m

Bygg nya Porsche 911 GT3 på nätet
Konfiguratorn är igång

För en vecka sedan rullade Porsche ut nya 911 GT3. Nu kan du bygga och speca hur du vill ha bilen i konfiguratorn på Porsches hemsida. På bilderna ser ni hur jag vill ha "min". Priset landade på 2.243.300 kronor och av denna summa är 403.300 kronor i tillval. Aj. Och då valde jag ändå inte fodral i kolfiber till instruktionsboken för 7500 kronor extra. Bygg din version på länken nedan. Tumnagel
41.7°
+
Bobby Green
0

Det här är nya Mercedes C-Klass
Laddhybriden klarar tio mil på el

Så, då har skynket fallit från nya Mercedes C-Klass. Tidigare uppvisning av interiören och läckta officiella pressbilder gör att bilen utseendemässigt inte är någon överraskning, men nu får vi även lite fakta kring vad som döljer sig under skalet. Det som sticker ut mest är nog att laddhybriden klarar tio mil på bara el vilket säkert är välkommet av många. Alla versioner av C-Klass är elektrifierade, antingen är det mildhybrid eller laddhybrid som gäller. Mildhybriderna har ett 48-voltsystem som kan ge 20 hästar extra om du gasar hårt, och gör det även möjligt att "coasta" om du kör på motorväg. Laddhybriderna får ett batteripack på 25,4 kWh och en ombordladdare på 11 kW. Man ska kunna snabbladda batteriet med upp till 60 kW. Precis som vi har skrivit tidigare kommer nya C-Klass endast att erbjudas med fyrcylindriga motorer. Exakt vilka specar som är aktuella här i Sverige vet vi inte än. C300 som kommer till USA har i alla fall den turbomatade M254-maskinen på 2,0 liter. Effekten anges till 259 hästar och 400 newtonmeter i vrid. 0-100 km/h ska gå på 5,9 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 208 km/h. Ingen manuell växellåda kommer att erbjudas till nya C-Klass utan alla får den niostegade 9G-Tronic-lådan. Bilen har vuxit sex centimeter på längden och har en hjulbas som nu är 2,5 centimeter längre. Det ska bland annat göra modellen rymligare på insidan, speciellt i baksätet. Totalt mäter bilen 4,68 meter på längden, 1,86 på bredden och 1,47 på höjden. På insidan hittar vi bland annat generation två av infotainmentsystemet MBUX. Detta styrs via en stor skärm på mittkonsolen och det finns möjlighet att uppdatera systemet via molnet. I övrigt har mycket teknik hämtats från storebror S-Klass. En nyhet är Mercedes Digital Light som finns på tillvalslistan. Det innebär att strålkastarna kan projicera bilder på vägen - exempelvis visa hur bred bilen är om man kör där det är trångt, eller peka ljuset på något som skulle kunna innebära en fara. Nya C-Klass börjar säljas i slutet av mars och de första kunderna ska få sina bilar i sommar. Hur priserna ser ut vet vi tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
45.3°
+
Bobby Green
0

Ny instegsversion och sportversion av Mercedes EQC
Kostar nu från 66.068 euro

Mercedes breddar nu utbudet när det gäller den eldrivna suven EQC. EQC 400 4MATIC lanseras som färdigspecad instegsversion med ett frånpris på 66.068 euro och en sportigare version kallad EQC 400 4MATIC AMG Line proppad med AMG-prylar presenteras. Den kostar från 73.208 euro. Bägge bilarna är utrustade med en ombordladdare på 11 kW som standard. Båda två ska gå att beställa nu och de väntas dyka upp hos återförsäljare i maj. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Volvos XC40 P8 Recharge är dyr, kvick och lovande
Men långt ifrån perfekt

Volvo XC40 har funnits i några år nu och är rätt vanlig på våra vägar, det är ju trots allt en Volvo. Den lite udda designen har i alla fall nått in i mitt hjärta och är en skön mix av lite udda utan att vara för konstig. Nu har den kommit i en helt elektrisk variant och den spontana känslan när man hoppar in och kör iväg är faktiskt kärlek. Har man nyckeln i fickan, vilket man lär ha om man har lyckats öppna dörren, så är det bara att lägga i D-läget och köra iväg. Du behöver inte starta bilen, faktum är att det där lilla fina reglaget för att starta en Volvo som har funnits sedan senaste XC90 hade premiär nu är borta. Det går alltså inte att sätta på eller stäng av bilden manuellt. Eller det går att stänga av, men det är en fyra-fem klick bort så Volvo vill verkligen inte att man ska göra det. Tumnagel
37.5°
+
Roger Åberg
0
2020

R-Reforged presenterar de nya Zagato-tvillingarna
Aston Martin V12 Vantage som coupé och Speedster

Vi har tidigare skrivit om företaget R-Reforged och deras plan på att bygga Aston Martin V12 Zagato-bilar. Nu presenteras de första prototyperna och det är ett tvillingpar bestående av en coupé och en Speedster. Båda två är specade av Andrea och Marella Zagato själva och kommer att ingå i deras privata samling. Först ska de ställas ut hos Aston Martin St. Gallen i Schweiz fram till nyårskiftet. Bilarna är del av en mycket begränsad upplaga om 19 stycken exemplar som alla byggs för att hylla Zagatos 100-årsjubileum. Alla tillverkas för hand av R-Reforged i deras nya fabrik som ligger i Warwick i Storbritannien. Under huven sitter en V12:a på 5,9 liter som ger runt 600 hästar. Bilarna skiljer sig från vanliga Vantage genom en helt ny front och bak, andra baklampor, annan motorhuv och specialgjorda interiörer. Varje bil tar ett team på 12 stycken personer 16 veckor att få ihop. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Nu kan du bygga din Rivian R1S och R1T online
Lek loss med konfiguratorn

För två veckor sedan fick vi reda på vad Rivians kommande modeller ska kosta och nu har man dragit igång konfiguratorn för pickupen R1T och för suven R1S. Först att lanseras är R1T Launch Edition som kommer i juni nästa år men denna är redan färdigspecad och går inte att ändra något på. Efter det kommer R1S Launch Edition att släppas i augusti. Bland bilderna ser ni hur jag har specat "mina" bilar. Tumnagel
42.4°
+
Bobby Green
0

Jeep bekräftar Wrangler med V8:a
Släpps nästa år

I somras visade Jeep upp Wrangler 392 Concept där man stoppat ner en V8:a under huven. Nu bekräftar tillverkaren att en sådan version är på väg, och att det handlar om en Hemi-V8:a. Denna ska släppas nästa år men vi får ingen närmare information kring vad den kommer att bjuda på, förutom lite motorljud i följande klipp. Konceptet hade en maskin på 6,4 liter som gav 450 hästar och 609 newtonmeter kopplad till en åttastegad automatlåda. Produktionsversionen förväntas ha samma specar. Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0

Rivian presenterar priserna för R1T och R1S
Kostar från 67.500 dollar

Nu berättar Rivian mer om de kommande modellerna R1T och R1S. Den 16 november kommer de som förhandsbokat att få tillgång till konfiguratorn online och kan börja speca sin bil. Den 23 november öppnar möjligheten för alla. Priset kommer att börja på 67.500 dollar för pickupen R1T och 70.000 dollar för suven R1S. Dessa instegsversioner kommer dock inte att lanseras förrän i början av 2022. Först ut är Launch Edition som kommer att levereras i juni nästa år om du valt en R1T och i augusti nästa år om du valt en R1S. Dessa kostar istället 75.000 dollar respektive 77.500 dollar. R1T blir då den första eldrivna pickupen på marknaden och räckvidden enligt den amerikanska körcykeln EPA ska ligga på runt 48 mil. Om man kommer att kunna köpa Rivians modeller i Sverige är fortfarande oklart. Läs mer om bilarna på länken nedan. Tumnagel
46.6°
+
Bobby Green
0

Vi har provkört Volkswagens första riktiga elbil ID.3
Lovande start på en ny era

Elbilar är framtiden. Eller i alla fall en stor del av framtiden. Efter att ha varit rätt så motsträviga på den här punkten börjar bilvärldens jättar nu äntligen vakna på riktigt och nu vill även de leverera elbilar i stor skala. Problemet är att det går långsamt och segt, lanseringen av Volkswagens första riktiga elbilar ID.3 har blivit uppskjuten flera gånger. TL;DR Volkswagen ID.3 är imponerande rolig att se på och köra, men inredningen känns riktigt billig. Oavsett så kan det här bli en riktig succé för Volkswagen om de bara får igång tillverkningen! Tumnagel
47.4°
+
Roger Åberg
0

Nu är Torsus Terrastorm här
"World’s Most Capable 4×4 Minibus"

Om du behöver plats för många personer (upp till 20 stycken passagerare) och ska ut i terrängen och härja är det kanske en Torsus Terrastorm du ska ha. Det är en ombyggd och höjd Volkswagen Crafter som beskrivs som den mest kapabla fyrhjulsdrivna minibussen i världen. Behöver man inte frakta människor erbjuds den även som transportbil för den som behöver gods till väldigt avskilda platser och som ambulans som kan komma och rädda dig när du ätit ett dåligt bär i skogen. Prislappen börjar på 57.461 euro och som väntat går det att speca sin bil på väldigt många olika vis så priset kan utan problem ökas rejält. Terrastorm är utvecklad och tillverkas i Slovakien och erbjuds med en turbomatad dieselmaskin på 2,0 liter som kan ge antingen 140 eller 176 hästar. Vridet är 340 respektive 410 newtonmeter. Kraften skickas sedan vidare till alla fyra hjulen via antingen en sexpetad manuell låda eller en åttastegad automat. Bilen mäter sex meter på längden, två meter på bredden och 2,8 på höjden. Hjulbasen anges till 3,6 meter och markfrigången till 29 centimeter. Maximalt vaddjup är 82 centimeter. Chassiet har uppgraderats precis som fjädringen. Det sitter hasplåtar undertill som bland annat skyddar bränsletanken, diffen, motorn och växellådan. En rejäl frontbåge skyddar mot faror som exempelvis Bigfoot och det finns en vinsch som man kan använda om man behöver dra loss sig själv eller någon annan. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

En genomgång av en Koenigsegg Regera
Det här är Zachs Garages nya bil

Nu har den Koenigsegg Regera som Zachs Garage beställt dykt upp så här får vi oss en liten genomgång av bilen som har tillvalet Ghost Package och som är specad i blått med synlig kolfiber och guldiga inslag. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Torsus Terrastorm - ett fräsigare namn på Volkswagen Crafter
Specialbygge redo för tuffa äventyr

Det tjeckiska företaget Torsus har en ny modell på gång som de kallar för Terrastorm och här ser vi de första bilderna på den. Namnet antyder att det är något riktigt fräsigt på gång men i princip handlar det om en Volkswagen Crafter 4Motion som man piffat upp för att klara lite hårdare tag. Man beskriver resultatet med orden "the world’s most capable 4×4 minibus". Terrastorm ska släppas senare den här månaden och bygget har bland annat rejälare fjädring för att kunna klara av att ta sig till platser man annars inte hade kunnat nå med denna biltyp. I övrigt är den packad med smarta lösningar äventyrare skulle kunna tänkas behöva, en maffig frontbåge som ska stå pall för tuffa tag och ordentliga hjul för när asfalten tar slut. Man kommer att kunna speca sin bil på flera olika sätt beroende på vilka behov man har. Försäljningen ska dra igång under årets tredje kvartal. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Priserna för Alfa Romeo Giulia GTA och GTAm är här
Nu kan du även bygga din bil online

I början av mars rullade Alfa Romeo ut två stycken nya prestandaversioner av modellen Giulia - Giulia GTA och Giulia GTAm. Nu har man öppnat upp konfiguratorn för den förstnämnda så att man online kan bygga bilen som man vill ha den. Men den som hoppades på att kunna dyka ner i 100 olika val och detaljer blir tyvärr besviken. Det enda man kan göra är att välja mellan tre olika lackalternativ, färg på bromsok, färg på interiörens sömmar och färg på säkerhetsbältena. Den som vill att sin bil ska sticka ut lite extra har även möjlighet att få den klädd i klassiska dekorer som ni kan se exempel på här nedan. I samma veva får vi nu även reda på vad bilarna kostar. En Giulia GTA kostar från 175.000 euro medan Giulia GTAm kostar från 180.000 euro. Båda får en dubbelturbomatad V6:a på 2,9 liter som ger 540 hästar vilket är 30 fler än i Giulia Quadrifoglio. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Nu kan du speca din Ferrari Roma online
Lek loss i konfiguratorn

I november förra året visade Ferrari upp den nya modellen Roma och nu har man lanserat konfiguratorn online så att man kan bygga sitt exemplar. Där kan man välja bland olika lackalternativ, inredningsfärger och vilka fälgar man vill ha. Oavsett hur du specar får du en dubbelturbomatad V8:a på 3,9 liter som levererar 620 hästar och 760 newtonmeter i vrid. Motorn är kopplad till en åttastegad dubbelkopplingslåda som i sin tur driver bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på 3,4 sekunder, 0-200 på 9,3 sekunder och toppfarten anges till 320 km/h. Ni ser hur jag vill ha bilen på bilderna, hur ser din dröm-Roma ut? Dela gärna med dig bland kommentarerna. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Brittisk startup bygger in eldrift i klassiska bilar
Går att återställa utan problem om man ångrar sig

Ionic är en ny brittisk startup som har som mål att bygga om klassiska bilar till eldrift. Man ska lägga mycket vikt vid att inte sabba något på originalet och göra det fullt möjligt att montera tillbaka förbränningsmotorn igen om nu ägaren skulle ångra sig någon gång. Man använder sig alltså av samma motorfästen, sågar inte sönder något och ser till att bädda in extra instrument och liknande utan att det förstör vare sig bil eller utseende. Företaget ska ha köpt upp gamla Jaguar E-Types, Pagodor som bilden visar och Porsche 911:or som de ska bygga om. En Merca har man redan byggt klart och under skalet på den finns en elmotor som ger 180 hästar och 550 newtonmeter i vrid vilket ska ge en 0-100-tid på sju sekunder. Räckvidden anges till 25 mil. En ombyggnation tar runt sex månader och målet är att bygga tre stycken i månaden. De första ombyggda modellerna ska släppas ut på vägarna i juni och för en Pagoda får man betala från 250.000 pund. Som väntat kan man speca sin bil på alla möjliga vis och det är bara plånboken som säger till när det roliga är slut. Tumnagel
50.0°
+
Bobby Green
0

Så här kommer det att se ut för de som specar sina Lotus Evija
Få förunnat

Endast 130 stycken exemplar av Lotus nya eldrivna superbil Evija ska tillverkas och årets första batch är redan slutsåld. För att läska alla oss fattiga som inte har möjlighet att köpa bilen har Lotus släppt följande video som visar hur det går till när man specar sin bil. Där kommer man bland annat att kunna placera bilen i olika miljöer för att se hur solljuset påverkar lackvalet. Prislappen börjar på 1,7 miljoner pund. Tumnagel
43.2°
+
Bobby Green
0

Vi har testat Rings lilla Indoor Cam
Bra pris och bra app

Om man vill ha lite bättre koll på insidan av sitt hem när man inte är där kan det ju vara en idé att smälla upp en liten övervakningskamera. Ring släppte nyligen Indoor Cam som är just en sådan, och den har vi nu testat. Det finns en uppsjö av liknande kameror på marknaden och det kan kanske vara lite svårt att veta vad man ska satsa på, och vilken "familj" man vill tillhöra. En stor grej för mig är hur bra och användarvänlig den tillhörande appen är. Visst är det trevligt med ultrakrispiga bilder och liknande men om appen är usel att använda spelar det faktiskt inte så stor roll i mina ögon. Tumnagel
34.1°
+
Bobby Green
0

Puritalias Berlinetta visas som helt eldriven
Måste hänga med på tåget

Förra året visade Puritalia Automobili upp sin nya bil Berlinetta. Till årets mässa i Genève kommer man att ta med sig en helt eldriven version av samma bil som fått namnet Project SuperVEloce. Vad som döljer sig under skalet får vi dock inte reda på nu utan bara den här teaserbilden. Vd och grundaren Paolo Parente säger följande: "Regardless of personal tastes and preferences, we cannot turn a blind eye to what is happening in the whole automotive industry. This is the right moment for us to take on the ‘fully electric’ challenge and to present to the world a very unique car like the Project SuperVEloce. Vid sidan om SuperVEloce på mässan kommer även en kundspecad vanlig Berlinetta att stå. Den är lackad i Rosso Vesuvio, har smidda fälgar och synliga kolfiberdetaljer och en insida klädd i vitt Nabuco-läder. Berlinetta har som vi tidigare berättat en hybrid-drivlina som kombinerar en V8:a på 5,0 liter med en elmotor vilket ger en sammanlagd effekt på 965 hästar och 1248 newtonmeter i vrid. 150 stycken exemplar ska tillverkas av Berlinetta och varje har en prislapp på, håll i er nu, 553.350 euro. Tumnagel
37.6°
+
Bobby Green
0

Apex AP-0 - liten brittisk eldriven sportbil
Visas i Genève

Det vi ser här är en teaser för Apex AP-0. Det är en brittisk-utvecklad sportbil som bara går på el. Den ska ha ett chassi i kolfiber och en matchvikt på 1200 kilo men vad den har för effekt och liknande specar får vi tyvärr inte någon information om för tillfället. Detta lär dyka upp när vi närmar oss mässan eller efter bilen är officiellt uppvisad. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Dacias kommande elbil ska bli billigast i Europa
En Renault K-ZE med annan logga

För snart ett år sedan visade Renault upp produktionsversionen av modellen K-ZE. Det är en liten helt eldriven crossover från Kina som inte kommer att säljas i närheten av oss. Men det ska den här Dacian göra, som är samma bil fast med annan logga i fronten. När den anländer någon gång nästa år eller 2022 kan den kvala in som billigast i Europa. Förmodligen blir specarna för bilen exakt samma som hos Renaulten vilket innebär en elmotor på 45 hästar kopplad till ett batteripack på 26,8 kWh. Toppfarten är blygsamma 105 km/h och på en laddning ska man komma 27,1 mil enligt NEDC-cykeln. Tumnagel
44.1°
+
Bobby Green
0

Nico Rosberg specar en Aston Martin Valkyrie
Tydligen vanligt att man köper till en extra motor

Nico Rosberg har som ni säkert redan vet lagt racinghandskarna på hyllan och är numera en vloggare som drar runt och spanar in coola grejer. Senast var han hos Aston Martin för att speca upp sin dröm-Valkyrie. Han har inte köpt någon men han fick ändå åka dit och kika lite hur man kan få sin version av superbilen. De som har beställt en Valkyrie har knappast torrt på bankkontot vilket bland annat visar sig i att en fjärdedel har beställt en extra motor till sina bilar, bra att ha om den som sitter i från fabrik skulle börja strula. 150.000 pund extra kostar det. Några har till och med beställt två extra motorer så att de kan ha en extra som fikabord. Maskinen är en V12:a från Cosworth på 6,5 liter utan överladdning som varvar till hela 11.200 varv och som bjuder på 1014 hästar och 740 newtonmeter i vrid. Den får i sin tur lite extra draghjälp från en elmotor på 162 och 280 newtonmeter utvecklad av Rimac och Integral Powertrain. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Allt du behöver veta om Hermès Bugatti Chiron
Manny Khoshbins senaste bil

Som ni säkert redan vet så kan man få sin Bugatti Chiron specad i princip hur man vill. Manny Khoshbin gillar lyx och flärd så när det var dags för honom att beställa en Chiron valde han att göra den med Hermès-tema. Här får vi reda på allt man kan tänkas behöva veta om just den bilen. Tumnagel
27.7°
+
Bobby Green
0

CES 2020 CAT släpper billiga och tåliga S32
Din för 299 euro

CAT börjar faktiskt bli något av en stabil spelare nu för tiden, även om de kanske inte säljer så mycket. De fortsätter i alla fall släppa nya saker och senaste modellen heter S32. Den har en skärm på 5,5 tum som CAT lovar kan styras både med blöta fingrar och med handskar. Den kör Android 10 men tekniken på insidan är inte så fet. Chippet är en Mediatek Helin A20 och den har 3GB RAM respektive 32 GB minne. Den är dock väldigt tålig och är både IP68-klassad, MIL SPEC 810G-specad, med DragonTrail Pro-glas och ska tåla att tappas från 1,8 meter på stål. Prislappen ligger på 299 euro, en perfekt mobil för dig som behöver en tålig mobil som man inte behöver vara rädd om. Tumnagel
39.1°
+
Roger Åberg
0
2019

Här är uppdaterade Mercedes-AMG GLS 63 S
Går också att få med 612 hästar

Om du känner att Mercedes uppdaterade GLE 63 är snäppet för liten och behöver plats för sju kan du glädjas åt att tillverkaren även har uppdaterat bjässen GLS 63. Inte riktigt lika flådig som Maybach-versionen men betydligt vassare med sina 612 hästar och 850 newtonmeter i vrid. Specarna är samma mellan GLE och GLS men den sistnämnda går bara att få i S-utförande som ger maximal effekt ur den dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter. Den 5,21 meter och över 2,6 ton tunga bilen gör 0-100 km/h på 4,2 sekunder och toppar elektroniskt ur vid 250 km/h. Lägg till AMG Driverx27s Package och du kan brumma på upp till 280 istället. Växellådan som skickar kraften till alla fyra hjul är automatisk och har nio stycken växlar. Precis som sina tamare syskon har motorn ett 48-voltssystem kopplat till sig. Förbrukningen anges till 1,19 liter per mil och utsläppen till 273 gram. Det ger enligt Teknikens Värld en årlig fordonsskatt på 18.281 kronor. Aj. Vad Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ som den benämns kostar och när den lanseras är oklart för tillfället. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

Inkas Sentry Civilian - när du vill känna dig som SWAT
Eller bara vill ha något säkert till mataffären

Inkas Armored Vehicle Manufacturing presenterar nu en uppgraderad version av deras bepansrade domedagsbil Sentry Civilian. Den här är designad att fungera som en vardagsbil men som ni säkert förstår är den så mycket mer än något man bara åker till återvinningsstationen med. Bilen baseras på en Ford F-550-plattform och därefter har man moddat allt undertill för att klara hård körning och eventuella yttre attacker. På detta har man stoppat en kaross som ser riktigt badass ut och som också är designad för att stå emot dina fienders vapen. Bepansringen är i klass BR6 och förutom skottsäkra glas är gångjärnen extra förstärkta för att inte kunna brytas upp och både batteriet och ECU:n är inkapslade för att skyddas mot fiffel. Maskinen som för fram ekipaget är en turbomatad diesel på 6,7 liter som ger 330 hästar. Till den sitter det en sexstegad automatlåda som driver alla fyra hjulen. Som väntat kan man speca sin bil precis som man vill ha den och tillvalslistan är oändlig. Alla bilar byggs på beställning men vad frånpriset ligger på är oklart. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

En närmare titt på världens dyraste SUV
Karlmann King

Våren 2018 skrev vi om Karlmann King som är en SUV med knasigt utseende och som med sin prislapp från en miljon dollar har utnämnts till världens dyraste av sitt slag. Om man är riktigt galen kan man speca upp den till hela 3,8 miljoner dollar. Den baseras på chassiet till en Ford F-550 och karossen är designad av italienaren Luciano D’Ambrosio. Under huven sitter Fords V10:a på 6,8 liter och den ger omkring 420 hästar. Maskinen är kopplad till en sexstegad automatlåda och toppfarten ligger på 220 km/h. Väljer du dock att bepansra din Karlmann så sänks denna till 140 km/h. Barcroft Cars har fått sig en demonstration av bilen och det är det vi ser här ovan. Tumnagel
29.1°
+
Bobby Green
0

En av julkapparna från Nieman Marcus i år
Aston Martin DBS Superleggera "designad" av Daniel Craig

Det fashionabla varuhuset Neiman Marcus väljer varje år ut ett par extremt dyra saker man kan köpa via dem som julklapp. Detta året erbjuder man bland annat en Aston Martin DBS Superleggera som är designad av ingen mindre än skådespelaren Daniel Craig. Men designad är väldigt kryddat att hävda att den är, för egentligen handlar det bara om att han har specat hur han skulle vilja ha bilen om han skulle köpa den. Blå-ish exteriör och blå-ish insida blev det. För detta får man slanta upp inte mindre än 700.007 dollar, och ja du läste helt rätt. Köper man ingår det en flygresa till Storbritannien och fabriken där man får se när bilen rullar av bandet. Förutom kärran får man även en Omega Seamaster Diver 300M-klocka som endast kommer att tillverkas i sju stycken exemplar. Som om inte detta var nog så får man även två stycken biljetter till världspremiären av den nya Bond-rullen No Time to Die och flyg och boende, men var man får se filmen framgår inte. Tolv procent av köpesumman kommer att skänkas till välgörenhetsorganisationen The Opportunity Network. Förutom den exklusiva bilen finns omkring 800 stycken andra extraordinära och speciellt utvalda julklappar för rikingar att välja mellan. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Bygg Porsche Taycan i konfiguratorn
Hur specar du din?

Drömma kan man ju alltid, och ett ställe som är bra att göra detta på är bilkonfiguratorer på nätet. Där kan man klicka loss bland alla olika roliga tillval och sedan rage-quita när man inser att man inte ens har råd med upplyst sminkspegel. Förra veckan presenterade Porsche en ny version av elbilen Taycan kallad Taycan 4S, och nu har den hittat in i deras konfigurator tillsammans med Turbo och Turbo S. Lek loss på länken nedan och posta sedan gärna din dröm-specade Taycan bland kommentarerna. Min ser ni på bilderna, blev endast 2.490.800 kronor. Tumnagel
40.8°
+
Bobby Green
0

Nya Audi Q3 nu även som RS
Crossover med femcylindrigt knuff

Att blanda RS och SUV kan för många anses som ofog men detta är tydligen det folket vill ha. Förra sommaren rullade Audi ut nya Q3 och nu presenterar man denna version i RS-utförande. Större fälgar, kjolpaket, gällare färger, vassare bromsar och chassi och självklart även en roligare motor. Och, ingen diesel här! Utan man har faktiskt hållit fast vid en gammal goding - den raka femman. Den är på 2,5 liter, har turbo och ger här 400 hästar och 480 newtonmeter. Drivningen sker som väntat på alla fyra hjulen och dit kommer kraften via en sjustegad dubbelkopplingslåda. 0-100 km/h går på 4,5 sekunder. Vill man kan man såklart speca upp bilen till tänderna och det går faktiskt även att få keramiska bromsar till den här. Rimligt! Nya Q3 kommer även som Sportback för den som vill ha lite slankare linjer på bakluckan och det är alltså den gröna på bilderna här. En version som några har fått för sig att kalla för baby-Urus... Bilarna går att beställa från och med nästa månad och leverans väntas ske i slutet av året. I Tyskland kostar RS Q3 från 63.500 euro medan RS Q3 Sportback är något dyrare med 65.000 euro. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Vad vill du se från Apple i morgon?
Blir det One More Thing...?

Nu är det 22 timmar kvar tills dess att Apple håller hov på Steve Jobs Theater. Jag har rymt från IFA-mässan i Berlin och är nu på plats här i San Jose, en kvarts bilfärd från Apples högkvarter och The Steve Jobs Theatre. Som vanligt har det läckt en hel del och, även utan läckor, hade vi förväntat oss tre nya iPhones i morgon. Hur nya de kommer att bli återstår att se så klart, men Apple måste leverera. Jag hoppas att man ändrar namngivningen och det som är iPhone Xr i dag blir iPhone helt enkelt, att den blir rimligt specad och rimligt prissatt. Jag hoppas också att det som är iPhone Xs och Xs Max i dag blir Pro och Pro Max och att men vågar fläska på lite. Störst är förhoppningarna så klart på kamerafronten, framförallt eftersom Apple ligger på efterkälken. Det räcker inte alls med att stoppa in en vidvinkelkamera och vara nöjd så. Jag nästan kräver att man kommer med någon form av nattläge, annars blir det faktiskt pinsamt. Motorola har det i sina lurar som kostar 3000 spänn, då måste Apple ha det. Och man måste göra det bra, det måste vara lika bra som Huawei och kommande Pixel 4. En ny Apple Watch kommer troligen också men skillnaden mot den nuvarande kommer inte att vara dramatiska. Jag hoppas dock att apparna äntligen kommer och att man under presentationen i morgon kommer att berätta att ett antal stora appar kommer på riktigt till watchOS. Men jag hoppas väl i onödan. I morgon kommer vi förhoppningsvis också få reda på varför det helt plötsligt dök upp betaversioner av 13.1 istället för 13. Något är skumt, iOS känns fortfarande lite beta så kanske släpper man en 13-version för nya iPhones som sedan får de funktioner som inte är riktigt klara när 13.1 släpps till alla telefoner. Eller så har man massor av hemligheter i 13 om de nya lurarna som man helt enkelt inte vill berätta om. Men mer då? Det går rykten om att Apple ska släppa sin version av Tile. Det får de gärna göra, helst i samarbete eller i alla fall på någon form av standard där både Apples och Tile funkar tillsammans. Men annars försöker jag nollställa mig så här ett dygn innan för att inte bli för besviken. Men vad längtar ni mest efter i morgon? Som vanligt, följ oss på Instagram så får ni se lite behind the scenes och snabba rapporter! Tumnagel
36.6°
+
Roger Åberg
0
Nästa sida