m

Playerunknown lämnar PUBG Corporation
För att istället satsa på egen spelstudio

Brendan Greene är väl sannolikt mer känd som Playerunknown och mannen som skapade PlayerUnknownx27s Battlegrounds (PUBG). Han har nu bestämt sig för att lämna utvecklaren PUBG Corporation för att satsa helhjärtat med en egen spelstudio. Studion heter Playerunknown Productions och är baserad i Amsterdam. I’m so very grateful to everyone at PUBG and KRAFTON for taking a chance on me and for the opportunities they afforded me over the past four years. Today, I’m excited to take the next step on my journey to create the kind of experience I’ve envisaged for years. Again, I’m thankful for everyone at KRAFTON for supporting my plans, and I’ll have more to reveal more about our project at a later date. Playerunknown Production första spelet verkar vara Prologue, ett spel som faktiskt visades upp redan för några år sedan (via teasern ovan). Men exakt vad det är för spel är oklart men tydligen ska det i alla fall inte vara något man skjuter en massa i. Tumnagel
39.0°
+
Frode Wikesjö
0
2019

Brendan Greene snackar om livet efter PUBG
Vill hänga mer med familjen

De senaste åren har varit aningen turbulenta för PUBG-skaparen Brendan "Playerunknown" Greene. PUBGs popularitet gick rakt upp under en tid och Brendan har jobbat hårt med att utveckla spelet samt sätta ihop ett team som kan jobba vidare med PUBG. Nyligen blev det känt att Brendan lämnar sin post på PUBG Corp och kommer flytta till Amsterdam där han kommer leda ett nytt team utvecklare för att bossa över PUBG Special Projects. I en intervju med GameInformer pratar Brendan om ändringen och att det till stor del handlar om att han ville komma närmare sin familj. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

Brendan "PlayerUnknown" Greene går vidare efter PUBG
Kommer styra och ställa på PUBG Special Projects

Brendan "PlayerUnknown" Greene har jobbat med PUBG i närmare fem år och nu verkar det vara dags att gå vidare i livet. Greene har meddelat att han lämnat Seoul och PUBG Corp för att börja jobba på PUBG Special Projects i Amsterdam. Greene kommer fortfarande jobba en skvätt med PUBG, men endast under kapacitet som consulting creative director. I ett uttalande om flytten säger Greene detta: "The past five years of my life has been all about battle royale. From the early days working on a mod to getting the chance to create my vision for a battle royale title, PlayerUnknownx27s Battlegrounds. Itx27s been an incredible journey and our game has reached heights I never thought possible. Seeing the game grow into what it is today has been a dream come true and I canx27t thank our fans and the incredible team at PUBG Corporation enough." På PUBG Special Project kommer Greene och gänget med att förbättra online-upplevelsen: "We are tasked with exploring, experimenting, and creating new technologies, tools, pipelines, and gameplay; but for me, it is more than that. Together with a team of game developers and researchers, we will explore new possibilities of interaction and connection within the game space." Tumnagel
37.4°
+
André Stray
0
2017

NoClip tar ett snack med PlayerUnknown
Mer känd som Brendan Greene

NoClip har släppt ett nytt avsnitt och den här gången tar Danny Ox27Dwyer ett snack med Brendan Greene, mer känd som PlayerUnknown, för att prata om det aningen populära PlayerUnknowns Battlegrounds. Tumnagel
38.6°
+
André Stray
0

Playerunknown visar upp nytt fordon till Battlegrounds
Folkabuss!

Nyligen körde Brendan Greene, mer känd som Playerunknown, en frågestund på Reddit där han pratade lite om framtida planer för Battlegrounds. Bland annat berättade han att de jobbar på tre nya fordon till PUBG och nu har Brendan slängt upp en bild på ett av dessa fordon på Twitter. Mer specifikt handlar det om ett fordon som är rätt lik en Volkswagen-buss från 70-talet som troligtvis kommer låta dig köra runt med minst tre passagerare. I mentioned we’re working on 3 new vehicles for @PUBATTLEGROUNDS in my AMA earlier this week. Today I’m excited reveal the first of these... pic.twitter.com/OkiDN3Me5Q— PLAYERUNKNOWN (@PLAYERUNKNOWN) September 22, 2017 Missade ni Brendan Greenes AMA på Reddit så hittar ni den via länken här nere till vänster. Tumnagel
45.2°
+
André Stray
0

Playerunknown försvarar lootlådor i Battlegrounds
Kommer gynna alla i framtiden

Nyligen blev det känt att Bluehole kommer lägga till lootlådor i Playerunkownx27s Battlegrounds som du kommer kunna låsa upp för en slant. Lootlådorna kommer endast vara tillgängliga i samband med spelmässan Gamescom som drar igång i slutet av augusti och pengarna som utvecklarna får in går till en prispott som kan vinnas under Gamescom-turneringen samt välgörenhet. Spelare har blivit lite upprörda på grund av lootlådorna då Brendan Greene, mer känd som Playerunknown, lovat att spelet inte kommer få någon form av mikrotransaktioner förrän spelet lämnar early access. Utöver det verkar de inte vara så sugna på att betala upp mot 10 dollar för att kunna lägga vantarna på en hel utstyrsel. Greene har i samband med den kommande augusti-uppdateringen av Battlegrounds skrivit ett litet försvarstal om lootlådorna. Greene menar att de behöver köra en testrunda för att få rätt drop rates och kunna strukturera ekonomin: While our intention was and still is to add the full feature to the game when we move into actual release, we do need to test it prior to launch and at Early Access so that it is stable and ready to be fully introduced to our community. The idea of testing, prior to full implementation, is at the heart of adding every new game feature in our game, and this includes the crate and key system which we believe will serve as the foundation of a healthy economy after launch. This is an economy that would and should benefit all players - both who are willing to pay and who are not willing to pay for vanity items. It is important that all our players are able to enjoy the various items that will be provided for customisation, and it is even more crucial that we have a stable self-sustaining economy that maintains the value of the items you have purchased or gained. Utöver detta har gänget släppt patch notes för den kommande augusti-uppdateringen och ändringarna hittar ni i faktarutan här nere. Tumnagel
36.7°
+
André Stray
0

Bluehole skjuter fram releasen av Playerunknown's Battlegrounds
Kommer släppas innan slutet av året

Nyligen skrev vi om att Brendan Greene berättade för att Playerunknownx27s Battlegrounds skulle lämna Early Access sex månader efter spelet släpptes. Aningen kaxigt meddelade Greene att det inte borde vara några större problem att få spelet färdigt till oktober. Nu har Greene fått lite kalla fötter efter sitt uttalande och har lagt upp en kort uppdatering på spelets Steam-sida där han skriver detta: Over the past few months I have done a lot of interviews, and in many of them, I said we hoped to be out of Early Access six months after we first launched. I’ve come to realize that restricting the window to a specific month could hinder us from delivering a fully featured game and/or lead to disappointment within the community if the launch deadline is not met. So, we have decided that we are going push the full launch back a bit from the initial six-month timeframe, but want to assure you that we are still planning a full release before the end of Q4 2017. Så innan årets slut kommer vi få en färdig version av Battlegrounds. Innan dess kan vi fortsätta spela Early Access-versionen som enligt mig funkar prima. Förutom när jag dör. Då är det buggigt utav bara helvete. Tumnagel
40.9°
+
André Stray
0

Playerunkown’s Battlegrounds lämnar Early Access i oktober
I alla fall om man ska tro utvecklarna

Playerunknownx27s Battlegrounds har tagit världen med storm och har sålts i 4 miljoner exemplar på bara 3 månader. Detta är rackarns imponerande siffror då spelet fortfarande är ett Early Access-spel. I en intervju med Rock Paper Shotgun berättade Playerunknown, eller Brendan Greene som han egentligen heter, att spelet inte kommer vara i Early Access för alltid utan planen är att en färdig version av spelet kommer lanseras i oktober. People tell us we’re not going to be out of early access in six months; challenge accepted. I can guarantee you, six or seven months and we’re out of early access. It’s the team. It’s a matter of honour, you know? We will finish this game in six months. Huruvida Battlegrounds kommer stå färdigt i oktober återstår att se, men att gänget faktiskt siktar på att leverera ett färdigt spel efter ett halvår i Early Access är ändå rätt trevligt. Tumnagel
42.2°
+
André Stray
0

PlayerUnknown’s Battlegrounds kan få reprisfunktion
Hade varit trevligt

Game Informer intervjuade nyligen mannen bakom PlayerUnknown’s Battlegrounds, Brendan "PlayerUnknown" Greene, om bland annat framtiden för spelet. I den konversationen kom det fram att de aktivt håller på att utveckla en reprisfunktion. Reprisen är tänkt att kunna beskådas i både 3D och 2D vilket, enligt Greene själv, ska kunna ge streamers nya möjligheter att göra intressanta videoklipp. Han pratade även om en potentiell kampanj där man då med andra spelare utforskar ön före kollapsen och tar över den bit för bit från en ockuperande militärmakt. Greene nämnde dock att studions högsta prioritet just nu är att få bukt på serverproblemen och redan vid nästa månads patch lovade han att det ska bli bättre. Intervjun som Game Informer gjorde med Brendan Greene kan man lyssna på i sin helhet i klippet ovan. Tumnagel
40.3°
+
Frode Wikesjö
0