m

Förfinade Life is Strange-samlingen skjuts upp till 2022
Vi får True Colors-tillägg som plåster på såren

Life is Strange: Remastered Collection skulle egentligen släppas 30 september, men utvecklarna har meddelat att de behöver lite mer tid för att förfina förfiningen. Spelsamlingen kommer i stället släppas tidigt 2022. Samlingen kommer som känt bestå av de första två Life is Strange, samt avstickaren Before the Storm, som fått lite tjusigare spelmotor med rörelseinspelade ansiktsanimationer samt förbättrad ljussättning. Räds icke, fans av Life is Strange. Vi kommer få en ordentlig dos av spelserien i september. 10 september kommer nya Life is Strange True Colors släppas och i stället för samlingen kommer vi få storytillägget Wavelenghts 30 september. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

CD Projekt RED släpper ny uppdatering till Cyberpunk 2077
Fixar biffen ytterligare med Hotfix 1.21

CD Projekt RED har inga som helst planer att lägga ner arbetet med Cyberpunk 2077 och har nu släppt ytterligare en uppdatering till spelet som ska förbättra upplevelsen en aning. Sist spelet uppdaterades möttes vi av en ordentlig textvägg när vi började grotta ner oss i spelets patchanteckningar, men den här gången är det inte lika mycket som har styrts upp. Hela listan med ändringar hittar ni i faktarutan, men det handlar till stor del om buggar i uppdrag och den öppna världen som kan sätta stopp för spelaren att ta sig fram i spelet, samt lite ytterligare stabilitetsfix. Den största nyheten är mer eller mindre att poliser inte längre spawnar bakom dig om du begår diverse brott medan du står på ett tag. CD Projekt RED kommer fortsätta förbättra spelupplevelsen i framtiden och vi ser fram emot den dag då spelet är helt nog att återvända till Playstation Store. Tumnagel
40.8°
+
André Stray
0

Uppdaterad CDPR listar ändringar i nästa Cyberpunk 2077-uppdatering
Det är inte bara aggressiva poliser som kommer se ändringar

Nyligen gav CD Projekt RED lite info om den kommande stora uppdateringen till Cyberpunk 2077 och kort sagt lämnade den nya informationen en hel del att önska. Det vi fick reda på då var att poliser skulle bli mer chill i spelet och inte teleportera till spelaren direkt när man begick brott samt att bilstyrning på PC skulle få lite ändringar. Nu har CD Projekt RED levererat en ordentlig lista med ändringar som kommer dyka upp i Patch 1.2 och det är totalt över 100 ändringar som kommer implementeras i spelet. Hela listan med ändringar hittar ni i faktarutan, samt via länken här nere till vänster, och det är som sagt en hel del buggfixar, stora som små. CDPR avslutar med att uppdateringen innehåller ännu fler ändringar än vad som skrivits ut. Förhoppningsvis kommer uppdateringen bland annat se till att spelet blir mer spelbart på grundversionerna av PS4 och Xbox One. Bland ändringarna nämns det att utvecklarna fixat slumpmässiga krascher och optimerad minneshantering, så förhoppningsvis kommer spelare inte behöva uppleva lika många krascher när man ska spela. Och möjligtvis även att spelet får återvända till Playstation Store. När Patch 1.2 släpps är för tillfället okänt, men den borde börja rulla ut när som helst på samtliga plattformar. Uppdatering: Patch 1.2 har nu släppts på samtliga plattformar. Tumnagel
43.3°
+
André Stray
0

Trailer för Life is Strange: True Colors
Tredje spelet i serien släpps i september

Igår kväll höll Square Enix lite låda och presenterade bland annat det nya spelet Life is Strange: True Colors. I det tredje spelet i spelserien får vi uppleva en ny berättelse i nya miljöer med en ny karaktär med lite övernaturliga förmågor. I spelet får vi ta kontroll över Alex som flyttar till småstaden Haven Springs för att komma närmare sin bror, men när brorsan dör i en "olycka" vänds livet upp och ner och Alex måste reda ut vad som egentligen hänt. Life is Strange: True Colors är utvecklat av Deck Nine, som även gjorde Life is Strange-avstickaren Before the Storm. Life is Strange: True Colors kommer släppas 10 september till PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S och Stadia. Tumnagel
40.3°
+
André Stray
0
2020

McLaren Senna GTR snart här som Lego Technic
Släpps 1 januari nästa år

McLaren och Lego presenterar nu gemensamt en version av McLaren Senna GTR i Technic-serien. Bygget består av 830 stycken bitar och lämpar sig för barn tio år och uppåt. Någon övre gräns finns mig veterligen inte. Bilen mäter 32 centimeter på längden när den är färdigbyggd och kolvarna i motorn ska kunna röra på sig. Modellen släpps den 1 januari nästa år så det blir inget att lägga i julklappssäcken detta året. Men där får den ju ändå inte plats eftersom det redan är fullt med handspritsdrivna stormkök. På prislappen står det 49,99 euro. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Blizzard-veteraner startar Dreamhaven
Med ex-chefen Mike Morhaime i spetsen

För två år sedan lämnade Blizzard-chefen Mike Morhaime företaget för att jobba med någonting annat spelrelaterat. Sedan dess har fler Blizzard-veteraner lämnat bygget, men vad de skulle göra efter Blizzard har varit okänt. Nu är det inte lika okänt längre då Morhaime meddelat att han startat en ny spelstudio vid namn Dreamhaven tillsammans med sina gamla Blizzard-anställda. Dreamhaven kommer bestå av två utvecklarstudior vid namn Moonshot och Secret Door. Moonshot kommer ledas av Jason Chayes, Dustin Browder och Ben Thompson medan Secret Door kommer ledas av Chris Sigaty, Alan Dabiri och Eric Dodds. I ett uttalande skrivs detta om de olika studiorna: Moonshot is led by Jason Chayes, Dustin Browder, and Ben Thompson. Chayes was previously an Executive Producer at Blizzard Entertainment where he led the Hearthstone team, a Senior Director at Electronic Arts, and before that, led art teams for the Walt Disney Company’s game division. Browder’s twenty-five year career includes roles as Game Director on StarCraft II, Heroes of the Storm, Command and Conquer, and The Lord of the Rings. Thompson’s credits include Creative Director on Hearthstone, Art Director for the World of Warcraft trading card game, with additional credits on Dungeons & Dragons and Magic: The Gathering. Moonshot is also home to a team of seasoned developers who’ve collectively worked on some of gaming’s most popular franchises. Secret Door is led by Chris Sigaty, Alan Dabiri, and Eric Dodds, who’ve worked on multiple genre-defining games. Sigaty’s roles have included Executive Producer on Hearthstone, StarCraft II, and Heroes of the Storm, as well as Lead Producer on the original Warcraft III. Dodds was the original Game Director of Hearthstone and veteran game designer on World of Warcraft and StarCraft. Dabiri has filled both Technical Director and Game Director roles and has worked on Warcraft III, StarCraft II, and Heroes of the Storm. They are joined by a team of highly talented developers with extensive industry experience and are beginning to explore new game experiences together. Några spel har inte presenterats och det lär troligtvis dröja innan någon sådant sker. Men dessa personer har gett oss timmar och åter timmar av underhållning när de var hos Blizzard, så förhoppningsvis kommer trevligheter serveras. Tumnagel
53.7°
+
André Stray
0
2019

Netflix listar nyheterna i november
Lite smått och gott

Snart är oktober slut och november är på ingång med stormsteg. Ny månad betyder givetvis att Netflix uppdaterar utbudet på sin streamingtjänst med nya och gamla titlar. Highlightsen i november är förstås Martin Scorseses The Irishman som släpps 27 november och The King med Timothée Chalamet som släpps 1 november. Ett mer omfattande släppschema hittar ni nedan: Tumnagel
38.0°
+
André Stray
0
2018

Skrivare hackade för att promotea Pewdiepie
Kriget mot T-Series tog en intressant vändning

Möjligtvis har ni inte missat att Felix Kjellberg, även känd som Pewdiepie, riskerar att förlora titeln som världens största Youtuber mot den indiska kanalen T-series. T-series har växt explosionsartat den senaste tiden och har närmat sig Pewdiepies prenumerationsantal med stormsteg. I hopp om att rädda upp situationen bestämde sig en hackare vid namn TheHackerGiraffe att dra nytta av ett känt säkerhetshål i ett gäng skrivare för att uppmana skrivarens ägare att avprenumerera på T-series och börja prenumerera på Pewdiepie. Meddelandet rullades ut på 50.000 skrivare runt om i världen. I ett uttalande till The Verge skriver TheHackerGiraffe detta: “People underestimate how easy a malicious hacker could have used a vulnerability like this to cause major havoc- Hackers could have stolen files, installed malware, caused physical damage to the printers and even use the printer as a foothold into the inner network. The most horrifying part is: I never considered hacking printers before, the whole learning, downloading and scripting process took no more than 30 minutes.” För övrigt är Felix fortfarande världens största Youtuber och har över 300.000 fler prenumeranter än T-series. Ovan har ni ett avsnitt av Pewdiepies nyhetsprogram Pew News där han pratar om situationen. Tumnagel
48.6°
+
André Stray
0

Trailer för sista delen av Life is Strange: Before the Storm
Farewell släpps i morgon

Det tredje och sista avsnittet av Life is Strange: Before the Storm släpptes i december, men Dontnod har ytterligare ett ess i rockärmen i form av ett bonusavsnitt vid namn Farewell. I bonusavsnittet återvänder originalröstskådisarna Ashly Burch och Hannah Telle för att leverera en ny berättelse om Max och Chloes barndom. Farewell kommer som sagt släppas under morgondagen och en trailer för delen kan ni skåda ovan. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

Bungie ber om ursäkt för att ha fuckat upp Destiny 2 igen
Petade in dold cooldown för belöningar i Faction Rally

I tisdags drog Faction Rally igång igen i Destiny 2 och spelare fick ansluta sig till antingen Dead Orbit, New Monarchy eller Future War Cult för att samla ihop märken till sin grupp som kunde bytas in för Engrams. Märkena får spelarna genom att utföra diverse saker i spelet som uppdrag, strikes och public events. Flitiga spelare upptäckte dock snabbt att antalet märken som kom in dippade rätt rejält efter ett tag och blickarna vändes illa kvickt mot Bungie som tydligen hade petat in en spärr för hur många märken man kan samla på sig under en viss tid. Nu har Bungie släppt ett blogginlägg och än en gång ber utvecklarna om ursäkt på grund av ändringar som förstört spelupplevelsen. Antalet märken som kunde samlas in via Loot Sector Rewards drogs ner rejält och Bungies community manager Cozmo skriver detta om ändringen och varför den lades till: There was an issue in the previous Faction Rallies where players were earning hundreds of Faction Tokens per hour without firing a single shot. In the recent December 12 update, Faction Token rewards were added to an existing system that was locking players out from Lost Sector Rewards. We have heard player feedback that this solution was too disruptive. We’re looking at a change that won’t make players feel forced to run to and from a single chest for hours while also not placing a hard stop on enjoying Lost Sectors. We want to ensure that every time you open a chest there is loot inside. We’ll share more details on this before the next Faction Rallies. I samband med säsong 2 presenterade Bungie 15 nya vapen som skulle bli tillgängliga under Faction Rally, men gänget glömde att berätta att de nya vapnen inte kommer dyka upp som belöningar när du lämnar in Faction-märken. Tillgängligheten kommer spridas ut över tre Faction Rally-event som kommer hållas under Season 2. Kort sagt så kommer alla nya vapen inte bli tillgängliga förrän det tredje och sista Faction-eventet. Detta betyder att det inte finns någon anledning att lämna in märkena om du är ute efter nya vapen, vilket gör att detta Faction-event är helt onödigt egentligen. In the first Faction Rally of Season 2 (this week), there is a new Auto Rifle available as the Winner’s Offering. No new Faction Weapons are available through Faction Engrams. Ovan har ni en video från Unknown Player som pratar lite om den senaste skitstormen. Hela Bungies inlägg hittar ni här nere till vänster. Tumnagel
25.7°
+
André Stray
0
Nästa sida