m

Snubbe bygger automatisk änterhake
Om man vill leka Batman

I det här klippet kan ni kolla in hur YouTubern JT från YouTube-kanalen "Built IRL" bygger en automatisk änterhake, en så kallad "grappling gun" som används i bland annat Batman-filmerna och spelet Just Cause. I den över tio minuter långa filmen får vi följa lite av byggandet samt en del testande av änterhaken. Vill ni bara se det färdiga resultatet så kan ni hoppa fram direkt till åttonde minuten i klippet ovan. Som synes så funkar det hela rätt okej även om det kanske inte är lika bra som de versionerna som syns i filmer och spel. Det är hur som helst en rätt imponerande konstruktion och säkerligen något som andra kommer att förfina i framtiden. För vem skulle väl inte vilja ha en sådan här lite då och då? Tumnagel
39.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
2020

Just Cause kommer till mobiler
Spräng saker överallt!

Just Cause-serien har låtit spelare spränga saker på PC och konsol, men nästa år är det dags att uppleva litervis med explosioner på mobila enheter. Square Enix har presenterat Just Cause: Mobile och kort och gott är det ett sprillans nytt spel där spelare kommer kunna ta del av en actionspäckad singleplayerkampanj, multiplayermatcher med 30 spelare och co-op-uppdrag med 4 spelare. Spelet rullar med Unreal Engine, och inte Avalanches APEX Engine som vi fick se i Just Cause 4, och kommer vara optimerat för mobiler med touchkontroller. I sann Just Cause-anda kommer vi få tillgång till fallskärm, änterhake och wingsuit. Just Cause: Mobile kommer släppas någon gång nästa år till iOS och Android. Tumnagel
36.7°
+
André Stray
0

Wraith slutar ninjaspringa i Apex Legends
Lite lättare att träffa i strider

Idag har en uppdatering till Apex Legends släppts och med den kommer crossplay-beta samt att eventet Aftermarket Collection dragit igång. Några av spelets karaktärer har fått lite justeringar och den största ändringen har Wraith fått. Sedan release har Wraith sprungit aningen hukad med armarna bakåt, vilket i folkmun kallas för Naruto run eller ninjaspring, men med den nya uppdateringen får Wraith lite annan springtaktik. Mer specifikt springer hon nu mer upprätt. Enligt Respawn har ändringen gjorts då Wraith fortfarande är en av de mest kraftfulla karaktärerna i spelet sett från statistiken, men Respawn har inte velat göra några fler ändringar på hennes förmågor. I stället får hon numera springa lite mer upprätt, vilket gör att hennes hitbox är större när spelare flänger runt på kartan. Respawn skriver detta om ändringen: This patch, wex27re introducing a new set of sprint animations for Wraith. These are much more upright and expose a larger area of her body to gunfire. Now we know her old sprint was iconic and we hate to see it go as well, but we believe this is the best way by far of bringing her in line without having to hit her abilities again. Depending on what we see after these animations go live, we may even be able to put some power back into her abilities (no promises though). Utöver Wraith så har Pathfinders och Bloodhounds förmågor finputsas en aning. Pathfinders änterhake har fått justerad cooldown som numera baseras på hur långt bort saker du vill greppa är. Minimigränsen ligger på 10 meter och cooldown lägger sig då på 10 sekunder, men om du greppar något längre bort ligger väntetiden på 35 sekunder. Detta gör att spelare som möjligtvis missar sina änterhake-skott inte behöver vänta en halv minut på att använda änterhaken igen. Bloodhound-ändringarna handlar om att väntetiden på förmågor har gått från 6 sekunder till 8 sekunder när karaktärens ultimatattack aktiveras. Ändringarna har blivit tillgängliga för samtliga spelare via en patch. Tumnagel
36.8°
+
André Stray
0

Halo Infinite försenas till 2021
Blir ingen releasetitel till Xbox Series X

För några veckor sedan höll Microsoft lite låda och visade upp spel som är på ingång till Xbox Series X. Bland annat fick vi en åtta minuters gameplayvideo från Halo Infinite och trots återkomsten av Master Chief kändes spelvideon rätt meh med lite trist grafik och förlegad gameplay, trots att änterhake lagts till. Spelet var egentligen tänkt vara ett releasespel till Series X som ska släppas runt jul, men 343 Industries har dragit i nödbromsen på dessa planer. Halo Infinite kommer i stället släppas någon gång 2021 och anledningen till detta beror på att coronaviruset påverkat utvecklingsprocessen och det tar längre tid än tänkt att färdigställa spelet. I ett Twitter-inlägg skriver 343 att den extra tiden de får av att skjuta upp releasen kommer låta utvecklarna leverera det mest ambitiösa Halo-spelet någonsin. Och det låter ju ändå lovande. Tumnagel
35.2°
+
André Stray
0

Gameplaytrailer för Halo Infinite
Änterhake!

Det är ett vedertaget knep i spelbranschen att lägga till änterhake i spel för att göra spelet 128901 gånger roligare. Och det är 343 Industries har gjort med Halo Infinite. Skämt åsido så inleddes Microsofts spelshow med gameplay från det kommande spelet och det ser ut att bli lite livligare gameplay än tidigare med större kartor vi får utforska och sådant. Utöver att visa lite nytt gameplay berättade 343 att spelet kommer rulla i 60 fps, vilket alltid är trevligt att höra. Halo Infinite släpps i jul till Xbox One, Xbox Series X och PC. Spelet kommer vara en del av Xbox Game Pass. Tumnagel
40.4°
+
André Stray
0

Teasertrailer för Shadow Warrior 3
Visas upp ordentligt i helgen

Devolver Digital kommer hålla låda i helgen och ska under festligheterna visa upp Shadow Warrior 3 ordentligt. Innan dess får vi smaka på lite teasertrailer där vi får se Lo Wang springa på väggar, använda en änterhake samt slåss mot bestar. Spelet kommer som sagt visas upp ordentligt under Devolver Digitals spelshow som går av stapeln 11 juli klockan 21:00. Shadow Warrior 3 släpps nästa år och lär gå att spela på gamla och nya konsoler samt PC. Tumnagel
39.1°
+
André Stray
0

Respawn rör runt i grytan rejält i Apex Legends
Mirage har förbättrats rejält och Pathfinder nerfas rejält

Igår drog femte säsongen i Apex Legends igång och med den nya säsongen levererade Respawn ett par ordentliga ändringar till spelet. Först och främst lades den nya karaktären Loba till och kartan Kingx27s Canyon har förändrats rejält, men ändringar på karaktärer, vapen och annat smått och gott har petats in. Mirage är den karaktär som fått mest kärlek i samband med säsong 5-släppet. Hans förmågor har mer eller minre förändrats helt och Mirages decoy går nu att kontrollera i stället för att låta den springa i en rak linje framåt. Lockbetets livslängd har även förlängts tilll 60 sekunder. Decoysen som skapas när Mirage använder sin ult-förmåga går också att kontrollera som det vanliga lockbetet. Och om inte det vore nog så har Mirages passiva förmåga ändrats till att han nu gör sig själv och sin medspelare osynliga när han återupplivar någon. Andra ändringar som skett är att Pathfinders änterhake har fått en förlängd vilotid som numera ligger på 35 sekunder i stället för 15. Anledningen till detta är kort och gott att Respawn ansåg att Pathfinders förmåga att svinga sig in och ut i strider gjorde honom lite väl kraftfull. Utöver detta har Octanes studsmatta fått kortare väntetid och samma gäller även Bloodhounds sonar-förmåga. På vapenfronten har det också skett en och annan ändring. Det har inte petats in något nytt vapen i spelet, men shotgunnen Mastiff kommer numera hittas runtomkring på kartan i stället för i Supply Drops. Peacekeeper ersätter Mastiff som Supply Drop-vapen och har därmed blivit lite mer kraftfull. Utöver detta har modden Skullpiercer till Wingman och Longbow lagts till i spelet igen, vilket är kalas om du är riktigt vass på att skjuta fiender i huvudet. Samtliga ändringar i Apex Legends hittar ni via länken här nere. Tumnagel
39.7°
+
André Stray
0

Hot Toys och Sideshow visar upp tjusig Mandalorian-statyett
Med Baby Yoda och allt

Suktar du efter med Mandalorian? Det får vi nog vänta ett tag på, men innan dess har vi möjlighet att förboka en ny Mando-statyett från Hot Toys och Sideshow. Statyetten är 30 cm hög och har 30 rörliga leder, flera utbytbara komponenter som vapen, änterhake och annat, en tjusig mantel i textil och givetvis en 2,5 tum hög version av The Child, även känd som Baby Yoda. Statyetten går att förboka nu, länk har ni här nere till vänster, och priset ligger på 259 dollar. Release kommer ske i april nästa år. Tumnagel
38.0°
+
André Stray
0
2019

Rainbow Six: Siege får Battle Pass som absolut ingen bett om
Första fixen gratis dock

Battle Pass hjälper spelstudior att generera lite mer kosing till sina titlar och det var väl bara en tidsfråga innan Ubisoft petade in ett liknande system i Rainbow Six: Siege. Utvecklarna har meddelat att Battle Pass kommer implementeras i spelet i samband med årets tredje säsong Ember Rise, som kommer dra igång senare i år. Den första fixen kommer vara gratis och Ubisoft kallar det för Mini Battle Pass, men kommer låta spelare låsa upp belöningar av olika slag. När fjärde säsongen drar igång kommer tillhörande Battle Pass att kosta kosing. Precis som andra titlar med Battle Pass kommer det finnas en gratisdel och en betald del. Gratisdelen kommer förse dig med diverse belöningar, men du kommer få tillgång till betydligt fler och flådigare prylar om du pröjsar. För övrigt kommer Ember Rise komma med en omgjord Kanal-karta samt två nya operatörer. Först ut har vi Amaru som med hjälp av sin änterhake snabbare kan klättra in i fönster på högre våningar i hus samt Goyo som är utrustad med en fet sköld som kan blockera korridorer samt kan bränna fiender med en inbyggd brandbomb. Ovan har ni en video om Battle Pass-planerna och nedan hittar ni en video om de nya operatörerna som kommer med Ember Rise. Tumnagel
33.3°
+
André Stray
0

Sekiro: Shadows Die Twice kan dra åt fanders – men vi älskar det
Vi har dött massvis i From Softwares nya spel

Sekiro: Shadows Die Twice är ett sprillans nytt IP från From Software. Delvis nytt IP i alla fall. Det var egentligen tänkt att Sekiro skulle bli en fortsättning på From Softwares gamla spelserie Tenchu, men gänget valde att bygga en ny spelvärld från grunden. Och resultatet är ett spel som är en kandidat för den anrika titeln ”årets bästa spel”. Tumnagel
44.5°
+
André Stray
0
2018

Live action-trailer för Just Cause 4
He came from the sky!

Nästa vecka är det dags för Rico Rodriguez att härja runt i Solis och frammana explosioner. Innan dess får vi ta en titt på en live action-trailer för spelet där vi får reda på hur det är vara på andra änden av Ricos änterhake. Just Cause 4 släpps 4 december till PC, Playstation 4 och Xbox One. Tumnagel
37.9°
+
André Stray
0

Fortnite får änterhake
Dags att klättra snabbt!

Ett säkert kort för att förbättra sitt spel med ett par tusen procent är att slänga in en änterhake av något slag. Detta är exakt vad Epic Games gjort i Fortnite: Battle Royale. The Grappler kommer introduceras i spelet i samband med eventet High Stakes där du kommer kunna använda änterhaken för att snabbt ta sig upp på högre höjder runt om på kartan. Det kommer även vara möjligt att dra dina medspelare till dig med änterhaken. The Grappler, och High Stakes-evente, kommer dra igång senare i veckan. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

E3 2018 Lite mer gameplay från Just Cause 4
Många roliga tillskott!

Square Enix levererade nyligen lite mer gameplay från det kommande Just Cause 4 där vi fick se en glimt av den nya massiva kartan, väderkaoset samt Rico Rodriguez nya utrustning vi kommer få leka runt med. Och nyheterna med änterhaken låter så sjukt roliga att endast det gör att peppen är enorm för detta spel. Just Cause 4 släpps 4 december till Xbox One, Playstation 4 och PC. Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0
2016

Batman-fan hamnar i Guinnes rekordbok för fungerande Batman-dräkt
Flest fungerande tillbehör i en cosplay-dräkt

Art directorn Julian Checkley har hamnat i Guinnes rekordbok efter att ha byggt en rätt imponerande Batman-dräkt som baseras på dräkten i Batman: Arkham Origins. Utöver att vara en väldesignad dräkt har Julian Checkley fästa 23 stycken tillbehör på dräkten som tvåvägsradio, rökbomber och änterhake. Tumnagel
60.2°
+
André Stray
0

E3 2016 Trailer för flerspelarläget i Titanfall 2
Änterhake!

Tidigare idag fick vi se en trailer för singleplayer-läget i Titanfall 2 och under EA:s presskonferens fick vi se ett stycke trailer för Multiplayer-delen som visar några av spelets nya funktioner, bland annat änterhaken. Något nytt är också att spelet kommer innehålla sex olika titaner som vi kommer kunna spela med, vilket är tre fler än föregångaren. Respawn-chefen Vince Zampella meddelade även att gänget kommer hålla ett betatest av multiplayer-delen innan release. Mer info om betatestet kommer senare. Hur som helst. Titanfall 2 kommer släppas 28 oktober och vara spelbart på PC, Playstation 4 och Xbox One. Tumnagel
40.6°
+
André Stray
0

Titanfall 2 ryktas få änterhake och större kartor
Ännu mer rörlighet!

Titanfall 2 ska släppas innan årets slut och givetvis har det börjat ryktas om vad som kommer dyka upp i spelet. På Titanfall-sidan på Reddit skapades det en tråd där en användare skrev att man i Titanfall 2 kommer kunna hoppa runt på banorna med hjälp av en änterhake och att kartorna kommer vara större jämfört med banorna i första spelet. Hur som helst. Rykten och nypor av salt och så vidare. 12 juni kommer EA köra sin presskonferens på E3 och då kommer vi få reda på mer om Titanfall 2. Ovan ser ni teasern som släpptes för drygt en månad sen. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Vi har spelat Uncharted 4: A Thief’s End
Frode tycker till

Jag är en stor fantast av Uncharted-spelen, något jag varit ända sedan Uncharted: Drakex27s Fortune släpptes. Det är mycket tack vare spelens detaljrika samt spektakulära miljöer, actionladdade moment, välskrivna dialog och underhållande handling som dessa spel ligger mig extra varmt om hjärtat. Nu har Naughty Dog fått en ny plattform att leka med i form av PlayStation 4 och efter lite dramatik och ett par förseningar är äntligen Uncharted 4: A thief’s End snart här. I skrivandets stund har jag spelat igenom spelet 1,5 gång (halvvägs på Crushing nu) och kan meddela att spelet definitivt är mer Uncharted, på gott och ont. Tumnagel
46.2°
+
Frode Wikesjö
0

Provspelat Uncharted 4: A Thief's End
Intryck, intervju och bilder

I veckan fick jag provspela Uncharted 4: A Thiefx27s End på ett event i Oslo. Demot var från en tredjedel in i spelet där Drake, Sam och Sully befann sig på Madagaskars slätter i jakt på den försvunna skatten Libertalia. Mina intryck och lite utdrag ur intervjun hittar man efter hoppet. Tumnagel
47.2°
+
Christopher Borén
0
2015

Provspelat Vi har sprängt saker i Just Cause 3
Och det var helt fantastiskt

Förra veckan fick vi möjligheten att spela de första timmarna av Just Cause 3 för att få en liten inblick i hur spelet kommer vara när det släpps om drygt en månad och för att göra en lång historia kort: Det är mer av det goda. Fler explosioner, mer äventyr och ännu fler explosioner. I början av spelet så kastas vi in i äventyret då CIA-agenten Rico Rodriguez, hjälten från de tidigare spelen, hoppar ut från ett flygplan med ett maskingevär och en raketkastare fäst på ryggen och redan här får vi känslan av att Just Cause 3 kommer bli lika actionspäckat och explosionsartat som tidigare spel i serien. Väl nere på Medici, vilket det påhittade landet som ligger någonstans i medelhavet, får vi möta spelets skurkar. Nämligen General Di Ravellos armé. Och målet med spelet är att stoppa Di Ravellos järngrepp om Medici och befria landet. Utan att avslöja allt för mycket så spenderar man första timmen av spelet med att slåss mot just Di Ravellos armé och blir introducerad till diverse viktiga karaktärer som kommer hjälpa en under spelets gång. Sedan får man tillgång till en av spelets roligaste tillbehör, nämligen vingoverallen som tillsammans med änterhaken och fallskärmen gör det snabbt och enkelt att ta sig fram runt öarna. Utöver vingoverallen så har Avalanche lagt till ett gäng nya funktioner i spelet. Änterhaken kan du använda för att fästa samman två saker, men i stället för att dessa två dras mot varandra på en gång så kan du själv kontrollera sammandragningen. Man har även tillgång till flera linor i änterhaken, vilket gör att du kan fästa samman flera saker samtidigt. Den andra stora nyheten som kommer underlätta och spara en hel del tid är det nya "beställningssystemet". I föregångaren var du tvungen att kasta en rökgranat på marken och sedan välja antingen vapen eller fordon som du i sin tur fick betala för med spelets valuta. I Just Cause 3 kan du beställa flera olika vapen och fordon på en och samma gång utan att behöva betala en spänn. Sedan har Avalanche lämnat letandet av diverse vapen- och fordonslådor och i stället gjord uppgraderingar tillgängliga genom att göra diverse bonusuppdrag, som kan vara att rejsa med bilar, flyga flygplan eller spränga saker. Just Cause 2 bättrade på praktiskt taget allt jämfört med det första spelet och efter att ha spenderat ett par timmar med Just Cause 3 känns det verkligen som att utvecklarna har bättrat på praktiskt taget allt. Spelet ser sjukt snyggt ut och den här gången känns det som att Avalanche ansträngt sig betydligt mer när det kommer till spelets story. Kort sagt: Jag ser fram emot att fortsätta spränga saker på Medici 1 december. Tumnagel
44.7°
+
André Stray
0

Colin Furze visar upp sin repkastare med änterhake
Och använder den

För någon vecka sedan lade Colin Furze upp en video där han byggde en änterhake liknande den som används i nysläppta Assassinx27s Creed Syndicate. Nu har han släppt en uppföljande video där han testar den i verkligheten. Och tro det eller ej, den fungerar. Ge mig en nu! Han visar även upp en hemmagjord lönnmördarkniv som är nästan lika cool den. Tumnagel
72.1°
+
Emmy Zettergren
0

Speltest Vi har testat Assassin's Creed Syndicate
London är stort och fullt av tempelriddare

Röken ligger tung över hustaken. Gatorna är skitiga, vattnet i rännstenarna kallt och smutsigt och i var och varannan gränd sitter fattiga barn och vuxna och tigger. I hamnen ligger båtarna på rad och sluter upp som en vägg framför staden. För att övervaka det hela tornar Big Ben upp sig, ståtlig och stark, mitt i det grå. Industrialismens London bjuder både på vackra och tragiska scener där det fattiga möter det rika och där nya uppfinningar tränger sig in i en gammaldags atmosfär. Där hästvagnar dominerar gatorna samtidigt som tåget rusar fram genom staden. Det bästa sättet att ta sig fram i är dock att svinga sig mellan hustaken i klassiskt lönnmördaranda. Vi har spelat Assassinx27s Creed Syndicate som åter igen tar oss med på en resa tillbaka i historien. Tumnagel
38.1°
+
Emmy Zettergren
0

Colin Furze bygger prylar från Assassin's Creed
Ger sig på en repkastare med änterhake

Ni som har spelat Assassinx27s Creed vet hur behändig en Rope Launcher, eller repkastare, kan vara där man helt enkelt skjuter iväg ett rep för att sedan med hjälp av en änterhake tar sig upp för murar, träd och andra hinder. I den här videon får vi se extremt händiga Youtubeanvändaren Colin Furze ge sig på att skapa en egen variant som visar sig faktiskt fungera. Om den håller vikten för en människa och fungerar i skarpt läge kommer vi att få se i nästa avsnitt som släpps på torsdag. I väntan på upplösningen kan ni kolla igenom hans Youtubekanal där det finns flera filmer där han skapar coola prylar. Tumnagel
46.7°
+
Emmy Zettergren
0

Provspelat Assassin’s Creed Syndicate
Och ett gäng bilder

Förra veckan fick jag åka på ett event hos Ubisoft i London för att provspela kommande Assassin’s Creed Syndicate. Spelet utspelar sig i London år 1868 och följer lönnmördar-tvillingarna Jacob och Evie Fryes kamp mot tempelriddarorden under den industriella revolutionen. Uppdraget är att döda Crawford Starek, ledaren för templarriddarorden och hans 7 underhuggare. Starek har drivit ut lönnmördarna ur London och syskonen bestämmer sig för att sakta men säkert återta staden. Tumnagel
39.1°
+
Christopher Borén
0

E3 2015 Intryck från Just Cause 3
Rico skövlar en ny semesterort

Under E3 visade Square Enix upp Just Cause 3 från svenska utvecklaren Avalanche Studios på sin presskonferens, men de hade också en del att visa på mässgolvet. Rico Rodriguez är tillbaka ett par år efter Just Cause 2 i sitt hemland Medici, en liten ö i Medelhavet. Här bestämmer han sig för att återigen införa ett regimskifte med våldets tydliga språk. Tumnagel
32.2°
+
Christopher Borén
0

E3 2015 Provspelat: Assassin's Creed Syndicate
Dags för ännu en kamp mot tempelriddarorden

Assassin’s Creed Syndicate, som utannonserades av Ubisoft i våras, var ett av de stora dragplåstren under E3. Under veckan lyckades jag boka in en tid för att få provspela ett uppdrag tillsammans med en av utvecklarna. Syndicate utspelar sig mot slutet av den industriella revolutionen i London, år 1868. Man får följa tvillingarna Jacob och Evie Frye i deras kamp mot tempelriddarorden i en tid då läget är väldigt osäkert. Brödraskapet har i stort sett utrotats och tempelriddarna har tagit över. Så det är upp till Jacob och Evie att försöka återta staden och återställa någon form av ordning. För första gången kommer det att vara möjligt att växla mellan två karaktärer, allt för att dra så mycket nytta av deras olika färdigheter som möjligt. Jacob är expert på närstrid, medan Evie förlitar sig mer på sin intelligens och sin förmåga att smyga i skuggorna. Tumnagel
38.3°
+
Frida Ekström
0

E3 2015 Intryck från Uncharted 4 förlängda demo
OBS! Lite spoilers i texten.

På en demovisning av Uncharted 4 delade Naughty Dog med sig av lite mer information kring spelet. Det vi fick se var en längre sekvens än den på presskonferensen, som då slutade när Nathan Drake hängde i ett rep efter en bärgningsbil. Tumnagel
40.2°
+
Christopher Borén
0
2013

Android Crescent Moon Games släpper två spel i veckan
Denna veckan alltså

Crescent Moon Games är flitiga på Google Play denna veckan då de kommer att ha släppt två spel innan veckan är slut. Igår kom Slingshot Racing (7kr, se trailer) som är ett lite kul och annorlunda racingspel där väldigt halkiga kurvor endast kan klaras av med en typ av änterhake du kastar och frigör själv. Skitkul! På fredag är det dags för spel nummer två, Zen Training (se trailer), som är ett rytmbaserat pusselspel där fallande saker måste falla ner på korrekt färgad sten runt det träd du kan rotera. Videon förklarar bättre! Crescent Moon Games har släppt de populära spelen Paper Monsters och Aralon: Sword and Shadow tidigare och kommer med andra ord fördubbla sin spelkatalog på Google Play i ett nafs. Tumnagel
37.6°
+
Christian Bengtsson
0
2011

LittleBigPlanet 2
Frode tycker till

2008 ansåg jag att det årets bästa spel var LittleBigPlanet. Nu, dryga två år senare, med uppföljaren ute så ställde jag mig frågan om Media Molecule lyckades charma mig igen. Svaret på den frågan blev ett gjutet x27Jax27. Precis som föregångaren bjuder spelet på en mycket trevlig singleplayer-kampanj och en massiv online- och skapa-del. Kampanjens banor är fyllda med kärleksfull kreativitet som ger god träning åt smilbanden, man fascineras gång på gång av variationen av upplevelser som erbjuds under spelets gång. Sackboy är charmig som vanligt och har en hel del roliga verktyg att leka så som en änterhake och en hjälm som skjuter muffins. Handling denna gång är mer fokuserad denna gång men trots detta så är ingen man direkt minns efter spelets eftertexter. Musiken är, inte helt oväntat, riktigt bra, än en gång har man lyckats hitta en samling låtar som passar spelets atmosfär perfekt. Sen att Baiyon även är med på ett hörn är ju en fin bonus också. Kampanjen klarar man av relativt fort, själv tog det mig cirka två kvällar av inte allt för intensivt spelande innan jag hade klarat samtliga banor. Fann även spelet lite enklare än LBP 1 så att klara spelets alla banor kan nog vem som helst göra. Att sedan hitta alla prisbubblor och klara banorna utan att dö är däremot svårare och mer tidskrävande, dock inte lika svårt som i LBP 1. Om man var en av personerna som tyckte att hela spelet föll ihop på grund av kontrollerna så kommer du nog inte bli mycket nöjdare med dem i LBP 2. Själv hade jag aldrig några problem med kontrollerna i det första spelet och anser därmed att de är minst lika bra i uppföljaren. Spelets omslag säger att spelet stödjer Move vilket är en sanning med en viss modifikation. Själva spelet stödjer inte det ännu men spelet Sackboyx27s Prehistoric Moves följer med på skivan. Detta är ett fristående spel där en person styr omgivningen med Move-kontrollen och en annan person styr Sackboy med en vanlig handkontroll. Tumnagel
38.1°
+
Frode Wikesjö
0