LIVE Klockan 02.00 Eldrivna Hummern presenteras inatt!
m

Peugeot uppdaterar 5008
Nytt utseende och ny insida

Förutom att uppdatera modellen 3008 presenterar Peugeot nu även en tillfixad version av storebror 5008. Bilen får lite fräschare utseende på ut- och insidan och lite mer teknik i sig. Även här återfinns huggänderna under strålkastarna och grillen är numera utan ram runt sig. Strålkastarna är också nya och de har nu LED i sig. Baklamporna har fått ny design och även har finns LED-teknik. Nya lackalternativ är Celebes Blue, Metallic Copper, Pearl White, Artense Grey, Platinum Grey, Perla Nera Black och Ultimate Red. Insidan får en pekskärm på tio tum på mittkonsolen och ett digitalt instrumentkluster som har en skärm på 12,3 tum. Vidare finns här night vision-teknik, adaptiv farthållare, lane assist och autobroms. Vill man snofsa till inredningen kan man få rött Nappa-läder och Alcantara-inslag. I Europa kommer fyra stycken olika motoralternativ att erbjudas. De är en bensintrea på 1,2 liter, en bensinfyra på 1,6 liter, en dieselfyra på 1,5 liter och en dieselfyra på 2,0 liter. En laddhybrid-version ska dyka upp nästa år. Nya 5008 ska komma till återförsäljare i slutet av året men vad den då kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Peugeot lyfter 3008
Får huggtänder och mer teknik

Peugeot rullar nu ut en uppdaterad version av modellen 3008. Det som är nytt är bland annat att bilen får samma slags "huggtänder" som DRL-ljus som flera av syskonen har och att man proppat in mer teknik. På insidan har det inte hänt så värst mycket. Det digitala instrumentklustret har ökat till 12,5 tum i storlek och ytterligare en skärm på tio tum för infotainmentsystemet hittas på instrumentpanelen. Apple CarPlay och Android Auto är standard. Under huven går det precis som tidigare att välja mellan två stycken olika laddhybridalternativ. Den ena driver på alla fyra hjul och har 300 hästar och två stycken elmotorer medan den andra endast är framhjulsdriven och istället har 225 hästar och en elmotor. Den förstnämnda tar sig 5,9 mil på bara el medan den andra klarar 5,6. Vill man köra traditionella drivlinor finns en bensin-fyra, två bensin-treor och två stycken olika dieslar att välja mellan. Uppdaterade 3008 har premiär i slutet av detta år men vad den kommer att kosta här i Sverige är oklart för tillfället. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Nya Peugeot 3008 läcker ut
Läcker?

Ett gäng bilder på faceliftade Peugeot 3008 har läckt ut och så här ser alltså uppdateringen ut. Modellen får lite inspiration från storasyskonet 508 och vi ser även lite av nya 208 här. Exakt när nyheterna ska presenteras officiellt är oklart för tillfället. Tumnagel
37.5°
+
Bobby Green
0
2019

C5 Aircross nu som laddhybrid
Citroëns första i kategorin

Nu får även Citroën ta del av hybridplattformen PSA erbjuder till Peugeot 508 och 3008 då man har monterat in denna i modellen C5 Aircross. Men det handlar inte om Hybrid4-systemet med elektrisk fyrhjulsdrift och 300 hästar utan om en mildare version som endast driver på framhjulen och som har 225 hästar och 320 newtonmeter. En bensinfyra med turbo på 1,6 liter är sammankopplad med en elmotor och en åttastegad automatlåda. Batteripacket är på 13,2 kWh och det gör att man enligt WLTP ska kunna ta sig fem mil på bara el. Att ladda tar under två timmar med en laddbox på 32A. Bilen kostar från 39.950 euro och de första leveranserna ska ske i mitten av nästa år. Tumnagel
37.5°
+
Bobby Green
0

Svenska priser på Citroën och Peugeots laddhybrider
Lanseras nu i höst

Nu ska de första laddhybriderna från Peugeot och Citroën lanseras i Sverige och därmed får vi priserna på dessa. Först ut är DS 7 Crossback E-Tense, Peugeot 3008 SUV, Peugeot 508 och Peugeot 508 SW - alla med sladd. DS 7 Crossback E-Tense har fyrhjulsdrift, 300 hästar, drar 0,14 liter per mil och ska ta sig 5,8 mil på bara el. Priset för denna startar på 479.900 kronor och den går att beställa nu. Förmånsbeloppet landar på från 1391 kronor i månaden. Därefter lanseras Peugeoterna. 3008 SUV kostar från 429.900 kronor, 508 från 444.900 och 508 SW från 449.900 kronor. Under hösten kommer även de rena elbilarna DS 3 Crossback E-Tense och Peugeot e-208 att lanseras men några priser har vi inte där än tyvärr. Nästa vår kommer e-2008 som blir Peugeots första helt elektriska SUV. Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0

Specs i Samsung Galaxy Note 10 läcker
En stor och en liten

Mästerläckaren Onleaks har levererat lite information om Samsungs kommande Note 10-enheter som kommer presenteras i början av augusti. Bland annat får vi reda på att Samsung kommer lansera två versioner av Note 10, en vanlig och en lite större plus-version. Enligt Onleaks kommer båda versionerna köra Exynos 9825 vars processorer tagits fram med 7nm.procedur, vilket förhoppningsvis ska leverera mer prestanda och längre batteritid. Utöver detta kommer enheterna även ha stöd för ordentligt snabb laddning, både när det kommer till trådad och trådlös laddning. Laddning med kabel kommer ligga på 45W medan trådlöst kommer effekten ligga på 20W eller 25W. Som grädde på moset ska PowerShare-funktionen leverera 15W. Ingen av modellerna kommer med hörlursuttag. Båda versionerna kommer med samma kamerauppsättning med tre sensorer på baksidan. En vidvinkel på 12MP, en ultravidvinkel på 16MP och en 12MP-sensor med zoom-objektiv. According to my sources:#GalaxyNote10Plus = 6.8-inch Infinity-O AMOLED, SD855+ or Exynos9825 (7nm), 8GB RAM + 256GB ROM, 12MP Wide + 16MP Ultra Wide + 12MP Zoom + DepthVison ToF, 4300mAh with 45W charging + 15W PowerShare + 25W charger, UFS3.0, S-Pen with "Air Actions" gestures.— Steve H.McFly (@OnLeaks) July 23, 2019 According to my sources:#GalaxyNote10 = 6.3-inch Infinity-O AMOLED, SD855+ or Exynos9825 (7nm), 8GB RAM + 256GB ROM, 12MP Wide + 16MP Ultra Wide + 12MP Zoom, 3600mAh with 45W charging + 15W PowerShare + 25W charger, UFS3.0, S-Pen with "Air Actions" gestures.— Steve H.McFly (@OnLeaks) July 23, 2019 Samsung Galaxy Note 10 kommer presenteras 7 augusti klockan 22:00. Tumnagel
30.3°
+
André Stray
0

Opel Grandland X nu även som laddhybrid
Tar sig fem mil på bara el

Våren 2017 presenterade Opel crossovern Grandland X. Nu presenteras modellen som laddhybrid med en elmotor på vardera axel, 300 hästar och möjligheten att ta sig fem mil utsläppsfritt enligt WLTP-cykeln. Förbränningsmotorn är en turbomatad bensinfyra på 1,6 liter som alltså samsas med två stycken elmotorer. Dessa får sin kraft från ett litiumjonbatteri på 13,2 kWh som man placerat under baksätet. Drivningen sker som väntat på alla fyra hjulen, men bara när man valt AWD-läget - annars är den framhjulsdriven. Paketet med förbränningsmotorn och elmotorn fram är kopplat till en åttastegad automatlåda. Laddaren som finns ombord är på 3,3 kilowatt men det finns även ett starkare alternativ på 6,6 kilowatt på tillvalslistan. Hybrid-systemet är samma som sitter i Peugeot 3008 Hybrid4 och 508 Hybrid4. Försäljningen drar igång om några veckor men vad man får betala framgår tyvärr inte för tillfället. De första exemplaren ska nå kunder i början av nästa år. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0
2018
Nästa sida