m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Razer BlackWidow tangentbord kostar nu bara 999 kr (tidigare 1449 kr)

Bugatti presenterar banracern Bolide
1240 kilo, 1850 hästar

Efter teasers och spionfilmad video är Bugattis senaste modell nu presenterad. Den heter Bolide och det är en superbil som endast får köras på racerbana. Om Veyron och Chiron varit diskreta är Bolide motsatsen och istället väldigt extrem. Den har ett vikt/effektförhållande på 0,67 kilo per hästkraft och ser ut som något hämtat ur ett TV-spel. Och för tillfället är det också just det - det här är än så länge bara ett koncept och det sägs att man inte har bestämt än om den ska tillverkas eller inte. Som motor har man inte helt oväntat använt den 8,0 liter stora W16-maskinen med fyra stycken turboaggregat. Här har man skruvat upp grejerna ytterligare och paketet levererar enorma 1850 hästar och lika många newtonmeter i vrid. Torrvikten ligger på 1240 kilo och enligt Bugattis simuleringar ska bilen klara 0-100 km/h på 2,17 sekunder, 0-200 på 4,36, 0-300 på 7,37, 0-400 på 12,08 och 0-500 km/h på bara 20,16 sekunder. Ett varv runt Le Mans-banan Circuit de la Sarthe ska gå på 3:07.1 och Nordslingan ska klaras av på bara 5:23.1. Detta är alltså bara hittepå-siffror för tillfället, men kanske kan bli verklighet i framtiden. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Mercedes-Maybach GLS kostar från 1.620.000 kronor
Inte mer?

1.620.000 kronor är sjukt mycket pengar. Kanske inte om man ska köpa ett hus, men om man ska köpa en ny bil är det en ansenlig summa. För de flesta. Mercedes-Maybach GLS lanseras i USA just nu och därför har vad den kostar där börjat snurra runt på nätet, det svenska priset har varit klart ett bra tag men vi har aldrig skrivit om det så här kommer det alltså. Och det är väl inte så extremt eller? Det var i november förra året som Mercedes-Maybach GLS presenterades och det här är alltså crème de la crème när det kommer till lyx från den tyska tillverkaren. Som Maybach alltid har varit. Men när Mercedes återupplivade epitetet och 2002 lanserade modellerna Maybach 57 och Maybach 62 hade de helt sjuka prislappar. I princip handlade det om ordentligt uppsnofsade Mercedes S-Klass-versioner som kostade från 341.750 euro respektive 392.750 euro i sina billigaste utföranden. Slog du till på specialaren Maybach Landaulet som var en semi-cabriolet fick du punga ut med hiskeliga 900.000 euro! 2012 la man ner sina satsningar på namnet, men 2015 återuppstod det igen med en liten annan approach. Temat var fortfarande überlyx men utförandet var lite mer diskret och prislappen var lite mer "rimlig". Först ut var Mercedes-Maybach S 500 och den kostade från 1.369.000 kronor. Galet mycket pengar men ingen hade väl väntat sig att en fullsmetad S-Klass skulle vara billig. Men den kostade i alla fall inte över tre miljoner som tidigare. Åren har gått och för ett år sedan presenterade man alltså suven GLS med Maybach-behandling. Och en sådan får du för 1.620.000 kronor vilket i mina öron inte låter så extremt farligt för vad man får? Vanliga GLS har ett startpris på 862.900 kronor så Maybach-versionen är ju dubbelt så dyr, men jämfört med britterna (Rolls-Royce Cullinan och Bentley Bentayga känns den "billig". Du hittar den kompletta prislistan på länken nedan. Vilken lyx-SUV i detta segment skulle du välja om du hade möjlighet? Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Så här kan Oettinger piffa till nya Volkswagen Golf
Går att beställa via återförsäljaren

Klart att även den åttonde generationen av Volkswagen Golf ska få sig lite stylingprylar och nu presenterar Oettinger vad de kan göra med din bil. Man har valt att göra grejerna hyfsat diskreta men att det ändå ska synas att utseendet har förändrats en aning. Det finns en ny front, nya sidokjolar, ny bakstöt med diffusor och en vinge på bakluckan. 18-tumsfälgarna på bilderna är dock från Volkswagens tillvalslista. Delarna ska kunna beställas via Volkswagen-återförsäljare från och med nu i sommar. Några priser har vi dock inte fått än. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

HP presenterar ny Omen 15 med tunnare design
Ser rätt clean ut

Så här i pisstider så måste man bli glad över de små sakerna här i livet. Typ som när datortillverkare levererar gaminglaptops en 30-åring kan använda ute på vift utan att behöva skämmas. HP har presenterat sin nya Omen 15-laptop som fyller det kravet med ett tjusigt mattsvart hölje med någorlunda diskret logotyp och tunn design. Mer specifikt har laptopen måtten 36 x 24 x 2,2 centimeter och vikten ligger på 2,5 kilo. Höljet är som sagt kalas, men enheten har givetvis även hårdvara som gör datorn till en riktigt kompetent speldator. Enheten kan utrustas med antingen 10th-gen Intel H- eller AMD Ryzen 7 4000H-processor, 32GB ram, 1TB PCIe SSD och Nvidia RTX 2070 Super. 15-tumspanelen går att få med OLED-panel med 4K-upplösning samt 120Hz uppdateringsfrekvens eller en panel med lägre upplösning och 300Hz. Något trevligt är att HP gjort datorn någorlunda enkel att uppgradera genom att köra en löstagbar bottenpanel som ger dig snabb tillgång till RAM och lagring. Kraftfull hårdvara i laptops brukar ofta leda till rätt varma och högljudda enheter. HP ska ha jobbat hårt med lufttillförseln i nya Omen 15 genom att peta in större fläktar, men detta är inte allt. Företaget har även lagt till infraröda sensorer på insidan av datorn som används för att identifiera områden som är varmare än andra och justerar fläkthastigheten i det området. HP Omen 15 börjar säljas nu i USA och börjar på 1000 dollar. När nya Omen 15 börjar säljas i Sverige är för tillfället okänt, men vi uppdaterar artikeln när den informationen trillar in. Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0

Tobii lanserar Tobii Pro Glasses 3
Ny version av de svenska eyetracking-glasögonen

Det svenska företaget Tobii lanserar nu en ny version av de eyetracking-glasögon som man ursprungligen släppte för cirka tio år sedan. Det handlar om ett par glasögon som primärt är utvecklade för olika slags studier där man följer användares ögonrörelser. Den nya versionen av glasögonen har fått namnet "Tobii Pro Glasses 3" och är försedda med eyetracking-teknologi med kameror och belysare ingjutna i glaset. Den nya versionen ska dessutom ha försetts med en bättre vidvinkel-kamera än sina föregångare vilket säkerställer att glasögonen filmar en mycket större del av användarens synfält. Professor Barbara Chaparro, ansvarig för Research in User eXperience Lab vid Embry-Riddle Aeronautical University, har testat Tobii Pro Glasses 3 och hon säger: "Vi har märkt en stor skillnad med Tobii Pro Glasses 3 och den nya vidvinkelkamerans utökade synfält, speciellt vid undersökningar utomhus. Nu kan vi se vad personer tittar på längre ut i periferin samt hur de följer och uppfattar skyltar. Det är viktigt att bibehålla kalibreringen mellan olika ljusförhållanden, vilket fungerade utmärkt både i skymning och i solljus. Tobii Pro Glasses 3 är dessutom mycket bekväma och diskreta, vilket är en viktig faktor när man eftersträvar objektiv data." Tobii har inte släppt någon prisinformation om Tobii Pro Glasses 3 men prissätts de som sina föregångare så kan de antagligen bli rätt så dyra. Tumnagel
40.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Alfa Romeo Giulia och Stelvio Quadrifoglio uppdateras
Snygga i grönt

I november förra året fick Alfa Romeos modeller Giulia och Stelvio sig en väldigt diskret facelift som innebar lite mer teknik, större skärm på insidan och nya lackalternativ. Nu kommer samma behandling även till prestanda-versionerna Quadrifoglio. Motorn är orörd vilket innebär att det under huven på dessa sitter en dubbelturbomatad V6:a på 2,9 liter som ger 510 hästar och 600 newtonmeter i vrid. Giulia driver bara på bakhjulen medan Stelvio är fyrhjulsdriven. Båda får en åttastegad automatlåda. Nytt är att man kan få maskinen att sjunga lite bättre med hjälp av ett avgassystem i titan med kolfiberändar från Akrapovic. Utseendemässigt uppdateras bilarna med nya mörkare LED-bakljus och blanksvarta inlägg runt grillen. Stelvio får även 21 tum stora fälgar. På tillvalslistan tillkommer grill, backspegelkåpor och bakvinge i kolfiber. Nya färger går också att få, bland annat den gröna vi ser här. Den heter Montreal och är inspirerad av den klassiska modellen Montreal som i år fyller 50. Precis som hos sina motorsvagare syskon är det på insidan det har hänt mest. Här sitter en ny läderratt och växelväljare på plats tillsammans med en uppdaterad mittkonsol med mer förvaringsutrymme. Man kan även få säkerhetsbältena i rött eller grönt om man skulle vilja. Nya val när det kommer till läder och Alcantara finns också. Ett par framstolar från Sparco med kolfiberbaksida finns som tillval. I mitten sitter det nya infotainmentsystemet som består av en pekskärm på 8,8 tum som bjuder på uppkopplade tjänster och ny design på menyerna. Quadrifoglio får en extra Performance Pages-meny där man bland annat kan se hur vridet fördelas, turbotrycket och hur mycket kraft som för tillfället används. På körassistantfronten får bilarna nu självkörning i nivå 2 och här finns teknik som Lane Keep Assist, Active Blind Spot Assist, Active Cruise Control, Traffic Sign Recognition med Intelligent Speed Control, Traffic Jam Assist och Highway Assist och Driver Attention Assist. Man ska kunna beställa från och med nästa vecka och de första bilarna väntas komma till Sverige i juli. Giulia Quadrifoglio kostar från 749.000 kronor medan Stelvio Quadrifoglio börjar på 849.000 kronor. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Cadillac rullar ut långa versionen av Escalade
Är 5,76 meter lång!

Om du inte trodde att Cadillacs maffigaste modell Escalade kunde bli maffigare gick du bet. Nu presenterar man nämligen den långa versionen med tilläggsnamnet ESV och det här blir herren på täppan för den som vill ha en jätte-SUV. Vanliga Escalade som presenterades i början av februari mäter 5,38 meter på längden vilket knappast är något diskret mått. Men ESV är hela 5,76 meter lång! Hjulbasen har också ökat från 3,07 till 3,4 meter. Den nya längden ger 18,1 procent mer lastutrymme och man ska kunna få in upp till sjuka 3584 liter om man trixar bort sätena. ESV erbjuds med två stycken olika motoralternativ och dessa är en V8:a på 6,2 liter som ger 420 hästar och 620 newtonmeter eller en turbomatad Duramax-dieselsexa på 3,0 liter som bjuder på 280 hästar och 620 newtonmeter i vrid. Oavsett val är det tiostegad automatlåda som gäller, och modellen erbjuds både med fyrhjulsdrift eller endast bakhjulsdrift. Prislappen börjar på strax över 80.000 dollar. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Armband som stör avlyssningar
För folk som inte vill bli avlyssnade

Det senaste året har det kommit flertalet rapporter om att diverse mikrofoner runtom oss lyssnar på vad vi säger och att dessa samtal ibland hamnar hos fel människor. Så för folk som är tokparanoida har nu University of Chicago byggt ett armband som skickar ut ultraljud som stör mikrofoner i närheten. Armbandet ser varken diskret eller bekvämt ut men det är väl inte direkt det viktigaste med armbandet här. Dock har flertalet investerare visat intresse i projektet så det kan ju leda till mer trendiga varianter i framtiden. Dock känns det ju som att det kommer bli svårt att prata i telefon på stan om folk kommer springa omkring med sådana här armband överallt. Tumnagel
43.9°
+
Frode Wikesjö
0

Samsung Galaxy S20 Ultra är en best!
Vi har pillat på Samsungs nya flaggskepp

Samsung har i vanlig ordning hållit låda och presenterat S20-serien och värstingen i serien är S20 Ultra. Enheten är massiv med en avlång display på 6,9 tum med QHD+ och stöd för HDR10+. På insidan sitter det en Exynos 990 med en åttakärnig processor, upp till 16GB ram och 512GB lagring och ett ordentligt batteri på 5000mAh. En best både när det kommer till fysisk storlek och prestanda, helt enkelt. Men är Samsungs nya monster något att ha? Svaret på den frågan är väldigt mycket ja, men Samsung har satt lite käppar i hjulet på sig själv. Tumnagel
36.1°
+
André Stray
0
2019

Nya Cadillac Escalade läcker
Läcker?

Cadillac har en femte generation av modellen Escalade på gång och nu har bilder från fabriksgolvet läckt ut som avslöjar hur den stora suven ser ut. Som väntat är det ingen diskret sak och bilen behåller sin maffiga grill men får mer slimmade strålkastare. Insidan är också helt ny och där har bland annat två stora skärmar tagit plats på instrumentpanelen. En annan sak man lägger märke till är att den enorma rattväxelspaken har försvunnit och ersatts med en konventionell sådan. Nya Escalade bygger på T1-plattformen som nya Tahoe och Suburban gör, även nästa generation GMC Yukon kommer att göra detta. Bilen väntas presenteras någon gång nästa år. Tumnagel
19.7°
+
Bobby Green
0

Recension Vi har testat AfterShokz Aeropex
Hörlurar med benkonduktion

För ett tag sedan släppte hörlursföretaget AfterShokz ett par nya trådlösa hörlurar där ljudet överförs via lyssnarens kindben vilket gör att det även går att ha lite koll på bakgrundsljudet i sin närmiljö. Jag har lattjat runt med dessa sedan dess och här kommer ett litet utlåtande från vad jag tycker om de första hörlurarna med benkonduktion som jag faktiskt använt under en lite längre tid. Den senaste versionen av AfterShokz hörlurar med benkonduktion heter Aeropex och de är vattentäta enligt IP67-klassning. Det innebär att de kan användas på ned till en meters djup i upp till en halvtimma. Aeropex är bland annat utvecklat för simmare och andra idrottare som kanske inte får ha saker i öronen under tävlingar men ändå vill lyssna på musik när de tränar eller tävlar. Hörlurarna funkar dock även utmärkt för oss som är ute och spelar Pokémon Go, promenerar, löptränar eller gör någon annan aktivitet där man kanske inte vill vara helt bortkopplad från vad som sker i sin omgivning. Tumnagel
38.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Teslas raketer kommer ligga bakom nummerplåten
Sleeperish

Elon Musk är ju knasig på ett roligt sätt, och att Tesla Roadster kommer att ha en specialversion med raketer är en frukt utav detta. När frågan vart dessa egentligen kommer att sitta blev svaret att de kommer att bli diskreta och sitta bakom reg-plåten där bak. Frågan är vad Transportstyrelsen tycker om detta. Tumnagel
39.2°
+
Roger Åberg
0

Kolla Netflix på jobbet med Netflix Hangouts
Plugin till Chrome får det att se ut som om du "jobbar"

Har du en arbetsgivare som inte uppskattar att du kollar Netflix på jobbet finns det nu en plugin till webbläsaren Chrome som gör att du kanske kan göra detta lite mer diskret. Med webbläsar-tillägget "Netflix Hangouts" kan man med en knapptryckning få sitt Netflix-tittande att se ut som om man är inblandad i en livlig diskussion på Googles videochatt- och samarbetstjänst Google Hangouts. Som synes i klippet ovan så fortsätter dock det man för tillfället kollar på i den fejkade chattens nedre högra hörn. Netflix Hangouts går att installera från länken här nedanför. Vill man även ta bort ikonen för tillägget i webbläsaren är det bara att högerklicka på denna efter den har installerats och välja att dölja ikonen. Tumnagel
47.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Lexus uppdaterar GX 460 - grillen är nu större än någonsin
Diskret

Lexus stora SUV GX 460 säljs inte här i Sverige men nu har den fått sig en uppdatering i alla fall. Det som sticker ut mest är att den precis som många av sina syskon nu har fått en jätte-trut full med grillgaller. Nya bilar behöver inga stora grillar och det försämrar oftast aerodynamiken så när de väl har detta så är grillarna ofta fejk - de släpper alltså inte igenom någon luft utan är bara ett designelement. Så lär vara fallet här också eftersom den här modellen har fått en grill i Finlandsfärja-storlek. Bilen har plats för sju stycken personer fördelat på tre stycken rader. Under huven sitter en V8:a på 4,6 liter som ger 300 hästar och som i sin tur driver alla fyra hjulen. Vad den kostar framgår inte men det kanske inte spelar så stor roll eftersom den ändå inte går att köpa här. Tumnagel
11.7°
+
Bobby Green
0

Pac-man åker med i Stockholms nya tunnelbanevagar
Ett roligt litet påskägg hittat i C30-vagnarna

I höst kommer de nya C30-vagnarna att börja rulla reguljärt i Stockholms tunnelbana och dessa är nu ute och testkör på spåren runt om i vår huvudstad. Det verkar som om de som designat vagnarna har lagt lite extra tankearbete runt vagnarnas detaljer och här kan ni kolla in ett rätt roligt påskägg som hittats i en av vagnarna. Som synes i den inbäddade tweeten nedan så har man stansat ut Pac-Man och spökena som vanligtvis jagar honom i vagnens ventilationsanläggning. Det är förhållandevis diskret men jag misstänker att jag kommer att tillbringa många resor med SL i framtiden med att leta efter de små Pac-man-symbolerna i ventilationen. SL kommer att börja köra C30-vagnarna i Stockholms tunnelbana reguljärt någon gång till hösten. I klippet ovan kan ni kolla in hur vagnarnas exteriör er ut. Uppdaterat (tack till Peter) Det verkar inte bara vara Pac-Man som stansats in i C30-vagnarna. Här kan ni kolla in bilder på Tre Kronor samt play/rec/pause/stop-symboler som även dessa ska återfinnas i fönsterventilationen på de nya C30-vagnarna. Tumnagel
57.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Exway X1 Pro ger en riktigt härlig åkupplevelse
Vi har testat Exways nya elbräda

Just nu är eldrivna sparkscootrar hetare än en svensk sommardag 2018, men man får inte glömma bort att det också går att åka på eldrivna skateboards. Elbrädor erbjuder inte bara ett smidigt sätt att ta sig från punkt a till punkt b, man ser även snäppet ballare ut än om man åker elscooter. Enligt mig i alla fall. Vi har fått möjligheten att testa nya Exway X1 Pro medan vädret tillät och för att göra en lång historia kort levererar elbrädan en riktigt härlig åkupplevelse som är rätt svårslagen. Tumnagel
40.7°
+
André Stray
0

McLaren rullar ut nya modellen GT
En bil för långturer

Precis som utlovat presenterar McLaren idag den nya modellen GT och så här ser den alltså ut. Det här är en modell för den som gärna åker längre sträckor och som kanske inte bryr sig så mycket om att köra fort på bana - även om GT inte lär skämmas för sig där heller. Men tänk att du lastar in lite bagage (max 570 liter) och sedan piper ner till Rivieran, och sen fortsätter att köra efter en bättre lunch. Det är tanken med den här, och att du ska göra det hela med stil. Man kan väl säga att den placerar sig mellan 570GT och Speedtail. Som väntat sitter motorn även här bakom sittbrunnen och det är den numera beprövade dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter som används. I GT ger den 620 hästar och ett vrid på 630 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på 3,2 sekunder och 200 km/h når man efter nio sekunder. Toppfarten anges till 327 km/h. Vikten på bilen anges till 1530 kilo. Utseendemässigt har man valt att göra så att bilen inte sticker ut allt för mycket. Här hittar du inga feta vingar, monster-splitters eller liknande, utan ett ganska diskret yttre som ska kännas mer elegant än exempelvis extrema Senna. Det finns ett nytt Proactive Damping Control-system ombord så att åkturen ska bli så behaglig som möjligt. Den är inte heller toklåg så att det faktiskt ska gå att använda den på ställen där det finns massa fartgupp. Insidan känns ganska så ombonad och mysig och här finns bland annat det senaste infotainmentsystemet som man kallar för HERE. GT går att beställa nu och blir din för 163.000 pund. De första leveranserna ska ske i slutet av året. Tumnagel
43.0°
+
Bobby Green
0

Klassiska minifigs ges ut igen
Star Wars-gänget återuppstår

Som en del av Star Wars-firande har Lego åter släppt de första minifigsen i en nyutgåva. Stora delar av figurerna har väldigt klassiska former, som torso, händer och ben. Men vissa detaljer har man inte producerat på många år och för att få den riktiga känslan letade man faktiskt upp de klassiska tillverkningsformarna från förr i tiden. En sådan är Leias hår. Som ni ser på bilderna är det kanske inte riktigt vad man förväntar sig från en minifig från 2019, men det är just grejen här eftersom det verkligen är samma som man fick om man köpte Leia för en herrans massa år sedan. Lite coolt att Lego har sparat dessa i gömmorna. Figurerna är alla trogna originalen förutom en 20-årslogga på ryggen, en som man kanske kunde ha gjort lite mindre och diskretare. Man använder andra typer av tekniker för att trycka grafiken på figurerna, men utseendet är exakt detsamma som det var då. Självklart är också huvudena gula som de bör vara. För att få alla fem figurerna får man tyvärr öppna plånboken. I jubileumsserien finns fem olika set och i det finns en figur i varje. Man behöver alltså köpa alla fem för att få hela ligan, vilket kanske inte är ett problem för en samlare i och för sig. De fem i gänget är förresten Leia, Luke Skywalker, Han Solo, Darth Vader och Lando Calrissian. Tävling: Vinn hela jubileumsserien med fem byggsatser från Lego Star Wars! Tumnagel
39.6°
+
Roger Åberg
0

Urbanears släpper sin första overear-lur
Vi har provlyssnat på Pampas

2009 släppte Urbanears sin första hörlur Plattan och så här tio år senare finns den fortfarande kvar, om än i förfinad version. Det är rätt imponerande. Vad man inte har i sortimentet nu när det är dags för 10-årsjubileum är en overear-lur, men det blir det ändring på alldeles strax! För 23 april finns den första overearluren från Urbanears i butik. Namnen är fortfarande Stockholmsrelaterade och den här gången är det Pampas som får kröna ett par lurar. Som ni ser på bilderna är de större än vanligt, men de flesta kännetecknen för en Urbanears-lur finns där. Ren design, färger, tyg och en stil som man faktiskt är rätt unika med. Från start kommer Pampas i tre färger; svart, beige och grön. Jag vill ha en i varje färg. Trots att det är tioårsjubileum så är det här inte en supersnofsig, överarbetad modell med fet prislapp. Men det känns ändå som att Urbanears tar ett steg uppåt med denna. Visst känner vi igen materialen från senaste versionen av Plattan, men det är liksom mer och skönare. Kuddarna är gigantiska och supermjuka, fodret på bågen är tjockare och härligare och plasten känns hårdare och bättre. Fortfarande plast i och för sig, men med den här prislappen kan man inte förvänta sig något annat. Urbanears har på ett sätt alltid gjort en lite besviken. Om ett par lurar har kostat 1000 kronor har de låtit 700 kronor. Pampas går loss på 1499 kronor och jag tycker faktiskt äntligen att Urbanears levererar ljud för vad luren kostar. Det låter till och med riktigt bra, även om lurarna jag använde innan kostar 5000 kronor. Audiofiler kommer säkert att säga att ljudet är lite för justerat, men om du är en person som gillar att dra upp både bas och diskant en smula kommer du gilla de här utan att behöva pilla på EQn. Och de som köper denna kommer inte att pilla på EQn, så man kan se det som en tjänst. Men var lugn, det är inte överdrivet, snarare ganska diskret gjort. Förutom material och färger finns det andra saker som vi känner igen från Urbanears tidigare produkter. Kontrollknappen finns kvar och funkar helt ok. Man kan, med sladd, fortfarande dela med sig av ljudet till en kompis. Nytt, och välkommet, är att man laddar med USB-C. När de är full-laddade så ska de räcka i 30 timmar vilket är bra. Prislappen ligger alltså på 1499 kronor och för det hade man kanske kunnat kräva brusreducering av enklare snitt. Men jag tror inte att det spelar så stor roll här, Pampas har andra kvaliteter. Finns i butik 23 april. Tumnagel
37.2°
+
Roger Åberg
0

Förra BMW 7-seriens grill försvinner med Black Fire Edition
Kanske botemedlet för faceliften?

Förra veckan rullade BMW ut en facelift av 7-serien. Förutom massa nytt på teknikfronten hade bilens grill ökat i storlek med hela 40 procent. En sak som givetvis skapar diskussion. I samma veva presenterades en Black Fire-version av "gamla" 7-serien i Kina och då dess grill är svartare än svart tillsammans med resten av bilen försvinner den rätt mycket. Samma behandling på den faceliftade nyheten kanske skulle göra att de där enorma näsborrarna blev lite mer diskreta? Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Urballad Porsche 911 Turbo från Gemballa
Har över 800 hästar

Gemballa är ju inte direkt kända för att göra diskreta byggen och deras senaste är inget undantag. Den här kallar man för GTR 8XX EvoR BiTurbo och det är en Porsche 911 Turbo S som fått rejält mycket mer effekt och ett utseende som troligtvis inte går hem hos alla. Exakt vad Gemballa har gjort för att öka effekten framgår inte men man har utgått från den dubbelturbomatade boxersexan på 3,8 liter som sitter standard i bilen. Original ger maskinen 580 hästar och 700 newtonmeter i vrid men här bjuder den istället på hela 818 hästar och 1.098 newtonmeter. Det här gör att man ska kunna ta sig från stillastående till 100 km/h på bara 2,38 sekunder. Till 200 tar det inte mer än 7,5 sekunder och toppfarten ska ligga på över 370 km/h. I övrigt sitter här ett ganska så fläskigt kjolpaket som breddar bilen tre centimeter fram och fem centimeter bak. Bredare fälgar ser till att fylla ut hjulhusen och en monstervinge har placerats på motorluckan där bak. Vad man får betala Gemballa för att de ska bygga en sån här till dig framgår inte för tillfället. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Uppdatering av Lamborghini Huracán är på gång
Här är en första smygtitt

Lamborghinis instegsmodell Huracán har hunnit fylla fyra år och det är snart dags för en uppdatering. Det handlar om en hyfsat diskret facelift men ändå något som ska få bilen att kännas fräsch. Två rätt risiga bilder visar lite av vad vi har att vänta oss. Premiärvisning väntas bli på Genève-mässan i mars. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0
2018

PowerPic är både en tavla och en trådlös mobilladdare
Dagens kombo

Är du ute efter en lite diskretare batteriladdare till mobiler med stöd för trådlös laddning så kanske den här tavelramen som kallas för PowerPic kan vara intressant. Batteriladdaren är framtagen av företaget Twelwe South som vanligtvis tillverkar tillbehör till Apple-produkter. PowerPic är en tavelram som är cirka 12x18 centimeter stor. Batteriladdaren har stöd för laddningstandarden Qi vilket innebär att man kan ladda de flesta mobiler med stöd för trådlös laddning. Den har även stöd för snabbladdning upp till 10W och ska kunna ladda mobiler med fodral med maxtjockleken 3 millimeter. En PowerPic kostar cirka 80 dollar. Tumnagel
37.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Beats gör Musse Pigg-lurar
Allt ska vara Musse!

Musse Pigg fyller 90 år och Disney gör samarbeten med folk till höger och vänster. Nu är det Beats tur och de har gjort en specialversion av Solo 3-lurar. De är knappast diskreta. 330 dollar kommer de att kosta och enklaste sättet att köpa dem här blir nog på apple.com dit de kommer 11 november. Tumnagel
25.9°
+
Roger Åberg
0

Apple Watch 4 är ett riktigt lyft!
Vi ger er den första svenska recensionen

I förra veckan var vi på plats i Cupertino för att se vad Apple släppte för nytt. Tre telefoner är ju rätt intressant, men mest puls fick jag ändå av nya Apple Watch. Det är den första riktigt stora uppdateringen, men frågan är om en bra klocka har blivit ännu bättre! tl;dr: Apple Watch har fått större skärm och det gör skillnad. Bästa smarta klockan just nu är värd en uppgradering om du har en tidig Apple Watch eller ett köp om du inte har hoppat på tåget. Men vi börjar från början. Apple släppte första generationen 2015 och om man väljer att kalla den missförstådd eller inte riktigt färdig är en tolkningsfråga. Alla gick runt och letade efter Apples nya iPhone, den där saken som skulle rädda framtiden. Försäljningen av iPads var på nedåtgående och folk tänkte att iPhone snart skulle bli utkonkurrerade. Något nytt behövdes, men var det verkligen en klocka? Förväntningarna var skyhöga, men någon ny iPhone verkade det inte bli. Samtidigt tänkte alla att detta vara en ersättare för mobilen. Det krävdes appar, men få kom och klockan var väldigt långsam så folk gick mest runt och funderade på vad man skulle ha den till. När allt kom omkring så använde man den mest till att just se vad klockan var och för att få notiser. Samtidigt släppte Apple svindyra guld-versioner och ingen förstod riktigt någonting faktiskt. Tumnagel
49.9°
+
Roger Åberg
0
Nästa sida