m

Första provkörningarna av Porsche Taycan Cross Turismo
Fortfarande som prototyp dock

Premiären av Porsche Taycan Cross Turismo är snart här men innan dess har vissa fått provköra prototypen och här har vi två stycken genomgångar som ger några första intryck. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Porsche Taycan Cross Turismo har premiär den 4 mars
Kombin är snart här

Porsche är precis i sluttampen med testerna av Taycan Cross Turismo som är kombiversionen av den heta elbilen. Nu får vi reda på att den digitala avtäckningen kommer att ske den 4 mars klockan 16.00 här. Stefan Weckbach som är Vice President för Taycan-modellerna säger: "När vi utvecklade Cross Turismo kunde vi naturligtvis bygga på våra erfarenheter från sportlimousinen Taycan. Den största utmaningen var att kombinera kraven på sportighet med goda terrängegenskaper. Resultatet är imponerande. Men, Cross Turismo är ingen renodlad terrängbil, utan är specialiserad på oasfalterade vägar och grusvägar. Den är som en schweizisk armékniv på 21-tumshjul." Lanseringen kommer att ske nu i sommar. Tumnagel
42.5°
+
Bobby Green
0

Porsche Taycan Cross Turismo är ute och rör på sig
Ska presenteras i vår

Stefan Weckbach som chefar över Porsches eldrivna modell Taycan har tagit sig en sväng med kombin Taycan Cross Turismo som kommer att presenteras senare i år. Det handlar än så länge om en kamouflerad prototyp men man behöver ändå inte vara hjärnkirurg för att förstå hur bilen kommer att se ut när den väl blir officiell. Porsche kallar bilen för en CUV (Crossover Utility Vehicle) och berättar att den kommer ha ett speciellt CUV-körläge som ska göra det ännu enklare att köra på underlag som inte består av asfalt. Något premiärdatum för Taycan Cross Turismo har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Snabbaste bilen inomhus
Porsche Taycan sätter världsrekordet ingen bryr sig om

Vissa världsrekord kan ju vara lite kul, men är det verkligen något att skryta med vem som har bakat den längsta tårtan, egentligen? Dagen efter kan ju någon baka en tårta som är en millimeter längre och sno rekordet. En del tycker dock det här med världsrekord är väldigt viktigt, oavsett vad man nu slår rekord i. Porsche verkar sikta på att ta många med eldrivna Taycan. Sist handlade det om längst drifting med eldriven bil och nu är det att man satt världsrekord i att köra snabbast inomhus. Och nej, det handlar inte om att man maxade upp bilen till dess toppfart på 260 km/h utan siffran är istället 165 km/h. Snabbt såklart, och säkert rejäl fartkänsla där bakom ratten för proffsföraren Leh Keen som körde. Det tidigare rekordet som löd 138 km/h sattes 2013 av Mikko Hirvonen i en Crosskart. Tumnagel
32.7°
+
Bobby Green
0

Matt testar instegsversionen av Porsche Taycan
Den man ska köpa?

För några veckor sedan rullade Porsche ut en instegsversion av den eldrivna modellen Taycan. Bilen kostar från 980.000 kronor, driver endast på bakhjulen och ska klara upp till 48 mil på en laddning. Kanske räcker? Här testar Matt en sådan för att se om det är den Taycan man ska köpa. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Audi e-tron GT läcker ut
Läcker?

Först den 9 februari, på tisdag nästa vecka, ska Audi hålla låda och dra täcket av den sportiga elbilen e-tron GT. Men internet ligger som vanligt alltid steget före så nu har några officiella pressbilder och lite information läckt ut. Vi får förutom bilder på utsidan även bilder på insidan och här ser vi att bilen är lite mer sportigt lagd än sina övriga e-tron-syskon. Precis som vi har meddelat tidigare och som ni säkert har vetat från start är det här Audis version av Porsche Taycan och de båda bilarna baseras på samma plattform. Det största batteripacket man kan få till Audin är på 93,4 kWh (83,7 kWh netto) och max effekt är 646 hästar om man köper en RS. Taycan vinner här med sina 761 hästar i Turbo S. RS som blir toppversionen väntas kosta omkring 1,6 miljoner kronor när den börjar säljas. Tillverkningen ska dra igång under årets andra kvartal och de första kunderna väntas få sina bilar i sommar. Tumnagel
51.1°
+
Bobby Green
0

Porsche Taycan skapad med 3D-penna
Imponerande!

Här får vi se när en konstnär som kallar sig för 3D SANAGO använder en 3D-penna för att skapa sig en liten Porsche Taycan. Karossen ska sedan användas till en radiostyrd bil och som vi kan se fungerar till och med strålkastarna på bilen. Tumnagel
42.4°
+
Bobby Green
0

Audi e-Tron GT har premiär den 9 februari
Snart är det dags

Audis version av Porsche Taycan är snart här och nu får vi reda på att täcket kommer att dras av den 9 februari. Första gången vi såg e-Tron GT var som koncept 2018 men nu är det alltså snart dags för produktionsversionen att göra entré. Den är mycket lik konceptet och bilen ser i princip ut som en Audi A7 med lite spejsigare detaljer. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Volvos XC40 P8 Recharge är dyr, kvick och lovande
Men långt ifrån perfekt

Volvo XC40 har funnits i några år nu och är rätt vanlig på våra vägar, det är ju trots allt en Volvo. Den lite udda designen har i alla fall nått in i mitt hjärta och är en skön mix av lite udda utan att vara för konstig. Nu har den kommit i en helt elektrisk variant och den spontana känslan när man hoppar in och kör iväg är faktiskt kärlek. Har man nyckeln i fickan, vilket man lär ha om man har lyckats öppna dörren, så är det bara att lägga i D-läget och köra iväg. Du behöver inte starta bilen, faktum är att det där lilla fina reglaget för att starta en Volvo som har funnits sedan senaste XC90 hade premiär nu är borta. Det går alltså inte att sätta på eller stäng av bilden manuellt. Eller det går att stänga av, men det är en fyra-fem klick bort så Volvo vill verkligen inte att man ska göra det. Tumnagel
37.3°
+
Roger Åberg
0

Porsche släpper instegsmodell av Taycan till alla
Blir din för 980.000 kronor

Precis som vi skrev igår var det den bakhjulsdrivna versionen av Taycan som Porsche släppt en dunkel bild på. Den har funnits i Kina ett tag men görs nu alltså tillgänglig för hela världen. Det här blir insteget i Taycan-världen och för att få bli en del av den får du snällt hosta upp 980.000 kronor. Med denna finns det alltså fyra stycken versioner att välja mellan - Taycan, Taycan 4S, Taycan Turbo och toppversionen Taycan Turbo S. Instegsversionen går att få med två stycken olika batteristorlekar - Performance Battery på 79,2 kWh som ger dig 408 hästar och 43,1 mils räckvidd eller Performance Battery Plus på 93,4 kWh som ger dig 476 hästar och 48,4 mils räckvidd. Den nominella motoreffekten anges till 240 kW (326 hästar) respektive 280 kW (380 hästar). 0-100 km/h ska gå på 5,4 sekunder oavsett vilket batteripack man väljer och toppfarten är 230 km/h. Det ska gå att ladda bilen med upp tilll 225 kW för det mindre batteriet och 270 kW för det större. Från 5 till 80 procent ska ta 22,5 minuter med dessa effekter. Bilen kommer till återförsäljare i mitten på mars. Tumnagel
45.2°
+
Bobby Green
0

Porsche smygvisar ny version av Taycan
Ska alla få ta del av den bakhjulsdrivna instegsversionen?

I somras rullade Porsche ut en billigare Taycan som bara drev på bakhjulen i Kina. När företaget nu smygvisar en ny version av den eldrivna bilen ryktas det handla om samma version, fast att den nu blir tillgänglig för hela världen. Bilden visar fyra stycken Taycans och det handlar om Taycan 4S, Taycan Turbo, Taycan Turbo S och en som inte har något emblem där bak. Om det nu är instegsversionen det handlar om kan vi återberätta att det är en bil som har en elmotor på 408 hästar placerad där bak. Den får i sin tur kraft från ett batteripack på 79,2 kWh som enligt NEDC-cykeln ska ge en räckvidd på 41,4 mil. Köper man till Performance Battery Plus får man istället 476 hästar och en räckvidd på 48,9 mil. Den "nya" versionen ska presenteras snart. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0
2020

Model S Performance och Taycan Turbo S på strippen
Bra klipp i Taycan, som sig bör

DragTimes drog till strippen och hade med sig en Tesla Model S Performance och en Porsche Taycan Turbo S för att se vilken av dessa potenta elbilar som presterade bäst. Teslan klockade 0-96 km/h (60 mph) på 2,34 sekunder som bäst, Porsche klarade 2,34 som bäst. Men den vassaste versionen av Taycan ska vara snabbare. Model S visades första gången redan 2008, började säljas 2012 och har därefter uppdaterats mängder av gånger, men det är fortfarande en gammal bil. Taycan är det senaste från Porsche och då vore det ju lite knas om den presterade sämre. Nästa år lanseras Model S Plaid och det ska bli kul att se hur den då presterar mot andra snabba elbilar. Bonus-Taycan nedan. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Harry Metcalfe testar en Porsche Taycan 4S i verkliga livet
Hur är den att leva med egentligen?

Siffrorna biltillverkarna säger och de man upplever när man faktiskt lever med en bil kan skilja sig en hel del. Så hur långt kommer man egentligen med en Porsche Taycan 4S om man kör den som folk ute på vägarna kommer att göra? Harry Metcalfe bestämde sig för att testa. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Porsche sladdar in ett nytt världsrekord
Längst drifting med eldriven bil

Ny dag, nytt. världsrekord. Porsche annonserar nu att de fått ett för drifting med eldriven bil och det rör sig självklart om modellen Taycan. Med sladdproffset Dennis Retera bakom ratten på en bakhjulsdriven Taycan lyckades han under 55 minuters tid sladda 210 stycken varv, utan att framhjulen vid något tillfälle pekade i samma riktning som kurvan. Det hela skedde på Porsche Experience Centre (PEC) Hockenheimring. Chris Harris gav sig på uppgiften först bara för att se hur många varv han klarade, men det hela var enklare sagt än gjort. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Fler fräsiga koncept från Porsche
Vilka bilar!

Igår skrev vi om ett gäng koncept Porsche varit tysta om men som de nu gladeligen visade upp. Totalt handlar det om 15 stycken som tillverkades mellan 2005 och 2019. Igår visade vi fyra av dem, här är ytterligare åtta stycken. Först ut är 960 Turismo och det är konceptet som slutligen blev Taycan. Frågar ni mig så är det så här jag hade velat att den färdiga produkten såg ut. Sen har vi Le Mans Living Legend som är en Cayman-liknande skapelse där man stoppat ner en V8:a bakom sittbrunnen. Med den här ville man hylla coupé-versionen av racerbilen 550. 2013 byggde man 904 Living Legend som är en hyllning till 904 / Carrera GTS från 60-talet. Egentligen är det här en Volkswagen XL1 med annan kaross och som motor sitter där faktiskt en V2:a. Japp, där satt faktiskt en vinkeltvåa som man hade hämtat från Ducati 1199 Superleggera. Den är på 1,2 liter, ger 200 hästar och varvar upp till 12.000 varv. 911 Safari Concept och Macan Safari var två stycken skogsmulle-versioner som tillverkades 2012 respektive 2013. Båda fick högre markfrigång, plast runt hjulhusen och saker som extraljus på taket. Vision 918 RS var ett koncept man tog fram två år efter att produktionen av 918 Spyder lades ned 2015. Det här var en vidareutveckling av bilen där man tog den ännu mer in i framtiden. Något som skulle kunna fungera både på bana och på gata. Togs fram av Porsches Weissach-team men blev aldrig verklighet. Sist men inte minst har vi Vision 916 och 906 Living Legend som båda två är racerbilar för framtiden. Dessa togs fram 2016 respektive 2005. 906 Living Legend hämtar sin inspiration från 906 som man började tävla med 1966. Med Vision 916 ville man skapa en modern version av klassikern 914, fast med eldrivna navmotorer och mycket mer effekt. 916 var en 914 fast med boxersexa istället för boxerfyra, endast elva stycken exemplar tillverkades. Konceptet ritades av en praktikant på designavdelningen. Vilket eller vilka av alla koncept som Porsche nyligen visat gillar du bäst? Tumnagel
48.9°
+
Bobby Green
0

Nico Rosberg kör Porsche Taycan Turbo S
På Nürburgring

I det här klippet visar den före detta F1-föraren Nico Rosberg att Porsche Taycan Turbo S inte bara är snabb rakt fram utan även när det svänger. Annat nytt på Taycan-fronten är att man nu levererat över 1000 stycken exemplar i Norge. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0

Audi berättar lite mer om RS-versionen av e-tron GT
Verkar bli rätt köttig

Porsches Taycan har ett syskon hos Audi som heter e-tron GT och är, enligt mig, en riktigt snygg skapelse. Trots att den har i princip samma mått som Taycan känns den tightare. Den kommer nästa år och nu har man berättat lite mer om RS-versionen av bilen. Till vardags har bilen 598 hästar som kommer från två motorer, en på 238 hästar där fram och en på 455 hästar där bak. Men bilen kan också leverera 646 hästar med en overboost-funktion. Det är ungefär som en Taycan Turbo som har 680 hästar men mindre än Turbo S som har 761 hästar. Vridet ligger på 830 Nm. Alla dessa siffror levererar en 0-100 km/h-tid på mindre än 3,5 sekunder. Av någon anledning så har Taycan och e-tron GT olika batterilösningar. Taycan går att få med 79,2 kWh eller 93,4 kWh medan e-tron GT har 83,7 kWh. Men RS då, vad betyder det? Bilen kommer faktiskt att tillverkas jämsides med Audi R8 och ska ha lägre tyngdpunkt än R8. Förutom massa hästar och massor med vrid som vi börjar bli vana med i (vissa) elbilar så måste ju en Audi med RS leverera mer. Här har man lagt till bakhjulsstyrning, diffbromsar både fram och bak, aktiv luftfjädring med tre kammare och vill man stanna så finns det keramiska bromsar att använda. Jag har varit sugen på denna rätt länge nu och eftersom jag vet hur Audis andra RS-bilar levererar så blev jag inte mindre sugen nu. Prislappen för Sverige är inte satt ännu, men preliminärt pris för RS-versionen i Tyskland är 138.000 euro så det kommer inte att bli en billig bil. Tumnagel
44.5°
+
Roger Åberg
0

Serietillverkningen av Audi e-tron GT drar igång i slutet av året
Kommer dyka upp i RS-version

Det har nu gått två år sedan som Audi först visade upp konceptet e-tron GT. Det här är deras Porsche Taycan kan man säga eftersom modellen bygger på samma grund - J1-plattformen. I slutet av året kommer serietillverkningen av modellen att dra igång och den kommer att byggas bredvid R8 i fabriken Audi Böllinger Höfe som ligger i den tyska staden Neckarsulm. 85 procent av tillverkningen kommer att ske med hjälp av robotar. e-tron GT mäter 4,96 meter på längden, 1,96 på bredden, 1,38 på höjden och har en hjulbas på 2,9 meter. Det är nästan exakt samma mått som Taycan. Precis som sitt syskon kommer även e-tron GT att få fejkat motorljud. Det sitter två stycken högtalare i kupén som simulerar när man gasar och tydligen har man jobbat extremt mycket med att få till det. Det finns även en högtalare på utsidan som spyr ut sig ljudligheter. Det kommer till och med att finnas en extra yttre högtalare på tillvalslistan för den som verkligen vill höras. Undertecknad som bara tycker att detta är trams lär tyvärr ändå inte bli imponerad. En RS-version av modellen kommer att dyka upp men om den då får fem yttre högtalare som standard får vi återkomma till. Läs mer om tillverkningsprocessen i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Taycan är nu Porsches bäst säljande bilmodell i Europa
Elbilen är poppis

Porsche går som tåget och verkar inte särskilt påverkade av den rådande pandemin. För några månader sedan meddelade företaget att de sålt fler 911:or under första halvan av 2020 än de gjorde 2019. Nu får vi reda på att den eldrivna modellen Taycan också säljer riktigt bra, såpass bra att den i augusti blev deras bäst säljande modell i Europa. 1183 stycken exemplar av Taycan såldes här förra månaden, men bara 278 stycken Panamera. Av någon anledning har man separerat Cayenne och Cayenne Coupé i grafen, och slår man ihop dessa klår de Taycan i försäljning. Men oavsett så visar detta tydligt att den nya elbilen är populär. One remarkable fact of August’s new car regs in ???? is the position of #PorscheTaycan. It was Porsche’s bestselling product counting for almost 1/4 of total volume. #Taycan was 5th bestselling car in E-segment, 15th bestselling electric car. Source: JATO #carindustryanalysis pic.twitter.com/AQAkdISCp9— Car Industry Analysis (@lovecarindustry) September 22, 2020 Tumnagel
49.6°
+
Bobby Green
0

Marques Brownlee diggar Porsche Taycan Turbo
Finns bara en grej som saknas för att han ska byta från Tesla

Tech-YouTubern Marques Brownlee har testat Taycan Turbo och han gillar verkligen vad Porsche har skapat. Dock tycker han att den saknar en grej innan han kan tänka sig att byta från Tesla. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Elon Musk dissar Bill Gates
För att inte Microsoft-grundaren riktigt tror på ellastbilar

Teslas vd Elon Musk har genom åren gjort sig känd för att vara rätt rättfram när han uttrycker sig på Twitter. Nu har han kommenterat ett utspel Microsoft-grundaren Bill Gates har gjort angående framtiden för eldrivna lastbilar. Det var förra månaden som Gates i ett blogginlägg skrev att han inte var helt säker på att framtidens vägtransporter kommer att skötas av eldrivna lastbilar. Anledningen till det ansåg Gates bland annat var att batterierna som krävs för att driva lastbilarna både är stora och tunga. Gates skrev bland annat i sitt blogginlägg: "Even with big breakthroughs in battery technology, electric vehicles will probably never be a practical solution for things like 18-wheelers, cargo ships, and passenger jets. Electricity works when you need to cover short distances, but we need a different solution for heavy, long-haul vehicles." Detta verkar ha retat upp Musk som verkar anse att Gates är helt fel ute som synes i den inbäddad tweeten nedan. I sitt blogginlägg nämner Gates företag som GM, Ford, Rivian och Bollinger men utelämnar Tesla, kanske även det kan ha retat upp Musk. Musk sa även tidigare i år att han inte var imponerad av de diskussioner han haft med Bill Gates, en kommentar som kom kort efter att det blev känt att Gates köpt en eldriven Porsche Taycan vilket Musk kanske tog som en diss mot Tesla. Tumnagel
23.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Jay Kay kör Porsche Taycan Turbo S
På Silverstone

Jamiroquais frontman Jay Kay gillar bilar och därför såg Porsche till att bjuda in honom för att testa Taycan Turbo S på racerbanan Silverstone. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Porsche skjuter fram lanseringen av Taycan Cross Turismo
Fokuserar istället på den stora efterfrågan av vanliga Taycan

En kombi-version av Porsches eldrivna modell Taycan är på gång och den får tilläggsnamnet Cross Turismo. Planen var att modellen skulle lanseras i år men på grund av den stora efterfrågan av vanliga Taycan har Porsche beslutat sig för att skjuta fram lanseringen en aning. Istället för att den presenteras senare i år kommer det hela ske i början av nästa år istället. Surt för de som redan betalat deposition men det ger Porsche ännu lite mer tid att finslipa bilen vilket aldrig är dumt. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Vi har provkört Volkswagens första riktiga elbil ID.3
Lovande start på en ny era

Elbilar är framtiden. Eller i alla fall en stor del av framtiden. Efter att ha varit rätt så motsträviga på den här punkten börjar bilvärldens jättar nu äntligen vakna på riktigt och nu vill även de leverera elbilar i stor skala. Problemet är att det går långsamt och segt, lanseringen av Volkswagens första riktiga elbilar ID.3 har blivit uppskjuten flera gånger. TL;DR Volkswagen ID.3 är imponerande rolig att se på och köra, men inredningen känns riktigt billig. Oavsett så kan det här bli en riktig succé för Volkswagen om de bara får igång tillverkningen! Tumnagel
47.4°
+
Roger Åberg
0

Prior Design tjockar till Porsche Taycan
These Hips Don't Lie

Den som tycker att sin Porsche Taycan ser lite för tanig ut kan slå en signal till Prior Design så fixar gänget detta med sitt nya widebody-kit. Med det monterat får du en betydligt tjockare version av elbilen och en mer aggressiv look överlag. Kitet består av ny front och bak, sidokjolar och rejäla skärmbreddare. Det tillkommer även en parkbänk som monteras på bakluckan. För att runda av det hela sitter det nya 22-tum stora smidda fälgar i hjulhusen. Ska gå att beställa nu men vad man får betala framgår inte. Bonusklipp nedan. Tumnagel
42.1°
+
Bobby Green
0

Rykte Model S Plaid presenteras nästa månad?
Elon släpper hint

Tesla fick såklart eld i baken av att Porsche dundrade ut sin Taycan och det började genast snackas om att en värre "Plaid"-version av Model S var på gång. Den har tre stycken elmotorer och ännu bättre prestanda. Nu kanske det kan bli så att bilen presenteras nästa månad under eventet Battery Day den 22 september. Detta rykte kommer efter att Elon Musk twittrat en bild på Herbert Ruggles Tarlek Jr. från den gamla komediserien WKRP in Cincinnati iklädd en rutig (plaid) kostym. Det kan vara så att även Model X kommer i Plaid-version, men det återstår att se. One day soon, I will wear this outfit pic.twitter.com/T0SnF4UgYK— Elon Musk (@elonmusk) August 11, 2020 Tumnagel
34.4°
+
Bobby Green
0

Så tycker racerföraren Andy Pilgrim om McLaren Senna
Testar den på bana där den hör hemma

Vi har tidigare sett när racerföraren Andy Pilgrim testar Porsche Taycan på bana, nu är det istället dags för McLaren Senna att visa vad den går för. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Tesla Model S P90D mot Porsche Taycan Turbo
Dragrace på vått underlag

Lovecars har testat en Tesla Model S P90D mot en Porsche Taycan Turbo och sjävklart handlade det om ett dragrace för att se vilken av bilarna som var snabbast. Varför man inte valde en Model S P100D är dock oklart. Tumnagel
29.4°
+
Bobby Green
0

Snik-version av Porsche Taycan presenterad i Kina
Driver endast på bakhjulen

Förra hösten rullade Porsche ut den eldrivna modellen Taycan och versionerna som fanns då var Taycan Turbo och Taycan Turbo S. Efter detta har Taycan 4S tillkommit som får räknas som en instegsversion. Nu har en ännu billigare och enklare version presenterats i Kina och den skiljer sig genom att endast driva på bakhjulen där de andra är fyrhjulsdrivna. I detta utförande heter modellen kort och gott Taycan och erbjuds i två stycken versioner - antingen med 79,2 kWh och 408 hästar ur elmotorn eller 93,4 kWh och 476 hästar. Räckvidden anges till 41,4 respektive 48,9 mil. Notera att detta är enligt NEDC-cykeln eftersom man inte kör med WLTP där borta. 0-100 km/h går på 5,4 sekunder för båda och toppfarten är begränsad till 230 km/h. Frunken är större här eftersom den inte behöver dela plats med en elmotor, och utrymmet sväljer nu totalt 491 liter vilket är en ökning med 44 liter. Om den här konstellationen kommer att säljas utanför Kina återstår att se. Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0

Racerförare testar Porsche Taycan Turbo S
Andy Pilgrim tar ut bilen på bana

Andy Pilgrim är en professionell racerförare och vet ett och annat om hur en bil ska bete sig för att anses vara bra på bana. Här får vi se när han kör med en Porsche Taycan Turbo S på NCM Motorsports Park i Kentucky för att se vad den går för. En av grejerna Porsche har tryckt på med denna bil är att den fortfarande ska kännas som en Porsche att köra, och inte skämmas för sig vid just bankörning. Resultatet blev lite understyrning men överlag blev Andy imponerad. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0
Nästa sida