hint: It's webbed and it's FREE for owners of Marvel's Spider-Man! pic.twitter.com/6DLTxPFSaE— Insomniac Games (@insomniacgames) December 20, 2018 Tumnagel
40.9°
0
Sista expansionen till Spider-Man släpps 21 december Silver Lining Insomniac har levererat lite släppinfo gällande den tredje och sista delen i The City That Never Sleeps-serien till Marvelx27s Spider-Man. Silver Lining heter den sista delen och den kommer bli tillgänglig för spelare 21 december. I expansionen fortsätter berättelsen Hammerheads upptåg och nu verkar det vara dags för Silver Sable att slå tillbaka mot gangsterbossen. Utöver nya storyuppdrag kommer det nya utmaningar och nya dräkter. Den här gången kommer vi få Spindelmannendräkten från nya Spider-Man: Into the Spider-Verse, Cyborg Spider-Man Suit samt Aaron Aikman Armor Suit. Säsongspasset med samtliga tre episoder kostar 179 kronor och om du vill köpa tillägget separat så kostar det 69 kronor. Tumnagel
37.8°
0
Jättestora Hyundai Palisade är här Åttasitsig SUV för den amerikanska marknaden För två veckor sedan läckte bilder på Hyundais nya modell Palisade ut. Nu är den officiellt presenterad på Los Angeles Auto Show och det här är den största bilen tillverkaren någonsin har byggt. Suven som är speciellt utvecklad för den amerikanska marknaden har plats för upp till åtta stycken personer fördelat på tre rader, och har givetvis på grund av detta potential att bli en ny favorit bland de som fraktar sina barn till fotbollsträningar och liknande. Under huven sitter en V6:a på 3,8 liter som ger 295 hästar och 355 newtonmeter i vrid. Den är kopplad till en åttastegad automatlåda som i sin tur kan skicka kraften enbart till framhjulen eller alla fyra. Det finns fyra stycken olika körlägen och dessa är Normal, Sport, Smart och Snow Mode. Forward Collision-Avoidance Assist with Pedestrian Detection, Blind Spot Collision-Avoidance Assist, Lane Following Assist, Rear Cross-Traffic Collision Avoidance Assist, Safe Exit Assist, High Beam Assist, Driver Attention Warning och Smart Cruise Control med Stop and Go är standard. På tillvalslistan finns bland annat Rear Occupant Alert som med hjälp av ultraljudssensorer känner av rörelser från barn eller djur i baksätet och på så vis ska förhindra att man glömmer någon i bilen. Skulle man göra det och gå iväg börjar bilen tuta och skickar även ett meddelande till telefonen att man ska sluta vara glömsk. Insidan bjuder på massa teknik och Nappa-läder om man så vill. Både andra och tredje raden går att fälla med ett knapptryck för när man behöver lasta stora grejer. Bägge raderna har flera USB-uttag och det finns inte mindre än 16 stycken mugghållare - extra viktigt för amerikanerna. Instrumenthuset består av en skärm på 12,3 tum och på mittkonsolen sitter det en på 10,25 tum. Denna klarar givetvis Android Auto och Apple CarPlay. Ljudsystemet kommer från Infinity och det ska gå att ladda trådlöst via en Qi-platta. Försäljningen drar igång nästa sommar men vad modellen kommer att kosta vet vi tyvärr inte än. Tumnagel
34.6°
0
Nya BMW X5 med M Performance-delar Tuffa till suven lite Om man tycker att sin nya BMW X5 ser lite för tam ut kan man ju alltid tuffa till den med lite M Performance-delar. Dessa visas nu upp till modellen och det man kan få är som vanligt lite exteriöra kolfiberdetaljer, fetare bromsar med fyrkolvsok fram och något man kallar för M Performance Drive Analyser. Det är en pryl du stoppar in i OBD-uttaget som sedan i sin tur strömmar intressant data till din smarta telefon - typ hur snabbt du accelererade från rödljuset och liknande. Tanken är att du ska få information som ska hjälpa dig att bli snabbare på bana, men där lär få ägare ta ut sin X5 ändå. Inga uppgraderingar för motorerna har gjorts. Vad grejerna kostar är oklart för tillfället. Tumnagel
35.9°
0
2016
Mercedes rullar ut nya E-Klass i kombiutförande Sväljer mer bagage än Audi och BMW För femtio år sedan presenterade Mercedes deras allra första kombi och efter det har vi sett mängder av modeller i detta större utförande från tillverkaren. Nu är det dags igen, den sjätte generationen av E-Klass Kombi har nämligen nyss haft premiär. Det här är en storlastare av rang och den smäller både Audi A6 Avant och BMW 5-serie Touring på fingrarna när det kommer till att få in flest liter i bagageluckan. Med den bakre raden uppfälld sväljer den 670 liter och och fäller man denna får man in hela 1 820 liter. Baksätet går att fälla 40:20:40 och en ny funktion gör det möjligt att vinkla sätena i en tio grader brantare vinkel än tidigare, något som gör det möjligt att få in ytterligare 30 liter. Standardprylar som är trevliga är den eldrivna bakluckan som man kan öppna med en spark under stötfångaren och den självjusterande luftfjädringen bak. Under huven finns det från lansering tre dieslar och fyra bensinmotorer att välja mellan. 2,0 liter 150 hästar, 2,0 liter 194 hästar och en V6:a på 3,0 liter med 258 hästar på dieselsidan. För bensin gäller 184 hästar eller 211 hästar ur en 2-litersmaskin, 333 hästar ur en V6:a på 3,5 liter eller 3-liters V6:a med 401 hästar i E43 4Matic AMG. Alla motorer kommer med den niostegade automatlådan 9G-tronic som standard. Innan E63 AMG dyker upp är E43 snabbast och den gör 0-100 km/h på 4,7 sekunder och har en elektroniskt begränsad toppfart på 250 km/h. Försäljningen drar igång den 14 september och de första bilarna når kunderna i december. Pressmeddelandet för Mercedes-AMG E 43 4MATIC hittar ni nedan. Tumnagel
44.6°
0
Nytt tillskott i Mercedes lilla AMG-familj Mercedes-AMG E43 Mercedes har som vi tidigare har berättat rockat om lite i sina modellbeteckningar och introducerat en AMG-linje för de som inte vill gå fullt ut men som ändå vill ha lite extra pulver - en konkurrent till bland annat Audi och deras S-modeller helt enkelt. Nu presenteras det senaste tillskottet i familjen - Mercedes-AMG E43. Premiär blir det på New York Auto Show. Bilen har den nya dubbelturbomatade V6:an på 3,0 liter under huven. I den här ger den 401 hästar och ett vrid på 520 Nm. Till motorn kopplas den niostegade 9G-TRONIC-lådan som i sin tur fördelar ut kraften till alla fyra hjulen - 31 % till framhjulen, 69 till bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på 4,6 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h. Vikten på bilen anges till 1 765 kilo och förbrukningen ska ligga på 0,83 liter per mil. Förutom effekten får man ett lite vassare chassi än en standard E-Klass som bland annat innefattar den adaptiva sportfjädringen och rappare styrkänsla. Man får även större bromsar. Utseendemässigt får bilen ett lite sportigare yttre, om än diskret. De fyra avgaspiporna är dock med. Försäljningen drar igång i juni och de första kunderna får sina bilar i september. Vad det står på prislappen framgår dock inte för tillfället. Tumnagel
47.7°
0
Årets hetaste bil är här - Bugatti Chiron Har begränsad toppfart på 420 km/h Ögonblicket vi (alla) har väntat på är här - Bugatti har precis presenterat uppföljaren till modellen Veyron. Den heter som vi tidigare har nämnt Chiron och blir som väntat en av de absolut värsta bilarna som går att köpa. 1 500 hästar, från stillastående till 100 km/h på under 2,5 sekunder och en (begränsad) toppfart på 420 km/h - allt förpackat i en lyxvagn du kan åka långt med innan du får träsmak. Motorn är en vidareutveckling av den åtta liter stora W16-maskinen med kvadrupelturbo som återfinns i Veyron, men nu sker den extra skjutsen istället i två steg. När man drar iväg jobbar endast två av snäckorna, vid 3 800 varv kommer de andra två igång och hjälper till. Alla turboaggregat är nya och har vuxit i storlek och ingenjörerna har jobbat hårt på att kraften ska komma direkt och utan lagg, det maximala vridet som är på 1 600 Nm finns redan vid 2 000 varv. Kraften skickas till alla fyra hjulen och detta sker via en specialutvecklad sjustegad dubbelkopplingslåda. Hela monocoquen som är i kolfiber är ny, detsamma gäller chassiet som nu är adaptivt med fem stycken olika körprogram - Lift, EB, Autobahn, Handling och Top Speed. Det sista läget som ger dig toppfarten 420 km/h kan endast aktiveras om du har en separat andra nyckel, precis som hos Veyron. 0-200 km/h går på under 6,5 sekunder, 0-300 km/h på under 13,6. Hastighetsmätaren är graderad till 500 km/h. Däcken är som vanligt också specialutvecklade för bilen och har nu en större anläggningsyta än tidigare. Dimensionen är 285/30 R20 fram och 355/25 R21 bak. Innanför dessa sitter nya kolfiberkeramiska bromsar som vuxit 20 millimeter i diameter, och 2 millimeter i tjocklek. Fram sitter det åttakolvsok i titan, bak sexkolvsok i samma material. Bromsar man från 100 km/h ska man stå still efter 31,3 meter. Är hastigheten istället 200 är det 125 meter som gäller. Från 300 får du stopp på 275 meter. 500 stycken exemplar kommer att tillverkas och ett av dem blir ditt för 2,4 miljoner euro. En tredjedel av bilarna är redan sålda och de första kunderna får sina i augusti. Premiär blir det i Genève. Allt om bilen finns på länken nedan. Tumnagel
89.1°
0
Nästa sida