LIVE 19:00 Google presenterar Pixel 6 och Pixel 6 Pro
m

Spelmagasinet Svenska PC Gamer kommer läggas ner
Sajten och annat kommer dock leva vidare under annat namn

1996 startades en svensk variant av spelmagasinet PC Gamer och sedan dess har vi fått ta del av spelnyheter, recensioner och annat smått och gott från redaktionen. För några år sedan bestämde sig förlaget Egmont att lägga ner satsningen, men Svenska PC Gamer-redaktionen lyckades hålla magasinet vid liv. Nu har det dock blivit känt att det inte längre är ekonomiskt hållbart att producera papperstidning och magasinet kommer att läggas ner. Chefredaktör Thomas Petterson skriver detta i ett inlägg om nedläggningen: Svenska PC Gamer är inne på sitt 25e verksamhetsår. Vi har haft förmånen att skriva om spel längre än många av våra läsare har levt. PC Gamer är Sveriges äldsta spelmedium alla kategorier. Vi var med och grundlade svensk speljournalistik. Vi har fostrat några av landets bästa skribenter, var en trendsättare för den personliga speljournalistiken, kombinerade skickligt kunskap med underhållning och gick i bräschen för en mer intim kontakt med läsarna – något som inte bara influerat andra spelredaktioner utan också medier över gränserna. Sedan november 1996 har vi recenserat omkring 3 500 spel. Vi har fått resa jorden runt flera gånger om, spela de bästa (och de sämsta) spelen, bevittna branschens enorma utveckling och spelens fantastiska framväxt. Vi har överlevt fyra eller fem omflyttningar i tre städer, en drös VD:ar, fyra förlagsbyten, en nedläggning, och vi har länge stått pall för den största omvälvningen världens medier sett sedan Gutenberg populariserade tryckprocessen för 500 år sedan – internet. Nu försvinner den enda kvarvarande speltidningen i Sverige för vuxna. I en FAQ redaktionen levererat får vi dock reda på att det endast är papperstidningen som kommer försvinna. Redaktionens satsning med hemsidan, Discord, Twitch och sociala medier kommer leva vidare under annat namn. Vad den nya titeln blir är för tillfället okänt, men redaktionen kommer hålla fansen uppdaterade via sina kanaler. Tumnagel
24.7°
+
André Stray
0
2018

Spelmagasinet Level lägger ner
:(

Speltidningen Level föddes i maj 2006 och bestod av medarbetare från bland annat Super PLAY, Reset och Player 1. Sedan dess har Level levererat recensioner, reportage och annat smått och gott från spelvärlden varje månad. Magasinets chefredaktör Tobias Bjarneby berättar nu att tidningen kommer läggas ner och sista numret kommer släppas 18 december. I ett inlägg på Twitter tackar Bjarneby fansen för sitt stöd och passar på att meddela att hela verksamheten inte kommer lägga ner. Gänget jobbar för tillfället på spelet 198X, vilket är ett retroliknande spel som inspirerats av flertalet genrer och populära spelserier. När spelet kommer släppas är för tillfället oklart. På ett helt annat plan så skulle jag vilja tacka Bjarneby och hans medarbetare för sitt arbete. Utan Level så hade jag inte varit där jag är idag och att läsa reportage och artiklar från fantastiska skribenter som Thomas Wiborgh, Johan Hallstan, Victor Sjöström, Oskar Skog, Pär Villner med flera har varit en ordentlig inspirationskälla. Och en ren och skär fröjd. Tack för allt, Level-gänget! Tumnagel
26.0°
+
André Stray
0

Ny trailer för Insomniacs Spider-Man
Kort men go

I samband med det kommande numret av speltidningen Game Informer har publicisten tillsammans med Insomniac Games släppt en kort trailer för spelet, eller mer specifikt en trailer för den kommande rapporteringen om spelet. I trailern får vi i alla fall se Spindelmannen kasta sig mellan byggnader samt höra spelets utvecklare säga ett ord eller två om spelet. Spider-Man släpps någon gång i år. Tumnagel
40.2°
+
André Stray
0
2017

Nintendo Power lanserar podcast
Pratar Zelda med Aonuma i premiäravsnittet

Den klassiska speltidningen Nintendo Power var länge en helig skrift för många Nintendo-fans. Tidningen lades dock ner 2012 i samband med att folk helt enkelt slutade köpa tidningar. Nu är Nintendo Power dock tillbaka i form av en podcast som leds av tidningens före detta chefsredaktör Chris Slate. I det första avsnittet pratar Slate som Zelda-spelet Breath of the Wild med Eiji Aonuma och Hidemaro Fujibayashi. Det är för tillfället oklart hur ofta eller hur länge man tänkt hålla på men vill man lyssna på premiäravsnittet så kan man hitta det ovan eller där man hittar podcasts. Tumnagel
37.9°
+
Frode Wikesjö
0

Square Enix-chef vill inte ha mikrotransaktioner i konsolspel
Mikrotransaktioner passar bättre i mobilspel

Speltidningen MVC tog nyligen ett snack med Square Enix-chefen Yosuke Matsuda för att prata lite om spelbranschen i allmänhet. Samtalet rullade in på mikrotransaktioner och Matsuda berättade att han inte tycker mikrotransaktioner hör hemma i konsolspel, utan passar bättre i mobilspel: What people expect and want in a home console game is perhaps quite different from what people want in a mobile game. The way that console games are made, the volume of content and how much effort goes into them, therex27s something in that which doesnx27t fit in the mind with microtransactions. Detta är rätt trevliga ord att höra från chefen för en av världens största speldistributörer. Jag hoppar innerligt att Square Enix fortsätter på samma bana i framtiden. Tumnagel
56.6°
+
André Stray
0

Edge ger Super Mario Odyssey full pott
Tagg!

Det senaste numret av speltidningen tog lite längre tid på sig att komma ut till prenumeranter denna månad. Anledningen till det var för att man ville få med världens första publicerade recension för Super Mario Odyssey som Nintendo hade lagt ett embargo på. Recensionen gav spelet full pott. Detta är 20:e gången som Edge gett ett spel betyget 10 av 10 under de 24 åren som tidningen funnits. Tumnagel
45.3°
+
Frode Wikesjö
0

Shadow of the Colossus är en remake
Shuhei bekräftar

När Sony visade sin trailer för Shadow of the Colossus för PlayStation 4 under sin presskonferens tidigare i veckan så var det väl rätt uppenbart att det spelet var mer än en upphottad version av PlayStation 2-klassikern. I en intervju som den japanska speltidningen Famitsu gjorde med Shuhei Yoshida bekräftade Yoshida detta och klargjorde att detta spel är en remake byggd från grunden. Famitsu: The next question is about Shadow of the Colossus. Is this a remaster version, or is it a remake version? Shuhei Yoshida: “It is a remake. The game content is the same as the original version, but all the assets are being remade. I figured we could use such tech to make if we’re going to make Shadow of the Colossus in the PS4 era. Bluepoint is the development company behind the PS3 remaster versions of ICO and Shadow of the Colossus. So we know them rather well.” På frågan om man kommer lägga in något nytt innehåll i spelet, så som de där kolosserna som man inte lyckades klämma in i originalspelet, svarade han nej. Man kommer självklart erbjuda nya kontrollmöjligheter samt inställningar men inget nytt material då. Shadow of the Colossus släpps till PlayStation 4 under 2018 Tumnagel
43.6°
+
Frode Wikesjö
0

Tut i luren! 20 år sedan Nintendo 64 släpptes i Europa
Tiden går fort

I dag är det 20 år sedan Nintendo släppte sin konsol Nintendo 64 här i Europa. Minns fortfarande hur det kändes som evigheter för Nintendo att släppa konsolen. Konsolen släpptes ju långt tidigare i både Japan och Nordamerika vilket gjorde att man endast kunde sukta efter spel som Super Mario 64 genom att läsa speltidningarna som fanns på den tiden. Hur som helst så kom Nintendo loss och släppte sin Nintendo 64 här den 1 mars 1997 med spelen FIFA Soccer 64, Pilotwings 64, Star Wars: Shadows of the Empire, Super Mario 64 och Turok: Dinosaur Hunter. Tumnagel
47.4°
+
Frode Wikesjö
0
2016

Splay lanserar ny speltidning
Splay Gaming heter den

YouTube-nätverket Splay kommer under nästa vecka släppa sin nya speltidning Splay Gaming som ska bli den första tidningen i Sverige med rötter i Gaming-kulturen på YouTube. Enligt Splay själva är sträcker sig längtan efter nätverkets "influencers" ända in i tidningshyllan så därav kände de väl att detta var en bra idé. Tidningen kommer innehålla intervjuer, krönikor, behind the scenes och tips från Splay-profiler som "Kimmy Powers", "Ufo" och "L22". Genom att erbjuda en fysisk tidning får Splay utrymme att utöka communityt samt erbjuda grejer som affischer och kalendrar som man till exempel kan hänga upp på rummet. Splay Gaming kommer släppas månadsvis och ska finnas tillgänglig i butiker i hela Sverige. Om målgruppen ens vet vad en papperstidning återstår att se när tidningen släpps den 29 november. Tumnagel
33.1°
+
Frode Wikesjö
0

Ny trailer för Mass Effect: Andromeda
N7 Day är i full effekt

Precis som utlovat bjöd EA på mer från kommande Mass Effect: Andromeda i dag och det i form av en trailer som man kan beskåda ovan. Förutom denna trailer så meddelade man även att man kommer visa upp mer gameplay från spelet under nästa månads The Game Awards och att mer information om spelet kommer dyka upp i nästa nummer av speltidningen Game Informer samt på deras webbplats. Vilka som kommer låna ut sina röster för huvudkaraktärer avslöjade man också och de är Tom Taylorson för den manliga versionen av huvudkaraktären samt Fryda Wolff för den kvinnliga versionen av huvudkaraktären. Spelet kommer även, så klart, få sig en specialutgåva så går man igång på sådana grejer så kan man ju se fram emot den utgåvan. Tumnagel
48.9°
+
Frode Wikesjö
0

Star Citizens enspelarmodul släpps inte i år
Folk får fortsätta sin väntan på Squadron 42

Förra månaden så nämnde Star Citizen-producenten Chris Roberts i en intervju med tyska speltidningen GameStar att modulen för spelets enspelarkampanj inte kommer släppas i år utan sannolikt under 2017. Under den direktsänd ström från Star Citizen-konventet så gjorde man denna försening mer officiell men någon ny tidsram för släppet av spelet nämnde man ej. Så när vi väl får se denna kampanj är högst oklart men om det kan leverera moment som man kan se i tweeten nedan får det väl ta den tid det tar. Den dryga två timmar långa presentationen från CitizenCon 2016 kan beskådas i sin helhet ovan. Tumnagel
37.7°
+
Frode Wikesjö
0

Squadron 42 släpps inte förrän nästa år
Kampanjläget i Star Citizen försenas ytterligare

Vi får vänta ytterligare på det efterlängtade kampanjläget Squadron 42. Det meddelade Star Citizen-producenten Chris Roberts i en intervju med tyska speltidningen GameStar. Även om det inte var hugget i sten hade så väl utvecklare som fans hoppats på en lansering under fjärde kvartalet i år, men nu får vi vänta till mitten eller kanske till och med senare delen av 2017. Anledningen till förseningen är att utvecklingsteamet på Roberts Space Industries adderat fler funktioner och jobbat på en hel del förbättringar som rör bland annat designen på rymdskeppen och de områden vi kommer att kunna röra oss i. Ovan kan ni kolla in över 20 minuter Star Citizen-snack där vi bland annat får se en hel del från utvecklingsarbetet med spelet. Tumnagel
36.3°
+
Emmy Zettergren
0

Lite gameplay från The Last Guardian
It's happening!

För ungefär ett år sedan så släppte Sony en ny trailer The Last Guardian som inte bara bekräftade att spelet fortfarande var under utveckling utan även att spelet skulle släppas under 2016. Detta ser ut att fortfarande stämma då man i julinumret av speltidningen Edge bjuder på en förtitt av spelet där man bland annat nämner att spelets skapare, Fumito Ueda, än en gång sagt att det kommer dyka upp i år. Även folket från IGN har fått lägga vantarna på spelet och lite gameplay från spelet kan man hitta ovan. Tumnagel
44.5°
+
Frode Wikesjö
0

PC Gamers chefredaktör startar ny speltidning
Den ultimata guiden till Minecraft heter den

Nästa månad kommer Egmont Publishing släppa en ny speltidning i Sverige. Tidningen heter Den ultimata guiden till Minecraft och är startad av PC Gamers chefredaktör Thomas Petersson. Tidningens största fokus kommer att ligga på guider och tips men även bjuda på längre intervjuer med kända spelprofiler. För att hålla tidningen uppdaterad och säkra driften av tidningen kommer man även, som komplement, erbjuda en stor onlinedel där tidningens artiklar kommer publiceras i kortare format. Som bekant finns redan tidningen Robot som har ett stort Minecraft-fokus men den anses rikta sig mot en yngre publik. Den ultimata guiden till Minecraft vill tänka bredare och visa att det finns en efterfrågan för en tidning för en potentiellt äldre målgrupp. Den ultimata guiden till Minecraft kommer släppas sex gånger om året där varje nummer kommer kosta 129 kronor och vara 148 sidor tjock. Tumnagel
28.9°
+
Frode Wikesjö
0

I Gears of War 4 spelar man som Marcus Fenix son
JD Fenix heter han

I det kommande numret av den amerikanska speltidningen kommer man kunna läsa massvis med information om kommande Gears of War 4. Men redan nu har tidningen börjat dela med sig lite information om spelet via sin officiella webbplats. I dag avslöjade man vilka spelet huvudkaraktärer är och vilka som lånat ut sina röster till dessa. En av spelets tre huvudkaraktärer är Marcus Fenix son, JD Fenix, som rymde hemifrån för att vara med COG-trupperna. JD spelas av spelas av Liam McIntyre som sannolikt är mest för sin roll som Spartacus i tv-serien med samma namn. De två andra karaktärerna som kommer springa omkring med JD är Kait Diaz och Delmont “Del” Walker. Diaz spelas av Laura Bailey (som har en gedigen IMDB-sida) och Walker spelas av Eugene Byrd (Battlefield Hardline, Arrow). Game Informer skriver också att Gears of War 4 kommer återgå till seriens mörkare rötter och så kommer det erbjuda lokal co-op. En flerspelarbeta för Gears of War 4 kommer köras igång under våren och själva spelet kommer släppas under hösten. Tumnagel
40.6°
+
Frode Wikesjö
0

Hideo Kojima kommer till Malmö
Besöker Nordic Game

Metal Gear-pappan och den legendariska spelutvecklaren Hideo Kojima kommer i år besöka den nordiska och branschfokuserade spelkonferensen Nordic Game. Den 19 maj kommer han delta i en frågestund som modereras av Thomas Puha som tidigare jobbade för den finska speltidningen Pelaaja och som nu jobbar för Remedy. Nordic Game drar igång den 18 maj på Slagthuset i Malmö. Tumnagel
50.2°
+
Frode Wikesjö
0

Rykte Nästa CoD-spel verkar blir ett Ghosts 2
Engelsk speltidning avslöjar nyheten

Activision har redan bekräftat att ett nytt Call of Duty kommer att släppas i år och att det är Indinity Ward som står för utvecklingen. Nu har bilder på den engelska speltidningen Games TM läckt som indikerar att det är ett Ghosts 2 vi kommer att få ta del av. Spelet ska också enligt tidningen släppas i november i år. Än så länge har inte Activision bekräftat det hela men lanseringstiden stämmer överens med när de brukar släppa sina CoD-spel och ett Ghosts 2 känns heller inte helt ologiskt. Tumnagel
26.3°
+
Emmy Zettergren
0

Atlus-chef bekräftar europeiskt Odin Sphere: Leifthrasir-släpp
Dyker upp under Q2 någon gång

Atlus-chefen Naoto Hiraoka berättade i en intervju med den japanska speltidningen Dengeki PlayStation att Odin Sphere: Leifthrasir kommer släppas i Europa under årets andra kvartal. As you can also see from the close Japanese and foreign release dates for Dragon’s Crown in 2013 due to its online elements, the barrier between the domestic and overseas market is dying. As for Odin Sphere: Leifthrasir, it will go on sale in America on June 7 and in Europe in Q2, and while it is slightly delayed from the Japanese release date, it will not only be localized into English, but also French, Italian, German, Spanish for a total of five languages. Spelet släpptes under gårdagen borta i Japan så om man verkligen vill ha det nu kan man ju importera det. Har man ett japanskt konto på sin konsol kan man även ladda ner ett demo för spelet. Odin Sphere: Leifthrasir är på gång för PlayStation 3, PlayStation 4 och PlayStation Vita. Tumnagel
38.3°
+
Frode Wikesjö
0
2015

Lite mer information om Final Fantasy VII Remake
Kitase och Nomura pratar med Famitsu

Några av utvecklarna bakom Final Fantasy VII Remake, Yoshinori Kitase och Tetsuya Nomura, intervjuades av den japanska speltidningen Famitsu. Den intervjun innehöll en hel del godbitar om detta spel. Spelets officiella titel är Final Fantasy VII Remake, anledningen till det är att man inte ville ge det någon undertitel då det kunde förvirra folk och få dem att tro att spelet var någon sidohandling. Precis som vi rapporterade innan i dag så kommer Final Fantasy VII Remake utvecklas i olika delar och inte släppas i en klump. Anledningen till det är att det helt enkelt är ett för stort jobb att göra om Final Fantasy VII med modern grafik. Man nämnde även att man skulle vara tvungen att plocka bort en hel del från spelet om de skulle få in allt på en gång. Dock klargjorde man att man kommer klippa bort saker som fanns i originalet men man kommer även lägga till nya platser som man kan utforska. Man kommer till exempel kunna utforska sektioner av Midgar som man inte fanns med i originalet. Förutom interna resurser så har Square Enix även anlitat extern hjälp från bland annat CyberConnect2. UPPDATERING: Spelet utvecklas i Unreal Engine 4 och enligt Square Enix själva så kommer varje del ha en egen fristående handling och vara lika stort som ett fristående spel. Man nämnde även att samtliga delar i slutändan kommer vara större och innehålla mer än originalspelet. "each entry will have its own unique story. As a gaming experience, each entry will have the colume of content equal to a full-sized game." Tumnagel
41.9°
+
Frode Wikesjö
0

Spelsajten Level 7 stänger ner
En av Sveriges äldsta spelsajter

En del av er kanske inte känner till spelsajten Level7.nu, andra har säkerligen stenkoll. Själv jobbade jag där som skribent under många år och gillade den väldigt mogna och vuxna stämningen som rådde i kommentarerna och på sajtens forum. Nu går dock Level 7, som började som en del av zon.se, i graven efter 13 år då redaktionen helt enkelt inte har tid att driva sajten vidare. Det här betyder också att deras digitala speltidning GamePlay, som funnits tillgängliga via bland annat Readly, stängs ner. Dock kommer forumet fortsätta att vara öppet framöver för de som vill hänga kvar ett tag till. Level 7 var också den sajt som med dåvarande chefredaktör Erik Hansson i spetsen startade Årets Spelmedia som varje år utsåg de bästa bloggarna, poddarna, skribenterna och tidningarna inom spelbranschen. Nu meddelar Eurogamer.se via ett pressmeddelande att de kommer att ta över Årets Spelmedia med vissa förändringar. Exempelvis slopas kategorin Årets Speltidning till förmån för Årets Spelpublikation. Vi önskar kollegorna på Level 7 lycka till med framtida projekt! Uppdaterat: Tidigare stod det att den digitala tidningen GamePlay kommer att skrotas. Dock meddelar redaktionen att de inte tagit beslut om tidningen ännu. Vi hoppas att de lyckas hålla den vid liv. Tumnagel
24.0°
+
Emmy Zettergren
0

Disaster Report 4 lever
Disaster Report 4 Plus: Summer Memories heter det

Den japanska speltidningen Famitsu släppte tidigare i veckan information om Granzellas nya Disaster Report-spel Disaster Report 4 Plus: Summer Memories som är på gång för PlayStation 4. Spelet var först tänkt att släppas redan 2011 för PlayStation 3 men lades ner på grund av tsunamikatastrofen. Denna uppdaterade version använder den nedlagda PlayStation 3-versionen som bas men det mesta har byggts upp från början igen. I spelet vandrar man omkring som som en man eller kvinna i en japansk stad som drabbats av en naturkatastrof. Spelet kommer även ha någon form av onlinefunktionalitet men exakt vad det blir återstår att se. Om detta spel kommer dyka upp i Europa återstår att se. UPPDATERING: Nu har det även dykt upp en trailer och den kan man beskåda nedan. Tumnagel
37.4°
+
Frode Wikesjö
0

Uppdaterat Zangief till Street Fighter V
Quick, change the channel!

Capcom avslöjade i dag att den ryska brottaren Zangief kommer vara spelbar i Street Fighter V. I samband med denna nyhet släppte man även en trailer som visar hur han kommer se ut i spelet. UPPDATERING: Den japanska speltidningen Famitsu råkade avslöja att en ny karaktär som heter Laura kommer vara med i spelet. Bilder på Laura kan hittas via länken nedan. Tumnagel
40.1°
+
Frode Wikesjö
0

Ace Attorney 6 offentliggjort
Mer Ace Attorney för 3DS

Via den japanska speltidningen så offentliggjorde Capcom i dag Ace Attorney 6 för Nintendo 3DS. Spelet kommer ha ett nytt spelsystem som bör leda till att spelet går snabbare att spela. Spelet, som är regisserad avTakeshi Yamazaki och producerat av Eshiro Motohide, kommer vara spelbart på årets Tokyo Game Show-mässa så antagligen får vi se mer från detta spel då. Spelet kommer att släppas i västvärlden dock oklart när. Tumnagel
39.2°
+
Frode Wikesjö
0

Rykte Sony avslutar samarbetet med utvecklarna bakom The Order 1886
Spelet gick för dåligt

När The Order 1886 släpptes fick det ett svalt mottagande med låga betyg. Vi tyckte bland annat att spelet saknade känsla och många andra klagade på att den faktiska speltiden var för kort. Nu verkar det som om Sony inte heller är nöjda. Rykten säger att de har valt att avsluta samarbetet med studion Ready at Dawn. Sony äger varumärket och kan om de vill släppa en uppföljare i framtiden. Men det känns inte speciellt troligt, även om slutet i spelet absolut lämnar utrymme för mer. Ready at Dawn har tidigare sagt att de gärna är involverade i en uppföljare framöver vilket nu inte lär ske. De var heller inte speciellt glada över de dåliga betygen och en av deras anställda uttryckte sin ilska på Twitter där han även sa att de inte borde sponsra speltidningar och sajter med annonser. Tumnagel
40.3°
+
Emmy Zettergren
0

Ingen röstchatt för Splatoon
För mycket negativitet på nätet

Om någon månad släpps äntligen Nintendos tredjepersonsskjutare Splatoon till Wii U. Spelet går ut på att två lag tävlar i att färglägga majoriteten av en bana med lagets färger. För bästa resultat verkar spelet kräva att spelarna i de olika lagen samarbetar men det är något som kan bli svårt då utvecklarna har valt att inte slänga in någon röstchatt i spelet. I det senaste numret av den brittiska speltidningen Edge kan läsa att spelets co-director, Yusuke Amano, ansåg att röstchatt medför för mycket negativitet vilket han inte tyckte om. Not that you’ll be able to hear any cussing yourself: Splatoon has no voice chat now, and it never will. You can blame the infamous toxicity of online players for that. “This is coming from personal experience,” Amano says. “When I played online games, I didn’t like the negativity I got and people telling me, ‘You’re crap. Go away.’ So we wanted to focus on the positive aspects of online gaming.” Amano admits this approach means missing out on a feature that makes online play stand out for many players. “I don’t want you to misunderstand—I’m not denying having chat in an online game does contribute to fun. But, as we’ve said, we want to grab new people. Då spelet ser ut att fokusera en hel del på lagspelande kan man ju tycka att avsaknaden av röstchatt är en stor miss att inte ha men kanske har de löst kommunikationen på ett annat smart sätt. Tumnagel
40.1°
+
Frode Wikesjö
0

Rock Band 4 släpps under oktober månad
Enligt MCV

Enligt den brittiska speltidningen MCV så kommer Rock Band 4 använda sig av en helt ny spelmotor och släppas under oktober månad. Harmonix product manager, Eric Pope, sa till tidningen att utvecklaren har utvecklat en helt ny spelmotor för spelet som kommer köra spelet i 1080p med 60fps. "Itx27ll be 1080p and will run at 60fps. I know therex27s a vocal group of players that want to hear that. But what to me is more exciting is the online infrastructure of the consoles. It will open a lot [of] opportunities for us to support the game in more reactive, timely ways". I samma artikel kan man även läsa att Rock Band 4 kommer att återvända under oktober månad dock har Harmonix själva inte sagt något om detta ännu. Tumnagel
40.7°
+
Frode Wikesjö
0

En av The Orders utvecklare är förbannad över dåliga betyg
Vill inte gynna speltidningar med annonser

En av utvecklarna på SCE Santa Monica Studio är besviken över de betyg som deras spel The Order: 1886, som de utvecklat tillsammans med Ready at Dawn, har fått. Och han uttryckte sin ilska på Twitter där han skrev: "The games press is so hateful of games anymore. I just donx27t think we should buy ads or send them games." "#TheOrder1886 isnx27t the best game Ix27ve played, but itx27s well made. It is NOT a 6/10. Ix27m curious why we even bother sending review copies." Utvecklaren, som heter Dean Rymer, tog efter ett tag bort sina tweets men de finns kvar som bilder. Spelet har fått i snitt 65/100 på Metacritic och vår utvärdering kan du läsa nedan. Tumnagel
29.5°
+
Emmy Zettergren
0
2014

Capcom är på gång med nytt spel
Dragon's Dogma Online?

Det verkar som om teamet bakom Dragonx27s Dogma är på gång med fler spel i serien och kanske kan det vara en onlineversion som Capcom nu meddelar att de snart ska utannonsera. De varumärkesskyddade nämligen Dragonx27s Dogma Online förra veckan. Under en utfrågning av 107 spelutvecklare, genomförd av speltidningen Dengeki PlayStation, svarade bland annat två utvecklare kopplade till Dragonx27s Dogma-serien att de jobbar på flera nya spel och att de kommer att kunna utannonsera dem snart, tydligen med release redan under 2015. Även producenten Hiroyuki Kobayashi som jobbar med Capcoms spelserie Sengoku Basara meddelar att flera spännande utannonseringar kopplade till just Sengoku Basara kommer att komma snart, bland annat med anledning av seriens tioårsjubileum nästa år. Tumnagel
38.5°
+
Ken Masters
0

Capcom hintar om nytt spel till PS4
Det verkar vara något stort på gång

Det är inte bara Square Enix som har nyheter på gång. Även Capcom hintar nu i speltidningen Famitsu om att de jobbar på ett nytt spel och enligt producenten Jun Takeuchi verkar det vara något riktigt spännande. Eller i alla fall uppseendeväckande. "Of course, right now, wex27re seeing how far we can push the game engine. Youx27ll be surprised by the quality of the games we’re working on right now. I think wex27ll be able to announce it soon, so please look forward to it. I realize that’s obnoxious (laughs)." "Itx27s gonna be something that will even turn heads overseas." Förhoppningsvis får vi veta något ganska snart. Tumnagel
40.7°
+
Emmy Zettergren
0

Rykte Square Enix jobbar på nytt rollspel
Ska utannonseras i december

Det verkar som om Square Enix har något helt nytt på gång. Enligt en läcka via bloggen CS Blog ska Yosuke Matsuda, chefen för Square Enix, i en intervju i nästa nummer av den japanska speltidningen Famitsu berätta att de jobbar på ett nytt rollspel som inte ska vara en remake. Det lär heller inte vara något nytt Final Fantasy eftersom de redan har nyproduktioner på gång i den serien. Så frågan är vad det kan vara då. En helt ny IP kanske? I december ska vi få veta mer, så vi får ge oss till tåls ett tag till och hoppas att läckan stämmer. Förutom just det här spelet lovar tydligen Yosuke fler utannonseringar framöver med start tidigt nästa år. Några speciella förhoppningar? Tumnagel
41.2°
+
Emmy Zettergren
0
Nästa sida