m

Tap strafing i Apex Legends får stanna kvar ett tag till
Respawn vill ha några sidoeffekter

Respawn har tidigare meddelat att tap strafing kommer försvinna från Apex Legends. Tap strafing ger spelare på PC en extra edge genom att kunna utföra lite mer avancerade och rappare rörelser åt sidan, vilket har varit ett problem när de lirar mot spelare med kontroll. Respawn planerade att patcha bort möjligheten att utföra denna manöver i slutet av augusti, men har nu meddelat att tap strafing är en lite väl svår nöt att knäcka och gänget behöver lite mer tid med problemet. Mer specifikt upptäckte utvecklarna att borttagningen av tap strafing ledde till några oväntade sidoeffekter, vilket gjorde att Respawn fick kalla fötter med att pusha ut uppdateringen. Något specifikt datum, eller annan tidsangivelse, har utvecklarna inte levererat ännu, men Respawn lär hålla oss uppdaterade. Tumnagel
37.3°
+
André Stray
0

Respawn patchar bort tap strafing i Apex Legends
Crossplayspelare jublar

Apex Legends har alltid fokuserat på flådiga rörelser, vilket gjort att spelet blivit rätt populärt bland folk som uppskattar att kunna göra svåra manövrar. Något som varit en frustration sedan crossplay introducerades förra året är att folk som lirar på PC har haft möjlighet att utföra lite mer avancerade manövrar. En av dessa har varit Tap Strafing, vilket är när spelare kombinerar bunny hopping med strafe jumping för att kunna röra sig snabbare än vanligt. Nu har Respawn meddelat att tap strafing-möjligheten har patchats bort och anledningen till detta är att det helt enkelt är lite orättvist, svårt att lösa av och gör livet lite surt för konsolspelare som lirar mot spelare med mus och tangentbord. Tumnagel
35.4°
+
André Stray
0
2013

iOS The Drowning släpps i Norden i morgon till iPad
Det plus en intervju med Ben om spelet, studion och framtiden

I morgon släpps alltså The Drowning här i Norden. Spelet är utvecklat av DeNAs studio Scattered Entertainment i Stockholm och av folk som tidigare jobbat med spelserier som Halo, Crysis, Far Cry och Battlefield. GM för denna studio är ju Ben Cousins och vi fick en intervju med honom som du kan läsa efter hoppet. I denna intervju berättar Ben om de största utmaningarna att göra spel till mobiler, lite om den nya tvåfingersstyrningen och om spelet är planerat till Android eller inte. Om The Drowning, som släpps i morgon, kan vi säga att det är en FPS som utspelar sig i en postapokalyptisk värld där det gäller att överleva trots att det finns miljoner varelser som inte tycker det är en bra idé och inget hellre vill än att... game over. [iPad (gratis)] Tumnagel
37.3°
+
Christian Bengtsson
0
Slut på artiklar...