4 i dag 32 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Släppdatum för King’s Quest Chapter 3: Once Upon a Climb 26 april Sierra och The Odd Gentlemen meddelade i går att King’s Quest Chapter 3: Once Upon a Climb kommer dyka upp på PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360 och Windows den 26 april. King’s Quest – Chapter 3: Once Upon a Climb is a romantic comedy adventure featuring a beloved character from the series’ classic beginnings: King Graham’s wife and Gwendolyn’s grandmother, Queen Valanice. Longtime fans may think they know the legend of how Graham rescued his future bride from the wicked witch Hagatha’s tower. But the truth behind the fairytale is much more complicated! Detta nya King’s Quest-spel kommer sammanlagt erbjuda fem kapitel men när resterande kapitel släpps är oklart. Tumnagel
39.7°
0
2015
Lamborghini Huracán med tygtak presenterad Det här är Huracán LP 610-4 Spyder Vi visste att den var på väg, den cabbade versionen av Lamborghinis minsting Huracán. Nu är den presenterad i Frankfurt och den benämns som Huracán LP 610-4 Spyder. Receptet är detsamma, V10:a på 5.2 liter, 610 hästar och fyrhjulsdrift, men man kan alltså öppna upp till himlen och till ett tydligare avgasljud via ett tygtak som går att fälla bort. Den extra möjligheten ökar dock på vikten med 120 kilo till totalt 1 542. Taket fälls på 17 sekunder och det går att manövrera det i upp till 50 km/h. 0-100 km/h ska gå på 3.4 sekunder och toppfarten är hela 324 km/h. Leveranserna drar igång nästa vår och på prislappen står det 186 450 euro innan lokala skatter. Tumnagel
46.8°
0
Demo visar spelgrafiken med DirectX12 och Windows 10 Square Enix bjuder på Witch Chapter 0 [cry] För att visa potentialet med DirectX12 och Windows 10 gjorde Square Enix en otroligt vacker speldemo med namnet Witch Chapter 0 [cry]. Det vi får se är material från in-game. Nu är det bara att hosta upp cirka 4000 dollar för hårdvaran om vi vill uppleva den här typen av grafik i våra PC-spel. Tumnagel
67.8°
0
Ferrari presenterar 488 GTB Fyrtio år efter Ferrari 308 GTB I dag presenterar Ferrari 488 GTB - en hardcoreversion av 458 Italia för den som vill ha det där lilla extra. Och även om den inte heter 458M Turbo som ryktena först sa sitter det dubbla stressfläktar på den uppgraderade motorn. Motorn är en V8:a på 3.9 liter som tack vare sin dubbelturbo lämnar en effekt på 670 hästar med ett vrid på 760 Nm. Till denna kopplas en sjustegad dubbelkopplingslåda från Getrag som ska hjälpa till att ta dig från 0-100 km/h på tre sekunder och till 200 km/h på bara 8.3 sekunder. Toppfarten ska vara över 330 km/h. Torrvikten anges till 1 370 kilo. Bilen ska trivas lika bra på banan som i den vanliga dagstrafiken, precis som vanliga 458 alltså. Men här har man skruvat upp det hela ett snäpp till, bland annat genom att fila ytterligare på aerodynamiken som nu bland annat ska bjuda på 50 % mer downforce. Det nya kjolpaketet hjälper såklart också till. 488 GTB ersätter 458 Italia och den har sin premiär på bilsalongen i Genève i mars. Tumnagel
73.1°
0
2014
Halo 4-skribenten Chris Schlerf jobbar med nästa Mass Effect Och Bioware släpper nya bilder Det är nu klart att Chris Schlerf, tidigare lead writer för Halo 4, jobbar med Biowares nästa Mass Effect-spel. "Every day is a revelation and every day I get to play in a new corner of the universe,reinforcing the idea that Mass Effect 4 will be entirely separate from the original trilogy. To be able to look three steps ahead to, ‘Where does this take us and how does it add to the way we look at the Mass Effect trilogy?’ You couldn’t ask for a better playground." "As a writer, I write for characters. "To me, it’s always about what makes my characters tick and what stories I can tell through those characters that will actually engage people about their own lives. It provides a mirror to that player’s experience [so that they are] not just sitting back in an armchair." Andra personer som är involverade i utvecklingen är Senior Development Director Chris Wynn, Producer Fabrice Condominas, Lead Designer Ian Frazier, Art Director Joel MacMillan, Creative Director Mac Walters, Producer Mike Gamble, and BioWare Montreal Studio Director Yanick Roy. Nedan kan ni kolla in när några från teamet snackade Mass Effect på N7-dagen i fredags där även de bifogade konceptbilderna visades upp. Tumnagel
43.0°
0
50 minuter gameplay från Civilization: Beyond Earth Tjohej Klipp från en längre gameplayström där Pete Murray spelar kommande Sid Meierx27s Civilization: Beyond Earth. Sid Meierx27s Civilization: Beyond Earth släpps till Windows, Mac och Linux den 24 oktober. Tumnagel
40.2°
0
Nytt poängrekord i Spelunky YamaYamaDingDong slog Bananasaurus_Rex med 4 000 För ungefär två månader sedan satte Spelunky-spelaren Bananasaurus_Rex ett nytt poängrekord i Spelunky då han lyckades samla på sig 3 105 850 pengar under en genomspelning. Detta rekord har nu slagits av den 18-åriga spelaren YamaYamaDingDong som lyckades avsluta spelet med hela 3 109 850 pengar. Om man är sugen på att se hur YamaYamaDingDong lyckades uppnå detta på fyra timmar och 45 minuter så kan man beskåda hela genomspelningen ovan. Tumnagel
37.1°
0
2013
Nya Mercedes C-Klass äntligen officiell En S-Klass i mindre format Efter otaliga läckor, både av officiella pressbilder och spionfotografer som fångat bilen utan maskering i det fria, är nu äntligen Mercedes fjärde generation av modellen C-Klass officiell. Debuten äger rum den 14 januari på Detroit Auto Show och det besökarna kommer att få se är en bil som vuxit en del, fått massa ny teknik, bantat några kilo och som ser ut som en förkrympt S-Klass. Nya C-Klass mäter in på 4.7 meter i längd vilket är 9.5 centimeter längre än föregångaren. Bilen har även vuxit fyra centimeter på bredden och fått en hjulbas som är åtta centimeter längre. Vikten har kapats med 100 kilo och 70 av dessa beror på den nya karossen i aluminium. Vid lanseringen erbjuds tre olika motoralternativ, en bensinare på 1.6 liter och 154 hästar (C180), en till bensinare på 2.0 liter med 181 hästar (C200) och en diesel på 2.1 liter och 168 hästar (C220 Bluetec). Till dessa kopplas antingen en sexstegad manuell låda eller en sjustegad automat. Senare utökas motorutbudet med flera olika versioner, och som vanligt är det C63 AMG som är toppmodellen. Den väntas få samma dubbelturbomatade V8:a på 5.5 liter som redan finns i programmet, men exakt vad effekten där kommer att landa på är oklart för tillfället. Vidare har hela fjädringen och upphängningen omarbetats och det finns tre olika körlägen att ställa in. Som tillval finns det även ett luftfjädringssystem med hela fem olika inställningar. Teknikmässigt finns det även två olika typer av led-strålkastare att välja mellan och man kan nu också få en head-up display för första gången. Bilen är även utrustad med ett automatiskt bromssystem som stannar bilen om du inte skulle vara med när en olycka är på väg att inträffa. Andra hightech-prylar är till exempel AC:n som jobbar tillsammans med GPS:en och som känner av om en tunnel närmar sig och då stänger av bilens intag av luft utifrån. Exakt när nya C-Klass börjar levereras och vad den då kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
44.2°
0
The ’Stang is back! Får fyra under huven Nu är det dags. Efter mycket hysch-hysch och pysslande fram och tillbaka under en lång tid har nu äntligen den sjätte generationens Ford Mustang presenterats. Och en hel del har hänt sedan den introducerades för snart 50 år sedan. Nya Mustang tar Ford in i framtiden, för den här går nämligen att få med en modern fyrcylindrig motor under huven och den stela bakaxeln försvinner. Det sägs att kärran har bantats med 90 kilo och att vikten nu skulle hamna på omkring 1 500 kilo. Bilen får alltså en individuell hjulupphängning bak och en EcoBoost-snurra introduceras under huven. Den är på 2.3 liter och ger 309 hästar och 406 Nm, så effekten känns ändå rätt trots att cylindrarna kanske är för få för denna typ av bil. Det finns även en V6:a på 3.7 liter, samma som funnits tidigare fast något uppdaterad, som ger 300 hästar och 366 Nm. Toppversionen blir Mustang GT som också får samma V8:a på 5.0 liter som tidigare. Den ger 420 hästar och har ett vrid på 528 Nm. Även växellådorna är samma sexpetade manuell och sexstegade automat som finns i föregående generation. Automatlådan får dock paddlar bakom ratten. Även om Ford visar upp nya Mustang nu dröjer det innan den riktiga visningen äger rum. Den kommer nämligen att ske i april nästa år, samma datum som Mustang fyller 50. Mot slutet av nästa år kommer de första bilarna att anlända till återförsäljare i USA och vi kommer snällt att få vänta ända till våren 2015. Allt om den nya bilen finns att läsa i pressmeddelandet. Tumnagel
48.6°
0
Audi överraskar med Nanuk Quattro Concept Har dieseldriven V10:a på 544 hästar Det är inte ofta nu för tiden som biltillverkarna kan hålla tätt med sina hemligheter innan en stor mässa. Men på något mirakulöst vis har Audi ändå gjort det, för jag har då inte hört ett endaste litet knyst kring Nanuk Quattro Concept som de nu visar upp. Och det är knappast någon liten fegis det här inte, utan ett dieseldrivet monster med 544 hästar. Ni som känner igen formerna kanske får upp konceptbilen Giugiaro Parcour Concept i huvudet? Den visades tidigare i år men sedan dess har det varit tyst. Nu när Audi presenterar Nanuk får vi reda på att det även här är Italdesign Giugiaro som ligger bakom linjerna, vilket gör att bitarna faller på plats. I konceptet Parcour satt det dock samma V10:a som i Lamborghini Gallardo och det gör det inte i denna. Det är fortfarande en V10:a, men den går på diesel. Storleken är 5.0 liter och den har försetts med dubbla turbo, vilket resulterar i en effekt på hela 544 hästar och 1 000 Nm som i sin tur skickas till alla fyra hjulen genom en sjustegad dubbelkopplingslåda. Det tar den 1.9 ton tunga bilen från 0-100 km/h på bara 3.8 sekunder och ger den en toppfart på 305 km/h. Bilen har försetts med fyrhjulsstyrning och bakhjulen kan vinklas upp till nio grader i motsatt riktning för att hjälpa till med svängradien vid låga farter. Vid högre farter följer bakhjulen med i framhjulens riktning upp till 2.5 grader. Samma tänk som i Porsche nya GT3 och Turbo alltså. Vidare ska man kunna justera höjden fyra centimeter upp eller tre centimeter ner beroende på vad man har för underlag att tampas med. Huruvida den här något galna konceptbilen kommer att mynna ut i något mer än just ett koncept återstår att se, men jag är i alla fall en av dem som hoppas på att så blir fallet. Tumnagel
48.2°
0
Nästa sida