m

Första bilderna på eldrivna Porsche Macan
Kommer 2023

Porsche håller som alla andra på med en rejäl omställning till eldrivet, men man kämpar även för att behålla den klassiska bensinmotorn genom att forska på nya drivmedel. Det uppskattar vi. Vi har fått se en hög med varianter av Taycan än så länge och försäljningen av bensinversionen Panamera verkar ha dalat duktigt. Att Macan ska bli eldriven har inte varit någon hemlighet, men tyvärr verkar det dröja. Bilen är en av de första på nya plattformen PPE och det verkar ta lite tid, för 2023 kommer bilen. Men nu får vi i alla fall se lite väl maskerade bilder. Om Panamera kommer att leva kvar så länge återstår och se, men Porsche ser en framtid för fossildrivna Macan. Den kommer nämligen att få sig en facelift under nästa år. Anledningen är att SUV-segmentet är alldeles för viktigt för att hoppa över de som vill ha bensin så den får helt enkelt leva kvar sida vid sida med elvarianten. Som ni ser på bilderna så får nya Macan samma typ av lyktor som de i dag har på Taycan. Tumnagel
38.4°
+
Roger Åberg
0

Vaccinmålet skjuts fram till 5 september
Stay on target

Regeringen meddelade tidigare i dag att målet man hade att vaccinera alla vuxna har flyttats fram några veckor. Det nya datumet som gäller för när alla vuxna ska senast ha erbjudits vaccin är nu den 5 september i stället för den 15 augusti. Nu när man flyttat sitt vaccinmålet igen säger myndigheterna att man denna gång kommer kunna hålla det. Under samma pressträff (som du kan spana in nedan) nämnde Sveriges socialminister Lena Hallengren (S) att 30 procent av alla vuxna nu har fått minst en dos vaccin och att minst 80 procent av de som är över 65 år ska ha fått sin första dos. Tumnagel
20.2°
+
Frode Wikesjö
0

Telegram lanserar gruppvideosamtal nästa månad
Snacka med och kolla på flera personer samtidigt

Meddelandetjänsten Telegram kommer nästa månad att lansera en funktion som gör det möjligt att göra gruppvideosamtal via tjänsten. Telegram har sedan tidigare stöd för både videosamtal och gruppsamtal via ljud och den nya funktionen kommer alltså att kombinera dessa både funktioner. Telegrams grundare Pavel Durov skriver om den kommande gruppvideosamtals-funktionen: "Speaking of video calls, we will be adding a video dimension to our voice chats in May, making Telegram a powerful platform for group video calls. Screen sharing, encryption, noise-cancellation, desktop and tablet support – everything you can expect from a modern video conferencing tool, but with Telegram-level UI, speed and encryption. Stay tuned!" I det inbäddade telegrammet här nedanför kan ni kolla in hur den nya funktionen kommer att fungera. Tumnagel
38.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Även årets Pokémon Go Fest blir virtuell
Alla kan vara med på årets pokémon-fest!

Pokémon Go-utvecklarna Niantic meddelade igår att även årets så kallade "Pokémon Go Fest" kommer att arrangeras virtuellt, något som innebär att spelarna inte behöver ta till sig någon specifik plats i världen för att delta. Det var på grund av pandemin som Niantic förra året beslutade att arrangera Pokémon Go-festen virtuellt så att alla som ville skulle kunna delta samtidigt som de höll avstånd till andra spelare. Pandemin är som bekant inte över ännu och därför ansåg antagligen Niantic att det var lika bra att köra även årets Pokémon Go-fest virtuellt. Årets Pokémon Go-fest kommer att arrangeras 17 - 18 juli men exakt vad spelarna har att vänta då har Niantic inte avslöjat ännu. Det är i år fem år sedan Pokémon Go lanserades och detta sammanfaller med att Pokémon firar 25-årsjubileum vilket Niantic skriver om: "What does this year’s event have in store? Well, you’ll just have to wait and see! 2021 marks both the twenty-fifth anniversary of Pokémon and the fifth anniversary of Pokémon GO, so trust us when we say you won’t want to miss Pokémon GO Fest 2021! We can’t wait to celebrate another summer together. Stay tuned for more details!" Tumnagel
37.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Audi A6 e-tron blir inte första bilen på nya PPE-plattformen
Q6 e-tron kommer först från Audi

Häromdagen skrev vi om nya Audi A6 e-tron concept och ni blev lyriska. Vi fattade det som att A6:an skulle bli första bilen ut på nya plattformen, men så blir det inte. J1-plattformen är den som Porsche har tagit fram, i samarbete med Audi, och som vi har fått se Porsche Taycan och Audi e-tron GT på. PPE-plattformen är framtagen av Audi, i samarbete med Porsche, och den kommer vi att få se betydligt fler bilar på den närmsta tiden. Men det dröjer. Från Audis håll så kommer nya Q6 e-tron att bli den första bilen på plattformen och den kommer att presenteras under andra halvan av 2022 så vi får ge oss till tåls en smula där. Först 2023 kommer A6 e-tron. Men det trevliga är att Audi lovar att den färdiga A6:an kommer att vara väldigt lik konceptet. Plattformen delas som sagt med Porsche och först ut från dem är troligen en elektrisk version av Macan, men en större elektrisk SUV kommer troligen också som då ersätter Cayenne. Dessa två är storsäljare för Porsche och för att få ihop utsläppssiffrorna och kunna ha kvar 911 och 718 som fossil behöver de två SUVarna att komma relativt snart. Panamera säljer typ ingenting längre tack vare Taycan. Personligen så hoppas jag att Porsche utnyttjar plattformen och också levererar en personvagn i stil med A6 e-tron. Varför inte liksom? PPE-plattformen är skapad för bilar i B, C och D-segmentet så en A4 e-tron lär komma också. Även mindre premiumbilar kan komma, men hur prioriteringen ser ut där är ännu inte klart. Gemensamma nämnaren för plattformen är inte så mycket storlek utan premium, plattformen har en del saker som MEB-plattformen inte har som riktigt snabb laddning och 800 V. Efter 2024 är tanken att man inte längre ska ha två olika plattformar utan då ska alla bilar som släpps rulla på den nya SSP-plattformen. Tumnagel
38.3°
+
Roger Åberg
0

Det här är Audi A6 e-tron concept
Så blir framtidens A6

Bilmässan i Shanghai har dragit igång och Audi tog tillfället i akt att presentera en riktigt fin konceptbil. Det handlar om nästa generation av A6 i elektrisk form, alltså A6 e-tron. Det här är faktiskt den första helt elektriska bilen från Audi som tydligt ersätter en av de nuvarande modellerna, även om fossilvarianten lär finnas en stund till. E-tron, e-tron GT och Q4 e-tron har ju alla varit nya modeller, men det här är alltså A6. Det handlar så klart om ett koncept och de är ju alltid flådigare än versionerna som sedan kommer på gatan. Men om man tittar i backspegeln så har varken koncepten för e-tron GT eller Q4 e-tron skiljt sig så jättemycket från de slutgiltiga versionerna, så jag tror att vi ser framtiden för Audi här. Och det är faktiskt lite annorlunda. Det är en riktigt slankt bil som i alla fall jag tycker är vacker och lysen både fram och bak har fått lite ny stil. Bilen bygger på PPE-plattformen, alltså personbilsvarianten av den J1-plattform som Porsche Taycan och Audi e-tron GT använder, så det finns en stor möjlighet att det här blir en riktigt rolig bil. Slankheten ger förresten lågt luftmotstånd, man har lyckats komma ner i 0,22 cW vilket är lågt men inte så lågt som Mercedes lyckades komma med sin EQS som har 0,2. Eftersom det är den plattformen men bilen är större än e-tron GT så får vi saker som snabbladdning med 270 kW men också mer räckvidd, Audi lovar upp till 70 mil. Golvet är platt tack vare plattformen och innerutrymmena lär bli riktigt trevliga. Audi kallar detta en lyxsedan och de lär passa på att göra en riktigt fet version som kostar riktigt fläskigt med pengar. Man har också hittat på en ny färg som man kallar för Heliosilver som ska ha en 3D-effekt. Fräsigt! Audi har som sig bör också jobbat med belysningen och självklart finns matrix-belysning. Men man har även slängt in lite projektorer som kan visa upp tecken och symboler framför bilen, dels för att man ska kunna kolla på grafik när man sitter i garaget (?) men också för att upplysa gångtrafikanter om diverse saker. Baklysena är uppbyggda av ny OLED-teknologi. Färdiga versionen av den här kommer redan nästa år faktiskt! Tumnagel
54.3°
+
Roger Åberg
0

En teaser för S04 av In Treatment
Med Joel Kinnaman

HBO bjuder här på en teaser för den fjärde säsongen av terapiserien In Treatment. Det är tio år sedan vi senast såg serien som nu har helt nya skådespelare. Uzo Aduba har huvudrollen som Dr. Brooke Taylor men även Joel Kinnaman kommer dyka upp i en av rollerna. S04 av In Treatment dyker upp på HBO Nordic den 24 maj. Tumnagel
37.3°
+
Frode Wikesjö
0

Kolla in klipp från Ghostbusters: Afterlife
I väntan på höstens premiär

Här kan ni kolla in ett klipp från den kommande Ghostbuster-filmen Ghostbusters: Afterlife, en film som egentligen skulle gått upp på biograferna redan förra året. I klippet får vi se när Mr. Grooberson (Paul Rudd) stöter på några söta miniversioner av den gigantiska Stay Puft Marshmallow Man som dök upp i den första Ghostbusters-filmen 1984. Nytt premiärdatum för Ghostbusters: Afterlife här i Sverige ser ut att bli 11 november, nästan två år efter trailern som ni kan kolla in nedan släpptes. Tumnagel
42.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Rosberg X Racing vann Desert X Prix
Första Extreme E-racet avgjort i Saudiarabien

I helgen körde den första tävlingen någonsin den nystartade Extreme E-serien, en serie där de medverkande stallen tävlar mot varandra i eldrivna offroad-bilar. Desert X Prix kördes öknen utanför den i Saudiarabiska staden AlUla och efter finalen stod Rosberg X Racing med svenske Johan Kristoffersson och Molly Taylor som vinnare. Svenskarna Timmy Hansen, som kör för stallet Andretti United tillsammans med Catie Munnings, slutade trea och Mikaela Åhlin-Kottulinsky, som kör för JBXE-stallet tillsammans med Jenson Button, slutade på sjätteplats efter helgens tävlingar. Här ovanför kan ni kolla in lite highlights från det första Extreme E-loppet någonsin och i faktarutan hittas den aktuella poängställningen för de nio deltagande stallen. Nästa Extreme E-lopp, Ocean X Prix, kommer att köras vid Lac Rose i Senegal 29 - 30 maj. Tumnagel
41.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Porsche Taycan och Audi e-tron GT är lika som bär
Vilken är er favorit?

Jag har nöjet att köra Porsche Taycan Turbo den här veckan (video på förra veckans Taycan kommer snart!) och när jag var ute och körde lite i dag sprang jag på (körde jag på?) en Audi RS e-tron GT. Att de är byggda på samma plattform visste vi så klart och att de var många likheter visste vi också, men bilarna är verkligen samma bil i lite olika utförande. Video på Taycan kommer som sagt om någon dag, håll utkik på vår kanal eller här på Feber. Prenumerera enkelt genom att klicka här! Vår första provkörning av Audin kan ni ser här nedanför. Tumnagel
37.1°
+
Roger Åberg
0

En trailer för Zola
Film baserad på Twitter-tråd

Zola är en kommande film baserad på en 148 delar lång Twitter-tråd av Aziah "Zola" som beskriver en road trip som innehöll några tokiga händelser. Zola (Taylour Paige), a Detroit waitress, strikes up a new friendship with a customer, Stefani (Riley Keough), who seduces her to join a weekend of dancing and partying in Florida. What at first seems like a glamorous trip full of “hoeism” rapidly transforms into a 48-hour journey involving a nameless pimp, an idiot boyfriend, some Tampa gangsters and other unexpected adventures in this wild, see-it-to-believe-it tale. Zola förväntas få premiär under sommaren. Tumnagel
34.8°
+
Frode Wikesjö
0

Porsche Taycan i Febergaraget!
Vad tycker ni om färgen?

Ny vecka, ny trevlig bil i Febergaraget. Den här veckan har vi äran att ha Porsche Taycan på besök, instegsversionen i en rätt speciell färg. Vad tycker ni om den? Nästa vecka blir Taycan Turbo, så att vi får känna på skillnaden mellan de två. Som vanligt, har ni några frågor, tveka inte att ställa dem så ska vi försöka svara på dem! Tumnagel
46.7°
+
Roger Åberg
0

Keanu Reeves och Alex Winter kör lite Taycan
Klarar de uppdragen på en laddning?

I ett väldigt sponsrat inslag får vi se när Keanu Reeves och Alex Winter får varsin Porsche Taycan och leker loss på lite olika uppdrag. Porsche har ju fått lite dåligt rykte angående räckvidden i USA så syftet verkar främst vara att förklara att man visst har rätt bra räckvidd. Som sagt ett väldigt säljigt inslag, men vill man se Keanu, Alex och Porsche på en och samma gång är det rätt trevligt! Tumnagel
39.3°
+
Roger Åberg
0

VW ska bygga 18.000 laddstolpar i Europa
Och alla bilar ska rulla på samma plattform med samma OS

Volkswagen har hållit hov och där berättade man bland annat att man storsatsar på fabriker för batterier och gör en gigantisk deal med Northvolt. Men man berättade även lite andra intressanta saker. De två nuvarande plattformarna för elektriska bilar kommer att bli en. För fossilbilar har man använt och använder än i dag plattformarna MQB och MLB där MQB är för mindre och mellanstora bilar som Golf, A3, Passat och Tiguan och MLB är för större bilar främst från Audi och Porsche men också bilar som Touareg och Cayenne. Audi e-tron, som inte är en elbil från grunden bygger på MLB. För elbilar har man använt MEB för folkliga bilar som ID.3, ID.4, Enyaq och Q4 e-tron medan PPE-plattformen är för större och lyxigare bilar och där har vi hittills fått se Audi e-tron GT och Porsche Taycan. Nu satsar man istället på en och samma plattform för alla elbilar och den kommer att komma 2024 och heta SSP. Att ha en och samma plattform för så stor bredd av bilar är så klart inte lätt att genomföra, men det har stora fördelar när det gäller utveckling eftersom man kan fokusera all kraft på en sak. Observera att detta endast gäller elbilar, fossilbilarna kommer att fortsätta byggas på MQB och MLB. Nytt är också att Volkswagen kommer att storsatsa på sitt VW.OS och ska anställa 10.000 utvecklare till plattformen. MEB kör operativsystemet i dag och nästa år ska PPE-plattformen kommer med och 2024 är det SSP och VW.OS 2.0 som gäller. Det gemene man kanske inte vet är att väldigt lite av mjukvaran som finns i bilar görs av tillverkarna, när VW.OS 2.0 finns skulle man kunna tro att VW själva gör all mjukvara men då är planen att 60 procent ska vara skapat inhouse. I dag är den siffran 10 procent. Det är här Tesla har en stor fördel där man inte jobbar med att koppla ihop mjukvara från en stor mängd underleverantörer utan helt enkelt gör sin egen grej. Det är en bra sak, och det verkar VW nu ha fattat. Volkswagen berättade även att man kommer att storsatsa inte bara på batteritillverkning utan också på laddstolpar. Till 2025 ska man femdubbla antalet stolpar som deras kunder har tillgång till och då ska det finnas 18.000 laddstolpar i Europa. Ett rejält lyft alltså. Som jämförelse hade Tesla i slutet av förra året drygt 23.000 laddstolpar över hela världen, så det är en rejäl satsning. Tumnagel
50.9°
+
Roger Åberg
0

Låt den rätte komma in kan bli tv-serie
Efter att John Ajvide Lindqvist bok blivit film två gånger

Den amerikanska tv-kanalen Showtime har beställt ett pilotavsnitt till en tv-serie som ska baseras på John Ajvide Lindqvist bok Låt den rätte komma in. Låt den rätte komma in har redan blivit film två gånger, en svensk version som regisserats av Thomas Alfredson och en amerikansk version, Let me in, som regisserats av Matt Reeves. Boken handlar om 12-årige Oscar som blir vän med en vampyr men den eventuella tv-serien kommer att handla om Mark och hans 12-åriga dotter Eleanor som förvandlats till vampyr tio år tidigare: "The series centers on a father and his 12-year-old daughter whose lives were changed forever 10 years earlier when she was turned into a vampire. Locked in at age 12, perhaps forever, Eleanor lives a closed-in life, able to go out only at night, while Mark does his best to provide her with the minimal amount of human blood she needs to stay alive." När ett pilotavsnitt till tv-serien Let the right one in kan komma att dyka upp finns det än så länga inga uppgifter om. Redan 2016 var det snack om att TNT skulle göra tv-serie av Låt den rätte komma in. Det projektet skrotades dock men förhoppningsvis går det bättre den här gången. Här ovanför hittas trailern till Thomas Alfredsons film Låt den rätte komma in och här nedanför hittas trailern till Let me in. Tumnagel
37.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Bygg din Porsche Taycan Cross Turismo
Konfiguratorn är igång

Igår presenterade Porsche den nya modellen Taycan Cross Turismo. En sak man kan fördriva tiden med en fredagskväll är att speca bilen så som man vill ha den. Antingen för att man har tänkt köpa en, eller för att man som mig bara vill drömma lite. Jag utgick givetvis från värstingen Turbo S och efter allt klickande på saker som jag vill ha landade prislappen på 2.759.800 kronor och av detta var 629.800 kronor extrautrustning. Hur bilen blev ser ni bland bilderna. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Porsche rullar ut Taycan Cross Turismo
Versionen för dig som behöver lite mer plats

Då var det dags för Porsche att presentera ytterligare en Taycan. Den här kallar man för Cross Turismo och den kan väl enklast beskrivas som en kombi-version av vanliga Taycan. Hur bilen ser ut har inte varit jättehemligt tidigare men nu är alltså all maskering borttagen. Taycan Cross Turismo har 20 millimeter högre markfrigång än vanliga Taycan. Väljer man till Offroad Design-paketet höjs detta till 30 millimeter. Fyra tycken versioner kommer att erbjudas. Vi börjar med Taycan Cross Turismo 4 som har 380 hästar (476 hästar med overboost för Launch Control). Denna gör 0-100 km/h på 5,1 sekunder och toppar 220 km/h. Räckvidd 38,9 till 45,6 mil. Sen har vi Taycan 4S Cross Turismo med 490 hästar (571 hästar med overboost för Launch Control). 0-100 km/h går på 4,1 sekunder och toppfarten anges till 240 km/h. Räckvidd 38,8 till 45,2 mil. Taycan Turbo Cross Turismo bjuder på 625 hästar (680 hästar med overboost för Launch Control), gör 0-100 km/h på 3,3 sekunder och toppar 250 km/h. Räckvidd 39,5 till 45,2 mil. Sist men inte minst är Taycan Turbo S Cross Turismo som också har 625 hästar men hela 761 med overboost för Launch Control och 1050 newtonmeter i vrid. Den här gör 0-100 km/h på snabba 2,9 sekunder och toppart 250 km/h. Räckvidd 38,8 till 41,9 mil. Alla har ett batteripack på 93 kWh (Performance-Battery Plus). Man ska kunna ladda med upp till 270 kW och gör man det kan man få tio mils räckvidd på fem minuters laddning. Precis som sitt syskon har bilen 800-voltsarkitektur och fyrhjulsdrift är givetvis standard. Den extra kombi-bulan på baken ska ge 47 millimeter mer utrymme för huvudet i baksätet, och i bagaget ska man få in mer än 1200 liter. Porsche har även utvecklat en speciell cykelhållare till bilen som gör att man kan hänga upp till tre stycken cyklar där bak. Bakluckan kan öppnas även när cyklarna är på plats. Man släpper även två stycken nya elcyklar - eBike Sport och eBike Cross. Lansering sker nu i sommar och priserna här i Sverige ser ut som följande: Taycan 4 Cross Turismo 1.140.000 kronor Taycan 4S Cross Turismo 1.270.000 kronor Taycan Turbo Cross Turismo 1.750.000 kronor Taycan Turbo S Cross Turismo 2.130.000 kronor Tumnagel
49.8°
+
Bobby Green
0

Porsche Taycan Cross Turismo presenteras klockan 16.00
Följ eventet live här

Idag äger världspremiären av Porsche Taycan Cross Turismo rum och det hela kommer att ske i videon ovan klockan 16.00. Är ni peppade? Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Audi RS e-tron GT är imponerande
Men RS med el är inte riktigt samma sak som med fossil

Jag älskar elbilar. För 95 procent (eller mer) av alla bilar som säljs på marknaden i dag är el ett bättre alternativ än fossilt. Utan tvekan. Audi visade upp sitt koncept för e-tron GT för två år sedan och nu har jag äntligen fått provköra den och även om den vanliga versionen och RS-versionen ser likadana ut på utsidan så är de rätt olika. Och de är fantastiska och besvikelser men på olika sätt, i en älskar jag att den drivs av el och i en saknas det något. Kolla in vår video av provkörningen här! Låt mig förklara. Audi kör ju en lite udda strategi med elektrifiering där man bygger en elektrifierad flotta vid sidan av den andra flottan av modeller som man redan har (ni vet den som bara har A1, A3, A4, A5, A6, A7, A8, Q2, Q3, Q5, Q7, Q8, TT och R8 i sig). Den vi har sett på vägarna hittills är den som bara heter e-tron och som typ en Q6:a. Den finns så klart i en Sportback-version också. Till den släpper man nu alltså en e-tron GT som typ är en A7 och snart kommer Q4 e-tron. Förvirringen är väl inte totalt och jag tror att det har varit bra för Audi som elbilsvarumärke att göra så här och kanske får det oss som testar bilarna att vidga våra vyer lite. Tumnagel
43.4°
+
Roger Åberg
0

Varannan ny Porsche i Sverige är nu laddbar
Över 550 stycken Taycan rullar i landet

Nu är 50,5 procent av alla nya Porschar som säljs i Sverige laddbara (laddhybrid eller helt eldrivna) vilket för företaget är en milstolpe som de vill lyfta. Panamera S E-Hybrid var först ut med sin laddhybridteknik och den lanserades 2013. Idag finns tio stycken olika laddbara hybridmodeller i utbudet - sex stycken Panamera och fyra stycken Cayenne. Taycan som är den helt eldrivna modellen lanserades 2019 och under förra året som var introduktionsåret levererades hela 20.000 stycken exemplar - över 550 stycken av dessa här i Sverige. De laddbara modellerna har gjort att försäljningen av nya Porsche i Sverige mer än fyrdubblats. Härnäst på tur står Taycan Cross Turismo som har sin premiär nu på torsdag den 4 mars. Tumnagel
44.2°
+
Bobby Green
0

Stockholms stad stoppar Öppna Skolplattformen
Den alternativa appen för Stockholms kritiserade skoltjänst

Stockholms stad har nu börjat blockera tjänsten Öppna Skolplattformen från att hämta data från Stockholms egen skoltjänst Skolplattformen. Detta är något man gör då man anser att Öppna Skolplattformen bryter mot regler för personuppgifter och eventuellt kan vara olaglig. Öppna Skolplattformen är en app som skapades av ett gäng med föräldrar som tröttnat på Stockholms egen Skolplattformen, en tjänst som många anser inte fungerar som den ska och som fått mycket kritik för sin undermålighet. Christian Landgren är en av skaparna av Öppna skolplattformen och han säger till DN om blockeringen: "Vi kommer fortsätta ha appen igång och om de gör det svårare så får vi hitta sätt att försöka komma runt det. Den information som offentliga myndigheter hanterar om mig som förälder har jag rätt att visa på det sätt jag själv vill. Det stödet har vi skydd för i lagar och regler." Annmarie Taylor, it-chef på Stockholms stad utbildningsförvaltning, säger att hon på sikt gärna skulle se alternativa tjänster som Öppna Skolplattformen men att man måste säkerställa att det i så fall fungerar rent juridiskt och att personuppgifter skyddas. Öppna Skolplattformen kostar 12 kronor och ska ha laddats hem runt 3000 gånger sedan den släpptes tidigare i år. Tumnagel
28.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Ny trailer för Pacific Rim: The Black
Den animerade Pacific Rim-serien

Nästa vecka har Pacific Rim: The Black premiär på Netflix och för att öka aptiten för serien en aning släppte Netflix en ny trailer för serien natten till i dag. Serien utspelar sig i Pacific Rim-universumet och i ett evakuerat Australien. Där får vi följa två strandade syskon som en dag hittar en övergiven Jaeger. There was a time when Kaiju rose from the Pacific Rim only to encounter gigantic robots, Jaegers, built to fight them back. That time has passed. Now, Australia has been overrun by Kaiju, forcing the evacuation of an entire continent. Left behind, teenage siblings Taylor and Hayley embark on a desperate search for their missing parents, teaching themselves to pilot a battered, long-abandoned Jaeger to help in their quest and give them even the slightest hope of surviving. Premiärdatumet för serien är den 4 mars. Tumnagel
37.8°
+
Frode Wikesjö
0

Första provkörningarna av Porsche Taycan Cross Turismo
Fortfarande som prototyp dock

Premiären av Porsche Taycan Cross Turismo är snart här men innan dess har vissa fått provköra prototypen och här har vi två stycken genomgångar som ger några första intryck. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Porsche Taycan Cross Turismo har premiär den 4 mars
Kombin är snart här

Porsche är precis i sluttampen med testerna av Taycan Cross Turismo som är kombiversionen av den heta elbilen. Nu får vi reda på att den digitala avtäckningen kommer att ske den 4 mars klockan 16.00 här. Stefan Weckbach som är Vice President för Taycan-modellerna säger: "När vi utvecklade Cross Turismo kunde vi naturligtvis bygga på våra erfarenheter från sportlimousinen Taycan. Den största utmaningen var att kombinera kraven på sportighet med goda terrängegenskaper. Resultatet är imponerande. Men, Cross Turismo är ingen renodlad terrängbil, utan är specialiserad på oasfalterade vägar och grusvägar. Den är som en schweizisk armékniv på 21-tumshjul." Lanseringen kommer att ske nu i sommar. Tumnagel
42.7°
+
Bobby Green
0
Nästa sida