m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Våra bästa Black Friday-tips är här!
Artiklar i kategorin Spel / Feature

Lite tankar om Assassin's Creed Valhalla
Vi har lirat Ubisofts nya vikingasimulator

Vi håller för tillfället på att lira Assassinx27s Creed Valhalla för fulla muggar, men undertecknad känner sig inte helt bekväm med att leverera ett sista omdöme för spelet. Vi har dock tillbringat närmare 30 timmar i spelet, så lite åsikter kan vi i alla fall komma med. Och kort sagt känns det som att Valhalla kommer bli nästa stora långkörare. I alla fall tills Cyberpunk 2077 släpps. Tumnagel
41.7°
+
André Stray
0

Playstation 5 är next gen på riktigt
Vi har testat Sonys nya spelkonsol

TL;DR: Playstation 5 är en kraftfull konsol och Sony har gjort ett svinbra jobb med att demonstrera vad konsolen går för. Tumnagel
53.4°
+
André Stray
0

Xbox Series X spår en ljus framtid
Vi har testat Microsofts next gen-konsol

TL;DR: Är du investerad i Xbox-världen sedan tidigare och vill fortsätta lira Xbox är Series X ett givet val. Konsolen har massvis med prestanda som får spel att se urläckra ut och flyta på riktigt bra. Formen är dock otymplig och gränssnittet lite väl plottrigt, men kan man leva med det belönas man med Xbox Series X en riktigt vass upplevelse. Tumnagel
47.8°
+
André Stray
0

Även Xbox Series X är här!
Vad vill ni veta?

Det var egentligen tänkt att den här lilla förhandstitten skulle publiceras på fredag, men gårdagens Playstation 5-fest verkar gett Microsoft lite panik och justerat embargodatumet för unboxing av Series X. Eller så beror datumskiftet av någon annan anledning, men jag väljer att tolka det hela som rädsla. Det är säkert fel, men vem bryr sig egentligen. Hur som helst trillade konsolen in nyligen och vi har petat på både konsol och kontroll för att få feeling för hur den kommer vara att använda. Vi börjar med konsolen. Som vi skrev i PS5-titten så har Sony och Microsoft lite annorlunda tänk när det kommer till design. Sony kör på en mer futuristisk och bombastisk design medan Microsoft kör på lite mer säkra kort och erbjuder ett kylskåp i miniformat. Undertecknad har en förkärlek för minimalistisk design, så utseendemässigt vinner Series X. Formen är dock ganska otymplig och lär göra den svår att placera i vid TV:n. Oavsett om enheten ligger eller står kommer höjden och bredden ställa till problem. När det kommer till portar och utgångar så är det inga konstigheter. På baksidan sitter det hål för strömkabel, ethernet, två USB-A-portar och HDMI. En stor klapp på axeln ska Microsoft ha för att göra en förenklad process för att uppgradera lagringsutrymmet. Som ni ser på bilden på baksidan har enheten utrymme för Storage Expansion och om du behöver mer utrymme än vad som erbjuds är det bara att köpa en sådan modul och peta in. Det hela känns lite retrokonsol med minneskort, men funkar det så funkar det. På framsidan sitter hål för skiva, USB-port, kopplingsknapp för kontrollen och startknapp uppe i vänstra hörnet. När det kommer till kontrollen så har det till synes inte skett några större förändringar jämfört med kontrollen till Xbox One, men några trevliga detaljer har lagts till. Med nya Series X | S-kontrollen har Microsoft dragit inspiration från sin Elite-kontroll. Mer specifikt har d-paden fått ny form och design som gör det lättare att klicka in diagonal riktning än med ett vanligt styrkors. Designen på kontrollen har blivit lite rundare rent allmänt och triggerknapparna har fått lite extra kärlek i form av texturerad gummiyta. På knappfronten är det inte heller mycket nytt, men enheten fått en delningsknapp som låter dig snabbt fånga video eller bild från det du spelar och dela detta med nära och kära. Den nya kontrollen känns väldigt mycket som den gamla, men jag uppskattar ändå att de petat in bättre styrkors och mer textur på triggerknapparna. Det har inte varit ett problem tidigare, men det är ändå små trevliga förbättringar som hjälper helhetsupplevelsen. Vikten och formen gör för övrigt att kontrollen känns som att den går att använda under längre perioder, vilket är trevligt då det definitivt kommer hända. Något som jag inte förstår är Microsofts förkärlek till vanliga batterier. Precis som tidigare är det vanliga AA-batterier som gäller för att ge kontrollen ström och vill man ha ett uppladdningsbart batteri så får man lägga ut ytterligare 250-300 kronor vid release. Sure, vanliga batterier räcker länge, men uppladdningsbart batteri är bra mycket smidigare att hantera. Jag har en tendens att låta saker som fått batteritorsk ligga och samla damm än att byta batterier. Det kanske säger mer om mig än Microsofts beslut att fortsätta använda vanliga batterier. Allt som allt. Jag gillar designen på Series X, men formen kan vara lite knepig om man vill få in den i en TV-möbel. Kontrollen har få stora nyheter, men detaljändringarna är ändå trevliga tillskott. Det ska bli trevligt att få sätta sig med konsolen och nöta järnet. En ordentlig recension av Series X kommer senare och om det är något ni undrar över om konsolen så är det bara att plita ner frågorna i kommentarerna. Tumnagel
48.6°
+
André Stray
0

Watch Dogs: Legion lyckas inte riktigt tända aktivistlågan
Vi har spelat Ubisofts nya hackersimulator

Watch Dogs: Legion försöker röra runt i Ubisofts open world-gryta genom att låta oss befria områden som precis som vilken London-bo som helst, men detta sätter mest käppar i hjulet för berättelsen. Tumnagel
39.2°
+
André Stray
0

Playstation 5 är här!
Vad vill ni veta?

Tidigare idag knackelibangade det på dörren och vi fick ta emot vårt recensionsexemplar av Playstation 5, vilket gjorde undertecknad oproportionerligt exalterad. Hur konsolen är att använda och spela på kommer vi inte få prata om på ett tag, men vi kan i alla fall ge ett första intryck av konsolen. Eller i alla fall utsidan. Sony och Microsoft har lite vitt skilda tankar när det kommer till konsoldesign. Xbox Series X må vara otympligt designad, men den ser rätt clean och trevlig ut. PS5 å andra sidan har en lite mer futuristisk look och är förhållandevis massiv. När PS5 och PS4 står bredvid varandra så är PS5 drygt en decimeter högre än PS4:an, vilket kan vara bra att veta om man har det skralt med utrymme vid sin TV. Med det sagt så gillar jag ändå designen på PS5, men storleken svider lite. Det är en bastant best som tar upp väldigt mycket utrymme. Hur konsolen är formad är dock lite whatever. När du placerat enheten där den ska vara så kommer du troligtvis inte hålla på att flytta runt den allt för mycket. Något du kommer använda jämt och ständigt med PS5 är nya Dualsense-kontrollen. Den här gången har Sony levererat en fräsch och futuristisk design som matchar konsolen. Tidigare har jag trott att kontrollen skulle bli mycket större än vad Dualshock 4 var, men utöver lite extra kurvor är kontrollerna ungefär lika stora. Tack vare kontrollens nya kurvor ligger kontrollen riktigt bra i handen och om man inte hade några problem att använda Dualshock 4 under längre perioder, så borde det inte vara några problem att köra långa spelsessioner med Dualsense. Något jag reagerade på är de nya ansiktsknapparna och d-pad som numera är gjorda i genomskinlig blank plast. Klickkänslan är mer eller mindre identisk med Dualshock 4, men när man vilar tummarna på knapparna så känns de näst intill hala. Någon form av extra textur hade varit trevligt. Detta är kanske endast gnäll för gnällets skull och i vår fulla recension får vi se om känslan påverkar spelupplevelsen. Som sagt. Vi får inte prata allt för mycket om hur det är att använda konsolen, men vi kan i alla fall ta reda på vad ni vill veta. Om ni har några frågor om PS5, så skriv ner dessa i kommentarerna så försöker vi svara på dessa till vår bästa förmåga när vi väl släpper iväg recensionen. Tumnagel
63.2°
+
André Stray
0

Årets NHL 21 överraskar med variation
Alexander har lirat årets hockeysimulator

Till att börja med: ja, allting är i stort sett som vanligt. Spellägena alla har vant sig vid finns kvar. På gott och ont fungerar själva spelet på isen precis som vanligt. Å ena sidan är det tråkigt att spelmotorn inte fått någon uppgradering värd namnet, å andra sidan är det fortsatt inte mycket som är trasigt med det här spelet. Förhoppningsvis renoveras spelet i grunden nästa år, så att potentialen i nästa generations konsoler kan utnyttjas mer. Tumnagel
35.8°
+
Alexander Karlsson
0

Blod, vind och dueller i Ghost of Tsushima
Vi har spelat Sucker Punchs Kurasawa-hyllning

Vad får man om man kombinerar Sekiro med The Witcher 3 och sedan strör över en hel del inspiration från Kurosawa-filmer? Jo, ett riktigt bra, vackert och underhållande äventyrsspel som lyckas fånga känslan i att vara en samurai. Tumnagel
40.9°
+
André Stray
0

Assassin’s Creed: Valhalla ger oss mer av det goda
Vi har testat det senaste tillskottet i berättelsen

För någon vecka sedan fick vi möjlighet att testa Assassinx27s Creed Valhalla via en spelström. Totalt blev det tre timmar och för att vi skulle få en någorlunda "komplett" upplevelse fick vi hoppa in lite mitt i berättelsen. Det vi fick uppleva var ett par story-uppdrag, några sidouppdrag, räder, ett par bossfighter och en skvätt utforskande. Tumnagel
44.1°
+
André Stray
0

The Last of Us: Part 2 avslutar konsolgenerationen på topp
Vi har spelat Naughty Dogs nya mästerverk

TL;DR: Föga förvånande är The Last of Us: Part 2 bra. Riktigt bra. Det är bland de snyggaste spelen den här konsolgenerationen och Naughty Dogs arbete med detaljer höjer spelet till skyarna. Gör dig själv en tjänst och upplev det så fort du kan. Tumnagel
47.9°
+
André Stray
0

Trials of Mana Remake visar mest hur bra originalet är
Vi har testat nya Trials of Mana

Som jag skrev i förhandstitten av Trials of Mana så ligger originalversionen av spelet väldigt varmt om hjärtat. Spelet är än idag ett väldigt episkt äventyr med djup karaktärsutveckling med flera klassalternativ, olika slut beroende på huvudkaraktär, vasst soundtrack och förstås möjligheten att spela igenom spelet med en vän i soffan. Efter att vi testade demoversionen kändes spelet som att det också skulle bli ett episkt äventyr, men när nostalgikänslan försvann var det endast ett rätt mediokert actionrollspel som levererades. Tumnagel
39.1°
+
André Stray
0

Nya Final Fantasy VII är segstartat men magiskt
Vi har spelat Final Fantasy VII Remake

Final Fantasy VII släpptes 1997 till Playstation 1 och en remake av spelet har efterfrågats sedan urminnes tider. Nu, 23 år senare, är det äntligen dags att återuppleva spelet med ny grafik, nytt stridssystem, nya sidouppdrag och lite utökad berättelse. Och efter att ha tillbringat en vecka i Midgar med Cloud och gänget så vill undertecknad bara ha mer av det magiska äventyret. Tumnagel
45.9°
+
André Stray
0

Trials of Mana träffar helrätt i nostalgihjärtat
Vi har testat nya versionen av Seiken Densetsu 3

Det finns ett par spel som jag spelar igenom på någorlunda regelbunden basis. Lite för att spela riktigt bra spel, men även för att kalibrera sinnet för vad som definieras som bra spel. Spelen är Chrono Trigger, Grim Fandango och Seiken Densetsu 3. Det sistnämnda spelet släpptes inte utanför Japan förrän förra året och lanserades då som Trials of Mana i spelsamlingen Secret of Mana Collection, men har varit tillgängligt som fanöversatt rom. Tumnagel
39.0°
+
André Stray
0

Massvis med spelglädje i Vanquish och Bayonetta
Alexander har lirat de nya remastrade versionerna

Det är skrämmande hur fort tiden går. Mer än tio år har passerat sedan Bayonetta släpptes och det är snart lika länge sedan Vanquish kom. För er som inte var med då var det spännande tider; mitt bland trippel A-spel som Gears of War och Call of Duty började indiespelen göra revolution, och japanska Platinum Games bildades med målet att göra kvalitetsspel som inte nödvändigtvis behövde följa gängse spelkonventioner. Det är ur detta företag Bayonetta och Vanquish föddes, av giganterna Hideki Kamiya (Devil May Cry) respektive Shinji Mikami (Resident Evil, Resident Evil 4). Spelen distribuerades av Sega, vilket ökade den magiska känslan för oss som vuxit upp under tiden då Sega var ett företag att räkna med. Tumnagel
39.9°
+
Alexander Karlsson
0

DOOM Eternal känns som en fullvärdig uppföljare
Vi har provspelat nya DOOM Eternal

DOOM fick väldigt mycket nytt liv när serien fick en mjuk reboot 2016. I stället för att leverera en omfattande och stabil berättelse bestämde sig id Software att leverera ett spel där all fokus låg på att slakta demoner på Mars. Och herrejävlar vilket spel det var. Eller är, rättare sagt. Det var verkligen full patte från start till slut och levererade en av årtiondets bästa fps-upplevelser. Det fanns en skvätt story för de som var intresserade av sånt, men fokusen låg verkligen på action. Ösig, köttig och brutal action som fick pulsen att höjas ordentligt. Tumnagel
48.7°
+
André Stray
0

Med Sennheiser GSP 370 kan du typ spela för alltid
Vi har testat Sennheisers nya batteribest till headset

När det kommer till trådlösa headset har batteritiden varit en rätt stor flaskhals. Vi har fått testa headset som låter skitbra och sitter hur bekvämt som helst, men oftast måste lurarna laddas mellan varannan längre spelsession. Med GSP 370 visar Sennheiser verkligen var skåpet ska stå med en batteritid på upp till 100 timmar. Tumnagel
39.5°
+
André Stray
0

Blizzcon 2019 Satan vad Diablo IV imponerar
Vi har provspelat Blizzards nya demonslaktare

Det har gått ett gäng år sedan Diablo III släpptes och spelet fick initialt en hel del kritik för sin grafiska stil. Det hade en mjukare och mysigare design än de tidigare spelen, vilket inte riktigt gick hem hos de mest inbitna fansen. Med Diablo IV går Blizzard tillbaka till rötterna för att leverera en mörk, brutal, grotesk och förstås lootfylld upplevelse. En demoversion av Diablo IV var spelbart på Blizzcon och givetvis passade vi på att se vad spelet hade att erbjuda. Och rackarns bananer vad vi vill spela mer. Tumnagel
80.8°
+
André Stray
0

Hideo Kojima förvirrar och imponerar med Death Stranding
Vi har lirat Kojimas nya mästerverk

Gillar du vad Hideo Kojimas gjort tidigare och är nyfiken på vad hans smått urballade fantasi kan ta fram? Då är verkligen Death Stranding någonting för dig. Death Stranding är Kojima extra allt. Tumnagel
48.5°
+
André Stray
0

Tävling Vinn Virtual Tickets till BlizzCon 2019
Vilket gammalt spel ska Blizzard fräscha upp?

På fredag kommer Blizzcon 2019 dra igång och Blizzard har gett oss ett par Virtual Tickets att dela med oss till er läsare. För att lägga vantarna på en sådan behöver ni bara scrolla ner till kommentarsfältet och plita ner vilken gammal Blizzard-titel ni skulle vilja att Blizzard fräschade upp med ny grafik och andra nymodigheter samt en kort motivering. Tävlingen kommer hålla på fram till på fredag och koderna kommer delas ut någon gång på fredagseftermiddagen, i alla fall innan öppningsceremonin. En Virtual Ticket ger dig tillgång till allt BlizzCon har att erbjuda i digital väg och du kan kika på diverse presentationer om de olika Blizzard-titlarna samt ta del av alla turneringar. Utöver det får Virtual Ticket-ägare tillgång till unika skins och kosmetiska prylar till World of Warcraft, Overwatch, Heroes of the Storm, Hearthstone och Starcraft II. Samt lite annat smått och gott. Lycka till! Tumnagel
32.8°
+
André Stray
0

Nintendo Switch Lite känns helrätt för portabelt spelande
Vi har testat Nintendos nya minikonsol

Switch Lite erbjuder inte samma mångsidiga upplevelse som sitt storasyskon, men lyckas ändå imponera med stabilt bygge, bra batteritid och klockren form. Switch Lite är praktiskt taget ett måste för Switch-entusiasten på vift. Tumnagel
43.5°
+
André Stray
0

NHL 20 imponerar trots få stora nyheter
Alexander har kikat på senaste tillskottet i NHL-serien

Tro inte att de svåraste recensionerna att skriva är om en hypad AAA-titel, eller någon creddig indietitel. Nej, det allra svåraste är nog att skriva om ett av EA:s årliga sportspel. Jag har sedan länge tappat räkningen på hur många NHL-spel som flutit under bron sedan jag för första gången spelade EA Hockey på Sega Megadrive, och jag har nog också tappat räkningen på hur många av NHL-spelen jag skrivit om. Tumnagel
35.1°
+
Alexander Karlsson
0

Vi har testat Apple Arcade!
Apples prenumerationstjänst har premiär på torsdag

På torsdag är äntligen Apple Arcade här, något jag faktiskt har längtat rätt mycket efter. När iPhone kom för 12 år sedan, eller snarare när App Store kom, var det starten för en flod av spel till mobilen. Dessa var ofta riktigt trevliga, de var billiga och bjöd helt enkelt på en ok upplevelse. I takt med att tiden har gått har även telefonerna blivit kraftfullare och i dag finns det tillräckligt med kraft i en flaggskeppstelefon för att driva riktigt avancerade spel utan problem. Mängder av sensorer gör också att spelupplevelsen blir rätt rolig med uppfinningsrika utvecklare. Tumnagel
37.8°
+
Roger Åberg
0

Kontrollera det övernaturliga i Control
Vi har spelat Remedys nya trippiga äventyrspel

Vad skulle hända om de droginducerade drömmarna i Max Payne blev ett eget spel? Det var troligtvis en fråga som ställdes på Remedys kontor innan gängen började arbetet med Control. Spelets inledande ord lyder: Fair Warning. This is gonna be weird. Och det är verkligen ingen underdrift. TL;DR: Med intressant gameplaymekanik och en stor mängd mystik har Remedy levererat en ordentlig singleplayerupplevelse som underhåller från start till slut. Tumnagel
43.4°
+
André Stray
0

Call of Duty: Modern Warfare tänder COD-lågan igen
Vi har lirat multiplayer i nya Modern Warfare

Activision har pumpat ut ett Call of Duty-spel på årlig basis sedan urminnes tider. Episka äventyr har levererats, men helt ärligt har undertecknad inte tillbringat mer än några timmar i spelen sedan Modern Warfare 3. Sedan dess tycker jag att vapnen har känts som ärtpuffror och progressionsystemet har försämrat multiplayerupplevelsen, vilket är riktigt trist då jag fullkomligt älskade att spela de tidiga Modern Warfare-spelen. Efter att ha fått lägga vantarna på multiplayerdelen i nya Modern Warfare har Activision och Infinity Ward lyckas tända intresselågan igen. Tumnagel
47.6°
+
André Stray
0

Apple Arcade kan ge liv åt spelscenen
Vi har pratat med Illusion Labs

När App Store kom var det snabbt en guldgruva för speltillverkare, stora som små. Hårdvaran va kanske inte otrolig, men suget efter spel, antalet användare och faktumet att vem som helst kunde publicera gjorde att mängder med mindre utvecklare kunde lyckas. En av dessa var svenska Illusion Labs som i höst är en av de utvecklare som får sitt spel publicerat på Apple Arcade. Vi träffade Marcus Dawson från dem i samband med WWDC i San Jose. Det är elva år sedan man startade och elva år sedan vi på Feber för första gången skrev om Illusion Labs och deras första och revolutionerande spel Touchgrind. Sedan dess har man släppt 15 titlar och är i dag lika många på firman. Det har hänt en del sedan dess i mobilspelbranschen. Nu har några mindre spelare från mobilspelgänget, som till exempel King, blivit giganter och de tidigare giganterna har gått in och röjt runt bland mobilspelen. Det gör det inte riktigt lika enkelt för mindre tillverkare att nå ut. Samtidigt har hur man gör spel förändrats. I dag är de allra flesta spel "gratis" och användarna betalar genom att köpa mindre saker i spelen eller genom att titta på annonser. Inget av detta är speciellt härligt. I höst släpper Apple något som de kallar för Apple Arcade. Tanken är att man ska prenumerera på tjänsten och då få spela hur mycket man vill och slippa annonser och trams i spelen. Det som är roligt med detta är att alla titlar som kommer att vara med från start är nya och det är en vild blandning av utvecklare. Stora kändisar som Konami, Sega och Lego blandas med mindre som just Illusion Labs som kommer att vara där med sin nya titel Mr Turtle. – Det är fantastiskt att få fokusera på att göra bästa möjliga spel. Att få försöka vara så nytänkande som möjligt och fokusera på att göra de bästa kontrollerna till spelet. Inget annat. Och det är just detta som gör mig förväntansfull med Apple Arcade. I dag måste mobilspel utformas efter ett sätt att tjäna pengar och det blir ofta ett och samma sätt, vilket gör att spelen blir väldigt lika. – I dag är det svårare att starta som mindre spelutvecklare. Men vi är många svenskar som levererar riktigt bra saker. Vi har en historik med mobilt och är bra på spel överlag. Jag försöker få ut lite hemligheter från Marcus men Apple verkar ha sett till att ingenting ska läcka. Men det är ingen hemlighet att man verkar tycka att man gjort ett bra spel. En mix mellan Mario och Zelda, med en miljö som känns öppen och med bra kontroller. I höst får vi se om det stämmer. Apple Arcade är inte bara iPhone utan alla Apples plattformar förutom Apple Watch. Det betyder att alla spel ska fungera på iPhone, iPad, Mac och Apple TV. Nu har Apple släppt stöd för PS4 och Xbox-kontroller, men det är oklart om detta påverkar den första rundan med spel. Hur som helst så är detta så klart ett lyft både för Mac och Apple TV. Just den senare plattformen trodde jag och många skulle lyfta som spelplattform när man släppte App Store, men det hände aldrig. Om Apple Arcade och stödet för kontroller gör att plattformen kommer igång återstår att se. Det finns ju en stor risk att Apple Arcade har motsatt effekt och spel som ligger utanför prenumerationen aldrig kommer att lyfta och bli stora. Hur som helst är satsningen intressant. För iPhone och iPad som förhoppningsvis kommer att få bättre spel. För Mac och Apple TV som kommer få några överhuvudtaget. Tumnagel
37.0°
+
Roger Åberg
0

Days Gone är verkligen inget måste ha-lir
Vi har lirat nya "zombieliret"

TL;DR: Days Gone levererar en intressant, men spretig, upplevelse som inte riktigt når upp till sin potential. Kill your darlings är ett begrepp man stöter på lite titt som tätt och helt ärligt har jag aldrig känt att det är så relevant som med Days Gone. Viljan att göra extremt mycket finns där, men helt ärligt hade spelet mått så sjukt mycket bättre om någon bara hade suttit sig ner, kapat drygt 10 timmars onödigt och bitvis tråkigt innehåll och sedan pusslat samman det som är kvar för att leverera en stabil och genomtänkt upplevelse. Jag såg länge fram emot att få spela Days Gone, men efter att ha pressat mig genom spelets story känner jag att Days Gone inte är ett måste på samma nivå som andra Playstation-exklusiva titlar. Köp Days Gone (sponsrad länk) Tumnagel
36.8°
+
André Stray
0

En första titt på Nintendo Labo VR Kit
Vi har testat vr-headset i kartong till Nintendo Switch

I morgon släpper Nintendo ett nytt Labo-paket och den här gången handlar det om att bygga ett VR-headset och olika tillbehör till detta med hjälp av kartonger, gummiband och klistermärken. Jag har haft nöjet att leka med Nintendo Labo VR Kit här under eftermiddagen och är fortsatt imponerad av genialiteten bakom Labo-byggsatserna. Nintendo släppte de första Labo-paketen redan förra året och jag tyckte redan då att det var en mycket rolig idé som förlänger konsolens användning ytterligare. Dock så kanske inte själva spelupplevelserna som levererades med första omgången Labo var så mycket att hänga i granen men med Nintendo Labo VR tror jag att detta kan förändras då det mer eller mindre öppnar upp en ny värld för Nintendo Switch-spelare. Tumnagel
39.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Sekiro: Shadows Die Twice kan dra åt fanders – men vi älskar det
Vi har dött massvis i From Softwares nya spel

Sekiro: Shadows Die Twice är ett sprillans nytt IP från From Software. Delvis nytt IP i alla fall. Det var egentligen tänkt att Sekiro skulle bli en fortsättning på From Softwares gamla spelserie Tenchu, men gänget valde att bygga en ny spelvärld från grunden. Och resultatet är ett spel som är en kandidat för den anrika titeln ”årets bästa spel”. Tumnagel
44.5°
+
André Stray
0

Dante och gänget är tillbaka i högform
Vi har spelat Devil May Cry 5

Devil May Cry-serien har tagit ett ordentligt break på elva år. Det senaste spelet i serien var Devil May Cry 4 som släpptes 2008 och i det fick vi följa den nya huvudrollsinnehavaren Nero i hans kamp om att störta korrupta demoner. Det var ett stabilt spel men Capcom kände att det var dags att blåsa nytt liv i serien och bad Heavenly Sword-utvecklarna Ninja Theory att ta fram en reboot och resultatet blev det omåttligt hatade DMC. Tumnagel
40.3°
+
André Stray
0

Vi återvänder till ett postapokalyptiskt Hope County
Vi har lirat Far Cry New Dawn

Spoilervarning: Det här är en direkt uppföljare på Far Cry 5 och om du inte spelat det och inte vill ha spelet spoilat så får du sluta läsa precis nu. TL;DR: New Dawn en riktigt stabil upplevelse. Det är praktiskt taget ett story-DLC till Far Cry 5, men det nya RPG-liknande systemet höjer utmaningen ett snäpp och håller dig underhållen från start till slut. Tumnagel
37.4°
+
André Stray
0