m
2019

Boss Keys granskar världsdesign i Metroid Prime 3: Corruption
Lite kvällsnörderi

Mark Brown från Youtube-kanalen Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video i Boss Keys-serien och den här gången är det Metroid Prime 3: Corruption som granskas. Mer specifikt handlar det om hur spelet är uppbyggt och hur de olika världarna skiljer sig från varandra. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Mark Brown snackar världsdesign i Metroid Prime 2: Echoes
Lite kvällsnörderi

Mark Brown från Youtube-kanalen Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video och den här gången nördas det ner i världsdesignen i Metroid Prime 2: Echoes. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0
2018

Cliff Bleszinski kommer "aldrig" mer göra spel
Hårda bud!

Tidigare i år la den kände spelmakaren Cliff Bleszinski spelutvecklingen på hyllan efter att hans senaste spelstudio Boss Keys inte riktigt lyckades nå sina mål med Lawbreakers och Radical Heights. När Cliffy B meddelade detta så trodde vi, och troligtvis många andra, att det handlade om en temporär paus för att Cliff skulle sin kärlek till spel igen, eller något. Men så verkar det inte bli. I ett svar på ett Twitter-inlägg där Cliff blev anklagad för att inte göra rätt för sina spelare genom att ge pengarna tillbaka för Lawbreakers skriver Bleszinski att han såg till att ta hand om sina anställda först. Därefter skrev Cliff att det var gnäll som detta som gjort att han aldrig mera vill göra spel igen. Twitter-inlägget till Cliff har tagits bort, men Cliffs svar ligger fortfarande kvar. Huruvida Cliffs "aldrig" verkligen betyder aldrig är för tillfället oklart. Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0

Mark Brown snackar världsdesignen i Symphony of the Night
Lite kvällsnörderi

Mark Brown har släppt en ny video i Boss Keys-serien och den här gången pratar han om världsdesignen i det klassiska Castlevania-spelet Symphony of the Night. Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0

En guide genom världsdesignen i Super Metroid
Lite förmiddagsnörderi

Mark Brown har släppt en ny video och den här gången pratas det om världsdesignen i Super Metroid. Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0

Mark Brown snackar världsdesign i Dark Souls
Nytt specialavsnitt av Boss Keys

Dark Souls-spelen har en rätt knepig världsdesign då spelen praktiskt taget är massiva labyrinter. I en ny Boss Keys-video pratar Mark Brown om bandesignen i spelserien och lyfter fram utmaningarna och fördelarna med att göra icke-linjära världar. Tumnagel
42.1°
+
André Stray
0

En titt på dungeondesign i Breath of the Wild
Eller rättare sagt bestdesign

The Legend of Zelda: Breath of the Wild har inte några ordentliga dungeons som i tidigare Zelda-spel, utan har massiva bestar som härjar i spelvärlden. I ett nytt avsnitt av Boss Keys har Mark Brown tagit en titt på designen av bestarna och jämför dessa med dungeondesignen i tidigare Zelda-spel. Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0
2015
2011
2007