m

Realme först med magnetisk laddning av Android-telefoner
Hittar på ett alternativ till Apples MagSafe till iPhone 12

Kinesiska Realme ser ut att bli den första mobiltillverkaren av Android-telefoner som tagit fram något som liknar den trådlösa MagSafe-laddning som Apple utvecklar till iPhone 12. Realmes magnetiska lösning verkar i dagsläget dock något otympligare än den MagSafe-laddare som finns till iPhone 12 som synes på bilden ovan. Realme kallar sin lösning för "MagDart" och varianten som visas ovan sägs ladda snabbare än de 15W som Apples MagSafe-laddning till iPhone 12 har. Realme håller dock även på att utveckla en lite mer slimmad version av MagDart och den kan ni kolla in på bilden här nedanför. Realmes första telefon med MagDart, vilket även kommer att bli deras första telefon med trådlös laddning någonsin, heter Realme Flash och kan komma att presenteras officiellt redan nästa vecka. Tumnagel
34.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Peugeot presenterar nya 308
Två laddhybridversioner erbjuds

Peugeot visar nu upp helt nya 308. Den här bygger på den tredje generationen av Stellantis EMP2-plattform vilket bland annat gör att hjulbasen ökat med 5,5 centimeter. Bilen är även 20 millimeter lägre på höjden för att få en lite mer slimmad taklinje. Det här blir Peugeots första modell som bär den nya loggan som presenterades nyligen. Oavsett vilken version av nya 308 man köper får man LED-strålkastare och de vertikala huggtänderna som fungerar som DRL-ljus. Köper man en GT eller en GT Premium får man dessutom LED-strålkastare med Matrix-teknik. Baklysen är också LED och där lyser tre stycken streck som ska föra tankarna till ett lejon som dragit med sina klor. Bilen erbjuds i färgerna Olivine Green, Bianca White, Cumulus Grey, Nera Black, Pearlescent White, Vertigo Blue och Elixir Red. På insidan hittar vi i-Cockpit-designen som består av ett instrumentkluster med skärm på tio tum och en separat infotaimentskärm i samma storlek. Här finns även trådlös laddning av smart telefon, USB-hål och plats för dubbla läskburkar. På teknikfronten finns bland annat adaptive cruise control with Stop and Go, Lane Keeping Assistance, Semi-automatic lane change, Anticipated speed recommendation och Curve speed adaptation. Det finns även en backkamera som kan tvätta sig själv, parkeringshjälp i 360 grader med fyra stycken kameror och en uppvärmd vindruta och ratt. Bilen kommer säljas med två stycken olika laddhybrid-alternativ. Insteget heter Hybrid 180 e-EAT8 och detta kombinerar en 150 hästar stark bensinmotor med en elmotor på 110 hästar. Denna ska man kunna köra sex mil på bara el med. Den andra versionen heter Hybrid 225 e-EAT8 och den har istället 180 hästar men samma elmotor. Räckvidden på el är här 5,8 mil. Båda två har ett batteripack på 12,4 kWh. Förutom hybriderna finns även en bensinmotor på 1,2 liter med 130 hästar och en diesel på 1,5 liter som också ger 130 hästar. Nya 308 lanseras senare i år men vad den kommer kosta vet vi tyvärr inte än. Tumnagel
44.0°
+
Bobby Green
0

Braun släpper ny version av Dieter Rams väckarklocka
Nu med trådlös laddning för mobilen

Braun har släppt en moderniserad version av den klassiska väckarklockan DN 40 som designades av Dieter Rams och Dietrich Lubs för 45 år sedan. Den nya versionen kallas för "BC21 Wireless Charging Clock" har fått en lite mer slimmad design än originalet. Den har även försetts med en laddplatta för trådlös laddning av mobiltelefoner via en 10W qi-laddare. Braun skriver om väckarklockan: "The BC21 Wireless Charging Clock has been designed with a focus on innovation and function. Its silhouette is derived from the DN 40, one of Braun’s early digital alarm clocks designed by Dieter Rams and Dietrich Lubs in 1976. The form of the BC21 is reminiscent of a classic Braun product while its function has been redefined for a modern user." En Braun BC21 Wireless Charging Clock kostar 105 euro och går att köpa nu. Här nedan hittas en bild på Braun DN 40 samt ytterligare en bild på Braun BC21. Tumnagel
49.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
2020

Nu är den här - Volkswagen ID.4
Kostar från 514.900 kronor

Nu kommer nästa modell i Volkswagens ordentliga elbilssatsning - ID.4. Det här är en SUV med slimmad taklinje för den som behöver lite mer plats än den som erbjuds i ID.3. Inledningsvis erbjuds den i två stycken versioner - ID.4 1st som kostar från 514.900 kronor och mer utrustade ID.4 1st Max som blir din för 614.900 kronor. På dessa priser kan man sen dra av 60.000 kronor i klimatbonus. Båda två som lanseras nu baseras på ID.4 Pro Performance som har 204 hästar, drivning på bakhjulen och ett batteripack på 77 kWh som har en räckvidd på 52 mil. 0 till 100 km/h går på 8,5 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 160 km/h. Nästa år lanseras en fyrhjulsdriven version med ännu högre effekt. Det går att privatleasa modellen och det kostar 5425 kronor i månaden. Säljstarten är idag och de första leveranserna ska ske runt årskiftet. Fyra färger finns att välja mellan - Blue Dusk Metallic, Glacier White Metallic, Honey Yellow Metallic och Mangan Grey Metallic. Av dessa två versioner finns det 27.000 stycken exemplar, när de är slut så erbjuds istället ett antal förkonfigurerade modeller. ID.4 har takräcke och dragkrok som standard och på den får man hänga upp till ett ton. Bilen mäter 4,58 meter på längden, 1,85 på bredden, 1,63 på höjden och har en hjulbas på 2,76 meter. I bagagerummet får man in 543 liter, fäller man baksätet går det istället in 1575 liter. Markfrigången anges till 21 centimeter. Laddar gör man via en laddbox hemma eller på en laddstation längs med vägarna. Laddboxen som kallas för ID. Charger finns i tre stycken versioner, kostar 4.349 kronor och har en laddningseffekt på 11 kW. Snabbladdar man på station kan man få upp till 32 mil på 30 minuter om man laddar med 125 kW. Läs allt om ID.4 i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Nya BMW M3 och M4 läcker ut
Läckra?

Imorgon ska BMW dra täcket av nya M3 och M4 men officiella bilder på prestanda-versionerna har i vanlig ordning läckt ut. Den enorma grillen är som ni redan vet på plats och den får sällskap av dubbla luftutsläpp på huven, tjocka kjolpaket och fyra stycken avgaspipor baktill. Bilarna är lika på många punkter men bakljusen är mer slimmade på coupé-modellen M4. Mer information om modellerna kommer när de är officiellt släppta. Vad tycker ni om bilarna? Tumnagel
-0.3°
+
Bobby Green
0

Första teasern för nya Rolls-Royce Ghost
Verkar bli mer slimmad än föregångaren

Någon gång mellan september och november i år är planen att Rolls-Royce ska visa upp nya Ghost och nu får vi ett första smakprov på bilens linjer. Bilen ska följa designfilosofin "Post Opulence" och temat ska vara minimalism. Vdn Torsten Müller-Ötvös säger följande: "Ghost is the purest expression of Rolls-Royce yet, it distills the pillars of our brand into a beautiful, minimalist, yet highly complex product that is perfectly in harmony with our Ghost clients’ needs and, I believe, perfectly in tune with the times in which we are all living." Nya Ghost kommer att baseras på samma plattform som Phantom och under huven kommer det att sitta en dubbelturbomatad V12:a på 6,75 liter som ger 571 hästar och som har 900 newtonmeter i vrid. Tumnagel
37.5°
+
Bobby Green
0

Idag släpps Ring Alarm i Sverige
Vi har testat larmsystemet för hemmet

Ring har sedan en tid tillbaka erbjudit sina produkter för övervakning av hemmet på den svenska marknaden. Idag breddar man utbudet med larmsystemet Ring Alarm. Nyligen presenterades generation två av systemet på den amerikanska marknaden, men det är generation ett som lanseras här. Vi har testat och det som skiljer är mest utseendet på prylarna förutom att rörelsedetektorn i generation två är känsligare och kontaktsensorernas delar nu kan ha lite mer avstånd till varandra. Visst är det även viktigt att saker man sätter upp i hemmet ser okej ut men det går nog aldrig att göra en sensor särskilt snygg, så även om de nyare i generation två är lite mer slimmade i sin design kan de väl heller kanske inte beskyllas för att vara en fröjd för ögat. Kodpanelen har minskat i storlek och ska inte vara så plastig längre, men jag som hellre styr allt från min mobil känner att den blir överflödig och sköter heller allt från telefonen. Så panelen kan få bo kvar i sin låda för den behövs helt enkelt inte, och du slipper sätta upp något fult på din vägg. Den är visserligen även batteridriven så du kan ställa den lite var du vill, om du nu verkligen vill använda den. TL;DR Ett komplett och mycket lättanvänt hemlarm som kan byggas ut enkelt om man så vill. Supersimpelt att komma igång och du behöver inte signa ett avtal eller få ännu en månadsavgift om du inte vill. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Triumph släpper sin första elhoj
Dock är det en sån där med trampor

Triumph Trekker GT. Det låter ju som en motorcykel med offroad-egenskaper som när man känner för det är redo för lite grusbus. Eldriven också? Wow, framtiden är här. Men nja, riktigt så kul ska vi inte ha än. Triumph Motorcycles presenterar nu visserligen sin första eldrivna hoj, men det är en sån däringa med trampor på. Man kan tycka att det är hur tokigt som helst att Triumph säljer trampcyklar men faktum är att det var så det hela började 1884. Det var inte förrän 1902 man började bygga motorcyklar. Batteriet, sladdarna och drivlinan har man byggt in i aluminium-ramen för att få en så slimmad design som möjligt. Motorn och batteriet kommer från Shimano och det handlar om 250W motor som ger 60 newtonmeter i vrid och batteri som räcker för 15 mils körning. Hela drivlinan ska väga in på tre kilo och hela cykeln i medium-utförande väger 24 kilo. Bromsarna är Shimano Deore M6000-skivor på 180 millimeter fram, 160 bak. Växlingen står Deore Shadow för och det finns tio stycken. Dämparna fram är RockShox Paragon. På prislappen står det 3750 dollar. Läs allt om cykeln på länken nedan. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0
2019

Nya Cadillac Escalade läcker
Läcker?

Cadillac har en femte generation av modellen Escalade på gång och nu har bilder från fabriksgolvet läckt ut som avslöjar hur den stora suven ser ut. Som väntat är det ingen diskret sak och bilen behåller sin maffiga grill men får mer slimmade strålkastare. Insidan är också helt ny och där har bland annat två stora skärmar tagit plats på instrumentpanelen. En annan sak man lägger märke till är att den enorma rattväxelspaken har försvunnit och ersatts med en konventionell sådan. Nya Escalade bygger på T1-plattformen som nya Tahoe och Suburban gör, även nästa generation GMC Yukon kommer att göra detta. Bilen väntas presenteras någon gång nästa år. Tumnagel
19.7°
+
Bobby Green
0

Nya Jaguar F-Type läcker ut
Läcker?

Bilder på vad som påstås vara nya Jaguar F-Type har sipprat ut på nätet och så här ska alltså bilen se ut. Det mest uppenbara är den nya fronten som har fått betydligt mer slimmade strålkastare. Bilen blir officiell senare idag. Tumnagel
44.5°
+
Bobby Green
0

Det här är eldrivna Audi e-tron Sportback
Din för 827.000 kronor

För ett år sedan körde vi Audi e-tron. Det var Audis första riktiga kliv in i elbils-djungeln och man gjorde det med en SUV. Nu kommer coupé-versionen av modellen och den får tilläggsnamnet Sportback. Bilen mäter 4,9 meter på längden, 1,93 på bredden och är 1,61 meter hög. Väljer man en S-Line exteriör och backspegelkamerorna landar cw-värdet på 0.25. Hjulbasen mäter 2,92 meter och fem sittplatser finns på insidan. I frunken ska man få in 60 liter och tillsammans med bagagerummet där bak ska bilen svälja 615 liter. Fäller man baksätet ökar detta till 1655 liter. Audi virtual cockpit med 12,3 tum stor skärm för instrumenten är standard. Sen sitter det två stycken skärmar i mittkonsolen - den övre mäter 12,1 medan den undra är på 8,6. Andra nyheter är de digitala Matrix LED-strålkastarna (tillval) som för första gången erbjuds i storserieproduktion. Allt om dessa i pressmeddelandet nedan, men kort sagt så lyser de bättre än någonsin tidigare. Under skalet i e-tron Sportback 55 sitter en elmotor på varje axel som sammanlagt levererar 265 kW (360 hästar) och 561 newtonmeter. 0-100 km/h avklaras på 6,6 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 200 km/h. Det finns även ett boost-läge och då får man istället ut 300 kW (408 hästar) och 664 newtonmeter under åtta sekunder. Då kan man istället bränna 0-100 på 5,7 sekunder. Räckvidden på en laddning anges till 44,6 mil. Det är några mil mer än e-tron och detta beror bland annat på den mer slimmade karossen, justerbara luftintag med kanaler för kylning av frambromsarna, aerodynamiska fälgar och ett helt inklätt underrede. Batteripacket är på 95 kWh och brake-by-wire-teknik ser till att ta hand om bromskraften och putta in denna i batteriet igen. Det finns en värmepump som använder överskottsvärme från batteriet. Den kan använda upp till 3 kW för uppvärmning och beroende på temperaturen utomhus kan denna öka räckvidden med upp till tio procent vid vanlig körning. Det ska gå att snabbladda med 150 kW och gör man det kan man få upp till 80 procent på 30 minuter. Vid vanlig AC-laddstolpe använder man en standard mode-3-kabel. 11 kW är standard men nästa sommar kommer även 22 kW att erbjudas som tillval. Laddar man hemma går det med vanligt eluttag och då ställer man ned styrkan till 50 procent. Kör man trefas (400 volt) kan man ladda upp till 11 kW. Bilen börjar säljas i slutet av november och lanseras på marknaden nästa vår. Priset för e-tron Sportback 55 quattro börjar på 919.400 kronor. Sen finns även e-tron Sportback 50 quattro och för den får man betala 827.000 kronor. Den har 230 kW (313 hästar) och 540 newtonmeter i vrid. Här är batteripacket på 71 kWh istället och räckvidden enligt WLTP anges till 34,7 mil. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Lightyear One är världens mest aerodynamiska bil
Hal kärra

I somras presenterades Lightyear One - en ny elbil från Nederländerna med slimmad design. Nu har man hårdtestat bilen i vindtunnel och fått fram att den här faktiskt är mest aerodynamisk av alla bilar som finns. "During a week of testing in a windtunnel facility in Turin, the Lightyear team was able to validate their simulation models and confirm a drag coefficient (Cd) below 0.20. This means a newly established record in aerodynamics for Lightyear One. The exact number will be made public when the car is fully developed. With the results as they stand, Lightyear One will likely be the most aerodynamic car available in the market." Lightyears mål är att lansera bilen 2021. Tumnagel
42.1°
+
Bobby Green
0

BMW presenterar 2-serie Gran Coupé
Minst i slanka fyrdörrars-ligan

BMW presenterar nu ytterligare en medlem i Gran Coupé-familjen och denna gång är det 2-serien det handlar om. Den här får väl närmast ses som en konkurrent till Mercedes modell CLA och receptet är alltså typ en sedan fast med coupé-form på bakdelen. Utseendemässigt påminner bilen mycket om senaste 1-serie i fronten men baken är betydligt mer slimmad och påminner lite om X4 kanske. Bilen mäter 4,52 meter i längd, 1,8 i bredd och är 1,42 meter hög. Hjulbasen anges till 2,67 meter och i bagagerummet ska man få in 430 liter. Versionen vi ser på bilderna är den sportigare M235i vilket bland annat innebär M-kjolpaket runt om, större fälgar, en liten läpp på bakluckan och fetare avgaspipor. Insidan är som i 1-serien och det är inga direkta överraskningar här. Motorn är samma turbomatade fyra på 2,0 liter med 306 hästar. Drivningen sker på alla fyra och 0-100 km/h ska gå på 4,9 sekunder. Det finns även mildare versioner i form av 218i som har samma motor som Mini - en trecylindrig sak på 1,5 liter som ger 140 hästar och som endast driver på framhjulen. Sen finns det även en diesel som heter 220d. Prislappen kommer att börja på strax under 26.000 pund, M235i kostar från 37.255 pund. Några svenska priser har vi inte fått än. Världspremiären äger rum på Los Angeles Auto Show i november och marknadslanseringen är i mars nästa år. Läs allt om den nya modellen på länken nedan. Tumnagel
27.6°
+
Bobby Green
0

Nio visar nya eldrivna konceptbilen ET Preview
Ska lanseras innan 2021

Efter en teaserbild i början av månaden är nu Nios nya elbil uppvisad på Auto Shangai i Kina. Den kallas för ET Preview och det är en hyfsat slimmad sedan med coupé-linjer. Det här blir tillverkarens första i kategorin och man säger att den "represents Niox27s exploration of an all-new car body, whose sleek new contours combine elegant proportions with power and beauty through minimalist design". Innan 2021 hoppas man att den ska ha övergått i en produktionsmodell. Det finns elmotorer på både fram- och bakaxeln och den kombinerade effekten ska ligga på 295 hästar. På en laddning ska man enligt NEDC-cykeln kunna ta sig upp till 51 mil. Mer information än detta får vi tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0

Lexus presenterar sin första minibuss
En Toyota Alphard med nytt utseende

Ryktena stämde - det var en minibuss Lexus hade tänkt att presentera härnäst och nu är den här. Modellen heter LM och det är en Toyota Alphard som fått sig ett klassiskt Lexus-utseende med slimmade strålkastare och monstergrill. Bilen fungerar antingen som transport av fotbollslaget (sju platser) eller så kan man välja att där bak endast ha två stycken fåtöljer och då blir det riktigt bra med plats - och lyxigt. Framför stolarna sitter en skärm på 26 tum och den är inbyggd i en vägg som avskiljer det bakre utrymmet från den som kör eller sitter i passagerarstolen. Det finns två stycken versioner - LM 300h eller LM 350. Den första kombinerar en fyra på 2,5 liter med en elmotor. I 350 sitter det istället bara en V6:a på 3,5 liter. Färgerna som erbjuds är svart eller vit. Senare under året kommer försäljningen att dra igång i Kina och på några andra asiatiska marknader, men vad bilen kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
14.9°
+
Bobby Green
0

BMW släpper teaserbild på 2-serie Gran Coupé
Ser slimmad ut

För några minuter sedan skickade BMW ut följande bild på sin Facebook-sida. Den visar lite av baken på en ny medlem i Gran Coupé-familjen och det är alltså 2-serien som även kommer att erbjudas i detta utförande. När bilen har premiär är dock oklart för tillfället. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Huawei uppgraderar Matebook X Pro
Lite vassare processor och grafikkort

Huawei presenterade inte bara en böjbar telefon under sin MWC-presskonferens, utan även lite nytt på PC-fronten. Mer specifikt har företaget presenterat en ny variant av sin slimmade och kraftfulla laptop Matebook X Pro som fått en rätt trevlig uppgradering. Datorn har samma design och nätta form som föregångaren, mer specifikt är den 14,6mm tunn och väger endast 1,33 kilo. Skärmen är 13,9 tum stor och panelen är av LTPS-typ som kör upplösningen 3000x2000 pixlar och har 100 procents av färgskalan sRGB. Precis som på föregångaren är det en pekskärm. Den största ändringen har skett på insidan. Matebook X Pro kör fortfarande åttonde generationens processorer, men har uppgraderat till Intel® Core i7-8565U och i5-8265U samt att den nya varianten kör grafikkretsen Geforce MX250 i stället för MX150 Nya Matebook X Pro kommer börja säljas i Sverige från och med april. Enheten kommer finnas tillgänglig i två smaker och priset på dessa har ni här under: MateBook X Pro: i5/8GB/512GB/MX250, 16 950 SEK. MateBook X Pro: i7/16GB/1TB/MX250, 21 185 SEK Tumnagel
39.4°
+
André Stray
0

Geely har ny elbil på gång
En sedan som presenteras senare i år

Senare i år kommer Geely att presentera en helt ny elbil och det här är det första vi får se av den. Bilen som är en sedan är en globalt utvecklad produkt med lågt luftmotstånd. Cd-värdet ska ligga på 0,2375 och för att optimera luftlödet har bilen bland annat täckt "grill", slimmad kaross och infällbara dörrhandtag. Vad bilen har för övriga specifikationer får vi återkomma till. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

CES 2019 En titt på Dells nyheter under CES
Alienware Area 51m, 55-tums OLED-skärm och lite annat!

Transparens: Dell gjorde det möjligt för oss att bevaka CES 2019 genom att betala för resa till och boende i Las Vegas. Vad vi bevakat och vad vi skrivit om har det inte funnits några krav eller åsikter om från Dells håll, så inte heller i denna artikel om Dells nyheter på mässan. Givetvis gästade PC-makarna Dell årets stora teknikmässa och levererade en rad rätt intressanta prylar på PC-fronten. De mest intressanta nyheterna hittar vi på Alienware-fronten då företaget presenterade uppgraderade versioner av m15 och m17 som kommer gå att utrusta med Nvidias nya RTX-kort och fortfarande behåller en slimmad design med en tjocklek på 23mm på 17-tummaren. En riktigt trevlig uppdatering, alltså, men vill man ha en lite vassare gaminglaptop som går att uppgradera med nytt grafikkort och processor i framtiden så kan företagets flaggskeppslaptop Area 51m vara rätt intressant. Tumnagel
43.1°
+
André Stray
0

CES2019 Videodörrklocka från August och lampor från Ring läcker
Nytt på övervakningsfronten

CES-mässan är runt hörnet men innan den drar igång är det dags för lite läckor. Dessa kommer från tillverkarna August och Ring och det handlar om en videodörrklocka från den förstnämnda och om ett gäng övervakningslampor från den andra. August ringklocka heter View och den ser ut att vara en ganska så slimmad och smidig sak. Ring kommer att utöka sin portfölj med ett gäng rörelseaktiverade lampor. De har redan Floodlight men den får nu alltså sällskap av lite mindre doningar. Det kommer även en Floodlight utan kamera för dig som redan har en Ring-kamera och bara vill uppgradera med en ljuskälla. Vad grejerna kommer att kosta och när de kommer att släppas är oklart för tillfället. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0
2018

BMW:s maffiga X7 är här
En utmanare bland jätte-suvarna

Det här med suvar är inget som kommer att sluta bli populärt verkar det som, och förutom små crossovers vill folket ha bjässar att kryssa fram med i trafiken, i alla fall i staterna. BMW lyssnar och presenterar nu flaggskeppet inom deras X-serie - X7. Det här är en rejäl pjäs som utmanar bilar som exempelvis Mercedes GLS. Tumnagel
35.7°
+
Bobby Green
0

BMW teasar X7
Har premiär nästa månad

Nästa månad på bilmässan i Los Angeles kommer BMW att presentera sin monster-SUV X7 och nu har tillverkaren skickat en ny teaserbild på den färdiga bilen. Konceptet visades upp för mer än ett år sedan men riktigt så futuristisk som den bilen är blir inte produktionsversionen. Den enorma grillen är på plats men strålkastarna blir inte lika slimmade. Det här blir BMW:s flaggskepp inom SUV-kategorin och den blir troligtvis runt en decimeter längre än dagens X5. Tumnagel
34.6°
+
Bobby Green
0

LG visar upp V40 ThinQ i ny video
Före stora eventet

LG V40 Thinq ska presenteras i början av oktober, men LG verkar ha ett annat schema. Gänget har släppt en kort video som fokuserar på telefonens design. I videon får vi inte reda på några specs, men vi får det bekräftat att luren kommer köra en 6,4 tum stor display och att telefonen kommer ha en slimmad design som gör den bekväm att använda i en hand. LG V40 ThinQ kommer presenteras ordentligt 3 oktober. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

Vi har pillat på Samsung Galaxy Note 9
Finjustering!

Samsung drog med oss till New York, även känt som det stora äpplet, för att ta en tidig titt på den kommande mobiltelefonen Galaxy Note 9. Och trots få stora nyheter verkar enheten vara ett måste för Note-fans. Tumnagel
42.7°
+
André Stray
0

Valve släpper ny utvecklarversion av VR-kontrollerna Knuckles
"Handsfree"-kontroller till HTC Vive

Valve har släppt en ny utvecklarversion av handkontrollerna Knuckles till HTC Vive vars ursprungsversion visades upp 2016. Till skillnad från andra handkontroller riktade mot VR-upplevelser så fäster man Knuckles på händerna vilket gör att man kan öppna och stänga sina händer utan att tappa kontrollerna på marken. Sensorer i kontrollerna kan sedan hålla koll på vad individuella fingrar gör. Detta gör bland annat att man på ett mer naturligt sätt kan plocka upp grejer från marken med sin hand istället för att trycka på en av handkontrollens knappar. Designen har även blivit lite mer slimmad och vissa knappar har arrangerats om medan vissa har ersatts på Knuckles EV2. Det här är som sagt en utvecklarversion av Valves handkontroller Knuckles och det finns inga uppgifter om när vi skulle kunna få se dessa, eller spel anpassade till handkontrollerna, på marknaden. Här nedan är en trailer samt ett litet techdemo från spelet Moondust. Tumnagel
39.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida