m

Sono Motors visar uppdaterad version av Sion
Ska vara nästan produktionsklar nu

Precis innan det blev nytt år stod det klart att Sono Motors fått en stor säck med pengar för att kunna förverkliga den delvis solcellsdrivna elbilen Sion. Nu under den digitala upplaga av CES-mässan visar man upp en uppdaterad version av bilen och så här ser den ut. Det här är fortfarande en prototyp men som ska ha mycket av det som den produktionsklara bilen kommer att få. Det som skiljer sig från det vi har sett tidigare är bland annat att solpanelerna är bättre integrerade i karossen och inte längre sticker ut så mycket visuellt. Panelerna ska kunna ge upp till 3,5 mil extra räckvidd per dag. Batteripacket är på 35 kWh och det ska räcka för att kunna ta sig 25,5 mil. Man ska kunna snabbladda med upp till 50 kW och laddaren ombord är på 11 kW. Elmotorn är på 163 hästar och 270 newtonmeter. Insidan ska även ha fått ett nytt infotainmentsystem och ett omarbetat digitalt instrumentkluster. Mossan på instrumentpanelen är kvar sedan tidigare och den ska hjälpa till att reglera fuktigheten och filtrera luften. Tillverkningen ska dra igång i NEVS gamla fabriker i Trollhättan någon gång under nästa år. På prislappen står det 25.500 euro. Tumnagel
34.8°
+
Bobby Green
0
2020

Vi har kollat in nya Hyundai Tucson
Fjärde generationen av deras storsäljare

Hyundai släpper nu loss fjärde generationen av Tucson, en bil som verkligen står ut från mängden med sin design. Man kallar den för parametrisk dynamik och jag tycker att den är rätt cool, helt klart sticker den i alla fall ut. Tydligast är kanske de nya lysena som inte alls syns när de är släckta och de lite annorlunda vecken på sidan. Tumnagel
37.3°
+
Roger Åberg
0

DriveTribe spanar in en Connaught D-Type
Liten sportbil med kompressormatad V10:a på 2,0 liter

Connaught D-Type är en bil som kanske inte alla känner till, eller snarare väldigt få. Det är en brittisk liten sportbil som presenterades 2004. Målet var att tillverka 300 stycken exemplar men tyvärr fick man inte ihop kosingen till att förverkliga projektet. Det som gör att den sticker ut en aning är dess drivlina. Under skalet sitter det nämligen en V10:a. Den är dock bara på 2,0 liter, men eftersom den även har en kompressor på sig spottar den ur sig 300 hästar. Till maskinen sitter det en fempetad manuell växellåda. 0-100 km/h ska gå på 4,4 sekunder och toppfarten anges till 273 km/h. Motorn har hybridteknik och målet var att den även skulle ha både cylinderdeaktivering och start/stopp-funktion. Vikten på bilen ska ligga på 950 kilo. DriveTribe har snokat upp en prototyp som fortfarande lever och fungerar och så här såg det ut. Denna bil ägs av företaget Bevan Davidson International och deras mål är att återuppliva märket och dra igång tillverkningen igen. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Vi har testat Turtle Beach Stealth 600 Gen 2
Ett fullt funktionellt headset, men du förtjänar bättre

Turtle Beach Stealth har varit företagets storsäljare sedan urminnes tider. Stealth har alltid varit lättillgängliga tack vare den relativt låga prislappen och erbjudit en helt acceptabel ljudupplevelse. Samma gäller med Gen 2-versionen, men efter att ha kört headsetet ett tag så kan vi säga att det finns bättre alternativ på marknaden. Tumnagel
36.6°
+
André Stray
0

Medellivslängden i Sverige förväntas sjunka i år
På grund av pandemin

SCB har tagit fram en ny prognos för medellivslängden i Sverige för 2020. Enligt den förväntas medellivslängden i Sverige sjunka i år på grund av den pågående pandemin, något som är väldigt ovanligt. Enligt prognosen, som görs utifrån utvecklingen av antal avlidna under perioden januari–augusti, kommer medellivslängden under 2020 att sjunka från 84,7 till 84,4 år för kvinnor och från 81,3 till 80,8 år för män. Medellivslängden har ökat stadigt i Sverige under perioden 1900 - 2019. Att den sjunker sticker ut skriver SCB i ett pressmeddelande. Örjan Hemström, demograf på SCB, säger: "Det finns vissa år och kortare perioder av stagnation eller minskad medellivslängd. Men det är ändå ovanligt att medellivslängden mellan två år minskar." I tabellen här nedanför kan ni se några olika scenarior för medellivslängden för 2020 i Sverige baserat på hur dödstalen mellan september - december kommer att falla ut. I faktarutan längst ner hittas mer information om hur SCB gjort sin prognos för medellivslängden för 2020. Tumnagel
30.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

DevTerm är en dator som ser ut som en skrivmaskin
Har även en inbyggd skrivare

Är du ute efter en portabel linux-dator som sticker ut lite bland alla laptops man vanligtvis ser på cafeér och andra platser ser DevTerm ut att vara utvecklad just för dig. Den skrivmaskins-liknande datorn är utvecklad av företaget Clockwork och är försedd med ett mekaniskt tangentbord och en skärm på 6,8 tum. Den går att få med en ARM64-bit quadcore-processer eller en Raspberry Pi CM3+ Lite och kan förses med upp till 4GB RAM-minne samt upp till 256GB lagringsminne via ett minneskort. Det finns även en lite skrivare inbyggd om man vill skriva ut grejer i kvittoformat. Det går att förbeställa en DevTerm nu och priserna startar på 250 dollar. Leverans är sagt ska ske i april 2021. Tumnagel
47.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nya Mercedes-Maybach S-Klass är här
En bil du inte vill köra

I början av september rullade Mercedes ut nya S-Klass. Nu kommer den i det lyxigaste utförandet man kan tänka sig - Maybach. Bilen sticker ut genom att ha lack i två toner, mer krom, annan design på fälgarna och en grill med vertikala ribbor i sig. Den är dessutom hela 29 centimeter längre än en vanlig S-Klass vilket innebär att den mäter 5,47 meter på längden. Busenkel att fickparkera alltså. Allt för att man ska förstå att det här inte är någon vanlig vagn som kommer rullandes. Med den här vill man utmana bilar som Bentley Flying Spur och Rolls-Royce Ghost. Som väntat är det i baksätet man vill hänga i den här bilen. Här dryper det av lyx i överflöd, benutrymme så det räcker och blir över och alla tekniska prylar du kan tänkas behöva. Du kan öppna och stänga dörrarna elektriskt med en knapp eller genom att göra en gest - för att öppna en dörr manuellt är för tjänstefolk. Här bak finns det två stycken fåtöljer att plantera ändan i och dessa är givetvis utrustade med massage, värme och kyla. Sitter man bakom passagerarstolen kan man även fälla sin stol och få en mer liggande position. Då fälls även ett stöd för benen ut från sätet framför, och detta kan ge dig massage av vaderna. Som om inte allt detta vore nog är även dörrsidorna och armstöden uppvärmda för att du inte ska frysa om dina armbågar. Skärmarna på framstolarna mäter 11,6 tum och via dessa kan du styra allt från musik till klimatanläggning. Mellan stolarna finns en skärm till som du kan ta loss och använda som surfplatta. Sist men inte minst finns här ett kylskåp för dina drycker och specialdesignade glas att hälla upp detta i. Under den långa motorhuven finns det antingen en V8:a eller en V12:a. Den förstnämnda versionen heter S580 4Matic och den har den välbeprövade dubbelturbomatade vinkelåttan på 4,0 liter. Den ger här 500 hästar och kan via ett mildhybrid-system bjuda på en extra dos med 25 hästar vid behov. S650 har istället tolv stycken burkar, dubbla turbo och maskinen är på 6,0 liter. Effekten är 625 hästar och drivningen sker på alla fyra hjulen. Längre fram kommer även en laddhybrid-version att erbjudas. Den kombinerar en rak bensinsexa på 3,0 liter med en elmotor och ska ha en sammanlagd effekt på 510 hästar. Lansering sker i mitten av nästa år men något pris har vi inte fått än. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Vi har testat iPhone 12 Pro Max
Levererar Apples största telefon maximalt?

Om känslan när man för första gången tar i iPhone 12 mini är ”åh vilken liten sötnos” så är känslan av iPhone 12 Pro Max precis tvärtom. Herrejösses vilket stor telefon det här är. TL;DR iPhone 12 Pro Max är större än någonsin och det märks, på gott och ont. Den kantiga formen som fungerar så bra på de mindre modellerna i familjen är inte en lika självklar vinst här. Apple lovar en bättre kamera än i de övriga modellerna, men i våra begränsade tester sticker den inte ut som vi hoppats. I slutändan ska du helt enkelt vilja ha en riktigt stor telefon för att välja iPhone 12 Pro Max, och det är precis därför den finns. Jag har kört iPhone 11 Pro Max det senaste året som min daily driver och jag har inte riktigt tyckt att den varit för stor. Alternativet, iPhone 11 Pro, var för liten med sin skärm som var 0,7 tum mindre. Men med iPhone 12 Pro har Apple lyckats göra en telefon i mellanstorleken som har större skärm i lika stor förpackning som förra årets modell och den har inte alls känns för liten för mig på samma sätt som föregångaren gjorde. Bra jobbat Apple! Tumnagel
39.8°
+
Roger Åberg
0

Nya BMW M4 Competition redan som specialversion
Det här är Kith Edition

2011 grundade Ronnie Fieg företaget Kith som beskrivs som ett ställe som säljer dyrbara sneakers och kreddiga kläder till de som vill vara inne med det senaste. Det verkar gå helt okej för nu släpper BMW nämligen en M4 Competition i specialversionen Kith Edition. Endast 150 stycken exemplar kommer att tillverkas och dessa sticker ut genom saker som ett nytt emblem i nosen och på bakluckan, Kith-logga på taket och de klassiska M-färgerna på stolarna som också fått ett Kith-emblem. Även på nackstöden och armstödet i mitten hittar man loggan i lädret. Bland bilderna ser ni även en extremt fin E30 M3. Ronnie som är en stor BMW-entusiast skickade bilen från New York till BMW Classic i Tyskland som där genomförde en helrenovering ner till minsta skruv. Efter det har den modifierats en aning av Kith och fått namnet Ronnie Fieg Edition. Den röda M4:an på bilderna är lackad i samma färg som den - Cinnabar Red. En färg som man inte kan få längre hos BMW. Gillar du inte den kan du få specialversionen i Frozen Black som vi ser här eller i Dark Silver eller Frozen Brilliant White - alla tre är matta. Vad man får betala för specialaren framgår dock inte. Tumnagel
33.2°
+
Bobby Green
0

MKBHD tar en titt på Mate 40 Pro
Huawei har presenterat nyheter

Idag har Huawei hållit lite låda och presenterat nya Mate 40-serien och värstingen i familjen är i vanlig ordning Pro-versionen. MKBHD har redan fått lägga vantarna på ett exemplar och berättar i videon ovan om sina första intryck av telefonen. Mate 40 Pro erbjuder för övrigt ordentlig prestanda tack vare nya Kirin 9000-kretsen, vilket är Android-världens första som tagits fram med 5nm-teknik. Enligt Huawei ska kretsen leverera 50 procent högre grafikprestanda och 25 procent snabbare CPU-prestanda jämfört med Snapdragon 865+ samtidigt som Kirin-kretsen även ska vara mer strömsnål. Utöver Kirin 9000 har telefonen 8GB ram och 256GB lagring. Telefonens skärm är av AMOLED-typ och är 6,76 tum stor och har upplösningen 1 344 x 2 772 pixlar samt 90Hz uppdateringsfrekvens. Precis som Mate 30 Pro har skärmen ordentligt böjda skärmkanter. Precis som i tidigare flaggskepp från Huawei har kameramodulen fått en hel del kärlek. Den här gången är modulen rund, vilket gör att den inte sticker ut allt för mycket, och är utrustad med fyra sensorer. Till stor del verkar själva sensorerna vara snarlika de som användes i P40 Pro, men enheten har fått en ny ordentlig vidvinkelkamera avsedd för videoinspelning. På tal om videoinspelning ska telefonen ha stöd för vass HDR-inspelning och detta sker tack vare att 90 bilder fångas per sekund för att skapa en 1080p-video med tjusig HDR i 30 fps. Telefonen kommer skeppas mjukvara baserad på Android 10 och precis som de senaste Huawei-enheterna har telefonerna inte tillgång till Google Play Store, utan användare måste förlita sig på Huawei AppGallery för att ladda ner applikationer av olika slag. Huawei Mate 40 Pro kommer släppas 16 november och prislappen kommer ligga på 13.000 kronor. Vill ni ser några fler förhandstittar av telefonen så behöver ni bara scrolla ner en skvätt för att hitta videor från Mrwhosetheboss, SuperSaf, Android Central och Android Authority. Tumnagel
33.9°
+
André Stray
0

Exklusivt! Första svenska testet av iPhone 12 och 12 Pro!
Så bra är de!

För nästan exakt en vecka sedan presenterade Apple fyra nya telefoner. Deras lineup har ju de senaste åren förändrats lite från det att vi fick en iPhone X. Året efter kom Xs och då kom även en ny storlek, Xs Max. Vi fick även ett litet sidospår som kallades för Xr. Året efter så blev det siffror igen och Xs blev 11 Pro, Xs Max blev 11 Pro Max och så fick vi en helt vanlig 11 som uppföljare till iPhone Xr. Hänger ni med? I år utökas serien ytterligare med en iPhone 12 mini. I mitten har vi då iPhone 12 och iPhone 12 Pro, två telefoner som är väldigt mycket mer lika varandra än förra årets iPhone 11 och 11 Pro var. Faktum är att man till en början nästan undrar varför det ens finns två modeller. TL;DR iPhone 12 och iPhone 12 Pro är inte bara mellansyskonen i årets upplaga av iPhones, de är nästan tvillingar. Men även tvillingar har sina egenheter. iPhone 12 har en kamera mindre, har mindre RAM-minne, saknar LiDAR och har aluminiumram istället för stål, men väger mindre och kostar 2500 kronor färre pengar. Vilket blir ditt val? Tumnagel
48.8°
+
Roger Åberg
0

OnePlus 8T: Mer ett alternativ än en regelrätt uppgradering
Vi har kikat på vad nya 8T har att erbjuda

Vill du hellre läsa nyheten om OnePlus 8T? Klicka här! OnePlus har sedan 3T-releasen lanserat två flaggskepp om året. En ny under våren och en under hösten. Sedan denna trend startade har OnePlus breddat utbudet av telefoner och i år har vi redan fått 8, 8 Pro samt Nord och med dessa telefoner i backspegeln känns 8T mer som ett alternativ till årets syskon än en uppgradering. Och helt ärligt är inte det helt fel. TL;DR: 8T är en klockren telefon med vass hårdvara, svinhärlig skärm och snabb laddning utan dess like, men om du nyligen köpt en enhet i 8-serien så kan det vara värt att vänta till nästa års modeller. Tumnagel
36.9°
+
André Stray
0

Här är bilen Travis Pastrana kommer köra i Gymkhana 11
En kolfiberpreppad Subaru WRX STI

Precis som vi har skrivit om tidigare kommer Travis Pastrana att vara frontfiguren i nästa Gymkhana som blir den elfte i ordningen. Nu får vi reda på vad han kommer att sladda omkring med och det är den här kolfiberpreppade Subaru WRX STI:n. Bilen ser verkligen extrem ut och den ska ha en effekt som matchar. Exakt vad man har gjort med motorn säger man inte nu men den ska i alla fall kunna spruta eld ur avgasröret som sticker ut genom huven, och det finns det ju vissa som tycker är fränt. När Gymkhana 11 kommer att släppas är oklart för tillfället. Tumnagel
34.6°
+
Bobby Green
0

Jonny kör en restomoddad Ferrari 250 GTO
Wow

För över 15 år sedan byggde Will Tomkins sin ultimata Ferrari 250 GTO genom att använda sig av sitt eget huvud och delar från kraschade Ferrari-bilar. Resultatet är en restomoddad version med 600 hästar som kanske sticker lite i puristernas ögon, men som i alla fall får mitt hjärta att bulta lite extra. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Top Gear kör årets bästa prestandabilar
16 bilar, 8675 hästar

Top Gear körde nyligen vad man kallar för Speed Week i papperstidningen och där valde Chris Harris och gänget ut vilka de tycker är de bästa prestandabilarna i år. Som tur var gjorde man även en filmsnutt kring detta och det är den vi ser här. En som sticker ut är Ford Mustang Mach-E med sina 1400 eldrivna hästar, men annars handlar det om bilar du faktiskt kan köpa. Tyvärr får vi inte reda på vem som vann här utan det berättar man bara i blaskan. Tumnagel
36.3°
+
Bobby Green
0

Oneplus visar upp 8T
Inte mycket kvar att presentera nu

Oneplus kommer hålla låda 14 oktober klockan 16:00 för att visa upp nya 8T. Det verkar dock som att mobiltillverkarna siktar på att köra en kort show då Oneplus sedan ett par veckor tillbaka gett oss info om telefonen på relativt regelbunden basis. Nu har gänget släppt en video där vi får se hur telefonen kommer se ut på baksidan och vi får ta en första officiell titt på den nya Samsung-doftande kameramodulen. Till skillnad från Samsungs flaggskepp ser det dock inte ut som att modulen sticker ut allt för mycket på baksidan på 8T, vilket uppskattas. Vidare kan vi se att telefonen kommer med fyra sensorer varav huvudsensorn ligger på 48MP och har optisk bildstabilisering. Vad de andra sensorerna gör är okänt, men vi antar att det är lite vidvinkel, makro och telefoto. För att sammanfatta informationen om 8T Oneplus gett oss hittills så kommer telefonen med 120Hz-panel som fått toppbetyget A+ av DisplayMate, riktigt snabb laddning med Warp Charge 65 samt Oxygen OS 11 som baseras på Android 11. Som sagt. 14 oktober klockan 16:00 så kommer gänget berätta med om 8T. Eller i alla fall vad den kommer kosta och när den släpps. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0

Vi har provkört nya Kia Sorento
Stort och snyggt men inte riktigt premium

En Kia är svår att älska men lätt att gilla. Så är det även med nya Kia Sorento som man liksom gillar väldigt mycket som en kompis men som aldrig kommer att bli din passionerade partner. Men ibland är det mycket bättre med en bra vän än ett stormigt förhållande. Så här frän kommer inte Kia Sorento att vara i Sverige. Tyvärr! Nya Kia Sorento har fått en ny look som inte är lika rund som föregångaren. Attityden är klart bättre och jag tycker att man har lyckats få till en amerikansk känsla som ändå är bra och fungerar i Europa. Looken är inte riktigt lika fläskig som på den amerikanska storsuven Telluride, men det känns att de hör ihop. I USA har man dock vågat tuffa till specifikationerna en smula och erbjuder bilen i en X-line-version med mindre krom och svarta fälgar vilket kan blir rätt hiphop och coolt, men antar att svenska barnfamiljer inte riktigt är redo för det. Mest utstickande är de nya baklysena Tumnagel
38.3°
+
Roger Åberg
0

Google presenterar Pixel 5
Ser bra ut!

Google höll låda igår och presenterade massvis med ny hårdvara. Eller fyra hårdvaruprylar, i alla fall. Den största nyheten var Googles nya Pixel-telefon 5 som ser ut att komma med rätt flådiga funktioner. Pixel 5 kommer med en OLED-panel på 6 tum med upplösningen 2340 x 1080 pixlar, 90Hz, HDR och skyddas av Gorilla Glass 6. På insidan sitter mellanklasschippet Snapdragon 765G, 8GB ram, 128GB lagring och ett batteri på 4080mAh. I en mobilvärld full av glasmackor sticker Pixel 5 ut med ett aluminiumbygge och Google meddelar att de använt 100 procent återvunnet aluminium. Andra trevligheter är IP68-klassning och trådlös laddning. Den stora USP:en Pixel-telefonerna haft har varit kamerorna och samma gäller Pixel 5. Den här gången är telefonen utrustad med en huvudsensor på 12,2MP med bländaren f1,7 samt optisk och elektronisk bildstabilisering. Denna ackompanjeras av en ultravidvinkel på 16MP. Selfiekameran tar bilder med 8MP. Siffrorna är låga, men i vanlig ordning har Google lagt mer energi på att ta fram bra kameramjukvara och använder AI för att leverera riktigt fint och ljust bildmaterial, även i mörker. I vanlig ordning verkar Google inte vara sugna på att släppa den nya Pixel-telefonen i Sverige, utan endast i utvalda länder som USA. Så om ni är sugna på att lägga vantarna på telefonen är det gråimport som gäller. Priset kommer ligga på 699 dollar i USA. Tumnagel
40.1°
+
André Stray
0

Xiaomi Mi 10T Pro imponerar rejält
Vi har petat på det nya flaggskeppet

TL;DR: Mi 10T Pro erbjuder en komplett mobilupplevelse med ruskigt bra kamera, ordentlig batteritid, snorsnabb skärm och en allmänt härlig upplevelse. Xiaomi har gjort rediga telefoner till ett förhållandevis lågt pris och med nya Mi 10T Pro är detta inget undantag. Vi har fått tillbringa lite kvalitetstid med telefonen den senaste veckan och vill man ha en flaggskeppsupplevelse, men inte vill pröjsa flaggskeppspriser så är Mi 10T Pro onekligen ett klockrent alternativ. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Reevo - elcykeln utan nav
Öppnas med ditt fingeravtryck

Ett företag som kallar sig för Beno Technologies ligger bakom elcykeln Reevo som vi ser här. Den sticker ut lite genom att sakna nav både fram och bak och tydligen ska den ha varit under utveckling i många år. Men nu är man redo att lansera och nästa månad ska den släppas på IndieGoGo. Om man är snabb med att beställa ska man få en cykel för 1899 dollar. Batteripacket är på 48V och det sitter i ramens övre del. En full laddning ska ta tre timmar men hur långt man kommer är oklart. Motormässigt ska man erbjuda en på 250W för Europa och en på 750W för USA. Läs mer om cykeln på länken nedan. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0

Samsung Galaxy Z Fold 2 är en klar förbättring
Vi har pillat på Samsungs nya vikbara

Tidigare idag fick vi möjlighet att besöka Samsung för att klämma och känna på företagets senaste tillskott till den vikbara mobilfamiljen. Ni har säkert redan läst nyheten om Fold 2, om inte så gör det, och på pappret har Samsung gjort ett gäng förbättringar sedan första generationen och efter att ha fått telefonen i handen så kan vi säga att förbättringarna höjer upplevelsen rejält. Tumnagel
40.7°
+
André Stray
0

Steampunkad gammal BMW-motorcykel
Fräsigt bygge

Dirk Oehlerking från Kingston Customs ligger bakom den här skapelsen som började sitt liv som en BMW R100 RS från 1980. Hela hojen har byggts om totalt och som vi kan se har temat varit steampunk. Den har mängder av detaljer och det som kanske sticker ut mest är förvaringen av vin under sadeln och besticken till picknicken man hittar på motsatt sida om verktygssatsen. Bygget är döpt till Good Ghost och de strömlinjeformade kåporna är handknackade i aluminium. Under skalet döljer sig den klassiska boxertwinen och från den kommer två avgasrör som blir ett med designen. Det är Haas Moto Museum i Dallas som har beställt hojen och där kommer den nu att stå utställd. Tumnagel
51.1°
+
Bobby Green
0

Lister presenterar Stealth
En Jaguar F-Pace SVR med 676 hästar

Hösten 2018 visade Lister Cars upp LFP. Det var en ombyggd Jaguar F-Pace SVR som man trimmat till 670 hästar och eftersom topphastigheten höjts till hela 322 km/h blev det här världens snabbaste SUV. Nu rullar man ut Stealth som verkar vara samma bil men i ett lite uppdaterat utförande. Den här kallar man för "Britain’s fastest and most powerful SUV" och med sina 676 hästar och 720 newtonmeter i vrid ska den göra 0-100 km/h på 3,7 sekunder och toppa 314 km/h. Den nya effekten ur den fem liter stora V8:an har man fått genom nya löphjul till kompressorn, annat luftfiltersystem, en helt ny laddluftkylare och en omprogrammerad ECU. Vidare sticker bilen ut med nya 23 tum stora fälgar, ett nytt aggressivare kjolpaket i kolfiber, skärmbreddare och större diffusor baktill. Man får även ett nytt avgassystem i rostfritt med kolfiber-ändar och uppdaterade bromsar. Endast 100 stycken exemplar kommer att tillverkas och på prislappen står det 109.950 pund. Det är 34.575 pund mer än vad en vanlig F-Pace SVR kostar. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Note 20 Ultra är Samsungs bästa telefon hittills
Vi har testat det nya flaggskeppet

Förra året gnällde undertecknad en hel del på årets Note-upplaga då det kändes som att Samsung blivit omsprungna på ett gäng plan. Bättre kamera hittar vi i flaggskepp från kinesiska konkurrenter och allmänt bättre mobilupplevelse fick vi med OnePlus 7 Pro. Nu är det andra bullar och Samsung har gjort ett riktigt bra jobb med att uppgradera sin Note-serie till 2020 och gänget har verkligen lyckats leverera den bästa mobilupplevelse Samsung någonsin levererat. Tumnagel
31.7°
+
André Stray
0

Ny Stories from the Outlands presenterar Rampart
Nya Apex Legends-hjälten äntrar ringen 18 augusti

Den sjätte säsongen i Apex Legends, som går under namnet Boosted, kommer dra igång 18 augusti och då kommer vi få tillgång till den nya karaktären Rampart. Nu har Respawn gett oss en liten introduktion till hjälten i en ny Stories of the Outlands-kortfilm och i den får vi en liten hint av vilka förmågor Rampart kommer ha. Specifikt är det två grejer som sticker ut i videon. Den största är Ramparts rackabajsare till maskingevär som troligtvis kommer vara hennes ult-attack och lär kunna kötta ner fiender rätt effektivt. Den andra är den sköld hon drar upp vid sidan av maskingeväret som påminner om A-Wall från Titanfall. I Titanfall används inte bara skölden som skydd, utan kör att skotten som åker igenom gör extra skada på fienderna. Respawn lär ge oss mer information om Rampart och hennes förmågor närmare releasen av Boosted. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0
Nästa sida